Keresés

Részletes keresés

demoklész Creative Commons License 2008.10.14 0 0 27

Üdv mindenkinek,

 

Hátha valaki hasonló problémába futott bele.

 

2008-ban Tigázunk sok haszontalan kérést követően rátalált az információs

szupersztrádára. Megérintette őket az internet szele. De csak a szele :(

 

Kaptam egy levelet, miszerint eljött a kánaán és most már távszámlával interneten

lehet intézni a Tigázos számlákat is.

Rájaadásul még 100 köbméter ajándék gázzal is próbálták inspirálni a kuncsaftokat

az áttérésre.

 

Nosza mondom hadd szóljon és beregisztráltam magam a távszámlán. (ez működik, mivel nem tigáz érdekeltség :)

 

időigény kb 2 perc. visszaigazoló email a siekres regisztrációról további 13 sec.

 

Húha mondom ez így megy akkor tök jó, de hamar örültem:

Amikor a szolgáltatók közül ki akarám választani a Tigázt, hát az nem vala ottan!

 

E-on, T-mobile, stb. mindenki ott van, csak a Tigáz nem!

 

Most kérdem én, hogy én vagyok ennyire hülye, vagy feleslegesen vertek el néhány

milliót marketingre és még le se szerződtek a távszámlával, vagy mi a hejzet?

 

Találkozott-e valaki hasonlóval?

 

 

Keszthelyy Creative Commons License 2008.02.17 0 0 26
TIGÁZ - elmebaj egy felvonásban.

„avagy gáz van a TIGÁZ –nál ott is ahol nem kéne hogy legyen”

 

Négy gyermekes család vagyunk. Bérelünk egy lakást Pilisen. Gáz cirkó fűtése van. Egyik nap megjelent a TIGÁZ alvállalkozója hogy megbízás alapján lezárja a gázszolgáltatást díjhátralék miatt. Azonnal vittük egyeztetésre az összes előző és idei befizetett számla igazolószelvényeit, de hiába. Közölte ő nem végezhet számlaellenőrzést, neki az a dolga hogy elvégezze a megbízást, vagyis lekössön a hálózatról. Tehát lekötött.

Másnap párom azonnal Ceglédre ment egyeztetni. Ott derült ki hogy egy 2007,06 havi átalány számla befizetése hiányzik(24 000ft). Továbbá az is kiderült hogy leolvasás alapján 23 000ft túlfizetésünk is van ennek a befizetetlen csekknek ellenére is.

A TIGÁZ közölte hogy őket nem érdekli, hogy túlfizetésünk van vagy kifizetjük a 24 000ft elmaradt átalányt 30 napon belűl vagy leszereli az órát és kizár a szolgáltatásból vagy is szerződést bont. Az elmaradt befizetésről nem kaptunk értesítőt! A számlák ráadásul főbérlőm Pilisi címére megy rajta keresztül kapjuk meg a kifizetendő számlákat. Sem a be nem fizetet számla sem a két három felszólítás nem érkezet hozzá.

A TIGÁZ 2007 –es év folyamán számtalan alkalommal hiányolt befizetéseket és három alkalommal kérte be a befizetett csekkek igazolószelvényeinek fénymásolatát. A 2007 –es évben is többször fel kellett keresni a TIGÁZ Ceglédi ügyfélszolgálatát személyesen, több esetben kellett saját költségen faxoltatni a helyi Posta hivatallal és számtalan esetben telefonon egyeztetni a hiányzó adatokat még ha helyi tarifával is.

Kérdezem:

-         a TIGÁZ hogy gondolja a jövő üzletpolitikáját? Mert ha a fent leírt módon akkor inkább megyek az erdőre rőzsét gyűjteni.

-         Az évközben okozott plusz kiadásokat (kb..: 10.000ft telefon, utazás Ceglédre, faxküldés Postáról, stb.) megtéríti –e a TIGÁZ?

