És miután tisztázta a felvitel módját, jöhet a massza.
"Oltott mész majd dolomit azt ha gondolod raksz bele kis cementet és akkor nem virít annyira."
Lehetőleg fehér cement legyen.. Viszont ha színes akkor azt a színt már sohasem találja el. Így a legjobb kijavítani majd az egész falfelületet műa diszperziós falfestékkel lefesteni a kívánt színre. Olyan lesz mint az új és a javítások se nagyon látszanak.
A műa. diszperziós falfestékek kitűnő anyagok. Szinte megújítják a vén házakat !
Segitségeteket kérném, szintévesztő vagyok és a lakás egyik helységét vanilia szinűre szeretném kifesteni. Polifarbe platinum festékben gondolkodom, de nem tudom eldönteni, hogy a gyártónak melyik szin az ami legjobban hasonlit a vaníliához.
Úgy értem ,hogy zsákos anyag vagy bányából hozattad a kőport ?
0/4mm es dolomitból lehet csinálni kőporozáshoz anyagot. Csak arra figyelj ,hogy mond nekik kőpor kellene mert sok esetben sima dolomitot kapsz amiből ki van szedve a por és az nem jó.
Oltott mész majd dolomit azt ha gondolod raksz bele kis cementet és akkor nem virít annyira.
Ha meg színt szeretnél akkor raksz bele földfestéket vagy oxidfestéket.
10 éve épült ház beltéri falait szeretném lefesteni (az építés óta nem volt festve, fehéren adták át) és van bennem néhány kérdőjel. Tudna ebben egy hozzáértő segíteni? Ha jól tudom, akkor normál diszperzites festékkel lett festve. Erre a rétegre én simán felvihetek két réteg latex vagy diszperzites festéket minden különösebb mélyalapozás nélkül, vagy a mélyalapozással jobban járok, mert ha ezt a lépést kihagyom, akkor foltos lehet az új festés? Azt olvastam, hogy ilyen esetben nem kell alapozni, de akkor sokkal szebb lesz a fal (homogénebb) ha alapozás is történik.
A festés előtt azt is olvastam, hogy érdemes zsír és portalanítást végezni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy partvissal rámegyek a falakra és a mennyezetre és "lesöpröm" a port a földre amit aztán feltörlök? Elég hülyén hangzik. A zsírtalanítást pedig úgy, hogy egy szivaccsal és vízzel (sima vagy szappanos) átkenem a falat (festés előtt), majd egy spaklival végigmegyek szintén a fal felületén, hogy a kis dudorokat leszedje? Ezután meg egy két helyen megkapargatom, hogy megnézzem jó-e a régi festék állapota, tapadása? Ezeket egy tíz éve festett falnál érdemes megcsinálni, vagy nem kell semmi ilyesmit (tisztítás, alapozás), csak felkenek rá két réteg festéket?
Hát ja, nekem is feltűnt, hogy valahogy kevesebb felületre elég a festék :) Azt hittem jut majd az emeletre is, azt már alig van, és még kéne az alsó szintre..
Öntapadós fóliával tapétázott már valaki? Ilyennel kell majd szívnom... Obi, d-c-fix gyártmány. Mire ügyeljek? Átfedés? Nagyon félek ettől, mert a rendes tapétát ugye lehet toszigálni, ha nem pont függőleges, de ezt???? 2 méteres szalagok lesznek egymás mellett.
Mi kell ehhez? Falra lesz, vagyis korábban valaki mér letapétázta valahogy ilyennel, és ez lesz felülragasztva (takarítás, zsírtalanítás evidens dolog.
Mert ugye leírva olyan szép minden, de pöpecre feltenni, na az a nem egyszerű. Vlies se olyan, hogy hip-hop, de ez...
A dekorosok felspriccelős kipréselős fóliája nem ilyen? Vagy az milyen?
Sziasztok! Én épp ugyan ebben a cipőben járok! Surló fényben csíkosnak látszik a falam. Pár dolgot jegyeznék meg: 1) Én azt tapasztalom, hogy nem csak ott lesznek csíkok, ahol kifogy a festék a hengerből, hanem randomra. 2) Eddig én is azt hallottam, hogy minél finomabb szőrű henger kell a sima falakra. Nos én kipróbáltam a két végletet. Rövid és hosszú szőrű, finom és durva szőrű hengerrel is lett szép és csíkos falam is. 3) Erőteljesebb színekkel hamarabb könnyebben szebb lett sokkal a fal, mint a fehérrel, ill. nagyon világos színűekkel. 4) További tapasztalatom, hogy ahol csíkos a fal ott nagyon nagyon közelről nézve más a festék nyoma a falon. A csíkoknál kráteres (mintha kipukkadt buborék nyomok lennének) a többi helyen simább. +1) Nálatok is csak kb: a 60%-ára elég a festék a dobozon lévő felülethez képest?
