Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152178

ha még az eredeti kiegyenlítőtartály van benne, nézd meg alaposabban, ennyi idős korára rengeteg hajszálrepedés lesz rajta és azon keresztül szivárog.

aztán egy idő után kiszakad az oldala.

bár elsőre úgy néz ki, hogy egyben van a hűtővel, kiszerelhető darab.

Előzmény: vé6 (152164)
vé6 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152177

Köszi, nos ez látszik a legértelmesebb hozzászólásnak! Sok szutykot kergettem már, ez a 17.verdám, de a hűtővel kapcsolatban, sosem voltak különösebb gondjaim, mindig valami nyilvánvaló jele volt ha szivárgott, vagy egyenesen lyukas volt a rendszer valahol, na igen, ez BMW, itt minden egészen más!

Előzmény: Törölt nick (152170)
CérnaSzáll Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152176

És esetleg lenne javaslat, hogy hova/kihez vigyem? Az autó jelenleg Bp. belvárosában van.

 

És köszönöm az eddigieket is!

Előzmény: 409 (152175)
409 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152175

Ez annyira minimál feladat, hogy szerintem egy nagycsoportos óvodásnak sem okozna gondot.  :P

2db csavar, 4db gyújtókábel. A kábeleket nem összekeverni!

 

 De mint kérted, ez is csak egy ötlet, ha már ott van az ember, érdemes megnézni a megszakítót is. (emlékeim szerint ez még megszakítós) Lehet, jobb lenne megmutatni olyannak, aki tudja, hogy mi micsoda ott.

Előzmény: CérnaSzáll (152169)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152174

Sapka névleges nyitási nyomásáig mindent szabad nyomatni, sőt, ha marad a sapka, elvileg(!) nem is lehet túlfújni, mert elenged felette.

 

BMWnél ez egy tipikus játék, drága a viszkó, meghal a kisfokozat ellenállás a régifajta ventillátorokon, megtelik szmötyivel a klima és a vízhűtő közt..képzelt emberünk túlmelegedett rendszerrel veret éveket, közben minden műanyag és tömítés haldoklik, majd hengerfejes lesz a vas, majd megtákoltatja tömítéscserével, majd  úgy jár, hogy eszi a vizet, ez a blokkot is amortizálja, majd végül megy az autó a hahura, természetesen "kihasználatlanság miatt"..

 

fentebb írtak nyilván egyetlen bmw-s márkatársra sem igazak, a képzeletem szüleményei, mindeki gyakran ellenőrzi a hűtést, tisztíttatja a hűtőt, szükség szerint cseréli a hűtőfolyadékot, oem alkatrészre cseréli ami rossz..., hehh.....:D

 

Előzmény: t.zsolti (152173)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152173

a megoldási lehetősség miatt dobtam ide, a többi már rajtad múlik,

ha nem hoz eredményt akkor jön az agyalás

azért a rendszernyomás fölé nem célszerű nyomni ( igaz nekem is kibírta a 3 bart a fűtőradiátor, de látszott , hogy lyukas ) de a bontottat is megnyomtam ami belekerült, ne benne derüljön ki .

Előzmény: Törölt nick (152172)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 1 152172

százötvenheszehh...aaaaz igen

 

Kerékfujó kiskompresszort rá a kiegyenlítőcső csonkjára, sapka, minden marad. A lehuzott csövecskét persze ledugózni bilinccsel, masszívan.

Másfél bár felnyom, és otthagy.

 

Nem mindig válik be, csomó repedés, szivárgás, hengerfejesség csak melegen esetleg menet közben rázkódásra ereszt, könnyezik..de legalább nem százötvenezerért(!) nem mutat semmit

 

 

Előzmény: t.zsolti (152171)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152171

valami ilyen http://www.hella.shop.hu/hutorendszer-nyomasproba-keszlet-2511

eszközzel , vagy hasonlóval hidegen üzemi nyomást csinálni a rendszerben .

a víz ha kifelé ereszt meg fog jelenni.

vagy kézzel megnyomni a hűtőcsövet ( én így hallottam meg , hogy a hűtősapka sziszeg )

Előzmény: C20NE (152168)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152170

Ezek nagynyomású hűtőrendszerek, igy nyáron melegen nem lehet levenni a sapkát, mert azonnal kiforr.

Ebből kiindulva a szivárgó forrásba jövő víz kijutva szinte azonnal el is párolog.

 

Tipikus eresztési helyek, a vízhűtő fém-műanyag illesztése, ahol azonnal le is szárítja a forró menetszél, az utastéri fűtőradiátor, ahol a klíma vízkicsepegése miatt fel sem tűnik, illetve nyáron nem látod a lecsapódó gőzét a szélvédőn.

 

De láttam már tőből repedt felső hűtőcsonkot is lassan csepegni(tipikus bmw betegség), a cseppek sosem cseppentek le, a műanyag élén minimális nyomal leszaladva összegyültek és elpárálogtak a radiátor házának alsó részén.

