Keresés

Részletes keresés

MGP Creative Commons License 2010.05.23 0 0 10919
Ismerős hely... azt hiszem az enyém is parkolt már ugyanott:)

Glasstiger
Előzmény: emils (10900)
Mcemru Creative Commons License 2010.05.22 0 0 10918
a tourance-ban van egy 20% (light)terep javasolt felhasználás, az EXP szerintem 98%-ban már csak aszfalt
a tourance tovább is bírja 2-3e km-el hátul
Előzmény: emils (10893)
Corbillard Creative Commons License 2010.05.22 0 0 10917
Kedves gsrider,

Menj te a fenébe! Marad a K75.

:)))
Előzmény: gsrider (10916)
gsrider Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10916

 

Kedves Corbillard,

 

http://www.bmwons.ca/k100/k100.htm

 

Csekkold ezt a linket. Én lebilincselve olvastam végig, ahogy a fickó és a barátai szépen aprólékosan, otthon restaurálták a jó öreg K100-at. Jó példa lehet ez mindenkinek aki értékeli a régi, de jó minőségű motorokat. Olvasd, és lelkesedj!

 

Remélem megyek belátható időn belül. A napokban várok választ a nagy kérdésre az ULB-ről. :) Amint elindulok, kapod az sms-t az tuti.

Előzmény: Corbillard (10915)
Corbillard Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10915
Joeste,

Ekowob, GsRider,

Koszonom a biztatàst, és erosen hajlok arra, hogy megtartom... ba***a meg az ordog azt a jopàrszàz eurot, egyszer élunk! :)) Es hajozni, azaz motorozni kell. ;)

P.S.: gsrider, mikor jossz errefelé?
ZsoltK2 Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10914
Természetesen. Sőt, az alapjárati ütköző csavarokat és a pillangószelep pozíciójának érzékelőjét is be kellett lőni, mert nem lehetett alapjárati szinkront rendesen beállítani.
Előzmény: gsrider (10913)
gsrider Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10913

Yes, illetve no. Ezt tényleg benéztem. Valóban csak az egyik sűrít. De ettől függetlenül eddig egyik általam próbált boxert sem forgatta át olyan gyorsan az önindító mint a többi motort, pedig az akku mindig rendben volt. Pedig eleve nagyon nagy teljesítményre képes az önindítójuk.  

 

Amikor szinkront állítottál, azt két lépcsőben tetted? Úgy értem alapjáratit és közepes fordulatit is állítottál?

Előzmény: ZsoltK2 (10912)
ZsoltK2 Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10912
Oooo ... amit írsz gsrider az butaság. Bár valóban egyszerre mozognak a dugattyúk, de mindig csak egyetlen henger sűrít. Gyakorlatban minden fordulatra jut egy sűrítési ütem: http://www.animatedpiston.com/BMW.htm Tapasztalatom szerint ez a leggyakoribb félreértés ami a Boxer működése kapcsán előfordul.

De a gondjaim: mint kiderült, a gyertyák így 6000 után már máshogy néznek ki, mint kapcsolatunk kezdetén. Gyertyakép alapján pontosan annyit kap amennyi kell neki, talán egy kicsivel többet.

Reggel viszont tréfás kedvében volt a motor. Szívató nélkül 2-dik fordulatra beröffent, persze le is állt. Szívató félállásban megint csak kellett úgy 10 fordulat az induláshoz, mint „normálisan”. Negyed szívatóval viszont 4-5 fordulat után elkapta és nem is állt le.

Két változás volt a tegnap esti helyzethez képest: kiszedtem az egyik gyertyát ellenőrzés céljából, ill. a bő tíz fokkal magasabb reggeli hőmérséklet. Ennek okán az egyik tippem a gyertyakábel. Az Ural-nál 20.000 km-enként illet cserélni mert elfáradt. BMW-nél jellemző ez a jelenség?

A másik tipp, hogy fél szívatónál, ill. teljes szívatónál valami oknál fogva nem tudnak az injektorok elég anyagot fecskendezni. Lehet rossz helyen ások, de a fentiek alapján nem tudok másra gondolni.

Injektor szinkront kizárnám, nagyon precízen lőttem be. Javított is a helyzeten, de nem oldotta meg teljesen.

