Én inkább a 16nak lennék híve, mond azt hogy neked egy szép 16-ossal kellene, és találjanak ki valamit a külömbözetre, vágjanak hozzád 3D-s szőnyeget vagy valamit, én mikor haverom 307-ébe ülök mindég elhatározom hogy beszerzek még egy garnitúra 15ös felnit mert rühellem hogy konforttalan a 16, igazából rühellem a 16ost, csak még nem szántam el magam.
Nem fogsz te egy busszal kanyarvadász szerpentinezésbe kezdeni, ez már az vénkori kényelemről szól, ha meg már kényelem, akkor ne üssön föl a futómű, ne durrogjon a peres gumi miatt, hanem konfortosan tegye a dolgát, szélességbe meg 16ban is elég széles változat.
Ha szabad: 17" ról váltottam 16"-ra... semmi különbség, ami érezhető lenne. Vagy csak minimálisan, amit inkább a téli guminak tudok be. (mindkettő k.fém) Viszont árban nagyon húzós a 17-es gumi:-( Már a nyárit nézem, visítva kibír még egy szezont és utána kuka. 40-50 ezer a garnitúra különbsége, amit személy szerint sokallok:-(
A gyári navit én nem csipázom. Szerintem(!!!) szar helyen is van - általában a középkonzolba rakják -, nem szem előtt. Közel is van a gyári, nagyot kell a szemnek fókuszálni. Irreálisan drága is, a cascot meg is nyomja rendesen. Akkor inkább a kanyarlámpa, több értelme van. A kocsi árának lenyomásával tud inkább spórolni, mint azzal, hogy olyan eszközt kuncsorog ki, amit egy 5"-os bőven kivált (pld. Wayteq 950-nel) és 23 ezerből kijön... Akkor inkább adjanak hozzá egy másik garnitúra gumit felnin, stb. Ráadásul ha bécarnak a műholdak, vagy fizetőssé teszik - amit rebesgetnek rendesen -, már nem biztos, hogy annyira jó beruházásnak tűnik. Ráadásul igen nagy a fejlődés is ezen a téren, az iGO is nagyot váltott a Primo-val, így nem célszerű szerintem leragadni egy szoftvernél, ami később, 2-3 év múlva talán már nem is frissíthető, míg egy PNA-n igen:-)
És ha már felni, akkor Jenának egy kérdés - nekem elég lenne a 16"-os felni az 5008-hoz, de a premium pack kivitelben 17"-essel adják. Mit csináljak, alkudjak egy 16"-os-ra vagy ne parázzak és hozzam el a 17"-essel?
Ugye sz@r utak + utazási komfort (16"-os javára) + következő gumicsere ára a befolyásoló tényezők...
Más: A felnimérettel én is majdnem becumiztam. Még jó, hogy írtátok, így leellenőriztem, és valóban az enyémre sem megy fel a 15-ös méretű. Jó, hogy nem vettem meg előre...
(Baromi drága a gumi!!!!!!!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!)
Tényleg van a navi csomagban DVD (monitorok nélkül)! De ebből inkább egy hordozhatót fogok középre a két karfára rátenni - egyrészt van is, másrészt pár év alatt úgyis belhal a mechanika és így nem probléma cserélni.
A váltóról: Az elindulást, araszolgatást nagyon jól és finoman csinálja, ezért nagyon lehet szeretni. Annál a zebránál engeded át a gyalogost, ahol csak akarod - nem kett ötöt le/fel váltanod hozzá.
Motorfék váltogatása megint csak alig észervehető.
Egyedül a padlógáz előzés lesz megfontolandó és bólogatós. Most ugye az SWm-el ha hatvannál hármasban nyomok egy padlót előzéshez, akkor 130-ig stabilan és megbízhatóan tol abban a pillanatban, amikor eldöntöm.
