Tank mosásról jut eszembe. Régebben olvastam a Totalcar-on egy cikket az ilyenkor szokásos nagynyom. csövek kötelező cseréjéről a közös nyomócső ultrahangos tisztításáról,nagynyom. szivattyú tisztításáról, tankmosásról. Talán Novoth Tibor írta (brrr. a hátam is borsódzik)-nem Tibortól
Ez felénk is tipikus.Bár szerencsére nem túl távol ~35km-re van egy szaki,aki nem ilyen.Sokszor küldött vissza 4-ből 4-et,hogy jó,esetleg egyet kettőt felújít ha kell.
Érdekes módon ez felén k is így van. Amit bevizsgáltatásra elküld az ember, valahogy mindig azt hozzák ki, hogy nem jó. Még ha csak a 4-ből 1 is volt rossz.
Ennyi km-nél pedig semmi bajának nem szabadna lenni. Németeknél meg még a gázolaj is jobb mint nálunk.
Itthon nem került bele valami lötty? Már a Bosch befecskendezők is felújíthatóak jó ideje. Ha a szerviz lelkiismeretes és precíz, akkor a felújított egyenértékű a gyári újjal. De ha van hova elírni, mert céges autó, akkor én biztos a 4 gyári újat (nem a nagykerektől a cseredarabos gyárinak nevezettet, hanem szalonból) választanám. Mást nem tudsz betenni helyette. Most sokat kell kifizetned egybe, de remélhetőleg ez már kiszolgálja az autót. A nagynyomású szivattyút sem ártana megnézni/bemérni. Üzemanyag szűrőt cserélni (csak gyárit!), és belenézni a tankba, szükség szerint kimosni.
Végül is még nem lett cserélve egy sem, most tart a dolog a próbapadi bevizsgálásnál. Nem lehet ezeket állítani? Vagy javítani? Utángyártott? Esetleg csak gyári jöhet szóba?
Most vettem Németo.-ban, így az előéletéről biztosra nem tudok mit mondani. Órában 152000km, szervízkönyv végig vezetve. Fülke gyári állapotban, motortér szintén gyári, müanyag pattintós levegőcsövek minden a helyén. Váltó, kuplung feszes,motor száraz, öröm az autót vezetni. 4 masterünk van, van amelyik 450000km futott, azt gondolom tudok köztük különbséget tenni. Szerintem valós ez az óraállás.
Jó irányba halad a javítás.Főleg ha már egy egyszerű résolaj mérésnél ilyen értékek jönnek elő. Persze, hogy nem olcsó (a javítás sem lesz az) mikor sok millió Ft-os gépek + tudás kellenek hozzá. Nem az utcasarki szaki kategória.
Ami szelepet mondtak neked, az a nyomásszabályzó. El szokott romlani, de esetedben a leírásod alapján nem az a gond.
Amúgy ezek 400ezer km-t gond nélkül el szoktak menni. Tiédben mennyi van? Nem az órában, hanem az autóban valójában?
Udv. Viktor Reinz lemez hengerfejtomitessel van rosz tapasztalata valakinek? A beteg egy BMW 320D, amit nemetorszagbol vettek hibasan egy toroktol, lebontott turboval, turbohibaskent adtak el. Persze kiderult, hogy mas is van, pl kiegyenlitotenhgely log mint allat es fozi a vizet. Kapott felujitott turbot, masik kiegyenlitot, fotengelykoszorulest+csapagyakat, gyuruket, hengerfejfelujitast (sikolassal). A hengerfej szelen vegig csepeg a fagyallo es megy az olaj az egesterbe, 2 drb. hengernel olajos a hengerfal. Hosszanti elszinezodes van a hengerfalon, de karc nincs, meg megvannak a honolas hornyai is. A sracok kipucoltak a blokkot amennyire tudtak, de 3 olajcsere utan is van meg femreszelek az olajban...gondolom ez elkurhatta az uj gyuruket es azert olajozik, de a a viz csepegesre nem magyarazat.
Véleményeteket szeretném kérni. A napokban vettem Németországban egy Renault Mastert. 2008-as, 2.5 dci, 145LE, mot.kód:G9U. Lehet beleválasztottam, nemrég kezdte el néha csinálni, hogy gyorsításkor elveszti az erejét és világít a szervíz lámpa.Ilyenkor mintha vészüzembe kapcsolna. Leállítás és azonnali újraindítás után ismét hibátlan a működése akár több száz kilométeren keresztűl. Ma kiolvastattam a hibatárolót: P 2002 és P 0089-es hibakód. Szerelő srác mért még résolajat, 1-es hengernél felénél a mérőedény, 2-nél negyedig, 3-nál jó háromnegyedig, 4-nél alig az alján volt a gázolaj. Azt mondták az elsö 3 befecskendező rossz lesz.
Elvittem Bosch szervízbe, ott kiszerelik és próbapadon megmondják a tutit.(nem kevés összegért)
Most már utólag jönnek a jótanácsok, hogy kár volt elvinni, a masternál valami nyomástartó szelep szokott tönkremenni.
Még az jutott eszembe, hogy talán az indulása sem volt 100%-os, mintha egy hangyafasznyit többet tekert volna az önindító, de tényleg csak nagyon minimálisat.
93-as évjáratú A Vectra, 1.7D. A tartó konzolja ezeknek tényleg ilyen vékony alumínium. De a Kadettokon is ilyen volt, azoknál ilyennel nem találkoztam. Pedig annál ütöttem-vertem a bordáskereket, hogy leugorjon, és nem lett csámpás utána.
Az előző szíjat kissé megette, 24mm helyett lett 14mm.
Üdv urak, az mitől lehet, hogy fogy a vezérműszíj oldala? Valamiért feszül neki az egyik feszítőgörgő szélének, az is kopik a szíjjal együtt. Előtte van az adagoló.
Autószerelőt illetve autóvillamossági szerelőt keresünk a budapesti (17.kerületi) műhelyünkbe legalább 1-2 év tapasztalttal. Korreket fizetés, bejelenett munka!
A fényképes önéletrajzokat ide várjuk: benkofutomu@gmail.com
"Az utólagos tempomatosítás egyes VW-csoportos autóknál elérhető, amelyekben lényegében benne van a vezérlő elektronika, csupán az indexkarról hiányzik az a pár gomb, ami a kezeléshez kell. Az indexkar cseréjével, illetve a szoftverben egy-két dolgot átállítva máris működik a dolog"
Ez vajon egy '97-es 1.9 TDI 7M8 Sharan esetében is így van?
Hoppá,-)ez már kényelmesebb lenne legelső lépésként.
ebből vw szervíz lesz.
esetleg te v vki innen a fórumról nem tudjátok ezt megnézni?ha megvárható elmennék szivesen akár 1-200km-re is.
az autóban 110e km van és olajon és a mostani szervószivattyún kívűl semmi nem lett cserélve.
Szervízt sem látott mert mint mondta ő nem bízta rájuk(bár inkább tette volna)
hallottam vmiféle turbóvisszahívásról ebben az évjáratban,,
így,hogy nem a vw-be lett szervízelve,mostmár esélytelen bármiféle visszahívásos "kijavítás"?.?
Légtömegmérő tisztítva és továbbra is pontosan azt csinálja,hogy míg nem üzemmeleg 1500-tól húz meglódulás és motor krákogás nélkűl,,majd ahogy eléri az üzemi hőfokot(kb10km),már csak 1900-as fordulattól kezd húzni hirtelen meglódulva szinte kilőve megváltozott krákogósabb/erölködősebb motorhanggal.
Megköszönném ha vki bevállalna egy szofverfrissítést/beállítást/átvizsgálást békés-hajdú-csongrád-bács környékén
Lecseréltem szeretett A Vectrámat egy 4-es kombi golfra. 1.6 benzin. Olyan problémám van vele, hogy a vectrához képest sokkal alacsonyabban van az alja (egyébként mindene gyári, nincs ültetve). Állok be a garázsba, és a lökhárító alatti fekete műanyag állandóan leér a betonhoz. Alábakoltam olajcseréhez, és láttam, hogy az olajteknő is már forrasztva volt, tehát az is kapott már valamikor, szóval nem egy felhasználóbarát ez így nekem, a vectrával szinte bárhova be tudtam menni (előfordul, hogy földútra tévedek havonta egyszer-kétszer...)
Az volna a kérdésem, hogy ha elvinném rugóshoz a gépet, és a rugókat megkovácsoltatnám (lehet, hogy nem ez a jó szó rá), szóval pár centivel hosszabbra vetetném, ez így tudna működni?
Ha igen, akkor kb. hány centivel érdemes megemelni 2-5-8.....???
És ha ezt megtenném, az autó viselkedésében számíthatnék valami változásra?
"mennyire mehet fel a hőmérséklet mondjuk az Olümposzról lefelé."
Hááát, az Olümposz nem egy nagy hegy, legalábbis ameddig autóval felmehetsz, az 1100méter, de nem túl meredek és viszonylag hosszú az út. Megtettem ezt vagy 8-10 alkalommal, sosem estek szét a kerékcsapágyaim. Mégcsak fékszag sem volt.
