A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A gömbcsukló anyáját 21 mm-es kuccsal kihajtottam úgy, hogy közben az anya közepén egy torx kulccsal ellentartottam, hogy a gömbcsukló csapja ne forduljon el.
A lengőkarból lefelé kb. 2 cm-t kimozdult a gömbcsukló.
A lengőkart alulról egy olajemelővel megemeltem a rugóstag aljánál kb. 3-4 cm-re, ekkor már bőven volt hely a régi gumiharang eltávolításához és az új beillesztéséhez. Az új gumiharang alsó részét a gömbcsukló alsó részén lévő horonyba erősítettem. Az új gumiharang felső részének a profilja éppen olyan, hogy befeszül a gömbcsukló csapján lévő horonyba, ezt külön nem rögzítettem.
A lengőkart az emelővel visszaengedtem, kézzel kicsit segíteni, emelni kellett az első villát, hogy a csap a helyére menjen. Az anyát (a torx kulccsal ellentartva)130 Nm-es nyomatékkal meghúztam.
Jó volt a BMW tesztmotorozás. Egy 300km-es K1300GT-t és egy 800 km-es 1200GS-t próbáltam ki. A GT egy csoda, az ára sem semmi, 6.1. Hmmm...
Más. Nekem is vinnem kell görgőzni az első felnit, elkaptam egy nagy lukat. Nem ereszt, nem ráz, de azért nem árt kijavítani. Tud valaki valami jó helyet? Nem szeretném, ha lejönne a szín róla. Festett vagy szinterezett, nem tudja valaki?
Megint más. Van egy cimborám, egy 2003-as R1200C motorral teker, de kevesli a 61LE-t. Nem tud valaki egy jó szakit, akivel lehetne beszélni tuningolás ügyében? Csak létezik valami megoldás. Ha valaki tud valamit, megköszönném.
addig stimmel,hogy középálvány./rugóstag ki-gömbfely anya le-lengőkar felhúz -gömbfely kifordit-alsóvillahidból kihajt-gumiharang csere,és vissza szerel. ja 1150gs-hez van egy gumiharangom+1 alsóvillahidam komplett golyóscsappal,mivel a gs-nek már új gazdija van.
állisd középsö sztenderre vedd ki a kereket és ahogy a teleszkópszár van hozzáfogatva a gömbcsukló "öntvényéhez " kettö kettö 8as csavar fogja szedd ki és akkor márt lefele jön ki .....ne játsz annyit szedd...........
nekem a gömbcsukló nem kúpos hanem hengeres ..leveszed az anyát a teteén és kijön a gumisapkát pedig autós boltba van külön is vidd a mintát és válogass hasonlót kb 200 ft az ára....
Lemostam ma a motort és észrevettem, hogy a telelever gömbcsuklóján a gumiharang el van szakadva. Nem régi még a gép, 2006 novemberi és 42000 km van benne.
Talán azért szakadt el, mert ahelyett, hogy elfordulna a gömbcsukló kúpos felső részének az alján a gumi, nem így van, hanem nyúlik, ahogy fordul a kormány.
Még időben vettem észre, tele van zsírral, látszólag kosz nincs benne.
A RealOM szerint nincs külön gumiharang, a teljes gömbcsukló pedig a BMW online teile szerint 23000 Ft+ÁFA.
- Tud valaki ilyen porvédő gumit magában?
- Milyen célszerszám kell a cseréhez? (Esetleg egy sima talpas kinyomó, amivel kinyomom a lengőkarból a csukló kúpos végét elég?)
Felni állása: tegnap kihengerelték, ma beállítják a küllőkkel és centirozzák. Viszont nem rakom vissza, mert jövő héten úgyis viszem spec festőkhöz a csomagtartókat elviszem a felnit is, mert a felülete nem a legszebb lett, látszik a helyreállítás. Megkérdem, hogy az ADV-k spec lilás színére tudják-e javítani, bár gondolom ahhoz az egészet ki kellene küllőzni. Ha elég lemaszkolni a küllőket akkor javíttatom. Az eredmény, hogy helyre tudják állítani, használható így nem kell gyorsan megvenni a gyárit. Viszont a csomagtartó annyira tele van bordázva alulról gyárilag, hogy külön erősítést már nem lehet be rakni, a felninek pedig nem tenne jót, ha ugyanott lenne megütve így mindkettőből érdekel jó állapotú eredeti…E-Bay..stb. Ha bárki tud eladót szóljon. Spec ADV mindkettő, a csomagtartó az oldalkapaszkodós, az első felni lilás fényű. 2005-ös 1150GSA. Egyébként nem tudja valaki, hogy az 1150GS és GS-ADV első kereke stimmel-e? Mert az biztos, hogy a 2002-es GS és 2005-ös ADV hátsó nem azonos, ez kiderült mikor a centirhüvelyben vagy 2 mm különbség volt. MGP
Üdv kedves márkatársak! Egy kis segítségre lenne szükségem! R1100RT el akartam menni egy körre, de a moci nem indul! Illetve beindul, szívatóval, de nagyon alapjáraton tötyög kb 15-20 másodpercig aztán leáll. Ezt többször próbáltam, de mindig ugyanaz. Az üzemanyag szivattyú működik, ha az egyik befecskendező injektort kiveszem és úgy beindítom (egy hengerrel) látható, hogy köpködi a benzint. Tehát nem valószínű, hogy üzemanyag probléma. Vagy legalább is nem tudom. (Az akksi új.) Érdekes, hogy egyik nap mentem vele egész nap, semmi probléma nem volt! Másnap beöltöztem mint állat, kitoltam a házelé a tűző napra, hogy indulok aztán szépen visszakullogtam vele a garázsba. Az a baj, hogy így nem is tudom elvinni szervízbe. Van valami ötletetek? Volt már valakinek ilyen problémája? Ha tud valaki ötletet adni megöszönöm!
Sziasztok BMW motorosok ! Erdélyi túrát szervezek és már 4 márkatársatok tagja a csapatunknak ! kérdésem! A NYERGESTETŐI temetőben van 1 KOPJAFA !! Ha a motorosok állították szeretnének a társaink koszorúzni ! Tud valaki erről a mementóról? Kérlek titeket írjatok a MOTOROSTURA@CITROMAIL.HU-ra Köszönöm Manó