Sziasztok, motorburkolatnak nincs különösebb szerepe az esztétikán kívül, igaz? Csak mert az egyik műanyag tartót sikerült eltörnöm, de sajnos már nincs időm cserélni és holnap mennem kell hosszú útra. Burkolatot levéve lehet menni nyugodtan?
értelemszerűen ha tudsz vigyázni ezeken a jó magyar utakon a gumikra vegyél defekttűrőt,225/45 előre hátulra 255/35 az 18-as méret de ha jól tudom van 17-es is ilyen méretben
szvsz conti a legjobb de jó drága is de a mostani hankook gumik is nagyon jók
Igen,most a balost cseréltem ki és jóóóóóóóóóó lett hála az égnek :).
A múltkor cseréltem a jobbost "önszorgalomból".
Otthon megnézettem szerelővel még tavasszal és ő azt mondta rá,hogy nem csapágy,igaz akkor szinte még csak alig lehetett hallani.Most a vége felé kezdett kicsit hagosabb lenni.Na,akkor cseréltem ki a jobbost,mondván általában a jobb oldali szokta megadni magát,meg onnét hallottam a hangot.Persze,hogy nem lett jó.Na,akkor bizonytalanodtam el,hogy lehet még sem csapágy,hanem difi.Be is rágtam rendesen,nem az összeg miatt,hanem.....de ezt már korábban leírtam.Tévedtem.
Az a lényeg jó. :)
Majd szerintem valamikor kap egy kuplungot is a gép,mert már szerintem kezdi megadni magát a lendkerék.
Az ugye nem természetes,ha indításkor berázza kicsit a kasznit,lendkerék ugye???
"- Üresben, járó motor melletti guruláskor (dombon lefele, piros lámpa, hosszú sor) a fogyasztásmérő mért ugrik fel maxra, majd esik vissza nemsokára?"
Álló helyzetben ugye végtelen a l/100km-ben mért fogyasztás. Ezt az autó SW-e 0-nak mutatja, nem egy 20l/100km-en kiakadt mutatóval.
Amikor kis sebességgel gurulsz akkor nem végtelen, de nagyon magas a fogyasztás, ezt megpróbálja kijelezni, tehát kilendül a mutató.
- Üresben, járó motor melletti guruláskor (dombon lefele, piros lámpa, hosszú sor) a fogyasztásmérő mért ugrik fel maxra, majd esik vissza nemsokára?
- Szélvédő előtt, középen lévő négyzet alakú műanyag befúvót milyen trükkel lehet kipattintani, hogy ne törjem el? Baromira zizeg, cicereg, alá kéne tolnom valamit.
A nagy műszerfal párnát nem kell bántani, a szélén van egy kis tenyérnyi kipattintható műanyagdarab. Ha azt nem sikerül kifúrni, akkor lehet olyat kapni ami alapból lyukas.
A 30i-vel (M54B30) az a baj hogy nagyon drága lesz, már ha sikerül egy nem lerúgott fost találnod végre (nekem nem sikerült annó, még a nagyon drágán mért, fotón szép kocsi is csalódás volt élőben). Igaz, nekem a kupé nem volt a kalapban, csak szedán, abból még kevesebb 330i van. Közlekedni a 170 lovas 20i (B22) is elég. :) Igaz, főleg automatával nem megy valami jól, de legalább gyönyörű hangja van ahogy erőlködik. :)
Én mentem egy keveset egy M54B22-vel szerelt Z3-al. (BMW tesztvezetés talán 2003-ban)
Szép hangú pörgős motor. De ha M54-ben gondolkodnék, én M54B30-at választanám. (Ez ugye megint csak az akkori legnagyobb nem M-es sor6 benzinmotor). :)
De ugye ez erősen érzelmi döntés.
Idehaza egy ~2000-es problémamentes dízel motorral szerelt kocsi mindenre jó (hétköznapi közlekedés). Keveset fogyaszt, ha megpakolod se vérzik be a szeme (lehet vele előzni) stb.
De sajnos néhány %-os hatásfok javulásért egyre több szopófaktort szerelnek az autókba. A problémamentes, rizikómentes konstrukció egyre kevesebb.
Kerékcsapágy volt a rossz."Csápocson" felemelve és magasabb fordulaton,már hallható volt,hogy ez a rossz.
Úgyhogy kicsit túlaggódtam a múltkor a difi "parát".
Falusi német szerviz kicserélte volna 180 euróért +csapágy.Úgyhogy megcsináltam én magam szombaton :). Szakszerűen!!!!!Nem egyszerű,de ha van szerszám,akkor be lehet vállalni.
Szia! Valamennyire kevésbé mint bármely modern autó.
A legtöbb hibakód tudtommal nem teszi vészüzembe és hagyja menni, de kell hozzá megfelelő hardver os szoftver, hogy szakszerűen legyenek kiütve a dolgok bár apróságokhoz van bluetooth adapter és okostelefonos app.
Egy olajcsere, szűrőcsere akármit el tudsz otthon is végezni ha van aknád a garázsban, és pl ha nem tartdob az ajánlott 30 000-es olajcsere periódust és 10- max 15 000-ként cseréled akkor elég minden 2. alkalommal resetelni/tetni.
Néhány hibakódot ki tudsz törölni a fedélzeti comp.-ból a kezelőszervekkel de pl. prof navis kocsinál ez már nem lehetséges, legalábbis nálam nem ment ami a navi nélküliben igen.
Élektronikához semmiképp nem nyúlnék és a gyári szervizek sem a legfényesebbek itthon, van a fórumon 2 megbízható szerelő is akihez viheted. (Steeef & Maszi)
Egy kis infót szereknék kérni tőletek. A családban most vásárolnának egy használt E90-est.
Mindenképpen BMW szervizbe vagyok bekényszerítve pl. egy olajcserénél? Gondolva itt a olajcsere periódus kijelzés törlésére, vagy más egyéb jelzés törlésére.
Vagy bizonyos jelzéseket törölhetek a kezelőszervek megfelelő működtetésével, úgy mint más gépeken?
Gondolom megfelelő csatival és progival rá lehet csatlakozni,akár hibakód vagy egyéb okból.
Valamelyik jelzés figyelmen kívül hagyása megállítja-e az autót, vag csak figyelmeztet?
Biztosan jók a BMW szakszervizek, ha nem muszály nem vinnénk oda a gépet, legalább is alapvető problémákkal nem...( Nem új kocsiról van szó)
Tahát nem vagyok hülye a kocsihoz, sokféle gép volt már amivel foglalkoztam,( fékek, szűrők, vezérlés, kuplung, futómű, kaszni, elektromosság stb..) de még BMW nem volt, igaz most sem az enyém lesz.:-)
Nem szeretem a sufnituning kifejezést, bár kétségtelen, hogy otthon is lehet gányolni, de sajna többször láttam már különféle szervizekben is brutális szakikat...
Szóval mennyire szerelhető a BMW otthoni körülmények között, persze nyilván nem a lakótelepi parkolóra gondolva...
Szia, engem emlegetett Dani. Egy M54B22-esem van automataval. Vezettem 18i-vel is E46-ot, a hat hengerrel egesz mas vilag, jol teszed ha arra koncentralsz. A motor tipushibajarol nem tudok, 112e km utan ne is legyen semmi baja. :) (a kocsi nem elado amugy, sose talalnek ilyet megegyszer) A hutoviz kiegyenlito tartalya reped el, ez tipushiba, de nem motorfuggo, mind elreped 4-5 evente. Masrol nem tudok. Gyari fogyasztasa varosban 13,5 korul van, ezt hozza is, Bp kulso keruleteben cirkulalas 11-12 korul van. Orszaguton 7-8 korul eszik.
Szívesen.Ja már 250 van a tiedben.Én nemrég néztem az enyémet az ivini appal még 126000km et ír nekem a cseréig most van benne 137000 km.Akkor lehet,hogy csere lesz,bár nem biztos mert a kolegámnak 330000 van benne az övé 2005-ös és még semmi neki.Ha nyiregyházi vagy akkor tudom ajánlani az 1stautó,vagy a bst autóházat itt korrektek és értenek hozzá.
Köszi az infokat. A használatról annyit, hogy nekem 70-80% pályázás van 150 körül, tehát nem gondolom, hogy regenerálási probléma lehet (ill. lehet, 250+ ezer km után nem olyan nagy csoda talán).
Asszem elviszem a szerelőhöz, hogy kiderítsük mi a gond, mindenképpen kell a dolog, mert műszaki lesz szeptember elején.
Meg tudjátok mondani, hogy a 2007-től gyártott benzines n43b20-as motorra is jellemző a láncugrás/szakadás ahogy 2007-től gyártott diesel n47-es motorokra?
Nem kell túlparázni a dolgokat,ha újat veszel azzal is lehetnek bajok.Lánc,difi stb parák.Ha odafigyelsz rá,és betartod a max 15000 olajcseréket.Úgy használod az autót amire gyártották és odafigyelsz rá akkor nem lehet nagy gond.(Ja és nem tartod be amit a gyár előír,hogy nem kell kicserélni ebbe meg abba az olajat,pl:difi,váltó stb)Ezt hallottam meg azt hallottam,arra nincs mit adni.Ha jót kifogol akkor ok,ha nem akkor kopp.Ez minden típussal így van,vagy bármi más márkával.
Nekem van egy N43B16-os motorkódú 116i-m.Szinte csak városba jár fogyasztása 8,2 úgy hogy az asszony vezeti főleg.Autópályán 150-es km/h óra állásnál 8 liter,bár egyszer sikerült 7,5 l/100km etetni vele ahol az átlagsebességem 110km/h volt (osztrák shell benzinnel).Amúgy 8 liter körül kajál.Egy problémám volt vele a Nox-szenzort kellett benne cserélni.Igaz most van benne 112000.De szerintem még sokáig meg fogjuk tartani ezt az autót.Igaz nem egy erőgép,de városba tökéletes.
lehetséges, de amíg az n52 sima "fapad" szívó benzin, addig az n53 már direkt befecskendezéses és egy jóval bonyolultabb és problémásabb konstrukció. Ahogy hallom a hangja se olyan szép már, mint a sima sorhat szívó benzineseké.