Kuplung. Igen, én is cserésnek érzem, csak meglep mert elvileg 60.000 van a motorban. Ami persze nem lehetetlen. Én pld. gyorsan legyilkolom a kuplungot bármilyen motoron. Rossz szokás.
Előzmény: gsrider (10910)
Petya* Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10911
Üdv mindenkinek!

Szeretném megtudni olyan embertől akinek van,vagy volt BMW F 650 (1994-1999-ig) tipusú gépe,hogy milyen olajat illik beletenni? ásványi is jó neki vagy szintetikus? 10w-40,vagy 10w-50?

köszönettel, Petya
gsrider Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10910

ugyan, ez egy kétszelepes boxer, de az jól látszik, hogy a két dugó egy időpontban ér a felső holtponthoz, igaz felváltva gyújtanak és kipufognak. A hajtókarok csapjai 180 fokkal vannak elékelve egymáshoz képest. Így pontos? Ezt a motort véleményem szerint nehezebb átforgatni, mintha az egyik dugattyú éppen szívna.

 

 

 

 

Előzmény: ekowob (10909)
ekowob Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10909
"Itt a két hengerben egyszerre sűrítenek a dugattyúk, vagyis mindkét oldalon egyidőben nő meg az ellenállás,"

?? Ez pontosításért kiállt!
Előzmény: gsrider (10908)
gsrider Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10908

Ami az r1100rs-t illeti. A kuplung valszeg elfogyott. Nem lesz olcsó, de feltételezem, nem kevés km-t bírt ki. Ha kb. 80000 van a gépben akkor időszerű. Csak papásan motorozva szokott sokkal többet elmenni.

Az lassan forgó önindító boxeres sajátosság. Itt a két hengerben egyszerre sűrítenek a dugattyúk, vagyis mindkét oldalon egyidőben nő meg az ellenállás, így az önindító a 20Ah-s akksi ellenére is lassabban forog. Persze ha nagyon lassú és rendszeresen lenullázódik az óra a műszerfalon, illetve nem élesedik az ABS- akkor más a baj.

A nehézkes indulás, szerintem tuti befecskendező szinkron problem.

Előzmény: ZsoltK2 (10904)
gsrider Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10907

Kedves Corbillard,

 

Örülök, hogy hallok felőled. Azt hiszem tudunk egymásról annyit, hogy ne kelljen magyaráznunk ha egy időre eltűnünk. Hidd el, tökéletesen megértelek és továbbra is drukkolok neked, hogy beinduljanak a dolgaid. Az én terveim változatlanok, így a reményeim is. DE! Örlődni én is szoktam, kínoz a kishitűségem. Aztán sokszor meglépek előle. Így megy ez. Kitrtást neked is!

 

Ami a motort illeti. Már írtam, hogy megértem ha el akarod adni, főként, hogy már azt is tudom mennyi pénzt visz el évente. Nekem itthon a GS biztosítása mindössze évi 16000 forint (nem tévedés) így az alapállás is más. Igaz, motorozom is vele.

A K75-öd állapota teljesen megfelel a korának. 

 

-a hidegüzemi füst a fekvő hengerek miatt van, normális

-a műszerfal csatlakozói valszeg oxidálódtak a párától (típusbetegség) ennek nem ártana egy pucolás, akkor nyilván pontosabbá válna a sebességmérő

-a fék nyöszörgés a betét anyaga miatt is lehet, aki erre fanyalog az sz@rjon sünt

-az esztétikai gondok a korral járnak, javíthatók csak türelem kell hozzá és ragasztópáka

 

 

Nem tudom mi lett a múltkori kuplung ügy megoldása, de ha az is rendben van szerintem ki kéne vonatnod egy időre a forgalomból, talán ez a jobb megoldás, mint eladni annyiért amennyit csak a reparálásra költöttél. Így spórolnál és nem vinnél el valami barom aki nem tudja értékelni a legendát.

Minden jót neked a következő találkozásig.

 

 

 

Előzmény: Corbillard (10902)
ekowob Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10906
Valóban problémák ezek és ha ide felvetetted, akkor zavarnak is, tehát megoldásra várnak!

Nézzük:

Hidegindítás: Nekem úgy tűnik, erős összefüggés van a gyertya szegény keverékre utaló színe és a hidegindítási problémák között. Azonban az, hogy nincs lerakodás a gyertyán, az annak megfelelő hőértékét és öntisztulását jelenti. Meg kell vizsgálni, hogy mi okozza az üzemanyagban szegény keveréket és a javítás után valószínűleg a hidegindítási problémák is megszűnnek majd..

