Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31722
Ha ez a szinte kopatlan sín máshol felesleges, akkor miért nem oda vitték és építették be, ahol nagyobb szükség van rá?

Jaj már, hát rég megállapítottuk... A forgalomszüneteltetett vonalban tetszőleges minőségű munka végezhető, tetszőleges minőségű anyagok használhatók fel, és tetszőleges minőségű munkáért, anyagokért lehet számlázni. Értelemszerűen a számlázott minőség és a valós minőség hangyányit szétcsúszhat egymáshoz képest, mégpedig rizikó nélkül.

hm
Előzmény: _nyunyuka (31721)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31721

Valamit nem értek.

 

Ha ez a szinte kopatlan sín máshol felesleges, akkor miért nem oda vitték és építették be, ahol nagyobb szükség van rá?

 

Lásd pl. Köki-Fradi. Oda a Köki-Pestszentlőrinc szakaszból kibontott 48 kilós síneket építették be. Miért nem oda vitték inkább az "új" anyagot, a megszűnt (jó, tudom, hivatalosan nem így hívják) vonalba jó lenne az agyonkopott, törött sín is. Teherforgalom nulla.

 

illene ám azt a fránya űrszelvényt szabadon tartani, meg a gyomírtót leközlekedtetni

 

A gyomirtó márciusban leközlekedett, április óta csak papíron létezik a pályafelügyelet. A két macheta segített, hogy végig tudjunk a pálya mentén bringázni.

 

Ebben semmi gazdagság nincs.

 

Szerintem van. Éppúgy feleslegesnek tartom, mint a fábiáni SOS állomásbontást és "korszerűsítést". Ahelyett, hogy inkább oda költenék a pénzt, ami mondjuk a menetrendszerűséget javítaná, tartalékot biztosítana a szoros csatlakozásoknál.

 

(Fábiánban nem lett volna elég a váltókat kiszögelni, a jelzőket szabványos szabadra állítani? Ha mégis szükség van rá, pár órás munkával visszaállítható az eredeti állapot.)

Előzmény: Törölt nick (31717)
bakterbódé Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31720
Az a felháborító, hogy mindenki - a tulajdonossal az élen- a Start-ot pofozza...ahelyett, hogy körültekintene a MÁV csoportban!
Előzmény: Törölt nick (31718)
Rbatka Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31719
Lehetne rosszabb is a növényzet.
Hol is? :))

Előzmény: _nyunyuka (31714)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31717
Ebben semmi gazdagság nincs. Más vonalakon feleslegessé vált síneket építettek be.
Megszűnt a vonal? Nem. Na hát akkor...
(a stílus nem neked szólt Nyunyuka, csak írói munkásságom része)

De azért hagy adjak a helyi pft.nek egy feketepontot: illene ám azt a fránya űrszelvényt szabadon tartani, meg a gyomírtót leközlekedtetni.
Előzmény: _nyunyuka (31714)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31716

2007. márciusában bezárt vonal...

Előzmény: gbeatle (31715)
gbeatle Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31715
Gyenge tipp: Börgönd - Szabadbattyán?
Előzmény: _nyunyuka (31714)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.08.16 0 0 31714

Gazdag Ország Vagyunk - sokadik rész:

1988-as, diósgyőri elektroacél sínek, cserélve 2007 szeptemberben...

...kb. 10 vonat ment rajtuk végig...

...szinte világít a frissen pótolt ágyazat...

A helyzet nem annyira rossz, mint amilyennek látszik. A vonal egy icipici űrszelvény-tisztítás után végig járható. 
Carpy Creative Commons License 2009.08.15 0 0 31713
:)))))))

("tudtam" helyett "sejtettem", de így is nagyon jó)
Előzmény: RadiX (31712)
RadiX Creative Commons License 2009.08.15 0 0 31712
"1951-ben ismerkedtem meg Csanádi (Czipszer) Györggyel, de akkor még nem tudtam, hogy a Montánúnió fizetett ügynöke, és imperialista kém..."
Előzmény: hmsoft (31709)
v_peti Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31711
A szerencsi jutott szerencsétlen sorsra. Pedig nemrég lett felújítva.
Előzmény: abdhulbin (31702)
v_peti Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31710
Igen, sőt fejlesztik is. Ugyanis egy gyár kissé kevés, kettő szerintük* meg sok lenne.