Egy E46 ra lenne szüksége a páromnak, M52TUB20 vagy M54B22-ből a legfiatalabbak közül kevés Km-rel. Az E90 kilőve mert az N-es 1.6 -os és 2.0-ás motorok betegágyak.
Az N53 30i tényleg legendásan keveset eszik (persze a méretéhez arányosan nézve).
Amit viszont nem értek (persze nem is kell hisz nem az én elvárásaimról, vágyaimról van szó), hogy minek a városi 3km-es távra 3 literes kocsi. Nyilván horror átlag fogyi lesz, ráadásul pont azt nem fogod megélni ami annak a motornak az előnye. Ugyan akkor jelentős felárat fogsz fizetni a nagy motorért (biztosítás, adó, átírás, fogyasztás) és a bmw jelért is (javítások: nincs 10 ezres olajcsere, meg 60 ezerből körbe fék, mint pl egy golfon). Ne érts félre nem a zsebedben akarok turkálni, csak nekem ez akkor sem éri meg ha simán megtehetem hogy kifizetem azt a felárat.
Nekem is ez jutott eszembe, kértem, hogy ne vakítsatok, nekem a városi 8 liter/100Km az jelenti, hogy 3 km rövid szakaszok a belvárosban, és nem számítom bele hogy 90-nel átgurulok a szomszéd faluba. Nekem ez az 1.6 benzin télen 10-et kajál. az 55 literes tankkal 550 km nél nem megy többet. Ez alapján és a spritmonitor szerint is egy 250-270 le-s autó 14-15 litert eszik. Egyébként egy fiatal E46 2.2 170 Le M54B22 is szóban forog. Gonodolom itt nincs ilyen tulaj.
Gurultasd leállított motorral vagy vontasd meg magad valami kevésbé forgalmas részen , valahogy behatárolni hogy a motor okozza e... Felemelni csápossal , valaki beül úgy meghajtani , felváltani egy párat ... csak be lehet határolni honnan jön mi okozza a remegést , rezonanciát.
Érzésre minimum +2 liter a különbség városban. Egy kb. 4l-es V8 meg minimum +2l a 3l-es S6-hoz képest azonos városi használat mellett. Az, hogy 60-al megyek 5km-eket megállás nélkül, az nem városi használat.
Ha meg szívó benzines S6-ot választ az ember, a legerősebb nem M-est kell megvenni (330i). Fogyikülönbség ott aztán tényleg minimális. Szerintem.
Cserében elindulásnál meg pörgetheted, és a nagyobb fordulatszám=nagyobb belső ellenállás a motorban=nagyobb fogyasztás. A kis teljesítményű, kis motor a sok elindulásnál, erőlködni fog, és azt amit alapjáraton megtakarít, azt visszakéri gyorsításnál.
Egy kis intermezzo: amikor lánccserén volt az autóm, és két hétig a barátnőm 1.3-as szívó-benzines Yarisával jártam dolgozni, az elvileg alacsony fogyasztású kis, könnyű autóval 7,6-at produkáltam városban, úgy hogy azért igyekeztem tartani a forgalom ritmusát (de még így is messze nem voltam olyan dinamikus, mint a 320D-vel). Ennyit a kis motor keveset fogyaszt című meséről. Katalógusban, elméletben működik, a gyakorlatban, ha valamennyivel kevesebbet is fogyaszt, elenyésző. A nagyobb motor nyújtotta nagyobb teljesítmény/nyomaték arra billenti a mérleg nyelvét. No meg az, hogy egy benzines hathengeresnek megvan a maga jellegzetes feelingje, hangja, járása. Azt nem lehet l/100 km-ben kifejezni. Legalábbis szerintem.
Szerintem meg pont a városi fogyasztásban van nagy különbség. Nagyobb motorral szerelt kocsik alá hosszabb difit pakolnak. Országúton, pályán ezért kevesebbet is forognak. Piros lámpánál állva vagy lassan haladva nem mindegy, hogy 3l-t 6 hengert itatunk, vagy csak 2l-t és 4 hengert.
Ha benzinest akarsz, akkor 325i alatt nem érdemes gondolkozni. A 25i már megfelelő a másfél tonnás kasztni mozgatásához. Városban a 320i vagy a 316i sem fog sokkal kevesebbet fogyasztani, mint a 325i, sőt... A kisebb, gyengébb motorosokat jobban kell pörgetni, hogy menjenek, és ilyenkor ők is iszákosak ám.
Új vagyok még itt, egy 3-as szeretnénk venni, leginkább E90 vagy E92-t. A következő motorokról szeretném a véleményeteket kérni: N43B16N43B20N46B20N45B16 Ezek vezérlése nem a legjobb állítólag, de majd megírjátok. Leginkáb a 325i lenne a legmegbízhatóbb motor, de a városba sok. Fogyasztásilag nem hiszem hogy megérné, de ezzel kapcsolatban is várom a tapasztalatokat, egy 1.6-os Vw nálunk 8 körül fogyaszt városban, így kérlek ne írjátok hogy a 30i- is eljár annyival. :)
En az EVOra hankookot vettem ventus12 evo2 ,hibatlan.continental sportcontact 5 10k alatt elfogyott es a tapadasa sem volt kulonosen jo,most michelin PS2 rft van a kocsin ,az rendben van.
nem mondanám hogy sebességfüggő mivel mint írtam 50-nél és 130-nál is kb ugyanúgy remeg talán mikor gázt adok nagyon minimálisan jobban de nem mérvadó megnéztük minden feszes semmi nem lóg,gondoltam kettős tömegűre is de akkor üresben nem remegne csak sebességben
nem, állandóan remeg picit sebességben meg üresben kb ugyanúgy 50-el vagy 150-el is iszonyat idegesítő és mint írtam gumi,felni,lengéscsillapító kizárva
Megkérdeztem,de nem tudta pontosan hol volt a hiba annyira nem ért hozzá a szerelőt meg nem kérdezte csak annyit mondott neki kontakt hiba.Másik kollégám mondta hogy próbáld meg a pályán full gázzal menni egy ideig hátha leregenerál.Én néha szoktam hazafele menet nyomni neki 220 körül,de általában 150 nél van a km-óra ami a Gps szerint 141 így járok és nekem még nem hozott hibát a Dpf.Lekopogom.
Az ránézésre a klíma expanziós szelepe, de az nem szokott ilyen hangot adni, viszont a vákumszivattyú ott van mellette kb. 15 centire.(én még mindig arra tippelek)
Nem tudom mi lehet, töltöttem utána olajat, 3dl ment bele és most maxon van a szenzor szerint, de így is csinálja. Ahogy melegszik a motor csak egyre magasabb fordulaton csinálja majd pár km után megszűnik. A hang legjobban ahhoz hasonló mint amikor egy kő szorul a gumi futófelületébe és tompa csattogó hangot ad. Jövő héten elviszem megnézetem csak biztos hogy ott kell hagyni mert csak hidegindításkor hallani. Esetleg a blokkon belül valamelyik szelep adhat ilyen hangot?
Az egyik kollégámnak is csinálta a 120d neki valami kontakt hiba volt.Persze előtte kitisztították (600 euró),már cserélni is akarták itt a nagy hozzáértő Németországban mire rájöttek hogy csak kontakthiba volt.Mezei szerelő 15 euróért megcsinálta neki.Majd megkérdezem tőle hol volt a hiba.
Tegnapi esemény: fedélzeti pc bejelzett, hogy a részecskeszűrővel van valami gond. Nem check engine vagy ilyesmi, hanem a műszarfali kijelzőre kiírta. Kicsit meglepődtem, mert 80%ban autópályázásra használom a technikát, szóval nekem nem játszik az, hogy az alacsony terhelésviszonyok miatt nem tudja tisztítani magát a rendszer. egyelőre az infon kívül más nincs, motor nem gyenge, nem füstöl, csak ott van az üzenet. Leállítás/újraindítás után nincs üzenet, de rövidesen ismét adja a fedélzeti.
Ilyen esetben mi a teendő, mire számítsak? az tiszta, hogy szerviz, de tisztítás lesz vagy csere és az milyen költséget jelentene?
Van egy 318i-m N46B20-as motorral. 2 éve van nálam eddig egy klímakompresszor cserén kívül semmi problémám nem volt vele. Pár napja viszont hidegen fura nyikorgó kattogó hangot hallok, nem tudtam pontosan beazonosítani a helyét de mintha a motort végétől, a tűzfal környékéről jönne. Ahogy emelkedik a fordulat a kattogó nyikorgás is sűrűsödik. 3-4 km megtétele után viszont teljesen megszűnik. Teljesítményben, fogyasztásban nem veszek észre semmi változást. Tapasztalt már valaki hasonlót? El fogom vinni megnézetni csak jó lenne tudni mégis mire készüljek.
Nem így történt mivel én szedtem le a kocsiról és én is raktam vissza. A takarítást pedig rolonom végezte. Persze a kérdésemre még egy használható válasz se jött... na mindegy. Keresem akkor tovább a hibát a garázsban.
Egész szimpatikus a hirdetés: leírja, hogy javított és szerintem az ára is ennek megfelelő (már ha nem kókány a javítás). Erre elrontja a 2000 forintos ostobasággal a végét.
