Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wastegate Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144986

Az AUDI sem jótékonysági intézmény ... saját magának képzi a munkaerőt.

 

w

Előzmény: TraguAre (144985)
TraguAre Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144985

Nem látom az összefüggést a multik, valamint az oktatás nem fejlesztése között.

Sőt, az elmúl év(tized)ekben szerintem többet tett az oktatásért (pl.) az Audi mint az, akinek valóban ez lett volna a dolga....

Előzmény: Garfield007 (144981)
kornel8 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144984

Köszi, lehet, hogy láma kérdés, de féktisztító oda nem jó?

Előzmény: cam aro (144951)
wastegate Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144983

Ebből is látszik, hogy "mindenhez IS értünk"  ...

 

w

Előzmény: gesszti (144980)
combi27 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144982

annyival egészíteném ki, hogy a multik fejlesztik valamennyire az itthoni ipart, mégpedig azért mert az alkatrész beszállítók 50-60%-ban magyar tulajdonú cégek :D  a többi alkatrész EU-n belüli vállalatoktól , vagy ezek magyarországi leányvállalataiból jön, egy kis elenyésző része pedig a tengerentúlról..Legalább is annál a cégnél ahol melózom így van. (Valeo Autoelctric Magyarország Kft)

 

Viszont az a magyar 50-60% édeskevés az ami édeskevés....

Előzmény: Garfield007 (144981)
Garfield007 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144981

Miért konzerválták a helyzetet? Ha nem lennének itt, akkor aki náluk dolgozik, munkanélküli lenne. Aki meg tud most többet keresni, az nem hozzájuk megy, hanem oda, ahol többet fizetnek. Csak munkanélküliből lenne több nélkülük.

 

Mert nem fejlesztjük a sem az oktatást, sem a továbbképzést. Egyszerűen megragadunk egy minimál hozzáadott értékkel rendelkező szalagmunkánál. De pl. nézzük meg a felsővezetés összetételét.

 

Iparunk most is van, csak kicsi. Rengeteg gépgyártó cég van, és fejlődik, csak kicsiben. Ilyenekből kellene még sokkal több, ami magyar tulajdonban van, és magyarországon tud vásárlóerőt produkálni a nyereségével.

 

 

Másképpen fogalmazok, kis hazánkban csak a minimális nyersanyag igényű ipart érdemes fejleszteni, amihez rengeteg innováció, K+F szükséges, de goto10, minimál szakképzéssel sehova nem jutunk, ahogy a fejlesztések támogatása is nulla közeli.

 

A nemzetközi multit meg nem érdemes azért szekálni, hogy kiviszi (kvázi hazaviszi) a nyereségét. Te is hazaviszed a fizetésed, és nem a munkahelyednek veszel belőle íróasztalt, vagy szerszámosládát. (legalábbis alkalmazott szinten)

 

A fizetésem, amiből adózom, járulékot fizetek. A multi támogatásokat kap, a nyereségből sem kell adózni, a munkahely teremtéshez is támogatást kap(goto10 minimál pénz, minimál szakembereknek). Gyakorlatilag a termelésből származó bevételekből szinte semmi nem marad itt.

 

A beruházásokat is csak-csak itt követték el, amihez sok magyarországi vállalkozót alkalmaztak. Ez a nyereség itthon maradt. (más kérdés, hogy sok helyen már csak azért is egymás alá ígértek, hogy ne a másik vigye, és a végén alig marad a melón valami pénz)

 

 

Ahogy a beszállítók egy része is magyar és ezekből már nőtt ki jó pár neves beszállító cég is, magyar tulajdonban, de ha szigorúan veszem ehhez nem kell az összeszerelésnek itt lennie.

Előzmény: gesszti (144979)
gesszti Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144980

Azért meg kell jegyezni, hogy jól elkalandoztunk (-tatok) az autószereléstől, és úgy megy a vita napok óta, hogy nem esett senki a másik torkának. Nem rossz... Ebből látszik, hogy azért itt nem akármilyen társaság leledzik. Le a kalappal.

gesszti Creative Commons License 2015.08.18 0 1 144979

Miért konzerválták a helyzetet? Ha nem lennének itt, akkor aki náluk dolgozik, munkanélküli lenne. Aki meg tud most többet keresni, az nem hozzájuk megy, hanem oda, ahol többet fizetnek. Csak munkanélküliből lenne több nélkülük.

