Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2019.08.31 0 0 13573

Igen, de sokan ennek ellenére csak az üzemanyaggal kalkulálnak.

Ha meg mész valahová, akkor akár vezetsz, akár utazol, a te időd telik. Igaz, utazás közben könnyű melózni, vezetés közben meg nem nagyon lehet ilyent csinálni.

Előzmény: frieslander (13572)
frieslander Creative Commons License 2019.08.30 0 0 13572

mennyi benzint kap

 

plusz fogyóeszközök mint kenőolaj, gépi amortizáció, útdíj(?), meg azért valakinek vezetnie is kell (ergo magadnak dolgozol, az a legdrágább munka mindig)

Előzmény: v_peti (13571)
v_peti Creative Commons License 2019.08.29 0 0 13571

Azért az nem normális, hogy az üzemanyag árra fogják az inflációt, közben folyamatosan deflálódik.

 

Jó lenne megnézni, hogy egy ca. 50 km-es regionáis meg egy ca. 200 km-es távolsági teljesárú jegyért (Legyen egy Bécs-Bécsújhely illetve egy Bécs-Linz) mennyi benzint kap az ember, és ezt hosszú évtizedekre vissza kéne nézni.

Ha nagyon belemászok a google-ba, meg a régi menetrendekbe, akkor vonatjegy árakat tudok halászni, de az üzemagyagét nehezebb lesz.

 

 

Előzmény: Panzerbear (13570)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.29 0 0 13570

Jajj, ugye erre nem kell válaszolni? 

Előzmény: M63 010 (13569)
M63 010 Creative Commons License 2019.08.26 -2 0 13569

Ha az infláció nem nulla, akkor miért van az, hogy a vonatjegy stabilan megy fel évi 2,5% mértékben, de az üzemanyag ára meg jóval az infláció alatt emelkedik már hosszú ideje.

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (13567)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.24 0 0 13568
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 13567

Szerintem olvasd el itt az adatokat mielőtt majdnem 0 inflációról írsz:

https://www.statistik.at/web_de/statistiken/wirtschaft/preise/verbraucherpreisindex_vpi_hvpi/index.html

 

A másik pedig az ha ez igaz is lenne, akkor is nem ennek mértéke az ami megszabhatja ennek a díjnak az emelkedésének mértékét.

Előzmény: M63 010 (13563)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.21 0 0 13566

Kérdezd azt aki így döntött.

Előzmény: M63 010 (13564)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.21 0 0 13565

Nulla infláció? Az jó lett volna...

Előzmény: M63 010 (13563)
M63 010 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 13564

Ha már évek óta mínuszos volt, akkor miért kellett duplájára sűríteni az alkalmi bővítések helyett, azaz csak csúcsban az erősebb irány kapott volna erősítést?

Előzmény: Panzerbear (13560)
M63 010 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 13563

Ha mindez nem elég akkor azt sem szabad elfeledni, hogy 2011 óta a pályahasználati díjak is elég erősen emelkedtek,

 

Közel 0 inflációnál miért emeletek olyan sokat?

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (13562)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.08.20 -2 0 13562

Szerintem a fórumtárs arra gondolhat amikor a bővítés előtt meg után röviddel voltak különféle média megjelenések. Ebben az esetben láttam táblázatokat, grafikákat is, hogy ha valaki tömegközlekedéssel akarna pl. Westbahnhof környékéről eljutni Pratersternhez, akkor az időben meg költségben több meg macerásabb.


Továbbiakban jöttek a Wien Mitte, Rennweg (könnyebb átszállás CAT-ra), Quartier Belvedere, Hauptbahnhof/Meidling Wien. Szóval minden fontosabb hely ahonnan további csatlakozások vannak. Ki volt minden esetben emelve, hogy turistáknak, alkalmi utasoknak, ingázóknak - szóval mindenkinek - milyen jó ez. Ezt nyilatkozókkal meg is erősítették, tehát egyeseknek mint utasoknak így bejött.


Az, hogy a WB-nek anyagilag mennyi veszteséget termelt erre vannak publikált számok. Management kijelentette, hogy ezekkel a lépésekkel
akarják/tudják a veszteségi hullámot megállítani.


