Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152034

Unix,Bárdi,stb webshop aztán kedvedre tájékozódhatsz az alkatrész árakról.

Illetve ha nem BP környékén laksz,akkor arra készülj fel,hogy bontott alkatrész NINCS japánokhoz.Ha görbül valami.

Corollát nézegettünk nemrég,hát tényleg nem költenek rá a tulajok...

 

Előzmény: Dionys0s (152030)
Turzul Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152033

Sziasztok!

 

Renault master hidraulikus kuplungjával lenne némi probléma. Mitől lehet az, hogy menet közben véletlenszerűen, kuplungoláskor beesik a pedál? Ilyenkor fel kell pumpálni és minden oké pár napig esetleg egy két hétig is. Hogyan lehetséges ez, és mit kellene cserélni?

Köszi a választ előre is!

R. Scherbotsky Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152032

A Lianát irtózatos példányszámban forgalmazta a Suzuki gyakorlatilag az összes kontinensen, Észak-Amerikában 'Best Buy'-díjat is nyert, Kínában talán a mai napig gyártásban van. Parádés hozzá az alkatrészellátás.

Előzmény: Dionys0s (152030)
*Steve Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152031

Te se vettél még használt autót. Ébredj fel királyfi a Toyota alkatrészek nem lesznek swift árban

Előzmény: Dionys0s (152030)
Dionys0s Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152030

No, azért a Carináknak se a legalját nézegetem. Nem akarom magam direktben szopatni... A vezérműszíj-csere mondjuk 30000 forintos költsége meg simán lealkudható. A kopó-fogyó alkatrészekre lennék kíváncsi, egyrészt az árukra, másrészt a beszerezhetőségükre. Tudom, hogy a Swiftre azt mondják, hogy van hozzá minden, de egyes alkatrészek vagy csak gyáriban elérhetők horror áron, vagy nagyon sok a botrányos minőségű.

A Liana számomra azért nem szimpatikus, mert eredetileg se adták ki valami nagy példányszámban, esetlegesen problémásabb hozzá az alkatrészellátás. Motorikusan lehet, hogy jobb, mint a Carina...

Előzmény: R. Scherbotsky (152029)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2016.07.04 0 1 152029

Egy Liana beleférne esetleg a keretedbe?

Valószínűleg nem adják oda őket annyiért, mint a Carinák legalját, de azokban pl. láncos a motor, ott a vezérléscsere költsége mehet a vételárhoz, egyébként sem nyűgösek, hely meg annyi benne, mint a tenger.

Előzmény: Dionys0s (152028)
Dionys0s Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152028

A cikket olvastam, ezért kérdeztem meg a tapasztaltabbakat. Nem presztízsautót akarok venni, meg nem olyat, ami a szomszédnak tetszik, egyszerűen a csomagtartóba nem fér be a babakocsi. :). Ha meg már nagyobb, akkor legyen tényleg nagy a belseje. Alapvetően hiszek a gondos gazda általi karbantartás erejében, de egy idegen, használt öreg autónál elő fognak fordulni olyan költségek, amikre nem számít az ember. Milyen szervizköltségekre, alkatrészárakra számítsak? Pl. a vásárláskor kötelező vezérműszíj+feszítő, olajak, szűrők cseréjénél? Esetleges tipikus hibáknál?

A válaszokat köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (152026)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152027

urak,

 

cam ötlete alapján összébb ütöttem a gyertyahézagokat ( gyári 0,9-ről 0,7-re )

 

a gázüzemi rángatás megszűnt, illetve enyhe remegés szokott még előfordulni, motor ereje kb. jó

 

mit javasoltok ? cseréljem az ki mind a 4 trafót, vagy hagyjam így esetleges további romlásig

 

műszer nélkül nem tudom kiszűrni melyik trafó(k) bohóckodnak (gyári trafók 15 évesek, mikor gyertyákat cseréltem a hézagok legalább 2 centisek :-) voltak)  

 

(1.8 16v laguna 2001 88kw)

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152026

Talán meglepően hangzik, de ez nem tett jót neki. Elterjedt a nézet, hogy mindent kibír, ezért használták sokan igáslónak és hanyagolták el a szervizelését. Ma már a használt Carinák között (megbízhatóság/strapabíróság ide-vagy oda) reális árkategóriában nem könnyű vállalhatót találni. Már-már merészség ezt a típust keresni.