A Tajgetosz jóval meredekebb, és valamivel magasabb is, de azt is túlélték minden alkalommal. :-))
Sőt a Grossglockner Hochalpenstraße se okozott egyiknek sem gondot, pedig ott azért volt fékszag meg kicsi füst. Ma is ugyanazok a csapágyak vannak az autóban mint amik megtették ezeket az utakat.
Ja és kétszer oda-vissza megmásztam a Dirfist is közben Evián :-)
Az persze valós veszély, ha nagyon akarod, akkor tönkre tudod tenni. :-PP Bár valószínűleg előbb fogja megadni magát a fék, mint bármelyik csapágy.
" ... A kerékcsapágyhoz nem írnak elő karbantartási zsírozást így a zsír típusa sem ismert :P Szóval nincs a zsírnak csomagolása. Amit a gyár belerakott az van benne. ... "
155-ösökre én sem találtam semmiféle kenőzsírral kapcsolatos infót de (érdekes módon) a 159-esekre már igen: a kerék oldali féltengelycsapágyhoz NLGI 2 konzisztencia osztályú MoS2 (vagyis molibdéndiszulfid) tartalmú kenőzsír használatát írják elő.
Ezek a zsírok kb. 120-140 oC hőmérsékletet képesek tartósan elviselni, a cseppenéspontjuk (amíg nagy valószínűséggel a helyükön maradnak) pedig 180-220 oC körül van.
Elképzelhető hogy ugyanez érvényes a (sötétkék) 155-ösök csapágyaira is. :)))
Szerintem nem kell ilyennel vacakolni. Nekem versenyautóban kibírta a világító féktárcsa és 17-es slick gumi mellett, akkor egy nyaralást a hegyekben is ki fog bírni.
A kerékcsapágyhoz nem írnak elő karbantartási zsírozást így a zsír típusa sem ismert :P Szóval nincs a zsírnak csomagolása. Amit a gyár belerakott az van benne.
Mérni éppenséggel lehetne rámutatós hőmérővel, de engem inkább az érdekel sacc /kb mennyire mehet fel a hőmérséklet mondjuk az Olümposzról lefelé. (ugyebár a féktárcsa ilyenkor nem kicsit meleg, és ideje is van átadni a hőt befelé.)
Tapasztalt fórumtársaktól szeretném kérdezni, hogy az 1,9 -es Superbnél ki tudom-e úgy venni a féltengelyt mint pl. egy Passat b5-nél?
Szeretnék féltengely csuklót cserélni az egyik oldalon, természetesen minden jól be van gyógyulva, autogénem egyelőre nincs, max. gázforrsztó cucc, de az meg nem olyan jó.
Szóval a passátnál szépen ki let fűzni, ha megbontom a féltengelycsavarokat a váltónál, picit befordíton és kijön hátrafelé, így kényelmesebben tudom a csuklót cserélni pl. az asztalon satuba.
Mivel nagyon "hasonló"vagy ugyan az minden a superben is ez lenne a legegyszerűbb, de ha mégsem akkor gond van, mert minden lengőkar, a kormánygömbfej "átmenő" csavarjai nagyon be vannak gyógyulva...
Akkor a legkisebb kárral az járna, ha az egyész gólyalábat kivenném, mert így csak a kormánygömbfejnél kellene melegítenem és max. cserélnem utána, mert a többihez akkor nem kelle nyúlnom, egyelőre jók a lengőkarok, majd ha egyszer cserélni kell, akkor meg úgy is mindegy.
Ezért szeretném tudni így előre, hogy mire is számíthatok, meg lehet-e úgy csinálni egyszerűen mint a passatnál?
" .... valoszinu a toast bread-al kerultel kapcsolatba. .... "
Tudja a rák..... kívülről szép házi kenyérnek tűnt, magamnak kellett szelni belőle az odakészített nagykéssel, kenyérpírítónak 10 méteres körzetben halovány nyoma se volt.
" .... a full english breakfast a masik undorito etel, amitol irtozom. ....
Számomra leginkább kiábrándító angol reggeli "élmény" a belül teljesen sületlen kenyér volt (nem egyszer). Először még szóvá is tettem de amikor láttam hogy vérig vannak sértődve akkor rájöttem hogy nyilván bennem van a hiba ..... :)
Kapnék ingyen egy garn. OZ Superturismo alufelnit, de az egyik üt, nem is akárhogy. A küllők vannak eltekeredve. Nem tudom, hogy hogy mondjam, ha fel van fogatva a helyére, ilyen furcsa, imbolygó mozgást végez a gumi. Ez javítható, vagy már csak a kerti locsolótömlőt lehet rajta tárolni?
A crafter motorvezérlőt a delphi vagy autocom műszer elég jól kezeli, ez a műszer sok szerelőnél megtalálható, tehát nem feltétlenül kell gyári eszköz. A hibakeresésben szerintem a következőket lenne érdemes elkövetni: Próbaút élőadat vizsgálattal. Az elvárt és a tényleges turbó nyomás összehasonlítása. Eközben figyelni, hogy terhelés alatt hallható-e kifújó, sziszegő hang? Ezt követően aknán/emelőn kifújás nyomait keresni. Ahol kifúj ott jellemzően szokott lenni motorolaj nyom. Jellemző helyek: Intercooler sarkai, fojtószelep-EGR szelep közötti tömítés.
A turbó geometria le szokott kormosodni, meg szokott szorulni. Érdemes lenne megnézni, hogy a rudazat a teljes munkaúton akadás nélkül végig tud-e menni? Ahogy Tibor is írta előfordul, hogy a szorulás meleg motornál jelentkezik, mi is jártunk már így. Leszedni a turbót nem túl nehéz művelet. Ha jól emlékszem akkor turbóra volt visszahívási akció a VW-nél. Érdemes lenne megkérdezni, hogy a Te autód is érintett?
Mi is tapasztaltuk amit írsz, hogy egyes craftereknél 2000-2200 1/min fordulatnál seggberúgás érzés van és meglódul. Főként azután lett érezhető amikor a DPF problémák miatt a VW szoftver frissítést csinált a nem jól működő regenerálás miatt.
A fent leírtakat a többi kolléga is javasolta, érdemes lenne elvégezni.
Ha esetleg leveszitek a turbót akkor nézzétek meg a kipufogó leömlő öntvényt, mert a turbó mögött el szokott repedni.
In most Crafters, 3 control modules (Engine, Immobilizer and Central Locking) use native Volkswagen diagnostic methods and these are fully supported.""
" a legtobb crafters 3 control modulja /motor.immo. kozpontizar / eredeti vw diagnosztikai modszert hasznal es ezek teljes koruen tamogatottak. "" < szerk. by vcds.
( -csak tipp, elvileg mukodik, gyakorlatban meg lehet tobb fugg a human eroforrason. )
a beírást is olvastam mielőtt vettem,ahol egyértelműen leírják az 1éves pártízezer km-s ugyanilyen autójukról,hogy gyárilag nagy a turbólyuk és,hogy váltások után 2-3-4másodperc míg megindúl,,,,stb.
ezért gondoltam ez ilyen gyárilag ,de hogy hidegen abszolút nincs sem a turbólyuk ,sem a váltások utáni 2-3-4másodperces kihagyás,így én kizártnak tartom,hogy ez gyárilag ilyen lenne....
Garantált 110e km van az autóban és annak is a nagyrésze autópálya,viszont egy idősebb bácsié volt aki mint később kiderűlt sokmindent nem rendeltetésszerűen használt az autón.
Még az jutott eszembe,hogy jó üzemmelegen mikor nem húz csak 2000-2200fordulattól,odalépve még a hangja is krákogósabb/erőteljesebb mikor meglódúl.
hidegen mikor már lentról húz meg finomabb a mororhang is.
A tegnapi 320cdi merci, ma talpraállt, a hátsó hidraulkus rugózás ujra csövezése után.Hibatárolót kitöröltem, próbaút. padlógáz ,3000 -nélledöglik ,.és valóban panaszkodik a railnyomásra.(P1187-032) Hatodik hosszú indítózásra beindult ,Autó alatt hátul pocsolya, azt hittem a go.hütő kilyukadt, irány a mühely ...hát el törött a fém fék cső. Úgyhogy azt is ujra kell csöveznem,viszont rengeteg a hajlitás rajta. Mivel lehet ezt szépen hajtogatni?
Nem tudom, hogy összelegózható-e egy ilyen dolog, de ha sikerül, ne csodálkozz, hogy nem, vagy csak elhanyagolható mértékben változik a fogyasztás. A fogyasztás teljesítmény igény, és motorhatásfok függő. Ugyanakkora sebességhez, ugyanakkora teljesítmény kell. Ha ezt alacsonyabb fordulaton akarod produkálni, akkor munkaütemenként több üzemanyagot kell elégetni.
Tudom, hogy ez téged nem győz meg, az ezen elmélkedők mindig meg vannak győződve, hogy a gonosz gyár csak ki akar velük tolni azért forognak annyit ezek a fűnyírók. :-))
Igen,akkor ezzel is be kell vigyem a vw-be mert mint mondták ennek vmi speciális mercedes/vw program kell ami a szerelőmnek nincs csak kizárólag a szervíznek.