Amit viszont nem publikáltak v. sokan nem tudnak:
Pl. az adófizetői pénzből finanszírozott ÖBB a tulajdonosainak mindegy kategória a veszteséget tekintve. Ez egy privátnak ugye nem mindegy.
Továbbiakban megint az államinak kedvez az, hogy gördülőállomány beszerzésére álló kedvező hitel (EUROFIMA) csak ÖBB-nek áll a feltételek miatt rendelkezésre. Privátoknak ez a lehetőség kizárt. További államtól kapott pénzek ÖBB esetében jó üzlet saját magának, mert egy része mint bevétel visszaforoghat pl. reklámok esetében.


Ha mindez nem elég akkor azt sem szabad elfeledni, hogy 2011 óta a pályahasználati díjak is elég erősen emelkedtek, csak az utóbbi évben
volt kedvezmény/engedmény WB részére. Végére érdekes/kérdéses lehet, hogy a fentieket is figyelembe véve a tervezett 2021-es visszabővítésnek van-e értelme?


Mindenesetre le lehet szögezni, hogy a WB ellenben német magáncégekkel szemben minőségibb szolgáltatásokat nyújt.

Amúgy a múlt héten volt egy baleset ahol egy Salzburg közeli település vasúti átjárójában egy autószállító kamion és WB Kiss találkoztak:
https://www.sn.at/salzburg/chronik/seekirchen-zug-kollidierte-mit-lkw-weiter-eingeschraenkter-betrieb-auf-westbahnstrecke-74731666

Előzmény: Fradista Utazó (13561)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.08.20 0 1 13561

>korábban arról volt szó, hogy bejött a sűrítés

Szó lehet, hogy volt róla. De nyereséget nem termelt. 

Előzmény: M63 010 (13559)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.20 0 0 13560

Megírtuk. Elfogyott a pénz tíz év minuszos egyenleg után. Most úgy próbálnak pénzhez jutni, hogy eladják a meglevő flottát és kedvezőbb feltételekkel újat szereznek be belőlük. De ha ezen kívül nem találják meg, hogy miként lehet profitot csinálni, nem változik semmi, akkor vagy a csőd várható, vagy az eladás, esetleg egy új Investor.

Előzmény: M63 010 (13559)
M63 010 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 13559

Viszont korábban arról volt szó, hogy bejött a sűrítés!

Akkor miért szűnik meg minden második járat? Miért nem marad meg reggel befele, délután meg kifele pár félórás sűrítő járat?

Előzmény: oldmumus_v.2 (13557)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.18 0 0 13558
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 13557

Ha az alábbi linken látható riportok elejét megnézed akkor elhangzik, hogy a járat ritkítás oka a veszteség miatti takarékosság. Csődről egyenlőre szó nincs.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=qkglBtyoHus

Előzmény: M63 010 (13500)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.15 0 0 13556

München Verkehrsmuseum

Előzmény: defcon (13555)
defcon Creative Commons License 2019.08.15 0 0 13555

frieslander Creative Commons License 2019.08.12 0 0 13554

Érdekes, hogy vonóhorog van rajta, de sarokütköző nyista. 

Előzmény: defcon (13553)
defcon Creative Commons License 2019.08.11 -1 2 13553

orangutan Creative Commons License 2019.08.07 0 0 13552

Regionális forgalomban legegyszerűbb utazás előtt az állomáson megvenni az automatából. Hogy milyen jegyet, az nagyban függ attól, hogy melyik tartományban, közlekedési szövetségben akartok utazni.

 

Távolsági forgalomban, azaz ha IC vagy ICE vonatokkal is utaztok, és már pontosan tudod, hogy mikor, melyik vonattal, és hová, akkor nagyon megéri már most a neten megvenni a jegyeket és kinyomtatva magaddal vinni. Akár az utazást megelőző napon is kaphatsz kedvezményes áron jegyet.

 

A menetrend ilyenkor már stabilnak tekinthető, a tervezett felújítások benne vannak. Persze bármikor elmoshatja egy árvíz a pályát, de ha már megvan a jegy, akkor a DB valahogy eljuttat a célba, vagy kártalanít.