-         Hogy lehet fogyasztót kizárni a gázszolgáltatásból ha a fogyasztásmérő leolvasását követően egyértelműen túlfizetésben van? (a helyszínen leolvasott mérőállás és befizetett csekkek igazoló példányainak összevetése)

-          Mi az oka hogy egy csekk nem jut el a fogyasztóhoz? De ha nem is jut el a felszólítások sem jutnak célba? Ugyan már!

-         Hogy lehet az : Szolnokon a TIGÁZ behajtót küld a szolgáltatás megszüntetésére de Ceglédi TIGÁZ iroda nem tud a díjtartozásról pedig területileg Ceglédhez tartozik a fogyasztó?! Nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal?

 

Továbbá.

 

Tavaly tavasszal mérőleolvasás után igen nagy különbözeti számla jött ki nekünk. Kérvényeztük a részletfizetést. Leírtuk hogy nagycsaládosok vagyunk és ráadásul egy kereső van családunkba. Ennek ellenére 54 800ft –ra max két részletben kaptunk fizetési könnyítést!

Jelen esetben, amikor a fent leírt történéseket követően kizártak a szolgáltatásból azt tényszerüen megállapítom, hogy elvárnám hogy a TIGÁZ fizesse meg a jellemtelen piaci magatartásának eredményét ami az egyéb alternatív fűtési költségeket érinti családom és magam számára!

 

 

Üdvözlettel: Keszthelyy Pilisről.

 

Most csak ronda falidísz.
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.21 0 0 25
A mai napon kitettek egy értesítést a lépcsőházunkba, miszerint holnap, holnapután és azután nem lesz gázellátás.... Ez milyen dolog??
kolyok53 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 24
Sziasztok!

 

Sikerült (néhány hét után) elérnem az ügyfélszolgálatot telefonon. Azt mondta a nő, hogy az elmúlt év azonos időszakának átlagával számoltak. Ez azt jelenti, hogy a fűtési szezonban mért fogyasztást vették alapul, persze így éppen az értelmét vesztette el az átalánydíj, sőt az idei tél sokkal enyhébb, ezért többet kell fizetnem, mint ha a tényleges fogyasztás lenne az alap. Megkérdeztem Tőle, hogy ki volt az a „szakember” aki kitalálta ezt a remek algoritmust, mert lenne egy-két szavam hozzá.. Sajnos nem árulta el.

Úgy látom nem jártam messze az igazságtól, amikor feltételeztem, hogy a „számlakészítő szoftverük egy véletlen szám generátoron alapul” L

 

Minden esetre, elmehettek volna egy tapasztalatcserére más szolgáltatókhoz, mielőtt bevezetik és megúszták volna a botrányt.

Molnár tizedes Creative Commons License 2007.03.20 0 0 23

Sziasztok!

 

Jómagam is harcolok a nem akarok rá jelzőket aggatni "szolgáltatóval". Természetesen telefonon képtelenség utolérni őket, e-amil-re még csak nem is válaszolnak, de legutóbb tértivevényes levelet is küldtem, s most már legalább van egy nevem akit átkozhatok. Minden különösebb magyarázat nélkül idemásolom a legutóbbi levelem kivonatos tartalmát és remélem másnak is szolgál majd hasznosítható infókkal:

