Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

''csiga Creative Commons License 2016.06.07 0 0 34406

Ezt a képet honnan linkelted? Kicsit mintha PS-va lenne.

 

 

 

 

 

 

 

Kíváncsiságból megnéztem a a Mannol.de oldalon, de a 7715-ös olajnak más a doboza:

 

http://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7715%20O.E.M.%205W-30

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Hannsg52 (34394)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.07 0 1 34405

" ... a matricán a V V 504.00/507.00 minősítés szerepel? Így, két szimpla V-vel?  Ez az Adibas és Reboak cipők meg a Parasonic rádiók kategóriája, komolyan.... "

 

Ha már megvan a V V 504.00/507.00 akkor igazán hozzácsaphatták volna az AFEA C3-at is..... :((

Előzmény: stevie-13 (34404)
stevie-13 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 34404

Mit tudtok erről az olajról?

 

 

Jól látom, hogy a matricán a V V 504.00/507.00 minősítés szerepel? Így, két szimpla V-vel?

 

Ez az Adibas és Reboak cipők meg a Parasonic rádiók kategóriája, komolyan....

Előzmény: Hannsg52 (34394)
''csiga Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34403

Tescos, mint no name.  10+ éve volt már, emlékeim szerint 2-3 ezer km kellett, míg lefordult a turbo. Az egyiknél biztos, hogy autópályán. Hozott olajok voltak.

 

Részemről még sosem vettem olajat élelmiszer áruházban.  Helyben, autósboltban van kedvezményem.

Előzmény: 40-0832-2 (34402)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34402

"Tescos olajtól 2 db dízel Opel..."

 

Ezt úgy kell érteni, hogy a Tesco által forgalmazott neves kenőanyag gyártó adott motortípushoz illő terméke miatt, vagy Tescos, mint "no name" termék? Mert ha az utóbbi, az a felhasználót minősíti szerintem.

Előzmény: ''csiga (34385)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34401

Soma!

 

Nekem ez akkor is túl zavaros, vagy inkább ellentmondásos néhány esetben.

Ha már neki kell állni fejtegetni, az már olyan, mint a verselemzés, mindenki azt gondol, amit akar...

 

Régebben beszéltünk a Cx olajról a régi VVTi-be.

Rákérdeztem a szervizben erre a dologra, ha már ott jártam.

Azt mondták logikusan, hogy nincs gond a C2 vel A5/B5 helyett, csak fordítva.

(De, azokba a motorokba, ahol A5/B5 volt előírva továbbra is azt használják, C2-t csak oda, és sehova máshova, amely motorokba ez elő van írva.)

Előzmény: Soma.01 (34367)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34400

" .... szerintem igen, mantec szerint nem, SLX-350 szerint talán, ... "

 

Egy gyári jóváhagyás megléte nem "talán" jellegű hanem fekete/fehér kérdés: megvan vagy nincs meg.

Előzmény: -prokee- (34397)
_MrB_ Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34399

Öcsém évente 3-4x cserél olajat az S60 2,4 tádéban. ~ 2 éve Mannol OEM-et rak bele, és nem fél használni a 180+ pacit sem... Szerinte a motor szereti ezt az olajat, nem csattog, nem kopog, olaj nem fogy, 200+K km... ... korrekt. Ára meg több mint korrekt.

Előzmény: -prokee- (34397)
-prokee- Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34398

...de hogy hasznos infót is adjak:
A Mannolnak van olyan 504.00/507.00 olaja, aminek megtalálható, letölthető, lekérdezhető a gyári minősítése.

 

Ezek után legyen a te döntésed, hogy egy azonos gyártótól származó, azonos minősítésekkel címkézett olajról elhiszed-e, hogy jó lesz az autódhoz!

Előzmény: Hannsg52 (34394)
-prokee- Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34397

Szia,

szerintem igen, mantec szerint nem, SLX-350 szerint talán, de sosem lehet tudni, a többiek meg fél szemükkel hunyorítva hátrálnak.
Nagyjából ezt érdemes tudni, a többi csak rizsa :)

Előzmény: Hannsg52 (34394)
mantec Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34396

T Hannsg52!

 

Ennyire meg vagy szorulva?

Előzmény: Hannsg52 (34394)
mica-r Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34395

Olvass vissza egy-két oldalt!

Előzmény: Hannsg52 (34394)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34394

Üdv Urak!

Mit tudtok erről az olajról?  O:E:M: FOR. VW,AUDI,SKODA,  5w-30 . 504/507

Érdemes használni 150 LE CR Diesel Octávia III Scout motorjába? Kösz a válaszokat.

stevie-13 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34393

Ez így már világos! És ez egész addig így megy míg meg nem szűnik a forgalmazó. :((

 

 

A forgalmazó két út között választhat.

 

(A harmadik út az Eneosé volt, a gerilla marketingjével, a felüljárókra illegálisan kifüggesztett molinóikkal....)