Üdv Urak. Eladó lett a feleségem szinte új, F31-ese eléggé áron alul, egy nyaralóvásárlás miatt. Ha valakit esetleg érdekel, nem is rosszul felszerelt. Xenon, navi, automata, 33000km, 2014-es. Sérülésmentes, garanciális.
Igazából nem tudom van e hozzá köze mivel van 2 ismerősöm is aki kivette a kocsiból a szűrőt, de azok nem füstölnek csak picit kormosabb a vége a kipufogónak. Látható nyoma nincs a hátulján.
A turbo nyomás gép szerint meg van. Hirtelen padlógáznál nyom egy nagy pamacsot. Létezhet hogy nem tud elegendő levegőt bejuttatni a turbo hirtelen gáznál? Esetleg a lapát nem lehet lekokszolódva?
Sziasztok! Egy olyan problémám van az E90 320D 163le kocsival, hogy padlógázra akármilyen fordulatszámnál fekete füstöt húz maga után.
Ezt a füstölést a részecskeszűrő takarítása után kezdte csinálni. Annyira füstöl, hogy 5-7 nap alatt a hátsó részén lerakódik a korom.
Eddig 2 különböző géppel is megnézettük, de az izzító gyertyán kívül semmi hibát nem írt, minden érték kiváló volt kivéve a légtömegmérőnek (2200 fordulat környékén hirtelen megugrott duplájára az értéke). Ezt kicseréltük, érték jó most már de a füst megmaradt.
Most a porlasztókat küldtem el bevizsgálásra, ma hívtak hogy mind a 4 hibátlan...
A kocsiba nincs chip, se tuningbox.
Mit lenne még érdemes megnéznem? Turbó elektronika hibát írna a gép? Mi lenne a tünete?Mivel fekete füst, úgy gondolom sok az üzemanyag vagy kevés a levegő. Az üzemanyag részét így kizárhatom, hogy jó a porlasztó. Bármilyen tipp jól jönne! Köszönöm.
Az öregebb guminál arra érdemes figyelni szerintem, hogy nem csak kopás miatt kell cserélni, hanem akkor is ha felkeményedik és berepedezik mert ilyenkor a tapadása is erősen csökken.
Bőr belsőre szeretném cserélni a jelenlegi beige szövet belsőt, viszont a bőr első ülésekben nincs ülésfűtés. Érdeklődnék, hogy átépítés a szövet ülésekből lehetséges-e, ha igen nagy bontással jár?
Hát nem fiatal, de cserébe nem is használt. Az a helyzet, hogy sos kellett, és ez jobb megoldás, mint a régi kopottat javítani, így bevállaltam a contit.
Szerintem nyugodtan vedd meg a használtat. Sokkal jobb minőségű a Conti, 7,5 mm, meg olyan, mintha új lenne. DOT számot ellenőrizd, hogy ne legyen túl régi, de ha az is stimmel, baj nem lehet. Firestone elég gyengus.
Hát biztos jobb az új, csak egy Conti azért más kategória, mint a Firestone, másrészről 8 mm az új, ez pedig 7,5 mm, szinte új. Csak ugye a használtban mindig ott a bizonytalanság, hogy mi történhetett vele eddig... Majd du megyünk érte, ha van rá gari, akkor nagy gond nem lehet.
Sikerült egy csavart összeszedni az első kerékbe, mondjuk már kopott volt, tehát a csere időszerű lett volna lassan. 7,5 mm használt Contit megverjem venni? Vagy van új Firestone 5e-rel drágábban. Van valami buktató használt defekttűrős guminál? Gumisnál venném, egyrészt sos is, ma este utazunk, másrészről árban is kedvezőbb.
Ha jól tudom az olajat bizonyos szériánál csak a komplett DIFI levételével tudják cserélni, ezt meg sok tulajdonos még sufni szerviz áron sem biztos hogy bevállalja.
De igen,én írtam.De sajnos nem tudták kicserélni,hanem csak a váltómban cserélték akkor.Nem volt szerszámuk sem a megfelelő eszköz hozzá :) Röhej!!
(nevet nem írok,mert végül is nem ő tehet róla ő szerintem korrekt,hanem akikkel kapcsolatban áll)De egy lehúzós cigó putri az a lényeg.Soha többet oda!!!
Az olaj azóta is otthon pihen a garázsunkban.Azzal semmi gond Fuchs difi olaj.
Nem te irtad ,hogy valami sufniszervizben csereltetted a difiolajat?ha annyira benak voltak vajon a gyari specifikacionak megfelelo minoseget es mennyiseget toltottek bele?
Amellett, hogy az autó karbantartásával kapcsolatban pontosan úgy gondolkodok mint te és úgy is járok el engem nem lep meg a rozsdásodása. Ma a prémium nem a tartósság, inkább az innováció és a kényelem szinonimája. Persze engem is zavar, hogy a 2 évvel idősebb citroen alja rozsdamentes pedig az már tuti volt törve.
Na,te is olvasni megtanultál,de érteni nem ezért elmagyarázom néked is.
1 Fent tudok tartani egy ilyen autót,különben nem vettem volna meg,de ne hogy máááá egy difi tönkremenjen egy 6 éves autón akármennyi is az annyi.Ráadásul nem egyedi eset,mert már más is cserélt itt.Ez egy prémium autó nem egy "tobicsimuki".
Milliószor leírtam nem volt törve az alja.Meg szerinted egy futóműn mi tud törni???És hogy értsd ez a futómű.:)
Nagy összeg lett volna lecinkelni nem fért volna bele a 10 millába.
És fékcserénél észrevettem a futómű felfogatásánál a karosszérián is lejött a festék és rozsdásodik + az akkumlátor tartó dobja is,pedig ott el van burkolva.Sőt ez még majd most jön a javítása a gázolajszűrő felfogatásánál is rohad.Az ajtó lemezeket ne is említsem.Tudom szerinted szanaszét volt törve és ez csak az én parám,hogy szidjak lejárassak egy státusszimbólumot.NEM EZ A CÉLOM!!CSak közlöm a tapasztalatom.
Nekem használati tárgy csak,elárulom.
Autót szerelni szeretek,ezért én magam csinálok amit meg tudok,Németországban nem olcsó a szerviz .
És én mint értékteremtő munkát végző(feltételezem te is az vagy?) megdolgozom a pénzért és ezért nem fizetek,ha nem muszáj.Főleg,ha pofon egyszerű.És megnézem én azt a szervizt,aki fékcserénél lefesti a rozsdásodó sárfogó lemezt,kijavítja a hibákat.De ha van ilyen,akkor szóljatok és soha többet nem szerelek.
És azt nem értem miért nem a "mazzag mx fünf" fórumra írsz inkább.(igazi férfias autó meg kell hagyni)
És nem megsértődni,mert mi így szeretünk ahogy vagy. :)
Korábban említettem, hogy kipróbálom az ivini féle appot. Feltettem a lite és a full verziót is, mindkettő kapcsolódott az adapterrel (nem ivini-s) de igazából semmit sem olvasott ki.
Más: a realoem.com-on lévő adatok mennyire pontosak? Azért is kérdezem, mert a neten láttam már ehhez a típushoz (e91 LCI 2010/10 318d 143 LE) 310 és 290 mm átmérőjű tárcsát is, de a realoem konkrét értéket ad (312 mm).
Ha valakit érdekel lenne neálam egy CCC prof navi monitor (fekete műanyag keret nélkül) eladó.
Mivel a fényérzékelője döglött be ami a keretbe van ragasztva.
Maga a monitor működik, Steeef-nél lett diagnosztizálva ha resetelte a jelet (?) amit a fényérzékelőtől kapot (Steeef kérlek javíts ki ha hülyeséget írok) akkor volt kép megint, de mivel erre hagyatkozik hogy újra beállítsa a fényviszonyokhoz magát az el is ment...
Egy működő kerettel olcsón megoldódik a problémád ha pl defektes a monitorod.
Mivel 2 db csavarhúzó szükséges a szét/összeszereléshez és megvan 10 perc alatt akár tesztelhetjük is.
Nézd, valóban Budapesti vagyok, de sajnos se főiskolát, se egyetemet nem végeztem, mondjuk ami a munkám ahhoz nem is kell, bőven elég az a két szakma, amit tanultam.
Cseréltem még annó az OFF Honda Civic-emben kipufogót, gyertyát, sőt még egy lengéscsillapítót is, amikor még ifjú voltam, és úgy fogtam fel, hogy ez milyen jó buli. Aztán tudod egy idő után rájöttem, hogy az a 4-5-6 óra, amit elszenvedtem ilyenekkel, időpocsékolás, mert az autószerelő ezt megcsinálja 2-3 óra alatt, és pluszban még lecseréli az olajat, szűrőket, átnézi a kocsit, meg ilyenek, ha már ott van. Nem arról volt szó, hogy kétségbevonom, hogy egy fékcserét el tudsz végezni.
Én is szeretek ám bütykölgetni, meg elektronikai cuccokat baszkurálni, nem véletlen van egy saját építésű terepasztalom, meg pár saját kezüleg összerakott működő vasútmodellem...
Mostanság sokat nézegetem a kínálatot mobilén e90 mindig 2-3 ezer ajróval több, mint az e46os modellek. még akkor is ha kb. azonos futási teljesítmény és évjárat áll mögötte. szerintetek megér ekkora felárat az e90? ha lehet elfogulatlan véleményeket kérek :)
Az enyémen is van felületi rozsda, az egész hátsó alsó részen, pedig soha nem volt törve, sőt megbontva se. Csak már 9 éves, és minden télen használva volt, pedig általában tiszta.
Van valami kémiai bevonat a fémeken, de úgy tűnik, ennyi év után ez már nem elég - de tudjuk ugye, hogy ma már nem 10 évre terveznek autót :((
Szóval az jogos lenne, hogy egy ennyire drága autón kicsit vastagabb legyen a cinkbevonat.
