Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152139

"A szerelő egyébként előre jelezte a jelenséget. Ennek a lényege - ha jól értettem, hogy a hengerfej a felújítás után jobban tömít (szelepek, szelepszár szimmering, stb), így a motorban a robbanáskor keletkező nyomás egy kis része így a felújítatlan, kopottabb motorban az olajteknő felé távozik - megnövelve az olajtérben levő nyomást. Ez a nyomásnövekedés az olajat a kopottabb gyűrűk mellett jobban benyomja az égéstérbe mint korábban. Nyilván ezek kis változások, de annyit eredményez, hogy növekszik az olajfogyasztás - ami persze még így sem kiugróan nagy - lévén a gyári hiba érték 0,6 l / 1000 km."

 

Ez nekem nagy mellébeszélésnek tűnik.

Egy - mondjuk úgy - kopott hengerfej, és a szelepek résvesztesége is pár százalék, sőt legtöbb esetben gyakorlatilag nulla. Azaz nem lesz ott jelentősen nagyobb végnyomás, középnyomás, de vákuum.

Így a további analógia sem állja meg a helyét.

Másik dolog, hogy a kopott szelepszáraknál, kikeményedett szimmeringeknél is jelentős olaj tud az égéstérbe jutni, felújítás után ennek mindenképp csökkennie kell.

Azaz a végső mérleg mindenképp az, hogy vagy nem nő, vagy csökken az olajfogyi HF felújítás után.

409 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152138

 

 701 820 679 D

Előzmény: j-e-l-a-d-ó (152135)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152137

A 4 pólusúra gondolsz a tűzfalnál???

Előzmény: j-e-l-a-d-ó (152135)
tomi07 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152136

ugy emlekztem hogy irtam.

 

1.6 os AKL motorkódú

 

váltókódot este megnézem. Azt hittem egyforma mindegyik 1.6-oson a váltó 😮

Előzmény: 409 (152128)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152135

Fiuk ki tudna segíteni.,?

klima tágulószelepnek mi lehet a kódja?  SEAT TOLEDO 1998 11. AFT mot. B.  Alv. 1 LZW......

Köszi.

alkotasu Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152134

"a kerdes meg ugyis a hullazo alapjaratra szolt..annak meg oka szamtalan lehet."

 

No, igen, pont erre a számtalan okra vagyok kíváncsi. A tüneteket ezért részleteztem.

Előzmény: cam aro (152126)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152133

A hengerfej tömítést az indokolta, hogy a hűtőrendszer nyomása megnőtt, a hűtősapka leszedésekor jelentős kifúvás volt tapasztalható. Ez gyakorlatilag rövid időn belül jelentkezett.

Előzmény: cam aro (152126)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152132

Nyilván 0 olajfogyasztású motor nincs. De az én autómnál ez gyakorlatilag érzékelhetetlen volt újkorától kezdve. A hűtővíz sem pótolhatta, mert egyrészt a hűtővíznek kellett volna fogynia, másrészt ha hűtővíz kerül az olajba, akkor a sapkán habosodás jelenik meg. Egyik jelenség sem volt 360.000-ig.

Az Opeleknél a 8 szelepes motornál nem jellemző az olajfogyasztás egyébként sem. Tehát ezeknél nyugodtan keresheted a kicsi olajfogyasztást - ha az rendesen karban van tartva. (A 16 szelepes már egy teljesen más történet, de nem volt véletlen a választásom 15 éve.)

 

A kipuffogóban való megjelenést nem úgy gondoltam, mint a Trabantnál. Hanem kék füsttel, vagy égett olajszaggal.

 

A szerelő egyébként előre jelezte a jelenséget. Ennek a lényege - ha jól értettem, hogy a hengerfej a felújítás után jobban tömít (szelepek, szelepszár szimmering, stb), így a motorban a robbanáskor keletkező nyomás egy kis része így a felújítatlan, kopottabb motorban az olajteknő felé távozik - megnövelve az olajtérben levő nyomást. Ez a nyomásnövekedés az olajat a kopottabb gyűrűk mellett jobban benyomja az égéstérbe mint korábban. Nyilván ezek kis változások, de annyit eredményez, hogy növekszik az olajfogyasztás - ami persze még így sem kiugróan nagy - lévén a gyári hiba érték 0,6 l / 1000 km.

