Keresés

Részletes keresés

Mono SE Creative Commons License 2020.12.08 -3 0 37158

Ha szétszeparálnánk a teljes posztot, és bekezdésenként külön posztokba raknánk, nagyjából mindegyik lájkolható...

 

Így egyhuzomra lenyomva a torkon viszont eléggé fejbe veri a zembert, de itt kezdődik a papíformáknak általában ellentmondó életszerűség! ;Đ

 

Előzmény: manta-z (37156)
Mr O Creative Commons License 2020.12.08 0 0 37157

Sziasztok!

Lehet nem a legjobb topik.Bocsi.

Az erősítőm rendszeresen búg...Nem állandóan,de néha elkezdi ütemesen.Napszaktól függetlenül.
A Ph fórumban is voltam már a problémával.
Ott azt mondták valószínű a transzformátor szed össze valamit a hálózatból.
Nagyon idegesítő.
Kiszedtem a helyéről és lekötöttem mindent elvittem egy másik csatlakozóba.
Bekapcsolva ha nincs rákötve semmi a hangszórók sem akkor is hallani az ütemes búgást.De a belsejéből jön.Amúgy egy egy Tangent AMP-200.
Van erre valami megoldás?

 

Ez a hang.

manta-z Creative Commons License 2020.12.08 0 0 37156

Igazad van, rendben :)

Szóval egy erősítő olyan terhelőimpedanciára tud dolgozni amilyenre tervezték. Én nem tartom üdvözítőnek az olyan "univerzális" erősítőket melyeknél specifikálnak többféle terhelőimpedanciát. 

Ez nekem olyan Lo-FI szint/kategória mint a 4 évszakos gumi az autókon. 

A szűrők a fokozatok belső áramvisszacsatolásai és egy sor olyan paraméter amely függ a terhelőimpedanciától változnak a különböző üzemállapotokkal. 

Pl. D osztályú erősítőnél minden terhelőimpedanciára más kimenőszűrő alkatrész értékek tartoznak. Persze ettől te még ráaggathatsz szinte bármit, csak nem úgy fog szólni. 

 

Vagyis kizárt dolog, hogy egy erősítő ugyanolyan minőségben tudjon megszólalni a különböző ráakasztott impedanciák alatt.

Ha megnézed az olyan erősítők adatlapjait ahol többféle terhelőimpedanciát adnak meg, mindig más torzítási értékeket specifikálnak a különböző terhelőimpedanciákhoz. 

Szerintem ez egyébként többet mond el az erősítőről, mint a különböző impedanciákon mutatott kimenőteljesítmény. 

 

A másik a DF. Ahhoz, hogy impedancia feleződésnél duplázódjon a teljesítmény nagyon magas DF-ű erősítőről kell, hogy szó legyen.

Az ilyen erősítők gyakorlati tapasztalatom alapján csikorgósan durván, élettelenül szólnak, persze biztosan van kivétel én csak nagy átlagról beszélek. 

Ilyen szempontból nekem nagyobb bizodalmam van egy olyan erősítőhoz amelyiknek terhelőimpedancia felezésnél nem duplázódik meg a teljesítménye és mondjuk nem azért mert a tápegysége miatt fingik ki.

Szóval korrekten tervezni szerintem egy adott terhelőimpedanciára lehet főleg D osztályban. Ettől függetlenül elviselhet mást is csak azt hiszem ezt a diskurzust nem Malone szinten szeretnénk folytatni.

Illetve még a csövik lehetnek valamilyen szinten kivételek mert ott lehet több megcsapolása a kimenőtrafónak de ott is lehetnek hangzásbeli különbségek.

Most előhozhatjuk azokat a hangsugárzókat melyeknek bizonyos frekvenciákon leharmadolódik az impedanciája és jó ha az erősítő ott még bírja krafttal, de azt én alapvetően az ipari hulladék kategóriába sorolom.

És most akkor kérdezhetnéd, hogy miért baj az, ha mondjuk nagyobb impedanciát akasztunk rá, mint a specifikációban megadott, hiszen csökken a torzítás a legtöbb esetben. 

Ez így igaz, de nem mindegy milyen forrásra? A konzerv zenén kb. forrástól függetlenül rengeteg az információ veszteség, vagyis a legjobb erősítő egy torzító.

Egyszerűen szükség van a páros harmonikusú torzításokra, melyek utólag vissza tudnak pótolni valamit a felvételkor/lejátszáskor elveszetett információkból nyilván ez kamu de ez egy kegyes hazugság. Régen paraméter hajhászásban voltam olyan teljesítmény sávszélességű jelemelkedési sebességű és szinte mérhetetlen torzítású erősítőt építettem ami gyakorlatilag hifi rádióadónak volt használható és fel lehetett vele hívni E.T-.t. Kristálytisztánt szólt, de a legunalmasabb legdöglöttebb hang volt amit valha hallottam pedig csak 15 volt a DF-a. És éppen ezért van az, hogy ami konzerv zenén szárnyal az például akusztikus élőzene hangosításra lehet, hogy nem túl jól használható, mivel élőzene hangosításánál messze nincs annyi veszteség az információban mint felvételnél. 

Előzmény: btamas70 (37153)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.08 -2 0 37155

Fidezénke, mielőtt belelendülnél az ostobaságaidba, ez a gagyiság VÓTMÁ, TÖBBSZÖR IS!

 

A többszörösen kitiltott seggfej nikkjeid már telihányták audiolandot többször is a prospektusok árcéduláira és a collstokkal mért hangszóróátmérőkre alapozott kurvanagy okosságaiddal.

