Jómagam is harcolok a nem akarok rá jelzőket aggatni "szolgáltatóval". Természetesen telefonon képtelenség utolérni őket, e-amil-re még csak nem is válaszolnak, de legutóbb tértivevényes levelet is küldtem, s most már legalább van egy nevem akit átkozhatok. Minden különösebb magyarázat nélkül idemásolom a legutóbbi levelem kivonatos tartalmát és remélem másnak is szolgál majd hasznosítható infókkal:
„Sajnos telefonon továbbra is elérhetetlennek bizonyultak, így ismét az elektronikus kapcsolatfelvételhez folyamodom. A tegnapi napon kaptunk Önöktől egy számlát ismét a kifogásolt fogyasztott mennyiségről, ám ezúttal a feleségem nevére. Szíves tájékoztatásul közlöm Önökkel, hogy változatlanul a nevemre kiállított számlákat várok, illetve kérem szíveskedjenek a kiszámlázott mennyiséget a kért (100m3) mennyiségre módosítani. Változatlanul várom magyarázatukat, valamint bármiféle visszajelzést Önöktől. Amennyiben ez megoldható akkor kérek egy nevet, címet, telefonszámot, ahol személyesen fel tudom venni a kapcsolatot Önökkel. Csatoltam egy táblázatot a tavalyi éves fogyasztásunkról, melyben kiszámoltam az átlagot is pusztán azért, hogy segítsek Önöknek megbirkózni ezzel a feladattal. Továbbá szíves tájékoztatásul közlöm, hogy lakásomon végrehajtott felújítási munkálatok keretében a külső hőszigetelő rendszer, valamint a nyílászárók cseréje 2004-ben megtörtént. Ezzel pusztán annyit kívánok leszögezni, hogy a magam részéről mindent megtettem annak érdekében, hogy az éves gázfogyasztásunkat a lehető legkevesebbre csökkentsem. A feleségem nevére kiállított számlán Önök elszámolták a gázártámogatást, jóllehet a Magyar Államkincstár folyó év Január hó 07-én kelt határozatában - melyet Önök is megkaptak elektronikus formában - egyértelműen és világosan engem jelöltek meg, mint jogosultat. Mivel a közöttünk fennálló gázszolgáltatói szerződés nem szűnt meg vagy módosult, a támogatás más nevére való elszámolása törvénybe ütköző! Szíveskedjenek ezt korrigálni! Csupán információként közlöm, hogy a mai napon intézkedni fogok az alapdíj 1/12-ed részének, valamint 100m3, a legutolsó számlán megadott fűtőértékű földgáz ellenértékének (ÁFA-val) számlájukra való átutalásáról. A továbbiakban minden hónapban így fogok eljárni mindaddig, amíg Önök nem korrigálják a számlákat, illetve nem adnak magyarázatot a megállapított 148m3 fogyasztásra.”
Eddig az idézet. Mivel Májusban van óraolvasás és elszámolás úgy döntöttem, ha addig nem korrigálnak, nem engedem be az óraleolvasót. Pukkadjanak meg! Kizárni a fogyasztásból nem tudnak, lévén társasház és az óra a konyhában van... :-)))
Bocs ha hosszúra sikeredett és untattam volna valakit.
Ja, az olyat meg kihagytam, ami 10 ev alatt modosito tenyezo lehet, hogy gyerek jon, gyerek megy /esetleg ezek tobbes szamban/, meg ilyesmik :) Sz'al imho boven eleg az utso 2 evbol atlagolni, 10-bol botorsag lenne...
Ja, hogy te oraatiratni akartal, ezt nem irtad... Az mondjuk tenyleg szanalmas, hogy mar marcius van, es meg mindig emiatt is allnak sorba emberek /plusz egy rakas bonuszban, akik az elcseszett szamlaval reklamalnak. A legnagyobb szivas kozepette meg kicsesznek onmagukkal, es generalnak egy tonna reklamalot, hadd legyenek meg tobben az ugyfelszolgalaton.../
ui: Az oraatiratokat nem is hibaztatom amugy semmiert, nekunk is vagy 3-4 evig a lakas elozo, meghalt tulaja neven futott a dolog, aztan tavaly valamikor lett atiratva. Jott a szamla, fizettuk, kutyat nem erdekelt, kinek a neven ment...
