Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2019.12.13 0 0 25863

Hát ha a domborzati és laksűrűségi viszonyok a döntők, és nem az, hogy hol mennyiért lehet telket szerezni, akkor az első budapesti híd valószínűleg Pest városmagja és a Tabán közt épül fel, a második valahol a mai Alkotmány utca vonalától a Viziváros felé.

Előzmény: dave_dömper (25862)
dave_dömper Creative Commons License 2019.12.13 0 0 25862

Azért kérlek, hogy tekintsd meg Buda, Óbuda, Pest együttes domborzati térképét, a város (települések) fejlődését egészen a Lánchíd építése óta és kérlek, hogy mondd meg, hogy mi más helyeken lehetett volna hidakat építeni, hogy ne éppen egy - egy dombnak, hegynek szaladtak volna neki az átkelések egy ilyen adottságú helyen települt városban, ahol délen a Budai síkság gyakorlatilag a Kosztolányi tér metszésétől dél felé, északon, Óbudán pedig gyakorlatilag a jelenlegi, Flórián téri csomóponttól észak felé indul. Sajnos alapvetően elsősorban Pest város sugaras közlekedés-szerkezete jelölte ki, határozta meg leginkább a klasszikusan belvárosi (leginkább az Árpád híd és a Petőfi hid közötti területen) hidak elhelyezését az adott budai parti domborzati feltételek mellett. Lehet, hogy nem is a legjobb helyeken létesültek, de sokkal jobbat talán nem lehetett volna kitalálni. Vagy talán, így, elkésve, jó 170 év után,  tapossuk meg utólag William Tierney Clark sírját (mert sikerült neki a legkritikusabb helyet, a Várhegy oldalában megtalálnia), mert-hogy éppen ő javasolta anno Széchenyiék számára, hogy itt épüljön meg a Lánchíd. Az Eskű - téri híd helyet is lényegében a fejlődő, Millennium - korabeli főváros Pest-i - oldali tengelye, a Hatvani utca valamint a Kerepesi út jelölte ki. A többi belvárosi híd helyét pedig a belvárosi kis és nagy körutak helyezték oda, ahova végül is kerültek. Ezzel az erővel nyugodt szívvel és joggal kárhoztathatnánk azt is, aki azt az ökörséget álmodta meg, hogy a főváros bal - folyóparti, belvárosi közlekedése legfőbb útirányát éppen egy valamikori Duna - folyómederre tervezte és ezáltal eleve korlátozta az ennek mentén épülő épületek által a szmötyi - jellegű egykori folyómeder-alapra építhető épületek méretét - talajterhelését mind a Nagykörút, mind pedig az Andrássy út esetében ? És ez még folytatható tovább.

Előzmény: Grgabácsi (25858)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 25861

Amúgy hányan élnek a déli agglóban félmillióan?, Az Aquincumi híd dupla ekkora lakosság igénye és nem ugyanoda jutsz el rajta,ha megépítik.

Előzmény: vrobee (25855)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.13 -1 0 25860

Jah...mert Budán 1870 óta nem épültek utak,míg délen ezeret csináltak.

Előzmény: Grgabácsi (25858)
dave_dömper Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25859

Éppen Budapest főváros esetében egy alkalommal már megvalósult ez. A millenniumi ünnepségekre

készülő Budapest egyidejűleg képes volt, két nagy belvárosi Duna - híd, az Eskű - téri híd (az átadás

pillanatától Erzsébet híd), és valamint a Fővám téri híd (az átadás pillanatától Ferenc József, később

Szabadság híd) megépítésére, üzembe helyezésére. Ehhez alaposan hozzájárult a Monarchián belüli

nagy - Magyarország akkori, rendkívül kedvezőnek mondható, általános gazdasági állapota. Persze,

akkor esetleg mások, talán kissé sürgetőbbek voltak a gyorsabb ütemű megvalósításhoz kapcsolódó

perem-feltételek és preferenciák.

Előzmény: Il Leone (25856)
Grgabácsi Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25858

Hiába, errefelé népszokás a hidakat a budai oldalon hegynek nekivinni, vagy valami félelmetesen elcseszett úthálózattal fogadni. A Galvaninál pont sikerülne értelmes úthálózatra ráilleszteni, errefel elutáljuk.

Előzmény: vrobee (25855)
vrobee Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25857

na, ha ugyanezt mondod, akkor végképp nem értem az indító hozzászólásodat...:)

Előzmény: Il Leone (25856)
Il Leone Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25856

Dehogyisnem érted, hiszen leírtad, amit mondani akartam a hozzászólásomban. Ha az egyik megvalósul, akkor a másikból hosszú évtizedekre nem lesz semmi.