Előzmény: Törölt nick (152129)
kopirobi Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152131

Sziasztok Fiat Uno 1500-as benzines 1989 -es röl valaki tud segiteni vezérlés beállitásról képet leírást hol találok,

 

danielak87 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152130

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget kérnék, keresek valakit, aki tud nekem segíteni kartergáz lecsapató beépítésében. Esetleg ha tapasztalat van valamilyen típussal akkor választásban is :) Bp-en és Bp-Érd vonalon bárhova elmegyek.

Fiat bravo 2008, 1.6 mjet.

Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152129

Lehet senki nem rontott el semmit, pl előtte szivárgott már a hűtővized az olajba, így pótolta a hiányzó mennyiséget.

Nulla olajfogyasztású motor nincs, maximum nagyon-nagyon-nagyon pici olajfogyasztású, de azt sem opelben keresném, ha hirtelen rá kellene mutatnom.

A kipufogóban az olaj nem "jelenik meg", csak mikor már ""többet eszik az autó belőle, mitn benzint"", ahogy mondani szokás, mert az olaj kis mennyiségben meglehetősen jól elég a benzinnel együtt.

 

 

Előzmény: alkotasu (152122)
409 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152128

 

 Ahogy odaát, itt sem fogja tudni megmondani ennyiből ezt senki. Ott is megkérdezték, hogy milyen motor/váltó, de nagyvonalúan átugrottad. Én meg már leszoktam róla, hogy naponta 20-szor kérdezgessem.  Lásd fejléc!!!!! most plusz a váltókód is kell.

Előzmény: tomi07 (152127)
tomi07 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 152127

szia 409-es :D

 

egy másik topicba téged ajánlottak, hogy kérdezzek tőled.

 

Golf 4 váltóban szeretnék olajat cserélni.

melyik való bele? melyik a gyári olaja? viszkozitás márka stb érdekelne ::)

 

más kérdés, hogy elvileg élettartam olajos, ne is cseréljem inkább?

1998 as 1.6 benzines

Előzmény: 409 (152125)
cam aro Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152126

az is kerdest erdemelne oil fogyi teren, hogy miert kellett hf tomitest cserelni.. 

...es elotte vajon mi tortent kicsit lejebb...  

 

de mar nem merek, (ertelme sincs ) mert megint kapok valami pista nenis videot.. :) 

a kerdes meg ugyis a hullazo alapjaratra szolt..annak meg oka szamtalan lehet.

szvsz.. szerintem meddo a tortenet.  

==================================

Előzmény: 409 (152125)
409 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152125

"Mert máshová hova távozhat az olaj?"

 

 Ahogy alább cam is írja, elég, mert nem kipuba, hanem a hengerbe "folyik" be.

Ehhez elég, ha nagy a szelepszárak/szelepvezetők közötti hézag (cseréltek szelepvezetőt??)

Jártunk úgy, hogy a szelepvezetőt ~1.5-2mm-rel kevesebbet nyomták be a hengerfejbe, így a szeleprugó tányérja elérte a szimeringet és szétvágta.....

 

Olaj formában a legkevésbé távozhat a kipuba, illetve ha mégis, akkor sokkal nagyobb a baj.

Előzmény: alkotasu (152122)
cam aro Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152124

a kipuffogórendszerben olaj nem jelenik meg. Mert máshová hova távozhat az olaj?""

 

oda. kipuffba. 

...csak elotte alakot valt,  es fust lesz belole.  :) 

Előzmény: alkotasu (152122)
mica-r Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152123

A szerelést is és a felújítást is el lehet rontani számos ponton.

Előzmény: alkotasu (152122)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152122

Másképp kérdezem: hogy lehet egy hengerfej felújítást úgy elrontani, hogy az olajfogyasztás megnő, de a kipuffogórendszerben olaj nem jelenik meg. Mert máshová hova távozhat az olaj?

Előzmény: 409 (152120)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152121

Konkrétabban?

