Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Igen, de sokan ennek ellenére csak az üzemanyaggal kalkulálnak.
Ha meg mész valahová, akkor akár vezetsz, akár utazol, a te időd telik. Igaz, utazás közben könnyű melózni, vezetés közben meg nem nagyon lehet ilyent csinálni.
plusz fogyóeszközök mint kenőolaj, gépi amortizáció, útdíj(?), meg azért valakinek vezetnie is kell (ergo magadnak dolgozol, az a legdrágább munka mindig)
Azért az nem normális, hogy az üzemanyag árra fogják az inflációt, közben folyamatosan deflálódik.
Jó lenne megnézni, hogy egy ca. 50 km-es regionáis meg egy ca. 200 km-es távolsági teljesárú jegyért (Legyen egy Bécs-Bécsújhely illetve egy Bécs-Linz) mennyi benzint kap az ember, és ezt hosszú évtizedekre vissza kéne nézni.
Ha nagyon belemászok a google-ba, meg a régi menetrendekbe, akkor vonatjegy árakat tudok halászni, de az üzemagyagét nehezebb lesz.
Ha az infláció nem nulla, akkor miért van az, hogy a vonatjegy stabilan megy fel évi 2,5% mértékben, de az üzemanyag ára meg jóval az infláció alatt emelkedik már hosszú ideje.
Ha már évek óta mínuszos volt, akkor miért kellett duplájára sűríteni az alkalmi bővítések helyett, azaz csak csúcsban az erősebb irány kapott volna erősítést?
Szerintem a fórumtárs arra gondolhat amikor a bővítés előtt meg után röviddel voltak különféle média megjelenések. Ebben az esetben láttam táblázatokat, grafikákat is, hogy ha valaki tömegközlekedéssel akarna pl. Westbahnhof környékéről eljutni Pratersternhez, akkor az időben meg költségben több meg macerásabb.
Továbbiakban jöttek a Wien Mitte, Rennweg (könnyebb átszállás CAT-ra), Quartier Belvedere, Hauptbahnhof/Meidling Wien. Szóval minden fontosabb hely ahonnan további csatlakozások vannak. Ki volt minden esetben emelve, hogy turistáknak, alkalmi utasoknak, ingázóknak - szóval mindenkinek - milyen jó ez. Ezt nyilatkozókkal meg is erősítették, tehát egyeseknek mint utasoknak így bejött.
Az, hogy a WB-nek anyagilag mennyi veszteséget termelt erre vannak publikált számok. Management kijelentette, hogy ezekkel a lépésekkel akarják/tudják a veszteségi hullámot megállítani.
Amit viszont nem publikáltak v. sokan nem tudnak: Pl. az adófizetői pénzből finanszírozott ÖBB a tulajdonosainak mindegy kategória a veszteséget tekintve. Ez egy privátnak ugye nem mindegy. Továbbiakban megint az államinak kedvez az, hogy gördülőállomány beszerzésére álló kedvező hitel (EUROFIMA) csak ÖBB-nek áll a feltételek miatt rendelkezésre. Privátoknak ez a lehetőség kizárt. További államtól kapott pénzek ÖBB esetében jó üzlet saját magának, mert egy része mint bevétel visszaforoghat pl. reklámok esetében.
Ha mindez nem elég akkor azt sem szabad elfeledni, hogy 2011 óta a pályahasználati díjak is elég erősen emelkedtek, csak az utóbbi évben volt kedvezmény/engedmény WB részére. Végére érdekes/kérdéses lehet, hogy a fentieket is figyelembe véve a tervezett 2021-es visszabővítésnek van-e értelme?
Mindenesetre le lehet szögezni, hogy a WB ellenben német magáncégekkel szemben minőségibb szolgáltatásokat nyújt.