Előzmény: vrobee (25855)
vrobee Creative Commons License 2019.12.12 0 1 25855

Nem értem, amit írsz. A kettő nem teljesértékű alternatívája egymásnak, de az aktuális kérdés az, hogy melyiknek a megépítése az előbbrevaló. Ezt el kell dönteni, lehetőleg az alapján, hogy melyik hasznosabb a városnak (rosszabb esetben hogy melyikre lehet pénzt szerezni).

 

Az egyik megépítése nem veszi le a fejlesztési tervekről a másikat, de ettől még eléggé nyilánvaló, hogy mivel szomszédos hidak, az egyik elkészülte a másik beruházás hasznosságát csökkenti, tehát nem valószínű, hogy a másik nagyon elöl lesz a prioritási sorrendben egy jó darabig.

 

Szvsz. hasonló a dolog az északi M0 vs. Aquincumi-híd kérdéshez. Ott a fontos, de a kettő közül kevésbé hasznos beruházás mellett döntöttek, és most nincs is napirenden a másik.

Előzmény: Il Leone (25854)
Il Leone Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25854

Érdekes ennyire sarkosan szemlélni a két hidat, mintha az egyik a másiknak a teljes értékű alternatívája tudna lenni, pedig tudjuk, hogy ez nem lehet.

Előzmény: vrobee (25853)
vrobee Creative Commons License 2019.12.12 0 0 25853
. kata31 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 25852

A Budakeszi polgármester asszony is kifejtette, hogy ők mindent megtesznek az M0 nyugat érdekében,mert nem oldható meg a település közlekedési problémája nélküle..(náluk sem) https://www.youtube.com/watch?v=hi2XFMHj86A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3OoJBiN-OKYju-m7hxvAKqZAG6ZpR_hCLgUdc1S_UNPPVTYsxwOShzr3A

 

1.50-nél.

Előzmény: . kata31 (25851)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.06 -1 0 25851

..és Solymáron a polgi már azt is közölte, hogy decemberben kellene a NIf nyilvánosságra hozza a nyomvonalvizsgálat eredményét és akkor kezdhetik a Fórumokat..

 

2 órától,de érdemes a fősólymot A Sólyom Környezetvédeők 20 fős csapatától, 1óra 50 után is megtekinteni a szűkebb pátriájában..

1.23.51.. nem kapható Uniós forrás az M10-re. (Solymár közgyűlés)

https://www.facebook.com/Pilistelevizio/videos/2508841535901679/

Előzmény: . kata31 (25850)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 25850

Mivel buszokkal is az M0 nyugat ad új útvonalakat a városba és a városrészek közt, ez a jövő hét kedden fontos lesz!

 

Dec 10.-én Budakeszin is közmeghallgatás!

 

 Itt lehet írásban feltenni a kérdéseket,javaslatokat Budakeszi városvezetése számára: Pl..mit tesznek a súlykorlát nélkül érkező északi forgalommal,hogy ne árassza el a települést Solymár ,Hidegkút felől,ha nincs M0 nyugat, mert nem fog 15 km helyett 100km-t kerülni (Bécsi út-Kesztölc-Bicska-és vissza a budaörsi csomóponthoz) biztosan!

 https://varoshaza.budakeszi.hu/2019-december-10-en-kedden-18-orakor-kozmeghallgatas/

 

 

A helyi dugócsinálók fórumán pedig kifejtette a polgármester asszonyuk,hogy ők mindent megtesznek az M0 nyugat érdekében,mert nem oldható meg a település közlekedési problémája nélküle..(náluk sem) https://www.youtube.com/watch?v=hi2XFMHj86A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3OoJBiN-OKYju-m7hxvAKqZAG6ZpR_hCLgUdc1S_UNPPVTYsxwOShzr3A

NAR Creative Commons License 2019.11.24 0 0 25849

"És persze nem az átterhelés a fő cél, valóban ha akorom ez a kaki tologatása, de talán így evvel a forgalomtechnikával egy kritikus kereszteződésen kicsit javítani sikerült."

 

Ehhez képest pl. szombat délelőtt a 34-es busz nem tudott beállni a megállójába a Czetz János köznél, mert a sor addig ért... Igazából az nem tetszik, hogy a sugárirányú forgalmat prioritizálják a keresztirányú forgalommal szemben, ami abból a szempontból jogos, hogy a sugárirányú nagyobb, viszont abból nem, hogy a sugárirányú forgalmat lenne jobb csökkenteni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (25844)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 25848

Nem keverendő a hiányzó északi szakasszal, ami a Megyeri hídtól a 10-es útig tart.

