Nagyon jó ez a hirtelen eldöntött Dohány-Nefelejcs és tsai utcákon a parkolósor kibaszarintás. A troli és mindenki más is végre tisztességesen tud közlekedni, végig lehet kerékpározni. Biztos van pár helyen gebasz, majd kiforrja magát, de legalább elkezdték értelmesen megoldani. Mintha hollandiából imortálták volna az ötletet.
Ha már csere, integráltat tegyél rá. Pláne, hogy nem vagy pehelysúlyú. Nem jársz rosszul jó állapotú használt prémium cuccal (pl. XT). Legfeljebb egy új lánctányér kellhet egy idő után.
Először egy Giant Talon 0-át rendeltem, de már sehol nincs raktáron. Viszont akitől rendeltem felhívott, beszélgettünk hogy mit szeretnék, és pont ugyanezt mondta amit te, hogy egy MTB-ból szeretnék országúti túra biciklit, akkor miért nem túrabiciklit veszek készen?! :D
Nem tudom. Nekem valahogy becsípődött ez a MTB széria. Valahogy azt érzem, hogy ezek masszívabbak.
De egyébként nagyjából rendben van ez a specifikáció, használható váz, fékek, hajtáslánc és kerekek, a teleszkópot meg majd kitapasztalod. Jó nagy térfogatú gumik vannak rajta, ami neked azért jó, mert nem kell teljesen keményre fújnod őket, és így lesz egy kis rugózásuk is. Aszfalton kicsit zúgni fognak, de nem extrém módon. A teleszkópot meg kipróbálhatod lezárni, amikor aszfalton jársz vele, ne mozogjon feleslegesen.
A modern monti geometria szándékosan ilyen hosszú és lapos (mászáshoz és ereszkedéshez), és te pont ezt próbálod korrigálni a hagyományosabb, magasabb és rövidebb geometria felé :).
A Cube, KTM, Giant oldalán le vannak írva a terepbesorolások. A TREK-nél nem találtam ilyet, de rákérdeztem, és azonnal mondta a srác, hogy a Marlin 3-as kategória.
Rém egyszerű és kitűnően használható az a kalkulátor. Huzogasd jobbra-balra a fogaskerekeket, nyomkodd a listákat és rá fogsz jönni a működésére sokkal gyorsabban, mintha elkezdenénk leírni.
A stucni most is a legrövidebb, és így is nagyon messze van a körmány. Én úgy tervezem, hogy a kormányt meg kéne emelni, és valahogy közelebb hozni a nyereghez. A boltban azt mondták hogy megoldható.
Persze nem a fogszám változásától lesz merevebb a hajtáslánc, hanem a négyszögtengelyes hajtókarcsapágy cseréjétól integrált külső csapágyazásúra. És az sajnos benne van a pakliban, hogy a gyári teleszkóp teljesen betekert előfeszítéssel is túl puha lesz neked.
Kb 21%-ot, ugyanolyan pedálfordulatnál, ugyanannál a hátsó fokozatnál, annyival nehezebb lesz tekerni és annyival gyorsabban fog menni. Máshogy nézve, kb egy-másfél fokozatot a hátsó kazettán.
Egy TREK Marlin 6 3-as lett, de még a Deore váltóval szerelt változat.
Az első meghajtás kompletten cserélve lesz 28-ról 34 fogasra, hogy gyorsabb legyen a bicikli. Állítólag a komplett cserével sokkal merevebb is lesz a hajtáslánc. Ez a Marlin hivatalosan 136 kg-ot bír gyári leírás szerint, de boltba megjegyezte a srác, hogy ez simán többet is bír, a 136 csak egy szám, és 3-as terep besorolású, ami már alkalmas komolyabb terepezésre.
A váz XL-es, ami a gyári specifikáció ellenére nekem nagynak tűnik, így a stucnit is ki szeretném cseréltetni ami "rövidít" a vázon, és megemeli a kormány magasságát. Én inkább nagyon nagy részben országúti biciklizésre fogom használni, néha földúton, nincs a terveim között a terepezés.
Szerintem nézz használtan régi, 2020 előtti Hoprider 500-ast vagy 900-ast. Azok még nem voltak túlárazva a specifikációhoz képest, sőt. Nem mountain bike, és kényelmes nem lesz vele rossz úton menni, viszont az a váz, főleg a 900-as kibír mindent. A te súlyodhoz mindegy, hogy ez nehéz, viszont a hajtáslánc átviszi az erőt, nem fogsz a kerékpárral kínlódni.
Szívemből beszélsz. Sajnos a neten bizonyos felhasználásra alig találni. Pl. tele van 26-os monti vázakkal, de nekem cross trekking kellett volna. Ebből kirajzolódnak a trendek. Bp-n valószínűleg nagyobb a választék, bár lehet, hogy nekem is érdeklődnöm kellett volna boltokban. Így se jártam rosszul, mert kész használt gépet vettem, és építgetés közben eladogatom a cserés alkatrészeket.
A Cube és a KTM oldalán MINDEN bringának rajta van a terhelhetősége és a használati besorolása 1-5-ig.
A használati besorolásból azt lehet megtudni, milyen útra való, mekkorát lehet vele ""ugratni" centiméterre leírják.
Ez a pontos tájékoztatás. Nem tudom a kereskedők oldalain ezek miért nincsenek feltüntetve. A Giant pdf oldalán is ugyanezek az adatok, terhelhetőség/útviszonyok pontosan le vannak írva.
A Cube-nak van egy pár bringája ami 150 kg. összteherig alkalmas 2-es útviszonyokkal.
Van viszont 140 kg. terhelhetőség 3-as útviszonyokkal.
Látom vitáztok a Dechatlonos bringákról. Ami nekem a laikus benyomásom, hogy nagyon erősen túlárazottak, és nekem nem tetszenek. Főleg úgy, hogy 640 ezerért van a belinkelt Cube.
Amit megadtam 2-300 ezer összeghatár lehet nem fog működni, és inkább 3-4-500 ezer lesz az.
A 900-as annyi pénzért megéri, a Brooks nyereg csalogató.
Kerékpárboltokban. Néha drága, néha olcsó, de egyedi, és megvan az alkotás folyamata, ami jót tesz a léleknek, ám árt a zsebnek:) Vettem újat, használtat, de mindig olyat, ami tetszett, sosem a geometria vagy a csőszögek érdekeltek. Jó, a monti kivételével (Orbea, spanyol) mindegyik olasz, és ők tudnak országúti vázat építeni. Olmo, Colnago, De Rosa, két Pinarello - eddig:) illetve a gyereknek, rokonnak is építettem bringákat. A csőszögek meg súly a Pogacarnak való, de őt meg nem érdekli, mert beállítják rá a gépet, és nyer vele. A vázakban mindig az tetszett meg, ahogy kinéztek, a titánnak a színe, az egyszerűsége, az acélnak a muffjai, a kézimunka szépsége, a karbonnál meg az elképesztő formák, amiket másból nem lehet megalkotni, ahol szárnyalhat a fantázia.