A stílusért elnézésedet kérem,de tudod nem vagyunk egyformák.De te legalább érted a lényeget,vannak akik olvasni ugyan tudnak itt,de értelmezni sajnos nem.Ha leírok valamit egyértelműen,akkor nem fogom még egyszer körbemagyarázni.
Ha meg az ember ért valamihez és meg tudja csinálni saját maga,akkor miért ne állhatna neki(bár hibázni mindenki tud,mint ahogy én is)?
Feltételezem Stmodell,te tuti főiskolai végzettségű vagy és lakhelyed Budapest.Ezt ne vedd sértésnek nem annak szántam.Csak engem megtanított erre arra az élet.De egy fékcsere egy valamirevaló FÉRFI embernek nem okoz gondot az én "szótáramban". Nekem nem bonyolultabb mint egy kerékcsere másnak.Azt megértem,ha valaki nem akar vele vacakolni és nem ért hozzá.Csak akkor ne akarjon okoskodni.
Mondanivalómat most sem sértésnek szántam,úgyhogy nem mellre szívni.
Nézd, nem akarlak megbántani, de hacsak az ember nem autóőrült (az vagy?), akkor nem áll neki otthon bütykölni nemhogy egy hat-hét éves BMW-t, de szerintem egy bármilyen márkájú ilyen korú másik autót sem. Nem kell márkaszervízbe hordani, van nagyon sok olyan hely, ahol értenek a BMW-hez, és nem adnak ki a kezük közül kontár munkát, nem vernek át. Ha erre sajnálod a pénzt, és inkább otthon cserégletsz rajta ezt-azt, merthogy szpórolsz így néhány tízezret, az a te dolgod, de akkor szerintem a BMW rossz választás volt.
Azt csak margóra írom meg, hogy nem érdemes úgy unblock megítélni valamit amiatt, mert kifogtál egy korábban törött, az istentudja honnan visszatekert autót, és nincsenek vele jó tapasztalataid.
A jobb oldali kerékcsapágy új,én magam cseréltem ki:). (Igaz,ezzel nem dicsekednék,mert másodszorra qrva jól sikerült..........TANULÓPÉNZ)Hosszú történet......................:)
De mielőtt bármit is írnátok,SZAKSZERŰEN lett be téve.Szóval jobb oldal új.
Bal oldalát felemeltem,igaz csak kézzel pörgettem meg,de semmi nem lóg vagy hallatszana valami.
Sőt a hétvégén kapott új Ate fékszettet is,ez már egyszerű feladat volt,szóval ez miatt nem kell szerelőhöz fordulnom soha.Nagyon rossz állapotban volt a régi.Szépen lefestettem mindent a futóművet is ahol rozsdásodott és úgy raktam össze,ahogy az a nagy könyvben meg van írva.Nem gyorsan összeszórni azt mehet a francba,mint a szervizben.
Múltkor beszéltük a rozsdásodást,most jobban alánéztem és bizony rozsdásodik sok helyen.SZÉGYEN!!!!!!
A futómű sok helyen. Nem tudom mekkora összeg lenne lecinkelni,de gondolom egy tíz millás kocsinál ez már luxus lenne.Meg bizony a karosszérián is találtam.Nem volt törve!!!!!!Úgyhogy a nagy BMWtü sem kőőő be..arni.Mondjuk nekem az ajtóknál a lemezek,azok voltak az igazi csalódás anno
Bemegyek a szalonba,na ezt elviszem okéka.Mennyi??11 milla.Ok itt van tedd eeeeeeee!!!
Oszt eltelik 3 év és szépen rozsdásodni kezd a verda.BAAAAZDMEG................
Nem egy nagy összeg ahogy néztem a difi bonottan,de ha tényleg cserélnem kell,akkor többet ingyen se kőő béjemwéééé.Lekakálom hogy mennyi az annyi előélet stb stb.Mert egy difinek örök élet meg egy nap egy ilyen autónál,de minimum 600 ezerkm kb.
Ja, nekem is anno az 5 éves autón búgott a kerékcsapágy.
Megjegyzem azt, hogy valamelyik gumi/kerékcsapágy e, elég jól lehet tesztelni.
Amilyen tempónál búg a kerék, el kell kezdeni szlalomozni, ha erősödik/halkul a hang, akkor az egyik kerékcsapágy/gumi lesz a gond, ha a hang fix, akkor inkább a hajtásnál érdemes nézelődni!
Várom az ötleteket,mi okozhatja még a difin kívül a hátulról jövő morgó búgó hangot???Csak,mert több szem többet lát alapon,mert vannak itt szakik is,igaz igen kevesen,hogy mégis miket nézzünk meg.Csapágyakat kizárnám azoknak semmi baja.
Esetleg kardán vagy féltengely is okozhat e ilyen tünetet??
VDaNI, igen ahogy mondod vagy csúsztatva vagy egyesbe, de egyesbe meg a motorfék húz rajta egyből .Az érdekes az hogy ez a típust direkt az alacsony fordulatszámra hangolták.
Vélhetően a tapasztalatlanságomból adódhat ez a "porbléma", de ha csak ennyi, akkor ennek megfelelően használom.
A cikkben említett vezetési stílussal (egyfolytában pörgetve a motort) szvsz akkora lenne a többletfogyasztásom amiből (nagyjából 100 ezer km alatt) bőven kijönne egy motorfelújítás.
Csakhogy az automata a szlip miatt felengedi a fordulatot oda, ahol mar tölt a turbó, ugymond kicsit "csusz"tatja, igy a teljesen erotlen reszbol kijon azonnal
Hát nem tudom, én azt vettem észre a sajátomnál, hogy sík terepen, vagy enyhe lejtőn, egyenletes sebességnél felvált ugyan, és 1200-körül tartja a fordulatot, de már egészen kis emelkedőnél, illetve, ha lenyomom a gázpedált, visszagangol, és nem erőleteti. Olyan még nem volt, hogy gyorsításhoz ne váltott volna egyet-kettőt vissza, sőt az a tapasztalatom, hogy inkább többször visszavált, minthogy nyomatékból gyorsítson.
Az Efficient Dynamics-os modelleknek, más a nyomatékgörbéje, és a váltó áttételezése (meg még sok minden más is), így bizony szerintem normális, hogy vissza kell váltani 1-be.
Nekem az egyel ezelőtti OFF dízel autómnál is 20km/h alatt elkérte az 1-est.
kb 1200-1500-as fordulat de mondok egy példát, pl egy kis ívű jobb kanyarnál érezhetően erölködik kettesben és vagy nyomom hogy ne álljon meg vagy visszaváltok 1 be, ott nincs gondja. Én szerintem ezt el kellene vinnie kettesben.
Sziasztok!Lenne egy kis problémám, igazából nem tudom, hogy probléma-e de engem idegesít. BMW E90 320d EfficientDynamics (2011) kocsiról lenne szó. A hibajelenég, hogy kettesben alacsonyabb fordulaton, még az a gurulós nem megállós tempóban le akar fulladni. Az a fura hogy ennél a tempónál még a csöves lanosunk(benzin) is virgoncabb. Van esetleg ötlet, hogy mitől lehet? Diagnosztika nem ír semmi hibát, sőt most vásároltam és volt állapot felmérésen márkaszervizben és nem diagnosztizáltak hibát. De most komolyan vissza kell váltanom egyesbe guruló autót? én nem ezt tanultam...
A válaszotokat előre is köszönöm és elnézést ha már ezt valaki feltette egyszer a kérdést, elkerülte a figyelmem.
Bal első xenonos fényszórót(esetlegesen ha csak párban van az is érdekelhet) keresek (2005 E90 320D). Először csak a veszettül bemattult bura miatt kerestem....ma már csak szeretném h matt legyen :D de leginkább darabokban van....
Sziasztok! Esetleg ha valaki épp ilyet keresne, vettem potyára egy légtömegmérőt, de nem az volt a probléma forrása, így eladósorba került. Bosch 0928400504. Email-en megtaláltok! :)
Köszi a segítséget a gumis is ezt ajánlotta.Pirelli cinturato p7 esre cseréltem,majd kíváncsi leszek ez hogy bírja ha betartok mindent.Köszi mégegyszer.
Nem rossz most nézték át.Amúgy 135000 van az autóba a téli gumiszettem 3 éves és azon semmi ilyen jellegű kopás nincs pedig abba kb 30000km van.Gumis most ajánlotta az 5000km-enkénti cserét (az elsőt hátra a hátsót előre) 2.5 bar nyomással elől hátul.
Nekem úgy, hogy általában egyedül megyek vele, illetve néha ketten vagyunk, elöl hidegen 2,55 hátul 2,5 a nyomás. Nálam így szépen egyenletesen kopik elöl-hátul, a teljes futófelület felfekszik az útra.
Kerékcserénél kérdezte a gumis, hogy sokat állt-e télen, mert szinte semmit nem kopott a téli szettem az őszi felrakása óta. Mondtam neki, hogy 8-ezret állt ;) Először nem hitte el, hogy ilyen nyomáson kell lennie, a gumiknak, merthogy más van a kis matricára írva az ajtónál, mire felvilágosítottam, hogy azok az értékek a keményebb oldalfalú defekttűrőkhöz valóak. Erre oda kell figyelni.
A rozsdásodás meg bonyolult téma,hogy hol mi miért.Az enyém hátulja volt sérülve,de nem az alja és ez az egész aljára érvényes.Pl a lemezek amik a B oszlopnál az ajtón kívülről vannak az üveg vonalában matt feketék,na azokat mivel magyaráznátok,hogy a 4-ből három tiszta rozsda volt.Főleg ez a cserénél jött elő igazán ami a gumi alatt volt,szét volt rohadva.Ezt olvastam több helyen is meg látom is néhány autón,ismerősőmét,hogy ez is egy kritikán aluli munka.Olyan 25 ercsi volt darabja azoknak a vackoknak és 4 éves PRÉMIUM autóról beszélünk amikor ezt cseréltem.Sajnos kidobtam őket nem tudok róluk fotót feltenni,pedig érdemes lett volna.