Előzmény: SLX-350 (34392)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34392

" ... A kereskedő árrése nő, a gyártóé/forgalmazóé csökken. .... "

 

Ez így már világos! És ez egész addig így megy míg meg nem szűnik a forgalmazó. :((

Előzmény: stevie-13 (34391)
stevie-13 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34391

Matekból nem voltam erős de ez nekem nem jön ki... :(( Ha nő az árrés akkor miért csökken(ne) a nyereség?

 

 

A kereskedő árrése nő, a gyártóé/forgalmazóé csökken.

 

Ha a gyártó/forgalmazó többet költene a marketingre, akkor a viszonteladó alacsonyabb árréssel is átvenné a terméket, azaz több pénz maradna a gyártónál/forgalmazónál, amiből többet költhetne hagyományos (OTL) marketingre.

Előzmény: SLX-350 (34390)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34390

" ... a kevésbé reklámozott terméken nagyobb az árrés, azaz kisebb a nyereség. ... "

 

Matekból nem voltam erős de ez nekem nem jön ki... :(( Ha nő az árrés akkor miért csökken(ne) a nyereség?

Előzmény: stevie-13 (34388)
Alex Raps Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34389

"A valóság persze mindig a két módszer valamiféle kombinációja, de abban biztos lehetsz, hogy a kevésbé reklámozott terméken nagyobb az árrés, azaz kisebb a nyereség."

 

 

Lásd Honda CVTF olaj. :D Igaz nekem már az oviban is a genyóbéka volt a jelem... -:)

Előzmény: stevie-13 (34388)
stevie-13 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34388

Mert van a finomítócéges saját terméke amiben megfizeted a marketinget és az autógyárak gyártóművi bevizsgálását  is. Aztán van ugyan ezen termékek más , kisebb cégek által "saját" márkaként árult minimál marketing és bevizsgálás nélkül adalékolt termékei.

 

 

Ez a "megfizeted a marketinget" a tipikus amway-es marketingből jön át. Egy olyan piacon, ahol verseny van, minden eladott termék mögött hasonló marketingköltés áll. Más kérdés, hogy mi a költés aránya.

 

Ha én most kitalálnék egy Stevie Oil olajat, és azt szeretném, hogy eljusson a vásárlókhoz, két út állna előttem. Vagy nyomok egy látványos kampányt, tévé-, rádió, újságok, óriásplakát, FAcebook, vagy pedig a viszonteladókat teszem érdekeltté abban, hogy a termékemet árulják, illetve ne is csak árulják, hanem el is adják. Ezt pedig az árazással, illetve a jutalékkal tudom "megvenni." A legfőbb marketing-eszköz az árazás!

 

A valóság persze mindig a két módszer valamiféle kombinációja, de abban biztos lehetsz, hogy a kevésbé reklámozott terméken nagyobb az árrés, azaz kisebb a nyereség.

 

 

Előzmény: combi27 (34387)
combi27 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 34387

igen, ez is egy szempont amit írtál.

de sztem van más is, és pont a "csomagolócégek"-nél lehet igaz...

 

Mert van a finomítócéges saját terméke amiben megfizeted a marketinget és az autógyárak gyártóművi bevizsgálását  is..Aztán van ugyan ezen termékek más , kisebb cégek által "saját" márkaként árult minimál marketing és bevizsgálás nélkül adalékolt termékei.Kvázi a licenszet (és az adalékok nélküli olajat)  veszik meg, majd az adalékolást ők végzik a licensz alapján, de bevizsgálás nélkül..Ilyenkor is megfelelhet az olaj a gyártóművi előírásoknak...

 

Kicsit más példával: Kozel sört csehek (is) gyártják, de gyártja a Borsodi sörgyár is licensz alapján..attól az még Kozel :D a példában az sántít hogy mindkettő gyár Kozel néven forgalmazza...

 

Kicsit jobb példa mikor az Oreo és a Tescos kekszen is ugyan azt a gyártót látod, de más a csomagolása és a márkája de nem utolsó sorban az ára...de attól az még Oreo... (az olajon meg a gyártó nincs feltüntetve...ezért jó lenne ha feltüntetnék vajon ki az olaj gyártója ami a flakonban van...)

Előzmény: 40-0832-2 (34386)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34386

"jóváhagyás nélkül is megfelelhet"

A kulcsszó a megfelelhet. Talán igen, talán nem.

 

Ez valóban alkalmazható bizonyos esetekben, ha pl. egymásra épülő jóváhagyásoknál az olaj megfelel a legszigorúbbnak, akkor azt mondhatjuk, hogy megfelel a sorban visszafelé kevésbé szigorú feltételeknek is.

Ha van egy olajod, ami megfelel a Ford 913C-nek, és mivel szigorúbb, mint a 913A vagy B, ezért azt mondjuk, hogy megfelel az A-nak és B-nek is, pedig az ezekhez a minősítésekhez tartozó vizsgálatok nem lettek elvégezve. (szerintem ezt így kellene értelmezni.)

