En eleg sokat jarok Budapesten fel-ala, de kizart dolog, hogy a forgalom barhol is 80-90-nel haladjon. Pontosan a sok balfasz miatt elkepzelhetetlen ez.
Talan neha a Rakoczi hidon osszejohet, de mashol nem tudom elkepzelni.
Pl. A Duna-hidak egy része, Szentendrei út, Váci út. Azért nincs mindig dugó, a reggeli csúcsot igyekszem elkerülni, a délutánit nem mindig sikerül.
Bécsben valóban sokkal folyékonyabb a közlekedés. Itt pl. egy városon belüli munkahelyváltás sokszor költözéssel is együtt jár, pontosan azért hogy ne közlekedéssel teljen az idő - önkormányzati bérlakásokra gondolok, rengeteg van belőlük. Szintén rengetegen dolgoztak részben vagy egészben home officeból már a járvány előtt is.
Budapesten meg haladok a forgalommal ha az 80-90 akkor annyival
Hol van ilyen Budapesten es milyen idoszakban?
Meg az M3 bevezeton sem lehet ennyivel haladni a forgalommal amikor nincs akkora forgalom, mert mindig van egy halom birka, aki ennel sokkal lassabban megy.
Bécsben is csak ötvennel lehet menni még a 2x3 sávos utakon is, valamivel keskenyebbek a sávok, így nem tűnik annyira lassúnak. Még a hatvan óra szerint belefér, afölött jön a bünti, rengeteg a fix traffipax, plusz sok a civil rendőrautó. Itt ha valaki rendszeresen huligánkodik, gyorsan megszabadulhat a jogsijától.
Egyik ismerősünket két évre tiltották el az Ausztriában történő vezetéstől, plusz 3.000 euró körüli büntetés, mert versenyzett éjszaka 140 körül (a versenytársat valami arab diplomatát elengedték).
80-al az olyan osztott pályás utakon lehet menni, ahol nincs szintbeli kereszteződés, ott nagyjából a 100-as tempó még belefér.
Budapesten meg haladok a forgalommal ha az 80-90 akkor annyival, ez azért lakott területen sok, csak hozzászokik az ember.
Bár én amikor Járok a Szentendrein, hidakon, Hungárián, Szerémin, akkor ott se. Tudom, én k. anyámat, hogy miért nem reggel 8-9 között araszolgatok a kocsival :)
Amugy ezek a futarceges furgonosok teljesen elmebetegek. A dhl konkretan szarik ra, hiaba van felmatricazva, nem az o autojuk, alvallalkozo, ok nem tudjak felelossegre vonni.
(leginkabb nem akarjak, mert ugye masnap mar kaparhatna is le a matricat, ha normalis lenne a cegvezetes).
Reszemrol ezert ha lehet, nem is hasznalom a dhl-t.
Aha, elég sokat, pl. könyvelőhöz azon járok (még mindig kilométerekre kint járunk képzeletben a Hungáriától, szóval engem továbbra sem kell leszoktatni a belvárosi autókázásról). Én azért megvárom hogy mi lesz mert nem nyugtat meg amit olvastam hogy akkor ott meg a zaj és por miatt kéne az 50.
Azoknál szinte biztos, hogy nem, de a halálos áldozatok többsége nem ebből van, ez mondjuk évi 10 eset.
Nem írom le többször, hogy nincs szó az autópályák be- és kivezető szakaszairól, mert ha még egyszer ezzel jössz, akkor kiderül, hogy andd íkúja magasabb kettőnél, mert el tudta lopni a nickedet.:) Az pedig valószínűleg azt jelentené, hogy az ismert univerzum többé nem létezik.:)
Annyiban releváns ezt idehozni, hogy... és most idézném Karácsonyt:
A járvány elleni védekezésen túl az élet más területein is az emberéletek megmentése a célunk: hiszen minden héten életét veszti egy budapesti az utakon. A választási programomban megfogalmaztam és legutóbb a 2020-as budapesti költségvetés vitanyitójában is megerősítettem azt az ígéretemet, hogy a városvezetés célja nem kevesebb, mint hogy nullára, az az nullára csökkentsük a halálos közlekedési balesetek számát Budapesten. Ehhez – a közgyűlés többségének támogatása esetén – végre elkezdődhet az a tervezési folyamat, amelynek eredménye egy biztonságosabb Budapest lesz.
Biztos én ülök fordítva a lovon és a laptop elől vagyok csak okos, de úgy vélem, a 70 helyett 50-re csitított Szentendrei nem számított volna a Zách által említett baleseteknél, ahogy az összes többi nagy port kavarónál sem, és a sebességhatár (adott helyen 70) tényleges betartása, betartatása lett volna inkább a megoldás arra hogy ne haljanak meg emberek.
És igen, ha nem is szuperképesség, de a tököm csorogjon már 50-nel egy autópálya kivezetőn, na.
Ez most másfelé visz, mert ugye arról van szó, hogy kibírható-e gond nélkül egy olyan rövid szakaszon a hetven helyett ötven, vagy végtelen önuralom és szuperképességek kellenek hozzá.:)
Most itt mindenki kurva gyorsan megy, olcsó a benzin, vagy nem tudom. Simán hetven fölött megy a forgalom. Vannak is olyan megoldások, amik máskor nemigen fordulnak elő. Ilyenkor jól látszik, hogy ha a sok alkalmatlannak több ideje van átgondolni, hogy mit csinál, akkor kevesebb a baj. Azt pedig szerintem már százszor megbeszéltük, hogy városban nagyon sok infót kellene feldolgozni, ez pedig nem mindenkinek megy adott idő alatt, ugyanakkor fosnak, hogy letiporáják őket (ami amúgy nagyon ritka már szerintem), és mégis nyomják.
Mégsem érzem úgy, hogy akkor most százzal kéne éjszaka végigmenni rajta.:)
Amúgy jó hogy ezt felhoztad, mert igazán remek hogy 50 lesz a Vácin/Szentendrein/stb, ez nyilván akkor megoldja az éjszakai gyorshajtásokat. :D És biztos én követem felületesen, de valahogy nincsenek azzal tele a hírek hogy amúgy szabályosan, 70-nel haladó autók okoznak súlyos vagy épp halálos baleseteket éjjelente ezeken a helyeken. Valahogy mindig "sikerül" kurva gyorsan menni egy-egy hírértékű esetnél.
akkor sem szoktam felforralni a fékeket azon a kb. 7 kilométeren
Tudom, tudom :P Érdekes, nekem azon az autón utána soha többé gyulladt ki a betét miután vettem bele rendeset, a versenypályán is csak elgyengülni tudott. Jó, hát lehet hogy kissé túllőttem az alkatrészekkel, de hát inkább legyen feleslegesen jó egy fék, nem? :)
A kresz egy együttes miniszteri rendelet, a módosítása a jelen jogalkotási rendszerben kormányrendelettel történik. Ezt nem tudja egy főpolgármester felülírni, még vészhelyzet idején sem, amikor a közgyűlés hatáskörét gyakorolja. A kresz szerint lakott területen belül 50 km/ó a megengedett sebesség. Amit a közút kezelőjeként megtehet, hogy ettől eltérő sebességhatárt állapítson meg. Az önkormányzati utakra. Ezekből is kétféle van, a fővárosi, és a kerületi fenntartású utak. Az állami fenntartású utakkal nem tud mit kezdeni.