Önindító: Sajnos fogalmam sincs, mennyit kell tekernie, de ha egy másik motorral összevetve is jelentősen lassúbbnak tűnik, nem árt ennek is a végére járni.
Az, hogy az aksi ilyen hosszú önindítózásokat is jól visel, valóban annak megfelelő állapotát támasztja alá. Ha mégis önindító hibára gyanakszol, kezdetnek azért mérj egy indítás közbeni feszültséget az aksin, és az önindítónál is. Ha 1-2 tized Voltnál nagyobb az eltérés, akkor valahol kontakt hiba lehet. (öreg gépeknél nem ritka)
Ebben az esetben a feszültség a hibás csatlakozási pontnál hővé alakul, nem arra használódik, amire szeretnénk.. Ha rendben, és még mindig lassú, akkor az önindítón belül keresném a hibát. (kefe, persely, stb.)

Fékek: Ha csak mosás vagy eső után ki idővel jelentkezik, eső alatt nem akkor a betétek anyagára gondolnék.

Kuplung: Bizony lassan itt az ideje feltörni a malacperselyt.
Ennek nem ilyennek kell lennie.
Előzmény: ZsoltK2 (10904)
boxer-gs Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10905

"fentiek nem feltétlen problémák"

 

Szerintem problémák. Nem kéne ilyennek lennie.

Az alapjáraton szerintem emelj egy kicsit!

A gyertya viszont nálam se szutykolódik és ez szerintem nem is baj.

 

A részleteket majd leírják azok, akik értenek is hozzá. :-)

Előzmény: ZsoltK2 (10904)
ZsoltK2 Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10904
Sziasztok!
Segítsetek nekem legyetek szívesek. Van itt nekem ez a '93-as R1100RS amivel az elmúlt két, két és fél hónapban letekertem cca 6000 km-t. Alapvetően elégedett vagyok, de van néhány apróság ami ha nem is zavar de érdekelne a ti véleményetek, mert ha nem megfelelőek, akkor kezdeni kell velük valamit. A lentieket leszámítva a motor erős, normálisan fogyaszt (5.5 – 6.2 között attól függően hogyan és hol használom), olajat az elfogadható mértékben eszi: 6000 km alatt kevesebb mint fél litert.
Az elején eléggé rakoncátlan volt, csináltam alapjárat állítást, szinkront, TPS állítást, szelepállítást. Így már a 900-as alapjáratot is tudja tartani – nem kell neki az 1100, az erő is visszaköltözött belé, fogyasztás is csökkent.

De az apróságok … Az első a hidegindítás. Szinte mindegy milyen idő van, kell a motornak úgy 10-12 fordulat, hogy beinduljon. Nem ehhez vagyok szokva, a 30 éves karburátoros szétfaragott Yamahám is hamarabb elindul. Ennek ilyennek kell lenni? Tényleg normális állapot, hogy 5-6 másodpercig kell indítózni?

Önindító sebessége. Megint csak nem ehhez vagyok szokva, nekem lassúnak tűnik. Reggel kimértem, úgy 150 fordulat / perc sebességgel teker. Ez normális, vagy lassú? Nem akksi gond ha gond, az teljesen rendben van.

Fékek. Mosás után gyalázatosan fognak és elég sok km kell nekik, hogy végre megint a szokott fékhatást elérjék. Még a vízre érzékeny RSV Apriliám sem ennyire hektikus. Megint csak ugyanaz a kérdés: ez ilyen, vagy valami nem kerek?

A gyertyaképet nézegettem és nagyon szegény keveréken jár a motor. Fogyasztás alapján azt gondolom, hogy ez normális, de megint csak a tapasztalat érdekel: ennyire szegény keveréken járnak ezek a motorok? Szinte nincs is elszíneződés a gyertya porcelán részén.

És végül a kuplung. Teljes terhelésre pakolva (asszony, csomagok, tanktáska, karácsonyfa, kis bőrönd, nagy bőrönd, fél lakás) néha megcsúszik a kuplung, 3-tól 5. sebességi fokozatban. Főleg durva előzések vagy hegyi szerpentinen jön elő 3000-ről keményen gyorsítva. Sejtem mi a válasz, de ez normálisnak tekinthető-e?

