Keresés

Részletes keresés

Takszi55 Creative Commons License 2023.06.09 0 2 30301

HFF - Ha már ki akarunl javítani valamit, vegyük a fáradságot, hogy meggyőződünk arról, nem fals infóval.

 

 

"A BYD-ek állományba lettek véve. 13 jön."

Saját magadnak mondasz ellent. Ha jönnek, akkor még nincsenek állományban. Jönni fognak igen, most már tényleg mindjárt, de ha a most az érdekes, akkor 91 a helyi állomány.

Azért majd olyan nagyon ne lepődj meg, amikor a szerződés magaspadlós kitétele nem fog teljesülni (illetve valahol részben igen, ha az LE buszokat félig annak tekintjük).

Előzmény: Törölt nick (30300)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -2 0 30300

Igen, de nem két héttel, meg két hónappal ezelőtt vagyunk, hanem most. 

Elnézést a HFF-ért, lehet nálad ez külön érzékeny téma. Amúgy is tartalék busz. (rohadtul nem erre akartam most koncentrálni)

 

Szerintem a győribuszok.hu-ról nézhette ki, amit tudunk, hogy teljesen szavahihetetlen és már káros, amilyen néphülytést végeznek ott, annak ellenére, hogy te is megmondtad egy párszor a véleményed róla.

-

A BYD-ek állományba lettek véve. 13 jön. Ez ugye nyilvánvaló. A támogatási szerződés úgy szól rájuk, hogy csakis kizárólag Euro3-as szintnél rosszabb környezetvédelmi besorolással rendelkező járművet válthat ki, és magaspadlós kivitelűt. Na most jelen esetben ugye ez a 280-as flottát kellene, hogy jelentse, ami azért eléggé abszurdnak tűnik, mivel így is hiány van csuklósból (lásd: KRR,HHR és bizony HFF is megmegfordul/fordult helyin), valamint a zalai/szekszárdi régi Mercik átvétele is ugye azt mutatja, hogy nem igen áll jól Győr csuklósokkal. Arról meg nem beszélve, hogy elsősorban olyan sofőröknek szánnák a 13 új buszt, aki nem csak a hülyeségét ossza a neten, hanem jól is végzi munkáját és "tud" vezetni is. 

Ezek alapján nem tudom hogyan változik majd a flotta összetétele. A fordák száma valóban csökkenést mutat, már csak egyrészt azért is, mert pár járatot beépítettek fix helyközi fordákba, ezáltal kinyerhetővé vált pár echte helyis forda. 

Ja és ugye visszatérve, ezt a BYD buszos flottát most mindegyik város megkapja, ahová ki lettek "sorsolva", független attól, hogy mekkorák a tartozások, milyen a volán és önkormányzat közti viszony.

Előzmény: Takszi55 (30299)
Takszi55 Creative Commons License 2023.06.09 0 2 30299

És két héttel ezelőtt, amikor még szó sem volt a BYD-ekről, mekkora is volt az állomány? 280-assal vagy pluszban, mert a HFF nem helyis, és máris kijön a 91.

Amúgy meg a fordák számáról volt szó, abból meg nem lesz több azért, mert pillanatnyilag tobb kocsi van papíron. Már ha több van egyáltalán, mert én még nem nem találkoztam eggyel sem itt.

Előzmény: Törölt nick (30298)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -2 2 30298

22 db RVY Merci (2020)

2 db MB O345G (2005)

12 db csuklós Credo (2006-2010)

2 db C80 (2000)

13 db 280-as (1985-2001)

17 db RIR Merci (2019)

20 db szóló Credo (2005-2010)

3 db Excel ( 2002/3)

1 db 412-es Ika. (2001)

13 db BYD (2023)

= 105 db.

 

Ez nyilván változni fog, miután tisztázódnak az elektromos kocsikkal történő tapasztalatok. Egyelőre bizony minden állományi. 

 

Ugye lapozgatni kellene a közszolgáltatási szerződéseket, vagy megérdeklődni az ügyfélszolgálatnál, mert pár infóról így lemaradsz. 

 

 

Előzmény: Mr. SziD (30296)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.09 -1 0 30297

Honnan szedted ezt?

Előzmény: Mr. SziD (30296)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.06.09 -3 2 30296

Tuti csökkent, mert jelenleg a helyi állomány áll 91 járműből :D

Előzmény: HBweb hu (30289)
f_k Creative Commons License 2023.06.08 0 0 30295

Győr Sopron közti útvonalnál régen is volt egy ún. Fertő parti útvonal. Dunaújváros- Sopron pl. arra járt.

Fertődön át ment és így nem 1:1 ben vasúttal " párhuzamosan".

 

Fertőszentmiklós ill. Kapuvár vasútállomása kiesik messzebb van a központtól elég ritka , hogy van busz ami betér oda.