2000-2200-as fordulattól melegen is meglódul,de érdekes módon hidegen akár 4-dikbe is már 1500-as fordulattól húz.
amúgy milyen fordulattól kell húzzon egy hasonló konstrukciós turbo diesel?
Mint korábban írtam a 2010évj 2.5tdi 136 le bjl motorkódos crafteremnek a szervója hibátlan lett a szivattyú csere után.
Viszont nem ír hibát arra a jelenségre,hogy hidegen első kb 10 km-en hibátlanúl gyorsúl már lentről nagy nyomatékkal,majd ahogy jól felmelegedett váltások után vagy gázadásra kihagy 2-3-4másodpercíg es csak utána inndúl meg hirtelen kb. 2000fordulattól.
Talán nem ördögtől való, elrugaszkodott kérdést szeretnék feltenni, hátha lesz hozzáértő, aki tud rá meggyőző választ.
Meriva 1.3 CDTI 2007-es Z13DTJ motor (ezüst színű).
Mivel ennek a motornak meglehetősen szűk a nyomatéktartománya (kb 1800 és 3000 között van valahol és az sem túl lapos), így 3000 fordulat fölött igencsak megugrik a fogyasztása az autónak. Kb 2500 ford/perc esetén az ideális a fogyasztás (akár 5 l/100km alá is megy), de 3000 fölött hirtelen megugrik 6.5-7 literre.
Viszont sokat megyek vele autópályán, a 130-hoz 3400-3500 körüli fordulat tartozik.
És itt jönne a kérdés:
Lehetne-e hatsebességes váltót tenni ehhez az autóhoz, ehhez a motorhoz, futóműhöz?
Van-e olyan hatsebességes váltó egyáltalán, ami betehető lenne? Gondolom, a most gyártott erősebb 1.3 dízel motorok is ugyanazon blokkban készülnek, így a rögzítési pontok is ugyanazok lehetnek.
Esetleg - alternatívaként -van-e lehetőség hosszabb ötödik áttétel beépítésére a meglévő házba?
A lényeg: 130 km/óránál ne forogjon többet 2500-2800 ford/percnél (nem rakétát akarok belőle csinálni, csak takarékosabban autózni!)
Most végülis mindegy melyik tipusra vonatkozik, de szerintetek mi lehet a gond? Benzines Mazda 626, a kiegyenlítő tartályban a csőnél buborékol a víz. Hengerfej tömítés hiba az első gondolatom. Na igen ám, de ez csak alapjáraton van, ha gázt adok, nem buborékol, semmilyen fordulaton. Amikor nagy fordulatról leveszem a gázt, akkor intenzívebb a buborékolás, nyomja is ki a vizet rendesen. Ha eléri az alapjáratot, akkor megint kismértékű a buborékolás. És ez így megy már 2 hónapja, nem romlott vagy javult a helyzet. Hosszú távon nincs gond, de város használatkor sok vizet nyom ki, rendszeresen kell utántöltenem. Találkoztatok már ilyen hibával?
Csak azért irtam ,mert sprinterrel sok évvel ezelött jártam hasonlóan , csak melegen, terhelve megállt és utána felhúzósan indult ujra! Nem volt egyértelmű , de azon padon hosszas faggatás után előjött a csúcs problem!
Van egy 99-es,320 cdi kombi (W210) automata.erőteljes gyorsításkor megindul, azután mintha kifogyana a gázolaj.Sokadik inditásra beindul,kis gázon megy,még pályán 130 fölött is használható, csak előzni ne kelljen . És valóban, buborékos a szűrő átlátszó csöve ,kövérebb gázfrőccsre.
Megbontottam a tankot ,szűrőnél leereszt,teljesen tiszta.Kivettem a szintjeladót,innen lestem bele.Van benne egy müanyag kehely de ez mindig csak a go.szinttel azonos .Nem kellene ennek járó motornál csurig lenni ?
A nyáron meg lett kuplungozva ,de rá nemsokkal elkezdett nyikrogni felengedett kuplungnál,de inkább melegben ,most télen csak halkan csinálja és ritkán.
Illetve sok kuplungolásnál vagy szintén melegben a kuplung holtjátéka el fogy vagyis egyre feljebb fog,és rövid az útja ahol dolgozik olyan hirtelen fog felengedéskor.
Az új szettben kb 3 -4 e km van.
A rendszer amugy sima egyszerű 2 munka henger van benne és kész.
A k.csapágy is lett cserélve.
A nyelestengely csapágyat kizárnám mert nem csapágy hangja van sztem,hanem olyan száraz csikorgós nyekergő.
Azért kérdeztem, hogy francia autókban jártas ember tapasztalta-e ezt a hibakódot és hogy mit jelent, mert félre fordít a KTS .
Leírom, egyenetlen alapjárat(picit ingadozik nincsenek nagy kilengések, alapjárat állító motort cseréltem), kuplung kinyomásakor random leálló motor, kuplung kinyomáskor időnként az alapjárati fordulat értéke alá lezuhanó fordulat, lehúzott lambdaszondákkal nem áll le, nincs lambdaszondás hibakód, de sanszos, hogy a diagnosztikai szonda cserés lesz. Jelenleg a szabályzó szonda van csatlakoztatva eddig nem állt le, de az ingadozó alapjárat még meg van. Folytószelepház a pillangószelep felől és az alapjárati motor felől kipucolva.
Kérdés, az, hogy miért áll le random és miért nem áll be fixre az alapjárat ?
Hideg motornál emelt fordulatszámon nem ingadozik.
"Alapjáraton és emelt fordulatokon, hidegen és üzemi hőmérsékleten."
Miután a feltételekben az szerepel, hogy üzemmeleg terheletlen motor, minimum 1perces alapjárat, és a neve az, hogy alapjárati járásegyenlőség korrekció, semmi értelme a hidegmotor és emelt fordulatnak.
Igen kiírta, úgy emlékszem olyan +- 2,2 körüli volt, de gondoltam ez már nagyon a határérték.
Szóval ha ezen belül van akkor még elfogadható?
A 4-ből három hengernél igen kis értéket mutatott ( hidegen alapjáraton), az 1. hengernél jóval nagyobbat, már nem emlékszem pontosan de 1 körüli is volt, viszont ahogyan melegedett a motor pár másodperc múlva gyorsan kezdett lecsökkenni.
A másik három alapból nagyon kicsit értéket mutatott.
Diaggal nézve a 08-as mérőblokk 013 blokkjában milyen korrekciós értékek azok amik még elfogadhatóak?
Alapjáraton és emelt fordulatokon, hidegen és üzemi hőmérsékleten.
( Olvastam valahol, hogy az összegüknek 0 érték körül kell lennie...,de olyan +-0,5 ig elfogadható) Nem tudom ,hogy ez igaz-e?) Gondolom ez alapjárati érték lehet...Jó volna pár adat, amit fel lehet használni összehasonlítási értékként.
Gratulálok! Én is láttam. Már eddig is média sztár voltál :) Azért az a 30másodperc is jó reklám, fizetősben sok milla lenne.
Még hiányzik a műhelyből egy Fekete Superb vagy A6 kék villogóval a tetején, amit az M1 közvetít, és hogy megoldottad, amit a márkaszerviz nem tudott :) De ha egyszer vége (remélem még sokáig megy) a Totalcaron a Rulettkeréknek, utána csinálhatnátok valami hasonlót mint az Edd China & Mike Brewer.
sziasztok, szeretném a segítségeteket kérni autószereléssel kapcsolatos speciális témakörben.
mestert keresek egy barátom számára. nem kezdő, amiért keresem, mert szerintem a fiúnak szüksége lenne egy életmesterre. harcosból, harcművész. az idòs apa figura, aki megtanítja hogy kezelje saját energiáit. ehhez pedig mester kell, akinek hajlandó az akaratát elfogadni. és az autószerelés a mindene. így adott, hogy a mester egy garázsban rejtőzik. előre is köszönöm a segítséget <3
van aki lebontja a HP pump alvanyt.. (az nyoc ora munka )
van ahol hatra, uzaszuro helyen, mint a nemeted emliti.
aztan van aki engem igazol.
ha latok egyet holnap - lehet- akkor irok.
ha nem ..akkor meg ugyis megoldod. :)
remove air box,engine mount cam covers jack engine up and out pops alternator from the top.. whilst your there may as well do cam belt as guess your up around 70 -80 miles. thats the norm time for alternator to pack up..
Köszi Urak, a német leírás nem bont motortartót, alulról visszaengedi-fixálja a feszítőt, kiveszi a gen.csavarokat, és a gázolajszűrő helyén kijön, ha jól értem.
Dear Thomas, Te mint sok kis dolgok nagy tudója, segíccs már ki némi típusismerettel lécci:-)
Ideért az a c vectra z19dth, amit venni akartunk a múltkor.
Elsőre generátor-önindító kéne lejöjjön róla, most így este nézegettem vagy 10 percig, hogy merről kéne nekifogni, mondjuk ezt írhatjuk a mai 12 óra meló számlájára is.
Levszűrő-gázolajszűrő házat levettem, meg a cr pumpáról a kábelköteget, de úgy látom motortartó bak is le kell jöjjön a hosszbordás szíj miatt, a kérdés, hogy merre fér ki a generátor, bár ha szerencsém van, a gázolajszűrő helyén kiférhet, max előrébb húzom a motort?
