Megerősítve! Ha emlékeim nem csalnak, még a gengszterváltás előtt jóval megkapták a Malév festést a Kistuskók, de még kormányjáratokat repültek, majd ezután, Grószék idejében kerültek át műszakostól-mindenestől a céghez.
Kettő Tu-134-es (HA-LBP, HA-LBR) eredetileg a Kormányőrség állományába tartozott a személyzeteikkel együtt. A Kormányőrség személyzete a gyakorlatban tartásuk érdekében, ha a helyzet úgy hozta időnként Malév repülőgépekkel is repült.
Egyébként a Magyar Népköztársaságos repülőgépekkel kormányzati szállításokat végeztek.
Később a kormánygépek kihasználtsága lecsökkent és áttették őket a Malév-hez (sőt át is festették). A pilóták és a műszaki személyzet nagy része szintén a Malévhoz került.
Kádárnak nem lehetett külön gépe, mert szívből utálta repülést, ahova tudott vonattal, kevésbé hivatalos utakra (pl. vadászni) autóval ment. Ahova meg rákényszerült (nagyritkán a tengerentúlra) oda az IL-18 nem tudott elrepülni. Arra emlékszem, hogy Kinába vagy Vietnamba egyszer úgy ment, hogy Moszkváig vonattal, onnan szovjet körmánygéppel.
Amúgy (tudomásom szerint) nem is volt tisztán kormánygép nálunk, a MALÉV két nagytuskójára(?) volt Magyar Népköztársaság felfestve, de azok és a pilóták is jártak rendes fuvarba is. (Gondolom különjáratba, cargóba, mert hogy nézett volna ki egy menetrendszerű járat MALÉV felirat nélkül)
En sarkany-hajtomu szakon voltam a Mehesz I. osztalyaban. Rajta kivul nem nagyon emlekszem tanarokra talan azert mert csak egy evig voltam ott. Emlekszem egy studios sracra aki talalt valami reklamfotot amin az egyik stewardess tanulo, aki modellkedett is, volt lathato bikiniben. Nemi photoshopos meloval leszedte rola a ruhat es malev reklamot csinalt belole:)
Természetesen ez bennem is fölmerült, ezért a köszönet mellé, egy kérést is elhelyeztem a válasz email-ben. Reméljük lesz eredménye. Íme:
"Tisztelt Kommunikációs osztály!
Köszönöm a többi repülésbarát nevében is a jó hírt, reméljük a Tűzoltósági felhasználásról szóló hír sem igaz. Személy szerint én nagyon örülnék, ha a gép sorsával kapcsolatban, néhány információval szolgálnátok az Index internetes fórumának résztvevői felé.A lap elérhetősége: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9153879
Nemrég kaptam ezt az emailt. Köszönet érte a Malévnak.
Kedves Richárd!
Tájékoztatunk, hogy a HA-MOG lajstromjelű IL-18-as repülőgépet a Malévnak nem áll szándékában szétszedni. A gép eddigi helyére légitársaságunknak szüksége van, ezért ideiglenesen elvontattuk azt.
Üdvözlettel: Társasági Kommunikációs Osztály Malév Zrt.
Olyan hely, ahol jól jönne kiállítási tárgynak, sok van az országban. Az, hogy ezek közül kinek van néhány milliója a szétszedés-szállítás-összerakás-kikupálás költségeire, az már nehezebb ügy.
Szerintem az, hogy az első trombitaszó után néhány órával már van jelentkező, az nem lehetett komoly vállalás, mégha a szentkirályszabadjai 1,25 milliárdos beruházás mellé ez a kis plusz nem is olyan hihetetlen.
Kaptam némi háttérinformációt a HA-MOG ügyről. A végkicsengés ugyanaz mint eddig, csok a motiváció bonyolultabb. Tehát
A jelenlegi helyéről a katasztrófavédelem kérésére kellett elhozni, mert ott akadályozta a tevékenységet fennforgás esetére. Mivel az a BA szempontjából holttér volt, őmiattuk akármeddig ott lehetett volna ingyen. De ha onnan az előbbi okból el kell vinni, akkor már hasznos, tehát fizetős helyet foglal el, ezért mégis megoldást kell találni. Nem volt szó tehát eleve flexre vagy tűzre itélésről, de ha valaki ki nem fizeti a parkolási díjat, vagy el nem viszi, akkor a vége - ha nem is holnap - ez lesz.