én úgy vettem észre, hogy nekem akkor lett ilyem , amikor úgy felyeztem be egy adott "részet", hogy már " nem volt" festék a hengeren. Tulképpen már csak a falon lévőt "hengereztem...
Tehát minden egyes hengerezésnêl úgy felyezd be, hogy " maradjon még" a hengeren festék...
Hengerrel fesettem ki a falakat, tegnap, 2 rétegben keresztbe-hosszában, de most súrlófényben olyan csíkosnak tűnik(nem vészesen, de látszik), tehát a mintha a henger nyomai lennének. Plafon detto. Szemből ránézve jó :D Xarul festettem? Esetleg a fal egyenetlenségei? Vagy még nem száradt meg tejlesen? Inkább az lehet hogy egyenetlen lett a rétegvastagság mi?
Miért repedhet meg a glett ha egyszer hálót húztam alája?
Öntapadós hálót vettem, de nem tapadt rá a falra, ezért húztam alája is glettet,ebbe simítottam bele. Lehet az a gond, hogy glettbe simítottam bele és egybe átrepedt?
10 centi vastag háló, azt is keresztbe húzkodta, úgy, h 30centi kb.hálózva.
kőporos vakolat leverődéseit mivel lehetne javítani ami valamennyire rücskös, a sima felület csúnyán elütne. a színezett vödrös vakolat nekem drága meg amúgy is festeni szeretném utána, vmi szürke por alakú vakolóanyag kellene amivel ki lehetne alakítani hasonló struktúrát.
- az alapfelületre, előkészületre, száradási időkre kell figyelni.
A melósok szeretik gyorsan letudni a dolgokat, de aminek ki kellene száradnia annak ki kell, nem? Nálad gyakorlatilag 2x volt tapétázás, 1x a pénztárgépszalag felnyomása, majd ennek tökéletes kiszáradása után mehet a másik, hisz az volt az alapozó.
A vinyl pedig műanyagot jelent, légzáró. A makulatúrapapír sima papír, csak rettentő tudományosan hangzó a neve.
Eszembe jutott, hogy a makulapapírt sima cmc-vel nyomhatták fel, a vinylt meg nemtudommivel, és a két anyag a makulatúrán keresztül valamit összereagált, a vinyltapéta szélén pedig levegővel is érintkezhetett.
Egy diszperzites falat elég nehéz elrontani, de sikeresen el lehet, legtöbbször pont a tapéta utáni festéssel, mert nem takarítják le normálisan, nem csiszolják le, csak lekenik valami agyonfedővel. Aztán ha hozzáérsz egy tollpihével is, esik le a picsbe, szar az egész gyakorlatilag, de hát olyan szééép.
De nem vagyok tudor, csak feltérképeztettem veled a helyzetet.
Tégla lakás, 2005-ös építésű, előzőleg diszeperzites festés volt, melyre rágletteltek, illetve csiszolták. Szerintem csiszolás után nem volt alapozás, mert a tapéta helyén (amit leszedtek) porzik a fal.
A makulatúrát közvetlenül a tapétázás előtt ragasztották fel. Nem értek hozzá, de úgy néz ki mint egy széles pénztárszalag, sima fehér stb.
Milyen falon van? A makulatúra papír alatt mi van, mikor lett feltéve? És pontosan milyen makulatúrapapírozás van? Frissen készült, vagy volt valami korábban amire rámondták, hogy 'az' a makulatúra, jó lesz az.
Mi lehet az oka annak, hogy papír hordozós, de vinyl felületű tapéta ragasztásánál "átüt" a ragasztó a tapétán ? Száradás után is foltos maradt. A festő-tapétázó mester szerint ilyen vele még soha nem fordult elő.
Jöttek tippek közben ismerősi körből, hogy a "vinly tapéta titka az, hogy a falat nem szabad ragasztóval bekenni csak a tapétát". A mi mestereink a falra is kentek a ragasztóból, ami állításuk szerint a "legdrágább" ragasztó, pont a vinyl tapéta miatt.
A másik probléma, hogy a csíkok találkozásánál a száradás során szépen elvált egymástól a két ív, azaz látszik mögötte gyönyörűen 2-3 mm-en a makulatúra...
Van valamilyen speciális ragasztó a vinyl tapétákhoz ? Vagy speciális technológia ? A tapéta prémium kategóriás, gondolom a minőségével emiatt nem lehet gond, de ki tudja...
nem egy egyszerű történet ez (sem) a prisma szélesebben szór, de annyival hogy egy nagyon komoly festék porfelhő keletkezik fújás közben, maga a festék szebb fényesebb felületet ad
azonban mindkettővel komoly feladat szép homogén nem foltos felületet fújni mind fedőképesség mind felület simaság tekintetében (nekem a prismával ment nehezebben), maestroval bizonyos részek érdesebbek lettek leporolható volt a festék egy része, finom visszacsiszolás több réteg elengedhetetlen volt
a flakonnal nagyon kell spórolni mert hamar elfogy !