annyival egészíteném ki, hogy a multik fejlesztik valamennyire az itthoni ipart, mégpedig azért mert az alkatrész beszállítók 50-60%-ban magyar tulajdonú cégek :D a többi alkatrész EU-n belüli vállalatoktól , vagy ezek magyarországi leányvállalataiból jön, egy kis elenyésző része pedig a tengerentúlról..Legalább is annál a cégnél ahol melózom így van. (Valeo Autoelctric Magyarország Kft)
Viszont az a magyar 50-60% édeskevés az ami édeskevés....
Miért konzerválták a helyzetet? Ha nem lennének itt, akkor aki náluk dolgozik, munkanélküli lenne. Aki meg tud most többet keresni, az nem hozzájuk megy, hanem oda, ahol többet fizetnek. Csak munkanélküliből lenne több nélkülük.
Mert nem fejlesztjük a sem az oktatást, sem a továbbképzést. Egyszerűen megragadunk egy minimál hozzáadott értékkel rendelkező szalagmunkánál. De pl. nézzük meg a felsővezetés összetételét.
Iparunk most is van, csak kicsi. Rengeteg gépgyártó cég van, és fejlődik, csak kicsiben. Ilyenekből kellene még sokkal több, ami magyar tulajdonban van, és magyarországon tud vásárlóerőt produkálni a nyereségével.
Másképpen fogalmazok, kis hazánkban csak a minimális nyersanyag igényű ipart érdemes fejleszteni, amihez rengeteg innováció, K+F szükséges, de goto10, minimál szakképzéssel sehova nem jutunk, ahogy a fejlesztések támogatása is nulla közeli.
A nemzetközi multit meg nem érdemes azért szekálni, hogy kiviszi (kvázi hazaviszi) a nyereségét. Te is hazaviszed a fizetésed, és nem a munkahelyednek veszel belőle íróasztalt, vagy szerszámosládát. (legalábbis alkalmazott szinten)
A fizetésem, amiből adózom, járulékot fizetek. A multi támogatásokat kap, a nyereségből sem kell adózni, a munkahely teremtéshez is támogatást kap(goto10 minimál pénz, minimál szakembereknek). Gyakorlatilag a termelésből származó bevételekből szinte semmi nem marad itt.
A beruházásokat is csak-csak itt követték el, amihez sok magyarországi vállalkozót alkalmaztak. Ez a nyereség itthon maradt. (más kérdés, hogy sok helyen már csak azért is egymás alá ígértek, hogy ne a másik vigye, és a végén alig marad a melón valami pénz)
Ahogy a beszállítók egy része is magyar és ezekből már nőtt ki jó pár neves beszállító cég is, magyar tulajdonban, de ha szigorúan veszem ehhez nem kell az összeszerelésnek itt lennie.
Azért meg kell jegyezni, hogy jól elkalandoztunk (-tatok) az autószereléstől, és úgy megy a vita napok óta, hogy nem esett senki a másik torkának. Nem rossz... Ebből látszik, hogy azért itt nem akármilyen társaság leledzik. Le a kalappal.
Miért konzerválták a helyzetet? Ha nem lennének itt, akkor aki náluk dolgozik, munkanélküli lenne. Aki meg tud most többet keresni, az nem hozzájuk megy, hanem oda, ahol többet fizetnek. Csak munkanélküliből lenne több nélkülük.
Iparunk most is van, csak kicsi. Rengeteg gépgyártó cég van, és fejlődik, csak kicsiben. Ilyenekből kellene még sokkal több, ami magyar tulajdonban van, és magyarországon tud vásárlóerőt produkálni a nyereségével.
A nemzetközi multit meg nem érdemes azért szekálni, hogy kiviszi (kvázi hazaviszi) a nyereségét. Te is hazaviszed a fizetésed, és nem a munkahelyednek veszel belőle íróasztalt, vagy szerszámosládát. (legalábbis alkalmazott szinten)
A beruházásokat is csak-csak itt követték el, amihez sok magyarországi vállalkozót alkalmaztak. Ez a nyereség itthon maradt. (más kérdés, hogy sok helyen már csak azért is egymás alá ígértek, hogy ne a másik vigye, és a végén alig marad a melón valami pénz)
az átlagot hasonlítod egy konkrét számhoz....kb mint Magyarországon az átlagkereset 220 ezer forint , de egy könyvelő 80 ezret keres...
Ekkora szakadék nincs ott a fizetések között..vagyis kicsit bátran mondom ezt, mert aki kinn dolgozik németben ismerősöm az nem árulja el mennyit keres..bár az okát sem nem igazán mondja meg...
Öcsém egy osztrák cég bejelentett alkalmazottja immáron vagy 7-8 éve.Oda adózik, kapja a "családi pótlékot", ottani TB kártyája van, stb...Havi bruttó 2800-2900 eurot kap marad nettónak 2100-2200 körül.Viszont hogy ott 9-10 ezer euro bruttót keressen valaki, kevés hogy orvos vagy középvezető.Maximum dupláját kapják...
"Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne.." - azért egypáran sírva jöttek haza kintről...