A váltó- és a difiolaj örök életű, csak néha váltót és difit kell hozzá cserélni. Viccet félretéve 150 ezernél ajánlott egy olajcsere, a váltónál mindenképpen. Attól, hogy olyan színű az olaj mint az új, még nem jelenti azt, hogy megfelelő a viszkozítása, és egyéb más tulajdonságai.
Ha alul rozsdásodik, akkor az az autó valahol törve volt, és nem lett rendesen megcsinálva...
Kérdezni szeretném tőletek,hogy milyen guminyomással kell járni igazából ha egyedül utazol általában?Mert ami az ajtónál bele van írva az nekem nem jött be ugyan is kikagylósodott kb 25-30 ezer km-nél.225/45 r17 Bridgeston rft.Futómű jó a kocsi alatt most nézték át,nem az a baj,jó minden.Lengés csillapító stb... Új gumikra cserélem holnap,de már nem szeretnék ezzel is úgy járni.Köszi a válaszokat.
Ha olvastad a hozzászólásom az én váltómból mint az új olyan olaj jött le az isten tudja megmondani hány km után,óra szerint kb 170 ezernél.Bár nem vagyok szakértő,hogy milyen állapotban volt az olaj,de színre kifogástalannak mondtam volna.Sajnos a hipppperszuppper szerviz a difimben,akkor ezt nem tudta megoldani,pedig elmondtam előre mit szeretnék.
Mostanra meg lehet kuka a difi sajnos.
Egyébként meg ezek az olajcserék,ha igen jó minőséget is veszünk,akkor is fillérekbe kerülnek.Én sem ez miatt nem cseréltetném,csak kitettem amit a gyár ajánl.
ezt azoknak irjak akik inkabb 1000euroert vesznek egy diffit meg 2000ert egy osztomuvet es kacagnak nevetnek , hogy korabban megsporoltak €250et a teljes hajtomuolaj cseren. en lattam 100ezres osztomu olajat ,mint a szurok .
" .... mágikus Gas-to-Liquid technológiával állítják elő. :) .... "
A GTL (gas to liquid) technológiával (földgázból) valóban kiváló minőségű alapolajat lehet előállítani, elsősorban tisztaságban múlják felül a HC alapolajokat.
Váltóban,difiben elvileg SOHA!!!!! Enyém manuális váltós és írták,hogy ajánlatos kicserélni pl a váltóban is meg a difiben is,de szerintem tök felesleges.Én még egyszer nem cseréltetném az biztos,véleményem szerint 400 ezer km-ig felesleges pénzkidobás,utána meg minek már.Én mikor cserélték olyan olaj folyt ki belőle mint amilyen a zsír új dobozban volt,elhasználódásnak semmi nyomát nem láttam.Csak a váltóban tudták ezt megoldani,és ott is kőkörszaki megoldással mert az itt agyon dicsért szerviznek nem nem volt megfelelő szerszáma hozzá.Nevetséges,hogy nem volt egy olajpumpájuk vagy szivattyújuk,sőt egy normális szerszámot nem láttam,vagy készletet..Magyarán,egy csöves putri sufniműhely volt.De jó árat kértek érte az biztos,oda sem megyek többet....................inkább főőőőgyújtom ezt a lomot.
Úgyhogy ne aggódj,az olaj miatt nem lehet baja.(nevet ne kérdezzetek)
Viszont sajnos az enyémnek lehetséges éppen most ez a baja van difit kell valószínű cserélnem,de 100%ra még nem tudom pontosan. De,ha igen akkor meg lesz a véleményem.( "BMW=drágán szart jeligére" )Főleg így,hogy már többen is írtátok,nem egyedi eset ez.
A hétvégén szerelem megint,akkor talán kiderül hol a hiba. Hátsó fékeket cserélek kompletten,kézifékbetét-tárcsák-betétek-kopásjelző (ATE nagyon jó áron vettem 145 euró volt összesen)
Ja,és festem az alját,mert egy 6 éves BMW-nek ROHAD ROZSDÁSODIK egy csomó helyen az alja.KIbebaszottkiraályságos.....................Ha anno én adtam volna ki érte a kb 10 milllát most vinném vissza és tenném fel a kérdést.Miafa@om ez gyerekek??
Ne kövezzetek meg,hisz itt mindannyian FANOK vagyunk.Csak mikor én dolgozom egy géppel és működik évekig hiba nélkül,ütve vágva,akkor egy ilyen drága autó miért nem képes alapvető problémák nélkül üzemelni.Rohadás rozsdásodás nélkül pl a mai világban?
A napokban alapjáraton járatva az autót (2008 320D E91 N47 177LE 165.000km) egy kicsit fémes csiszolódásra emlékeztető hangra lettem figyelmes a motortérből.
Es ez mennyivel roviditette meg a csaladi kasszat? :( en most jatok 182nel. A kuplung mar eleg kemeny kezd lenni, mondjuk annak cserejere szamitok 200k km korul. De a difi az felb.szna.
ne aggódj,az enyémben 200000-nél kellett cseréltem difit mert úgy búgott mint az atom marhára nem örültem neki,kuplungra azt mondtam ok 197000km-nél a gyári 0km-es kuplung elfáradt de a difi már idegesített
Miért kellett kicserélni a difidet,mi volta baja???
Csak azért kérdem,mert nekem is lehetséges ez a bajom.(E91 lci 320D)
Kerékcsapágyra gyanakodtam és az egyik oldalt ki is cseréltem SAJÁT KEZŰLEG.
(természetesen mint ahogy utaltam rá előtte,minta ha érezném.a tanulópénzt itt is megfizettem,de ez egy másik sztori,meg nem égetném magam szívesen :) )
A lényeg nem egyszerű..............de szakszerűen megtörtént :)
Szóval nálam a jelenség haladásnál halk morgást lehet hallani,de főként ha balra ível az út,akkor lehet erőteljesebben ezt érzékelni.Nagyon idegesítő,főleg úgy,hogy nem tudom mi a hiba.
Azt tanácsolták emeljem fel,járassam meg úgy talán hallani lehet majd mi a rossz benne.
Mindenesetre,ha a tiédet nézve valós km-nél,finoman szólva is elég ciki,hogy egy ilyen prémium autónál difit kelljen cserélni.
Halkan jegyzem meg,ha az enyémnek ez lesz a baja tökmindegy mennyi az annyi bármi téren(km-stb),akkor ez volt az első meg az utolsó BMW-m.
Sziasztok! Laikusként fordulok a többet hozzáértőkhöz. Az jelenleg szóban forgó gépkocsi amiről elmesélem a tapasztalatokat egy 2008 6. hónapjában gyártott E90 es 316i-. A drágámat 3 éve vásároltam cirka 125ezer km volt belepakolva. Jelenleg 180ezer km-t mutat a számláló.Ennyit a kocsiról, jöjjenek a tapasztalatok.
Kezdetnek jött egy differenciálmű csere, ezt elég olcsón megúsztam.
Aztán jöttek azok a hibák amiket mostanában próbálunk orvosolni a szerelővel, több-kevesebb de inkább kevesebb sikerrel. A fő probléma jelenleg az, hogy a kocsi rángat gáz adásnál, egészen addig amíg el nem érünk egy kicsit nagyobb fordulatszámot, ami kb. 4 ezer körül van.
Gyújtótrafó csere megvolt, mind a négy darab, gyertyákat cseréltük, hurrá jó lesz. Nem lett az.
Mostani álláspont az az lenne, hogy megpróbálunk egy motortisztítást, hátha megoldást hoz számunkra. Itt lenne az első kérdésem: valaki tapasztalt -e hasonlót, valamint mi volt a megoldás rá?
Következő pedig az lenne, hogy jobbra kormányzásnál amikor koppig tekerem a kormányt egyszer csak a jól megszokott hang és már nincs is kormányrásegítés( remélem így hívják.)Más teljesen a kormányzás. Valamint meghibásodást ír a kipörgésgátló és a fékrendszer is.(második kérdés) Kérdem én mi a baj? Szerelő szerint egy érzékelőt kell cserélni valamint a kormányrúd is lötyög elvileg. Ezért csinálhatja ezt. Valakinek valami tipp? esetleg valami jó tanács? Mehet a zöld lámpa és cseréljük amit kell vagy nézzük még jobban utána mi lehet a baj?
Előre is köszönöm. Mint mondtam laikusként fordulok hozzátok, szakkifejezéseket nem nagyon találhattatok!
E92 bal hátsó lámpám kontakt hibás (gondolom...), pontosabban néha világít, néha nem... ha egy kicsit "megsimogatom" világít minden rajta, de aztán hamar el is alszik a rázkódástól!
Szia! Egy flakon (doboz, konzerv vagy mi). Tehát egy egységnyi kiszerelés amit lehet kapni (gyári) elég hozzá az olyan 4000Ft körül van de Ati mond neked rá jó árat.
Egyre több fórumon olvasom, hogy házilag kötnek be LED-et a kilincsbe, és párosítják a belső világítással. Ismer valaki ügyes villamosságist, aki szépen meg tudja ezt oldani?
eladó 4db gyári BMW Sternspeiche Styling 327 alufelni. Pár hónapig volt csak használva egy BMW F10 520D-n. 6-os szériához is jó ! A felni sértetlen, valóban karcolásmentes, mint az új !!! Gumi és kerékcsavarok nélkül, de a felni a szelepet már tartalmazza.
2006-s E91-ben szeretném a nappali fényt úgy megoldani, hogy a távolsági fényszóró égjen csökkentett fényerővel.
