Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gombfoci Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51588

hát az a próbaút nem a PH jóakaratán múlt... :-(

Előzmény: Smíró (51585)
Jena307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51587

Neked jó viselkedik a gép?

Előzmény: Smíró (51585)
Jena307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51586

Én inkább a 16nak lennék híve, mond azt hogy neked egy szép 16-ossal kellene, és találjanak ki valamit a külömbözetre, vágjanak hozzád 3D-s szőnyeget vagy valamit, én mikor haverom 307-ébe ülök mindég elhatározom hogy beszerzek még egy garnitúra 15ös felnit mert rühellem hogy konforttalan a 16, igazából rühellem a 16ost, csak még nem szántam el magam.

Nem fogsz te egy busszal kanyarvadász szerpentinezésbe kezdeni, ez már az vénkori kényelemről szól, ha meg már kényelem, akkor ne üssön föl a futómű, ne durrogjon a peres gumi miatt, hanem konfortosan tegye a dolgát, szélességbe meg 16ban is elég széles változat.

Előzmény: Sas-307 (51583)
Smíró Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51585

Inkább az extra váltóra költs szerintem.) Milyen volt visszaülni a manuálisba? Grat a kitartásért, hogy kihajtottad a próbautat:-)

Előzmény: Sas-307 (51575)
Smíró Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51584

Ha szabad: 17" ról váltottam 16"-ra... semmi különbség, ami érezhető lenne. Vagy csak minimálisan, amit inkább a téli guminak tudok be. (mindkettő k.fém) Viszont árban nagyon húzós a 17-es gumi:-( Már a nyárit nézem, visítva kibír még egy szezont és utána kuka. 40-50 ezer a garnitúra különbsége, amit személy szerint sokallok:-( 

 

A gyári navit én nem csipázom. Szerintem(!!!) szar helyen is van - általában a középkonzolba rakják -, nem szem előtt. Közel is van a gyári, nagyot kell a szemnek fókuszálni. Irreálisan drága is, a cascot meg is nyomja rendesen. Akkor inkább a kanyarlámpa, több értelme van. A kocsi árának lenyomásával tud inkább spórolni, mint azzal, hogy olyan eszközt kuncsorog ki, amit egy 5"-os bőven kivált (pld. Wayteq 950-nel) és 23 ezerből kijön... Akkor inkább adjanak hozzá egy másik garnitúra gumit felnin, stb. Ráadásul ha bécarnak a műholdak, vagy fizetőssé teszik - amit rebesgetnek rendesen -, már nem biztos, hogy annyira jó beruházásnak tűnik. Ráadásul igen nagy a fejlődés is ezen a téren, az iGO is nagyot váltott a Primo-val, így nem célszerű szerintem leragadni egy szoftvernél, ami később, 2-3 év múlva talán már nem is frissíthető, míg egy PNA-n igen:-) 

Előzmény: Sas-307 (51583)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51583

Bocs az off-ért, de a 307 utódjáról van szó :-)

 

És ha már felni, akkor Jenának egy kérdés - nekem elég lenne a 16"-os felni az 5008-hoz, de a premium pack kivitelben 17"-essel adják. Mit csináljak, alkudjak egy 16"-os-ra vagy ne parázzak és hozzam el a 17"-essel?

 

Ugye sz@r utak + utazási komfort (16"-os javára) + következő gumicsere ára a befolyásoló tényezők...

 

???

Előzmény: alfer (51580)
fireolto1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51582

Na igen, a tűzkarika...Már azt is cseréltem (ez a katalizátor utáni csatlakozásnál van a motor alatt/mögött?)

De az csak nyiffan a gázelvételnél és a hirtelen gyorsításnál, nem?

És ezt is hiába cseréltem ki, még mindíg nyiffan..:((

Előzmény: Jena307 (51581)
Jena307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51581

Ez szerintem csak a szokásos tűzkerika, ennek a motornak a gyengesége.

Előzmény: fireolto1 (51579)
alfer Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51580

Durván OFF ez az 5008-as téma! Ejha! Hűha!

 

Na jó, csak irigykedem! :)

 

Más: A felnimérettel én is majdnem becumiztam. Még jó, hogy írtátok, így leellenőriztem, és valóban az enyémre sem megy fel a 15-ös méretű. Jó, hogy nem vettem meg előre...

(Baromi drága a gumi!!!!!!!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!)

fireolto1 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51579

Üdv megint!