Aki beszélt nyelvet vagy hajlandó volt kinn megtanulni és még értett is valamihez, senki nem jött haza. Most pl. egy könyvelő csaj ment ki Máltára, takarít és közben már ottani könyvelő tanfolyamra jár, ami nem indult angolul csak helyi nyelven és így nyomja, jól ismerem, így is megcsinálja. 3 hónapja vannak kinn. Ő nem az egyetlen csak most a legutolsó akiről hírt kaptam.
Azt is vedd figyelembe, hogy ha "európai" (osztrák, német, stb) fizetések lennének nálunk, akkor nem jött volna ide pl. az autógyárak 99%, hanem elment volna még 1-2 országgal tovább.
Jobban jártunk volna hosszútávon ha továbbmennek. Csak konzerváltak egy rossz helyzetet és közben támogatjuk őket, nem adóznak és magyar minimálbér közelébe fizetnek a hasznot pedig kiviszik az országból.
Európai fizetés csak akkor érhető el, ha lesz majd saját iparunk, amiből saját magunknak tudunk pénzt csinálni.
Soha nem lesz iparunk, ne is legyen. Ezt már egyszer megpróbáltuk, nem fog bejönni, ahogy az agrár ország sem.
Szóval, tényleg vigyázni kell ezzel a két székkel.
ui.: a szerelő mennyit kér és mennyit keres vitához nem akartam hozzászólni, de ez csak kibukott most, elnézést mindenkitől...
Tedd azert oda az alacsonyabb fizetes melle az alacsonyabb termelekenyseget, a magasabb fizetes melle meg a magasabb megelhetesi koltsegeket, hogy kicsit arnyaljuk a kepet.
Hetvegi tulora pedig nagyon is letezik a hanyatlo nyugaton ha a ceg erdekei megkivanjak, meghozza az uzemi tanacs aldasaval.
vagy nem fizették ki őket a megállapodásnak megfelelően, vagy jó magyar módra 12-14 órát dolgoztatták minimál bérért , vagy alatta, vagy egyszerűen 1-2 hónap után "átvezényelték" őket 500-800-km-rel messzebb..
Abban igazad van hogyha olyan bérünk lenne mint nekik a multik tipliznének (bár azért itt még itt van a heti 7 nap meló, és a korlátlan túlóra előnye), de akkor ne akarjuk már azt hogy minden más európai áron legyen...
"Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne.." - azért egypáran sírva jöttek haza kintről...
Azt is vedd figyelembe, hogy ha "európai" (osztrák, német, stb) fizetések lennének nálunk, akkor nem jött volna ide pl. az autógyárak 99%, hanem elment volna még 1-2 országgal tovább. Akkor aztán megint lehetne gondolkodni, hogy európai munkanélküli járadékot akarunk-e. Európai fizetés csak akkor érhető el, ha lesz majd saját iparunk, amiből saját magunknak tudunk pénzt csinálni.
Okosan kell lavíroznunk ezzel az európai fizetéssel, nehogy két szék közé essünk.
jogos Tibor meglátása, miszerint az egyetlen helyes út a hatékony, minőségi szervizek óradíjának európai szintre emelése.""
ennek nem is all semmi mas az utjaba, csak a hatekonysag, meg a minoseg. (:)
meg az hogy Magyarországon európai bérek legyenek :D
A rezsit kivéve lassan minden eléri az európai szintet, a fizetésünk meg 300-450 euro/ hó
Azért tennék egy próbát hogy egy osztrákot, egy németet, egy olaszt, egy franciát egy évet itt dolgoztatnék a saját multicégénél, és éljen meg belőle..Majd egy magyart kivinnék ugyanezekbe az országokba , szintén a saját multicéghez, és ott éljen meg egy évig..
Nem ugyan az a munkamorál, és a munkahelyi légkör se.
Olasz belebetegedne ha nem lenne ebéd utáni szieszta, a francia abba hogy nem 36 órát kell dolgoznia a héten, az osztrák meg a német a teljesítménykényszerbe...
De az összes úgy lenne vele hogy szombat-vasárnap túlórázzon az akinek két anyja van, őlusz őt ne hajtsák , és pláne ne piszkálják a munkahelyen.. (ennyi pénzért meg aztán pláne ne)
Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne..
Egy kollégátok megcsinálta kb. abban az időben Alsópáhokon. (Takács)
Nem tudom, hogy anyagilag hogy jön be neki, de mindig van jópár autó a telephelyen, és a műhelyben is folyamatos a mozgás. Hozzájuk viszem a kocsikat, ha klímás bajom van. Eddig mindig gyorsan, egyszerűen, és olcsón dolgoztak. Nem tudom az órabérüket, nem is érdekel. Csak végösszeget szoktam kérdezni, amikor szólnak, hogy készen van.
Van benne egy tőcsavar is középen, annak az anyájához ,ha jól rémlik a kerékjáratból egy furaton keresztül hozzáférsz, miután kivetted a dobbetétet. Egyébként nincs eldugva csavar, de valóban van egy hatos is, ami összefogja az alu konzolt és az alsó műanyag borítást.