Aki a politikai nézeteit szeretné megosztani az a pol-topik Dunakeszi (is) politizál alatt tegye!!!
Itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150277
Az jutott eszembe, hogy ha az autósok közül valakinek cascoja volt, és ti bénáztok, akkor a biztosító most fizethetne. De nem bénáztatok, tehát akár támogathatna benneteket valamivel az a biztosító.
Kösz a választ. Nem tudtam, hogy a szigetmonostori önkormányzat intézkedett, azt hittem, a dunakeszi. Lám, mégis volt haszna annak a horányi bemutatónak a Tatabányával! Gondolom, a tűzoltóság riasztása azért jónéhány perc késést jelentett volna. Honnan indultál, Kesziről vagy a szigetről, a tahi hídon keresztül? Tudja valaki itt a fórumon, hogyha a végre tényleg megépül az északi híd, akkor lesz annak lejárata a szigetre? Egyáltalán, hol épül az a híd, és mikor?
Azzal kezdeném, hogy köszönöm az elismerő szavakat! Megpróbálom egyenként megválaszolni a kérdéseidet! 2005 nyarán volt egy rendezvény Horányban, amire felvittük a "TATABÁNYA" vontatót és meghívtuk (írásban-levélben) Szigetmonostor polgármesterét és képviselőit.A levélben leírtuk, hogy szeretnénk bemutatni egyesületünket, egyeztetni terveinket, elképzeléseinket. Én a hajó fedélzetén egyedül Nádas Zsolt képviselővel találkoztam, vele meg is beszéltünk mindent. Ez után ugye nem meglepő, ha pont Ő riasztott minket?! Hivatalos úton is eljutott volna hozzánk a dolog, hiszen érvényes együttműködési megállapodásunk van a Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitánysággal, valamint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon is ismernek minket.
A "SOPRON" m/s tulaja nem gondolkodott, azonnal odaadta a hajót. Ami azt illeti az életmentés minden hajós kötelessége, de a műszaki mentés már más tészta, az súlyos pénzbe kerül. Ezt majd a két tulaj rendezi egymással. A személyzet önkéntesekből állt, kivéve a Kapitány Urat. Szerencsére mindíg van pár ember akit lehet hívni.
Az egyesületünknek jelenleg nincs pénze arra, hogy állandó szolgálatot szervezzen. Ennek az az oka, hogy ma, Magyarországon nem lehet támogatókat szerezni olyan tevékenységre, amit nem mutogat a média naponta. Így a felszereléseket, a mentőhajókat, üzemanyagot saját pénzünkből finanszírozzuk. Én pl. eladtam az autómat és vettem egy Vivaro-t az egyesületnek, amivel tudjuk húzni a mentőhajót, szállítani az üzemanyagot, stb. Mivel mindenhova azzal járok nekem nincs lehetőségem borozgatni, hiszen bármikor csöröghet a telefon, hogy menni kell! Ez nekem nem nagy teher, egyébként sem nagyon iszom...
Két komoly hajó van, amikre iylen esetekben számítani lehet. Az egyik a "SOPRON" m/s, ami most segített, a másik a "TATABÁNYA" m/s. Ezek most a legnagyobb Magyar vontatók közé tartoznak, nincs olyan vontatási feladat, amit ne olsdanának meg.
A Tűzoltóság mentőhajója nem arra készült, hogy ilyen feladatokat ellásson. 70%-os jegesedésben kevés hajó alkalmas a hajózásra. Abban egészen biztos lehetsz, hogy a Tűzoltóságon és a Vízirendészeten szakemberek dolgoznak. Sajnos a technikai háttér már más kérdés, de jelen esetben az is rendelkezésre állt. Mi nagyon szeretnénk, ha a nap 24 órájában rendelkezésre állna egy hajó, személyzettel, de ez egyenlőre utópia. Talán pár év mulva, a Tűzoltósággal és a Vízirendészettel, meg talán az OKF-el közösen sikerül ezt elérni. Addig azonban a napi gondokkal kűzd az egyesület.... Mégegyszer köszi az elismerő szavakat, jól esik....