„Sajnos telefonon továbbra is elérhetetlennek bizonyultak, így ismét az elektronikus kapcsolatfelvételhez folyamodom. A tegnapi napon kaptunk Önöktől egy számlát ismét a kifogásolt fogyasztott mennyiségről, ám ezúttal a feleségem nevére. Szíves tájékoztatásul közlöm Önökkel, hogy változatlanul a nevemre kiállított számlákat várok, illetve kérem szíveskedjenek a kiszámlázott mennyiséget a kért (100m3) mennyiségre módosítani. Változatlanul várom magyarázatukat, valamint bármiféle visszajelzést Önöktől. Amennyiben ez megoldható akkor kérek egy nevet, címet, telefonszámot, ahol személyesen fel tudom venni a kapcsolatot Önökkel. Csatoltam egy táblázatot a tavalyi éves fogyasztásunkról, melyben kiszámoltam az átlagot is pusztán azért, hogy segítsek Önöknek megbirkózni ezzel a feladattal. Továbbá szíves tájékoztatásul közlöm, hogy lakásomon végrehajtott felújítási munkálatok keretében a külső hőszigetelő rendszer, valamint a nyílászárók cseréje 2004-ben megtörtént. Ezzel pusztán annyit kívánok leszögezni, hogy a magam részéről mindent megtettem annak érdekében, hogy az éves gázfogyasztásunkat a lehető legkevesebbre csökkentsem. A feleségem nevére kiállított számlán Önök elszámolták a gázártámogatást, jóllehet a Magyar Államkincstár folyó év Január hó 07-én kelt határozatában - melyet Önök is megkaptak elektronikus formában - egyértelműen és világosan engem jelöltek meg, mint jogosultat. Mivel a közöttünk fennálló gázszolgáltatói szerződés nem szűnt meg vagy módosult, a támogatás más nevére való elszámolása törvénybe ütköző! Szíveskedjenek ezt korrigálni! Csupán információként közlöm, hogy a mai napon intézkedni fogok az alapdíj 1/12-ed részének, valamint 100m3, a legutolsó számlán megadott fűtőértékű földgáz ellenértékének (ÁFA-val) számlájukra való átutalásáról. A továbbiakban minden hónapban így fogok eljárni mindaddig, amíg Önök nem korrigálják a számlákat, illetve nem adnak magyarázatot a megállapított 148m3 fogyasztásra.”

Eddig az idézet. Mivel Májusban van óraolvasás és elszámolás úgy döntöttem, ha addig nem korrigálnak, nem engedem be az óraleolvasót. Pukkadjanak meg! Kizárni a fogyasztásból nem tudnak, lévén társasház és az óra a konyhában van... :-)))

Bocs ha hosszúra sikeredett és untattam volna valakit.

 

 

lex2000 Creative Commons License 2007.03.15 0 0 22

Hát nem tudom, az internetes rendszer sokáig egy időszakban el sem fogadta a bejelentéseket.

 

Egyénként a TIGÁZ által kiállított számlák nem felelnek meg a törvényi előírásoknak, szóval nem csak 43000 rossz közülük.

 

Előzmény: asdf_ (4)
asdf_ Creative Commons License 2007.03.02 0 0 21
Ja, az olyat meg kihagytam, ami 10 ev alatt modosito tenyezo lehet, hogy gyerek jon, gyerek megy /esetleg ezek tobbes szamban/, meg ilyesmik :) Sz'al imho boven eleg az utso 2 evbol atlagolni, 10-bol botorsag lenne...
Előzmény: kolyok53 (19)
asdf_ Creative Commons License 2007.03.02 0 0 20

Ja, hogy te oraatiratni akartal, ezt nem irtad... Az mondjuk tenyleg szanalmas, hogy mar marcius van, es meg mindig emiatt is allnak sorba emberek /plusz egy rakas bonuszban, akik az elcseszett szamlaval reklamalnak. A legnagyobb szivas kozepette meg kicsesznek onmagukkal, es generalnak egy tonna reklamalot, hadd legyenek meg tobben az ugyfelszolgalaton.../

ui: Az oraatiratokat nem is hibaztatom amugy semmiert, nekunk is vagy 3-4 evig a lakas elozo, meghalt tulaja neven futott a dolog, aztan tavaly valamikor lett atiratva. Jott a szamla, fizettuk, kutyat nem erdekelt, kinek a neven ment...

Előzmény: Political Animal (18)
kolyok53 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 19

Szia!

