Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
HFF - Ha már ki akarunl javítani valamit, vegyük a fáradságot, hogy meggyőződünk arról, nem fals infóval.
"A BYD-ek állományba lettek véve. 13 jön."
Saját magadnak mondasz ellent. Ha jönnek, akkor még nincsenek állományban. Jönni fognak igen, most már tényleg mindjárt, de ha a most az érdekes, akkor 91 a helyi állomány.
Azért majd olyan nagyon ne lepődj meg, amikor a szerződés magaspadlós kitétele nem fog teljesülni (illetve valahol részben igen, ha az LE buszokat félig annak tekintjük).
Igen, de nem két héttel, meg két hónappal ezelőtt vagyunk, hanem most.
Elnézést a HFF-ért, lehet nálad ez külön érzékeny téma. Amúgy is tartalék busz. (rohadtul nem erre akartam most koncentrálni)
Szerintem a győribuszok.hu-ról nézhette ki, amit tudunk, hogy teljesen szavahihetetlen és már káros, amilyen néphülytést végeznek ott, annak ellenére, hogy te is megmondtad egy párszor a véleményed róla.
-
A BYD-ek állományba lettek véve. 13 jön. Ez ugye nyilvánvaló. A támogatási szerződés úgy szól rájuk, hogy csakis kizárólag Euro3-as szintnél rosszabb környezetvédelmi besorolással rendelkező járművet válthat ki, és magaspadlós kivitelűt. Na most jelen esetben ugye ez a 280-as flottát kellene, hogy jelentse, ami azért eléggé abszurdnak tűnik, mivel így is hiány van csuklósból (lásd: KRR,HHR és bizony HFF is megmegfordul/fordult helyin), valamint a zalai/szekszárdi régi Mercik átvétele is ugye azt mutatja, hogy nem igen áll jól Győr csuklósokkal. Arról meg nem beszélve, hogy elsősorban olyan sofőröknek szánnák a 13 új buszt, aki nem csak a hülyeségét ossza a neten, hanem jól is végzi munkáját és "tud" vezetni is.
Ezek alapján nem tudom hogyan változik majd a flotta összetétele. A fordák száma valóban csökkenést mutat, már csak egyrészt azért is, mert pár járatot beépítettek fix helyközi fordákba, ezáltal kinyerhetővé vált pár echte helyis forda.
Ja és ugye visszatérve, ezt a BYD buszos flottát most mindegyik város megkapja, ahová ki lettek "sorsolva", független attól, hogy mekkorák a tartozások, milyen a volán és önkormányzat közti viszony.
És két héttel ezelőtt, amikor még szó sem volt a BYD-ekről, mekkora is volt az állomány? 280-assal vagy pluszban, mert a HFF nem helyis, és máris kijön a 91.
Amúgy meg a fordák számáról volt szó, abból meg nem lesz több azért, mert pillanatnyilag tobb kocsi van papíron. Már ha több van egyáltalán, mert én még nem nem találkoztam eggyel sem itt.
Győr, Széchenyi István Egyetem. Emlékeim szerint 2018 őszi félévben vezették be, hogy 8:30-kor kezdődnek az órák. Kapacitáshiányosak voltak a 19-es indulásai 7:40-kor, de a csúszás miatt volt egy forda, aminek belefért 8:00-kor Szigethy Attila úttól Egyetemig egy rásegítő járat. Azóta is megvan, igaz tavaly óta a módosított útvonalon.
Olvtársunknak arra a felvetésére reagáltam, miszerint minden diák akkor akar utazni.
Ne akarjon.
az önkormányzat azért is van, hogy ez ne így legyen.
Az önkormányzatoknak millió jogosítványuk van.
Tudom sok jogosítványhoz tartozó pénzösszeget vagy elvette a kormány, vagy erősen korlátozza a felhasználásukat.
De !