Lehet, hogy igazad van, de a 101 hónapban benne van 1-2 kemény tél is. Ha a tavalyi szezonnal számolnak, akkor 268 köbméter jött volna ki. Közben tényleg volt nálunk egy "Windows Upgrade" (kicseréltük az ablakokat). Őszintén megmondom, nem is néztem, hogy mennyit terveznek. :(( , mivel nem Ök az első szolgáltató akivel átalánydíjas szerződésem van. Az ELMÜ-nél érdekes módon nem volt ilyen gond, sőt Édesapám a Fővárosi Gázművekkel szerződött, ott sem. Feltételeztem, hogy minden adat (akár több évre visszamenőleg) megtalálható Náluk, és nem túl bonyolult algoritmussal kiszámolható a várható fogyasztás kb. 5% eltéréssel, ami a "szezonfüggő". Nagy valószínüseggel a szoftverük rossz, bár elmehettek volna más szolgáltatókhoz egy kis tapasztalat cserére, mielött bevezetik.
Szerintem teljesen indokolatlan az elmult 101 honap atlagaval szamolni. Az elmult 1-2 ev indokolt csak. Miert kene beleszamolni, hogy esetleg 7 eve ocska konvektorral futottel, most meg kicserelted pl az ajtot-ablakot, es lett mondjuk egy kondenzacios kazanod radiatorokkal? Eleg eltero fogyasztas jon ki a kettore...
Mar megint ugy nez ki, hogy vedeni fogom a tigazt, pedig marhara nem erdemlik meg ;), de amikor volt az atallas az evesre, ott volt a levelben, hogy amennyiben evest valasztasz, akkor az elmult evi fogyasztasod alapjan xxx m3-el szamolnak havonta ezt kovetoen. Akkor miert nem tunt fel 382 m3, miert csak most, amikor a szamla jon? Akkor elo kellett volna venni a szamlat, megnezni az elmult 1-2 ev fogyasztasat /a masodikat csak azert, mert tavaly tenyleg kemeny tel volt, nem abbol kene kiindulni/, szamolni, es ha soknak talalod, akkor szinte tutira veszem, hogy lehetett volna jelezni, hogy szerinted sok az a 380 havonta, kb. 315-el szamoljanak csak. Annyi hatrany erhetett volna ezzel, hogy max bukod az elszamolo szamla utani reszletfizetes lehetoseget, mert te kertel kissebb fogyasztast es ok megmontak hogy tobb lesz, ha megis sokat fogyasztasz, es elszamolonal jon egy 80e-s szamla.
telefonon emailen nem lehet bediktálni? eonnál ez többé kevésbé müködik, persze ott is megvan hogy valamelyik hónapban nem vonnak, aztán azt mondják nincs fedezet, kifizetem csekken, utána látom a banki kivonaton hogy levonták, azért van az átutalási számla hogy az utánajárást teljesen kikapcsolja, de az ilyen bénázástól hülyét kapok szerencsére nincs otthon gas...
A TIGÁZ –zal 1998 október 1.(101 hónapja) óta vagyok szerződéses kapcsolatban. Társaságuk által nyújtott szolgáltatással és a számlázással elégedett voltam. Örömmel vettem a legutóbbi szerződés-módosításukat, amely arról értesített, hogy 2007.01.01 –től áttérnek az átalánydíjas számlázásra. Ez a megoldás számomra különösen előnyösnek tűnt, mivel a földgázt kizárólag fűtésre használom. Így a számlázásnál megszűnne a szezonalítás és havi egyenlő részletekben fizetném a díjat, majd a 12. hónapban egy elszámoló számlán rendeznénk a különbözetet. A 2007.02.14 –én kelt 110400715110 számú részszámlájukon meglepődve olvastam, hogy havi 382 m³ fölgáz fogyasztással számolnak.
Nem voltam rest és kiszámoltam, az elmúlt 101 hónap alatt összesen 28.404 m³ -t fogyasztottunk, ami 281 m³-nek (kerekítve) felel meg havonta. Ez azt jelenti, Önök havi 101 m³-rel többet (éves szinten 1.212 m³) terveznek.
Megjegyzem, ezek az adatok Önöknek is rendelkezésre állnak. Amennyiben, számlakészítő szoftverük egy véletlen szám generátoron alapul, célszerű lenne lecserélni.
