A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Sziasztok:-) 2008-as dögös fekete full extrás BMW K1200S-sel nyomulok barátnőmmel, aki utasként tart velem. Budapesten lakom, sok éves hazai és külföldi motoros rutinnal rendelkezem. A veszélyes helyzeteket kerülöm ugyan, de ettől függetlenül - ha lehet - szeretek tempósan, sportosan motorozni! Szívesen jönnék össze olyan BMW K-s tulajdonosokkal, akik szintén hölgy útitárssal utaznak - esetleges jövőbeni együtt gurulás céljából. Sajnos nagyon kevés K tulajdonost találni a budapesti régióban, mert valamilyen értehetetlen okból a BMW-s tömeg a GS-t favorizálja, amiket viszont én ormótlan méretük és ronda külsejük miatt szívből utálok és nem is szeretek GS-sekkel együtt túrázni... Fentiek okán, épp ezért távolabbi szándékom végre egy igazi "elit" BMW sport-túra motorokkal rendelkező állandó csapat v. klub összehozása, ahol elsősorban és kizárólag a K1200-1300 S/R illetve GT tulajdonosok tömörülhetnének.
Régebben létezett ugyan egy BMW K-s klub, de az évek során sajnos ők "prostituálódtak" és mára már főleg egyéb bringákat találni ott mintsem az egykori névadó BMW-ket. De ami még rosszabb, hogy valamilyen agyament ötlet nyomán felvették a motoros klubnak a lehető legidiótábban hangzó és egyben tök égő "Mackóméz" nevet! Hmm?? No comment...
Gyárit légszűrót vettem annak idején, mert én se találtam olcsóbbat.Még a barátom által hozott Louis katalógus is pont annyiért írta, mint a BMW.
A szélvédelemmel nekem nincs bajom, az a kis állítható füllentyű pont fordítva van beállítva, mint nálad.A szélzaj se zavar - engem.Aztán van, akit igencsak irritál.
A másik téma a benzióra kérdése. Az enyémen nincs gyárilag (úgy tudom, ez extra felszerelés volt akkoriban). Mivel a szintjelző megvan a tankban, ezért elvileg bármilyen műszerrel meg lehetne oldani a dolgot, nem kellene megvenni a drága gyárit. Mostanában keresgélek olyan autóba/motorba való benzinórát, ami elférne az idomban, és bírja az esőt/hideget. Nincs esetleg valami ötleted?
Aktuális kérdés: tudsz-e jó beszerzési helyet légszűrőre? A gyárit picit drágának tartom, jól jönne valami egyéb beszállító, de eddig nem nagyon találtam.
Azonkívűl hogy vagy megelégedve a szélvédelemmel? Ugye az RS-nek elég speciális a szélvédője, nekem érdekes módon 0-80-ig és kb. 140 fölött működik igazán, 80-140 között (tehát ahol legsűrűbben használom) elég zajos és turbulenciákat csinál. Én egy Schuberth Concept bukót használok, az elvileg elég halk, mégis nagy a szélzaj 100 körül. Láttam a neten különféle szélvédő toldásokat, egyetlen bajom velük, hogy elrontják a motor formájának összhangját.
Szia! Most olvasom vissza a topikot, és felfigyeltem a gépedre, főleg hogy nekem is pont ugyan ilyenem van (még a szín is stimmel). Érdekelnének a tapasztalataid, nem sok 16V-s márkatársat találtam eddig az országban. Itt egy kép az enyémről:
Itt a szint ok, így elfogadom, hogy több olaj megy bele, mint amit a szervízkönyv ír.
Eddig mindig túltöltöttem a motorjaimat, hogy egykeréken is kapjanak olajat valahogy. Mivel ezzel már no egykerék, így szintig töltöttem. Hadd szóljon.
Hihetelen dolgokat művel a motorod, nem is értem az egészet. A cégünknél használunk PLC-ket-mikroszámítógépeket és az a tapasztalat, hogy az elektronika nagyon ritkán hibásodik meg, inkább valami perifériás egység(jeladó, végálláskapcsoló stb), amitől leáll a berendezés. Kiváncsi vagyok, mire jut a Wallis.
A szervízbe érkezés után pár perccel a dudám elkezdett folyamatosan dudálni !
K.....A GÁÁÁÁZ !!!!!
Totál meghülyült az elektronika.
Diagnosztika:
- azt mutatta hogy nem jó az ESA - kipróbáltuk -tényleg nem volt jó
( ezt éreztem is mikor menetem vele tegnap )
- gyújtás nélkül a markolat fűtés működött ( hol be - hol ki - kapcsol )
- az első helyzetjelzőm is működik gyújtás nélkül
Szóval a szaknyelven karosszéria elektronikának hívott központi elektronika a probléma !
Na és a lényeg : ITT LETT TELE A TÖKÖM A BMW -vel.
Először is : fel kell vinnem pestre, mert itt be tudják szerezni és be is tudják azt építeni, de mivel már nem motor szervíz így nincs szoftverük, és az elvégzett munkára sem tudnak garanciát adni.
2 opciós a doldog : ugye Wallis - Kelemen Jani......
A - frissítünk egyet és talán jó lesz .. ez az olcsóbb verzió és szerencsésebb
B - új elektronika beszerzése ... - na ez a szerencsétlenebb és a beszarás kategória
Szóval mivel pont meg akarta venni egy kedves vevő, csak ez a probléma közbejött
, de ennek ellenére még indíg érdekli így nagy a valószínűsége hogy megválok tőle.
No, a felnit kijavították, 10e Ft volt, mindkét oldal kapott. Fényezés nem jött le, jó helyet találtam (X. ker. Árpa u. 20.).
Legalább kipróbáltam a hátsó emelőmet, ami ehhez készült, a BMW emelőjének hatodába fájt kb. Az első emelőm még nincs kész, így a garázs mennyezetéről lógott a szerkezet. Van sok okos megoldás rajta, és sok buta is. Pl. miért a szívócsőbe rakták a légszűrőt? Mert így kettő kell belőle? A csavarok vissza-tekerése is jó mulatság lesz, mivel nem egyforma a hosszuk egy adott idomrészen, mint a japánoknál, így lehet majd sakkozni. No és az olajleeresztés egy fasszopó vékony csövön keresztül a tartályból... Ja, és a megadott 3.5 liter olajmennyiség (szűrővel) helyett 4.3 megy bele.
sziasztok 1100 gs- hez kellene nekem egy kardántengely?????ugyanis a keresztnél szétszakatt....valakinek valami tipp ???,az 1100-es és 1150 egyforma lehet????