 

Eddigi életműved: a végtelenül tahó, audiolandról kitiltott sos11 fikanikk válogatott szamárságai >

 

https://forum.index.hu/Article/changeASNavigatorStep?o=&aq_text=&aq_cre=&user_id=1762467&topic_id=9092138&forum_id=61&aq_ext=1&t=9092138&aq_target=resl

 

A másik őstulok fikanikked > csárlisínaki a Levente nevű hangszórós kókler fegyverhordozója, ugyancsak belapátolt ide nem kevés szart, mielőtt kibaszták a modik

 

https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1280713&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9092138

 

Lassan készülhetsz az újabb kibaszásra innen, auffiderzén kókler ámokfutására csak xnc vevő, vagy talán az se

Előzmény: auffiderzén (37154)
auffiderzén Creative Commons License 2020.12.08 0 2 37154

minden hangfalat aszerint kell értékelni amennyibe került.

a jónál is van jobb + drágább is.

amire nekem kell tökéletesen megfelelnek, meg is hallgatok vele ismét jófajta muzikát:O 

Előzmény: exhighand (37143)
btamas70 Creative Commons License 2020.12.08 0 0 37153

Nem "finoman fogalmazni" kellene, hanem rámutatni, hogy hol látsz a hifi-szaksajtóban egykor közhelyszerűen idézgetett idealizált elvárásban tévedést, aztán pedig érvelni az igazad mellett... kíváncsivá tettél.

Előzmény: manta-z (37152)
manta-z Creative Commons License 2020.12.08 0 0 37152

Finoman fogalmazva ez így nem állja meg a helyét. 

Előzmény: btamas70 (37081)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2020.12.08 -1 1 37151

Az a baj, hogy attól sem, ha "kijavítod"...

 

:D

Előzmény: XNC (37149)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.08 -2 1 37150

mit szeretnél "kijavítani", te szerencsétlen? azt az iszonyú mennyiségű baromságot, amit eddig összetalicskáztál audiolandra?

hagyd a picsába, úgyse olvassa senki

Előzmény: XNC (37149)
XNC Creative Commons License 2020.12.08 -6 1 37149

1, Kivétel ha pl. provokálni akarják.
2, Attól senki nem lesz itt jobban "hozzá értő", hogy nem javítom ki az összes beírt
hülyeséget.

Előzmény: Frimen_ (37096)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -3 2 37148

kérdezett valaki putyika? te vajon hova való vagy, mert hogy ide nem, az tuti

Előzmény: XNC (37147)
XNC Creative Commons License 2020.12.07 -7 1 37147
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37146
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37145
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37144
exhighand Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37143

A hangkártya, meg mögötte az akármilyen erősítő persze számít. Valamennyit.

Az alapvető baj ezekkel a PC hangszórókkal a torzítás. 150Hz alatt 50-80%, feljebb szép lankás csökkenőben, de azért még 1-2kHz környékén is van 2-3%. Bár ez nem szabály, hallottam már egész tűrhetőt is, de nem ez a jellemző. Meg azután a PC hangszóró doboza, amit sugároz, na az még csak nem is harmonikus feltétlen. A maga 6-8mm falvastagságával préselt papírból, vagy 2mm-es műanyagból. 

Ezek úgy kerülik a jó hangot, mint Borkai a Szájert a buliban.

Előzmény: Őszinte Ököl (37115)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37142
Előzmény: Mono SE (37141)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 1 37141
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37140
Előzmény: Mono SE (37138)
szélkelep elek Creative Commons License 2020.12.07 -2 1 37139

Döbbenet! Ez lesz zene helyett? Akkor visszavonulok a '70-es, '80-as évekbe.

Előzmény: Mono SE (37136)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37138
Előzmény: Mono SE (37137)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37137
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37136
Előzmény: szélkelep elek (37134)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37135
szélkelep elek Creative Commons License 2020.12.07 -2 1 37134

Szégyen, hogy odáig korcsosultunk, hogy már a fingást is szintetizálni kell. Seggműves módon nem megy?

Előzmény: Mono SE (37133)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37133
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -3 0 37132
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -4 0 37131
Előzmény: Mono SE (37130)
Mono SE Creative Commons License 2020.12.07 -4 0 37130
Előzmény: Mono SE (37128)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.12.07 -2 0 37129

"Az akusztikai problémák kezelése a legtöbb helyen nem igényel különösebb beruházást, hiszen a meglévő lakberendezési tárgyakkal (szőnyegek, függönyök, ruhásszekrény...) elfogadhatóan kezelhető, auditív hatásuk pedig mérsékelhető a hangdobozok megfelelő elhelyezésével."

 

Ezzel ugyanúgy szintén egyet lehet érteni, meg nem is. :D Igaz amit írsz. Mert persze, meg lehet oldani okosan a lakberendezéssel is. Csak, hogy azért több szempontot is figyelembe kell venni. A ruhásszekrény jó, kivéve ha olyan típusú, aminek az ajtaján van egy nagy tükör is. Más szekrények is jók lehetnek, ha nem üveges, vitrines fajta. Az is, fontos, hogy ne legyen a szobában olyan kisasztal, dohányzóasztal aminek az asztallapja üveg (jó mondjuk arra lehet terítőt tenni). A másik, ne legyen a helységben akvárium és/vagy terrárium (paludárium, florárium...stb.). Ez anno nekem nehezen volt megoldható hiszen akvarisztikázok lassan 20 éve, és nem egy darab akváriumom van most sem. Az akváriumnál nem csak az üvegfelülettel van a gond hanem a vízzel. Ha olyan a helység ahol kőpadló van, vagy laminált padló, az sem annyira előnyös. Ott aztán rakosgathatod ide-oda a hangfalakat, sehogy sem lesz az igazi. Basszuscsapdának amúgy egy fotelt is be lehet tenni a sarokba. 

Előzmény: btamas70 (37126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!