Sikerült megtudnom a részleteket. Bérleti szerződés stb... minden stimmelt. Azért büntették meg mert ha nem a saját autódat szállítód az autómentővel akkor már PÁV és Közúti árufuvarozó engedély vagy vizsga kell hozzá. Legalábbis ez volt a hivatalos álláspont. Mi a véleményed?
Olaszba ha a saját neveden van akkor is kell bele tachográf. Ha iparszerűen űzöd (cégnéven van a kocsi) akkor Németországban is kell 2.8 T felett. Ausztriát nem tudom biztosra nem ott élek.
Köszi, ezt jó tudni. Akkor se kell rá semmi más ha iparszerűen űzném egy 3,5t össztömegű járművel? Vonóhorog semmi esetben se lesz rajta mert az E-kategóriát nem tervezem letenni.
Nem kell semmi hozzá, elég a B jogsi, de a forgalmiban az össztömeg a 3,5 tonnát nem haladhatja meg.
Hiányozhatott a bérleti szerződés vagy a meghatalmazás, biztosítás esetleg. Ha cég néven van az autómentő és van rajta vonóhorog akkor tachográf is kell bele, ha korongos egyszerűbb, ha digitális akkor sofőrkártya kell. Ha szállítást végzett akkor azt csak az NKH felé kell bejelenteni, de már évek óta nem kell autómentő vizsga rá és KKSZ se.
Egyik ismerősöm mondta hogy a barátja nem régiben kibérelt egy Ducato autómentőt hogy behozzon egy Audit. Itthon a rendőr 50ezerre megbüntette mert valamije hiányzott ahhoz hogy vezethessen autómentőt és mondta hogy a következő ilyennél a jogsi is ugrik. A határozatban hivatkoztak valami törvényre de még nem tudtam kideríteni. Sima B jogsija volt.
Én úgy tudtam hogy a sima B jogsi elég az autómentőre.
Először az volt a terv de nincs olyan autóm ami tudna húzni 2t felett, E kat. om sincsen és azért utánfutóval sokkal veszélyesebb, rengeteg a baleset van abból hogy berángat a futó.
Én majdnem egy évig kerestem mire megtaláltam a megfelelő felépítményt. Utána lecseréltettem a fülkét egy eggyel újabbra, meg az igényeimre szabtam teljesen. A klíma még nincs benne, de az állófűtés is a polcon pihen. 0 km-es, mert motorfelújítás óta egy métert se ment. Én meg eljöttem Magyarországról már lassan 1 éve.
Értem, erre nem is gondoltam. Én csak azt tudom hogy a súly a legfontosabb dolog de persze a biztonság még inkább. Mercedesnél tudomásom szerint kb. 100kgval nehezebb a duplakerekes mint a szimpla. Tudni kéne pontosan a súlyokat de erre nincs lehetőség csak miután megvettem.
Pont, hogy az arány fordítva van kb 80%-uk duplakerekes, a nagy súly miatt mert vagy teli raksúllyal megy vagy üresen. A nagy súly miatt kell a hátsó kerékhajtás is. A szimplakerekesekkel 1000-1200 kg-ot tudsz "biztonságba" vinni, de ha durrdefektet kapsz akkor hatalmas tapasztalat kell, hogy megfodd a gépet. Smartokra vagy Trabantokra természetesen még jó a szimplakerék, de egy valamire is való autómentő duplakerekes. Kaptam már defektet 4-szer, mind a 4-szer rakottan, szerencsére nem alkalmas száguldozásra így nem lett a szentségelésen kívül különösebb baj. Ja az autómentőknél a nagyobb súly a hátsó kerékre jut, ezen segítenek kicsit hogy előrefele lejtetik kicsit a platót. De teljes terhelésnél párhuzamossá válik az úttal. Hátsó futóműbe meg ha laprugóst veszel akkor erősítsd meg, de a legjobb ha segédrugókkal látod el. Nézz meg egy Gazellát, hasonló megoldással van gyárilag szerelve. Másik lehetőség a légrugós.
A duplakerekesek viszont súlyba nagy hátrányból indulnak. Van most is egy 410D ami nagyon tetszik de a duplakerék miatt inkább hagytam. Az autómentők 80% szimplakerekes, legalábbis azoknak biztosan amik külföldre járnak. Én kifejezetten szimplakerekest szeretnék és csak Merci jöhet szóba azon belül is csak 316CDI vagy 310D T1. Persze meggyőzhető vagyok hogy miért fontos a duplakerék, Te jobban értesz hozzá mégis. Tudom hogy más típusokat is használnak autómentőnek de én csak egy Mercit vezetnék szívesen és ráadásul ez félig hobbi lesz. Autómentők között is szét néztem de több okból nem szeretnék eleve autómentőt venni. Egyrészt sokkal drágábbak másrészt az autómentő arra van hogy menjen tehát mindegyikbe legalább 400-500ezer benne van és nem szeretnék egy levetett gépet.
Vagy miért nem használt autómentőt vadászol inkább? A Mercedesen kívül is van élet, bár én most mindennapjaimban pont egy Mercit használok személyautónak, pedig VW hívő vagyok.
Autómentőnek nem való szimplakerekes! Esetleg két hátsó tengellyel, csörlőből is szerintem lehet használtat találni. Winch az nagyon jó minőség. Merciknek és LT-nek (Crafternek) típushibája ha túlterhelik eltörik a fülke mögött a váz. Rengeteg ilyet láttam már.
Vadászok használt felépítményt is, egyenlőre csak körbe néztem, először legyen meg az autó. Egy ilyen felépítményt szerintem is simán meglehetne csinálni de a papírozásnál bukik el a dolog.
Szimpla kerekes 316cdi lesz vagy T1 310D. Egyenlőre megfelel nekem a 4-5tonnás elektromos csörlő is aztán majd ha kevés lesz akkor fejlesztünk.
Nem lenne értelme egy bontott felépítményt vadászni rá? Bár én tuti megcsinálnám magam. Két helyen törném meg a felépítményt, csörlőből meg csak hidraulikust tegyél rá, bár ha nem viszel sérült vagy rég leengedett kerekeken levőt és a fék vagy váltó sincs beragadva azt egy elektromos is felrántja.Dupla kerekes az autó? Alvázas?
Most kérdeztem meg pár felépítményest. Az egyik 1,5millióért megcsinálja a másik 4400eurot mondott csörlő nélkül. Azért ez nagyon sok pénz. A horganyzott vas vázas, alu lemezeléssel 600körül megállna. Az a baj összevissza beszélnek , az egyik azt mondja az alura hogy 260kg a másik 420at mond. Nem tudom elképzelni hogy ilyen nehezek legyenek ezek a felépítmények persze nem értek hozzá.
Én az egészet aluból csinálnám, a segédalvázat és a vázat is. Nem tudom, most milyen papír kell hozzá, de eddig se tudtad úgy levizsgáztatni, hogy otthon összedobtad és elmentél NKH műszaki vizsgára.
Köszönöm, megpróbálom. Szerinted mekkora súlya van kb. egy jó felépítménynek rámpákkal együtt?
Zártszelvényből gondoltam a vázát a többit aluból mert max 2tonnás lehet a gép.
Esetleg arról tudsz valamit hogy hivatalos autómentő valóban csak akkor lehet hogy ha olyan csinálja a felépítményt akinek van ilyen ISO vizsgája és tud műbizonylatot adni?
Tudna nekem segíteni valaki abban hogy mi a menete annak ha külföldről behozok egy platós Mercedest de azt itthon hivatalos autómentőként szeretném papírozni?