Tehát az eddigi levelet kissé kevesebb hévvel át kellene fogalmazni, a felháborodásra akkor lesz ok, ha nem tudunk megoldást találni. A tételes két pont (akárki is találta ki :-) továbbra is aktuális teendő.
Javasolom, hogy mások is forduljanak a BARt-hoz és a MARt-hoz, esetleg az alábbi tartalmú levéllel:
"Az Index.hu repülős fórumáról, amelyen a hazai repüléshez kapcsolódó szakmabeliek és kívülálló érdeklődők legnagyobb hazai véleményformáló Internetes fókuszpontja, megdöbbenéssel értesültem arról, hogy az Önök döntése nyomán a HA-MOG lajstromjelű IL-18-as típusú repülőgépre a feldarabolás vár - pusztán a pillanatnyi anyagi haszonszerzés reményében.
Tiltakozom az ellen, hogy barbár, és az egész repülős társadalomhoz méltatlan módon, a legendás IL-18-as típus egyik utolsó hazai példányát, a HA-MOG-ot pusztulásra itéljék, és arra kérem a témában döntési jogkörrel rendelkezőket, hogy keressenek más megoldást a repülőgép további hasznosítására.
Ezért:
1. Azzal a kéréssel fordulok a BA ZRt-hez, hogy egy meghatározott ideig tekintsen el a HA-MOG parkolási díjának kivetésétől, ezzel hozzájárulva a méltó megoldás kereséséhez.
2. A Malév ZRt-t megkérem arra, hogy ez idő alatt próbálja meg felvenni a kapcsolatot azokkal a jelentkezőkkel, akik javaslatot nyújtanak be a HA-MOG hasznosítására.
Levelemet egyidejűleg a Malév Zrt-nek is megküldöm, hasonló tartalommal.
Ugyancsak tájékoztatom önöket, hogy a HA-MOG megsemmisitésére irányuló lépésekről az információk természetesen a polgári repüléssel foglalkozó legnagyobb Internetes közösségi honlapokon is elhelyezésre kerülnek (pl. www.airliners.net) a nemzetközi szakmai és egyszerű érdeklődő közvélemény tájékoztatása céljából.
Egyetértünk, én sem szeretnék vitát, sőt a felvetéssel is egyetértek, én mindössze hangsúlyozni szerettem volna, hogy csak kérhetünk, de egyelőre még az sem teljesen kerek, hogy kitől kérjünk.
Nem akarok egy ilyen helyzetben felesleges vitát, de azért nem állom meg, hogy leírjam:
VGyuri eredeti hozzászólásában szó sem volt ultimátumról, követelésről. Igaz kérésről sem, de én egyből azt feltételeztem :) Szóval az benne a jó ötlet, hogy ha kérünk valamit, az legyen ez. Ha el szeretnénk érni valamit, akkor első lépésben legyen ez. Ennyi.
:( Külföldön bezzeg mindenki simogatná, a csodájára járnának. Néha már azt gondolom, meg sem érdemeljük ezeket a kincseket... Bízom MOGéza hosszú életében!
Ez így már jobban hangzik. A magam részéről szegregálódnék a Blikktől, szvsz. a "mélyrepülésnek" is vannak határai és innentől nem fogalmazok meg erről további véleményt. :))
Formaiság, de jogos, át kell fogalmazni javaslattá. Akkor ez egy korrekt kérés lenne.
1. Azzal a kéréssel fordulunk a BA Rt-hez, hogy egy meghatározott ideig - javaslatunk szerint x ideig - legyen szíves eltekinteni a HA-MOG parkolási díjának kivetésétől, ezzel hozzájárulva a méltó megoldás kereséséhez.
2. A Malév Rt.-t megkérnénk arra, hogy ez idő alatt próbálja meg felvenni a kapcsolatot azokkal a jelentkezőkkel akik javaslatot nyújtanak be a HA-MOG hasznosítására.
Ezzel a két vállalat hozzá tudna járulni ahhoz a nemes célhoz, hogy a magyar repülés hőskorszakának egyik utolsó képviselőjét megőrizhessük az utókornak.
Amúgy szerintem a Blikk vevő lenne erre a témára. Tudom, hogy bulvár, de nagyon sok emberhez eljutna az ügy.
Ebben igazad van, én nem is komplett levelet irtam, csak javasoltam, hogy mi legyen benne. Természetesen az egészet lehetne "kérjük, hogy"-al vagy "javasoljuk, hogy"-al kezdeni.