*A brüsszeli barmok szerint.



Előzmény: Törölt nick (31699)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31709
Legyen. Ha már 1959, akkor pl. Római Szerződés, Közös Piac (1957). Hogyan hatott az EGK az akkor vastagon szovjet befolyási övezetben lévő Magyarországra, azon belül a vicinálisaira?

hm
Előzmény: Törölt nick (31708)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31708
"Az EU számos jellegzetessége létezett azonban már 1992 előtt is; elődjeinek története az 1950-es évekre nyúlik vissza."

innen
Előzmény: hmsoft (31707)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31707
akkor is mindenről az EU + liberalizálás + globalizálás tehet

1959-ben hol volt az EU meg a liberalizálás meg a globalizáció? Ezt az időszakot még valahogy ügyesen be kell illeszteni a gondolatmenetbe.

hm
Előzmény: Törölt nick (31703)
koller andor Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31706
Lengyelországban a vicinálisok többségét még az EU csatlakozás előtt bezárták.
A cukorgyárak tekintetében meg igazad van.
Előzmény: Törölt nick (31703)
Carpy Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31705
"Akárhogy csűröd-csavarod, akkor is..."

Ezt aztán az ötcsillagos érveléstechnika :)

(Pedig egy kicsit, egy icipicit még igazad is van. Csakhogy a stílusod miatt az írásod tartalmi részével nehéz komolyan foglalkozni.)
Előzmény: Törölt nick (31703)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31704
Lehet, hogy szétszedték, de össze is rakták :-) Afrikai nyerscukor
Előzmény: abdhulbin (31702)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31703
Akárhogy csűröd-csavarod, akkor is mindenről az EU + liberalizálás + globalizálás tehet.
A vicik és a cukorgyárak, stb mind-mind ennek az áldozatai.
Előzmény: Carpy (31688)
abdhulbin Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31702
Tavaly volt egy TV tudósítás a szétszedéséről. Bár lehet, hogy még üzemel, nem járok arra.
Előzmény: Törölt nick (31699)
GA0425 Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31701
De.
Előzmény: Törölt nick (31699)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31700
"a VEKE-s javaslatban például nagyon jó dolgok is vannak."
...és van egy-két dolog, ami kimaradt...
Előzmény: Törölt nick (31697)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31699
Kaposvári még üzemel, nem?
Előzmény: abdhulbin (31698)
abdhulbin Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31698
Nem java....egy sincs.
Előzmény: VT22 (31687)
vrobee Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31696
Akkor ki kell találni jobbat. ... Ezen belül, szabad a vásár.

Igy van. A probléma az, hogy a javasolt megoldás ezen kívül lesz. Hiába van a korlát, a megtakarítás komoly része csak látszólagos lesz, az egyéb területeken okozott kár meg valós. (Ld. még szuperszámítógépes cikk...)

Amúgy volt már javaslat. Olyan is, amivel nem lesz népszerű az ember ezen a topikon...
Előzmény: Törölt nick (31695)
vrobee Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31694
A baj még mindig az, hogy a phd jellege nem felel meg a valós kiadások struktúrájának.
Nagyrészt fix költség van változóként felosztva.
Ha tegyük fel (extrém példa) a Dél-Alföld lemondja a szállítást a 140-es vasútvonalon, akkor mi lesz? Csökken lényegesen a 140-es fenntartási költsége? Ha nem, a veszteséget benyeli a pályavasút? Ha a régió megtakarít, attól az állam kiadása csökken?
Előzmény: Törölt nick (31693)
blzs Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31692
Úgy is mondhatjuk, hogy már csak egy maradt (Kaposvár).
Előzmény: VT22 (31687)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31691
Vajon pl. Pápa-Csorna viszonylaton is a busz kerülne ki győztesen? Sztem ahol a busz csak jelentős km többlettel tud meni mint pl. ott ott a vasutat kell használni és fejleszteni, minőségi szolgáltatást 2x annyi úton nem lehet adni.