 

Ha sokat akarsz utazni, érdemes egy 3 hónapos Probe Bahncard-ot kiváltani. 20€-ért 25% kedvezmény minden jegyre. Ehhez kell egy postacím, ahová küldhetik. Fontos, hogy az Addresszusatz mezőben adj valami támpontot, kinek kézbesíthetik, azaz a hotel vagy a szállásadó nevét, valamint hogy 6 héttel a lejárat előtt fel kell mondani, különben meghosszabbodik egy évvel.

 

15 év alatti gyerekek szülői kísérettel ingyen utaznak, de jegyváltáskor meg kell adni az együtt utazó gyerekek számát.

Előzmény: moszat1978 (13551)
moszat1978 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 13551

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Németországon belül tervezek utazni szeptember végén. A menetrend amit a DB-n keresztül lehet megnézni az ilyenkor már tuti? Hogy jobb jegyet vásárolni DB-n keresztül neten vagy személyesen az állomáson? Nem utaztam még soha a németeknél vonattal nincs tapasztalatom azért kérdezek ilyen alap dolgokat. Illetve még annyi, hogy a fiammal megyek, aki októberben lesz 15 éves. Neki még jár valamilyen kedvezmény? Köszi előre is.

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.08.04 0 0 13550
Igen.
Előzmény: orangutan (13549)
orangutan Creative Commons License 2019.08.04 0 0 13549

Ebben azért benne vannak a viharkárok vagy egyéb okból elzáródott pálya miatti kiesések is, ugye?

Előzmény: Fradista Utazó (13548)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.08.03 0 0 13548

2018-ban 3669 távolsági járat (IC, ICE) esett ki teljes egészében, további 12.784 járat részben.

Az összes távolsági vonat 5,4%-a esett ki részben vagy egészben. 

Előzmény: gereblyepörkölt (13544)
v_peti Creative Commons License 2019.08.03 0 0 13547

Tudom, hogy sokféle költség van, de pl a masiniszta ugyanannyit keres akkor is, ha 5 vagy 10 kocsit továbbít. a hálókocsi kalauz meg akkor keres (azaz akkor éri meg odarakni), ha a vonat kihasznált. A futásköltséget meg gondolom a menetjegy ára tartalmazza, ha már jórészt piaci alapon megy a vonat.

Előzmény: BahnScorper (13517)
v_peti Creative Commons License 2019.08.03 0 0 13546

Minden 20? Az azért eléggé durva! Az ca. azt jelenti, hogy egy viszonylaton kétnaponta kimarad egy pár! :(

Előzmény: Fradista Utazó (13545)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.08.03 0 0 13545

>Hova lett a nagy német alaposság?

Ez nem alaposság kérdése. Ezek az információk megvannak, csak nem adják neked oda, ill. kivonatosan adják oda. Azt pl lehet tudni, hogy kb. minden huszadik ICE nem közlekedik le (ezt most fejből írom, de olvastam róla pontos adatot). 

 

>De ha nincs semmi ilyen hivatalos kimutatás, akkor szvsz felesleges azt taglalni, hogy mi számít meghibásodásnak.

De hát épp' az előzőben írtam, hogy a DB kiadott adatokat arról, hogy mennyi meghibásodás van. Sok. Rengeteg, szinte midnen vonat valamilyen hibával van forgalomban. 

Előzmény: gereblyepörkölt (13544)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2019.08.03 0 0 13544

Pl. menet közben szolgálatképtelenné válik a jármű. De ha nincs semmi ilyen hivatalos kimutatás, akkor szvsz felesleges azt taglalni, hogy mi számít meghibásodásnak.

 

Hova lett a nagy német alaposság? Japánban évről-évre, vonal és eredet (műszaki, emberi, természeti katasztrófa stb.) szerint nyilvánosan elérhető az összesítés, hogy hány alkalommal feküdt meg jármű, s hogy járművenként x futott kilométerre hány ilyen esemény jut.

Előzmény: Fradista Utazó (13541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!