 

Lehet, hogy igazad van, de a 101 hónapban benne van 1-2 kemény tél is. Ha a tavalyi szezonnal számolnak, akkor 268 köbméter jött volna ki. Közben tényleg volt nálunk egy "Windows Upgrade" (kicseréltük az ablakokat). Őszintén megmondom, nem is néztem, hogy mennyit terveznek. :(( , mivel nem Ök az első szolgáltató akivel átalánydíjas szerződésem van. Az ELMÜ-nél érdekes módon nem volt ilyen gond, sőt Édesapám a Fővárosi Gázművekkel szerződött, ott sem. Feltételeztem, hogy minden  adat (akár több évre visszamenőleg) megtalálható Náluk, és nem túl bonyolult algoritmussal kiszámolható a várható fogyasztás kb. 5% eltéréssel, ami a "szezonfüggő". Nagy valószínüseggel a szoftverük rossz, bár elmehettek volna más szolgáltatókhoz egy kis tapasztalat cserére, mielött bevezetik.

Előzmény: asdf_ (17)
Political Animal Creative Commons License 2007.03.01 0 0 18

És majd a tértivevényed fogod beküldeni március 31-ig az állambácsinak, hogy kapjál támogatást?

Jóreggelt!

Előzmény: asdf_ (14)
asdf_ Creative Commons License 2007.03.01 0 0 17

Szerintem teljesen indokolatlan az elmult 101 honap atlagaval szamolni. Az elmult 1-2 ev indokolt csak. Miert kene beleszamolni, hogy esetleg 7 eve ocska konvektorral futottel, most meg kicserelted pl az ajtot-ablakot, es lett mondjuk egy kondenzacios kazanod radiatorokkal? Eleg eltero fogyasztas jon ki a kettore...

Mar megint ugy nez ki, hogy vedeni fogom a tigazt, pedig marhara nem erdemlik meg ;), de amikor volt az atallas az evesre, ott volt a levelben, hogy amennyiben evest valasztasz, akkor az elmult evi fogyasztasod alapjan xxx m3-el szamolnak havonta ezt kovetoen. Akkor miert nem tunt fel 382 m3, miert csak most, amikor a szamla jon? Akkor elo kellett volna venni a szamlat, megnezni az elmult 1-2 ev fogyasztasat /a masodikat csak azert, mert tavaly tenyleg kemeny tel volt, nem abbol kene kiindulni/, szamolni, es ha soknak talalod, akkor szinte tutira veszem, hogy lehetett volna jelezni, hogy szerinted sok az a 380 havonta, kb. 315-el szamoljanak csak. Annyi hatrany erhetett volna ezzel, hogy max bukod az elszamolo szamla utani reszletfizetes lehetoseget, mert te kertel kissebb fogyasztast es ok megmontak hogy tobb lesz, ha megis sokat fogyasztasz, es elszamolonal jon egy 80e-s szamla.

Előzmény: kolyok53 (15)
Panzermeyer Creative Commons License 2007.03.01 0 0 16
telefonon emailen nem lehet bediktálni? eonnál ez többé kevésbé müködik, persze ott is megvan hogy valamelyik hónapban nem vonnak, aztán azt mondják nincs fedezet, kifizetem csekken, utána látom a banki kivonaton hogy levonták, azért van az átutalási számla hogy az utánajárást teljesen kikapcsolja, de az ilyen bénázástól hülyét kapok
szerencsére nincs otthon gas...
Előzmény: kolyok53 (15)
kolyok53 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 15

Sziasztok!

 

Én most kaptam meg az első átalánydíjas számlát.

