" ... a matricán a V V 504.00/507.00 minősítés szerepel? Így, két szimpla V-vel? Ez az Adibas és Reboak cipők meg a Parasonic rádiók kategóriája, komolyan.... "
Ha már megvan a V V 504.00/507.00 akkor igazán hozzácsaphatták volna az AFEA C3-at is..... :((
Tescos, mint no name. 10+ éve volt már, emlékeim szerint 2-3 ezer km kellett, míg lefordult a turbo. Az egyiknél biztos, hogy autópályán. Hozott olajok voltak.
Részemről még sosem vettem olajat élelmiszer áruházban. Helyben, autósboltban van kedvezményem.
Ezt úgy kell érteni, hogy a Tesco által forgalmazott neves kenőanyag gyártó adott motortípushoz illő terméke miatt, vagy Tescos, mint "no name" termék? Mert ha az utóbbi, az a felhasználót minősíti szerintem.
Öcsém évente 3-4x cserél olajat az S60 2,4 tádéban. ~ 2 éve Mannol OEM-et rak bele, és nem fél használni a 180+ pacit sem... Szerinte a motor szereti ezt az olajat, nem csattog, nem kopog, olaj nem fogy, 200+K km... ... korrekt. Ára meg több mint korrekt.
szerintem igen, mantec szerint nem, SLX-350 szerint talán, de sosem lehet tudni, a többiek meg fél szemükkel hunyorítva hátrálnak. Nagyjából ezt érdemes tudni, a többi csak rizsa :)
Matekból nem voltam erős de ez nekem nem jön ki... :(( Ha nő az árrés akkor miért csökken(ne) a nyereség?
A kereskedő árrése nő, a gyártóé/forgalmazóé csökken.
Ha a gyártó/forgalmazó többet költene a marketingre, akkor a viszonteladó alacsonyabb árréssel is átvenné a terméket, azaz több pénz maradna a gyártónál/forgalmazónál, amiből többet költhetne hagyományos (OTL) marketingre.
"A valóság persze mindig a két módszer valamiféle kombinációja, de abban biztos lehetsz, hogy a kevésbé reklámozott terméken nagyobb az árrés, azaz kisebb a nyereség."
Lásd Honda CVTF olaj. :D Igaz nekem már az oviban is a genyóbéka volt a jelem... -:)
Mert van a finomítócéges saját terméke amiben megfizeted a marketinget és az autógyárak gyártóművi bevizsgálását is. Aztán van ugyan ezen termékek más , kisebb cégek által "saját" márkaként árult minimál marketing és bevizsgálás nélkül adalékolt termékei.
Ez a "megfizeted a marketinget" a tipikus amway-es marketingből jön át. Egy olyan piacon, ahol verseny van, minden eladott termék mögött hasonló marketingköltés áll. Más kérdés, hogy mi a költés aránya.
Ha én most kitalálnék egy Stevie Oil olajat, és azt szeretném, hogy eljusson a vásárlókhoz, két út állna előttem. Vagy nyomok egy látványos kampányt, tévé-, rádió, újságok, óriásplakát, FAcebook, vagy pedig a viszonteladókat teszem érdekeltté abban, hogy a termékemet árulják, illetve ne is csak árulják, hanem el is adják. Ezt pedig az árazással, illetve a jutalékkal tudom "megvenni." A legfőbb marketing-eszköz az árazás!
A valóság persze mindig a két módszer valamiféle kombinációja, de abban biztos lehetsz, hogy a kevésbé reklámozott terméken nagyobb az árrés, azaz kisebb a nyereség.
de sztem van más is, és pont a "csomagolócégek"-nél lehet igaz...
Mert van a finomítócéges saját terméke amiben megfizeted a marketinget és az autógyárak gyártóművi bevizsgálását is..Aztán van ugyan ezen termékek más , kisebb cégek által "saját" márkaként árult minimál marketing és bevizsgálás nélkül adalékolt termékei.Kvázi a licenszet (és az adalékok nélküli olajat) veszik meg, majd az adalékolást ők végzik a licensz alapján, de bevizsgálás nélkül..Ilyenkor is megfelelhet az olaj a gyártóművi előírásoknak...