A robotváltónál azonban be kell kalkulálnom egy gépi visszaváltást (a kormányon lévő vezérlőfülekkel ez begyakorolható elvileg), egy finoman indított dinamikát - majd ki tudja, lehet hogy a kamion felénél újra felkapcsol (ez újból komoly veszteség), bár ez utóbbinál benyomhatod előre a Sport gombot (3500-nál vált) vagy kiteszed kézi Manuálba (4500-nál vált), de szerintem ezekről hamar leszoksz, inkább visszaveszel a tempóból.
Az biztos hogy az aut váltó miatt sokkal kevésbé fáradsz el, hosszú úton szinte aludnál is a kocsiban.
Igazság szerint az új nevekben nem vagyok otthon, az RT5-nél lemaradtam :)
de biztos a drágábbikról van szó, a kisebb gondolom "csak" nyilakat mutat a monokróm kijelzőn, térképet multimédiát nem.
A 640be azért a dvd meg egyéb nyalánkságok is benne vannak.
de egy fontos dolog:
az extrák áraiból pofátlanul KELL alkudni.
Nem kell feltétlenül tételenként megfogalmazni a dolgot a kereskedő felé, de magadnak számolhatsz úgy, és 320szal simán el kell tudni hozni.
A nem megfogalmazni-n azt értem, hogy összeírod, miket kérsz, és a felét hozzáadod a kedvezményes listaárhoz (mert azt is kérsz ugye).
És megmondod, hogy ennyiért megvennéd szívesen. Így nem lehet számszerűsíteni, hogy mi mennyibe kerül.
Még mindig válság van, 2-3 kör után engedni fognak.
Ja, ha nem frédiéknél akarod ezzel kezdeni, akkor mástól kérsz ilyen ajánlatot, és amit ad (valószínűleg azért elsőre nem adja ezt meg), azzal az ajánlattal mész frédiékhez, és kérsz jobbat. Van ismerősöm, aki két seat kereskedés közt 3x ment odavissza.
RNEG (240e) vagy NG4-3D (640e)-re gondolsz? Mert azért ezek horror árak, bár az giroszkóp biztos jó dolog - de egy G4 IGo val az ablakba 'kvázi' költségmentes megoldás.
A xenon még csak-csak..., pláne hogy azt sehogy sem lehet pótolni utólag kockázatok nélkül.
Azért jó az a kijelző, mert sokkal kevésbé látható a saját km órája !
Ez a kép azért ne tévesszen meg, mert ezt a lejebb lévő fényképező látta, míg te a HUD displayt látod jól, ami most ugye éppen nem is látszik.
Egy kis kormány állítgatással ezen biztos lehet javítani, de ezt most nem próbáltam ki.
DE azt észrevehetitek, hogy a km óra jobban a látómező szélére került és sokkal kevesebb látszik a mutatóból, vagyis a szemed sarkából nehezebb követni!!
A xenon, pláne a kanyarkövetős, nagyon ott van, az biztos.
De én a navit is becsekkolnám :)
Régen nem értettem, miért érné meg annyi pénzt adni, amikor a piacos 20ad áron is jobb.
Hát nem jobb :)
A térkép a Navteqtől jön (ami ugye már Nokia tulajdon, és azokon a telókon is az van, meg a Microsoft Autoroute-ban is), és bár nem tökéletes, de 99,9%ban az.
Ami nekem nagyon bejön benne: a giroszkóp. Ha nincs műhód, mert alagútban vagy, vagy városban magas házak közt, vagy csak nagyon szar az idő, akkor is méterre pontosan navigál, forgat, kanyarodik.
Amíg nem próbáltad, nem érted miért jó, de aztán... kütyübuzi vagyok, és ez nagyon ott van a topon.