Korábban volt ebben a témában már hozzászólás, sőt úgy emlékszem, hogy már FRM1-s esetén is megoldható ez a megoldás, de nem találom azt a hozzászólást.
Ill. hogy ki tud ennek a megvalósításában segíteni.
Másodszor ugyanilyen problémával küzdöttem. Nálam a műszeregységben szakadt meg valami amitől nem adott ki hangot, csak nagyon extrém esetekben (50 fokos tűző napon állás után, kb. 5 percig működött aztán megint csend).
Teljes műszeregységgel lehetett volna orvosolni a teljes problémát.
Nekem ami hiányzott az az index volt, azt pedig egy villamos szaki negyed óra alatt megoldotta egy relé beépítésével, aminek a hangja nagyon közel áll az eredetihez.
Indexelésnek és a biztonsági öv jelzőnek sincs hangja... borzasztóan idegesítő, mivel hazafelé pályán is azt vettem észre, hogy kb 2 perce villog az irányjelző, csak ugyebár semmi hangja nincs ... Mi lehet a baj? Elszállt a hangszórója? Van rá megoldás?
NAVI nélküli, 2006-os és a rádió tökéletesen működik!
Igen, a 3. képen már az új van felszerelve. Corteco tárcsa lett az új, kb 50ezer volt. Mivel egy csomó mást is csináltattam rajta, ezért szerelést nem tudok külön mondani, de kb 1-2. óra lenne a csere.
Gondolom a harmadik kép már az új. Nekem ehhez képest semmi baja nincsen. Kb 3-4db 0,5 cm hosszú tényleg hajszálnyi repedés van rajta. De amint tudom kicseréltetem akkor. Neked mennyibe került a művelet?
Ez már eléggé utolsó órás, de hajszálrepedésnél is érdemes lehet cserélni, mert ha nincs szerencséd, elszakad de még járóképes az autó és mész vele, még a generátort is magával rántja.
Hali! Én az M3Box-nál cseréltettem Bp-n anno. Mivel már mindkettőt cserélték (persze egymás után húnyt el mindkettő 1-2 hónap különbséggel) és ki van reszelve, plusz ellestem, hogy a legegyszerűbb cserélni, így legközelebb már itthon fogom magamnak...
Azt hiszem amúgy 4000-et fizettem összesen, az izzót is ők adták.
Köszi hogy válaszoltál, a pihentetés segített(kb fél óra lezárás után néztem rá, akkor már jó volt), de nagyon mérges voltam mert több mint 200 km-t kellett így (navi és) zene nélkül... Én is olvastam az angol fórumokat, de ugyanezeket találtam, meg még azt hogy a rádió biztosítékát ha kiveszi az ember akkor talán abbahagyja a folytonos resetet.
Fotengely ekszijtarcsa csere mennyibe kerul kb? Anyag+munka bontasban... Illetve mikor erdemes ezt cserelni, milyen foku repedezesnel? Az enyemet ma vizslattam egy mobilos kameraval kozelrol es van mar rajta par hajszal repedes az egyik oldalon.
Szia! Az enyémmel kapcsolatban pont mostanában bújtam a fórumokat és kb semmi konkrétum nincs róla de a következő scenáriók lehetségesek:
- Ha lezárod a kocsit pár órára (éjjelre) elvileg az is megolhatja
- A navid kezdi feladni és nemsokára kampec
Ezt a két verziót láttam de sok okosat nem tudtam meg USA valamint angol fórumokról mivel ott is a márkaszervízbe vitték akik nyilván első körben egy cserét javasoltak és a nagyrésze a tulajoknak még garis autóval járt így nem folytatódott a kutatás. Általában egy 15 perces központi záras pihenőt javasolnak amikor elkezdi.
Szia! Már nem járok hozzá mert egyszer megautóztatott potyára (440 Km) 2 heti egyeztetés után. Igen volt alkalom amikor 3000-et fizettem egy izzócseréért (izzóval amit 1500-ért ad) és a gyári tölcsért megfúrva (?) az izzótartó pöcköket kiiktatva cserélte csak az izzót benne.
Ati úgytudom olcsóbban adja az izzót. (meg úgy mindent) ;)
Egyébként Vattán van ha neked az útba esik. :D
Mi a szüleinkhez szoktunk arra járni így nekem úgymond útba esik ha elutazunk...
Egy kérdés: ha jól emlékszem te írtad, hogy a szerelőd 1500-ért cseréli az angel eyes izzót. Ha így van, tudnál adni valami elérhetőséget? Enyémben is ki van égve, több hónapja készülök nekiállni megcsinálni de se időm se kedvem nincs sokat szenvedni vele. Kerék le, nőgyógyász üzemmód...stb. bár inkább csak nekiállni nehéz. :)
Mitől lehet hogy gázadásra (különösen 1000-es fordulat környékén valamint 2000-2300 között) berezonál az egész autó, annyira hogy rendesen a pedálokon/kormányon/ülésen is zavaróan érzem. Eddig nem volt ilyen, egyik napról a másikra kezdte. Nem tudom lehet-e köze hozzá, most volt egy hete olaj+szűrők cserélve. E91 318d automata. Köszi!
Segítségeteket szeretném kérni, hogy nem-e tud valaki olyan "szakit" aki e90-re fel tud programozni központizár nyitásra üdvözlő fényt? Ha minden igaz tudja az autóm, csak nincs rajta beállítva :( 2005.06 hó, gyári xenon, adaptív fényszóróval ellátott, és navi mentes az autóm.
nekem a gyertyák csereintervalluma ill fékbetét intervalluma nem változik a navi kijelzőjén,20i be sztem teljesen jó a 10-15000-kénti csere enyém 2500km-ként 1 litert elcsipeget igaz 30i
én értem hogy állapotfüggő szervízintervallum e90 lci 2 literes benzines,de 116ekm-nél volt olajcsere a márkaszervízben most 128ekm és a gép még mindig 21 ekm ír ki a következő olajcseréhez? ez mi, megöli magát :) Szerintetek mennyi után érdemes cserélni, én 10-15e km között szoktam, vagy várjam meg a számítógépet bár addigra szerintem meg is döglene ? Szerintetek, és most kérlek azért normális tanácsot írjatok
Egy kedves hölgy ismerősöm elvitte a kocsiját (BMW120d-2006 )az autókozmetikába és azóta világít a légzsák visszajelző lámpa. Mi lehet az oka? Valamit széthúztak és nem jól tették vissza?
Amugy a BMW szamomra teljesen észrevétlenül regeneral.
Emlékszem az mJTD Alfa regenkor mindig hirtelen ugrott a gazra, a turbonyomas gyari mutatoja szinte csapkodott, annyira hirtelen csinalt mindent a kocsi, plusz az alapjrat sem ment 1000 ala
Dehogyisnem, ezért nem vagtunk mi sem bele a projektbe, mert Ati mondta, hogy volt akinek müszerfalcserét is elöirt a gép, annyit pedig mar nem ér meg... Azt, hogy mitöl függ, én nem tudom
Mert szerintem az a regenerálás, ami akkor következik be, amikor minden paraméter adott a létrejöttéhez, az nem kényszerregenerálás. Normál üzemi körülmények között, valamint ha az autó hibátlan állapotban van, akkor a regenerálások nem kényszerregenerálások.
Kényszerregenerálás az, amikor valami hibádzik a feltételek közül, de erőszakot tesz a szervíz és megpróbál regeneráltatni.
Szerintem fölöslegesen. A regen tapasztalatom szerint már 1500 rpm tőlindul és én sosem szoktam 2000 rom fölé menni menni ott már a megnövekedett mennyiségű kipufogógáz inkább hűti a DPF-et mint fűti. A nagy hőfokot a benne elégő üzemanyag adja nem a motorból távozó levegő.
Én eddig csak egyféle regenerálást láttam, amikor a vezérlés feltolja a kipufogó hőfokot 600°C-ra. Ilyenkor kb 10 km alatt lemegy a kalkulált korommennyiség 5 gramm alá és a vezérlés elvégzettnek minősíti a regenerálást. Jó esetben még van annyi hőfok tartalék a katalizátor után, hogy akár 1 gram alá is megy a korommennyiség, de ha csak csorogsz pl városban, akkor leállhat a korommennyiség csökkenés. Normál menetben SOSINCS olyan hőfok, hogy beinduljon a kiégés. Még 200 km/óránál sincs olyan hőmérséklet. Bár a kisebb 2 literes motorokban lehet, hogy az már olyan terhelésnek számít, ami feltolja a kipuf hőt.
Rengeteg OBD progit kipróbáltam, de csak ez a launch működött rendesen. Vagy el sem indultak, vagy alig néhány adatot mutattak.
Korábban elhangzott itt már min. tartós 2500-as fordulat is, most 2000-3000 fordulatszám tartomány és min. 2000-es fordulat. Tudjátok esetleg, hogy mennyi konkrétan?
Multkor az M1-es nem Bicskétől az M0-ig direkt nem váltottam 4.nél feljebb, az emlékeim szerint 2600-2700-as ford./perc lehetett. Lehet feleslegesen kínoztam a vasat?
Sziasztok! Előjött egy elég komoly probléma a kocsival (320d 163le). Főúton közlekedtem vele egész tempósan, vegig nagy fordulaton ment a kocsi de egyszer csak nem akart 2000felé pörögni a kocsi és a nagyobb gázra alig reagált. egy leállitas-ujra beinditas utan viszont helyre állt. Elvittem diagra és dobott egy olyan hibaüzenetet ami az intercoolerrel volt kapcsolatban (olyasmit írt mintha túltöltődött volna) találkozott valaki ilyesmivel?
Autópályán miért akarod bekapcsolni kézzel a regenerálást? Ott automatikusan végbemegy a folyamat (2000-3000 közti fordulatszámtartományban, egyenletes tempónál).