 

Iparunk most is van, csak kicsi. Rengeteg gépgyártó cég van, és fejlődik, csak kicsiben. Ilyenekből kellene még sokkal több, ami magyar tulajdonban van, és magyarországon tud vásárlóerőt produkálni a nyereségével.

 

A nemzetközi multit meg nem érdemes azért szekálni, hogy kiviszi (kvázi hazaviszi) a nyereségét. Te is hazaviszed a fizetésed, és nem a munkahelyednek veszel belőle íróasztalt, vagy szerszámosládát. (legalábbis alkalmazott szinten)

 

A beruházásokat is csak-csak itt követték el, amihez sok magyarországi vállalkozót alkalmaztak. Ez a nyereség itthon maradt. (más kérdés, hogy sok helyen már csak azért is egymás alá ígértek, hogy ne a másik vigye, és a végén alig marad a melón valami pénz)

Előzmény: Garfield007 (144976)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144978

A nemet szerelot az atlagember tartja el, es nem az ugyfekorben levo 3-4 ember, aki 8-10k bruttot keres.

Előzmény: combi27 (144977)
combi27 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144977

az átlagot hasonlítod egy konkrét számhoz....kb mint Magyarországon az átlagkereset 220 ezer forint , de egy könyvelő 80 ezret keres...

 

Ekkora szakadék nincs ott a fizetések között..vagyis kicsit bátran mondom ezt, mert aki kinn dolgozik németben ismerősöm az nem árulja el mennyit keres..bár az okát sem nem igazán mondja meg...

Öcsém egy osztrák cég bejelentett alkalmazottja immáron vagy 7-8 éve.Oda adózik, kapja a "családi pótlékot", ottani TB kártyája van, stb...Havi bruttó 2800-2900 eurot kap marad nettónak 2100-2200 körül.Viszont hogy ott 9-10 ezer euro bruttót keressen valaki, kevés hogy orvos vagy középvezető.Maximum dupláját kapják...

Előzmény: Törölt nick (144975)
Garfield007 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144976

"Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne.." - azért egypáran sírva jöttek haza kintről...

 

Aki beszélt nyelvet vagy hajlandó volt kinn megtanulni és még értett is valamihez, senki nem jött haza. Most pl. egy könyvelő csaj ment ki Máltára, takarít és közben már ottani könyvelő tanfolyamra jár, ami nem indult angolul csak helyi nyelven és így nyomja, jól ismerem, így is megcsinálja. 3 hónapja vannak kinn. Ő nem az egyetlen csak most a legutolsó akiről hírt kaptam.

 

Azt is vedd figyelembe, hogy ha "európai" (osztrák, német, stb) fizetések lennének nálunk, akkor nem jött volna ide pl. az autógyárak 99%, hanem elment volna még 1-2 országgal tovább.

 

 

Jobban jártunk volna hosszútávon ha továbbmennek. Csak konzerváltak egy rossz helyzetet és közben támogatjuk őket, nem adóznak és magyar minimálbér közelébe fizetnek a hasznot pedig kiviszik az országból.

 

 Európai fizetés csak akkor érhető el, ha lesz majd saját iparunk, amiből saját magunknak tudunk pénzt csinálni.

 

Soha nem lesz iparunk, ne is legyen. Ezt már egyszer megpróbáltuk, nem fog bejönni, ahogy az agrár ország sem.

 

Szóval, tényleg vigyázni kell ezzel a két székkel.

 

ui.: a szerelő mennyit kér és mennyit keres vitához nem akartam hozzászólni, de ez csak kibukott most, elnézést mindenkitől...

Előzmény: gesszti (144970)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144975

A nemet atlagfizetes havi brutto 2600 euro, az autok atlageletkora 9 ev.

Havi brutto 8-10 ezerhez minimum foorvosnak vagy kozepvezetonek kell lenned.

Előzmény: diagnet (144974)
diagnet Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144974

Az alkatrészek, szerszámok, műszerek, a műhelyfelszerelés és minden ami a szervizhez kell külföldről jön.

Aktuális valuta forintosítva + 2x haszon + ÁFÁ-ért kapod.

Cserébe az ügyfelek magyar játékpénzzel, 5 évvel ezelőtti árakon fizetnek.

