Szia MyKappa! A kispesti automata váltós kollégát ajánlanám, PT-s berkekben ő az etalon. Tel: 20/9826829. Nekem is automata váltós 2,4-es benzines gépem van 160 ekm-el. Hozzá fogom vinni a közeljövőben szervízre. Egyébként a 4 fokozatú automata váltót meg kell szokni, nem olyan, mint a mostani 5-6 fokozatúak. Sokat pörget, ha nagyon nyomod. Sok boldog km-t a PT-ddel.
Köszi a nagyon részletes választ - akkor viszont valószínűleg ki lehetett idáig is venni P-ből, mert egyfelől a trérre is fel kellett húzni, illetve az eladó nepper házánál is tologatták ide-oda. Nem tudom, hogy miért mondott nekem hülyeségeket..
Igazándiból jobban belegondolva talán az lenne az ideális lépés részemről, ha felhívnám majd az osztrák tulajt, hogy újíttatta-e már fel a váltót és mikor. Amennyiben pedig nem újíttatta fel, akkor ha már úgy is kint lesz a motor miatt, elvinném felméretni és árajánlatot kérni egy automataváltó szervizbe. Ha túl drága, akkor szereznék egy bontott váltót és ezt elraknám tartaléknak. Ha nem olyan vészes összeg, akkor pedig felújíttatnám.
Tudsz esetleg ajánlani automataváltó szervizt, akivel ár és minőség tekintetében elégedett vagy?
Szia. P-parkoló állásban a váltó reteszelve van, egy mechanikus kapcsoló fogja a kihajtó tengelyt, így ebben az állásban nem tudod tologatni. A kocsiból a kulcsot is csak a váltó P állásában lehet kivenni. Így, ha nincs bent a kulcs, nem is tudod a váltókart más állásba rakni, ha mégis, az hiba, mert nem jó a mechanikus zár. 93-97 körüli Chryslereknél még mindig érvényben van ez miatt visszahívás, nem vicc még most is ingyen javítják.
P-ben egyébként megfogja a kocsit, sima terepen használható akár rögzítőfék helyett is, de ha már egy kis emelkedő van, akkor nem ajánlott ez az eljárás, mert ekkor a váltót terheli a kocsi súlya. Ekkor előbb a rögzítőféket kell benyomni, majd utána P-be kapcsolni.
N- üres fokozatban nem forog a turbinakerék, nincs hajtás, ezért abban tudod tologatni, ha szükséges, de hosszabb vontatás tilos, mert nincs olajnyomás, nincs kenés.
Az automata váltó királyság, nagyon könnyen megszokható, és megszerethető, főként városban áldás.
270-nél valószínűleg már lehetett váltó felújítás, ha még nem akkor várható, hogy lesz, mert ez a 604/41TE váltó kb 160-200 e km-nél nem nagyon bír többet váltósok, valamint, a neten írtak szerint. Nekem egy 606/42LE váltóm halt meg 180e km-nél, minden előjel nélkül, normál használatban levő autónál.
Amúgy sziasztok, az index fórumon még új vagyok, itt nem sokat mozgok, de gyakorlott Chrysler felhasználóként néha itt is olvasok :-) Üdv! Feri
Egyébként volt már valakinek gondja esetleg az automata váltójával? Az enyémen állítólag működik, pedig 270ezer Km!! van a benne lévő motorban. Számomra hihetetlen is, hogy ehhez képest ilyen szép állapotban van az autó a motort leszámítva. Állítólag főleg autópályán használták napi szinten, aminél nyilván messze nem kell annyit váltogatni sem, mint városban - talán ezért van még egyben a váltója (vagy esetleg már javították).
Bár sosem volt automata váltós autóm, többször ültem már olyan autóban -igaz jellemzően nagy köbcentisben. Ha egy mód van rá, akkor szeretném is meghagyni automatásnak, mert szerintem ehhez az autóhoz illik. Az automata váltótól kicsit félő feleségem is sikerült meggyőznöm ezügyben - 3/4 részben ugyanis ő fogja használni.
Ha pedig váltogatni lesz kedvem ,akkor arra ott lesz úgy is a jelenlegi fő "játszós" autóm - egy tűzpiros Lancia Beta Coupé, amit OT vizsgára újítok éppen ;-) ..
Köszi a választ - ez megnyugtató! Igazándiból amiatt paráztam ,mert nem igazán látom a különbséget a P és N állás között olyan tekintetben, hogy mit csinál akkor a váltó. Azt gondoltam, hogy P-ben esetleg valahogy"parkoltatja"/leblokkolja a váltót (hasonlóan, mint amikor a manuálist sebességbe rakjuk). És esetleg emiatt széteshet valami, ha húzni-tolni próbáljuk ilyen állásban.
a kerdesedre van 1 szemelyes tapasztalatom.a 2009 corvette+nel,van a valtokarnal 1 biztonsagi elektromagnes kapcsolo ami gyujtas nelkul valoban leblokkol!az en pt is automata volt 2001 juniusi es ebben semmi ilzen nincs.es ha lenne is ilyen benne,akkor sem a valto romlik el,hanem csak a kar blokkol le(ami vegul is orvosolhato).
