Keresés

Részletes keresés

DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.31 0 0 5056

Én nem hallottam ilyesmiről, és most utánanéztem a Google-n is, de ott sem találtam cikket vagy dokumentumot ilyen tervről. Szóval vagy letettek róla vagy jegelik...

Előzmény: marky-511 (5052)
Yooha Creative Commons License 2012.10.31 0 0 5055

Hm, megnéztem Norcon és tényleg ott egy járda. Akkor vagy nem találtam meg, vagy a sárrengeteg azt is betemette :)

Előzmény: LoLkA (5054)
LoLkA Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5054

Azt a megállót Vincellér utcának hívják és meg lehet közelíteni természetesen járdán, igaz csak egy irányból.

Előzmény: Yooha (5045)
atty707 Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5053

Ugyanez a baj a 15/31, valamint a 34/35/36 (reggel vonatoznak), 3(A)/4 járatokkal is a közös szakaszukon. Valamit tényleg kellene csinálni, mert ez így nagyon nem jó.

 

Tudom, hogy a fórumot járművezetők is olvassák. Tőlük szeretném kérdezni, hogy miért jó az nekik, hogy vonatoznak egymás mögött? Tegnap is, és ma is a 36-os a 35-ös s*ggében ment végig, ha az megállt valahol, akkor ez is beállt a megállóba függetlenül attól, hogy van-e leszálló, vagy nincs. Ezt miért kell? Az utasok meg szidják a söfőr felmenőit, mert lekéstük a csatlakozást mind a 10-es, mind a 11-es, mind a 3-as troliról. Végülis mi az a 10-20 perc várakozás, nem igaz? Ráadásul amit nem értek, hogy jön befele a 36-os a segnerre, a troli(pótló) meg azért is befurakszik elé (sokszor a 36-nak "vészfékeznie" kell), majd a 36 vezetője véletlen se nyitja ki az ajtót, nehogy át lehessen már szállni. Ezt miért kell? Ettől nagyobbnak érzik a ...-t?

Ennyire jó érzés, hogy "igen, megint besz*pattunk x db embert"? Természetesen tisztelet a nem kevés kivételnek akik korrektül végzik a munkájukat!

Előzmény: DBvonatinfó (5051)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5052

Úgy 10 évvel ezelőtt hallottam valami olyasmit, hogy a Külső Létai út, és a Vámospércsi út között építeni fognak egy szilárd burkolatú utat. Az sokat segítene a tömegközlekedés szervezése szempontjából, lehetne csinálni pl. egy 41-45 összevonást. Kevesebb busszal több utast lehetne szállítani, és az indulási időket is át lehetne alakítani.

Azóta letettek erről a tervről?

Előzmény: DBvonatinfó (5051)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5051

Én mivel minden szerdán (valszeg holnap is) járok a Csokonai Színház környékén, így én most tapasztalatból írok. Dél körül szoktam fölszállni a színház oldalában lévő megállóban a 41-esre, és ugye a 25-ösnek és a 41-esnek elvileg egyszerre kéne érkeznie, de általában mindig a szóló 25-ös jön pontosan, míg a csuklós 41-es 3-4 perces késéssel érkezik a megállóba. A 25-ös, ahogy te is mondod, elviszi az utasok 80-90%-át, míg a 41-esre csak néhányan szállnuk föl, viszont sok a leszálló. És ugyanez a helyzet az autóbusz-állomásnál is, de ugye az most tabu a lezárás miatt. Szóval, valóban nem ártana felülvizsgálni az indulási időket vagy esetleg a járműkiadást...

Előzmény: vanyi94 (5048)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5050

Érdekes...

Előzmény: marky-511 (5046)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.30 0 0 5049

Az utca legvégén, az első megállóban a Kishegyesi felé (nem tudom mi a neve) 

 

Sztem a Vincellér utca megállóra gondolhatsz.