A fentiek nem feltétlen problémák, egyszerűen csak azt szeretném tudni, hogy a többi R1100 is így viselkedik-e, avagy nem normális jelenségek és keressem a megoldásukat?
ekowob Creative Commons License 2010.05.21 0 0 10903
Én a magam részéről nagyon élveztem a kis beszámolódat és arra biztatlak, hogy ne add el!
Helyette inkább - ha teheted - csinál(tas)d meg az említett hibákat és meglátod ez a kis törődés is mennyi szeretetet szül. Utána majd nem is akarod eladni!
(Miért is? Hiszen lesz egy hibátlan K75-ös a birtokodban)
Persze tudom, hogy máséval könnyű verni a csalánt, de inkább valami ideiglenes forgalomból való kivonáson gondolkodnék, (ha van ott olyan) hogy ne kelljen utána olyan sokat fizetni..
Előzmény: Corbillard (10901)
Corbillard Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10902
Es ime a hirdetésem, csak a hitelesség kedvéért. ;)

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/bmw/bmw-k75-rt-te-koop-73330028.html?start=147

Zschopau,

Ha olvasod. Ne haragudj, hogy nem irtam, nem bàntodtam meg, de orlodtem, mint azt az alàbbikban làthattad. Gondoltam majd irok, ha lesz mirol.
Corbillard Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10901
Joeste!

En vagyok az egyik olyan forumozo, aki nem ir, csak olvas. Most azonban irok. Lehet, sokat. Scroll gombokat lehet olajozni! ;)

Van egy olyan fordulat, hogy "hol is kezdjem?", amire egyetlen vàlasz van: hulye, hàt az elejin! Ergo, megfogadom ezt a tanàcsot és kezdem az "elejin".
Van egy K75-om. (Most egy pàran bizonyàra kozelebb helyezték mutatoujjukat a scroll-hoz.) Semmi kulonos nincs benne azon tul, hogy az enyém. (Szinte hallom a scroll gorgok àltal keltett semmivel ossze nem tévesztheto hangot) Kilencvenegyes, RT, azaz burkolt, ABS-es, markolatfutéses, oldaldobozos, kruzolos, szeretemes. Szeretem. Es itt kezdodnek a problémàk. Munkàba jàràsra hasznàltam, àm ez a felàllàs màrcius elsejével megvàltozott. Làtnivalo volt màr elobb is, de idàig huzodott. Januàrig jàrtam vele minden nap, azutàn elég kellemetlen lett az idojàràs, igy autoba kényszerultem. Azota àll a garàzsunkban, és foglal egy autonyi helyet. Igen. Van még két autom, az egyik az unneplos, a màsik a dolgozos. Azoknak jo kint is. A nejem autoja àll a màsik àllàson a BMW mellett. Szépek egyutt, el is férnek. No, de nem ezt akarom elmesélni.
Tehàt van itt ez a joszàg, amit idestova négy honapja nem hasznàlok, és nem is làtom, mikor lesz arra idom, hogy egyàltalàn ràuljek. Ugyanakkor meg kapom a csekkeket - biztositàs, ado - ami bizony évente kozel 700 euro, és akkor még egy métert sem haladtam vele. Hmm, mi legyne, mi legyen? Sajnos, el kell adni, ugy tunik. A helyet is foglalja, pénzbe is kerul, nem làtok màs lehetoséget. Nosza, adjunk fel egy hirdetést! Igy is tettem.
Feltettem hàt az orszàg legnépszerubb hirdetési oldalàra, ahol màr szàmos autot, felnit, meg egyéb màst sikerult értékesitenem, motorral azonban ez volt az elso probàlkozàsom. Sokat nem kértem a gépért, mert tudom, hogy megbizhato, meg néhàny aprosàgon kivul* semmi baja, azért elobb-utobb bele kell nyulni a manizsàkba.