Megírtuk. Elfogyott a pénz tíz év minuszos egyenleg után. Most úgy próbálnak pénzhez jutni, hogy eladják a meglevő flottát és kedvezőbb feltételekkel újat szereznek be belőlük. De ha ezen kívül nem találják meg, hogy miként lehet profitot csinálni, nem változik semmi, akkor vagy a csőd várható, vagy az eladás, esetleg egy új Investor.
Ha az alábbi linken látható riportok elejét megnézed akkor elhangzik, hogy a járat ritkítás oka a veszteség miatti takarékosság. Csődről egyenlőre szó nincs.
Regionális forgalomban legegyszerűbb utazás előtt az állomáson megvenni az automatából. Hogy milyen jegyet, az nagyban függ attól, hogy melyik tartományban, közlekedési szövetségben akartok utazni.
Távolsági forgalomban, azaz ha IC vagy ICE vonatokkal is utaztok, és már pontosan tudod, hogy mikor, melyik vonattal, és hová, akkor nagyon megéri már most a neten megvenni a jegyeket és kinyomtatva magaddal vinni. Akár az utazást megelőző napon is kaphatsz kedvezményes áron jegyet.
A menetrend ilyenkor már stabilnak tekinthető, a tervezett felújítások benne vannak. Persze bármikor elmoshatja egy árvíz a pályát, de ha már megvan a jegy, akkor a DB valahogy eljuttat a célba, vagy kártalanít.
Ha sokat akarsz utazni, érdemes egy 3 hónapos Probe Bahncard-ot kiváltani. 20€-ért 25% kedvezmény minden jegyre. Ehhez kell egy postacím, ahová küldhetik. Fontos, hogy az Addresszusatz mezőben adj valami támpontot, kinek kézbesíthetik, azaz a hotel vagy a szállásadó nevét, valamint hogy 6 héttel a lejárat előtt fel kell mondani, különben meghosszabbodik egy évvel.
15 év alatti gyerekek szülői kísérettel ingyen utaznak, de jegyváltáskor meg kell adni az együtt utazó gyerekek számát.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Németországon belül tervezek utazni szeptember végén. A menetrend amit a DB-n keresztül lehet megnézni az ilyenkor már tuti? Hogy jobb jegyet vásárolni DB-n keresztül neten vagy személyesen az állomáson? Nem utaztam még soha a németeknél vonattal nincs tapasztalatom azért kérdezek ilyen alap dolgokat. Illetve még annyi, hogy a fiammal megyek, aki októberben lesz 15 éves. Neki még jár valamilyen kedvezmény? Köszi előre is.
Tudom, hogy sokféle költség van, de pl a masiniszta ugyanannyit keres akkor is, ha 5 vagy 10 kocsit továbbít. a hálókocsi kalauz meg akkor keres (azaz akkor éri meg odarakni), ha a vonat kihasznált. A futásköltséget meg gondolom a menetjegy ára tartalmazza, ha már jórészt piaci alapon megy a vonat.
Ez nem alaposság kérdése. Ezek az információk megvannak, csak nem adják neked oda, ill. kivonatosan adják oda. Azt pl lehet tudni, hogy kb. minden huszadik ICE nem közlekedik le (ezt most fejből írom, de olvastam róla pontos adatot).
>De ha nincs semmi ilyen hivatalos kimutatás, akkor szvsz felesleges azt taglalni, hogy mi számít meghibásodásnak.
De hát épp' az előzőben írtam, hogy a DB kiadott adatokat arról, hogy mennyi meghibásodás van. Sok. Rengeteg, szinte midnen vonat valamilyen hibával van forgalomban.
Pl. menet közben szolgálatképtelenné válik a jármű. De ha nincs semmi ilyen hivatalos kimutatás, akkor szvsz felesleges azt taglalni, hogy mi számít meghibásodásnak.
Hova lett a nagy német alaposság? Japánban évről-évre, vonal és eredet (műszaki, emberi, természeti katasztrófa stb.) szerint nyilvánosan elérhető az összesítés, hogy hány alkalommal feküdt meg jármű, s hogy járművenként x futott kilométerre hány ilyen esemény jut.