Renault Trafic 2002 1,9dci f9Q.DF199 hiba.Álló motornál 200-300mBar nyomást mutat,fordulaton eléri az 1 bar nyomást.Ez utóbbi,órával mérve is ennyi.Létezik hogy kis nyomáson csal a szenzor?Az 1 bar nem kevés 4000for mellett?
Ford Mondeo,2011 októberi 2.0 tdci kombi,szürke :)
Sajnos késön vettem észre,hogy a hátsó tengelyen mindkét oldalon rendellenesen kopottak a gumik( fürészfogas vagy kagylós). Németországban élek és jövö héten megyünk haza egy hétre. a kérdésem az lenne,hogy azon túl hogy hangos a gumi, lehet e baj belöle ha ezzel a gumival vágok neki az útnak? Gondolok itt arra,hogy pl szétrázza a kerékcsapágyat,futómüvet)
Ma végre megtaláltam a hibát, aminek nagyon örülök.
Én is bénáztam eddig itt-ott a hibafeltárásban.... Ha rutinosabb lettem volna seperc alatt megvan.
Szóval szakadt az EGR membrán:-( Hiába szív/szívom nem műkszik, sőt olyan szinten, hogy a membrán túloldalán lévő térből a légzőn áramlik be a levegő, vagy ha tüdővel belefújok a csőbe a légzőnél jön ki a levegő.
Hát így már érthető hogy nem nyit ki a szelep, ezért anyázik a hiba, hogy megnövekedett emisszíó.
Eddig ezt azért nem vettem észre mert amúgy a kocsi nem rég lett véve és ahogyan említettem a szelep ugyan totál be volt állva, de a MAP is és ki tudja milyen rég óta használták így, a vezérlő meg jónak gondolta.
Viszont nem tudom, meg kell néznem, hogy esetleg lehet-e külön vásárolni csak a szelepet a membránnal, mert a fojtószelepnek semmi baja. Ha csak együtt van, akkor nincs mit tenni.
Folytószelep levesz, megpucol. Itt jön a gond, nem lehet alapbeállítani, mert a varázsló valami olyat csinált vele, hogy átlag szerelő nem tud belelépni a motorvezérlőjébe.