Progit akkor Te is az iViNi-t használsz? Nekem n47 kb 150km-enként regenerál de nincs progim hozzá így csak fülre megyek. De regenerációból is van több fajta. Aktív és passzív is.
Tegnap "szereztem" egy appot, tabletre feltelepítettem, bár nekem csak a szokásos BT-os adapterem van. Ma megnézem mire lesz elég, mit tud.
Ettől függetlenül rákérdezek a cégnél is, mert zavar ez a DPF dolog. Pl. tudom, hogy ha tudom, hogy fogok autópályázni egy kellemes 300-400 km-t, akkor miért ne kapcsolhatnám be én manuálisan a regenerálást?
Kell még hozzá a progi, megintcsak pénzért, de nem volt egy ökör ára. Tableten nézem, elég primitív a kijelzése, meg macerás egy kb 15 pontos menün végigmenni, amíg elindítod, de onnantól látod, mi történik. Már vagy 20e km-óta nézegetem és elég érdekes dolgokat látok. Csakhát senki nem tud semmit, így nincs kivel összehasonlítani, amit tapasztalok. Ki tud olyanra válaszolni, hogy nem túl dinamikusan közlekedve 10% város, 40% pálya 130, 50% országút 100-zal mi a normális regenerálási ciklus Agip dieseltec anyaggal, N57 motorral?
Sajnos normalis. Ha rovid utakra, varosi dugoba hasznaljak, azaz nagy igenybevetelnek van kiteve a kuplung, akkor akar 60-70 ezer korbyeken is kihalhat.
A 22170 sz- postban írtam, hogy az utóbbi időben jelentősen felerősödött az autóm elejében a rezonancia, szó szerint remeg az egész eleje. Több mindentől lehet azt írtátok: motortartó / váltótartó bak, esetleg kettős tömegű lendkerék. Utóbbit lehet tesztelni úgy, hogy kereplő hang jön a motortérből ha lassan nyomom be a kuplungot. Sajnos ezt hallottam saját tesztem alapján, és ma a szerelőm is ráerősített miután meghallgatta. Felvilágosított, hogy együtt cserélendő a kuplung szettel. Ekkor már tudtam, hogy nem lesz olcsó mulatság...
Normális amúgy ez 144000 km után? Másnak is volt már ilyen problémája?
Ennek cseréjéről van valakinek tapasztalata? A nagy rohanásban a szerelőmet pl. meg sem kérdeztem.
- Milyet érdemes venni? Mik a legjellemzőbb márkák? Gondolom kettős tömegűből meg kuplungból is ugyanazt lenne célszerűbb venni
- Gyárilag mely márka van beépítve?
- Utángyártott lehetőségek?
- Jelenlegi javítása?
Régóta nem követtem már ezt a fórum topicot, vannak még felhasználók akik alkatrész beszerzéssel foglalkoznak? Tudnátok nevet / elérhetőséget adni?
Az iVini féle app legfrissebb verziójában már vannak DPF-el kapcsolatos funkciók, elvileg lehet figyelni hogy áll, állítólag még gombnyomásra regeneráltatni is. Az én autómra (2011/11) viszont még azt írja hogy ez a funkció még nem támogatott, régebbiekkel valszeg működik. Ha nem akarod feleslegesen megvenni az appot, szerintem előbb kérdezd meg a fejlesztőket e-mailben hogy a te autódnál működni fog-e ez a funkció ha megveszed a programjukat, korrekt módon szoktak pár napon belül válaszolni.
Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni a következővel kapcsolatban:
Nemrég vásároltam egy 2006.05. havi e91 320d-t automata m packet kívül belül.
Az autó fogyasztásmérője 9-14litert mutat a navin és a műszerfalon is....mindegy hogy városban vagy országúton mindenhol sok a fogyasztásom, pedig odafigyelek nem nyomom neki.
Országúton 110 tempomatnál 9.2l..... ha közben kinullázom.
Gyanítom hogy egy 20-as dízelnek nem kellene ennyit fogyasztania.
Előző autóm egy e46 20d automata volt és 5-nagyon max 7 literrel vígan elvolt.
Olaj, Olajszűrő, kartergázszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő le lett cserélve az autóban ahogy megvettem.
Az motornak szép hangja van és a menetteljesítményekkel sincs érezhető gond.
Ha berakom d-be és csak gurulok tehát nem is nyomom a gázt, akkor is 8l-re ugrik fel a fogyasztásmérőm.
Kérlek segítsetek mi lehet a hiba oka? nagyon bosszantó....
Ja és valójában sokat eszik, tehát a kizárva hogy a műszer téved....25l gázolaj 200-230km-re elegendő :S
elvileg ez már a módosított vezérlésű,de a 30d-k vezérlésével amúgy sem voltak különösebb gondok bár ott is szakadt el pár, 4év alatt 180.000km-t beletettek durva:)
Próbáld meg azt is, hogy járó motornál üresben van az autó és a kuplungot szépen lassan ,nagyon lassan nyomod be! Ha itt hallasz egy elég erős kelepelő hangot akkor tuti biztos hogy kettőstömegűlendkerék! És már nagyon oda van!
Már az utasaim is néha-néha érzik, hogy remeg kicsit az eleje. Ez egy kostans rezonancia, tökmindegy hogy alapjárat vagy nagyobb fokozat, mindig jelen van.
Jövő hónapban viszem műszakira, előtte nyilván átnézetem.
Ha valakinek lenne rossz CCC kijelző kerete (első plexis) fölösleges akkor örömmel meg/átvenném, mivel a fényérzékelő bele van ragasztva és nekem így lenne a legegyszerűbb és pénztárca / környezetkímélőbb megoldás.
Illetve még lecseréltem a gyári bmw váltógombot egy másik gyárira, így ez is eladósorba került. irányára ennek 15.000 Ft. igény esetén több képet is küldhetek, köszönöm ha tudtok segíteni
Vettem egy chrome line exterior csomagot így feleslegessé vált 1 pár "vese", kifogástalan állapotban, e90-s voltak 4 évig. Van itt valaki akinek érdekes lehet? Irányár 10.000 Ft, postázás megoldhat, illetve benne van az árban.
Egy kedves ismerősömnek sikerült 2 lemezt belerakni a lejátszóba és most nem tudja kivenni őket! - hogyan lehetne megoldani ezt a problémát? Nem-nem! Dehogyis nő!:)
BMW 120d (2006) a lejátszó pontos típusát nem tudom sajnos.
e90 utastérben, középen, a szélvédő előtt lévő befúvón a rácsot könnyű lekapni? Reggelente folyton zizeg, nyomkorászásra abba hagyja. Valamit alá kellene raknom, csak nem akarom eltörni :)
Nekem a Pirelli sokkal zajosabb volt mint a Conti, most a nyárim Bridgestone ami egész jó, de ha eljön az idő akkor Contira cserélem annak valamiért jobb a menetkonfortja, de lehet, hogy csak márkab#&i lettem és nemtudok objektíven véleményezni. :)
Egy nagyobb de inkább laposabb fejű csavarhúzóval próbáld betolni a rögzítéseket.
Nem igazán kényes feladat, de elsőre elég veszélyesnek tűnhet. Nekem nem tűntek nagyon könnyen törhetőnek, ha egyszer levette utána már menni fog mint az ágybavizelés. :D
F30-ra való frissítés miatt eladóvá vált szeretett E91-esünk. Premium Selection programban vásároltuk a Budapest Motorsnál, majd a BMW Leier-nél végeztettem el az összes esedékes kötelező szervízet, vagyis végig márkaszervízben vezetett szervízkönyv van!
Boguszék szereltek be utólag tempomatot (anno jó kiveséztük ezt a témát itt).
Garantáltan 75e km van a kocsiban, nagyon megkímélt. Ha valakit érdekel, keressen!
Ha volt Pirellid már, és tetszett, akkor vedd azt. Egyébként nem kell félni a középkategóriától, sokszor meglepően jók, én most télre Hankook-ot tettem fel, hibátlan gumi.
nekem off autómon volt fél évig azért csak addig mert a kocsit eladtam bridgestone S001-es a tapasztalataim teljesen pozitívak voltak mind tapadásban mind kopásban de nem mérvadó szvsz fél év amúgy ez már 3 éve is kifutó modell volt ha jól emlékszem
Gumivásárlás előtt állok, és 3 típust tudnék jó áron beszerezni. Érdekelne, hogy van -e ezekkel valakinek tapasztalata, illetve ti melyiket ajánlanátok? 1. BF Goodrich G Grip (ennek az ára csábító, de semmit nem tudok róla), 2 Pirelli P Zero Nero GT (ilyenem volt másik autómon, nagyon szerettem, tapadt, és még viszonylag tartós is volt), Bridgestone S001 (Bridgestone Turanza-m volt szintén másik autón gyári szerelés, az elején jó volt, tapadt, de 20 e km után nem volt széle, pedig nem lapos gumival jártam). Ha számit, akkor 18"-os kerékre lesz.
Hát miután megvezettett abban, hogy nem első tulaj, nem némettől és
nem priváttól azok után még hinnél bármiben is amit mondott és esküdt erre,
is hogy igaz?
És a sztorija, hogy több autós német polgár, akinek csak a garázsban állt
évekig a kocsi, kijelentették addig, most meg csak az abs sensorát kell kicserléltetni,
csak nem volt ideje? Anyanyelvi németül beszélt, így hihető volt a sztori. Vettem repjegyet.
