Abban egy szó sincs róluk, csak arról, hogy mi van ezeken kívül. Eleve, gyalogosforgalom sincs rajtuk.
Viszont egy olyan városban élek, aminek 19 kilométerre van az egyik vége a másiktól (ha meg szigorúak vagyunk, akkor 29-re), és ebből 2 kilométer hatvanas szakasz, a többi ötven. Mégsem érzem úgy, hogy akkor most százzal kéne éjszaka végigmenni rajta.:) Sőt, ha ki kell mennem Ómassára (21 kilométer a munkahelyemtől), akkor sem szoktam felforralni a fékeket azon a kb. 7 kilométeren, amin 90 lenne a megengedett, ha ott ötven lenne, akkor max. nem húzatnám ki két helyen.
Igen, én főleg a kellemetlen időszakokban járok ezeken a helyeken, és hát ahhoz képest az ötven maga lenne a megváltás. Annyival pont fél óra a város egyik vége a másiktól.:)
A 817-ben ott az idézet, szerintem az alapján van.
Nekem ez nem tűnik megugorhatatlan feladatnak
Ez remek, de te nem jársz ezeken, vagy ha mégis, gondolom inkább csúcsban és ha nem is, mindegy egy 2 órás útnál a plusz 5 perc. Felőlem is lehetne 80 végig az M3-oson, pont leszarom :D Érted, mire célzok.
A nyolcvanas részeik meg hát ugye, milyen hosszúak? Ötvennel tartanak vagy 5 percig is?:)
Aztán persze másoktól meg várjuk el, hogy ne cseteljenek vezetés közben a csajukkal, mert legyen önuralmuk?:)
Nekem ez nem tűnik megugorhatatlan feladatnak, pedig szeretek menni.
(Az meg ugye jobban belegondolva remek ötlet, hogy mikor a gyalogok rosszul látszanak, meg haladni is lehet, akkor jó az, ha több idő van észrevenni őket. Szóval éjjel határozottan támogatnám az olyanokon, mint a Váci.)
Nem írtam, hogy tragédia, de csúcson kívül, mondjuk éjjel azért na. Nem is a zebrákkal, sárgán villogó lámpákkal teli Váci, hanem az autópálya ki-bevezetők. Hát a pöcsöm menjen rajtuk 50-nel, a 70 is egy rossz vicc. Szar sofőrnek is.
Hát mondjuk azóta sokkal (km-ek) hosszabban áll az M5 bevezető minden reggel és a fincsi középső szakasz csak most jön (mármint X év múlva ha kellően elszüttyögtek a délivel.)
Akkor szívnak. Viszont kevésbé veszélyesen. Esetleg még a pirosnál is sikerül majd megállniuk. Vagy lesz idejük észrevenni a táblákat.
Amúgy miért tragédia ezeken az 50? A Vácin ez konkrétan 3,5 perc, a Szerémin 4 perc különbség a legrosszabb esetben.
Elég két nyolcvannal cikázó, minden lámpánál megálló autó, hogy te tizedikként a sorban ennyit bukj. Vagy pár a legbelsőből legkívülre átsoroló, tilosban megforduló. Ha mindenki lassabb, ez utóbbi pl. a gázzal kijátszható akár.
Csúcsban meg nem mindegy? Mindenki örül, ha harminccal tud menni.
Plusz ugye az alacsonyabb sebességnek van még egy előnye, hogy könnyebb kezelni.
Ezt lehet így nézni, meg úgy is, hogy a nap nagy részében annak a városnak egy tragédia a közlekedése, és ezzel senki sem akart még soha semmit kezdeni.
A fő- és tömegközlekedési utakon kívüli úthálózat tele van jobbkezesekkel, amiken hatvan-hetvennel mentek a népek megszokásból, kivéve, ahol leraktak fekvőrendőröket, ott valamiért az első reccsenés után sikerülget a harminc még sms írás közben is. Szóval igazából lehet, hogy nem is mindenhol fog ez komoly lassulást okozni.
A FŐ- ÉS TÖMEGKÖZLEKEDÉSI UTAKON KÍVÜLI ÚTHÁLÓZATON AZ EGÉSZ FŐVÁROSRA, A LAKOTT TERÜLETEN BELÜLI SZAKASZOKON EGYSÉGESEN JAVASOLT TERJESZTENI A TEMPO30 ÉS LAKÓ-PIHENŐ ÖVEZETI SZABÁLYOZÁSOKAT, A GYALOGOS- ÉS KERÉKPÁROS-FORGALOM TÁMOGATÁSA ÉRDEKÉBEN.
