A múltkor panaszkodtam a hangos, ám hideget fújó kézszárítókra , úgyhogy most következzék néhány olyan szerkezet, mely hangban ugyan hasonlít azokra, viszont azokkal ellentétben melegszik is rendesen. Igazából ez persze csak átvezetés akar lenni néhány, a 2001-es[...] Bővebben!Tovább »
Valamivel több mint egy évvel a legutóbbi ilyen alkalom után megint 424-est nézni mentem a Nyugatiba. A nosztalgia vonat most is a Dunakanyarba ment, én pedig most se tartottam vele - de azért az indulást meg kellett néznem.
Továbbra is úgy gondolom, hogy igazán kitalálhattak[...] Bővebben!Tovább »
Az immár hagyományosnak mondható budaörsi sétarepülős - régiautós pikniken a Goldtimer Alapítvány szokásos régiségein ( Po-2 , Li-2 , Rubik "Kánya" ) kívül egy további öreg madár is a levegőbe emelkedett - a "Gerle 12":
Ez a masina bár replika (azaz utánépítés)[...] Bővebben!Tovább »
Mondjuk azok után, hogy állandóan látok Localókat (biztosnem ugyanazokat, amiket nem szerettünk:), nem kellene csodálkoznom. Kicsit sajnálom is, hogy nem fotóztam le.
Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepan ra , úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostanában átépült Oszt[...] Bővebben!Tovább »
Az ötödik Goldtimer Nap a rossz idő miatt a tervezettnél később került megrendezésre, és nagyon úgy tűnt, hogy az esőnap egyben esős nap is lesz. Végül csak jöttek-mentek a felhők, a budaörsi reptér füve száraz maradt.
Mivel elsősorban a számat tátani mentem ki, nem[...] Bővebben!Tovább »
A múltkor mutattam egy vicces Ozzy -átiratot, amikor is a gitárhősködős rockból ska lett, illetve a bejegyzésben szerepelt egy KISS ön-átdolgozás is . Most valami hasonló következik. Ozzy (egyik) gitárosa, Zakk Wylde többek közt süvítő gitárhangzásával híresült el; a[...] Bővebben!Tovább »
Idén nem fotóztam körbe minden egyes autót, ami az immár szokásosnak mondható Goldtimer Nyílt Nap keretében a budaörsi reptér füvén állt, inkább megpróbáltam a hangulatot, a hangokat, na meg a benzinszagot élvezni. Legalábbis ez volt a terv, mert a valóságban állandóan előkaptam a kamerát... Az idei év debütánsáról, a Bánhidi Antal-féle "Gerle 12" replikájáról (mely egy régebbi replika átépítése) később még fogok írni, úgyhogy ebbe a videóba inkább minden mást igyekeztem bezsúfolni: idősebb Rubik Ernő hangtalanul suhanó Cimboráját, és hangosan csattogó-pöfögő Kányáját, a Po-2-est és Li-2-est, DKW F8 furgont és "Bogárbuszt", tolatgató Rolls Royce-ot, elsuhanó ponton Mercit és Jaguárt, Opel Mantával találkozó Plymouth Fury-t, Pannonia motort, és néhány épp arra járó Cessnát, illetve egy csörlést végző Góbét:
Ha minden igaz, Budafok kocsiszín (mely arról híres, hogy Albertfalván van ) ma adott utoljára villamosokat forgalomba újra építése előtt. A modernizálás nagyon ráfér már az egykori HÉV telepre , hisz a "fapados" szó nem írja elég jól körbe a létesítmény minőségét...[...] Bővebben!Tovább »
Jómúltkorjában mutattam néhány képet az Újpesti-öbölben telelő szárnyashajókról . Azokat a Sopron vontató fedélzetéről készítettem, de a jelek szerint néhány évvel korábban egy elveszett sínezés közben se bírtam megállni a látvány megörökítését:
Van itt[...] Bővebben!Tovább »
Nem gúnyolódásból írom, hogy őszintén lenyűgözőnek találtam, amikor zenész haverok heteket-hónapokat töltöttek azzal, hogy egy-egy számot tökéletesen el tudjanak játszani, úgy, ahogy az eredetileg szólt. Holott eljátszhatták volna másként is, mint ez a youtube-os figura.[...] Bővebben!Tovább »
Folytatnám a "city lights" témakört, ezúttal zene nélkül, illetve nem egyetlen épületre koncentrálva, hanem az egész belvárosra. Olyan nézőpontokat kerestem (még 2014 novemberében és decemberében, merthogy akkoriban készültek a felvételek), ahonnan a zoom úgy össze tudta húzni az elő-, illetve háttérben levő dolgokat, ahogy szabad szemmel sose láthatnánk. Például elég érdekes valahonnan a Lánchídtól az Erzsébet híd alatt nem csak a Szabadság hídon áthaladó villamost, hanem azt is látni, ahogy a csepeli HÉV két szerelvénye elhalad egymás mellett a MüPa felé félúton. Még az is látszik, hogy az egyik vonat M.IXa, a másik pedig M.Xa :) Nyilván kicsit kevésbé párás időben, erősebb felszereléssel ütősebbek lettek volna ezek az elöl-hátul-fenn-lenn kompozíciók, de a Duna fölött valami pára mindig van, a kamerám képességei pedig adottak voltak. Az a vicces, hogy 1:12-nél hirtelen én se tudom, hogy honnan fotóztam a mit. Azt gondolnám, hogy elöl a Petőfi hidat (a korlát rácsozata néha megvillan, az arra emlékeztet), a háttérben pedig a Közgáz főépületét látjuk, de mégse áll össze, hogy ehhez képest mit látunk a bal oldalon. Ha valakinek van jobb tippje, ne tartsa magában!
Valami elementárisan sokat nyűglődtem, mire rávettem magam, hogy megcsináljam ezt a (két) oldalt... Ha vártam volna még 8 évet, akkor legalább évfordulós útibeszámoló lett volna, így csak peronos-felüljárós élvezkedés :)