Így jön ki az, hogy a megtérülésért 5x annyit dolgozol.

 

Sokan összekeverik a valódi nyugat-európai állampolgárok és az elmúlt 15 évben odakeveredett keleti nációk fizetését.

Az utóbbiak elkezdték ugyanazt a a ketrecharcot és az egymás alá licitálást mint nálunk.

Ezért "nyomorognak" ott is, a munkaadók meg nem hülyék kihasználni a munkaerőpiaci versenyt.

 

Közben a helyi értelmiség, cégtulajok 8-10K euros fizetésből gazdálkodnak és nem okoz kellemetlen meglepetést egy 300 euros olajcsere.

Hozzájuk van igazítva a piac, hiszen az ő országuk. A többiek csak dolgozók.

 

 

Előzmény: combi27 (144969)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144973

Tedd azert oda az alacsonyabb fizetes melle az alacsonyabb termelekenyseget, a magasabb fizetes melle meg a magasabb megelhetesi koltsegeket, hogy kicsit arnyaljuk a kepet.

Hetvegi tulora pedig nagyon is letezik a hanyatlo nyugaton ha a ceg erdekei megkivanjak, meghozza az uzemi tanacs aldasaval.

Előzmény: combi27 (144969)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144972

Ez az a motor,amikor az adagolót ledobták, és éppen felkerült a magasnyomású.Főtengely ütközőcsavarnak megy,a vezkeréknek csak simán jelet látok. 

Ha datából beszúrnátok a vezérlés képét a meghúzásikkal,azt is megköszönném/most csak a repdocot tudom használni :( /

 

Ennek elég puha,de műanyag deknije van.

Előzmény: cam aro (144966)
combi27 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144971

igen sírva, de nem a munka miatt :D

vagy nem fizették ki őket a megállapodásnak megfelelően, vagy jó magyar módra 12-14 órát dolgoztatták minimál bérért , vagy alatta, vagy egyszerűen 1-2 hónap után "átvezényelték" őket 500-800-km-rel messzebb..

 

Abban igazad van hogyha olyan bérünk lenne mint nekik a multik tipliznének (bár azért itt még itt van a heti 7 nap meló, és a korlátlan túlóra előnye), de akkor ne akarjuk már azt hogy minden más európai áron legyen...

Előzmény: gesszti (144970)
gesszti Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144970

"Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne.." - azért egypáran sírva jöttek haza kintről...

 

Azt is vedd figyelembe, hogy ha "európai" (osztrák, német, stb) fizetések lennének nálunk, akkor nem jött volna ide pl. az autógyárak 99%, hanem elment volna még 1-2 országgal tovább. Akkor aztán megint lehetne gondolkodni, hogy európai munkanélküli járadékot akarunk-e. Európai fizetés csak akkor érhető el, ha lesz majd saját iparunk, amiből saját magunknak tudunk pénzt csinálni.

 

Okosan kell lavíroznunk ezzel az európai fizetéssel, nehogy két szék közé essünk.

Előzmény: combi27 (144969)
combi27 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144969

jogos Tibor meglátása, miszerint az egyetlen helyes út a hatékony, minőségi szervizek óradíjának európai szintre emelése."" 

ennek nem is all semmi mas az utjaba, csak a hatekonysag, meg a minoseg. (:)

 

meg az hogy Magyarországon európai bérek legyenek :D

A rezsit kivéve lassan minden eléri az európai szintet, a fizetésünk meg 300-450 euro/ hó

Azért tennék egy próbát hogy egy osztrákot, egy németet, egy olaszt, egy franciát egy évet itt dolgoztatnék a saját multicégénél, és éljen meg belőle..Majd egy magyart kivinnék ugyanezekbe az országokba , szintén a saját multicéghez, és ott éljen meg egy évig..

Nem ugyan az a munkamorál, és a munkahelyi légkör se.

Olasz belebetegedne ha nem lenne ebéd utáni szieszta, a francia abba hogy nem 36 órát kell dolgoznia a héten, az osztrák meg a német a teljesítménykényszerbe...

De az összes úgy lenne vele hogy szombat-vasárnap túlórázzon az akinek két anyja van, őlusz őt ne hajtsák , és pláne ne piszkálják a munkahelyen.. (ennyi pénzért meg aztán pláne ne)

 

Magyar meg röhögne kinn , és vidáman eléldegélne..