*Kilométerora kicsit hektikusan viselkedik, de ugy is fogalmazhatnék, hogy individuàlis. 40-nel haladva kb. 50-60-at mutat, 100-al haladva +/- 70-et, de 150-nél sem hajlando 80 folé menni, ugyanakkor lassu tempo esetében a 0 és a 80 kozott ugràl. Aztàn a tank és a hàtso idom kozotti muanyag oldalidom mindkét oldalon lifeg, mert a négy pozicionàlo tartobol legalàbb ketto torott mindkét oldalon. Nomégaztàn a jobb oldali oldaldoboz el van repedve, és a fejidomon is van egy repedés. Ez onnan van, mikor elhasaltam egy utburkolati jelen. Ja, és a jobb kormànymarkolat fekete szigeteloszalagban végzodik. Ez nagyjàbol a hibalista.
Amit viszont kapott az elmult néhàny honapban, az bizony még egy szuzlànyt is feltuzelne! Két uj gumi, fékbetétek elol-hàtul, olajcsere - szurovel egyutt természetesen - és végul, de nem utolsosorban egy uj akku. Ez igy nagyjàbol volt vagy 6-700 euro.

Vissza, a vezérfonalhoz! A motort ennek megfeleloen àraztam be, ugy gondoltam, hogy figyelembevéve a viszonylag nagy futàsteljesitményt (kb. 90 000 km), tovàbbà a fent felsorolt hibàkat, de nem elfelejtve a hozzàadott értékeket, egy 1500 euros induloàr megfelelo lesz.
Jottek is a jelentkezok!
Az elso mindjàrt felakadt a kilométerora egyéni stilusàn. Azzal bucsuzott, hogy megérdeklodi, mennyibe kerul a javitàs, aztàn felhiv, hogy egyezkedjunk. Nos, lehet, hogy valami baj érte, vagy nem talàlt szerelot, és internettel sem rendelkezik - mert biztos helyrol tudom, hogy az e-bay-en vannak ilyesmi muszeregységek - mindenesetre az bizonyos, hogy ahogy a Bill Clinton, ugy o sem hivott fel engem.
Egy màsik érdeklodo meg a kovetkezo levélkét kuldte (tàg forditàsban bàr, de megprobàlom visszaadni stilust): "Hello, hogy érted azt, hogy rendszàm nélkul? Kü'dd màn el a teloszàmod, felhi'lak! Csà, Tom"
Magyaràzatul el kell mondjam, hogy mifelénk a rendszàmok tulnyomorészt személyhez kotodnek és nem jàrmuhoz (kivéve a 750 kg feletti utànfutot, potkocsit). A hirdetés feladàsakor van egy ilyen rubrika, hogy "rendszàm nélkul", ezt természetesen kipipàltam.
Nos, o nem lett gazdagabb az én telefonszàmommal.
Aztàn volt jonéhàny félretàjékoztatott egyed, de végul a koronàt a tegnapi pàros tette fel az ugymenetre.
Elozetes e-mail vàltàsok, jo a motor, àr is jo, uj gumi igen, akksi is uj, futott kilométer okés, johet-e ekkor, meg akkor. Johet. Jottek is. A reménybeli vàsàrlo hozta a haverjàt, aki szakértoként volt jelen, mert mint az késobb kiderult, o hasonlo masinàval rendelkezik. Nos, a szakérto még a garàzsban alàbujt, és megàllapitotta , hogy folyik a blokkbol az olaj. Hm. Néhàny napja a garàzsban rendezkedtem és egy kis helyre volt szukségem, ezért a motort odébb toltam kicsit. Eszrevettem, hogy az oldalso kitàmaszto rugoja nyoszorog, ezért odafujtam egy kis WD 40 szeru, àm màs màrkàju cuccot. ;)
Oké, tehàt a blokkbol folyik az olaj, nem vitatkoztam, arra gondoltam, hogy majd a végén alkudozunk, akkor ràvilàgitok eme apro tévedésre.
Eljutottunk tehàt oda, hogy be kellene inditani a gépet. Semmi gond, a garàzsban ugyan nem lehet, de kitolatok vele a felhajtonkra. A felhajtonk, mint azt a neve is mutatja, lejtos, avagy emelkedos, mindez csak nézopont kérdése, a lényeg, hogy hàtrafelé gurultam lefelé, kozben az elso fékkel fogtam vissza a nekilendulo szornyet, ami persze, lévén januàr ota àll, nyoszorgott rendesen. A szakértonk persze huzta a szàjàt és valamit sugott a szerncsétlen vevojeloltemnek, akinek màr elozetesen is logott az orra, de most aztàn a foldon huzta végig.
Sebaj, mondom, majd csak felvidulnak, ha beinditom! Szivato ki, gyujtàs rà, inditogomb megnyom, nyenyenyevrrrommmm, és màr pofogott is. Négy honap massziv àllàs utàn. 19 évesen. 90 000 km-rel.
Persze fustolt. Nemcsak, hogy hideg a motor, de négy honapig oldalsztenderen àllt. (Mukoves a garàzsom, azon szinte lehetetlen àllosztenderre rakni, sorry)
Na, a szakérto diszfasznak nem is kellett tobb, kozolte, hogy szar a motorja a gépemnek és ugy elhuztak, hogy szinte elkoszonni nem volt idom. Pedig mondtam volna neki egy-két dolgot. Szépet. Es jot. Mindegy, talàn jobb is igy.
Most, ezekben a pillanatokban, hogy irom ezt a kis szosszenetet, is kaptam egy ajànlatot: 1250 euro. Hm. Nem tudom. Most ott tartok, hogy nem akarom, hogy hozzànemérto, amator barmok birtokoljàk...
Szerintem megtartom.
emils Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10900
lemaradt...
én is béna vagyok
emils Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10899
Nagyon kimerítő és megnyugtató választ kaptam. Köszönöm
Névjegykártyát küldtem, remélem tudod fogadni az adataimat...