Na de ők nem fogják ettől lerakni az autót, csak mindenkinek, főleg a normálisaknak lesz szarabb. A Vácin vagy a Szentendrein, Szerémin, stb. stb. se lesz jó az 50, pláne nem csúcson kívül. De ebből nekem nem az jön le hogy az autópálya bevezetők megússzák:
"Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek, írják. "
Az van, hogy Karácsony 45-6 éves és még mindig nem tudta feldolgozni hogy az apja autóbalesetben halt meg, jogosítványt sem szerzett.
Ismerek egy fickót akinek nagy hatalma van, az meg a focit szereti eléggé. Csak úgy eszembe jutott.
A cím azt mondja, hogy 50 helyett 30, holott ez nem így van terv szerint.
Én úgy vélem, hogy ez azokra az utakra vonatkozik, aminek vannak szintbeli kereszteződései, meg főleg vannak rajtuk zebrák.
A bevezetőkre valszeg nem. Amúgy legyünk realisták, a legszarabb sofőrök adják minimum a közlekedők felét. Még huszonöt százalékát azok, akik telefonálás közben tolják neki és jó nagyokat fékeznek, maguk mögött torlódást okozva.
A megengedőbb városi sebességhatárok a főbb utakon eddig is a legszarabb sofőrökre voltak hangolva, egy M5 kivezetőn a 70 is egy jócskán túlbiztosított limit. Aztán az délután kifelé legalább tudott haladni még ha tömve is volt, most meg éjjel lehet rajta 65-tel csapatni vagy venni a lézerblokkolót a Priusra? :D Az M1-M7 bevezetőn már az Egér út előtt kint lesz az 50-es tábla, M3-as bevezetőn már az M0-tól? He?
Ha nem lenne ez a sok szabadidő a digitális oktatás miatt, belejavítanék pár helyen (mert amúgy nem rossz), de amúgy az ötvennel torlódók jelentős része kevesebbet eszik, mint a hetvennel torlódók.:)
Mondjuk én nem olvastam, de nem úgy van, hogy 70 helyett 50 (90 helyett hetven) és mellékutcákban 30 (azaz 60, mert a mellékutcákban évente egyszer sem fognak mérni), nem pedig 50 helyett automatikusan?
Bizony, a belsőégésű kocsik köztudottan akkor fogyasztanak keveset, ha jó sokszor elindulnak-megállnak, és véletlenül se gyorsítanak fel a számukra optimális sebességre. Óóóhh, anyám...
Dehát a hülyeség hangos és most nyerőben van. Példának okáért, a Thököly út most nagyon újhullámos lett, leszűkítve, bringasáv, minden kutyafüle, romantikus kávézók, csilingelő villamos (ja, nem...). Meg is szűnt a városi autópálya, mert az fúj. Kéz leporol, kész vagyunk.
Ja, hogy helyette a párhuzamos kisutcákban áll a sor, pedig ott, a házak közötti szűk utakon aztán tényleg helye lenne a forgalomcsillapításnak? Az már nem látszik, nem fontos.
Megmagyarázná valaki hogy mit keres a cikkben a Szentendrei úti (ha jól emlékszem 1.5 liter borra a vérében autózó) gyilkos és a versengő BMW-sek? Mindkettő kussolva csorog a külsőben ha nem 70-es táblák vannak kint vagy Zách belehal ha nem bulvároskodik?
Valahogy jobban bele kéne égetni a köztudatba, hogy ha egy ilyen cammogó nagy izé elé bevág valaki, akkor az bizony neki fog menni. Ennek számos oka van, aminek kifejtése túlzottan próbára tenné az efféle primitív frusztrált parasztok felfogóképességét, de amíg a jogosítványukat nem veszik el tőlük, addig sajnos muszáj a szintjükön megszólítani őket, hogy legalább a saját szar életükön kívül a többiek idejét ne vesztegessék feleslegesen.
Mondjuk ez így külön érdekes, hogy legutóbb is mikor megálltam segítségkérő embernek 3. vagy 4. autó voltam, és az előttem menők közül egyik majdnem elütötte a fickót...