A következő levelet írtam Nekik:

 

"

A TIGÁZ –zal 1998 október 1.(101 hónapja) óta vagyok szerződéses kapcsolatban. Társaságuk által nyújtott szolgáltatással és a számlázással elégedett voltam. Örömmel vettem a legutóbbi szerződés-módosításukat, amely arról értesített, hogy 2007.01.01 –től áttérnek az átalánydíjas számlázásra. Ez a megoldás számomra különösen előnyösnek tűnt, mivel a földgázt kizárólag fűtésre használom. Így a számlázásnál megszűnne a szezonalítás és havi egyenlő részletekben fizetném a díjat, majd a 12. hónapban egy elszámoló számlán rendeznénk a különbözetet. A 2007.02.14 –én kelt 110400715110 számú részszámlájukon meglepődve olvastam, hogy havi 382 m³ fölgáz fogyasztással számolnak.

Nem voltam rest és kiszámoltam, az elmúlt 101 hónap alatt összesen 28.404 m³ -t fogyasztottunk, ami 281 m³-nek (kerekítve) felel meg havonta. Ez azt jelenti, Önök havi 101 m³-rel többet (éves szinten 1.212 m³)  terveznek.

 

Megjegyzem, ezek az adatok Önöknek is rendelkezésre állnak. Amennyiben, számlakészítő szoftverük egy véletlen szám generátoron alapul, célszerű lenne lecserélni.

 

 

Kérem a havi tervezett fogyasztás felülvizsgálatát, és új a valóságot (többé kevésbé) tükröző számla kiküldését."

 

Ahogy elnézem a topikot, nem sok esélyem van az új számlára. :((

 

 

Előzmény: bali36 (12)
asdf_ Creative Commons License 2007.02.28 0 0 14
Az email nem egyenlo egy tertivevenyes levellel. Masreszt hiaba kapnak napi 8 zsak levelet, neked a tertiveveny altal papirod van arrol, hogy adott datummal atvettek a leveled. Innentol barmi tortenik, ok a hunyok...
Political Animal Creative Commons License 2007.02.28 0 0 13

Két órát álltam az ügyfélszolgálati iroda előtt.

Számomra elképesztő, hogy az ügyfélszolgálati iroda gyakorlatilag Nyíregyháza közterületén van.

Vajon ez nem aggályos a Közterületfelügyelők számára?

 

Levelet írni a TIGÁZnak nem érdemes, mert naponta 8 zsákkal kapnak, és egyszerűen képtelenek feldolgozni.

bali36 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 12
Én mi a francot fotozzak le nekik miután már kétszer leírtam e-mailbe, hogy a fogyasztási hely egy nyaraló és az általuk megajánlott általány többszöröse a valós fogyasztásnak. Semmi reakció (az e-mailt nem tekinti hivatalos megkeresésnek?).
A mai napon érkezett számláján a tavalyi egész éves fogyasztás kétszeresét számlázta ki január hónapra. Télen nem is használom a nyaralót.
asdf_ Creative Commons License 2007.02.25 0 0 11

Edesek... ;)

 

En lefotoznam a gazorat, kinyomtatnam, minden adattal tertivevenyes levelben elkuldenem nekik, aztan osszak be maguknak ;) Esetleg utalnek nekik /befizetoazonositoval!!!/ az altalam szamoltnak megfelelo osszeget, hogy erezzek a torodest.

Az nem tul fenyes, hogy a javitott szamlat nem kuldtek ki, de hogy a regi elcseszett meg mindig nincs stornozva, az tenyleg halal ciki...

Meg mondjuk azt sem ertem, h senkinek nem jutott eszebe, hogy iden enyhebb tel van, es nem a tavalyibol kene fogyasztast becsulni, hanem mondjuk az elmult havibol?

Előzmény: nyubocs (10)
nyubocs Creative Commons License 2007.02.24 0 0 10
Tisztelt Cím!

Két dologról szeretnék írni

1. Nyitóoldalukon közleményként szerepel, hogy az elrontott számlák helyesbítését február 13-ig kipostázták. Tájékoztatásul közlöm, hogy mind a mai napig ami február 24-t jelent a jó számlát NEM kaptuk meg!!!