2007től kezdődően egy csomó jó dolgot lehet még művelni a PSA féle navival (ami egyébként Magnetti-Marelli):
magyaríthatod. A kiírásokat nagyon egyszerű (ezt én is odaadom ha érdekel), de akár a hangparancsokat és a navihangokat is (ehhez már kell egy kis szabadidő).
tetszés szerinti témát szerkeszthetsz rá. Ha az akarod, hogy a macskád legyen a háttérkép, és a feje forogjon az iránytű helyén, megoldható.
speed/camera-warning-okat is tud már kezelni (trafipaxveszélyes hely előtt figyelmeztet a navi)
Menet közben is lehet dvd-t nézni, bár ez elvileg nem minden országban legális.
van benne vinyó, lehet rá pakolni MP3at, grabbel audio CDt, dughatsz rá USB memóriát, és még sorolhatnám napestig.
ja, az újak (2009től) ugye Bluetooth kihangosítók is.
Szóval én meggondolnám a helyedben...
és ahogy mondják, a HUD a sebességvetítős cucc.
Ha valaki akar olyat utólag, a Valeo gyárt, és nem is "annyira" horror az ára, bármilyen autóba berakható.
80-100 között van, 3 oldalt szokott Jena előszeretettel linkelni, akikre rábízhatopd a verdát országos viszonylatban és nem sufnituningot kapsz. Ha túl olcsó az mindig gyanús, bár a kisebb szívó motorok tuningja mindig óccóbb, a nagyobb tubósoké mindig drágább, lásd a Tied is
Keress vissza itt a topikban, mert többször voltak már betéve!
80-100 között van, 3 oldalt szokott Jena előszeretettel linkelni, akikre rábízhatopd a verdát országos viszonylatban és nem sufnituningot kapsz. Ha túl olcsó az mindig gyanús, bár a kisebb szívó motorok tuningja mindig óccóbb, a nagyobb tubósoké mindig drágább, lásd a Tied is
Keress vissza itt a topikban, mert többször voltak már betéve!
Tanácsaitokat szeretném kérni. Azon gondolkozom hogy esetleg tuningoltatnám az autót (2003.11. 2.0Hdi 107Le FAP rhs10dylx a motorkód). Azt szeretném ha egy kicsit erősebb lenne, illetve a fogyasztás csökkene néhány decivel. Akinek van tuningja tőlük kérdezem, hogy megbántátok-e? Újból megcsinálnátok, illetve tudtuk-e tuti hozzáértő szakembert aki képes elérhető áron megcsinálni(ha valaki tud pontos árat az nagyon jó lenne). Köszi a válaszokat!
Elküldtem a profilodban szereplő címedre a klímajavítás doksiját. Igaz C4-es, -nekem az van- de mint tudjuk ugyanaz az autónk, csak más a skin rajta ;)
Remélem segít. Citroen szervízben 3000 forint a javítókészlet.
Sas, ne felejts el, hogy mennyivel nagyobb a homlokfelülete ennek az autónak (a tömegéről nem is beszélve), mint a mienknek. 130-nál belédkap egy szélroham szemből, és megette a motorodat reggelire.
Ezenkívül vedd észre, hogy gyöngeségében is egyenletesebb, mint a kétezres8V-k (voltak, tuning előtt). Meg azt se felejtsd el, hogy a múltkori tali után, ahol Smíró 136-osát is próbáltuk, írtam, hogy erős, erős, de az is lusta. Még az a kétezres is lusta, kelletlen, ahhoz képest, amilyet a tuningok tudnak. SZóval a nagy egyenletesség közepette néha odavész a gyorsulásérzet, pedig megvan az, ha centire, km/órára meg másodpercre számolod. Csak olyan gumi, olyan nyúlós, olyan vérszegény. Érzetre.
Na ja, meg szokva vagy a +30%-odhoz :) Valaki már megnézhetné, hány % lett az enyém... :D
Egyébként ez a 110-es egy ilyen kasztniba valóban az alsó határa a viselhetőnek, ami még nem "veszélyesen" gyenge adott neccesebb forgalmi helyzetekben... Ettől már csak a 120-as benzines lehet nagyobb kihívás :)
Írnál picit részletesebben a váltóról? Mit szerettél, mit nem, hogy viselkedik, ha araszolni kell, hogy műxik elinduláskor, motorféknél mikor váltogat vissza, hogy kuplungol, stb.