Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2025.04.28 0 0 239623

Nagyon jó ez a hirtelen eldöntött Dohány-Nefelejcs és tsai utcákon a parkolósor kibaszarintás. A troli és mindenki más is végre tisztességesen tud közlekedni, végig lehet kerékpározni. Biztos van pár helyen gebasz, majd kiforrja magát, de legalább elkezdték értelmesen megoldani. Mintha hollandiából imortálták volna az ötletet.

orygabor Creative Commons License 2025.04.28 0 0 239622

Ha már csere, integráltat tegyél rá. Pláne, hogy nem vagy pehelysúlyú. Nem jársz rosszul jó állapotú használt prémium cuccal (pl. XT). Legfeljebb egy új lánctányér kellhet egy idő után.

Előzmény: yellowcab990 (239618)
RadiX Creative Commons License 2025.04.28 0 0 239621

Hát nem, 6-os az a kompetitív Downhill, 4-es mondjuk All Mountain, 5-ös pedig Enduro/Freeride.

Előzmény: xrami (239620)
xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239620

Akkor magyarul:
1 - városi

2 - túra

3 - MTB, cyclocross

4 - downhill

6 - országúti

Előzmény: yellowcab990 (239613)
xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239619

Köszi!

Előzmény: yellowcab990 (239613)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239618

A gumit le akartam cserélni a zajosság miatt, de mikor kipróbáltam, egyáltalán nem hangos.

Így is kell rá költenem az első meghajtás cseréje, a kormány helyzetének változtása miatt is, plusz lámpákat kell vennem.

Gumit nem veszek, ezek teljesen jók.

Előzmény: RadiX (239614)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239617

Amit RadiX is leírt, hogy kb. mint egy váltás hátul, az tényleg nem kevés.

Köszönöm. 

Előzmény: orygabor (239615)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239616

Az utolsó mondatodon elröhöghtem magam. 

Először egy Giant Talon 0-át rendeltem, de már sehol nincs raktáron. Viszont akitől rendeltem felhívott, beszélgettünk hogy mit szeretnék, és pont ugyanezt mondta amit te, hogy egy MTB-ból szeretnék országúti túra biciklit, akkor miért nem túrabiciklit veszek készen?! :D 

Nem tudom. Nekem valahogy becsípődött ez a MTB széria. Valahogy azt érzem, hogy ezek masszívabbak. 

Előzmény: RadiX (239614)
orygabor Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239615

Sokat.

Előzmény: yellowcab990 (239602)
RadiX Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239614

De egyébként nagyjából rendben van ez a specifikáció, használható váz, fékek, hajtáslánc és kerekek, a teleszkópot meg majd kitapasztalod. Jó nagy térfogatú gumik vannak rajta, ami neked azért jó, mert nem kell teljesen keményre fújnod őket, és így lesz egy kis rugózásuk is. Aszfalton kicsit zúgni fognak, de nem extrém módon. A teleszkópot meg kipróbálhatod lezárni, amikor aszfalton jársz vele, ne mozogjon feleslegesen.

 

A modern monti geometria szándékosan ilyen hosszú és lapos (mászáshoz és ereszkedéshez), és te pont ezt próbálod korrigálni a hagyományosabb, magasabb és rövidebb geometria felé :).

Előzmény: yellowcab990 (239608)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 1 239613

A Cube, KTM, Giant oldalán le vannak írva a terepbesorolások. A TREK-nél nem találtam ilyet, de rákérdeztem, és azonnal mondta a srác, hogy a Marlin 3-as kategória. 

 

https://www.cube.eu/hu-hu/support/bike-classification

Előzmény: xrami (239610)
xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239612

Rém egyszerű és kitűnően használható az a kalkulátor. Huzogasd jobbra-balra a fogaskerekeket, nyomkodd a listákat és rá fogsz jönni a működésére sokkal gyorsabban, mintha elkezdenénk leírni.

Előzmény: yellowcab990 (239607)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239611

A stucni most is a legrövidebb, és így is nagyon messze van a körmány. Én úgy tervezem, hogy a kormányt meg kéne emelni, és valahogy közelebb hozni a nyereghez. A boltban azt mondták hogy megoldható. 

Előzmény: Marvel1Pinarello (239609)
xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239610

Ez a "3-as besorolású" hol van definiálva, hogy mit pontosan mit kell ez alatt érteni?

Előzmény: yellowcab990 (239601)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.27 -8 0 239609

Azért arra figyelj oda, hogy ha rövidebb a stucni, akkor egyfelől idegesebb, rángatózósabb a kormányzás, másfelől görnyedtebben ülsz majd. 

Előzmény: yellowcab990 (239601)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239608

Igen, ugyan ezt mondták a boltban is a merevséget illetően. Értem amit a teleszkópról mondasz. Elképzelhető.

Előzmény: RadiX (239606)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239607

Így ahogy leírtad érthetőbb mint a kalkulátor amit belinkeltem. Bár a kalkulátor elég komoly, de nekem kicsit bonyolult.

Hátul + - 1 eléggé érzékelhető különbség. Max. 34 fog fér el elől.

Köszönöm.

Előzmény: RadiX (239603)
RadiX Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239606

Persze nem a fogszám változásától lesz merevebb a hajtáslánc, hanem a négyszögtengelyes hajtókarcsapágy cseréjétól integrált külső csapágyazásúra. És az sajnos benne van a pakliban, hogy a gyári teleszkóp teljesen betekert előfeszítéssel is túl puha lesz neked.