 

A másik probléma:

 

A motor 1,6 B, 150ekm.

1200 és 1400 fordulat között előjön egy olyasféle hang mint a hidrotőke hangja, csak halkabb.

De csak akkor, amikor terhelést kap a motor.Elég, ha üresben adok egy kis gázt, már akor megcsörren.

A hidrotőke mindíg kerepel, de ez csak a leírt ford. között csinálja...Bosszantó.

 

Valakinek volt már ilyen?

Jena307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51578

Keress meg priviben, tudok segíteni.

Előzmény: kobold82 (51564)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51577

Tényleg van a navi csomagban DVD (monitorok nélkül)! De ebből inkább egy hordozhatót fogok középre a két karfára rátenni - egyrészt van is, másrészt pár év alatt úgyis belhal a mechanika és így nem probléma cserélni.

 

És egy 'sokak' által ismert kedvenc istállóm :-D

 

 

 

Előzmény: molnarnorbert (51574)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51576

ÉS köszönöm a múlt heti traffipax infókat, ott álltak most is az M0 és M5 találkozásánál - gyorshajtás esetén védhetetlen elektronika nélkül :-(

Előzmény: Zolysys (51568)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51575

>gyöngeségében is egyenletesebb

Ez mondjuk biztos.

 

A váltóról: Az elindulást, araszolgatást nagyon jól és finoman csinálja, ezért nagyon lehet szeretni. Annál a zebránál engeded át a gyalogost, ahol csak akarod - nem kett ötöt le/fel váltanod hozzá.

Motorfék váltogatása megint csak alig észervehető.

Egyedül a padlógáz előzés lesz megfontolandó és bólogatós. Most ugye az SWm-el ha hatvannál hármasban nyomok egy padlót előzéshez, akkor 130-ig stabilan és megbízhatóan tol abban a pillanatban, amikor eldöntöm.

A robotváltónál azonban be kell kalkulálnom egy gépi visszaváltást (a kormányon lévő vezérlőfülekkel ez begyakorolható elvileg), egy finoman indított dinamikát - majd ki tudja, lehet hogy a kamion felénél újra felkapcsol (ez újból komoly veszteség), bár ez utóbbinál benyomhatod előre a Sport gombot (3500-nál vált) vagy kiteszed kézi Manuálba (4500-nál vált), de szerintem ezekről hamar leszoksz, inkább visszaveszel a tempóból.

 

Az biztos hogy az aut váltó miatt sokkal kevésbé fáradsz el, hosszú úton szinte aludnál is a kocsiban.

Előzmény: ádibébi (51559)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51574

Igazság szerint az új nevekben nem vagyok otthon, az RT5-nél lemaradtam :)

de biztos a drágábbikról van szó, a kisebb gondolom "csak" nyilakat mutat a monokróm kijelzőn, térképet multimédiát nem.

A 640be azért a dvd meg egyéb nyalánkságok is benne vannak.

de egy fontos dolog:

az extrák áraiból pofátlanul KELL alkudni.

Nem kell feltétlenül tételenként megfogalmazni a dolgot a kereskedő felé, de magadnak számolhatsz úgy, és 320szal simán el kell tudni hozni.

A nem megfogalmazni-n azt értem, hogy összeírod, miket kérsz, és a felét hozzáadod a kedvezményes listaárhoz (mert azt is kérsz ugye).

És megmondod, hogy ennyiért megvennéd szívesen. Így nem lehet számszerűsíteni, hogy mi mennyibe kerül.

 

Még mindig válság van, 2-3 kör után engedni fognak.

Ja, ha nem frédiéknél akarod ezzel kezdeni, akkor mástól kérsz ilyen ajánlatot, és amit ad (valószínűleg azért elsőre nem adja ezt meg), azzal az ajánlattal mész frédiékhez, és kérsz jobbat. Van ismerősöm, aki két seat kereskedés közt 3x ment odavissza.

 

 

Előzmény: Sas-307 (51573)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51573

RNEG (240e) vagy NG4-3D (640e)-re gondolsz? Mert azért ezek horror árak, bár az giroszkóp biztos jó dolog - de egy G4  IGo val az ablakba 'kvázi' költségmentes megoldás.

A xenon még csak-csak..., pláne hogy azt sehogy sem lehet pótolni utólag kockázatok nélkül.