Nem rémlik, hogy csináltam volna ilyet, nem szeretnék a szükségesnél többet sz*pni vele.
Aztán lehet, hogy fejből Te se tudod, de legalább megkérdeztem.
Mint korábban írtam tiszta iszapos barnássárga volt az olaj benne 110e garantált km-nél,amire viszont senki nem tudott mondani semmit,hogy mitől lett olyan ,??5év/110ekm nem lenne sok sztem.
Szerintetek?
Illetve olyat csinál még,hogy míg nem melegszik fel jó üzemmelegre az autó már lentröl húz hibátlanúl semmi turbólyukkal,,ahogy felmelegedett minden váltás után 2-3-4másodpercig,2000fordulatig semmi erő,majd utána indúl meg nagyon hirtelen.
Helicoil-os gyertyamenet javítást csinál valaki (Pest és környéke)? Lehetőség szerint hengerfej levétel nélkül (tudom, hogy nem szép, de költséghatékonyabb)... :)
Indítás után 2-3-4-5-6 perccel az alapjárat 8-900-ról felmegy 1100-1200-ra. Közben senki nem nyúl semmihez. Leállítás-újraindítás után megint normális alapjárat pár percig, majd megint felmegy.
Akár reggel, első indítás, akár napközben, sokadik.
Koszi , hogy ravilagitottal az olvasasi problemamra-)))))))))
Na de amikor a hengerfejes osszerakta a hf-et ellenorizte a szelepszarak kiallasi meretet , ha a szelepulekek lettek megmunkalva akkor a szelepszar jobban kial a hf felso sikjabol es ezt a tobbletet a hidrotoke nem tudja kompenzalni ( egy baratom megette ezt a kefet, visszahozta a hf-et javitasbol es amikor beinditotta a motort 3_4mp utan kitamasztottak a szelepek, es a sokadik nekifutasra derult ki , hogy van min- max erteke )
No kérlek, megjött ma a 14-es sablon, feltettem a helyére és azt tapasztaltam hogy így viszont már nem megy fel a helyére a 9-es, meg a főtengelyrögzítőcsapot sem lehet betekerni a helyére...
Ebből akkor jól gondolom hogy az következtethető, aki előttem cserélte a szíjat, csak érzésre tette fel, s a motor elment néhány fokos vezérlés eltolással istentudja hány kilométert??
Mégegyszer köszönöm a kimerítő válaszaidat, gyanítom hogy meg fog szűnni a motor csúnya morgó hangja miután helyére tettem pontosan a vezérlést!
Első 2 fokozatban intenzívebben csinálja, felette nem igazán lehet hallani. De ha pl. 3000-res fordulat körül motorfékkel lassítok, közben is produkálja.
Adott egy 2001-es avf motorkódú 1.9pdtdi 4motion passat. Egy kis történet:
°nem volt üzemi hőfok.termosztát csere megoldotta
°eltűnt a víz, nagyobb megerőltetés után, kemények voltak a vízrendszer csövei(nyomás), bugyborékoló hang a motortér felől.
Hengerfej nyomáspróba megvolt, nem mutatott repedést ,csak egy kis görbülést amit leesztergáltak(?). Új hf-kipufogótömítés, vezérlés, tágulási tartály kupak, stb. A víz nem tűnik el, viszont a "csörgedezés" megmaradt. Találkozott már valaki ilyen problémával, és ha igen megtalálta a megoldást, vagy a hibás alkatrész(eke)t?
Friss olajjal, és ezzel a típussal még nem volt ilyen bajom. Ahogy én tapasztaltam, soha nem a szelepszár ragadása volt a gond (kivéve, mikor szarrá adalékolták az olajzabálós Z16-ot).
A legutóbbi 1.2-es C Corsát ezzel a hibajelenséggel sikerült életre kelteni, sok indítózással, várakozással. Azóta is megy, simán indul, pedig semmit nem csináltunk vele. Érdekes hibák ezek.
Jártam én is így opellal,megnőtt az olaj nyomás,mert a szabályzó szelep megragadt egy kis fémreszeléktől.Kis állásidő után mikor visszacsurgott az olaj, pöccre indult,2-3másodpercig.
Kérdésem, hogy a Meriva A váltógombját hogyan lehet leszedni? A tetején lévő kerek lap - amin a sebességfokozatok vannak feltüntetve - szélénél kitöredezett. Egyúttal a váltó szoknyát is cserélném.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat. Nemet rendszámos. Megnézem azt a támogatást. Igen tudom a matrica nem létét is buntetik...De eddig még "csak " 2x voltunk kénytelenek igy bűnözni... Eddig megusztuk :) De ha valamelyik rendszer TÜV vagy dekra az nekem jó lehet itt kint nem?
Még valami... magyar vagy német rendszámos a kocsi? Mert lehet hogy csak németországi autókra érvényes a támogatás.
Amúgy ezzel a matricás dologgal vigyázz,nemcsak a piros vagy sárga matricát büntetik egyes városokban,hanem azt is ha nincs matricád(és nem is kevésre).
Nézz rá erre az oldalra,itt részletesen leírja mit kell tenned, 260 eurót tudsz visszaigényelni összesen.Èrdemes idöben megpályázni,mert hamar elfogy a keretösszeg általában.
Ez a szolgaltatas azokra az autokra vonatkozik, amik forgalmi alapjan teljesitik a kovetelmenyeket.
Azt az atepitest elobb el is kell ismertetni es be kell jegyeztetni... (Van ra egy fogadasom, hogy ha TÜV-szakvelemeny nelkuli DPF-kitet rak be valaki, cseszheti az egeszet.)
ALE motorkoddal kapsz csak zold matricat, ALH-ra csak sargat.
Magyarorszagi beepitest elfelejtheted, mert ABE es TÜV-szakvelemeny kell a bejegyzeshez (egyebkent sem a beszereles a draga). Magyarorszagon raadasul allami tamogatas sincs ra.
Az alábbi kérdésemre szeretnék valaszt kapni a hozzáértők-től:
Van nekem egy VW sharan 1.9 Tdi '97-es évjáratú autóm.
Németországban használom családi autoként, viszont az a probléma, hogy "piros" matricás, kvázi nem tudunk bizonyos városokba behajtani ahol zöld matrica kizárólag a megengedett. (Na jo ez ebben a formában nm igaz, mivel nincs kiragasztva a matrica illetve hátul nincs kint a Tdi írás, igy illegálban megoldható ) Tehát felmerült az igény egy utólagosan beépített részecskeszűrő beszerzésére.
Viszont itt kint eleve horror áron mérik, illetve azt mondják, hogy bizonyos kilométer állás után már nem is szerelnek be semmilyen rendszert.
Otthon is számít hány kilométert futott a jármű?
Melyik rendszer a legjobb szerintetek, mennyibe kerül (Hol érdemes beszereltetni )?
Ha otthon beszerelik ahhoz megkapom a német hatóság altal elfogadott papírokat, esetleg matricát?
Sziasztok!Ha valaki látott már ilyet és ért hozzá.A pumpák közvetlenül a porlasztóba nyomják a gázolajat pumpák végén állítási leheőtségel mit lehet szabályozni a csavarokkal.?Ha valaki tudja kérem segitsen,ez a blokk egy ligier ambra 500 köbcsentis kéthengeres dizelben van.Van megy mindkét henger de nem mindig mikor elkapja felpörög és nekiáll rohadtul füstölni.Esetleg porlasztot kell cserélni.?
Focus, 2009, 1,6 16V, SHDA moci. Első három hengerben szép világosbarna a gyertya, mint a képen a jobb oldali. A negyedikben volt a bal oldali. Mitől lehet ilyen az a gyertya?
nyilvánvaló hogy egy műhelyben van multiméter, mert "muliméter", ami mindenféle mérésre jó... pl szakadt biztosíték mérésére is...ezért miért kellett kitalálni egy alap multiméter áránál kétszer-háromszor drágább akármit?Pláne ki fogja megvenni?
Transittal már én is jártam így, kosárban hozták a motort, mint később kiderült, a regulátor le volt törve az adagoló tengelyéről, visszaheggesztették csak éppen 180 fokkal eltolva, és erről elfelejtettek szólni, beindult az is csak szörnyen rondán járt meg erőtlen volt, szóval Tie-nél szerintem inkább kompresszió hiány lesz...
Szépen sorjában, először is van e kompresszió, ha nincs mert mondjuk kitámasztva vannak a szelepek, a büdös életbe sem fog elindulni, szóval első körben ellenőrizd a kompressziót, ha az rendben akkor a vezérlést mégegyszer, és az adagolót, ha van kompresszió, helyén a vezérlés, és nyom az adagoló annak mennie kell(ene).
Miután meggyalázták a motorját (víz nélkül mentek vele 15km-t), az elolvadt dugó kiütötte a perselyt, meg ilyesmik) , kapott egy másik motrot. Új vezérlés, új dugók, új gyûrűk.
Vadiúj vezérlés rajta, szelephézag nincs beállítva, csak minden jelre össze van rakva. Önindító forgatja, mint az ördög (fordulatszámmérő szerint majdnem 900-as fordulattal tekeri), olajnyomáslámpa már az önindítózásra elalszik, de a motor meg se röccen.