Kérem a havi tervezett fogyasztás felülvizsgálatát, és új a valóságot (többé kevésbé) tükröző számla kiküldését."
Ahogy elnézem a topikot, nem sok esélyem van az új számlára. :((
Az email nem egyenlo egy tertivevenyes levellel. Masreszt hiaba kapnak napi 8 zsak levelet, neked a tertiveveny altal papirod van arrol, hogy adott datummal atvettek a leveled. Innentol barmi tortenik, ok a hunyok...
Én mi a francot fotozzak le nekik miután már kétszer leírtam e-mailbe, hogy a fogyasztási hely egy nyaraló és az általuk megajánlott általány többszöröse a valós fogyasztásnak. Semmi reakció (az e-mailt nem tekinti hivatalos megkeresésnek?). A mai napon érkezett számláján a tavalyi egész éves fogyasztás kétszeresét számlázta ki január hónapra. Télen nem is használom a nyaralót.
En lefotoznam a gazorat, kinyomtatnam, minden adattal tertivevenyes levelben elkuldenem nekik, aztan osszak be maguknak ;) Esetleg utalnek nekik /befizetoazonositoval!!!/ az altalam szamoltnak megfelelo osszeget, hogy erezzek a torodest.
Az nem tul fenyes, hogy a javitott szamlat nem kuldtek ki, de hogy a regi elcseszett meg mindig nincs stornozva, az tenyleg halal ciki...
Meg mondjuk azt sem ertem, h senkinek nem jutott eszebe, hogy iden enyhebb tel van, es nem a tavalyibol kene fogyasztast becsulni, hanem mondjuk az elmult havibol?
1. Nyitóoldalukon közleményként szerepel, hogy az elrontott számlák helyesbítését február 13-ig kipostázták. Tájékoztatásul közlöm, hogy mind a mai napig ami február 24-t jelent a jó számlát NEM kaptuk meg!!!
2. Webes felületen szerettem volna a február 23-i gázóramérőállást bejelenteni, mivel telefonon egyszerűen ezt képtelenség megtenni, mivel többszöri próbálkozásra sem sikerült. A webes adatrögzítésnél az adatok pontos kitöltése és többszöri ellenőrzése ellenére a rendszer azt az üzenetet adta, hogy az adatrögzítés sikertelen. Magyarul a rendszer úgy üzemképtelen ahogy van.
Vagy esetleg azért nem fogadta el az adatokat mert a tényleges jelenlegi óraállás még most is kevesebb az Önök rendszerében lévőnél???? De hát akkor Önök a hibás számlák javítását nem is végezték el, a nyitólapon közöltekkel ellentétben!!! Ugye jól gondolom?
Üdvözlettel ******
(Csak még megjegyzem, hogy lakóhelyemen senkit nem tudok, aki megkapta volna a helyesbítő számláját.)
Mindezek után mégis sikerül elérnem az automatát. A megadottak szerint járok el, majd az automata közölte, hogy a bejelentett mérőállás elmarad az elvárttól.
Naja, még a mostani is 300 köbméterrel alatta van annak, amit az utolsó számlán közöltek
A helyzet a következő volt. Kertes ház, kutya bezárva a kenelbe, anyós bennt a házban, kertkapu nem volt kulcsra zárva. És ím, a leolvasó bácsi lazán bement és egy szó nélkül leolvasta az óraállást. Közben anyósom a kunyhában skubizott, de az meg sem fordult a fejében, hogy kimenjen érdeklődni a fószertől, hogy most mi a túrót akar, amikor nem is csengetett. Legközelebb a kutya ki lesz engedve!
Nalunk kertes haz, sz'al leolvaso neni csak akkor jon be, ha beengedem :) es mivel o nem tud allast mondani, en meg feladtam, ez alapjan ment a szamlazas /sooooot, dec 31-en feladtam a dijvaltozas miatt az allast, es aszerint volt torve a szamla, es szerepelt rajta a leolvasonenie is -ekkor kapott allast, mert neten egy honapban csak egyszer lehet diktalni/. De tobbet nem jon mar senki, februartol nincsenek lelolvasonenik es -bacsik ahogy en tudom. A tamogatasos dolgohoz nem tudok mit hozzatenni, allambacsi szerint kogazdagok vagyunk hozza...