Előzmény: yellowcab990 (239601)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239605

Köszönöm.

Előzmény: RadiX (239603)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239604
Előzmény: yellowcab990 (239602)
RadiX Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239603

Kb 21%-ot, ugyanolyan pedálfordulatnál, ugyanannál a hátsó fokozatnál, annyival nehezebb lesz tekerni és annyival gyorsabban fog menni. Máshogy nézve, kb egy-másfél fokozatot a hátsó kazettán.

Előzmény: yellowcab990 (239602)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239602

Egy olyan kérdésem lenne, hogy sebességben, áttételben mennyit számit az első 28 fogasról 34 fogasra csere?

yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239601

Egy TREK Marlin 6 3-as lett, de még a Deore váltóval szerelt változat. 

Az első meghajtás kompletten cserélve lesz 28-ról 34 fogasra, hogy gyorsabb legyen a bicikli. Állítólag a komplett cserével sokkal merevebb is lesz a hajtáslánc. Ez a Marlin hivatalosan 136 kg-ot bír gyári leírás szerint, de boltba megjegyezte a srác, hogy ez simán többet is bír, a 136 csak egy szám, és 3-as terep besorolású, ami már alkalmas komolyabb terepezésre. 

A váz XL-es, ami a gyári specifikáció ellenére nekem nagynak tűnik, így a stucnit is ki szeretném cseréltetni ami "rövidít" a vázon, és megemeli a kormány magasságát. Én inkább nagyon nagy részben országúti biciklizésre fogom használni, néha földúton, nincs a terveim között a terepezés. 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: hbe (239600)
hbe Creative Commons License 2025.04.24 -1 0 239600

Szerintem nézz használtan régi, 2020 előtti Hoprider 500-ast vagy 900-ast. Azok még nem voltak túlárazva a specifikációhoz képest, sőt. Nem mountain bike, és kényelmes nem lesz vele rossz úton menni, viszont az a váz, főleg a 900-as kibír mindent. A te súlyodhoz mindegy, hogy ez nehéz, viszont a hajtáslánc átviszi az erőt, nem fogsz a kerékpárral kínlódni.

Előzmény: yellowcab990 (239597)
xrami Creative Commons License 2025.04.22 -1 0 239599

Ennél, meg néhánynál, de nincs mindegyiknél. Városi kerékpároknál sincs, gyerekbringáknál sincs.

Előzmény: RadiX (239592)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 -1 0 239598

Szívemből beszélsz. Sajnos a neten bizonyos felhasználásra alig találni. Pl. tele van 26-os monti vázakkal, de nekem cross trekking kellett volna. Ebből kirajzolódnak a trendek. Bp-n valószínűleg nagyobb a választék, bár lehet, hogy nekem is érdeklődnöm kellett volna boltokban. Így se jártam rosszul, mert kész használt gépet vettem, és építgetés közben eladogatom a cserés alkatrészeket.

Ez még talán építésnek számít....:)

Előzmény: Marvel1Pinarello (239596)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239597

A Cube és a KTM oldalán MINDEN bringának rajta van a terhelhetősége és a használati besorolása 1-5-ig.

A használati besorolásból azt lehet megtudni, milyen útra való, mekkorát lehet vele ""ugratni" centiméterre leírják.

Ez a pontos tájékoztatás. Nem tudom a kereskedők oldalain ezek miért nincsenek feltüntetve.
A Giant pdf oldalán is ugyanezek az adatok, terhelhetőség/útviszonyok pontosan le vannak írva.

A Cube-nak van egy pár bringája ami 150 kg. összteherig alkalmas 2-es útviszonyokkal.

Van viszont  140 kg. terhelhetőség 3-as útviszonyokkal. 

Ez egységesen 640.000 Ft. mindenhol.

 

https://www.cube.eu/hu/cube-reaction-tm-pro-rawmetal-n-reflect/844200  

 

Látom vitáztok a Dechatlonos bringákról. Ami nekem a laikus benyomásom, hogy nagyon erősen túlárazottak, és nekem nem tetszenek. Főleg úgy, hogy 640 ezerért van a belinkelt Cube. 

Amit megadtam 2-300 ezer összeghatár lehet nem fog működni, és inkább 3-4-500 ezer lesz az.

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.21 -7 0 239596

A 900-as annyi pénzért megéri, a Brooks nyereg csalogató.

 

Kerékpárboltokban. Néha drága, néha olcsó, de egyedi, és megvan az alkotás folyamata, ami jót tesz a léleknek, ám árt a zsebnek:) Vettem újat, használtat, de mindig olyat, ami tetszett, sosem a geometria vagy a csőszögek érdekeltek. Jó, a monti kivételével (Orbea, spanyol) mindegyik olasz, és ők tudnak országúti vázat építeni. Olmo, Colnago, De Rosa, két Pinarello - eddig:) illetve a gyereknek, rokonnak is építettem bringákat. A csőszögek meg súly a Pogacarnak való, de őt meg nem érdekli, mert beállítják rá a gépet, és nyer vele. A vázakban mindig az tetszett meg, ahogy kinéztek, a titánnak a színe, az egyszerűsége, az acélnak a muffjai, a kézimunka szépsége, a karbonnál meg az elképesztő formák, amiket másból nem lehet megalkotni, ahol szárnyalhat a fantázia.

Előzmény: orygabor (239595)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239595

És hol kaptál vázat?

Előzmény: Marvel1Pinarello (239586)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239594

Én a 900-asról beszéltem.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!