Izzítás van, adagoló elméletileg helyén (vagy nullán, ahogy jelre össze lett rakva a vezérlés).
Húzásra 30-40-nél másodikban 2000 fordulattal (műazer szerint) jön belőle füst a kipuffogón, gázolaj ott van, deúgy sem indul. Meg se röffen, húzva se.
Elképzelhető, hogy annyira nincs beállítva a szelephézag, hogy nyitva vannak a szelepek, és nincs kompresszió?
Vagy inkább az adagoló nincs mégse jó helyen, és kell neki előtöltés, annyival több??
Sziasztok Mester Urak ! :) W211 kaszni E200 CDI Mercin csunyán ingadozik az alapjárat. Porlasztó résolaj bemérve, mind jó. Na most az üzemanyagy pompán a mennyiség-szabályzó szelep miatt ( A6460740484 ) vagy a közös nyomócsövön a nyomásszabályzó szelep (9307Z515A) miatt ingadozik ?
Sziasztok! Autószerelőt felveszünk Budapest, Kőbányán működő szervizünkbe. Jelentkezni az adatlapomon olvasható e-mail címen lehet. Küldj telefonos elérhetőséget és ha van, akkor önéletrajzot is!
""Sziasztok! Francia autókban aki otthon van!? Ezzel a hibakóddal ki találkozott már? "Vezérműtengely (Bank1) szinkronizáció forgattyús tengelyhez nem elfogadható jel" csak jeladó hiba lehet?""
fent a fejlecben zold es piros kiemelesel all, hogy mit kerunk a kerdezotol.
Azistennyilát, erre nem is gondoltam! Főtengelyhez volt csapom, "9"-est meg legyártottam laposvasból co-val, de nincs más hátra, a "14"-est megrendelem...
Egyébként már szétkaptam a motort, de a vezérlést nem bontottam még meg, hogy azt a teringettét neki aki kitalálta azt az egyik bizonyos csavart ami a vezérmű műanyag fedelét fogja... Maj' kitört a kezem mire kiszedtem, persze az asszony meg jókat hahotázott rajtam hogy félóráig hasaltam a motoron egy nyavajás 6-os csavar miatt...
Francia autókban aki otthon van!? Ezzel a hibakóddal ki találkozott már? "Vezérműtengely (Bank1) szinkronizáció forgattyús tengelyhez nem elfogadható jel"
Hát csak megpróbáltunk egy olajcserét még a szivattyúcsere előtt,brutális szutykos olaj volt benne,mint a fáradtolaj csak szűrkés,finom porszemcsés,és sajnos apró fémreszelékeket is fog a mágnes benne.
Kimosattuk tisztára de csak olyan maradt,hogy 800-as fordulaton(alapjáraton) megy a szervó,de már 1000-re emelve megragad a kormány.'
ilyen olaj után örülök ha megúsztam egy szivattyú cserével
Sziasztok!audi a6 2'5 tdi v6 2003 nagy esőzès utàn a tűzfalnàl alig làtszott ki az akksi a vìzből...az akksrol aegy plusz vezetèk belelógott a vìzbe ès leszìvta az akksit.ez mar orvosolva van...azóta ha ràteszem a sarut az akksira vilàgìt mind a 6index làmpa ès nem reagàl sem az index kapcsolóra sem az vèszvillogó kapcsolóra...ès a navigàció safe módba tette magàt...segìtsèget vàrok koszonom elore is!!
azt mondja a szerelő,hogy érintetlen gyári minden az autón kivétel a légrugó aminek a kompresszorja ott van a motortében amibő össze-vissza szaladnak a csövek
ha gyári a csövezése a szervónak??akkor felesleges csövet cserélni.De ha gyártott valamelyik cső akkor lehet kihagytak valamelyik szűkítőt ami bele van dolgozva a csőbe.
boccs,hogy ennyiszer piszkállak titeket a crafter kormányszervójával kapcs,már meg is van rendelve a szervószivattyú,,csak lett még egy észrevétel.
szóval azt vettük észre,hogy alapjáraton megy a szervó legtöbbször,de ahogy emelem a fordulatot pl. kanyarodáskor úgy megy el,ahogy visszaesik alapjáratra úgy visszajön.
én kicserélem egy szóra a szivattyút de nem lenne érdemes először simán csak egy olajcserével próbálkozni,,esetleg a nyomócsővet is kicserélni ami megy a kormányszervóhoz??
Nem a legfrísebb az információ, de a behajtani tilos tábla 40 éve ott van, (anno orosz katonai lőtér volt ott) rendőrt én még nem láttam ott, az út minősége nagyon rossz ,a táj csodálatos , száguldozni nem ajánlatos, nem szabványos út. A királyházi vendégház ,több panzió ,camping,tábor az út fekszik az út mellet .
1.4 pdti skoda 250000 km.rel BNM motor ., második vezérlés szett csere. Érdemes cserélni az olaj szivattyú meg hajtó láncot ,esetleg mást is (komplett szett,vagy csak fogaskerék és lánc) ? Még azt szeretném kérdezni,hogy a főtengely vezérmű fogaskerék lehúzása előtt,hogyan kell rögzíteni a főtengelyt, és az új lánc fölszerelésekor hogyan kell összehangolni a kiegyensúlyozó ellensúly tengelyét és a főtengely lánckerekét.
Bmw megoldodott, az osszeszereleskor megzsirozott toroktomitesek izzadtak egnivalot. Ez tortenik ha meg a probaut elott orditanak hozza nem erto szerviztulajok, csak mert a haverjae az auto. Auto ment fel orat es kitisztult a fustje.
Sziasztok! Beleszerettem Székesfehérváron egy 1.6 hdi peugeot 307-be,viszont mentem vele kb 5 percet leállítottam és a hűtőventilátor olyan 70-75 fokos vízhőmérsékletnél hűtött vagy 3-4 percig, vélemény? Tudtok vkit aki ténylegesen eljönne velem és megnézné az autót???
Kösz az infót, nem gondoltam volna :( Szeptember utolsó hétvégéjén voltunk arra. Ha idén megyek, meg majd a rendőrnek elmagyarázom, miért jó az mindkettőnknek, ha nem büntet meg.
Győr felől rövidebb útvonal nincs is Diósjenőre. Komáromnál át Szlovákiába, Letkésnél vissza, Kemence, majd Diósjenő.
Tavaly és tavalyelőtt is jártunk arra kirándulni (Dacia klubtalálkozó). Kemencétől (ahol a legelején át kell menni a kiépített vízátkelőn, de minden átlag autónak megy ha nincs árvíz) Diósjenőig tökéletes aszfaltos út van. A behajtani tilos tábla ne tévesszen meg senkit. Én először megálltam, mert a navigáció is arra küldött volna, de helybeliek, és az erdész is mondta, hogy már jó ideje szabályosan lehet arra menni.
Diósjenőn pedig van egy nagyon jó kemping a fürdőhöz közel. Faházas, padlófűtéssel, TV-vel, konyhával, stb. megfizethető áron. Ajánlom mindenkinek aki családdal, barátokkal kirándulni menne.
A leírtak alapján szerintem is szivattyú lesz a hiba. Úgy is szoktam próbálgatni, ha nincs vagy gyenge a rásegítés, hogy álló helyzetben alapjáraton lassan tekerem a kormányt és közben gázt adok. Ilyenkor ha könnyebb lesz a tekerés akkor a szivattyú rossz. Nagykerekben szokott lenni TRW, SPIDAN szivattyú, felújított. A cseredarabot le kell adni. A szerelőd biztosan tud ilyet. Raktunk már be néhány kínainak mondottat is (a fene tudja hol készül ). Nyolcbóll 1 kezdett el szivárogni a többi működik most is, ki tudja meddig?
A hibák attól függnek, hogy mennyi a kilométer és mire használják? Városi áruterítés, vagy hosszútávfutás?
Nálunk 200 000- 680 000 km ig vannak kb. Mi szeretjük a Craftert, elég mostoha áruterítő munkát végeznek folyamatosan kell velük foglalkozni, de erről szól a flotta üzemeltetés.
Jellemző hibák nagy vonalakban: turbó geometria szorulás ( városi használat miatt ), kardán keresztek, idegesítő olajfolyás az olajszűrő háznál, váltó kulissza kopás, féknyereg csúszka és munkahenger berohadás, ékszíjhajtás már említett problémái stb...
Legfrissebb tanács vw szwrvízwstől,hogy cseréljem a szervószivattyút mert 99%az a baja,majd mossam át rendszert 3-4l olajjal és ha szerencsém van akkor mêg a fémreeszelékek nem bántották a kormanyművet.
meglépem mert nincs mas vállasztásom,csak tudnám hogy milyen tipusúak vannak milyen árban,mert a kereső csak 20-40e forintos gagyikat ad ki.
vannak komolyabb tipushibái ezeknek a 2.5tdi 136 le-s craftereknek?
Valóban a VW 009 300 olajat írja a katalógus. Ha jól tudom az sárgás színű. ( Lehet, hogy tévedek ) Mi Febi 6161 olajat rakjuk bele, ez az olaj nem nem tartalmazza a 009 300 előírást viszont jól működnek vele a az autók. Kb 20 craftert javítunk rendszeresen és meglepően jól bírják a gyűrődést ezzel az olajjal.
