Úgy fest, nem a féklámpa kapcsoló a ludas (árak: 5-8e igen az utángyártott, de a "gyári" 37e, a Corsa D, ami elvileg jó bele, 20e).
Stabpálca: köszi a tippet! Megnézzük ezt is, tuti van benne, T-Jet Sport. Az is biztos, hogy azon az oldalon a toronycsapágy/szilent cserés, mert hétvégén egy púpon fordultam le keresztbe, szólt rendesen, nem csak a korábbi nyöszörgés/klattyogás.
Hibakód: kormányszög jeladó és nyomatékérzékelő. Közben a szervó is elmegyegetett, hibakód is jött a kormányra. Ez ahogy nézem, egyben van, cca. 60-70e-ből ki is cserélődik, hurrá! Sajnos eljött az az idő a kocsinál, amikor megmakkan minden, ami korábban még nem (15 év, 190e km). Ki lett törölve a hiba, meg újra lett "tanítva" (jelentsen ez bármit), aztán kiderül, előjön-e. Műszakin át kéne mennie, aztán rendbe teszünk mindent szép sorban.
Tavaly (15 ekm - t ment azóta) fojtószelep tisztítva. Hiba jelenség: 10 indításból egyszer alapjáraton lefullad. Újra indítva és gázt adva tökéletes. De minden indítás után komoly benzinszag van a garázsban utána. Fogyasztása normális..
Létezik, hogy megint fojtószelepet kellene tiszítani?
Végül megoldódott a Punto gyorsitás közben fellépő rángatás. Kicseréltük a gyújtó tekercseket, illetve a MAP szenzor, fojtószelep is meg lett tisztítva.
- fékpedálkapcsoló: létezik, h csak a gyárit szereti jobban a kocsi? Már a 2-3. kapcsolónál csinálja azt, h pár hónapig tök ok, aztán elkezdi dobálni a hibakódot, de újraindításnál eltűnik. Hideg párás reggeleken főleg, de tűző napon is gyakran. Ugye a gyári már 37e a régi 15e helyett, Opel van, ami elvileg kompatibilis, de az is 20e.
- futómű: vki tapasztalt már olyat, h kis tempónál (pl. körforgalomban erősebb ráterhelésnél) kanyarodva vmi kattog, de rohadtul, de fizikai oka nincs? Külső féltengelycsukló, szilentek cserélve, belső csukló most lesz sanszosan esedékes, de a kattogás régóta fennáll. Toronycsapágy+szilent még gyári. Ötlet?
Pedig azt megtudod csinálni, magad is. Okostelód biztosan van, programok, ingyeneseket is találsz a neten, a hibakódokkal. Ja, és itt a baloldali kereső is nagyon jó tud lenni.....
Rossz üzemanyag, üzemanyag nyomás, hűtővíz hőfok érzékelője, map szenzor, lambda szondák, és igen a fojtószelep koszosság, amiket én megnéznék, a teljesség igénye nélkül....
Mennyi km. van az ótóban?
Sok sikert!
És légyszíves, írd meg, mi volt a gond, köszönjük!
Üdvözlök mindenkit! Szeretnék tanácsot, illetve segítséget kérni azzal kapcsolatban, miszerint a 2008-as 1.4.16v benzines Grande Puntom, gyorsításkor kissé rángat.
Ki lett cserélve kettő darab trafó, mert repedt volt a műanyag, a gyertyák.
Gondolok a fojtószelepre, hogy esetleg azt kellene megtisztítani... Szépen indul, bár hullámzik a az alapjárat, főleg a reggeli indításkor.
Előre is köszönöm szépen az ötleteket, amit érdemes megnézni, cserélni.
Urak! Alakította e már át valaki a Grande klímakuplungját, "hagyományos" 12V-osra?
Vagy ha van valaki, aki nagyon benne van a klímás témában, tud e kuplung típust mondani, ami megfelelő lenne rá? Ez lenne az egyszerűbb megoldás. A villany részét megoldom.... Végső soron az is játszik, ha a komplett kompresszort kell cserélni, de akkor is kellene típusismeret, mert a csatlakozások, a szíjtárcsa kinyúlása, és a felfogatás adottak!
Az a helyzet, hogy az oldal tartalomkezelőjével senki nem foglalkozott már (verziók követése, biztonsági frissítések), ezért elavult, biztonságilag már nem felelt meg. Idő kérdése lett volna csak, hogy valami robot rátaláljon, megtörje, és saját célra fordítsa. Így úgy döntöttem, hogy leállítom, a domain név meghosszabbítását sem kezdeményeztem, így az is törlésre került, ennek kb. 1 éve már. Az oldal ezzel eltűnt az éterben.
Nagyon köszönöm a tippet, Csaba meg is javította. Kb. egyórás munka és egy kiváló szakembert ismerhettem meg. Erősen ajánlott! (Nem IX. hanem XX. kerület, de nem távolság. :-) )
Urak! Járt már úgy valaki, hogy a klímakompresszorban megszorultak a dugók? Haza tudott e menni, a kerregő, a töréspontokon eltört, tengelykapcsolóval?
2012-es 1.4-es benzines Punto világításkapcsolója kikapcsolt és helyzetjelző állásban is tompítottként funkcionál. Amúgy minden más elektromos berendezés rendesen működik. A világítást is tudom váltani távolira, csak éppen a kikapcsolt és a helyzetjelző állapot nincs meg. Volt már valakinek ilyen hibája?
A kormánykapcsoló teljes cseréjét javasolta a szerviz látatlanban, de a kapcsoló kb. 130 ezres ára kicsit elkeserít. Esetleg ismertek olyan elektromos szervizt Budapesten, ahol ezt a hibát lehet javíttatni csere nélkül is?
újra itt. Sajna nem mentem at tegnap a fuston. Grande punto 1.4 V. Olajat eszi meg mindig 1000km utan 0.5-0.7 literig.
2010-markaszerviz, nem neztem az olajat 2011-szerelo, nem neztem az olajat 2012-mintha keves olaj jott ki 2013-kb 3havonta felliterig,elso kontroll 2014-masik szerelo selenia 10w40,erdemi valtozas nincs 2015-2016-3havonta felliterig 2017-3havonta felliterig,kontroll mar kellett jatszani hogy atmenyjen 2018-3 havonta felliterig 2019-kevesebb mint 2-3havonta felliterig,nehezen ment at 2020- 2-3havonta felliterig 2021- havonta felliterig nem ment at elsore,motor go,de motor go utan is jatszani kellett hogy at menyjen 2022-1000km utan minimum felliter 2023-1000 km utan minimum fel liter, nem ment at