Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354215

Csak abból van hibrid verzió, mert így is túl drága, de csak az elnevezés 530, mert 2 ezres benzines motor van benne, mármint a hibrid verzióba.

Előzmény: advocatusdiaboli (354214)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354214

És hol van az 5-ös BMW-ből a tisztán elektromos???

 

Pontosan miről is beszélünk-vitázunk??? Megjegyzem, a BMW-nél nagyon nem az 530-as az 5-er induló modellje...

Előzmény: Rangun (354213)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354213

Én hol? Nézd meg mennyi egy 530-as BMW, meg annak a hibrid verziója.

Előzmény: advocatusdiaboli (354212)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 2 354212

Te beszéltél Ioniq-ról...

A BMW-nek meg nincs értékelhető hatótávolságú EV-je, az i3-nak nincs hibrid kivitele (a range-extendert ne tekintsük már annak, amúgy is béna dolog az is, ezer problémával) - nem összevethető dolgokat próbálsz összemérni...

 

Ha mindenáron a pénzre akarsz leszűkülni - akkor annyi pénzből, amibe egy "olcsóbb" (értsd: nem végképp luxus-kategóriás árú), kis-közepes hatótávolságú EV-be csak az akku kerül - veszel egy teljesen használható ICE kompakt kocsit, aztán átlagos futásteljesítménynél kb: az ítéletnapi harsonákig várhatsz, hogy megtérüljön az EV árkülönbözete...

A többlet bosszúságot meg korlátozásokat pedig szerintem nem is lehet forintosítani. Az, hogy egy hirtelen hétvégi vagy esti programra egyszerűen nem tudsz elmenni, mert vagy nem elég a hatótáv, vagy most tetted töltőre az EV-t, és nincs benne elég szufla, a tervezett útvonalon meg híre-hamva sincs gyorstöltőnek (de ha van, is esetleges, hogy üres lesz-e...) - ezért el sem indulsz - ez nem is pénzben kifejezhető.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy bár kifizettél kb: kétszer annyit egy autóért, mint amennyiért már kaptál volna a feladatra megfelelőt - ennek ellenére nagyon sok esetben gyakorlatilag NINCS AUTÓD. Ami van - azzal nem tudsz elindulni.

Előzmény: Rangun (354210)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354211
Előzmény: FRANKYE (354209)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354210

Nézz meg egy BMW-t.

Előzmény: advocatusdiaboli (354207)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354209

Válaszolnál a kérdésemre?

 

Köszönöm. :) 

Előzmény: Rangun (354206)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 2 354208

Így van, ahogy a német Model 3-as "csúcskísérlet" is megrendezett, előre lezsírozott körülmények között ment, nekik előre folyamatosan nem csak, hogy befoglalt, de még meg is buherált, várakozás nélkül azonnal, és a szokásosnál nagyobb áramot adó töltőponttal.

 

Aztán a megszállottak előadják ezt úgy, hogy "ez a standard, ezt bármikor bárki, bárhol tudja ilyen kocsival". Ennél nagyobb csalást...

Előzmény: M.Zoli (354205)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 354207

Hol olcsóbb b+, hol?? Ha már ugyanarról van szó, az Ioniq Hibrid 7.5 milliótól indul, az Electric 10 milliótól.

Előzmény: Rangun (354206)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354206

Hibridtől olcsóbb. Prémium kategóriában gyakorlatilag nincs árkülönbség, alatta még van, de a szervízen is sokat lehet spórolni, nem csak az üzemanyagon, na meg a parkoláson.

Előzmény: advocatusdiaboli (354202)
M.Zoli Creative Commons License 2019.07.31 0 3 354205

Ha ilyesmi menne, akkor a cikk cimeben nem az lenne, run-record.

 

Azonkivul elegge sokat vezetek hosszabb utakon, es az atlagsebessegem ( ATLAG, megallok nelkul!!! ) ugy 100-110 km/h-ra szokott kijonni autopalyan. Mikozben azert a 130-135 km/h-as tempot nyomom ahol lehet. Na most az USA-ban nem 130km/h a max. sebesseg, ok meg kihoztak 95 km/h-as atlagot? Akarhogy nezem, meseszeru utjuknak kellett lenni.