Előzmény: molnarnorbert (51571)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51572

Azért jó az a kijelző, mert sokkal kevésbé látható a saját km órája !

 

Ez a kép azért ne tévesszen meg, mert ezt a lejebb lévő fényképező látta, míg te a HUD displayt látod jól, ami most ugye éppen nem is látszik.

Egy kis kormány állítgatással ezen biztos lehet javítani, de ezt most nem próbáltam ki.

 

DE azt észrevehetitek, hogy a km óra jobban a látómező szélére került és sokkal kevesebb látszik a mutatóból, vagyis a szemed sarkából nehezebb követni!!

 

Előzmény: Zolysys (51568)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51571

A xenon, pláne a kanyarkövetős, nagyon ott van, az biztos.

De én a navit is becsekkolnám :)

Régen nem értettem, miért érné meg annyi pénzt adni, amikor a piacos 20ad áron is jobb.

Hát nem jobb :)

A térkép a Navteqtől jön (ami ugye már Nokia tulajdon, és azokon a telókon is az van, meg a Microsoft Autoroute-ban is), és bár nem tökéletes, de 99,9%ban az.

Ami nekem nagyon bejön benne: a giroszkóp. Ha nincs műhód, mert alagútban vagy,  vagy városban magas házak közt, vagy csak nagyon szar az idő, akkor is méterre pontosan navigál, forgat, kanyarodik.

Amíg nem próbáltad, nem érted miért jó, de aztán... kütyübuzi vagyok, és ez nagyon ott van a topon.

 

2007től kezdődően egy csomó jó dolgot lehet még művelni a PSA féle navival (ami egyébként Magnetti-Marelli):

magyaríthatod. A kiírásokat nagyon egyszerű (ezt én is odaadom ha érdekel), de akár a hangparancsokat és a navihangokat is (ehhez már kell egy kis szabadidő).

tetszés szerinti témát szerkeszthetsz rá. Ha az akarod, hogy a macskád legyen a háttérkép, és a feje forogjon az iránytű helyén, megoldható.

speed/camera-warning-okat is tud már kezelni (trafipaxveszélyes hely előtt figyelmeztet a navi)

Menet közben is lehet dvd-t nézni, bár ez elvileg nem minden országban legális.

van benne vinyó, lehet rá pakolni MP3at, grabbel audio CDt, dughatsz rá USB memóriát, és még sorolhatnám napestig. 

ja, az újak (2009től) ugye Bluetooth kihangosítók is.

 

Szóval én meggondolnám a helyedben...

 

és ahogy mondják, a HUD a sebességvetítős cucc.

 

Ha valaki akar olyat utólag, a Valeo gyárt, és nem is "annyira" horror az ára, bármilyen autóba berakható.

 

Előzmény: Sas-307 (51565)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51570

És akkor egy kis papírteszt :-)

 

                  5008       vs        308     (mindkettő 2.0Hdi kézi váltós)

 

Tömeg      1593kg     vs      1575kg (delta 18 kg)

LE/súly         9,4%     vs         8,6% (150LE/5008   -   136LE/308)

CW               0,29      vs          0,29

Gyorsulás       9,9      vs          11,1    sec

 

 

Vagyis ezek szerint a kézi váltós 5008-asnak kellemes meglepetést kellene majd nyújtania.

(rendeltem ebből is egy tesztpéldányt, kb. egy hónap az átfutás)

 

 

 

Előzmény: ádibébi (51559)
Scaty Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51569

HUD: Head-Up Display. Az a kis kiugró vacak, amin a sebességet látod a szélvédőnél...

 

További info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Head-up_display

Előzmény: Sas-307 (51565)
Zolysys Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51568

Head Up Display - amire kiirja a sebességet.

Nekem nem kellene... Nekem úgy is mondja a naviban a kisebbik gyermek: 

"Apa túl gyorsan mész!" :D:D:D

Előzmény: Sas-307 (51565)
_Haszi_ Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51567

80-100 között van, 3 oldalt szokott Jena előszeretettel linkelni, akikre rábízhatopd a verdát országos viszonylatban és nem sufnituningot kapsz. Ha túl olcsó az mindig gyanús, bár a kisebb szívó motorok tuningja mindig óccóbb, a nagyobb tubósoké mindig drágább, lásd a Tied is

 

Keress vissza itt a topikban, mert többször voltak már betéve!