Laczkó Sándor elnök Dunai Vízimentő és Vízisport Egyesület
Kedves Folyami Medvék! mielőtt ezt a komp-históriát végképp elfelejtenénk, lenne nekem is néhány kérdésem. Elképzelem magam az elszabadult kompon: meg vagyok ijedve, és fázom. Nagyjából abban bízom, hogy előbb-utóbb kiszabadít minket valahogy a tűzoltóság, a kocsit meg majd visszakapom néhány nap múlva, iszappal telve. A kézitáskám az irataimmal mindenesetre magamhoz veszem, nehogy ronggyá ázzanak. Hogy kikötünk valaha, abban csak halványan reménykedem, hogy Dunakeszin, Horányban vagy Mohácson, az már tökmindegy. Szóval, véletlenen múlott csak, hogy nem ez történt, vagy ilyen olajozottan működik minden?
Az Önkormányzatnál tudja mindenki, hogy nektek kell szólni, vagy csak XY tudta? Ki az az XY, aki nem a sóhivatalba küldte a telefonálót, hanem intézkedett? Egyáltalán, mindenképp nálatok köt ki ez a probléma, vagy inkább a tűzoltóságnál, és milyen átfutási idővel? A nick-etek alapján ti vízimentéssel foglalkoztok, de gondolom, azért ilyen eset ritkán adódik. Tudtátok rutinszerűen, hogy mit kell csinálni (Sopron), hogy hírtelen kellett dönteni? És mindig készen álltok az ilyen telefonra, vagy szerencséje volt a telefonálónak? Hogy a kocsi nem volt szervízben, hogy nem egy borozgatás közben ért a hívás, ami után ugye kockázatos lenne kocsiba vágódni?
A Sopronnak feladata-e az ilyesmi, hogy a tulaj nem számolgatni kezdett, hogy mibe fog ez kerülni neki, meg miért pont a Sopron, miért nem a tűzoltóság? Vagy egyszerűen felfogta, hogy emberéletekről van szó, sietni kell. és a költségekkel majd ráér később törődni? Na és a legénység? Ők is mind ráértek? Semmi morgás, hogy a tévé, a barátnő, a gyerek... Hogy mindent szakszerűen csináltatok, azon nem csodálkozom - ez a dolgotok, értetek hozzá. (Bár szakszerűen csinálná mindenki a dolgát ebben az országban!) Azért a forró teáért, meg hogy megmutattátok a Sopront az utasoknak viszont minden elismerésem! Nem csak a megfázástól véditek őket, de a figyelmüket is igyekeztek elterelni a történtekről. És persze minden elismerésem az egész akcióért - ha a levelemből nem volt egyébkéntis világos.
Tegnap este a ház postaládáiba bedobták a Választási Iroda tájékoztatóját. ez idáig rendben is lenne. DE!
Úgy tűnik, még a látszatra sem ad az Önkormányzat, ugyanis nyíltan részt vesznek az alpolgármester kampányában.
Ugyanaz, aki az önkormányzat tájékozatóját hozta, elhelyezte a fideszes alpolgármester választási szórólapját és a Keszi Hírek című irományt is!
A Keszi hírek egyébként a helyi polgári kör lapja - név és elérhetőség nélkül, mindössze egy freemail-es mailcím. Ebben a számban aláíratlan irományok mocskolják Tóth Andrást és dicsőítik EZ-t. Ami jó Dunakeszin, az a Fidesz és EZ. dicsősége, ami rossz, az Tóth András "bűne".
Egyébként tudja valaki, lehet sajtóterméket nyilvántartásba vétel előtt terjeszteni? Ui. az impresszumban az áll: nyilvántartási szám: folyamatban...
Nem kell feljelentés, ilyen esetben a Rendőrség hivatalból meginditja az álamigazgatási eljárást. Ami a biztonságot illeti...ha Bocmannak lesz rá árkezése talán majd elmondja a véleményét,én nem szeretném, érintett vagyok bizonyos szempontból...
Kicsit túl sok amerikai filmet néztél, nem gondolod?
Annak mi értelme lett volna, azon kívül, hogy jól felidegesítesz mindenit, és esetleg kapsz valamelyik hajóstól egy - jól megérdemelt - taslit.
Az ötéves hülyegyerek módjára hisztizésnek nem igazán sok értelme van a Duna közepén, a jégtáblák között. Attól nem lesz igazad, hogy sikongatsz, csak jól lejáratod magad.
Értelmes ember munkanapon, délelőtt modja el összefogottan és szigorúan a tényekre támaszkodva az álláspontját a Dunakeszi Kapitányságon.