Dynaudionak annyi javaslatom lenne, hogy a Crafter ékszíjhajtást komplexen kezelje. Ez alatt azt értem, hogy akkor működik jól ha minden jó. A gumiágyas ékszíjtárcsa nem szakadt, a generátor szabadonfutó tárcsa nincs beállva, az ékszíjfeszítő himba nincs berohadva, és a műanyag perselyei nincsenek rommá kopva. A feszítő teleszkóp is rendesen működik.
Talán ronthat a szervokormány működésén a berohadtt, befeszült talpas gömbfej(ek).
Udv urak. Ket problemam van ket kulonbozo szerelogardaval, de eggyikkel sem az elso alkalommal, aztan megint az en kákámon keresik a csomot. Fontolgatom, hogy fekete listara teszem oket.
-Elso problema: Bmw X5, 3liter diesel. Az ember ugy vette, hogy fogyasztotta a hutovizet. 1200-1300 fordulat alatt nem is ment kereken a motor. Szetboritottak es 2 hengernel is tisztabbak voltak a szelepek. Hengerfej nyomasproba es sikolas utan javasoltam a parasztnak a szelepek ujrailleszteset is, de lemondta mert sokalta az arat, igy mindegyik visszakerult a helyere uj szelepszarszimeringekkel es viszlat. Felhivnak, hogy nagyon keken fustol, amit eddig nem csinalt.
-Masik problema VW 1.4 16V szijszakadas utan hengerfej kapott 16 uj szelepet, 8 szelepvezetot a kipufogohoz es 16 szimeringet. Szivo szelep 0,04-0,05mm log a vezetoben, nem lattam ertelmet cserelni es bele kellett ferni a keretbe. Javasoltam a gyurucseret, mert tul van ez a szar a 150ezres futason, de nem kapta meg, mert sokba kerult. Motor megy szepen, de 5L/1000km olajfogyasztasa van es fustol. Tulaj vett egy bontott motort, aminek a blokkjat ugyanezzel a felujitott hengerfejjel szereltek be, de megmaradt a problema. A szivotorok olajos. Szerelo allitja, hogy a gyuruk jok a vasarolt motorban es csakis a hengerfej lehet a hibas, mert megismetlodott a problema, meg meg azert is mert tobb mas szerelo is ugyanezt allitja, tobbek kozott a markaszerviz is. Nem bizom a velemenyuk, mert volt mar hasonlo szopas egy Daihatsuval az elozo brigadnal es a gyuruzes utan nyomtalanul megszunt a problema, masfelol meg azert sem, mert amikor szobakerult a gyuruzes rakerdezett, hogy a standard meretu huvelybe beleteheti-e a javitomeretes gyurut, mert neki az van a fiokban.
van egy öreg uazom sok elektomos problémával, ebben szeretnék segitséget kérni. nem meggy az öninditó, reléjére gyanakodtam, újra cseréltem de nem javult a helyzet. egyébként ha kozvetlenul az aksirol inditom csavarhúzóval müködik. aztán a generátoron még meg van a 14V töltés de az aksiig már csak 13.5V jut el. külső fesszabályzója van kicseréltem de a hiba továbra is megmaradt. az akksi új. valamint a gyújtást a régi próbalámpa a trafóra és a testre módszerrel tudom álitani mert nics hozzá semmilyen diagnosztikai müszer. itt akkor kéne felgyuladjon a lámpa mikor nyit a megszakitó, de csukott állapotban is ég halványan. új megszakitó van benne. nekem már nincs ötletem megörit
" ... Eredetileg zöld színű szokott lenni. DEX 3 olaj való bele. .... a zöld az Pentosin vagy Febi CHF11S ... mostakkor melyik kell bele? ... "
A rendelkezésemre álló információk szerint a VW a Crafterek kományszervójához VW 009 300 jóváhagyású folyadékot ír elő. Úgy tűnik hogy ez se nem Dexron III se nem CHF 11S hanem egy különálló követelmény (A CHF 11S-nek megfelelő VW jóváhagyások száma VW G 002 000 vagy VW G 004 000).
1. a tegnapi polémia miatt reggeltél, hogy bele trollkodj, akkor lószerszám a hátsódba.
2. Megpróbálod leírni érthetően a gondodat, de nem valószínű, hogy ebben leírás alapján lehet segíteni. (amit írtál, az alapján biztosan nem) A hangokat hallani kell a helyszínen, ergo jobb megmutatni valakinek, aki ért hozzá.
Sziasztok. Nekem van egy peugeot 307 benzines autóm.egyenletes surlodásos hangot hallok rajta ha motor felel haladok akor lehet hallani a hangot.balra kanyarodva eröteljeseb a hang.valaki tudna segiteni?
A Bakonyban lakom Csesznektől pár kilométerre,ha legközelebb erre jársz mutatok olyan helyet ami maga a csoda,meglehet még az autószerelést is abbahagyod ;)
Igen,,csak mikor egyértelműen elmegy a szervó alapjáraton gurúlva/kanyarodva,próbaltuk pörgetni,megemelni bőven a fordulatot és arra nem jön vissza,inkább kormány vagy kerék mozdulatra.
Utóbbi nem teljesen egyértelmű de,hogy fordulat emelésre nem jön vissza a kormányrásegítés az már biztos(korábban azt hittük pedig)
egyébként ha jobban figyelem lelassítás utáni kanyarodásokkor megy el legtöbbször,majd visszajön megint elmegy,és olyan darabos az egész.
Innen kéne kiindulni, ha alapjáraton jön elő a hiba, ott a legkisebb a szivattyú fordulatszáma, vagy nincs rendes hajtása, főtengelyékszíjtárcsa csúszik mittomén, vagy szivattyún belül van baj.
Emelt fordulaton ha jó, akkor a rendszer többi része futómű, kormánymű, annak hidraulikus része is nagy eséllyel jó.
Hát ...a tárcsák nem lettek cserélve mert nem látta a szerelő kopottak,és semmi más hangja/jele nincs abban a pill mikor megszünik a szervóhatás,simán csendben szíj rángatás nélkűl egyszer csak nem tekerhető a kormány majd ugyancsak semmi jel-hang nélkűl megindúl.
sajnos nem is figyelték a szíjat álló helyzetben tekerve mert akkor még egyértelműen sokkal rosszabbra gondoltak->kormánymű mert ugye nem volt megváltozott szíj visítás-nyikorgás csak a megszokott alap hangja ha ment a szervo ha nem
na majd holnap megmutatom a tippeket
hőbörögni meg nem szoktam indokolatlanúl,és nem is szeretnék
az a fura,hogy az előző első tulaj elmondása szerint olajcserén kívűl csak a hosszbordás szíjat cserélte 2-szer is mert tipushibája a ciripelés,először egy gates-re majd dyco-ra, és ugyanúgy ciripelt párezer után megint.
Nagyon szépen fut minden tárcsa.
ma este kész volt a vezérlés+olajcsere+új continental hosszbordás,,
holnap du. lesz összepakolva teljesen,majd beírom milyen lett.
már kezdem azt hinni tényleg azért adta el a bácsi mert belefáradt az egészbe..
én meg nem vettem észre mikor próbáltam mert nem mindig hagy ki és akkor is csak lassan fordúlva ,de akkor szinte képtelenség elfordítani a kormányt,muszáj megindúlni és utána vissza is jön-majd megint elmegy.....egyenesen-gyorsan haladva semmi nem tűnik fel
Győri márkaszervizben korábban megtörtént eset, ott dolgozó barátom mondta. Hölgy bement, és elmondta, hogy a Cseszneki kanyarokban (szerviztől kb. 45km-re) de csak ott ,,csisszen-csosszan" az autója. Szegény munkafelvevőnek több problémája is akadt. Ne, értette mit jelent a ,,csisszen-csosszan". Persze a hölgy másképp nem tudta elmondani, csak ebben a formátumban, egyre hangosabban. ,,hát, hogy lehet valaki ilyen hülye, hogy nem érti?"
Ezt követően a következő felháborodás azon volt, hogy most rögtön de azonnal, és pont oda, nem akarják elvinni próba útra az autót. Rázópadról, egyéb futómű vizsgáló, állító eszközökről ő még nem hallott, de nem is érdekli, mert az autója csak Cseszneken ,,csisszen-csosszan". Sajnos az autó hibája nem derült ki, mert érzékeny búcsút vettek egymástól. Majd egy egész cég röhögött rajta még kb. fél évig.
Az normális, hogy ennyi kilométer után nyekereg a hosszbordásszij rendszer? (sztem nagyon nem az) Szij sem lehet laza. Biztos jol van rajta a hosszbordás szij felrakva?
Valóban rosszúl tettem fel a kérdést legelsőnek,majd utána többször is írtam a kormány tekeréssel kapcs. bajaimat.
Én nem vagyok autószerelő (csak szerető)😄,így kb . 25autóm volt már nevemre írva.
Nekem a szervó mindigis a kormány rásegitést jelentette csak nagyon ritkán hallottam fékkel kapcs...
Boccs mégegyszer ha megtévesztően kértem segítséget.