2. Webes felületen szerettem volna a február 23-i gázóramérőállást bejelenteni, mivel telefonon egyszerűen ezt képtelenség megtenni, mivel többszöri próbálkozásra sem sikerült.
A webes adatrögzítésnél az adatok pontos kitöltése és többszöri ellenőrzése ellenére a rendszer azt az üzenetet adta, hogy az adatrögzítés sikertelen. Magyarul a rendszer úgy üzemképtelen ahogy van.

Vagy esetleg azért nem fogadta el az adatokat mert a tényleges jelenlegi óraállás még most is kevesebb az Önök rendszerében lévőnél???? De hát akkor Önök a hibás számlák javítását nem is végezték el, a nyitólapon közöltekkel ellentétben!!! Ugye jól gondolom?

Üdvözlettel
******

(Csak még megjegyzem, hogy lakóhelyemen senkit nem tudok, aki megkapta volna a helyesbítő számláját.)

Mindezek után mégis sikerül elérnem az automatát.
A megadottak szerint járok el, majd az automata közölte, hogy a bejelentett mérőállás elmarad az elvárttól.

Naja, még a mostani is 300 köbméterrel alatta van annak, amit az utolsó számlán közöltek
sziliria Creative Commons License 2007.02.20 0 0 9
A helyzet a következő volt. Kertes ház, kutya bezárva a kenelbe, anyós bennt a házban, kertkapu nem volt kulcsra zárva. És ím, a leolvasó bácsi lazán bement és egy szó nélkül leolvasta az óraállást. Közben anyósom a kunyhában skubizott, de az meg sem fordult a fejében, hogy kimenjen érdeklődni a fószertől, hogy most mi a túrót akar, amikor nem is csengetett. Legközelebb a kutya ki lesz engedve!
Előzmény: asdf_ (8)
asdf_ Creative Commons License 2007.02.20 0 0 8

Nalunk kertes haz, sz'al leolvaso neni csak akkor jon be, ha beengedem :) es mivel o nem tud allast mondani, en meg feladtam, ez alapjan ment a szamlazas /sooooot, dec 31-en feladtam a dijvaltozas miatt az allast, es aszerint volt torve a szamla, es szerepelt rajta a leolvasonenie is -ekkor kapott allast, mert neten egy honapban csak egyszer lehet diktalni/. De tobbet nem jon mar senki, februartol nincsenek lelolvasonenik es -bacsik ahogy en tudom. A tamogatasos dolgohoz nem tudok mit hozzatenni, allambacsi szerint kogazdagok vagyunk hozza...

