Karl Clauss Dietel úttörő német tervező volt, 1934. október 10-én született és 2022. január 2-án halt meg. Számos munkája között szerepel a klasszikus kétütemű MZ és Simson motorkerékpárok.
Dietel a Német Demokratikus Köztársaságban élt és dolgozott, informálisan Kelet-Németországként is ismert, és számos autót, teherautót, motorkerékpárt, hangrendszert, írógépet, szövőszéket, épületet és egyebeket tervezett.
A német tervező 1953-1956 között mérnöknek, 1956-1961 között pedig a Berlini Képzőművészeti Egyetemen tanult.
Majd 1963-ig járműtervezőként dolgozott, míg diplomájában a keletnémet járművek tervezését merte "nemlétezőnek" vádolni. Kelet-Németország első és leghíresebb tervezőjének tartották.
1962-ben ő tervezte a Wartburg 353-at, majd 1963-tól szabadúszó tervezőként dolgozott.
Dietel 1984-ig a legendás Trabant autó utódjai közül 7 darabot tervezett, míg több terve soha nem látott napvilágot.
Dietel (díjas) építészként és tanárként egyaránt dolgozott, és Németország egyesülése után is tovább dolgozott tanárként.
A járművek tervezése során követett alapelvek közül Dietel különös figyelmet fordított azokra a kialakításokra, amelyek lehetővé tették a karbantartási és javítási igényekhez való könnyű hozzáférést.
Dietel fenti erénye megnyilvánult leghíresebb motorkerékpár-terveiben, amelyek az ETZ 125/150/250/251/300 sorozatú MZ és számos Simson kétkerekű volt, amelyek az S50-ben és az S51-ben csúcsosodtak ki.
Dietelt 2014-ben a német állam a legnagyobb formatervezési díjjal tüntette ki élete teljesítményéért.
Szia! Sajnos nekem is felverte esős időben a vizet a Monkey a cipőmre, ezért vágtam rá plusz gumi sárvédő véget. Azóta már csak az első lámpára, tankra, combra veri fel a vizet a kerék, ha gyorsan megyek. S83 Michelin van fent nem bütykös gumi. Hosszított sárvédő kellene előrefelé is. :)
Általános karbantartáshoz,időszakos szervízhez ,optimális szerszám készlet..........megfizethető áron......két oil-csere alatt behozza az árát!!!! üdv zs
Most még csak annyi történt hogy az eredeti tankot kiváltottam egy saját gyártásuval. Majd még ötletelek mit hogyan kellene. Tetszik ez a csak cső váz, mint egy bicikli. Annyit észre vettem, hogy latyakos időben rendesen szorja a vizet felfele hiába az elsö sárvédö. Bár lehet a bütykös gumik miatt.
Nyilvánvaló, hogy ennek a Pipernek a szimpatikus kialakítása azonnal behatol a szemen keresztül. Ez egy szabadidős vagy „szórakoztató” jármű, amelyet segédmotoros kerékpárként (maximális sebesség 45 km/h ) engedélyeztek közutakon való közlekedésre, és teljes mértékben kíméli a környezetet, mivel a hátsó kerékbe integrált 1,2 kW-os villanymotort használ . Amellett, hogy remek szórakozást nyújt, kormánya lehetővé teszi, hogy összecsukható legyen, hogy csónakban vagy lakókocsiban szállíthassuk segédjárműként, vagy akár magánlakásba is felmenjünk és megelőzzük a lopást. Ebben az értelemben kis méretei 10 colos kerekekkel és gömbölyű gumikkal, valamint46 kilós tartalomsúlyú akkumulátorral , amely természetesen kivehető, hogy megkönnyítse az otthoni hálózaton történő töltést, mindössze 4 óra alatt 100%-ra töltve. A 9 kg-os akkumulátor 1,34 kWh kapacitású Samsung lítium cellákat használ , amellyel 57 km-es hatótávolság érhető el .
A keret alumíniumból készült és belül üreges , ami lehetővé teszi a rakomány belsejében történő szállítását a lábak segítségével, hogy ne essen le . Ez tárcsafékkel, két kerék , a hosszú ülés, bár az elhelyezés egy utas úgy tűnik, nem vehető figyelembe, mivel nem rendelkezik a lábtartók, Full LED világítás dupla fényszóró optika a legtisztább „Baja” kaliforniai stílus , intelligens kulcs a közelséghez és az LCD műszerfalhoz . A Piper ára Olaszországban 1899 € :
Ez nem egy hivatalos Honda, amelyet hamarosan látni a márkakereskedések ablakaiban, hanem a MAAN Motocicli Audaci di Cagliari egy nagyon jól sikerült átalakítása, amely fenntartott helyet szerzett neki a kiterjesztett szárnyú márka milánói standján. A pár hónap alatt végrehajtott átalakítás elsősorban az eredeti, 17 colos könnyűfém keréktárcsákon lévő szöges cross gumikra bízott lábbeliket érinti . Cserélje le az ülést egy rövidebb, bőrkárpitos Alcantarára, amely elveszti a hátsó ülést, és a hátsó lengéscsillapítókat, amelyek külön gázpalackkal Öhlinssé válnak . Nagyon sikeres emelt kipufogórendszeraz ütközések elkerülése érdekében, melynek kollektorcsöve hőálló szövetbe van "kötözve", a korábban a szerszámosládába behelyezett lombikkal dupla gázkivezetéssel. Megőrzi a tárcsa-dobfékek adottságát, és az elülső részt egy 3D-nyomtatóban készült, nagyon szabad hatótávolságú védőburkolattal burkolja, mint a többi alkatrészét .