,
A lényeg,h látszólag,kotyogtatva,csavargatva,megvizsgálva stb. minden rendben ,garantált 110e km-el érintetlen karcmentesen sűrűn kihagy a KORMÁNYszervóm
Igazad van, én vagyok a hülye, nem tudom megálmodni, hogy már vagy egy hete miről beszélsz. Persze a magadfajták módján a durcát azt egyből be tudod vágni.
már arra gondol a szerelő,h maga a hosszbordás szíj iszonyat hosszú ami 6db tárcsát hajt alja teteje is és kicsit laza volt,ezért néha kihagy és nem hajtja a szivattyút,de vmiért mégsem ad hangot olyankor.
holnap du. megtudjuk.
egyébként jó minőségű a continental vezérlés szett és hosszbordásszíj?
Kopogás ... Az autómon - Nissan Primera P11-144, motor QG16DE - minden reggel, az indulást követően kopogás, adott esetben némi sziszegéssel párosulva hallható, a bal hátsó ajtó felől. Az első negyedóra menet után megszűnik, majd délután újra kezdi, kb. negyedóra múlva abbahagyja. Kitaláljátok ? Egy tükör segíthet a megfejtésben :)
Üdv:LyPapa
Megfejtés: (: .tenem-tevöj , nesélü óstáh a tatam moynálsik A
az bezon:) egyszer kérdeztem egy f astra dízel vezérlésének összejelölését, és ha nem tévedek kaptam rá néhány lakótól választ. szinte azonnal! de lehet, hogy csak értelmesen és értelmeset kérdeztem
Cradternél a ropogó súrlódó hangot a kormányoszlop kardán hosszcsúszkája szokta okozni. A VW javítási utasításában is benne van erre az esetre, hogy a pedáloknál a hosszcsúszkát meg kell kenni zsír spray-vel. Épp az előbb csináltam egy ilyet. A rásegítő erő eltűnést a szivattyú szokta okozni. Attól hogy porszáraz még lehet rossz. Nézzétek meg a tartályban lévő olajat. Sokat elárul. Eredetileg zöld színű szokott lenni. DEX 3 olaj való bele. Előfordul kormány mű vezérlőház kopás is, de az sokkal ritkább mint a szivattyú hiba.
Egy autót karban kell tartani, ami bizony pénzbe kerül. Vagy lehet sz@r rönózni karbantartás nélkül, bár a végösszeg akkor se biztos, hogy kevesebb, de legalább lehetett szidni.
...vagy nem kell megvenni gondozatlan, visszatekert órájú kocsit. (meg kell fizetni egy szakembert, hogy nézze meg, mielőtt megvesszük...)
Hihetetlen,hogy nem találják a szervó kihagyásos hibát sehogy sem a 2009-es 110e km-s 2.5 tdi vw crafternek.
Futómű rendben,szervószivattyú-kormánymű porszáraz jól működő,kormány kardánok simán forognak,hibakód nincs,olaj maximumon,hoszbordás szíjnak hülye hangja van (tipushiba) de nem reagál kihagyáskor.
Egyszerűen elmegy a szervó majd visszajön -megint elmegy-újból megindúl és közben tekeréskor,kb fél fordulatonként tompa morgó-surlódó hangot ad mintha rozsdás-száraz lenne a rudazat és hozzáérne a kasztnihoz.
Természetesen nem kötelező segíteni, nem vagyunk egyformák.Szerencsésnek érzem magam, hogy abban a topikban, ahol én többet írok, ott a segítséget kérő mindig kap választ.
Én csak a tényt írtam le, hogy nem kaptam választ.Ez sértődés, követelőzés...?
De azóta már megoldódott, egyik topiktársad segített.Most Ő vagy tudta a választ,míg Te nem, vagy csak csupán több a segítőkészség, mint benned.Mint fent írtam, nem vagyunk egyformák....vannak a frankó, belevaló,tökös megmondóemberek és van aki segít.Hidd el, utóbbit többen kedvelik...
Igazatok van, viszont az említett használt gép esetében is lenne válasz, ami itt nem volt.A hozzáállás a probléma számomra, illetve a nem megszokott.Ahány ház, annyi szokás....
Gondolom Ti is hasonlóan reagálnátok, ha segítséget kértek valamiben, amiben nem vagytok otthon, viszont vannak mások, akik igen, de még válaszra sem méltat a topik közössége.
No, tényleg mentem, egy tapasztalattal több lett, Nektek pedig további jó fórumozást. ;-)
Komolyan azt várjátok, hogy egy szóbeli leírásból(kopog valami elöl, néha nem), meg a vettem egy autót kitudja hány kilométerrel, mit nézessek meg benne-ből érdemben fog tudni segíteni bárki is?
A kopogós kollégának le kéne vennie az ékszíját, hogy egyáltalán onnan jön-e a hang, de ez nem fog neki menni a leírása alapján, tehát szerelőhöz kell vigye az autót, az meg jó eséllyel tudni fogja, mit hallgasson meg rajta.
A Te autódon meg mindent meg kellene nézni, mivel 14-5 éves, kezdve a folyadékok-szűrők-vezérlés-szíjak-forgó morgó alkatrészek cseréjével, le kéne venni az önindítót, belenézni, generátor szintén, esetleg klímacsapágy csere, főkábeleket átmérni/javítani, főbiztosítékokat szintén,, aksin indítóképességet/kapacitást mérni, hogy tudd mire számíts vele, levenni az ablaktörlőmechanikát, szétszedni-zsírozni, hogy ne éjszaka esőben álljon meg, futómű-fék-kerekekről még szó sem esett, kipuffot megnézni, nem-e le akar esni, hűtő-klímacsöveket átnézni, nem-e repedt/dörzsölt, bilincsek megvannak-e, az összes elektromos csatlakozót széthúzni-összedugni legalább a motortérben, turbótengelyt meglógatni keresztben-hosszában, szívócsövet kitakarítani, klíma/víz/levegőhűtőket kimosni, némelyiket belül is, lehet kihagytam valamit, és még ezek után is lehet bármilyen váratlan hibája az autónak, csak kisebb eséllyel.
Köszi a választ, nem sértődtem meg, ezért is néztem vissza, bár valószínűleg utoljára.Én is tisztában vagyok azzal ,hogy nem lehet forintra pontos árat mondani.Azt is tudom, hogy ez egy fórum, nem kötelező senkinek válaszolnia.Viszont ha esetleg áttévedsz a "láncfűrészgond" nevű topikba és megkérdezed, hogy milyen láncfűrészt vegyél, akkor pár kérdés után kapsz egy választ, ami a fórumtársak tapasztalatai alapján a jó választás lehet Neked.Ezen a fórumon a törzsgárda elbeszélget szépen, akik meg páran kérdeznének, azoknak meg nincs válasz, mintha meg sem írták volna a kérdésüket.Értem én, hogy itt ez megy, csak a saját tapasztalatom és gyakorlatom szerint mást vártam volna.
Konkrétan kizárólag Renaul/Dacia típusokkal (na jó, a barátok és rokonok más autóit is meg kell csinálnom) foglalkozom. De direkt nem írtam árat, több okból sem. Elég hülyén jönne ez így ki egy fórumon, hogy konkrét árajánlat összeírva. Majd ad árajánlatot az a cég/vállalkozó, akit konkrétan felkeresel személyesen.
Neten meg amúgy sincs értelme, mert pl. egy tisztességes munka, gyári vagy olyan minőségű alkatrészekkel x Ft, akkor tuti lesz olyan zugműhelyben kontárkodó, aki neten rendelt Taiwani gagyi cuccokkal, garancia nélkül (részben ki sem cserélt cuccokkal) megoldja 1/3 áron.
Egy fórum pedig csak lehetőség, nem kötelező semmi. Nem garantált az sem, hogy a kérdésre lesz válasz, az sem garantált, hogy a kapott válasz helytálló e. Megsértődni pedig ilyeneken nem szokás.
A problémám az, hogy a 2001-es évjáratú Nissan Almera H7-es izzója az utóbbi időben többször is kiégett. Elkezdtem gyanakodni, hogy valamilyen feszültség vagy áramerősség túltengés lehet az autóban, ugyanakkor arra is gondoltam, ha ez lenne, akkor a többi elektromos kütyünek is tönkre kéne mennie (Valeo kiégett balról, betettem egy alacsonyabb minőségű Auchanos-t, fél nap múlva kiégett, ismét egy Auchanost, megint kb fél napig bírta).
Van valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban? Vagy csak sima véletlen lehet? Előre is köszönöm a segítséget!
(meg ha mar annyiszor megokoskodtunk hogy az olaj/viz emulzio belefagy a karterszellozobe mar azt is kipucoltam. ebben is volt 171ekm utan - föleg hogy utoljara 2014majusaban csereltem utoljara olajat)
Ezeknel a hugyoknal cserelni kell a kipufogo szelepet is, ha csikos a feszek, mert ha sokat jartak vele ugy hogy nem zartak, akkor mar csak egy apro lepes a szeleprepedes es kieges.
Van egy Opel astra 1,7 dti Y17DT motorkódú autóm A gondom az,hogy pár napja el kezdett húzni a kocsi jobbra.Jobbra forduláskor könnyen megy ,Balra olyan mintha ki szeretne folyton törni jobbra.Néhány dolgot lecseréltem,stabilizátor kar ,szilent ,lengőkar gömbcsukló.Sajnos a jobbra tartás nem szűnt meg.