Előzmény: kobold82 (51564)
_Haszi_ Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51566

80-100 között van, 3 oldalt szokott Jena előszeretettel linkelni, akikre rábízhatopd a verdát országos viszonylatban és nem sufnituningot kapsz. Ha túl olcsó az mindig gyanús, bár a kisebb szívó motorok tuningja mindig óccóbb, a nagyobb tubósoké mindig drágább, lásd a Tied is

 

Keress vissza itt a topikban, mert többször voltak már betéve!

Előzmény: kobold82 (51564)
Sas-307 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51565

HUD az micsoda?

 

Navi nem volt szerencsére, mert nem is tervezem. Az adaptív kanyar xenonért viszont viszket a tenyerem, csak sajna 200 ropi :-(

Előzmény: tisvol (51561)
kobold82 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51564

Sziasztok!

 

Tanácsaitokat szeretném kérni. Azon gondolkozom hogy esetleg tuningoltatnám az autót (2003.11. 2.0Hdi 107Le FAP rhs10dylx a motorkód). Azt szeretném ha egy kicsit erősebb lenne, illetve a fogyasztás csökkene néhány decivel. Akinek van tuningja tőlük kérdezem, hogy megbántátok-e? Újból megcsinálnátok, illetve tudtuk-e tuti hozzáértő szakembert aki képes elérhető áron megcsinálni(ha valaki tud pontos árat az nagyon jó lenne). Köszi a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51563

Szia!

 

Elküldtem a profilodban szereplő címedre a klímajavítás doksiját. Igaz C4-es, -nekem az van- de mint tudjuk ugyanaz az autónk, csak más a skin rajta ;)

Remélem segít. Citroen szervízben 3000 forint a javítókészlet.

 

bye,

Ltd

 

 

Előzmény: Pityke186 (51546)
_Haszi_ Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51562

Üljetek be a 2 lityis 90 lovasba, majd üljetek át a 107 lovasba. Rá fogtok jönni, hogy nem, hogy nem gyenge az, hanem ienis harapós:)

Persze én is kipróbálnám, hogy milyen lenne az enyém chippelve:D

 

Előzmény: ádibébi (51559)
tisvol Creative Commons License 2010.11.08 0 0 51561

...azt látjuk, hogy HUD volt benne, de navi?

Mondjuk nekem a 75 LE után nem hinném, hogy teljesítménybeli kifogásaim lesznek a 2 lityis 150 LE dízellel kapcsolatban :D

Előzmény: Sas-307 (51557)
ádibébi Creative Commons License 2010.11.07 0 0 51560

Simán fel lehet azt húzni 180 környékére is, meg 400 Nm fölé. Ha kibírja a váltó-kuplung.

Előzmény: Sas-307 (51557)
ádibébi Creative Commons License 2010.11.07 0 0 51559

Sas, ne felejts el, hogy mennyivel nagyobb a homlokfelülete ennek az autónak (a tömegéről nem is beszélve), mint a mienknek. 130-nál belédkap egy szélroham szemből, és megette a motorodat reggelire.

Ezenkívül vedd észre, hogy gyöngeségében is egyenletesebb, mint a kétezres8V-k (voltak, tuning előtt). Meg azt se felejtsd el, hogy a múltkori tali után, ahol Smíró 136-osát is próbáltuk, írtam, hogy erős, erős, de az is lusta. Még az a kétezres is lusta, kelletlen, ahhoz képest, amilyet a tuningok tudnak. SZóval a nagy egyenletesség közepette néha odavész a gyorsulásérzet, pedig megvan az, ha centire, km/órára meg másodpercre számolod. Csak olyan gumi, olyan nyúlós, olyan vérszegény. Érzetre.

 

Na ja, meg szokva vagy a +30%-odhoz :) Valaki már megnézhetné, hány % lett az enyém... :D

 

Egyébként ez a 110-es egy ilyen kasztniba valóban az alsó határa a viselhetőnek, ami még nem "veszélyesen" gyenge adott neccesebb forgalmi helyzetekben... Ettől már csak a 120-as benzines lehet nagyobb kihívás :)

 

Írnál picit részletesebben a váltóról? Mit szerettél, mit nem, hogy viselkedik, ha araszolni kell, hogy műxik elinduláskor, motorféknél mikor váltogat vissza, hogy kuplungol, stb.

Előzmény: Sas-307 (51555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!