Főtengely középen, hézagok egyenlőek, hajtókar egyenes, felömlők széle lekerekítve, dugattyú jól van belerakva és nem is túl passzos. Elvileg minden pipa. Egy kérdésem viszont van, ha már itt vagyunk. Kell lennie egy kis perselynek a henger aljában ami a blokkba megy? Eredetileg nem volt amikor szét szedtük, viszont az összes többi motorom (Verho) hengerénél van, így kapott ő is egyet. Berakása előtt is fent állt a probléma.
Őszintén szólva fogalmam sincs, mi adhat súrlódó hangot a hengerben. Ha félrenyomná a dugattyút a hajtókar, akkor szorulna de hangja nem volna. De új főtengelynél erre nem gyanakodnék.
Én azzal próbálkoznék, hogy letörném az ablakok szélét (ha esetleg nem volna), meg a gyűrűk széleit is. Hátha.
A dugattyú jó irányban van ? A kis nyíl a kipufogó nyílás felé néz ? Bár hangot igazából ez sem okozhat, sokkal inkább gyűrű törést. Esetleg nem túl passzos a dugattyú ?
Üdv újra! A következő a szituáció súrlódás témában. Kuplungot, lendkereket levettem, kizárjam ezeket biztosan. Ezek után is súrlódik, tehát a fő elemeknél van valami. Hengert lehúztam és megszűnt. Mi lehet a probléma? A főtengely neki feszíti a dugót a hengernek?
Igazából nem is akarok kísérletezni. Mert ebben a korosztályban már semmi nem 100%-os. Kipécézek magamnak valamit, hogy ő a tuti hibás alkatrész és elveszek abban az erdőben, hogy egy hibajelenséget több hiba hozhat össze. Ezt nagyon megtanultam munkámban...
Megpróbálom türelmesen összevadászni a jó(nak tűnő) alkatrészeket és varázsolok egy nagyot.
Köszönöm a tippet. Innen-onnan lassan össze lapátolom az alkatrészeket. Most egy "zsírúj" szűz trafó van kilátásban.
Ponthut pedig megpróbázom a címen.
Ma az autót kellett javítanom, majd a siker örömére gurultam egy százast, igaz nagyvaddal. Néha beugrott, mekkora buli lenne ez a Rigával. Nagyon hiányzik a gyerekkori szerelem és élmény illatával együtt.
Akkor most tedd fel a gyújtás oldali deknit és ha halkabb lett a súrlódás, akkor a lendkerék ér bele valamibe. Még a lánckereket védő műanyag burkolat is szóba jöhet.
Csigavér. Valami apróság lehet. Vedd le a lendkereket és nézd meg a tekercsek vasmagjainak a végét, ha súrolás nyoma látszik, csiszold meg egy kicsit, esetleg lazítsd meg a két csavart, nyomd meg a középpont irányába és húzd meg újra. Tegyél két csepp olajat az olajozófilcre. Dekni nélkül indítsd be a motort, aztán járó motornál tedd fel a denkit és figyeld, hogy elhalkult-e a súrlódó hang.
Ha mindent körbefényképezel és felteszed ide a képeket, talán az is segít.
És egyébként normálisan működik a motor? Behúzott kuplungnál nem csökken a fordulatszám?
A blokkfelekben a csapágyfészkek nem voltak kitágulva? Úgy emlékszem, azt írtad, ide-oda lehetett ütögetni a főtengelyt tengely irányban. A csapágyakat rögzítetted csapágyragasztóval?
A kuplung felőli oldalon a kuplungharang és a nagy fogaskerék szokott súrolni, de azt írtad, az nem súrol.
A gyújtás oldalon a lendkerék érhet oda a tekercsek vasmagjához. Esetleg a dekni is hozzáérhet a lendkerékhez. Az is okozhat még nyiszogó hangot, ha a gyújtásnál a kis olajozó filc kiszáradt.
Üdv mindenkinek újra! Már többször posztoltam motorhibás Rigám miatt (súrlódó hang jön a blokkból). Kaptam egy ötletet, hogy a főtengely tűgörgői rozsdásak és azok adják a hangot. Vettem bele új gyári főtengelyt, henger is meg lett fúrva. Konkrétan új bele van a motornak, de semmi javulást nem mutat. Súrlódásnak nincs nyoma sehol sem. Ötletek? Konkrétan ott vagyok már vele, hogy leadom vasként az egészet és akkor talán meg is szűnik a probléma.
Komplett gyújtásom nincs eladó (ha erre utaltál), legfeljebb üres "alaplapom" meg gyújtó tekercsem, ami nem 100% hogy jó. Kell még világítás tekercs, megszakító, kondi, trafó, stb.
Ha beírod a gugliba, hogy Terra gyújtótekercs, megtalálod, amiről írtam. Kicsit (max 1mm) le kell reszelni a vasmag végeiből, hogy beférjen a Riga lendkerékbe, a vezetékét rákötni a megszakítóra, beletekerni egy gyújtókábelt és kész az egész.
Én a "gyorsan, egyszerűen" felújításoknak nem vagyok híve. Azt is írhatnám, szeretek biztosra menni. Tehát: szimeringcsere, tömítések átnézése/cseréje, egy biztosan jól működő karburátorral beindítani, gyújtást pontosan beállítani, majd felszerelni a saját karburátorát s azt is beállítani, majd hosszabb- rövidebb távok alatt finomhangolni.