Aztán a hatóság majd kivizsgálja, hogy megvalósult-e a víziközlekedés veszélyeztetése tényállás.
(Csak zárójelben: természetesen a rendőrség hivatalból vizsgál. Meghallgatták, illetve meg fogják hallgatni az érintetteket, és eldöntik, hogy kell-e bármit is tenni.)
és itt akkor vissza is kanyarodhatnánk dunakeszi vizekre is (ha-ha). A péknétévé működésének sem a híradás a célja, hanem egy közpénzből finanszírozott fidesztévéként működik. A város lakosságának minden tagja 400 forintot (14 Mft/év)áldoz erre a "nemes célra" évente. Dunakeszin egyébként van piaci alapon működő kábeltévé, a politikai feladatokat félretéve nem tudom, miért kell egy ilyen helyi kampánymédia? A város egyébként évente kb 5Mft-ot költ közmunkára, miközben itt a fórumon megjelennek azok aképek, amik a szeméttengert mutatják, miért nem közterületfelügyelőket, vagy közmunkásokat alkalmaznak ebből a pénzből. Az is hozna valamit a fidesz politikai konyhájára, ha csökkenne a város szemétlerakó jellege. Igaz nem annyit, mint egy kampánytévé.
A szaksajtót többé kevésbé leszámítva nincs esély arra, hogy a tömegmédiában megjelenő hírek válogatási szempontja a hír értéke és valóságtartalma lenne. Egy dolog számít, egy-egy szaftos hírtől, vagy ezek folyamatától nő, vagy csökken au olvasotság, nézettség. Ezért fut a ló a blikk-el, meg a többi bulvár szeméttel és ezért van olyan hályogkovács műsor is, mint a tv ügyvédje, meg aktív, stb
A kérdés az, hogy tisztában voltak-e azzal, hogy mi vár rájuk, ha egy hídlábnak, vagy egy lekötött bárkának űtköznek???Mi nem világosítottuk fel őket. Amikor átjöttek a "SOPRON"-ra elfoglalták magukat azzal, hogy megnézték (megcsodálták???) a hajót.
Valami nagytudású azt nyilatkozta, hogy a komp radarját zavarja a magasfeszültség...azért nem megy. Ez egy vicc! Előbb-utóbb talán eljut a sajtó oda, hogy olyanoktól kérdez, akik értenek hozzá... Vagy ez utópia???
valóban, az önkormi nehéz helyzetben van, s mint a levelekből is kitűnik, erősebb érdekek dolgozhatnak a háttérben. Egyébként sokat nem tudok az ügyről, csak amit láttam a saját szememmel. halis lemy
A kompbalesettel kapcs. már a Dunakeszi Titanicot vizionáltam,és fellélegeztem,mikor írtátok,az utasok relatív milyen jól viselték az egészet.A tegnap reggel 10 órai MTI-hír ezt még nem írta,csak hogy személyi s anyagi sérülés nem történt. (Az MTI-t talán én riasztottam elsőnek még aznap éjjel 2-kor;Dobson Tibor,s a rendőrség is csak reggel.)
A MAI MAGYAR NEMZET KÉPES HÍRBEN SZÁMOL BE A DUNAKESZI KOMPBALESETRŐL !
Hát persze, hogy emléxem! Egy ilyen alkalommal megengedték nekünk gyerekeknek, hogy felmásszunk az egyik naszádra. Ez IS hozzájárult a vonzalmamhoz a hajók iránt-:) Persze én még Dékány könyveken meg Onedin családon nőttem fel, nem Nintendo-n, Pokemonon meg WallóWillákon..........meg más efféle médiaszeméten. Nem megerőszekolósdit, drogozósdit játszottunk, hanem hajósosat, bújócskázósat, otthon segítőset. A Ruszki táborba is jártunk gyermekként, nagyon izgalmas volt a sok katonai izé, meg a bújkálás, hogy a muszka őr ne vegyen észre.Persze nagyapám beoltott, tudtam, hogy az a MI ORSZÁGUNK, amit az idegen bolsevik csizma tapos. A franc sem értette, hogy mi az a bolsevik, de biztos nehéz lehetett a csizmája, mert a földutakat nagyon tönkretették. aztán fiatal felnőttként, mikor elmentek a Ruszkik és lemehettünk oda megdöbbentett, hogy milyen siralmas állapotot hagytak maguk után!rengeteg szögesdrót, gumiabroncs, gyakorló akna (nem robbanós fajta), lövészárkok , bunkerek rendszere.