 

Előzmény: trizs77 (30269)
BY 45-32 Creative Commons License 2023.06.08 0 1 30294

Győr, Széchenyi István Egyetem. Emlékeim szerint 2018 őszi félévben vezették be, hogy 8:30-kor kezdődnek az órák. Kapacitáshiányosak voltak a 19-es indulásai 7:40-kor, de a csúszás miatt volt egy forda, aminek belefért 8:00-kor Szigethy Attila úttól Egyetemig egy rásegítő járat. Azóta is megvan, igaz tavaly óta a módosított útvonalon. 

Előzmény: JLW-470 (30291)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 30293

Amúgy Győr városa az egyik élharcosa volt az 1960-as évek végén a lépcsőzetes munka és iskola kezdésnek.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 30292

Ma már nem tudom.

 

1990-ig majd mindegyik megyeszékhelyen működött.

De még Kiskunfélegyházán is ami azért volt vicces mert vagy 1 db vagy 2 db (?) helyi járatú busz pörgött a városban......................:-))

 

 

Előzmény: JLW-470 (30291)
JLW-470 Creative Commons License 2023.06.08 0 0 30291

Magyarországon melyik településen működik ilyen lépcsőzetes iskola/munkakezdés?

Előzmény: trizs77 (30290)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.08 -1 2 30290

Nem tudom.

Sejtésem szerint csökkenhetett a fordák száma.

 

Olvtársunknak arra a felvetésére reagáltam, miszerint minden diák akkor akar utazni.

Ne akarjon.

 

az önkormányzat azért is van, hogy ez ne így legyen.

Az önkormányzatoknak millió jogosítványuk van.

Tudom sok jogosítványhoz tartozó pénzösszeget vagy elvette a kormány, vagy erősen korlátozza a felhasználásukat.

 

De !

 

Ezért írtam, hogy a lépcsőzetes iskola és munka kezdést pont ezért találták fel anno Dániában és Hollandiában, majd vették át más államok is, hogy elsősorban a reggeli (kisebb mértékben a délutáni) csúcsforgalom idejét szét húzzák.

 

Ugyanannyi busz, több utast tud elszállítani ha a diákok egy csoportja 7,30-ra jár, másik csoportja, 8,00-ra még a harmadik sorvány 8,30-ra.

 

Ugyanígy vagy hasonló módon széthúzhatók a munka kezdések is.

 

Ami nem önkormányzati hatáskör azt nem tudja Győr város önkormányzata szabályozni.

De ami joga abba nyúljon már bele a jó......nét hiszen azért van.

 

 

 

 

Előzmény: HBweb hu (30289)
HBweb hu Creative Commons License 2023.06.08 -1 0 30289

A győri abszolút, embertelen csúcs 14 és 15:30 között volt az én időmben. Változott ez azóta?

102 (!!!) forda pörgött szinte nulla végállomási időkkel (kivéve a csókos fordákat).

Előzmény: trizs77 (30288)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 30288

Azóta Győr lakossága jelentősen nőtt.

Sok a fiatal, iskolás, és azok egyszerre szeretnek iskolába menni - bármennyire rossz szokás.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A lépcsőzetes munka- és iskola kezdést nem Sztálin találta ki.

Nyugatról vettük át.

Pontosabban észak-nyugatról.

 

Az már más kérdés hogy ex szoci országok lelkesebben alkalmazták, mint a nyugatiak.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 30287

Akkoriban 8 fő per négyzetméterrel számoltak. Manapság már a 4 fő per négyzetmétert is kellemetlenül éljük meg, utasok.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem.

 

A 8 fő/m2 a tervezési, terhelési határ.

A 4 fő/m2 pedig a férőhely számítás egysége.

juxx Creative Commons License 2023.06.07 0 1 30286

Azóta Győr lakossága jelentősen nőtt. Sok a fiatal, iskolás, és azok egyszerre szeretnek iskolába menni - bármennyire rossz szokás.

Győr elővárosának lakossága még jelentősebben nőtt, középiskola meg csak Győrben van, lást előző pont.

Kár rágódni a szólósításon, üzemvitelileg alig olcsóbb, mint a csuklós. Viszont a 90-es évekhez képest az emberekben az ülésre való igény is általános lett. Anno elment, hogy mindenki állt a buszon, mert nem volt más, de akinek a kocsi a garázsban, az nem a kilencvenes évek tömegében szeretne utazni. Akkoriban 8 fő per négyzetméterrel számoltak. Manapság már a 4 fő per négyzetmétert is kellemetlenül éljük meg, utasok.

Előzmény: Jobbramagyar (30282)
LSU 106 Creative Commons License 2023.06.07 0 0 30285

PZW-177 Győr-> Veszprém

SEF-377 Veszprém-> Győr

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=164575639&t=9139158

Törölt nick Creative Commons License 2023.06.03 -3 2 30284

Amikor nem kérdezed már meg és leszállsz a témáról. De lehet pár győri sofőr tudja itt..

