Ez nagy segítség volt!Már csak a jegyrendelés okoz gondot,de majd valahogy rájövök.Megvannak a repülők,vonatok,amiket igénybe akarunk venni.
Angolul csak keveset beszélünk,de Skóciában angolnyelvü kiséretünk is lesz,de ugyebár először ell kell oda jutni és a jegyeket is szeretném elöbb letudni,gondolom igy elővételben olcsóbb is.Én németül beszélek,van rá esély,hogy német utastályékoztatással találkozhatok a szigeteken?Mert pl.a németeknél van mindenhol angol, olasz és francia....
Lövésem sincs, hogy helyszínen mennyi az ár. Sajnos túl keveset vonatoztam eddig a britek földjén, és azokat a jegyeimet is itthon vettem meg az internet segítségével. Nem tudtam, hogy nem beszélsz angolul, viszont úgy keményebb dolgod lesz. :-(
Jellemzően van kapcsolat, a Heathrow repülőtérnek például több metrómegállója is van. Ha jól emlékszem, akkor Aberdeen-ből King's Cross-ra fut be a vonat, ahol felszállhatsz a Piccadilly line-ra (szigorúan Heathrow felé), szóval még csak át sem kell szállnod a metrón, mert kivisz Heathrow-ra. Térképet itt találsz a metróról (http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map-04-08.pdf), a King's Cross-t a B/C 4 mezőben találod, míg a Heathrow a bal alsó sarokban van.
Átláthatatlan??? Pont ugyanolyan, mintha repülőjegyet vennél. Ennél egyszerűbben szerintem nem is lehetne megoldani. Kb. 15 másodperc alatt kiderült számomra, hogy Aberdeen-ből Londonba május 23-án kétóránként mennek közvetlen vonatok, a menetidő 7 óra 5 perc, és 52 fontba kerülne egy út. A következő gombnyomás már a jegyvásárlás lett volna.
Üdv mindenkinek ! Az ügyben szeretnék érdeklődni körötökben,hogy Angliában mostanában felújitottak egy Truman gőzöst eredeti állapotába,szürkére festve és az eredeti amerikai feliratozással készitették el. Úgy tudom,hogy nosztalgia járatban közlekedik,korhű ruházatban a személyzet. A lényeg,hogy nincs-e valakinek róla fotója,ha netán lenne legyen szíves elküldeni emil-ben,hogy ne kelljen lebutitani a képet ! Előre is köszönök mindent !
Nem tértek át teljesen, pont a napokban jelentették be, hogy a Class 22-est OO méretarányban adják ki, nagy csalódást keltve az N-esek soraiban. Mondjuk egy fél mondatot rászántak, hogy elképzelhető a lekicsinyítés is idővel. Azért az angoloknál is jóval nagyobb az OO piac.
Akkor te biztos örülsz annak (velem ellentétben), hogy a Dapol teljesen áttért a Nagyon kicsi méretarányra. :)) Én meggyőződéses Horrible Oversized-os vagyok.
Is-is. :-) Leginkább a South West Trains társasággal kapcsolatos hírek, információk érdekelnek, mondjuk náluk inkább a járműállománnyal kapcsolatban. De szívesen olvasok a fejlesztésekről is, mint pl. a Rail Express-ben volt nemrég egy írás a Crossrail-ről, valamint szeretem a Modern Railways írásait is. Régebben a The Railway Magazine-ból szeretem be néhányat, de idővel rájöttem, hogy mégsem nekem való.
Levelezgetek néha Ben Jones-szal, a Model Rail magazin szerkesztőjével, aki a figyelmembe ajánlott egy könyvet, lévén tudja, hogy a privatizáció utáni időszaka érdekel az angol vasút területén. Ez lenne az: http://www.ianallanpublishing.com/product.php?productid=57775&cat=1003&page=5 A könyv elvileg csak 11 nap múlva jelenik meg, de ahogy olvasom a tartalmát, jó kis modern járműösszefoglaló, 256 oldalon. Ehhez képest az ára sem vészes, bár a postaköltség az Ian Allan-nél elég drága. Mindenesetre megrendeltem.
http://www.railcar.co.uk/hisOthers/BPintro.htm http://www.paulpettitt-photographs.co.uk/mainline_blue_pullman.htm http://www.britishtransportfilms.co.uk/productions/films/BT0429/BT429.html + a többi Google találat... :)
Hogy értelmes kérdést is tegyek fel,volna egy olyan jellegű kérdésem,tud-e valaki képeket prezentálni a "BLUE PULLMAN" angol luxus dizel motorvonatról.Ez egy 6 részes motorvonat,ha jól tudom az 50-es években közlekedett angliában és a 90-es években luxus módon felújitották,és noszta járatban üzemeltetik. Nekem volt egy szuper könyvem róla,tele képekkel,jelleg rajzokkal,csak valakinek nagyobb szüksége volt rá. Angol létére szép volt,és ezért szeretnék képeket,imformációkat összegyűjteni a Kék-ségről !
Szevasztok ! Ezen topikon még nem szerepeltem,és hozzászólásom most sem sok,csak szeretném megemlíteni,hogy volna egy párdarab régi 1966-68 évjáratú Railway Modeller újság,ha netán valakit érdekelne,szivesen megválnék tőle,biztosan megtudunk egyezni. Cimem megtalálhtó !
Megjelent egy kiadvány, amely kizárólag a WHSmith üzletekben kapható, a címe: British Railways - Modernisation to Privatisation. A 130 oldalas (nagyjából 250 fotót tartalmazó) könyvecske a címnek megfelelő időszakot öleli fel, 95%-ban az akkor közlekedő mozdonyok mindegyikéről ír néhány bekezdést. Mindezt nagyjából két vasúti magazin áráért teszi, azaz 6.99 fontba kerül. Kellemes olvasni- és nézegetnivaló, nekem ennyit simán megért. Jó lenne egy ilyen kiadvány a Post Privatisation időszakról is, bár a Class66-osok már ebben is szerepelnek.
Anti-social behaviour told to ‘Buzz off’ by One Railway
‘One’ Railway has recently introduced a new weapon to a number of stations in the war against anti-social behaviour. The ‘Mosquito’ systems have been installed at Stansted Mountfitchet, Dovercourt, Frinton-on-Sea, Elsenham, Newport, Whittlesford Parkway, Shelford, Brentwood and Emerson Park stations to deter youths from hanging around the stations at night. The Mosquito device emits a high pitched noise that can only be heard by young people (typically under the age of 25). After a period of time, the noise becomes so annoying that those affected are compelled to move away. The systems can be set to run at certain times, for example between 20.00hrs – 01.30hrs and once activated will run for 20 minutes before going back into ‘sleep’ mode. Patrick Letford, Crime Reduction Co-ordinator for One Railway said: “The Mosquito systems are primarily a non-confrontational way of removing groups who are causing problems at stations. Since their introduction within the One network, we have had extremely good results. The success of the system has been measured by feedback from station staff, drivers and the Stansted Passenger Group. This has been very positive and there has been a noticeable improvement not only in the cleanliness of stations (less litter) but also in the perception of fear of crime”