Ahol viszont a vasút jó helyen megy és jó helyen áll meg ott foglalkozni kéne vele és előtérbe helyezni. Fontolóra lehetne venni megállóhely létesítését is esetleg áthelyezést ( jó példa pl. Eplény egy új megállóhely a falu közepén és lám máris nem olyan rossz a vasút sem). Vagy mondjuk Békés ahol a központban van az állomás.

Van ,aho la 60 km/h alapsebesség megvan, pl. a 125-ös vonal ott is vna értelme a vasútnak sokszor nincs az állomás se rossz helyen. Pl. Csabacsűd-felső mh. jó helyen van Szarvason sem vészes a dolog, Mezőtúron sem. Vagy a 121-es alós részén Mezőkovácsházán is két helyen megáll a vonat, Medgyesegyházán a falu közepén van az állomás stb.

De a legjobb az lenne ha párhuzamosan ütemben járnának egymást felváltva a buszok és a vonatok egységes bérlet és jegyrendszer mellett. Mondjuk ha két óránként jár vonat a köztes órában mehet busz. Annak nincs semmi értelme ,h közel azonos időben megy mind a kettő. Egymástól nyúlják le az utasokat. Ha ütemes rendszerben járnak egymást váltva az mindenkinek jó. Az utas mindig mehet azzal, ami neki akkor a legjobb. Most meg ha buszra vesz bérletet és mondjuk előbb végez akkor hiába van vonat arra külön jegyet kell vennie és lehet, h inkább vár még 1 órát a buszra.

Fűnyíró elv szerinti ritkítás sem vezet sehová, és egy-egy vonat kihúzása nem vezet sehová, hiszen alig lehet vele spórolni, ez már bebizonyosodott.
Előzmény: Törölt nick (31689)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 31689
 

Az a fő problema, hogy ha tényleg az augusztus végéig létrehozandó Regionális Közlekedési tanácsokra bízzák, hogy egy adott viszonylaton autóbuszos vagy vasúti közszolgáltatást kíván-e megrendelni, a viszonylatok túlnyomó részén az olcsóbb (!!!) és - valljuk be őszintén - az esetek túlnyomó többségében jobb szolgáltatást nyújtó autóbusz mellett fognak dönteni.

 

Az autóbusz végigmegy a települések főútján és akár településenként  több helyen is megállhat.

 

Mer valljuk be őszintén, hogy a vasútállomások, vasúti megállóhelyek egy része elég lehetetlen helyen fekszik a településeken belül, a busznál viszont nincs meg ez a probléma, falunként akár 3-4 helyen is megállhat, persze az növelné valamennyiben a menettartamot, de nem sokkal.

 

Egy másik lehetőség egy integrált közlekedési rendszer kialakítása lenne, amelyben a vasútvonal alkotná a gerincvonalat, amelyre az autóbusz ráhord és leoszt.

Ehhez persze minőségi szolgálzatást nyújtó mellékvonali közlekedésre lenne szükség, 60-80 km/h-s alapsebességre, kiszámítható ütemes menetrendre, tiszta és pontos járatokra, nem 40-nel imbolygó, a semmi közepén, faluszélen megálló, kereszteknél 5-10-15 percet várakozó  Bz-motorokra.

 

Sajnos, mindent összevetve ezek alapján nem túl fényesek a magyar mellékvonalak kilátásai....

Carpy Creative Commons License 2009.08.14 0 1 31688
Szerencse, hogy még megvannak a vicik, mert ha nem lennének, egyesek kitalálnák, hogy amiatt zártak be a cukorgyárak is, mert megszüntek a vicik.
Előzmény: VT22 (31687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!