A Riga Klubnak nem ez a hivatalos fóruma; az a Riga.hu oldalon található. Nyilván az itt előforduló Rigások jelentős része ott is tag, de a Klubot érintő kérdéseket ott érdemes föltenni; a rigakep@gmail.com oldalon eléred őket.
Udv Puckandur! Tavjavitasban igen nehez eldonteni mi lehet a gond.... de ha gyujtas akkor megszakito uveglapon felcsiszol, 0,4re bealit 2mm elogyujtas gyertya 0,5tized en brisk.n15y hasznalok! Ha nezed a pipa nelkul lenkerek mozgatasara felsoholtpontban szep kekes es kb 10mm erol atkell neki huznia pattogo hangal! Ha ekozben nezve a megszakito kozzet es eros szikrazas van akkor kondi,javaslom a lada kondit kivezetve! En eszt hasznalom mar 2eve!! :-) de simo trafot is probaltam mar a 6voltost es megy vele szepen! Rem tudtam segiteni!!!
Komplett alaplap kérdésében tudnánk egyezkedni? Szedtem már le megszakítót, csiszoltam, varázsoltam. Kint lévő gyertyánál volt szikra. Beindult a gép, de hamar (kb 1-2 perc) le is állt. Utána aznap már nem indult. Valószínűleg benzin ellátási gond nem volt, mert csurgott, ha úsztattam. Karbim tiszta, tankom borzalom. De használtam ideiglenes üvegtankot is. Csak gyújtásra tudok gyanakodni. A saját trafót egy elgyengült pillanatomban megpróbáltam szétszedni. Na az már a múlté. Van simson, meg kitudja bolgár trafóm, de nem tudom, hogy érdemes-e azokkal kendácsolni. Ezt a Terra megoldást nem ismerem, soha nem hallottam. Nem készülök OT vizsgára, így igazából az lenne a célom, hogy néha telefüstölhessem a környék utcáit és szocimotoros és autós cimborám (szomszédom) orra alá pörköljek :) Már nyolc éve is újra nekifutottam, hátha besikerül egy-két túra.
Szóval minden megoldás érdekel, ha azzal végre feltámaszthatom a Vénlányt.
Többféle Rigatrafó létezik, egyet nemrég szétszedtem (2521. hsz), ott 6 Ohmot és 7,35 kOhmot mértem. De! Nem biztos, hogy jó volt a trafó. A Rigák trafója sajnos ilyen, nagyon sok esetben üzem közben menetzárlat jön elő.
Az alaplapon lévő tekercsek értékeit nem tudom fejből, a napokban meg tudom mérni a gyújtás tekercsét, mert olyanom van egy pár fölösleges, világítás tekercsem viszont nincs, csak beépítve - ezzel egyébként nem szokott gond lenni, én legalábbis még hibás világítás tekercsről még nem hallottam, tudni szokta azt a 6V-ot, amitől halványan parázslik a fényszóró.
Ha a motorodnál nem az eredetiség, hanem a használhatóság a cél, ajánlom figyelmedbe a Terra kistraktor gyújtótekercsét; ez megbízható "belsőtrafós" szerkezet.
Ettől a 6-ról 12V-ra alakítótól szerintem nagy csodákat ne várj. Meg lehet emelni a feszültséget, de a teljesítménynek így csökkennie kell - s a Riga generátora eleve nem egy atomerőmű, 20 vagy 25W-os lehet. Kérdés, hogy mit akarsz erről üzemeltetni; egy GPS-nek vagy mobilnak elég lehet. Majd kiderül.
A villanyrendszer fejlesztéséből én semmiképpen nem hagynám ki a ledes fényforrásokat. Lényegesen kevesebbet fogyaszt és sokkal nagyobb a fényereje. Hátránya, hogy alapjáraton villog - ezzel vagy kiegyezik az ember, vagy akkut használ.
Udv Tibi! Egyenlore mar igy marad,de nem rossz otlet a tied se! Itt most minden ugy van ahogy egy simonal feszkoszabajzas, index bekotes meg az akksi. Kivancsi vagyok rendeltem chinabol 6rol 12re alakitot egyen feszbe,es a szivargyujto errol fog mukodni,kivancsi vagyok h fog mukodni! :-) ma lett kesz a villamos rendszer most fogok neki a karbi projektnek! Ha lesz eredmeny majd megirom a tapasztalatokat!!!
Csak egy javaslat: tegyél bele egy 12V-os zselés akkut, 2-3 ezer forint. Kivezeted a gyári világítótekercs két végét, egyenirányítod egy graetz-híddal, a negatív megy a vázra és kész. A pluszra kell egy főkapcsoló. Az akku elfér a trafó mellett a dobozban. A fényszóróba én Ledet tettem, mert nagyobb a fényereje és kevesebbet fogyaszt. Az indexrelé lehet sima Simson 12V-os, izzókkal is működik, de úgy viszonylag gyorsan merítik az akkut, ezért én az első indexekbe is ledet raktam.
Udv Tibi! Ez a sok vezetek hi!!! :-) sajna mind kell index vezetekelese folyik epp! Vannak meg tervek vezetek teren,hatso sisaktarto dobozba be epitett plusz feklampa,szivargyujto csati....luxus gep lesz!! :-) :-) a simo karbihoz mar keszul a szivotorok,a gyari legszurot nem tervezem megtartani,direktszuro a terv,azert dontottem h megprobalom a karbi cseret mert egy pontosabb szelesebb tartomanyban dolgozo karbi! A rezoval nem igazan tudtam behangolni a k60ast,nagyobb fordulatnal beszegenyult a keverek.....de ha kesz lesz majd irom a tapasztalatokat! :-)