Az az igazság, hogy majd holnap fogok arra járni és akkor szemügyre veszem a mostani viszonyokat, ha nem felejtem el... :) Annyi biztos, hogy a Sárvári Pál utcánál és a Holló László sétánynál is el lehet jutni járdán keresztül a megállóba, de a Vincellérben nem vagyok biztos. Még annyi biztos, hogy ilyen nagy eső után, mint ami most volt, csupa sár minden, mert a Derék utcán füves-homokos terület van az út és a szervízút között, ami esős időben értelemszerűen sárrá változik.

Előzmény: Yooha (5045)
vanyi94 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 5048

Valamit kéne csinálni a 25/25y és a 41/41y menetrendjével, mert a buszok konvojként közlekednek a Csokonai Színház és a Komáromi Csipkés Gyögy tér között oda és vissza is. A legrosszabb az egészben az, ha az ember a Csokonai Színház felé utazik csúcsidőn kívül, akkor a 25-ös ér a megállóba először, ami szóló jármű, így az teli lesz, s 2 perc múlva megérkezik a 41-es, amiben csuklós busz van, így azon az utasok csak lézengenek. Ezért meg kéne cserélni a busz kiadást, vagy a menetrendet úgy variálni, hogy ne egyszerre menjenek el a járatok.

 

LMG-003 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 5047

Egy kép a Helyközi autóbusz-állomás megállóhelyről amiért nem állnak be a buszok.A képen látszik,hogy a gödör bevan temetve már csak aszfaltozni kéne.

marky-511 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 5046

Ehhez képest a Bányainál akkora helyet martak fel, hogy 10 busz befér egymás mögé...

Előzmény: DBvonatinfó (5044)
Yooha Creative Commons License 2012.10.29 0 0 5045

Ha már Derék utca: Az utca legvégén, az első megállóban a Kishegyesi felé (nem tudom mi a neve) az elmúlt ősszel szerettem volna felszállni (nem rendszeresen járok arra), de a megálló gyakorlatilag megközelíthetetlen volt az azt körülvevő sártenger miatt. Nem lehetne a szervízúttól egy járdát a megállóig? Gondlom reggelente elég forgalmas az a megálló.

Idén nem jártam arra, nem tudom változott-e a helyzet.

Előzmény: DBvonatinfó (5044)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.29 0 0 5044

A Vincellér utca irányú Holló László sétány megállóhelyet is lekövezték, de csak félig-meddig, mert kb. a megálló háromnegyede lett lekövezve, a maradék egynegyedét leaszfaltozták...

Előzmény: marky-511 (5043)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5043

Szerintem le fogják kövezni. Csak nem értem, hogy miért kell emiatt 80 méterrel hátrébb tenni a megállót, ahová két szóló is alig fér be. Debrecen - talán - leghosszabb buszöböljéről van szó; nem igaz, hogy nem tudták szakaszosan megépíteni.

Előzmény: LMG-003 (5042)
LMG-003 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5042

A Bányainál most mit csinálnak? Azt láttam,hogy fel van marva a megálló.

Előzmény: marky-511 (5040)
LoLkA Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5041

Hát azért ez a gödör centikkel lenne a buszok kerekei mellett, ami miatt még be is szakadhatna az egész.

Előzmény: LMG-003 (5039)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5040

Tényleg úgy látszik a képről, hogy minimálisan lóg be a terelő elem. Na mindegy, de a fejüket azért használhatnák. Ott az új megálló, de minek?

Egyébként az is valami borzalom, amit a Bányainál csinálnak.

Előzmény: LMG-003 (5039)
LMG-003 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5039

Még az hagyján is de semmi értelme nincs,hogy nem állnak most ott meg a buszok hisz simán betud menni a megálló öbölbe. Pár busz meg is állt ott és nem volt gond. Mint az a képen is látszik a külső sáv van felbontva a megállónak kutya baja.

 

 

Előzmény: marky-511 (5038)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 5038

Átmenetileg lezárásra került a Helyközi autóbusz-állomás megállóhely

 

A nagy része érthető, de...

