Gyűjtőtársunk (akinek tavaly kint voltak a kerékpárjai) gyerekkerékpárjaihoz kéne még pár darab, jól gondolom? Pár szép darab gyermekkerékpárral sikerült gazdagítanom a gyűjteményét, örülnék, ha viszontláthatnám a kiállításon. :) Vagy mi az idei évre a kerékpáros részleg koncepciója, ha lehet tudni?
Egy barátom nemrég látta a Mokányomat. Nagyon tetszett neki, ő is szeretne egyet összerakni. Megpróbálok neki segíteni, mivel nem szokott fórumozni.
Ezeket a bringákat tudja felajánlani cserébe:
Egy fellelt állapotú1940-es OSO Kühne Európa. Nagyon sok króm van a muffon, gyönyörű nyaktábla és 2db eredeti OSO ("domború gerincű") falcos felni van rajta. Természetesen a hátsókerék 40-es Torpedó aggyal fűzve.
Egy 1941-es hiányos nyaktáblás Szent László női Csoda, benne a „csodalánckerekes” hajtás, néhány eredeti piros csíkkal. Van rá esély, hogy utángyártott sárvédődíszt is tudunk hozzá szerezni.
További fotókat privátba tudok küldeni. (juhasz pont jupi kukac gémail pont com)
Sárvédődíszen kívül (ezt már sikerült szerezni), mindenféle Mokány alkatrész (váz, lánckerék, villasapka, nyaktábla, sárvédők) érdekel minket.
Szia! Csak annyit szólnék bele, hogy ez csak lánckerék, kell hozzá egy váltószerkezet. Vagy agyváltót szerelsz be, de montad hogy az agyat nem akarod cserélni. Üdv
Így biztosan könnyebb lesz kiszúrni a nem igazán koros darabokat.
Az is biztos, hogy a bemutatóval sikerült ellensége(ke)t szerezned magadnak (az eladók közül), de vigasztaljon az, hogy a potenciális vásárlók közül sokkal többen lesznek hálásak neked a felvilágosításért, hogy mire is kell odafigyelni.
Tényleg nem az utángyártással van a baj (hisz' Pazolta is ezt mutatta be a minap a körmös alátétekkel), hanem azzal, ha eredetiként akarják eladni.
Remélem ez a bájos 1978-as Seabird feldobja a napotokat. Tegnap az FB-n nézegettem egy album képeit amikor megláttam ezt a kis exportszökevényt megbújni a háttérben. Ma elmentem és utánajártam az ügynek. Beazonosításhoz a Varsa bibliát használtam, számomra az érdekes az volt, hogy a 60-tól 80-as évekig pont ebben az évben volt a legmagasabb az exportmennyiség, a teljes termelés több mint 2/3-a. Az MGYVK múzeumában nem találtam meg pont ezt a változatot (más típusú seabird az volt), de a JET 707 is ilyen vázra épült.
Ha érdekes a dolog, szívesen elküldöm nagyobban is a képeket. Szép napot! indafoto.hu/kcvekedli
Én is észrevettem,hogy itt valami sántít. Nem tudtam nem észrevenni…
Nincs ezzel baj,hogy valaki elkezdte utángyártani a sárvédődíszeket.
Kell belőle,van és lesz is rá igény. Több a veterán kétkerekű,mint a beszerezhető,fellelhető,rávaló dísz. Csak hát értékben nem ugyanaz a két dísz. Csak egyszer kell megcsinálni,vagy csináltatni az öntő formát. Utánajárással,belekerülési költséggel max 5-6e egy ilyen spiáter vagy alu figura. Ha rakunk rá normális,korrekt hasznot,akkor is max 10-12e-nek kellene lennie a piaci értékének. Nem pediglen ilyen horror összegnek. 29 rugó, jó kis árrés.
Érdekes,hogy ez a kedves vaterás „kolléga”,aki a szarvast is árúba bocsátotta,a ritka eredeti turulos dísz egyik oldalát megtakarította. A szarvasnál már nem alkalmazta ezt a eladási módszert. Hogy miért nem? Szerintem logikus,hogy miért nem….
A licitálási trükk, az megint egy másik történet…
Úgy érzem egyre rosszabb lesz a helyzet,keveredni fognak az eredetiekkel.
Nem akarom adni az ötleteket az „elkövetőknek”,de vannak bizonyos eljárások amivel még öregíteni is lehet. No és akkor nagyon nehezen lehet megmondani, h. melyik az igazi.
Pl.:Ha jól tudom a náci „ereklyéket” nagyon profi módon hamisítják. Már a komoly gyűjtők sem tudják mindig megmondani,hogy melyik az igazi.
Pesti környéki börzéken már én is láttam ilyen eredetinek mondott díszt.
Mellékelek néhány fotót. Elnézés kérek a képlopásokért.
Ha tényleg jobban megnézi az ember, apró részletekben eltér a többitől. A megtakarított eredetikhez képest sötétebb a színe,két hátsóláb találkozása is más,túl sarkosak a belső kontúrok és sorolhatnám…..
Érdemes szerezni egy whitworth menetes anyát,talán ez is jó szúró próba…
De maradt, egészen addig ameddig, be nem törtek és, el nem vitték azt is. SINGER volt teljesen komplett, még a komoly tűk és árak is megvoltak hozzá. Sajnos, egyéb okból itt nem írhatom le, hogy kik tehették, de gondolom mindenki sejti. Hát így maradtunk bőrvarró gép nélkül.
Szerintem ne hagyd abba, mert akkor szomorúak leszünk...
Ha terhes a sok gép, akkor hagyjál annyit amennyit a család is elvisel és neked is örömet jelent, mert ezt a hobbit csak örömmel, szeretettel szabad művelni, mint ahogy eddig Te is tetted és remélem még fogod is:))
Üdv! Nekem volna egy komplett pepperonim, piros elég jó alapotú kivéve a hátsó villát ,ugyanis kissé kirohadt de egyébként jó és egész elérhető vagyok
Csepelfixi@freemail.hu email cimen !!
Köszi, igyekszik segíteni az ember a "sors"társaknak:)
Még lenyomtam ma is párat szerencsés szám:
A tizenötödik után fel kellett kicsit köszörülni a kiütő tengely élét...
"Hiánypótlásilag" már a másik két mérethez is pároztattam a leendő szerszámokat, de ez már kicsit komolyabb lesz, mert 1.5mm-es alátétekhez, már nem lehet kézből célozgatni...