 

No szamoljunk egy kicsit.:

 

2835*1,6= 4536 km

 

4536km/48,16h = 94,17 km/h

 

De kozben volt 19 megallo. Soforcsere, toltes, pisi, kaki, ital, kaja. Szamoljunk atlag 20 percet? Az 380perc, ami 6,33 h

 

4536km / 41,83 h =  108,44 km/h

 

Az ut nagyobb felen 70 merfold a megengedett legmagasabb sebesseg, a kissebbiken 75, de lehet olyan uton is menni, ahol par szaz km erejeig 80 merfold.

 

az pedig 112 km/h; 118 km/h es 124 km/h, de ez utobbi alig, vagy egyaltalan nem jatszik.

 

Nos folytassuk. 

 

ha atlagoljuk joindulatuan a 112-t es a 118-at, akkor kijon 115 km/h. Viszonyitva a 108,44 km/h atlag menetsebesseghez.

 

No szoval ez egy megrendezett rekordakcio volt, professzionalis soforokkel, minimalis megallasokkal, optimalizalt korulmenyek kozt.

 

Lofaszt csaladi vakacio, hanem profin megrendezett rekordkiserlet!

 

 

Előzmény: _Berci (354201)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354204

Majdnemjó... mi inkább azt szeretnénk, ha velünk IS beszélgetnél néha... optimális az lenne, ha mindig, de a mostani
szituból kiindulva haladjunk kis lépésekkel az optimális állapot felé.

 

1. > elolvasod amit írunk

2. > arra válaszolsz amit mi le is írtunk, nem arra, amit te a saját koordinátarendszeredbe gyömöszköltél a leírottak helyett
3. > ha 1. és 2. igaz, akkor

>> érdemi párbeszéd igaz,
>> egyébként advo magával vitatkozik megint igaz

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (354203)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 354203

Rendben, értem, benneteket valójában ez a kérdéskör nem érdekel. Ti rendre egy-egy szűk részterületre vagytok rácuppanva, a többiről hallani sem akartok. Rendben.

Előzmény: Auralianus (354180)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 1 354202

Mennyivel is kerül többe a benzines/hibrid kivitelnél?

Ezzel is számolva hogy is néz ki a matek?

Előzmény: Rangun (354189)
_Berci Creative Commons License 2019.07.31 -12 0 354201

A JÚESZÁ-ban mán ilyesmi megyen ...

 

The family started the 2,835-mile trip in New York City at the Red Ball Garage on 31st and 3rd Avenue on Friday, July 12 at 11:02 pm EDT. Being a family road trip, the Thomsens kept the vehicle’s creature comforts on throughout the entire duration of the journey. The temperature inside the Model 3’s cabin was set at around 70 degrees, and the AC was on 100% of the way. The car also carried about 840 lbs (380 kg) of payload, comprised of its three passengers, luggage and supplies. 

 

Over the course of the trip, the Thomsens averaged a speed of 58.9 mph (94.8 km/h), and stopped 19 times to charge at Tesla Superchargers. It should also be noted that while all three members of the family took turns behind the wheel of the Model 3, Tesla’s Autopilot driver-assist system, as well as its Navigate on Autopilot feature, took care of the overwhelming majority of the driving in the trip. The Thomsens arrived at the Portofino Hotel in Redondo Beach at 08:12 pm PDT on Sunday, July 14, making the over 2,800-mile journey a 48-hour 10-minute trip. 

 

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-ev-cannonball-run-record-video/

 

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.31 0 1 354200

LOL.

Előzmény: Rangun (354190)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354199

Ionity "segítségével"? 

 

Mesélj? :) 

Előzmény: Rangun (354197)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354198

Te csika vagy.

Előzmény: Törölt nick (354195)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354197

De letudsz menni..

Előzmény: FRANKYE (354196)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354196

Mindegyik tengerparton amit javasoltál SOKSZOR  voltam.

A Meteorákat is meg lehet nézni ott? Az volt a fő cél. 

Sok kocsim volt már de az úticél kiválasztásánál nem volt szempont milyen autóval megyek ill. elbír-e menni oda.

 

Egyébként megjegyzem: az általad javasolt Ionity töltők "segítségével" NEM tudsz lemenni SE Velencébe, SE Zadarba, SE Valenciába és még ezer helyre sem.

Kár volt belinkelned. :) 

Előzmény: Rangun (354193)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.31 -5 1 354195

Csak az, hogy mi egy elmaradott ország vagyunk, és parányi piac, nem mi fújjuk a passzátszelet,

 

A kis méret nem jelenti a hajlott hátú, takonygerinű cselédek gyülekezetét.