Ezért írtam, hogy a lépcsőzetes iskola és munka kezdést pont ezért találták fel anno Dániában és Hollandiában, majd vették át más államok is, hogy elsősorban a reggeli (kisebb mértékben a délutáni) csúcsforgalom idejét szét húzzák.
Ugyanannyi busz, több utast tud elszállítani ha a diákok egy csoportja 7,30-ra jár, másik csoportja, 8,00-ra még a harmadik sorvány 8,30-ra.
Ugyanígy vagy hasonló módon széthúzhatók a munka kezdések is.
Ami nem önkormányzati hatáskör azt nem tudja Győr város önkormányzata szabályozni.
De ami joga abba nyúljon már bele a jó......nét hiszen azért van.
Azóta Győr lakossága jelentősen nőtt. Sok a fiatal, iskolás, és azok egyszerre szeretnek iskolába menni - bármennyire rossz szokás.
Győr elővárosának lakossága még jelentősebben nőtt, középiskola meg csak Győrben van, lást előző pont.
Kár rágódni a szólósításon, üzemvitelileg alig olcsóbb, mint a csuklós. Viszont a 90-es évekhez képest az emberekben az ülésre való igény is általános lett. Anno elment, hogy mindenki állt a buszon, mert nem volt más, de akinek a kocsi a garázsban, az nem a kilencvenes évek tömegében szeretne utazni. Akkoriban 8 fő per négyzetméterrel számoltak. Manapság már a 4 fő per négyzetmétert is kellemetlenül éljük meg, utasok.
A Sopron - Győr közti járatok általában helyközi funkciót láttak el mindig.
1987-1988 ban amikor életemben először erre utaztam, akkor Ikarus 266 osok jártak általában, aki utazni akart annak praktikus volt hiszen egy Fertőszentmiklós- Kapuvár Fő tér vagy egy Fertőszentmiklós aut vt. Sopron Pannónia szálló utazáshoz praktikus volt, mert anno kevés vonatot közlekedtetett a GYSEV meg az állomások messze voltak...
Most több vonat jár, de kevesebb a helyi járat és drágább is nincs közös bérlet...
Jelenleg is van funkciója, az egyéni közlekedéssel vívott csatában az autóbusz a vonat is hasznos , mert a közúti forgalom sokszorosa a korábbiaknak és jó pár településen vagy nincs helyijárat , ha van ritkán jár illetve gyalog a vasút messze van.
Egy Sopron Győr járat min 2-3 helyközi viszonylat összefűzésének is tekinthető...
Nem hinném, hogy lenne valami összefüggés a selejtezés meg e között, mivel az eddigi tapasztalatok alapján azt lehet elmondani, hogy mindig változik a járműállomány darabszám. Tehát lehet előbb utóbb elérünk oda, hogy 13 kocsi leáll, de nem lepne meg, ha kezdetben nem állna még le annyi. Így is az az égetőbb probléma, hogy a csuklósok helyére továbbra sem érkezik utánpótlás. .
Jól sejtem, hogy a mostani 13 db-os BYD-beszerzés után 13-nál kevesebb dízelbuszt fognak selejtezni? Ezt két ok miatt gyanítom:
Az elmúlt években több szólóbuszt is pótlás nélkül selejteztek.
Az elektromos buszoknál számolni kell a napközbeni rátöltéssel, így az elektromos buszok rendelkezésre állási aránya valamivel kisebb egy dízelbuszénál.
Ezek miatt én 8-10 db dízelbusz selejtezését tartom reálisnak.
A 334 teljesen fixen csinálja a győrasszonyfai fordát.
Az IAA-825 is dolgozik már hétvégén spórolási célzattal a csuklós helyett.
JXW, KYV szokott helyén áll hétvégén.
Dunaszegre érdemes még kinézni, a KGC-012 is fix lett az MWA-403 helyett, valamint a KYV-344 váltóhibája miatt is 200-as van kinn a szóló fordán (a napokban HNF-498), utóbbi dolgozik is szombat délelőtt.
KSM-091 is dolgozik, KIC-698 pedig Pannonhalmán áll.