Elnézést a hülye kérdésért, de ez lesz életem első automata váltós autója és nincs tapasztalatom :)..
Szóval amikor ott jártunk megnézni a Cruisert, akkor P állásban volt a kar. Én próbáltam átrakni N-be az autót belül tanulmányozva, de a nepper azt mondta, hogy azt nem lehet - csak gyújtáson, mert elektromos a kar. Aztán tegnap este olvastam a kezelésiben, hogy P-ből elvileg csak akkor lehet N-be rakni - ha az embert nyomva tartja a féket - ha anélkül átkapcsolható, akkor sürgősen keresse fel Chrysler kereskedőjét. A könyvben viszont nem rémlik ilyen megjegyzés, hogy csak gyújtáson lehet ezt megtenni.
Szóval a lényeg: milyen fokozatban lehet az autót tolni-húzni? Természetesen csak nagyon rövid távon udvaron belül. Nem szeretném a váltót magam tönkretenni, meg azt sem ha a nepper hülyesége miatt menne tönkre.
Köszi - igazándiból szeretném, ha július-augusztus környékére legkésőbb összeállna. Erre van is esély, ha műszakilag a motoron kívül tényleg nincs más hibája (gondolok itt pl az automata váltóra stb)
Csináltam én már "low cost" felújítással ennél rosszabb állapotú roncsból is autót ;-) https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/Y10Missoni
Jó kis elfoglaltságot szereztél magadnak ! De ahogy a képeket nézem, nekem is az a véleményem, hogy ez ennyiért jó vétel volt, és ebből egy csodát lehet építeni, különösen a Te hozzáállásoddal.
Sok sikert hozzá ! Remélem, nyár végére-őszre készen leszel vele, és az őszi PT-találkozón már láthatjuk is !
Közben nézegettem a neten és találtam több helyet, is ahol bontanak PT-t. Illetve lehet, hogy megtaláltam azt a hirdetést, amire Te gondoltál - a racing-bazár-on.. Igazándiból addig nem akarok a motorral foglalkozni, amíg meg nem jön az autó és ki nem szedem a mostanit, de utána lehet, hogy az lesz az első akit felhívok, hogy meg van-e még.
Köszi - munka az lesz vele ;-).. Először szétszedem és felmérem majd a motor állapotát - elviszem kopásmérésre és ezek után döntök róla, hogy bontott megy-e bele, vagy ez lesz felújítva. Az autó eladója is ad elvileg egy telefonszámot ahol állítólag van egy 2.0 motor 130ezerért, de arra kíváncsi leszek, hogy igaz-e és hány km van benne.
Sok kilométeres használt motort nem szeretnék venni, mert az ugyanúgy érett lehet egy felújításra, így a végén még talán többre is kijöhetne a projekt, mint az eredetivel.
Gratulálok a vételhez, megnéztem a képeket----hát lesz vele munka..Valahol láttam komplett, működő 2,0-es, benzines motort nagyon jó áron, de hiába töröm a fejem, nem ugrik be, hogy hol. Egyébként ezeknek az autóknak egyik nagy előnye, hogy a karosszéria nagyon jól meg van csinálva, nem nagyon rozsdálnak..Mindenképp jó vétel volt, ha meg magad rakod össze, tuti hogy jó lesz! jó munkát hozzá!
Egyébként ma én is PT Cruiser tulaj lettem - igaz, hogy az autó csak a jövő héten érkezik valamelyik nap tréleren. Első hallásra morbidnak tűnhet, de én a használtautó.hu-n található legolcsóbb motorhibás autóba vágtam bele.
A napokban ugyanis rájöttem, hogy -bár hiányozni fog a CRD óriási nyomatéka- több érv is amellett szólt, hogy csináljak inkább egy LPG-s benzinest. Emellett a katalógusokat nézegetve rájöttem, hogy az én igényeimnek elsősorban egy Limited felszereltségű modell felelne meg az alapfelszereltség tekintetében.
A kínálatot végignézve azonban nem is olyan sok Limited-et találtam, mint amire korábban számítottam. Ez a legolcsóbb eladó osztrák import autó azonban pontosan az volt. Beszéltem az eladóval és délután már indultam is hozzá, mert el kezdtem kalkulálni, hogy amennyiben az autó esztétikai állapota valóban szép - úgy még kukába való motorral is megéri nekem a milliós nagyságrendű magyar társaihoz képest. Ráadásul még ha a legleharcoltabb külföldi modellt hoznám be, az akkor is jóval drágább lenne - a jobb állapotúakról nem is beszélve. Persze a kalkulációnál nem vettem figyelembe a belefektetett munkaórákat, mert szívesen bütykölgetek autót.