A kormányon amit még érzek mintha kerékpáron ülnék és 8 as lenne a kerékben (rángat)
Mi lehet a baj?Gumi ?Tárcsa? Felfüggesztés.Mit nézzek,nézesek meg rajta ?
Persze, 2020-ig gond nélkül vizsgázhat katalizátor nélkül.
Volt viszont egy időszak, amikor nagyon sokan szereltek katalizátort kétüteműekbe, akkor műszaki vizsgán be is jegyezték a forgalmiba. Később a tulajdonosok rájöttek, hogy hamar tönkremegy a katalizátor, ezért kiszerelték. Műszaki vizsgán viszont kérik, ha már be van jegyezve a forgalmiba! Vásárlás előtt ellenőrizd a papírokat, hogy nincs-e bejegyezve a katalizátor. Az a jó, ha nincs.
Üdv! Sajnos nem emlékeztem a hogy totálkár kerülendő motorok című cikkében felsoroltak között van a VW 1.2 6V (AWY) motor is, így sikeresen vettünk az asszonynak egy 2003-mas polót. 206 ezer volt benne nyár közepén, azóta kb 3-3500 került bele. Sajnos később derült ki, hogy híresen hengerfejbeteg a motor, bár az egész kasztnit alapjáraton hintáztatáson, és egy kimúló trafón kívül csak az időnként fel-fel villanó csekkendzsin utalt rá hogy baj van.
Egy kompresszió mérés során bebizonyosodott, hogy a baj valós, egyes henger 15, kettes 16, hármas 4.
Körbekopasztottam a hengerfejet, szívósor kipusor, egyéb sallangok. Még rajta van a motoron az első pajzzsal együtt.
Kérdésem a következő. Elméletileg reteszelni kell a fő és vezérmű tengelyt is. Ez hogyan oldható meg "házilagosan", ha nem áll rendelkezésre gyári célszerszám?
A válaszokat előre is köszönöm. A műtét holnap délután háromkor folytatódik!
Egy kis infóra lenne szűkségem.Az alany Renault Megane 1,5 dci 82 le 2004-es.
Ez a gázolaj szűrőtől a szivattyúba bemenő ág csatija, valamilyen szeleppel.Ezt kéne kideríteni,hogy mit funkcionál.Vagy légtelenítő,vagy lezárja a szelepet így leszedéskor nem levegősödik? vagy mi lehet szerintetek?Köszi a választ előre is.
Nemcsak takarékosság, mexokás. Ha bizonytalannak tünik a dolog, nem csinálom, csak első hallásra qrva egyszerű egy patronos szűrőt cserélni. (látásra már nem ) Gondoltam, ha a scudoét le tudtam ami betétes, ez is menni fog, de hát a qrva sok csavarból azt se tudom, melyiket lazítsam,melyiket nem.
Gondoltam, kapok itt valami tanácsot, ha lökök fel egy pár fotót.
Kia Sportage 2.0 crdi 2008. 150 LE, cserélt már valaki gázolajszűrőt?
Eddigi autóimmal elboldogultam, de itt olyan dzsumbujban van, meg annyi csavar van körülötte, hogy azt se tudom, melyiket bontsam. Pedig elvileg az egyszerűbb patronos változat, nem betétes.
Attól is tartok, hogy ha belevegősödik, nem ragadok-e a garázsban (pince). Képes-e ez a tipus légteleníteni magát?
A Belzer a 90-es evek elejen eladta a braziliai leanyvallalatat a Cooper Toolsnak, oket pedig az Apex vasarolta fel, igy kerult a tulajdonukba a nev. Viszont csak Braziliaban hasznalhatjak, es a cuccaik is a helyi piacra keszulnek (ez egyben sejteti a minoseget, a brazil melost nem veti fel a penz).
A "valodi" Belzert a sved Bahco vasarolta fel valamikor a ketezres evek elejen, a nemet gyartas megszunt, a markanevet sem nagyon hasznaljak, a teljes szortiment ennyibol all:
Érdekes, és pont a Hazet csavarhúzóit szeretem. Semmi baj velük. Sok Hazet célszerszámom van, gyári beszállító is, mert sok Vw célszerszámban ott van a Hazet felirat.
Arrol nem beszelve, hogy a Hazet, Gedore, Stahlwille szintu gyartokhoz besetalsz a 20-30 eves nyomatekkulcsoddal/racsniddal, es felujitjak/kalibraljak neked. A kereskedocegeknel meg ilyenkor az igy jaras esete forog fenn.
Talán máshogy döntenél. Sok Beta szerszámot már más gyártmányból pótolok, mert gyengébb minőségű lett.
Annyi féle volt itt említve, nekem eszembe jutott hogy talán nem csinálnak olyan széles kínálatot, de Proxxon Industrial szerszámaim nem nagyon akarnak pusztulni.
Én is szerettem. Jó volt ránézni, jó volt megfogni. Csak épp ennél többet nem tudott. Persze az ára miatt talán az elvárások is nagyok voltak, de az be tette a kaput amikor a PH2-es csavarhúzó hegyét kézzel sikerült letörnöm egy 6-os csavar miatt.
Azóta átkerültek a nem sajnálom - nem pótolom kategóriába.
Kézi szerszámok rovathoz egy gondolat. Bár mi nem autót szereltünk, de volt pár autószerelőkkel "közös" szerszámunk. Már csak azért is, mert a legkisebb kalapácstól a fémfűrészen át az összes csavarhúzó, behajtó, bit fej mind csak és kizárólag BETA volt. Nem is volt velük soha gond, ma sem döntenék máshogy.
Nekem személyesen van egy Hazet, és egy Vigor komplett szerszámos kocsim. A Hazetet imádom, a Vigortól rosszul vagyok. Új korától szar a hajtó racsnija, nehezen lehet leszedni a crowa fejeket, okádék a csavarhúzó...stb.
Udv. Van valakinek egy jo tablazata amibol kiderul hogy egy bizonyos felnimeret milyen autotipusokhoz passzol? Megmaradt a Hyundaitol 4 lemezfelnim gumival es meghirdetnem. Sokkal tobb potencialis erdeklodore szamithatnek ha meg tudnam mondani milyen mas verdakhoz jo. A Google nem volt a baratom az ugyben :(
A Belzer jo egy evtizede megszunt, a wuppertali gyartassal egyutt. Manapsag a Bahco arul 1-2 fogot Belzer felirattal, seegerfogojuk konkretan nincs is.
ha kihullott a dűbel a betonból vagy a gép, vagy mi sérültünk meg..de volt hogy a bedűbelezett betonelemeket daru vette le..soha nem volt ebből semmilyen baleset.. magáról a szerszámaikról nem tudok nyilatkozni, mert BETA-t használtunk mindenből
Mielőtt megvettem volna ezt az autót kétszer is kérdeztem itt, hogy vajon milyen olajszivattyú meghajtás lehet benne? Senki nem válaszolt, gondoltam senki nem is tudta. Én kis naiv azt hittem, hogy ez pár hónap alatt nem változott, valamit hátha hozzá tudok tenni a nagy kollektív tudásbázishoz. Hát jól le lettem oltva :-(
Vásárlás után természetes dolog volt, hogy rögtön benéztem az olajteknő alá. Onnan van a korábbi fotó is.
Újra csak a Toptul-t tudom ajánlani, profi cucc, ipari felhasználásra, nem barkácsboltos.
A negyedes dugófejei 1-200 Ft (!) körül vannak, a felesek 2-300 Forint körül. Legyen az hatlap, 12 lap, e-torx stb. A nagyméretű fél colosak (pl. 30-as hosszított) is 6-800 Ft. 10 Baron, erős légkulccsal öljük a normál dugófejet és évek óta bírja.
Intercars forgalmazza itthon, elég vacak a webshopjuk sajnos.
En szeretem a Hazet cuccait, a celszerszamaik es a nyomatekkulcsaik is jok.
Miota a 772-es teleszkopkulcs megvan, a kerekeket is azzal cserelem. Nem kell a szivargyujtos utvecsavarozoval bohockodni, egy mozdulattal oldja a csavart.
A kopottas hosszbordas szij feszito gorgo okozhat szakadast vagy csak hangokat produkalhat?
Csereltettem szijjat a feszito gyari 11 eves 88 ezer km Berlingo 1,6 benzines.
A szerelo mondta o nem tanacsolja a cserejet mert meg Igazabol jo. Viszont ures jaratban pirosnal az uj vezerles,vizpumpa, hosszbordas szij csere utan is eleg gyakran hangot kis kopogo hangot hallok.
Tanacstalan vagyok mi okozhatja ezt a hangot.
Uresre gazadasra gyengul a kopogo hang majd elveszem a gazt es kotyoraszik tovabb. ..kovetkezo pirosnal nem csinalja. ...majd egy masik megallasnal csinalja. ..
Már az utolsó PD-kben sem az volt. 2008-as 2.0TDI (BMN) Alteám van. Nem CR, csak PD. Már az enyémben sincs balansztengely, a pumpát feszítős lánc hajtja.