Előzmény: sziliria (6)
sziliria Creative Commons License 2007.02.20 0 0 7
Mondom tovább. Kijön a számla (előtte interneten beírtam az állást), látom rendesen feltüntették, utána viszont a leolvasó bácsi állása is feltüntetve és a szerint számoltak. Támogatás sehol, egekben a számlaösszeg, stb... Egy hét múlva jön az újabb számla. Elnézést kérünk, bla-bla-bla, elkúrtuk. Nézem a két számlát. Az első mérőóraállás stimmel, azt én diktáltam be, a második nem, még véletlenül sem volt ugyanaz mint az elsőn, pedig biztos hogy kijött a bácsi leolvasni, mert anyósom látta. Végösszegben elszámolva a támogatás, de még véletlenül sem egyezett azzal a szorzóval, amit hivatalosan megkaptam az államkincstártól. Magyarul az utólag kiküldött (szerintük javított) számla sem volt jó, két ponton sem. De nem ők a hibásak. Nekik most az jutott, hogy ők kapják az anyázást, pedig arról ők tehetnek a legkevésbé, hogy egy agyament egy hónap alatt akar megreformálni egy évszázados elmaradást. Ebből csak deformáció lehet!
sziliria Creative Commons License 2007.02.20 0 0 6
Az internetes mérőóraállás bejelentésével semmi gond, csupán az, hogy feltüntetik ugyan a számlán, de nem a szerint számláznak, hanem még mindig a leolvasó bácsi bemondása alapján.
Pirimidin76 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 5
eddig nekem sem volt
Előzmény: asdf_ (4)
asdf_ Creative Commons License 2007.02.20 0 0 4
Hat nemtom, en az utso 3-4 allast neten kozoltem, es semmi gond nem volt vele...
Előzmény: Pirimidin76 (3)
Pirimidin76 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3
na ja, csak aztán majd egész másról kapsz számlát...
Előzmény: asdf_ (2)
asdf_ Creative Commons License 2007.02.20 0 0 2
Ha most en lennek az elso hozzaszolo, azt mondanam, hogy 0 percbe telt interneten lejelenteni a meroallast... /es amugy lehet sms-ben is, nemtom mit ragaszkodik mindenki ahhoz a nyamvadt vezetekes szamhoz -magam is probaltam mas okbol, azt tenyleg lehetetlen felhivni/.
keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1
A Tigáz Zrt. több kelet-magyarországi megyére kiterjedő működési területén csaknem 1,2 millió fogyasztó közül mintegy 43 ezernek nem a ténylegesen leolvasott mérőállás, hanem az előző évi fogyasztás alapján becsült érték szerepelt a számlákon, a becsült összeg és a valós fogyasztás között azonban sok esetben olyan nagy volt a különbség, hogy a társaság sztornózta a hibás számlákat, és újakat küldött ki a fogyasztóknak.
keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 0
Egyre többen panaszkodnak a Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, hogy nem tudják bejelenteni gázóraállásukat a megadott telefonszámokon - nyilatkozta a Független Hírügynökségnek egy neve elhallgatását kérő ügyintéző. A panaszosok szerint a vonalak állandóan foglaltak; emiatt viszont magasabb összegről kapják a számlát, mint a tényleges fogyasztásuk. A cég tervezi, hogy újabb telefonvonalakat létesít erre a célra, de azt még nem tudni, mikor.

A Tigáz idén januártól új számlázási rendszert vezetett be. Ennek értelmében a fogyasztók választhatnak, hogy vagy maguk olvassák le és jelentik be a gázóraállást havonta, vagy pedig az előző éves fogyasztásuk alapján 10 részletben fizetik ki a számlát.

Azok, akik telefonon maguk jelentenék be fogyasztásukat, összesen két telefonszámot vehetnek igénybe erre a célra, ebből az egyik fogadja az ügyfélszolgálatra érkező egyéb kérdéseket, észrevételeket is. A két szám a fogyasztók panaszai alapján szinte állandóan foglalt.

Ha viszont valaki határidőig nem jelenti be az óraállást, a TIGÁZ a háztartás előző év hasonló időszakának fogyasztása alapján küldi a számlát, ez pedig jóval magasabb is lehet, mint a tényleges.

A vállalat gáz- és számlázási osztályvezetője a Független Hírügynökségnek azt mondta, hogy naponta 16-18 ezer hívás érkezik az eddig megszokott 5-6 ezerhez képest. Ezen kívül ezen a számon történik a TIGÁZ új szerződéseinek egyeztetése is.
Kis Béla elmondta: a válallat tervezi, hogy újabb telefonvonalakat hoz létre amin mérőállást lehet bejelenteni, de azt még nem tudni, mikor. Addig arra kérik a fogyasztókat, hogy csak azok telefonáljanak, akik így akarják jelenteni gázóraállásukat.
A fogyasztást egyébként az interneten is be lehet jelenteni.

16-18 000 hívás egyébként azt jelenti, hogy egy embernek jelenleg mindössze 10-12 másodperc alatt kéne végeznie a bejelentéssel, feltéve persze, hogy a fogyasztók az éjszakai órákat is kihasználják a telefonálásra.
keleti topicnyitó Creative Commons License 2007.02.20 0 0 topiknyitó

0

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!