Előzmény: . kata31 (25847)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 25847

..eddig kiment..csak tervezésről van szó és még a környezetvédelmi engedélyre van kis idő..

 

Igazából ez a fővárosnak érdekes és a közmeghallgatásnak,hiszen a II kerület akire ráömlik az északi szakasz súlykorláttal nem terelhető forgalma,ha nincs addig M0 nyugat,mire ideér.

 

A kamionokhoz is van hír: Azaz az M100 esélyéről.. " A szlovák féllel már elvi egyetértésre jutottunk a parassa­pusztai átkelésről, viszont napirenden tartjuk annak lehetőségét is, hogy az M1-estől Esztergomig megvalósuló M100 egy új Duna-híddal kiegészülve biztosítana színvonalas összeköttetést..."

 

- mindezt a Komáromi hídhoz tervezett, már elfogadott 120km összekötés fényében mely az M1-M7-M6, sőt a Dunaújvárosi hídon az M5-ig viszi a szlovák tranzitot, miközben a szlovákok nem preferálják az új esztergomi hidat, ami a 63-as útjukra viszi Esztergom forgalmát Komárom felé a rövidebb gyorsforgalmin!..jön az útprogram felülvizsgálata!https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20191122-a-gazdasag-erosodesevel-tobb-penz-jut-kozlekedesre

Előzmény: dave_dömper (25846)
dave_dömper Creative Commons License 2019.11.24 0 0 25846

Nagyot csodálkoznék, ha manapság akadn(nának) olyan vállalkozó(k), (mert egy ilyen összetettségű

projekt több résztvevős konzorciumban szokott végbemenni), aki(k) ennyiért bevállalnának egy ilyen

bonyolultságú feladatot, ilyen bonyolultságú kiegészítő parti műtárgyakkal, stb - vel.

Előzmény: . kata31 (25845)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 25845

Na..volt egy településvezetői találkozó a budakörnyéki agglomerációban,ahol elhangzott,hogy a térség közlekedési problémáját az M0 bezárás nélkül nem lehet megoldani..sőt Wittinghoff szervez a témában egy találkozót, ahol Karácsony is ott lesz! Az M0 nyugatra már 12 milliárd ment ki,ami elég lenne az Aquincumi hídra, a bécsi úti villamos hosszabbításra..

 

- .. Bp. 02.-ker, Nov. 26. 17 óra, Móricz Zsigmond gimnáziumban lesz ezt is érintő közmeghallgatás...s.t.b..  az M0 nyugat face csoportban olvashatók az aktualitások.

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2019.11.21 0 1 25844

Mivel hogy eddig is a hegy felől bal nagyív így volt biztosított, a Csillaghegy mentőállomás előtti kurflis elhaladással.

Amúgy dehogynem volt gond a Duna felől a bal nagyív, sok konfliktus volt.

És persze nem az átterhelés a fő cél, valóban ha akorom ez a kaki tologatása, de talán így evvel a forgalomtechnikával egy kritikus kereszteződésen kicsit javítani sikerült.

Ugyanakkor egy másik közeli kereszteződés, a békásmegyeri HÉV-közút még rosszabb, és ott még fény sincs az alagút végén, hogy mikor lesz jobb.

Előzmény: NAR (25843)
NAR Creative Commons License 2019.11.20 0 0 25843

Közben átadták az utat, az lett a vége, hogy a Mátyás király útján a hegy felől jövőknek két egyenesen haladó sávjuk lett, majd a lámpás kereszteződés utáni első utcánál a belső sáv balra kanyarodik. Gondolom az az elgondolás, hogy így ez a lámpa kevésbé torlasztja vissza a Mátyás király útját a HÉV felé (és mivel ott délutánonként simán össze-összejött 200 méteres sor, létező problémát próbálnak megoldani).

Előzmény: NAR (25842)
NAR Creative Commons License 2019.11.20 0 0 25842

Az építkezés miatt most is a Czetz János köz felé kerülnek, aminek van egy olyan következménye is, hogy teljesen lehetetlen időpontokban (pl. vasárnap délelőtt) is néha két lámpaváltásra van szükség ahhoz, hogy ki lehessen kanyarodni a 11-es útra. És talán a Királyok útja - Nánási út továbbterhelése sem cél. Ha több helyen lehetne kanyarodni, ezek a problémák kisebbek lennének.