 

 

Egy Mol kategóriájú olaj nem arról ismert, hogy vaktában írogat mindenféle képzelt dolgot a flakon oldalára.

Szerintem ha a Mol azt mondja egy termékéről, hogy az megfelel bizonyos motorgyártó feltételeinek, A motorgyártó is azt mondja, hogy a Mol megfelel. A Mannol esetében ez sok estben egyoldalúnak tűnik.

Előzmény: combi27 (34381)
''csiga Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34385

Jogos, igazad van, pongyolán fogalmaztam.

 

Nem a legalja tré olajra gondoltam, hanem egy közepes árfekvésű és "minőségű" olaj vs. drága és csúcsminőségű olajra.

 

A turbóknál az olajzás hiánya, a  nyomócső eldugulása ( esetleg a benne lévő szűrő dugulása) sok gondot okozhat. Főleg, ha ritkán cserélnek olajat.

 

Tescos olajtól 2 db dízel Opel turbója szállt el, amivel én találkoztam és biztos, hogy a  rossz olajtól volt,  tehát a "minőség" rész is igaz. 

 

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (34380)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34384

" ... Kérlek, idézd vissza azt a részt, ahol vitattam valamit! .... "

 

Nem kell messze menni...

Én azt állítottam hogy:

  • van olyan Kia Sorento automata váltó amelyhez kizárólag Red-1K minősítésű ATF használatát fogadják el valamint
  • a Red-1K és az SP-III minősítések követelményei nem fedik át (teljesen) egymást.

Te pedig azt állítod hogy: " ... Megjegyeztem, hogy a GYÁR mellékesen azt mondja a márkaszervizeinek, hogy SP-III tölthető ezekbe az automatákba. Ez egy állítás. .... "

 

Szerinted nincs ellentmondás kettőnk állítása között?

 

 

 

Előzmény: -prokee- (34383)
-prokee- Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34383

Kérlek, idézd vissza azt a részt, ahol vitattam valamit!
Megjegyeztem, hogy a GYÁR mellékesen azt mondja a márkaszervizeinek, hogy SP-III tölthető ezekbe az automatákba.
Ez egy állítás.

Előzmény: SLX-350 (34382)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34382

" ... csak plusz információként jelzem, hogy ezt olvastam a szervizdoksiban .... "

 

Vagyis van egy (rész)információd és ennek ismeretében vitatod az egészet. Logikus.... :((

Előzmény: -prokee- (34378)
combi27 Creative Commons License 2016.06.05 0 1 34381

T combi27!

 

"... nem jelenti azt..."

De. Pont azt jelenti.

 

 

megint tévedsz..de nem velem vitatkozz hanem Kisdeák Lajossal a MOL  kenéstechnikai vezetőjével...

 

"Egy motorolaj jóváhagyás nélkül is megfelelhet egy gépgyártói specifikációnak."

 

ezt a 29. oldalon olvashatod tőle

 

http://www.jht.bme.hu/hun/JBJ4_ea_motorolajok.pdf

 

 

nekem hitelesebb ember mint te :D

publikálhatnál végre te is valamit a "T   xy!" -on kívül :D

Előzmény: mantec (34366)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34380

" ... még sem jellemző, hogy olajtól sok meghibásodás lenne. ... "

 

Beszéltem egyszer egy turbós cég emberével, az ő tapasztalatuk szerint a turbó meghibásodások 70 %-a a kenőolajra (többnyire rossz minőség és/vagy kevés olaj) vezethető vissza.

Előzmény: ''csiga (34379)
''csiga Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34379

Elég hasonlóak a tapasztalataid. Csak nem Pest megyei vagy?  :)

 

Viccet félretéve, a tapasztaltak ellenére még sem jellemző, hogy olajtól sok meghibásodás lenne. Az olaj  hiánya ( ellenőrizetlenség a fogyás miatt), és a qrva hosszú csereperiódus ami viszont nagyon odavág. Jellemzően főtengely csapágyak, vezérműtengely bütyök, vezérműlánc nyúlás.

Előzmény: -prokee- (34376)
-prokee- Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34378

Én meg nem vitatkozom, csak plusz információként jelzem, hogy ezt olvastam a szervizdoksiban :)

Előzmény: SLX-350 (34377)
SLX-350 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 34377

" .... állíthatom neked, hogy a Kia Motors Hungary által biztosított szervizdokumentációban (ami még csak nem is valami magyar nyelvű fordítás volt, hanem a gyáriak által összeállított angol nyelvű doksi) kifejezetten a Sorento I-nél (és mint írtam, még számos másiknál is) szerepel gyári ajánlásként az automataváltónál az SP-III minősítés. ... "

 

Én ezt nem vitatom, mindössze annyit állítok hogy

  • van olyan Sorento amelynek az automata váltójához nem az SP-III hanem a Red-1K az előírt követelmény.
  • a Red-1K és az SP-III minősítések egymástól eltérő követelményeket tartalmaznak.
Előzmény: -prokee- (34369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!