 

a 41-es és 41Y-os autóbuszok a Kürtös utca megállóhelyen, míg a Reptéri autóbuszjárat a Külső-vásártéren a Mechwart András Szakiskola megállóhelyen állnak meg.

 

Nem jutott eszükbe, hogy nem rég építettek egy megállót a Mácsay Sándor utcához? Miért nem lehet azt használni? Másodikáig azért még van pár nap. Nem szerencsés, hogy pont az egyik legforgalmasabb megálló esik ki.

Yooha Creative Commons License 2012.10.25 0 0 5037

Most működik az oldal. Jövő hétre már telet mondanak, és nem tudok 28-ától 30 napos bérletet venni, csak csütörtöktől, brrr! A 3 napos jegy meg k drága. Tényleg, a 30 napos bérletet miért törölték el?

Előzmény: atty707 (5036)
atty707 Creative Commons License 2012.10.25 0 0 5036

Tényleg nem megy. Remélem azért reggel még járni fognak a buszok. :)

Előzmény: Törölt nick (5035)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 5035

Csak nekem nem működik a DKV weboldala?

hajdubus Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5034

És?

A 2-es helyett meg szóló. :)

Előzmény: by-169 (5033)
by-169 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5033

 4-es troli helyett csuklós busz jár.

DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5032

Na ez nem semmi... És ez egy olyan viszonylaton, ahol a reggeli csúcsban 10 perces követés van és amelyet eddig elkerült a járatritkítás...

Előzmény: marky-511 (5020)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5031

És akkor a viszonylatok követési idejeit is megcserélnéd? Mert sztem nem sokan örülnének a szombat 14 óra utáni és egész vasárnapi egyórás követési időnek a Széchenyi utca érintett szakaszán... Mert amíg most az István út Széchenyi és Kishegyesi közti szakaszán ott van  a TESCO-ig (meg vmennyire a Segner térig is) alternatívának a 22/22Y-os, addig a Széchenyi utca István és Nyugati közti szakaszán csak a 45-ös járna ebben az esetben. Ugyan, mint környéken lakó, elismerem, hogy hétvégén nem nagy az utasforgalom a Széchenyi utca érintett szakaszán, de sztem a mostani félórás követés, amit hétvégén a 41-es biztosít, rendben van, nem kellene itt is ritkítani. Mondjuk mostmár megint hetek óta hétvégénként nagyrészt csak szólók járnak, csuklósok pedig nem azon a viszonylaton, szóval úgy tűnik, hogy a félórás követés megfelelő, csak az utasforgalomhoz elegendő a szóló. De amit már előttem írtak, az is igaz, vagyis hogy hétköznap csúcsidőben a 45-ös követési ideje nagyobb, mint a 41/41Y-é együttvéve, ráadásul akkor a 41/41Y menetideje nőne, ha a Kishegyesire kerülne, bár én sztem se érné el az egyórás fordaidőt.

Előzmény: vanyi94 (5014)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5030

Mondjuk a 46-os elég necces így is, mert nagyon időszakfüggő a kihasználtsága. Ettől még a 44-esnek hosszabb útvonalon kellene járnia, akár a 10-es csoporttal is össze lehetne vonni.

 

A decentrum engem is zavar, de nem ártana új tartózkodóhelyeket kialakítani. A bevásárlóközpontoknál, a Derék utcánál, az IT-nél, és a Sámsoni út környékén is elférne egy. Már csak azért, is, hogy több legyen a bérletpénztár.

Előzmény: LoLkA (5026)
atty707 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 5029

Azt hiszem pont én nem voltam az, aki semmit sem próbált tenni a közlekedés javítása érdekében a dkv-nál. Hetente több javaslatot "nyújtottam be" az ügyfélkapun keresztül, mindet lesöpörték!