Mondom tovább. Kijön a számla (előtte interneten beírtam az állást), látom rendesen feltüntették, utána viszont a leolvasó bácsi állása is feltüntetve és a szerint számoltak. Támogatás sehol, egekben a számlaösszeg, stb... Egy hét múlva jön az újabb számla. Elnézést kérünk, bla-bla-bla, elkúrtuk. Nézem a két számlát. Az első mérőóraállás stimmel, azt én diktáltam be, a második nem, még véletlenül sem volt ugyanaz mint az elsőn, pedig biztos hogy kijött a bácsi leolvasni, mert anyósom látta. Végösszegben elszámolva a támogatás, de még véletlenül sem egyezett azzal a szorzóval, amit hivatalosan megkaptam az államkincstártól. Magyarul az utólag kiküldött (szerintük javított) számla sem volt jó, két ponton sem. De nem ők a hibásak. Nekik most az jutott, hogy ők kapják az anyázást, pedig arról ők tehetnek a legkevésbé, hogy egy agyament egy hónap alatt akar megreformálni egy évszázados elmaradást. Ebből csak deformáció lehet!
Az internetes mérőóraállás bejelentésével semmi gond, csupán az, hogy feltüntetik ugyan a számlán, de nem a szerint számláznak, hanem még mindig a leolvasó bácsi bemondása alapján.
Ha most en lennek az elso hozzaszolo, azt mondanam, hogy 0 percbe telt interneten lejelenteni a meroallast... /es amugy lehet sms-ben is, nemtom mit ragaszkodik mindenki ahhoz a nyamvadt vezetekes szamhoz -magam is probaltam mas okbol, azt tenyleg lehetetlen felhivni/.
A Tigáz Zrt. több kelet-magyarországi megyére kiterjedő működési területén csaknem 1,2 millió fogyasztó közül mintegy 43 ezernek nem a ténylegesen leolvasott mérőállás, hanem az előző évi fogyasztás alapján becsült érték szerepelt a számlákon, a becsült összeg és a valós fogyasztás között azonban sok esetben olyan nagy volt a különbség, hogy a társaság sztornózta a hibás számlákat, és újakat küldött ki a fogyasztóknak.
Egyre többen panaszkodnak a Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, hogy nem tudják bejelenteni gázóraállásukat a megadott telefonszámokon - nyilatkozta a Független Hírügynökségnek egy neve elhallgatását kérő ügyintéző. A panaszosok szerint a vonalak állandóan foglaltak; emiatt viszont magasabb összegről kapják a számlát, mint a tényleges fogyasztásuk. A cég tervezi, hogy újabb telefonvonalakat létesít erre a célra, de azt még nem tudni, mikor.
A Tigáz idén januártól új számlázási rendszert vezetett be. Ennek értelmében a fogyasztók választhatnak, hogy vagy maguk olvassák le és jelentik be a gázóraállást havonta, vagy pedig az előző éves fogyasztásuk alapján 10 részletben fizetik ki a számlát.
Azok, akik telefonon maguk jelentenék be fogyasztásukat, összesen két telefonszámot vehetnek igénybe erre a célra, ebből az egyik fogadja az ügyfélszolgálatra érkező egyéb kérdéseket, észrevételeket is. A két szám a fogyasztók panaszai alapján szinte állandóan foglalt.
Ha viszont valaki határidőig nem jelenti be az óraállást, a TIGÁZ a háztartás előző év hasonló időszakának fogyasztása alapján küldi a számlát, ez pedig jóval magasabb is lehet, mint a tényleges.
A vállalat gáz- és számlázási osztályvezetője a Független Hírügynökségnek azt mondta, hogy naponta 16-18 ezer hívás érkezik az eddig megszokott 5-6 ezerhez képest. Ezen kívül ezen a számon történik a TIGÁZ új szerződéseinek egyeztetése is. Kis Béla elmondta: a válallat tervezi, hogy újabb telefonvonalakat hoz létre amin mérőállást lehet bejelenteni, de azt még nem tudni, mikor. Addig arra kérik a fogyasztókat, hogy csak azok telefonáljanak, akik így akarják jelenteni gázóraállásukat. A fogyasztást egyébként az interneten is be lehet jelenteni.
16-18 000 hívás egyébként azt jelenti, hogy egy embernek jelenleg mindössze 10-12 másodperc alatt kéne végeznie a bejelentéssel, feltéve persze, hogy a fogyasztók az éjszakai órákat is kihasználják a telefonálásra.