 

Előzmény: cam aro (144941)
gesszti Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144968

Egy kollégátok megcsinálta kb. abban az időben Alsópáhokon. (Takács)

 

Nem tudom, hogy anyagilag hogy jön be neki, de mindig van jópár autó a telephelyen, és a műhelyben is folyamatos a mozgás. Hozzájuk viszem a kocsikat, ha klímás bajom van. Eddig mindig gyorsan, egyszerűen, és olcsón dolgoztak. Nem tudom az órabérüket, nem is érdekel. Csak végösszeget szoktam kérdezni, amikor szólnak, hogy készen van.

Előzmény: kormi07 (144953)
novothauto Creative Commons License 2015.08.18 0 0 144967

A HGS-t nem ismerem. Az Autodata nagyon jól lefedi az európai youngtimereket.

A Bosch egy fokkal jobb, de csak akkor éri meg, ha műszert is használsz hozzá.

 

 

Előzmény: cella8 (144959)
cam aro Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144966

 csak kepzavar nalam.. probaltam be azonositani azt az 1.9 dci-t. 

 

van csigas 1.9 ahol valami oknal fogva mamusz/papucs/kucsma jellegu rongy vezerles dekli van. 

nem kemeny muanyag. 

 

Előzmény: szeekelymarci (144965)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144965

"viszont hogy helyre tegyek egy tevedest.. akkor ez az a lerugott mamusz  deklis auto ? "


Mire is gondoltál?

Előzmény: cam aro (144964)
cam aro Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144964

talaltam parat, de igazabol semmi erdemi info nem derult ki belole. 

f9q-ra keresve. valami mitusbishi oldalon van tobb pdf file..

de mondom.. semmi erdemi info. csak jelek, lehuz.nyomatek. mi egyeb. 

...mondjuk a keresesi irany is burkolat iranyba celzott .

 

viszont hogy helyre tegyek egy tevedest.. akkor ez az a lerugott mamusz  deklis auto ? 

(reg volt mar, halisten ) 

Előzmény: szeekelymarci (144963)
szeekelymarci Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144963

A 6db csavartól nem lett több....

Rájöttem, hogy nem csak szájjal kel szidni,hanem tépni a borítást is aztán szűkösen, de enged...

A benzinest is jobban lehet clioban szerelni, mint megánban, de a scenic még szűkebb..

Mért nem nőgyógyásznak mentem???

 

Ha azért felrémlik vmi manual hozzá,azt ne tartsátok vissza, ok!

 

A nap mára ledobta az ék/ bocs' vezérműszíjat :)

Előzmény: cam aro (144960)
Kisa Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144962

Akkor mégsincs hatos csavar?...én is keverem, de nem is túl lényeges :D

A dizel reteszes, a benzines elfordulós.

Előzmény: Kisa (144961)
Kisa Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144961

Van benne egy tőcsavar is középen, annak az anyájához ,ha jól rémlik a kerékjáratból egy furaton keresztül hozzáférsz, miután kivetted a dobbetétet. Egyébként nincs eldugva csavar, de valóban van egy hatos is, ami összefogja az alu konzolt és az alsó műanyag borítást.

Előzmény: szeekelymarci (144958)
cam aro Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144960

azt az egy csavart faszantossan osszekevertem az 1.6 16v-el. 

 

a fotengely ék, az él 1.9 dci-re.

de semmi ertekelheto kepi segitseget  nem lelek. 

Előzmény: szeekelymarci (144958)
cella8 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144959

Sziasztok!

segítséget szeretnék kérni tőletek.

Kapcsolási rajz adatbázist keresek.

HGS data és az Autódata között vacilálok. vagy esetleg van valakinek más fajta programja netán jobb.

Főleg kapcsolási és vezérlési rajzokat használom,

szeekelymarci Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144958

És vmi kép lehet a csavarok helyéről,mert 6db-ot kitekergettem,de még mindíg nem enged....

Volt javítási utmutatóm csak a bedöglött előző gépen,és még nem sikerült újraéleszteni..

Előzmény: cam aro (144956)
kormi07 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 144957

Tényleg?, a francba, pedig azt hittem, én találtam ki:-D

 

Egyébként tudom, nem véletlen rajzoltam oda(sasoltak engem is néha ilyenen keresztül).

Előzmény: Paco155 (144955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!