Kép egy rövid kis körön készült, a környéken. A budapestieknek talán ismerős helyszínen. :-)

megy valaki közületek a bmw 24 órásra?
EMils
Előzmény: MGP (10896)
TOM Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10898
"Na és még valami.. ez az Olasz határ mellett történt.."

Az ilyen jó kis történetektől lesz igazán kedvem motorozni :)
T
Előzmény: MGP (10896)
TOM Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10897
hello,
EXP tényleg lényegesen kisebb futásteljesítményű mint sima Tourance, ha jól emlékszem 10.000-nél cseréltem.
T
Előzmény: emils (10893)
MGP Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10896
Szia.. bocs biztos épp nem tudtam fogadni. Meg egy telócsere miatt nincs meg minden számom, kicsit régen szinkronizáltam. Átküldenéd a névjegyed hogy meglegyen?

A gumira visszatérve és a hagyományos Tourance-t használok már nagyon rég óta. Mikor az exp-t behozták és elterjedt, hogy a régi megszűnik még egy garniturát elő is vásároltam (na meg persze azért mert akkor egy időre nagyon olcsó lett a raktározás és "kifutó modell" miatt).
Én ezt megszoktam, nekem bevált 16-19 eKm között megyek vele, de van itt egy fórumtársunk aki 25 fölött teljesített.
Egyetlen hátrányának tartom, hogy a végén kiszámithatatlanul kopik el, értem itt azt, hogy még van rajta..még mindig..még elindulsz egy turára aztán hírtelen egy nap alatt eltünik. Volt olyan hogy egy nap végére kétoldalt kilátszott a vászon..csak azért jöttem vele haza mert az 600km sztráda volt hátra és középen még a mintaban is volt 2mm.
De tavaly kényszercserés volt Ausztriában, egy Trailmax került fel, azt sikerült szerezni.
Hasonló a minta, de kizárólag aszfaltgumi..ott viszont nagyon tapad.. és ennek megfelelően kopik is. Ha tudom, hogy ennyire akkor fennhagyon elöl a Tourencet. De mivel ennyire eltőrő gumikat végképp nem szeretek fent, ezért itthon ugyanolyanra cseréltettem az elsőt is. Mivel ekkor már 2eKm volt a hátsóban (és lekerült egy 50%-os Tourance)..most pedig kb 8eKm-nél már nem sok van rajta (1-2-öt saccolok, de nem ismerem)..így egy megint egy félig használt gumi fog lejönni előlröl.. :(..

Annyit még, hogy itthon átnézve az árakat az Ausztriai gumicsere kb egy 10-es olcsóbra jött ki mintha itthon a legolcsóbb netes kereskedőtől szerzem be és szereltetem. .. csak ezt nem gondoltam volna ott akkor.