A Horányi kompkikötő a Szentendrei-sziget és a Szűrkő sziget alsó spicce között található. A komp Dunakesziről indult. A részleteket megtalálod itt lejjebb, vagy a www.szentendrei-sziget.hu -n
A horgonyt a komp és a hajótest megtartására méretezték. 1000 négyzetméteres nagyságrendű, 10-20-30 centi vastagúra összetorlódott jégből álló jégtáblák megtartására nem.
Lehetséges következmények:
1.: A horgony leszakad. Ez a legkisebb gond. Ha megérkezik a segítség az első lekötött bárka, vagy az első hídláb előtt...
2.: A horgony tart, és torlódás keletkezik. Ennek következtében:
a: a jég legyűrheti a kishajót
b: a jég legyűrheti a komptestet
c: mind a kettő egyszerre
A jég vastagságát és a fedettséget, valamint az elvégzendő feladatot tekintve a mentésre a "Sopron" az elképzelhető legtökéletesebb hajó volt.
A jég vastagsága miatt megfelelő szerkezetű hajó kellett, amelyik képes a 8-10 centis jég törésére. A "Sopron" ilyen.
A nagy méretű, egybefüggő táblák miatt megfelelő géperőre és tömegre volt szükség. A "Sopron" az 1600 lóerejével király-kategória. Az 521 tonnás vízkiszorítását tekintve az egyik legnagyobb géphajó az egész Dunán. (A magyar hajók közül kizárólag az óbudai építésű 3 csavaros tolók nagyobbak...)
(Megjegyzem, még így is több alkalommal előfordult, hogy a jégtáblák "megvezették" a karavánt.)
A kompot két sziget között, egy alig 80-100 méter széles mellékágban, 70 fokos szögben megdöntve kellett a part mellé tenni. Ehhez megfelelő géperő, kormányképesség és szerkezeti felépítés szükséges. A "Sopron" mindeme kritériumoknak bőséges tartalékkal megfelel.
Ezen felül pedig nem ártot a gyorsaság sem. A havária helyszínéhez fizikailag legközelebb tartózkodó üzemképes hajó a "Sopron" volt.
A fenti kritériumok alapján kézenfekvő, hogy vonalhajózásra épített vontatóhajóra volt szükség.
Közel s távol egyetlen más olyan hajó sem tartózkodott, amely alkalmas lett volna a feladat megoldására.
(Talán nem tudsz róla, a jegesek már egy hete elmentek készültségi szolgálatba, a "Tatabánya" ms. Aldunára ment, a "Szombathely" pedig gyárban áll, és a tolóbakjai miatt meglehetősen rosszul viseli a jeget.)
Jól értem a válaszokból, hogy az illegális szemétlerakással szemben a város vezetése tehetetlen? Jobban átgondolva inkább úgy tűnik, hogy nem is nagyon foglalkozik vele, legfeljebb egy-egy képviselő próbál utánajárni a dolgoknak, és panaszkodik, hogy a lerakók sem kort, sem rangot nem tisztelnek. Vajon tényleg nem lenne az Önkormányzatnak semmi eszköze a helyzet megváltoztatására? Jól emlékszem, hogy egy-két éve önkormányzati képviselő is gyanuba keveredett a szemétlerakással kapcsolatban?
Én is ritkábban mint szeretnék! A "SOPRON" m/s -en és a "TATABÁNYA" m/s-en szoktam gépészkedni, egyébként Dunakeszi-Horány magasságában a mentőhajóval lődörgök. Utoljára jan. 1-18 ig hajóztam constanta-Gradisce között. na de ez a topic nem erről szól, gyere át a hajósba, ! Bocs mindenkitől az OFért
Nem tudom, lehet, hogy volt, bár én napok óta nem találkozom hajóval. nekünk szóltak, mi meg a "SOPRON"-t, vagy a "TATABÁNYA"-t tudjuk mozdítani, ha kell. a "Bányász" úton van Constanta felé... Ráadásul itt az idő jelentős tényező volt, előbb kellett odaérni, min ahogy a komp leér a hidakig. Szerintem...