Az autó a motort leszámítva szerintem meglepően szép állapotban van a korához és árához képest, így hamarosan meg is egyeztem az eladóval..
A motort viszont atomjaiból kell újraépítenem majd, mert az eladó korábbi elmondásával ellentétben szemmel láthatóan elszakadt a vezérműszíj és megfőtt "kicsit". Nyilván tudom, hogy mivel hova forduljak - ezért is merek belevágni.
Hát akkor hajrá ;-)! Ha esetleg szükséged van rá (vagy másnak a topicról) és még nincs meg , felraktam pár pdf-et ide amit idáig sikerült összeszednem. Van köztük szerelési útmutató is..
Koszi a gyors infot!hat gondoltam,hogy nem egy raketa es most meg TEis ezt mondod,hat....
Meg jo,hogy tetszik.Volt egy 2001 szurke sokaig a hasznaltauton(nyiregyen),lehet pont a tied volt?!Az enyem sotetkek(limited)meg es nemsokara fekete lesz.Egy gazda nemetbe es itt en vagyok a masodik.(szatmarnemeti(ro)).
koszi a tippet!En mar nyakig benne vagyok az alakitasban,nem hiszem,hogy lesz turelmem kivarni a konyvet.De feltetlenul beszerzem.Holnap kapom meg a valtot es a kelekeket.
Szerintem váltócserénél lehet, hogy hasznodra lenne például egy Haynes féle PT Cruiser szerelési könyv. Nekem több könyvük is van különböző autótípusokhoz és sokszor használhatóbb infók vannak benne, mint a gyári szerelésiben. Ha már aktuális lesz a vásárlás, akkor én is biztosan veszek egyet - csak én olyant akarok, amiben a faceliftes is benne van, mert ha a feleségemnek megtetszik a típus, akkor lehet, hogy az utód egy faceliftes PT Cruiser lesz ;-)..
Anno az en 2 literes automatam 9 korul jart. Telen 10-11. Szerintem ez nem veszes, bar csak nyugisan vezettem ugyanis eleg lassu joszag ez. Nagy hangja van, de nem megy. A mostani 2.4 literesem talan egy picivel jobban megy, de hangosabb is es sokkal tobbet fogyaszt. Telen siman 14 litert.
Milyen szinu a kocsid? Tudsz valamit az eloeleterol? Nagyon boldog lennek, ha valahol egyszer osszefutnek a regi kocsimmal. Az egy ezust Limited Edition volt, 2001-ben vettem svajcban, majd 2005-ben adtam el Magyarorszagon. Ha jol emlekszem egy nyiregyhazi srac vette meg.
Koszi a gyors segitsegeket(szilvafan;MyKappa).Meg nem tudom,hogy hogy csinaljam,de felek a bontot es a felujjitott valtotol is.Lehet csak bevalalom a kezit meg ha maceras is.
Most keszitem szincserere a gepet.Van e valakinek ultetorugo,nyomtavszelesito,nagy hutoracs+lokossel...???Esetleg (hulye kerdes)kb.mennyit eszik egy ilyen 2literes vegyesen?!?Ebben meg LPG is van,de salynos meg egy metert sem mentem VELE.
A Voyagert addig is szerettem, amíg nem volt meg a PT, de azóta végképp nem kérdés, hogy egy jó Grandot vennék, lehetőleg Limitedet, sok bőrrel (mert arról még a lószar is könnyebben lejön :D ) és valami szép nagy dízelmotorral.
Tegnap sikerült Pesten kereskedésben élőben is tanulmányozni egy PT Cruisert. Annyi időm nem volt, hogy a kulcsát kikérjem - így csak üvegen keresztül néztem, de határozottan szimpatikus volt. Irigykedett is a feleségem, mert ő nem volt ott velem és még nem látott közelről.
Tegnap estefelé azonban több lanciás márkatársamnál voltam Budapest környékén segíteni nekik ezt-azt szerelni és az egyiknek pont egy LPG-s autója volt, amiről beszélgettünk egy kicsit.
Elkezdtem este csak úgy kalkulálgatni, hogy mondjuk egy 2.2CRD és 2.0 16V használt ára mennyibe jönne ki és 100 km mennyiből jönne ki velük és arra jutottam, hogy a 2.0 benzines ára valószínűleg még az átalakítás költségével együtt is alatta maradna egy CRD árának. Emellett úgy kalkuláltam, hogy minden megtett km 15-25%-al olcsóbb lenne vele utána, így most egy kicsit dilemmában vagyok, hogy melyiket válasszam. Igazándiból privátban csak benzines autókat hajtok, cégesben pedig csak dieseleket és nem vagyok részrehajló, mert mindegyikben van amit szeretek és van amit nem annyira.