Előzmény: ab aeterno (30283)
ab aeterno Creative Commons License 2023.06.03 -1 1 30283

A Zalaegerszegi BYD-kat már átadták. A győri BYD-kat várhatóan mikor fogják?

Jobbramagyar Creative Commons License 2023.06.03 -4 1 30282

Egyáltalán nincs is már Győrben szükség annyira csuklósra, mint a 90-es években, aminek az állományi számaihoz ragaszkodni akarunk. 

Előzmény: Törölt nick (30280)
f_k Creative Commons License 2023.06.01 -1 2 30281

A Sopron - Győr közti járatok általában helyközi funkciót láttak el mindig.

1987-1988 ban amikor életemben először erre utaztam, akkor Ikarus 266 osok jártak általában, aki utazni akart annak praktikus volt hiszen egy Fertőszentmiklós- Kapuvár Fő tér vagy egy Fertőszentmiklós aut vt. Sopron Pannónia szálló utazáshoz praktikus volt, mert anno kevés vonatot közlekedtetett a GYSEV meg az állomások messze voltak...

Most több vonat jár, de kevesebb a helyi járat és drágább is nincs közös bérlet...

Jelenleg is van funkciója, az egyéni közlekedéssel vívott csatában az autóbusz a vonat is hasznos , mert a közúti forgalom sokszorosa a korábbiaknak és jó pár településen vagy nincs helyijárat , ha van ritkán jár illetve gyalog a vasút messze van.

Egy Sopron Győr járat min 2-3 helyközi viszonylat összefűzésének is tekinthető...

Előzmény: trizs77 (30267)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.01 -1 1 30280

Nem hinném, hogy lenne valami összefüggés a selejtezés meg e között, mivel az eddigi tapasztalatok alapján azt lehet elmondani, hogy mindig változik a járműállomány darabszám. Tehát lehet előbb utóbb elérünk oda, hogy 13 kocsi leáll, de nem lepne meg, ha kezdetben nem állna még le annyi. Így is az az égetőbb probléma, hogy a csuklósok helyére továbbra sem érkezik utánpótlás. .

Előzmény: Törölt nick (30279)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.01 -1 1 30279

Nem, mivel a támogatási szerződés is kimondja, hogy annyi buszt kell kivonni, ahány ZBP-s beállt.

Előzmény: ab aeterno (30278)
ab aeterno Creative Commons License 2023.05.31 -2 0 30278

Jól sejtem, hogy a mostani 13 db-os BYD-beszerzés után 13-nál kevesebb dízelbuszt fognak selejtezni? Ezt két ok miatt gyanítom:

  • Az elmúlt években több szólóbuszt is pótlás nélkül selejteztek.
  • Az elektromos buszoknál számolni kell a napközbeni rátöltéssel, így az elektromos buszok rendelkezésre állási aránya valamivel kisebb egy dízelbuszénál.

Ezek miatt én 8-10 db dízelbusz selejtezését tartom reálisnak.

Takszi55 Creative Commons License 2023.05.30 0 2 30277

Mindkét kérdésre igen a válasz.

Előzmény: KXM-037 (30276)
KXM-037 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 30276

Illetve a KGC az az a forda ami Dunaszegen a Zrinyi utcában szokott állni, ahol régen a KIC700 állt?

Előzmény: KXM-037 (30275)
KXM-037 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 30275

Köszönöm!

A 344 fordája is szintén Dunaszegi?

Előzmény: Takszi55 (30273)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.05.30 -1 0 30274

https://www.tiktok.com/@the_busdriver?lang=hu-HU   itt aktiv a 334 gazdája :D 

Előzmény: KXM-037 (30272)
Takszi55 Creative Commons License 2023.05.30 0 3 30273

A 334 teljesen fixen csinálja a győrasszonyfai fordát.

Az IAA-825 is dolgozik már hétvégén spórolási célzattal a csuklós helyett.

JXW, KYV szokott helyén áll hétvégén.

Dunaszegre érdemes még kinézni, a KGC-012 is fix lett az MWA-403 helyett, valamint a KYV-344 váltóhibája miatt is 200-as van kinn a szóló fordán (a napokban HNF-498), utóbbi dolgozik is szombat délelőtt.

KSM-091 is dolgozik, KIC-698 pedig Pannonhalmán áll.

Előzmény: KXM-037 (30272)
KXM-037 Creative Commons License 2023.05.30 0 1 30272

Hali!

A GNX334 jelenleg tartósan dolgozik fordán, vagy mindennap megy épp oda ahova kell? 

Illetve szombaton külső településen a JXW, KVY,IAA 3ason kívül valamerre találunk 200ast, vagy EAG-ot?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!