Előzmény: 409 (152120)
409 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152120

"..mi az oka az olajfogyasztás megnövekedésének olyan esetben, amikor mást nem csinálnak a motorral, mint a hengerfejet leszedik, felújítják, kicserélik a hengerfej tömítést,..."

 

Pl. elbaxták a felújítást.  (mondjuk az is kérdés, ki mit nevez felújításnak....  ??)

Előzmény: alkotasu (152119)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152119

Az a helyzet, hogy tapasztaltam egyszerű városi közlekedésnél motorfékes lassítás után is, tehát nem csak hegyről való lejövet után. Talán olyan alkalommal tapasztaltam először problémát, amikor az Eötvos úton gurultam lefelé, majd a fogaskerekű keresztezése után adtam egy kis gázt, ennek következtében elkezdett rángatni. Ezt talán kétszer művelte összesen. Az alapjárati hullámzást meg csak esetenként csinálja, tehát nem állandóan. Azt viszont mindig motofék után, tehát egy (meleg motornál történő) indítás esetén sohasem.

Szóval kb. így néz ki a diagnózis.

 

Másik: véleményed szerint mi az oka az olajfogyasztás megnövekedésének olyan esetben, amikor mást nem csinálnak a motorral, mint a hengerfejet leszedik, felújítják, kicserélik a hengerfej tömítést, majd visszaszerelik a hengerfejet.

Előzmény: Törölt nick (152116)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152118

(Ha nem venné át az időpontot, akkor 3:52-től:)    :-)

 

Előzmény: cam aro (152114)
combi27 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152117

 

 

Sziasztok.

 

Adott egy opel Meriva 2006-os évjárat, 1,6 kb 80.000 km van az autóban (ténylegesen) A hiba, hogy a motor visszahűl, álló helyzetben melegszik, ilyenkor a klíma sem tökéletes. A termosztátot tavaly cserélték Érden a DiFer-nél. Most elvittük klímáshoz, feltöltötte, a klíma hűt rendesen szerinte más baja nincs. Az autó továbbra is visszahűl menet közben, álló helyzetben fel tud melegedni. Megint elvittük az Opel szervizbe a véleményük: a termosztát jó, az autóval minden oké, szerintük a klíma a hibás az okozza ezt, cseréltessük ki a klímahűtőt és a  szárítószűrőt...

 

 

keresd  meg benne a vákuumos bypass szelepet a fűtésnél és ellenőrizd nem e repedt , vagy a vákuumcső jó e rajta  :D 

Előzmény: Zardani77 (152073)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152116

Tankszellőztető?  Üa. nyomásszabályzó? Map szenzor?

Valamelyik ezek közül "besokall" a hatalmas vákuumtól motorfékben...ezer oka lehet, ezek csak tippek amit meg lehetne nézni..

 

"Megbízható szerelő" aki aztmondja, hengerfej-felújítás miatt(?!?!) nő az üzemi olajfogyasztás?

pfffff....

 

 

 

Előzmény: alkotasu (152109)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 0 152115

Koszi.

 

Előzmény: cam aro (152112)
cam aro Creative Commons License 2016.07.10 0 0 152114

Mi okozza a fenti problémát? "

 

muuszaki hiba /k/

Előzmény: alkotasu (152109)
cam aro Creative Commons License 2016.07.10 0 0 152113

:))

 

igy sinccs. 

Előzmény: Seatosúr (152110)
cam aro Creative Commons License 2016.07.10 0 0 152112

lengokar max atviszi a hangot.. de generalni nem fog morgast. 

Előzmény: Törölt nick (152111)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.10 0 0 152111

Lengokar sztilenttol moroghat/enyhen daralhat 110kmh kornyeken egy f30 D Automata?(kicsit log)

Gumik vadonatujjak,felni hibatlan,110-nel kiteszem N-be es ugynugy morog vmi,szoval nem meghajtas.

szerintetek?

Seatosúr Creative Commons License 2016.07.10 0 0 152110

Kapcsold be a hangfaladat, vagy vedd le a némítást és lesz hang..

 

Hibakód nincs.

Előzmény: cam aro (152090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!