 

 

Paraszt-tetris egy megbízható autóban

Tömegcikk lett a használtautó-piacon, és kivívta legmegbízhatóbb típus címet. Talán meglepően hangzik, de ez nem tett jót neki. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Itt olvasgass.

Hacsak hirtelen nincs SOKKAL több pénzed autóra, mint a kétezerutánitrabant szuzira volt, akkor nem tanácsolt.

 

Egyébként a(z ötajtós) swift egy relative nagy autó, beltérre, pakolhatóságra messze olyan ,mint egy 4 ajtós peugeot306 vagy a kor (nem kombi!) 3as bmw-i, ezeket pedig senki nem kisautózza le,...

 

(pedig ma már azok, mert most az új "kisautók" akkorák, mint valaha a felsőközép kateg alja )

 

Persze a komolyabb autók kivülről "nagyobbak", tekintélyesebbek, de ez hozza magával a(z akár) többszörösére megugró költségeket is.

 

Előzmény: Dionys0s (152025)
Dionys0s Creative Commons License 2016.07.04 0 0 152025

Tisztelt autóstársak!

 

Naiv kérdésem van a több évezrednyi tapasztalatot felhalmozó, autókkal üzemszerűen foglalkozó urakhoz.

Szükségem lesz egy nagy és megbízható  relatíve olcsón fenntartható autóra, a ráfordítható keret is elég szűkös. Jelenleg egy 2000-es 8V Swiftet nyúzok, a megbízhatóságával elégedett vagyok, fenntartási és egyéb költségeivel szintén. Ha lenne belőle nagyobb, semmi gondom nem lenne. 

Kiválsztottam a Toyota Carina E, 1,6- os motorral (benzin). Kérdésem: mire figyeljek, ha megnézek egyet-egyet? Vannak-e tipikus zsebbenyúlós hibái? Mekkora szopórollert néztem ki magamnak?

Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152024

Éppen ez volt a fő probléma,hogy nem gyári.

Most megint visszakerült a gyári 50-es vashenger és ezzel hibátlan melegben is.

Sajnos tapasztalatlan voltam és vas hengert vettem rá a 70-es ből is.

De a hűtés nem változott,maradt az eredeti ventillációs kényszerhűtés.

Most már tudom,hogy létezik hozzá gyári 70-es henger,de az már alu és nem öntöttvas,itt volt a gond.

Mértem és bőven 100 fok fölé ment,a mostanival szinte a 80-at is alig éri el.

De ezek a finomságok inkább egy robogós tuning oldalra valók és nem ide.

Előzmény: cam aro (152022)
cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152023

nem vitattam. :) 

Előzmény: Quattroman (152021)
cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152022

hogy meleg időben a gázt csak negyedig szabad húzni tartósan...""

 

ahol egy gyari dugo/hengerparos nem birja a folyamatos nyel gazt.

...ott egyeb hiba van. 

persze, tudom nem.. pedig de. 

 

a meleg ido a te szempontod szerint meleg. 

annak a darab vasnak meg mindegy hogy minusz 10, vagy plusz 40. 

ha 50C kulonbseg kibbillenti a termikus egyensulybol, az nem tervezes hiba. 

...hanem beallitas. 

 

 

szerintem.. :) 

---------------

 

Előzmény: Lacika71 (152019)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152021

nálunk viszont tapasztalat.

mondtam hogy csináltunk már ilyet

Előzmény: cam aro (152017)
Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152020

De a régi kemény krómozott bevonat szinte mindent túl élt és borzasztóan tartós volt.