Kicsit más példával: Kozel sört csehek (is) gyártják, de gyártja a Borsodi sörgyár is licensz alapján..attól az még Kozel :D a példában az sántít hogy mindkettő gyár Kozel néven forgalmazza...
Kicsit jobb példa mikor az Oreo és a Tescos kekszen is ugyan azt a gyártót látod, de más a csomagolása és a márkája de nem utolsó sorban az ára...de attól az még Oreo... (az olajon meg a gyártó nincs feltüntetve...ezért jó lenne ha feltüntetnék vajon ki az olaj gyártója ami a flakonban van...)
Ez valóban alkalmazható bizonyos esetekben, ha pl. egymásra épülő jóváhagyásoknál az olaj megfelel a legszigorúbbnak, akkor azt mondhatjuk, hogy megfelel a sorban visszafelé kevésbé szigorú feltételeknek is.
Ha van egy olajod, ami megfelel a Ford 913C-nek, és mivel szigorúbb, mint a 913A vagy B, ezért azt mondjuk, hogy megfelel az A-nak és B-nek is, pedig az ezekhez a minősítésekhez tartozó vizsgálatok nem lettek elvégezve. (szerintem ezt így kellene értelmezni.)
Egy Mol kategóriájú olaj nem arról ismert, hogy vaktában írogat mindenféle képzelt dolgot a flakon oldalára.
Szerintem ha a Mol azt mondja egy termékéről, hogy az megfelel bizonyos motorgyártó feltételeinek, A motorgyártó is azt mondja, hogy a Mol megfelel. A Mannol esetében ez sok estben egyoldalúnak tűnik.
" ... Kérlek, idézd vissza azt a részt, ahol vitattam valamit! .... "
Nem kell messze menni...
Én azt állítottam hogy:
van olyan Kia Sorento automata váltó amelyhez kizárólag Red-1K minősítésű ATF használatát fogadják el valamint
a Red-1K és az SP-III minősítések követelményei nem fedik át (teljesen) egymást.
Te pedig azt állítod hogy: " ... Megjegyeztem, hogy a GYÁR mellékesen azt mondja a márkaszervizeinek, hogy SP-III tölthető ezekbe az automatákba. Ez egy állítás. .... "
Szerinted nincs ellentmondás kettőnk állítása között?
Kérlek, idézd vissza azt a részt, ahol vitattam valamit! Megjegyeztem, hogy a GYÁR mellékesen azt mondja a márkaszervizeinek, hogy SP-III tölthető ezekbe az automatákba. Ez egy állítás.
" ... még sem jellemző, hogy olajtól sok meghibásodás lenne. ... "
Beszéltem egyszer egy turbós cég emberével, az ő tapasztalatuk szerint a turbó meghibásodások 70 %-a a kenőolajra (többnyire rossz minőség és/vagy kevés olaj) vezethető vissza.
Elég hasonlóak a tapasztalataid. Csak nem Pest megyei vagy? :)
Viccet félretéve, a tapasztaltak ellenére még sem jellemző, hogy olajtól sok meghibásodás lenne. Az olaj hiánya ( ellenőrizetlenség a fogyás miatt), és a qrva hosszú csereperiódus ami viszont nagyon odavág. Jellemzően főtengely csapágyak, vezérműtengely bütyök, vezérműlánc nyúlás.
" .... állíthatom neked, hogy a Kia Motors Hungary által biztosított szervizdokumentációban (ami még csak nem is valami magyar nyelvű fordítás volt, hanem a gyáriak által összeállított angol nyelvű doksi) kifejezetten a Sorento I-nél (és mint írtam, még számos másiknál is) szerepel gyári ajánlásként az automataváltónál az SP-III minősítés. ... "
Én ezt nem vitatom, mindössze annyit állítok hogy
van olyan Sorento amelynek az automata váltójához nem az SP-III hanem a Red-1K az előírt követelmény.
a Red-1K és az SP-III minősítések egymástól eltérő követelményeket tartalmaznak.