Valyon miért is nem lehetett forgalmija és biztos csak a szenzorral lenne a gond (3 hazugság után), mire minden kiderül a kocsiról? És ott állsz egy abs hibás kocsival, ha esetleg még hitelt
adsz neki és ennek ellenére elhozod. Mellesleg ez a szenzor gond, egy pár ezres tétel, helyi
pakk megoldható (én is ezt tettem volna), nem túl nagy tétel.... Így
utólag belegondolva nehogy már egy német ne tudná ezt rendbe hozni, tt eladásra kínálja.
Egyszerűbb egy korrekt eladó embert találni, aki megmond mindent a kocsiról. A jót is, és a rosszat is, és mérlegelhetsz. A német álltalában ilyen. Ez meg füllent össze-vissza. Vennél ez után bármit egy ilyen embertől? Röviden ennyi.
Semmi értelme azért venni BMW-t, mert annyiért nem kapsz új swiftet sem, de ha már 2000 euroval drágábban nézel, akkor kapsz már annyiért Fabiat és akkor inkább az???
Annyi észrevételem lenne ill. javaslatom, hogyha valaki vette a fáradságot és kiment megnézni a kiszemelt autót akkor írhatna róla pár gondolatot és ha nem nagy kérés akkor jó lenne hozzá a hirdetést is belinkeli! Lehet hogy ezzel másnak egy felesleges utat megspórolna az illető! -vagy akár magának is! Köszönöm!
Sajnos ugrott, de azért az ára érdekelne. :( Megint kifogtam egy hazudozó török kereskedőt. Pedig német anyanyelvű alkalamazottal árult privátként. Sajnos a kocsinak is több kehe is volt, min írta... persze rossz a szenzor csak vidd el. :( Pedig olyan szépnek igérkezett az egész... De sajnos dobni kellett. Egy repjegy bánta..
A mobile-de-t nézegetem, de borzasztóan sok a hamis, valótlan adat tartalmú hirdetés. Lényegében az összes kocsi 7-9 ezer euro között 2. tulajos is és a nagyja privát hirdető mögött is csak
cseleskedő arab/török/olasz külföldi kereskedő van. 1,5 hónapja nem találok német tulajos
25 szám felhivása után. ség.
Ti melyik hirdtési oldalakról nézitek ki a kocsikat?
Ha Münchenbe kiugrok ott hol érdemes körbe nézni? Van ott Münchenben elég kínálat ami nincs fennt a hirdetési oldalakon? Hova ugranátok ott be? 2006-2007-es 320D kombit keresek.
Bocs, elnéztem a hozzászólásod előzményét. Szerintem próbálj meg alá rakni valami szivacsot (de úgy hogy a szellőzőrések megmaradjanak) és úgy visszatenni a helyére
Még új vagyok. Kb a topic feléig jutottam visszaolvassásal. Tudtok esetleg segíteni. Kiszemeltem egy 2007es fekete e91 es kombit. De nincs benne parkolás/tolatás segitő rendszer. Ezt utólag milyen költséggel jár megoldani? Tudtok esetleg műhelyt is ajánlani Magyarországon esetleg Budapesten? Szeretek az auto mellett lenni mikor szerelik.
Úgy hallom kezd kicsit morogni a hátulja,de még nagyon kezdeti stádiumban van.Legalábbis remélem ez a baja és nem valami más,mert akkor nagyobb a baj is meg megrendeltem a csapágyakat hozzá.
Valaki cserélt már közületek????
Akna mindenképpen kell hozzá,vagy elég,ha megemelem???
Youtube-n találtam videót,hogy kell kicserélni nem tűnik vészesnek,ha van hozzá szerszám.Ha sikerül szereznem,akkor nem gond.De ha még ezt is venni kell hozzá,akkor lehet szerviz lesz,mert sok minden kell és drága a szerszám,ahogy néztem(ebayon)
"csináld magad és akkor tuti a tuti elvet vallom" (bár néha ez a tanulópénz) :)
Meg nem szívesen fizetnék érte a dojcséknál 60-90 eurós óradíjat :)
a motorblokk bal oldalán lesz és csak lentről férhető hozzá. Le kell venni az alsó hátsó fém motorburkolatot is és egy kisebb műanyag takarót is,ami a lengőkarnál található. Gyakorlatilag az olajnívó csövénél kell felnézni és ott lesz a vezérlő.
Nagyjából így kell kiszedni, de pl. a kesztyűtartót felesleges kivenni, csak elég az alsó burkolatot eltávolítani. https://www.youtube.com/watch?v=Thoo1k_7_U4
Annak örülnék mondjuk a legjobban, ha kiszedném a kesztyűtartót és már meg is látnám a hibát! Amit egy mozdulattal meg is tudnék javítani :) Álmodozok...
Köszi mégegyszer az oldalt! Remélem hasznos lesz :)
Motortól, évjárattól (és úgy általában) függően változnak az alkatrészárak, az olaj mennyisége, a szervíz óradíja, valamint hogy Te mit cseréltetsz benne, gyárit vagy uténgyártott alkatrészt használsz.
A pre LCI 20d-ben nekem szerelőtől függően ~42 - 47 000 körül (gyári - olaj/üzemanyag/levegőszűrő + 6l olaj) alakul az alkatrészköltség + munkadíj.
Ha karterszűrőt is cserélek akkor az plusz ~13 000.
Mindig befigyel egy izzócsere az angel eyeban az olyan 1500Ft. :D
hogy jön ide 18d? nem konkrét típusra irányult a kérdésem :) 100.000 körüli összeget olvastam ha jól emlékszem, szűrőkkel és munkadíjjal(nem bmw márkaszerviz). ez kb. helytálló érték? kissé sokallom.
Bármit csak habot ne. (ez az én véleményem de emberrrel nem talákoztam még aki a habbal sikeres lett volna) akkor inkább csak egy sima spray amit a kocsiba teszel és 10 percig járatod vele a klímát aztán szellőztetsz.
Vagy vidd el kozmetikába ahol szinte a spray áráért csinálnak egy tisztítást.
Igazad van, lehet 300.000 is van benne. A váltógombon már nem látszik a perforált bőr, a kormány már teljesen lekopott, oldalt a gombok körül is szörnyű. Engem a fényezés és a sérülés jobban zavart.
Szia! Függ az alkatrészektől (Ati a legolcsóbb és tud segíteni a kocsival kapcsolatos alkatrészek körül felmerült kérdésekben is) és a szerelőd munkadíjától.
A 18d-vel kapcsolatban annyira nem vagyok képben de ha kérsz árajánlatot hamar kiderül (bmwcucc@gmail.com)
1-1,5 óra alatt max illene egy ilyet kivitelezni, még ha valami nagyobb fennakadás is van.
Megnéztem a 325i-t. Szörnyű... Kb 200-250.000 van benne a belső kopás alapján. 100.000-t ír az óra. :D Kivülről szinte telibe van fényezve, de az is kókler munka. Elöl volt sérülve. Szervizbe már nem vittem el, mert csak felesleges pénzkidobásnak éreztem.
Szeva! Nekem már két éve van meg az E92 335i. 2007-es, szóval N54 motor van benne. Sokan nyafognak, hogy tönkremegy a magasnyomású benzinpumpa. Ez igaz is, de ha egyszer kicserélik, akkor már a továbbfejlesztett jobbat teszik bele, ami már elég megbízható. Legalábbis nekem 38.000-nél cserélték, azóta semmi baj, most 110.000 van benne. Mint minden turbósnál normális olaj normális időközönként nagyon fontos. Szoktam vele pályázni is, nem egy M3, de azért megy. Ehhez mondjuk puha a futómű meg a fékek.
Első olajcsere előtt állok mióta megvan az E91 318d, valaki meg tudná írni hogy egyúttal miket kell/érdemes ilyenkor cserélni, valamint milyen olajat érdemes vennem? Köszi előre is
Mai feladat: Meg tudja valaki mondani, hogy a keréknyomás ellenörző hibaüzenetét (defekt/nyomásveszteség), hogyan lehet resetelni CCC monitor nélkül? :D
Igen, tudom, még nem vettem új kijelzőt, és mivel a régi fényérzékelője halott így nem igazán látom, az opciókat, mert fekete a képernyő. :)
Ugyanitt, tudna valaki segíteni abban, hogy milyen fényérzékelő van az alpine kijelzőkben??? (2006/05 - 65.82-9 114 360 és 362 ami cikkszámnak tűnik de van egy BMW No. szám is ami BM-el kezdődik ha ez segít)
Tegnap szétszedtem, és úgy tűnik, hogy különálló modulok ezért környezetkímélő módon megkisérelnék egy cserét mielőtt veszek egy teljes képernyőt, nem beszélve arról, hogy szívesebben vennék pl. Duplo erdei kirándulós szettet a lányomnak. :)
az enyémnek is teljesen ugyanilyen hangja van menet közben még durvább és nekem is egy kézi autómosás után kezdte el ezt csinálni!
nekem hátsó alsó szilentet mondtak valamikor nyöszörög valamikor nem de nagyon idegesítő,logikusan belegondolva valószínűleg a zsirzás mehetett ki valamelyik alkatrészből a mosás végett
Annyira nem, így is úgyis beleér a dobbetétbe kifordított keréknél. Az hogy az ET-vel ide oda tolod 10-15mm nem számit mert beleér. Próbáld ki nézd meg hogy mennyi hely van a "normál" (váltóméretes) keréknél ha beforgatod a kereket... A dobbetét lökhárító felöli részét nézd...
Ez szerintem nagy általánosságban igaz. A probléma az, hogy hazavinni sem egyszerű. Én pl nem beszélek németül. Nincs időm kimenni és keresni. Kire lehet ezt rábízni? stb.
Nem vitázni akarok, csak azt jelezném, hogy nem olyan könnyű autót venni még itthon sem, nem hogy külföldön. abban teljesen egyetértek veled, hogy ha pl ott dolgoznék, akkor még ha drágább is inkább kinn vennék kocsit mert nagyobb százalékban jók az autók mint itthon.