 

Előzmény: Lacika71 (152019)
Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152019

Robogóknál is használnak ilyen bevonatos hengereket,főleg a 70-es tuningoknál,a vas persely helyett és sokat elmennek.

És nem kell annyira figyelni a melegedésre,nekem sima vasas volt a robogómon,persze 70-es.

Hamar megtanultam,hogy meleg időben a gázt csak negyedig szabad húzni tartósan...

De cserébe nagyon ment és autós fogyasztása volt.

Előzmény: cam aro (152015)
cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152018

gyar fele, ha jot akar..

Előzmény: Lacika71 (152016)
cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152017

nem a vita miatt. 

de mivel a (porozus ) hengerbevonat alatt majd dugoszeru anyagszerkezet van.. en nem mernek raengedni egy lugot. 

 

tevedes sk.

nem tapasztalat, csak agymenes. 

Előzmény: Quattroman (152013)
Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152016

De legalább kapott egy kis segítséget,hogy merre induljon...

Előzmény: Quattroman (152014)
cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152015

ha bevonat nem serult (es honnan tudnad kenodes alatt mivan. )  akkor kezi hantolo, majd finom csiszpapir elvisz a rejtelyig. 

ha bevonat serult.. ..akkor az szerintem kuka. 

 

(sacc 20 eve volt utoljara ilyenhez kozom, akkor a cseheknel lehetett ujrahuzni a belest. 

az birta a gyari felet.. uzemorasnal ez cirka 15 orat jelentett. ) 

velemeny sk. 

Előzmény: hazafia (152010)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152014

Tábori nem csinál ilyet, ahhoz komoly felkészültség kell. kiviszik szlovákiába

Előzmény: Lacika71 (152011)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152013

a felkenődött aluminiumot le lehet mosni a nikasilról nátronlúggal.

csináltunk már ilyet

Előzmény: hazafia (152010)
Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152012
Előzmény: Lacika71 (152011)
Lacika71 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152011

Bár nem autó...

A Tábori csinált régen ilyen újra bevonatolást,de meg kell kérdezni tőle.

A IV. kerületben van a Templom utcában.

Előzmény: hazafia (152010)
hazafia Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152010

2T motor nicasilos hengerre felkenődött a dugattyú, tudtok olyan műhelyt pesten vagy környékén amelyik javít ilyen hengereket?

cam aro Creative Commons License 2016.07.03 0 2 152009

ha a szinkronal fekezed le a nyeles tengelyt,

(ehez ugye az kell, hogy pont ott tartsd a kuplungpedalt, ahol a kuplung epphogy hajt. )

es ekkor a hang elmulik, akkor az a nyeles csapagya. 

...mivel a kinyomo csapagy helyzete ugye nem valtozik. 

 

vissza uresbe, megjon a hang, sebessegbe probalva (nem kell berakni ) elmulik.

helyben vagy.  

 

 

 

Előzmény: Robi53 (152008)
Robi53 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 152008

".... kiderulhet hogy kuplung kinyomo, vagy* nyeles csapagy szol"

 

Hogyan derül ki?

 

Előzmény: cam aro (152007)
cam aro Creative Commons License 2016.07.02 0 0 152007

 

 

ha megtalalod a kuplung leghalvanyabb fogaspontjat, es ott megprobalod sebessegbe rakni,

(szinkronal fekezel )  kiderulhet hogy kuplung kinyomo,

vagy* nyeles csapagy szol.

 

*csigas.. és/vagy.  

Előzmény: mbw169 (152001)
cam aro Creative Commons License 2016.07.02 0 0 152006

klasszikust kell idezek..

...a feneket, csak a Palikot. 

 

 

.. hova tunt .. a tc-s szerszamszombat ?! 

 

útazó Creative Commons License 2016.07.02 0 0 152005

Én a kuplung tárcsában található rugók elfáradására gyanakszom. Tárcsa cserével megszűnik !  Sztem.

Előzmény: mbw169 (152001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!