Apróság, de a honlapjukon az egyik észrevételem még mindig hibásan van. Konkrétan a 36Y útvonala a térkép szerint. Be van rajta jelölve végig a Nagyállomásig, holott ez a járat a Doberdó utcáig közlekedik. Amikor felhívtam rá a figyelmüket, akkor azt válaszolták "nagyképűen", hogy ez így jó, mert a teljes járatcsaládot (36/36A/36E/36Y) tartalmazza. A dolog ott bukik, hogy a 36/36A/36E járatnál található térkép NEM tartalmazza a 36Y-t. 

Apróság, de félrevezető annak, aki nincs tisztában a dolgokkal, ráadásul 2 perc kemény fizikai munkával orvosolható lett volna. (Véleményem szerint több idő ment el a válaszlevél megírására, mint a kép javítása igénybe vett volna egy Paint-tal.)

Másik példa, hogy a "vonatozó" járatokat is rendszeresen jeleztem nekik, és olyan javaslatot is tettem a megoldásukra, amely nem került volna plusz kiadásba a dkv-nak. Válasz: Nincs tervben menetrend módosítás. (Mindezt úgy, hogy 10-12 napon belül nagyobb, több járatot érintő módosítás is történt.)

 

Szóval ne csodálkozzanak, hogy az emberek sz*rnak bele az általuk nyújtott "szolgáltatásba", és inkább más módját választják a közlekedésnek.

Arról nem is beszélve, hogy a szóló buszaik súlyosan egészségkárosítóak! A folyamatos, hangos nyikorgás, zörgés a legtöbb esetben már fülsértő, az utastájékoztató folyamatos bömbölése max. hangerőn (valami kontakthiba lehet velük) szintén. Természetesen jótékony hatással van az utasok egészségére, közérzetére az is, hogy bezárt! ablak mellett ömlik az utastérbe a kipufogófüst. (A motor burkolat elvált a karosszériától, vagy épp lyuk van rajta, így semmi sem akadályozza meg hogy bejusson az utasok közé.)

 

A mostani esettel mit érek, hogy jelzem náluk? (Hamarabb elment a busz.) Max. előveszik a járművezetőt, elvonják tőle a plusz juttatásokat, így még kevésbé fogja lelkesen végezni a munkáját, a szemében az utas egy g*ci senki lesz, aki miatt nem kap elég fizetést. Következmény: csak azért sem fogja megvárni a megálló fele futó utast.

Ráadásul véleményem szerint ez a dolog nem is a járművezető sara, hanem azé az illetőé, aki a menetrendmódosításokat kitalálja, az útvonal időtartamát megszabja. Miért kell egy olyan útszakaszra, ahol 5 perc alatt végig lehet menni kényelmesen 8-10 perces menetidőt előírni? Most a sofőr vagy nézi a kiírást, és hallgatja a buszon ülő utasokat, hogy sietnének, induljon már el, vagy nem figyeli, és előfordulnak ilyen apró "balesetek", hogy a pontosan érkező utas szív. Konkrétan a 36-ossal az a baj, hogy a Hajdú Volán idejében a hivatalos menetidő 26 perc volt, jelen esetben 29. A Volánnál a tényleges menetidő 24-25 perc körül volt, azaz az így is az előírton belül. Mindezt úgy, hogy "kényelmes" 40-45km/h sebességgel cammogott a 35-ös főúton. Akkor most miért 29? Plusz lámpák nem kerültek beiktatásra az adott útszakaszon. Ráadásul a Volán idejében elég volt kettő busz erre a járatra (fél órás követés esetén), most folyamatosan keringenek a sofőrök össze-vissza, sok esetben nem is tudja melyik járatot viszi (többször előfordult, hogy a 35Y nem fordult le a Harmat utcára, mert a sofőr elfelejtette, hogy ott le kell). Ráadásul így több buszra is szükség lehet.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.22 0 0 5028
LoLkA Creative Commons License 2012.10.22 0 0 5027

A semmittevés jobb? Úgy biztosan nem lesz jobb semmi.

Előzmény: atty707 (5024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!