Nekünk legalábbis nem.

De te nyugodtan merjél csak kicsi lenni, viszont ebbe ne keverj bele minket!

Előzmény: Rangun (354193)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.07.31 -1 1 354194

Nem erről beszéltem. Az volt a kérdésem, hogy miként képzelitek el a fosszilis-, és a szükséges mértékig egyben emisszió-mentes technológiai civilizáció energetikai hátterét - lévén mindkét irányba kényszerpálya van, csak idő kérdése, és mindkettő elkerülhetetlen lesz.

 

Nem részmegoldásokra, meg "arrafelé mutató" ötletekre vagyok kíváncsi, hanem arra, hogy ti miként képzelnétek el egy ilyen modellt. Nem bírom kihúzni belőletek évek óta a választ, mindig terelés és mellébeszélés van, mindig az itt és most, vagy legalábbis rövid távon megoldható-elérhető célokról vagytok hajlandók csak beszélni - miközben ezek egyike sem visz el a célig.

 

Arra sem vagyok most kíváncsi, hogy egy-egy ötlet szerintetek mennyire megvalósítható - pusztán elméleti síkon kérdezem, hogy a felvázolt állapot elérésére egyáltalán van-e elképzelésetek - mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy nincs, viszont zsigerből ugrotok annak neki, akinek van, és nem csak az orráig hajlandó nézni...

Előzmény: _Berci (354181)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 354193

Csak az, hogy mi egy elmaradott ország vagyunk, és parányi piac, nem mi fújjuk a passzátszelet, szóval az EV terjedés, és használhatóság szempontjából ,nem a magyar viszonyok a mérvadóak.Ha már tengert akarsz, akkor a horvát, olasz, francia, spanyol irányt javaslom, arra már most is végig gyorstöltőzhetsz, a görögök felé ,még 1-2 évet várni kell.

Előzmény: FRANKYE (354191)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354192

Olvasási nehézségeid vannak? Még mindig a Balkánról van szó.

Előzmény: Rangun (354189)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354191

Mi köze az utak minőségéhez a töltőknek a száma? 

 

Egyébként tőlem függetlenül jött a Budapest Thessaloniki út mivel 1 hónapja ott voltam gondolom "beleszólok" a vitába. Tényleg demonstrálhatnál EV-el egy ilyen utat milyen gyorsan lehet megtenni és a költségeket is leírhatnád. 

Ha nincs gyorstöltő, hogy töltöd fel 20 perc alatt?

Előzmény: Rangun (354186)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354190

Az egyik egy fos dízel BMW, tapasztalatból szidom.

Előzmény: Taurus Obscurus (354188)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354189

Ionity-n 8 euróért tele tankolsz, az 4-500km-re elég, mi az ,hogy nem éri meg?

Előzmény: FRANKYE (354187)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354188

Nem az volt a kerdes hanem hogy milyen autod van.

Előzmény: Rangun (354186)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354187

Nincs töltő vagy kerülni kell. Azonkívül elvétve vannak ingyenes töltők az autópályák mentén ill. Nyugaton. Ha fizetsz a töltésért akkor már NEM éri meg. Sőt ha 150km-t kell kerülni akkor már ráfizetés. Ha 120-140-el haladsz nem annyi a fogyasztás mint amit megadnak. 

És még egy aprócska gond van: NEM akkor fog kifogyni az áram mikor töltőt találsz. 

Ostoba aki EV-el megy Görögországba ("lejjebbi" országokról már nem is beszélek. 

Tehát NEM alkalmas "mindenre" egy EV. Nem EV-el tudsz sietni ha nagyon unod az utat az EV lemerül pillanatok alatt. 

A múlt heti kirándulásom  Budapest- Ózd- kirándulás- Budapest is kevés EV autónak a távjába fér bele.

Előzmény: Rangun (354185)
Rangun Creative Commons License 2019.07.31 0 0 354186

Használtam BMW i3-at, a közepes aksival, meg Tesla P90D-t. Nálunk még kezdetleges a gyortöltési infrastruktúra, de ne egy elmaradott országból induljunk ki, ahol az utak 61%-ka minősíthetetlen.

Előzmény: FRANKYE (354184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!