Megosztaná velem esetleg valaki 2.0 16V PT Cruiser tulaj, hogy neki milyen tapasztalatai vannak a fogyasztásról és a motor megbízhatóságáról? 1.6-osban semmiképp sem gondolkodnék, mert néha szeretek jobban odalépni és a jelenlegi 175 lovas Lanciám után annál már túl nagy erőhiányom lenne.
Én nem vagyok még PT tulaj -tehát tapasztalatom nincs- de szerintem az ilyen mai agyonelektronizált autóknál már nem egyszerű feladat az áttérés. A legjobb talán ha van egy manuláis váltós donorautód alkatrésznek.
Ha csak a PT Cruiser alkatrészkatalógusba belelapozok, pár perc alatt egy csomó különbség látszik:
- A főtengely végén a manuálisnál lendkerék konverter tárcsa van, míg az aut. váltósnál ahhoz való konverter. Tehát kell egy komplett kuplungszett is lendkerékkel és konverterrel együtt. - Más a folytószelepház manuális és automata esetén. - Más a motorkábelezés - Más a motorvezérlő elektronika
- Lehet, hogy más jelet ad a sebesség jeladó is, mivel a manuálisnál más kódon fut az is - ráadásul az automataváltóban van külön főtengely-sebesség és kihajtás sebesség jeladó.
- Az automata váltósnak van még külön egy vezérlő elektronikája is
- Más a váltófelfüggesztés - A manuálishoz ki kell építeni egy komplett hidraulikus kuplungrendszert fő-és munkahengerrel, pedállal és csövezéssel. - Emellett a váltókulisszát is "át kell rendezni" - Az automata váltó vezérlése kapcsolatban van a gyújtáskapcsolóval is. - Más kódon fut az automata és manuális autó kormányműve is valamiért.
Azt hogy a motorvezérlő kompatibilis-e a manuálissal csak egy elektromos leírást tartalmazó szerelésiből vagy más komolyabb szervizprogiból (Autodata, Autofit stb.) lehetne megtippelni - ha össze tudod hasonlítani a szenzorok jeleit. Az viszont látatlanban is valószínű, hogy lehúzott szenzornál azonnal hibaüzenetet fog generálni a rendszer - ami miatt az is könnyen elképzelhető, hogy letiltja a a gyújtást is.
Szerintem érdemesebb lehet automataváltó specialista céget felkeresni inkább első körben egy árajánlatért, mert néha nem is olyan nagy a gond a váltóval. Jellemzően az olyan cégek viszonylag korrekt áron dolgoznak - ahol csak az automataváltó javításra vannak ráállva.
hát így remélem elég olcsón vetted ezt a szegény autót...én azért megkérdezném a javítását az automatának, illetve itt van Magyarországon a legjobb alkatrészes a Tomi 06209678414. Többször kell hívi, sokat van külföldön, akkor nem veszi fel.
Legvégső esetben meg itt van a bontott cucc garanciával a te autódhioz való :
en egy friss PT-s vagyok (par oras).ma vettem egy 2001s 2literest es automata(ami rossz salynos).kaptam hozza 1kezi valtot is salynos nincs meg a kuplung villa meg a nyomcsapagy.Ezert kernek segitseget;van-e valakinek ilyesmi vagy egy jo automata?!?
Meg azt szeretnem megkerdezni,hogy ha ratennem a kezivaltot akkor nem zavarom be a
motorvezerlest(a foloslegesse valt valto csatlakozas miatt).
Akkor az csakis Videoton rádió lehet :-)).. Kicsit útána kerestem a neten és több helyen találtam rá utalást, hogy a PT Cruiserben - a legtöbb akkori Chryslerhez hasonlóan- Infinity hifi rendszer van valószínűleg. Ennyi elég is nekem magyarázatként a jó hangzásra, mert magam is egy elég drága Infinity kompozit szettre cseréltem a gyárit a nagyobbik autómban pár éve és abszolút meg vagyok vele elégedve - gyönyörűen szól!
Szép estét mindenkinek! A gyári cucc valóban szépen szól, nem nagyon hallottam gyári cuccot szebben szólni. Egyébként itt csinálják, vagy szerelik össze,MADE IN HUNGARY,ez a felirat van rajta. A kód benne van a kis füzetében az első, vagy második oldalra van beragasztva egy matricán. Ezt a kis könyvet általában adják az autóval, ha használtan veszed akkor is.