 

" Ugyanakkor a bal nagyívben balettozók nem fogják a Mátyás/hegy felől egyenesen jövőket megfogni, így az kevésbé fog a kritikus Csillaghegyi hév megállónál lévő kereszteződéshez visszatorlódni, ami viszont létfontosságú."

 

Figyelembevéve, hogy az egyenesen haladóknak van elsőbbségük, eddig sem volt ez jellemző. Pláne, ha három ütem lenne (11-esen egyenesen/jobbra; Mátyás király útján egyenesen/jobbra; Mátyás király útjáról balra).

Előzmény: szintetikusdizelolaj (25840)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.20 0 0 25841

Na pont a HÉV-megállónál plusz torlódás az, amire én számítanék...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (25840)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2019.11.20 0 0 25840

Az említett bal nagyív a Czetcen keresztül lemenve a benzinkútig tökéletesen kiváltható, vagy akár úgy is, hogy a parti úton lemegy az ember fia a Monostoriig, vagy a Pók utcáig (kétségtelen így viszont növelve a parti út forgalmát). Ugyanakkor a bal nagyívben balettozók nem fogják a Mátyás/hegy felől egyenesen jövőket megfogni, így az kevésbé fog a kritikus Csillaghegyi hév megállónál lévő kereszteződéshez visszatorlódni, ami viszont létfontosságú.

 

Előzmény: NAR (25839)
NAR Creative Commons License 2019.11.18 0 0 25839

Lassan készen lesznek a III. kerületi Mátyás király útja felújításával és meglepve látom, hogy megszüntetik a Duna felől a Flórián felé balra kanyarodási lehetőséget, marad egy sáv a hegy felé a régi Csillag mozi előtt. Az igaz, hogy az utóbbi években olyan erős lett abban a kereszteződésben a szembejövő forgalom, hogy a balra kanyarodók rendszeresen beragadtak, és 3-4 autónál több nem tudott balra kanyarodni - de a megoldást nem értem (sőt, duplán nem értem). Azzal, hogy egy sáv maradt a hegy felé, az esetlegesen jobbra kanyarodó járművek (pl. 134-es busz) jól fel fogják tartani az egyenesen haladókat, ha gyalogosnak kell elsőbbséget adni - és az bizony el fog tartani egy darabig, amíg egy lassúléptű idősebb gyalogos átér a 2+3 sávon. Ha már ezt a megoldást választották, lehetett volna a középső sávot meghagyni az egyenesen haladóknak, a jobboldalit meg a kanyarodóknak. A másik dolog, amit nem értek, hogy a 11-es úton "szomszédos" kereszteződésekben 3-4 ütem van a lámpaváltásban (a Czetz János köznél 3, a Pünkösdfürdő utcánál 4), ide miért nem fért be 3? Egy a 11-es úton egyenesen haladóknak, egy a Mátyás király útján haladóknak, egy meg a Mátyás király útjáról balra kanyarodóknak - és akkor nem kellene azt a háztömböt sem kerülgetni...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.02 0 2 25838

Maradjunk a témánál. Kösz.

Előzmény: . kata31 (25837)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.01 -4 0 25837

Dühében 2022-ben meneszti a kormányt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25834)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.01 -1 0 25836

Akkor olvasd figyelmesen,mert nem várható egyhamar az a tranzit funkció,amivel az M100-at indokolták a szlovákok oldalán..

Előzmény: mash.69 (25835)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 25835

Ezt olvastad?

https://ujszo.com/regio/uj-dunai-teherhid-epulhet

 

A budapesti Innovációs és Technológiai Minisztérium megkeresésünkre e-mailben úgy válaszolt, hogy a magyar kormány a közútfejlesztéseket összegző útprogramban új, négysávos összeköttetést (M100-as autóút) épít az M1-es autópálya és Esztergom között. Az M100-as autóút megépítésével időszerűvé válhat az új esztergomi híd és a kapcsolódó közútszakaszok megvalósításának ügye is. A kérdést a két ország szakminisztériumai egyeztetéseiken napirenden tartják. A beruházásról döntés még nem született, a fejlesztés finanszírozásában szükség lehet a következő uniós ciklusban elérhető forrásokra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25834)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.10.24 0 1 25834

Ha az ország vezetése esetleg az M10+M100 megépítése mellett dönt, azt M0-Nyugatnak nevezve, akkor mit kezdhet a főváros? Nem ő rendelkezik az M0 EU-források felhasználásáról.

Előzmény: . kata31 (25832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!