Na és még valami.. ez az Olasz határ mellett történt.. három helyen érdeklődtem.. két patika tisztaságú amolyan kirakatszervizben (na itt tényleg horror ár).. meg egy otthonos "kispiszkosban".. kb 2000 fős település.. de gondoltam majd figyelem a cserét. Első meglepi: a kis mühely mögött egy hangár (szó szerint) tele vacsi új gumikkal... a fickó munkát félretesz.. enyémmel foglalkozik. Kereket géppel letísztit, védőperemmel szedi le a gumit, katalógusból nézi ki a kerékcsavar nyomatékkulcs értékét.. és az ADV lilás szinének megfelelő centirsújt ragaszt fel.. Kártyát természetesen elfogad..csak az olvasót kell megtalálni a lomok között..
Szóval igazi "mesterszakit" sikerült találni.

Előzmény: emils (10893)
TOM Creative Commons License 2010.05.20 0 0 10895
http://onroad.hu/hir/massziv-visszahivas-bmw-nel.html
zsifiwonder Creative Commons License 2010.05.19 0 0 10894
Nem szerencsés az eltérő tulajdonságú gumi, de ha nem forszírozod nem lesz baj.
Az EU-ban motorgumit javítani nem szabad. Ha baj lesz vele, még le is csukják a gumist.
A csavar meg lehet egy hete is benne, csak pont az udvaron álltál meg úgy, hogy feszült és eresztett.
Előzmény: emils (10893)
emils Creative Commons License 2010.05.19 0 0 10893
Sziasztok!

mi történt ma velem? munkából indultam volna haza, azt vettem észre, hogy lapos a hátsó. egy kb. 8 centis facsavart találtam benne....
Elvileg a cég zárt külső parkolójában tartom napközben, behajtani a cég dolgozói, egy-két vendég tud csak, biztonsági őrök védik. még a tanktáskát is rajta szoktam hagyni.

Elvileg csak úgy össze is szedhettem volna. mindenki azt mondja.
De tavaly ősszel is összeszedtem egy hasonlót. szerintetek véletlen?
Mindegy is. Olyan hosszú volt a csavar, hogy a gumi oldalát is szétcseszte belülről, pedig isten bizony nem mentem vele, csak toltam a benzinkútig, ott felfújtam, és elgurultam a közeli motorgumi szervízig.
ott azt mondták, hogy az oldalát hiába javítják, nem fog tartani, cserés.
Úgyhogy ez a kis malőr, szereléssel együtt 30e forintomba került.

ami miatt elmesélem. én nem is vettem észre, de a szerelő szólt, hogy elől metz tourance exp gumi van, hátul meg sima. ja. 1150 gsa. Milyenre szeretném az új hátsót?
végül a sima mellett döntöttem, de nem igazán tudom, hogy mi lett volna a jó döntés.
nem nagyon használnám terepen, inkább nem. Azt mondta az ürge, hogy tartósabb a régi, emiatt döntöttem emellett.
Ki mit használ?
MGP! emiatt hívtalak délután (5 körül), elnézést, ha rosszkor, nem vetted fel.
mielőtt levette volna, azt mondta, hogy javítja a gumit, de attól kezdve csak 120 a max, ha már volt javítva, akkor nem is javítja, részéről csak csere jöhet szóba.
Ez tényleg így van? Ti jártatok már hasonlóan?

Köszi
Emils
rali Creative Commons License 2010.05.19 0 0 10892
Újonnan komplett kardán van.
Előzmény: cucci (10891)
cucci Creative Commons License 2010.05.19 0 0 10891
sziasztok meg tudná nekem mondani valaki 1100 gs hez hátsó kardán kereszt mennyi lenne újonnan ??? az elsöt kicseréltem ebay-ról vettem de a hátsó is szar....
LemliFeri'73 Creative Commons License 2010.05.19 0 0 10890

Nekem is volt ilyen a Zümó 550 előtt.

Nagyon jó kis szerkezet.

Amikor én vettem,akkor még ennek közel 10 szeres ára volt (2004)

Akárki veszi meg jól jár vele.Csak a kijelzőn lévő láthatatlan fóliára kell ügyelni(vizesen párásan nem elrakni mert felhólyagosodik rajta).És mint minden Garmin készüléket ezt sem javítják.Pedig csak komplett kijelzőt kellene cserélni.

 

Egy hátránya van csak,nincs benne akku.

 

F.

Előzmény: Törölt nick (10886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!