 

Ezeknél az autóknál már egy rossz hűtősapkától, (ami mindig elenged egy kis túlnyomásos gőzt), fogyhat a víz szépen lassan, igaz, akkor hónapok alatt megy el 1-2 deci, nem ilyen gyorsan fogy.

 

A legrosszabb lehetőség tényleg az, hogy lassan megeszi a vizet.

Nem egy tipikusan hengerfejes motor az m43, és relative olcsó hozzá a cucc, más kérdés, hogy a tipikus "lókoszt" javítás után időzített bomba :(

 

 

Előzmény: vé6 (152164)
CérnaSzáll Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152169

Ez mennyire macerás szerelésileg? Mert persze holnap indulnánk nyaralni ...

Előzmény: 409 (152167)
C20NE Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152168

Lehet, hogy olyan pici a folyás, hogy működés közben elpárolog és nem ér földet, amikor nem jár a motor akkor meg nincs túlnyomás és nem csöpög.

 

De még tartom a kipufogós ötletemet is!

 

-ötlet!-

Előzmény: t.zsolti (152166)
409 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152167

Osztófejfedél/rotor.

Remélhetően nem rézkefével tisztították a gyertyákat....

Előzmény: CérnaSzáll (152163)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152166

víz van benne??

fel kell tölteni és nyomás alá helyezni a rendszert, jelentkezni kell a hűtőfolyadéknak, ha nem befelé ereszt.

 

Előzmény: vé6 (152164)
C20NE Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152165

A kipufogó végén? :-)))

Előzmény: vé6 (152164)
vé6 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152164

Üdv Doktorok!!

 

Újabb gond a Bajor csodával..., :)  typ: 1999 es évjárat 316i 1,8-as  E46-os!!

 

Most olyat csinál a "fenevad", hogy kb egy hét alatt a nívó alá esik a hűtővíz, viszont nyomát sehol nem látni, hogy hol szivárog, a motorolaj rendben, a víz amúgy tiszta, a vízpumpánál ás a csöveknél, semmi, utastér radiátor semmi nyom,  termosztát ok..., szóval hol, s miként távozhat a víz, erre ha van ötlet, megköszönném!!

CérnaSzáll Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152163

Sziasztok!

 

Daewoo Tico-m van, 1998-as, fehér :)

 

Esős időben (mint pl a mai) induláskor olyan, mintha nem "ugrana" be teljesen a motor (az összes henger?), hanem csak egy része, alig gyorsul, szaggat, érezhetően minimális kapacitáson jár (és persze a hangja is furcsa). Kérdeztem már 2 autószerelőt, nincs ötletük, persze amikor ott volt az autó, nem prezentálta ezt. Nagyjából egy hónapja a gyertyákat letisztogatták (de nem cserélték ki). Van-e ötletetek, hogy mi lehet ez, hogyan lehetne rajta javítani?

 

Előre is köszönöm!

cam aro Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152162

kifejtheted neki, de szerintem felesleges. 

szog/csavar/ alatettol nehez hosszu  eljutni az ingadozo alapjaratig. 

Előzmény: Törölt nick (152160)
cam aro Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152161

oke. 

===================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:DDD

Előzmény: Törölt nick (152160)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152160

Azt fogja hinni, hogy rohadt okosakat írt, és még az itteni szerelők is okéztak rá..:(

 

Előzmény: cam aro (152159)
cam aro Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152159

A hengerfej tömítést az indokolta, hogy a hűtőrendszer nyomása megnőtt, a hűtősapka leszedésekor jelentős kifúvás volt tapasztalható.../

/.... Semmi különös meleget nem kaptak a dugók, mert azelőtt, amikor a hf. tömítést cserélni kellett, sem mentem gyorsabban ""

 

 

oke. 

==================

 

Előzmény: alkotasu (152152)
tomi07 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152158

Nem a 02k?

Előzmény: 409 (152151)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152157

akurvaanyjukat... hát de nem?

 

 

Előzmény: Törölt nick (152154)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152156

ez nem jutott eszembe

Előzmény: 409 (152155)
409 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152155

Előzmény: Törölt nick (152153)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152154

Én is nagy ívben hátra kidobtam a Renault gyertyákat. Nem volt tökéletes a járás, ment bele NGK.  Ki is simult az alapjárat.

Előzmény: Törölt nick (152153)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152153

na, egy probléma megoldódott

 

szóval , gázon már régóta rángatott a kocsi , itt kérdezgettem is a trafókat hogy lehetne vizsgálgatni stb. gyertyákat 5000 km-el ezelőtt cseréltem,majd hézagokat állítottam stb.

 

vettem 1 új trafót, beszereltem és cserélgettem a helyét, mikor az 1 es hengerhez raktam , nagyjából működött az autó gázon is , de még így is rángatott kigyorsításkor 

 

na vettem még 3 trafót , beraktam és majdnem tökönszúrtam magam mert, hogy még rosszabb lett a kocsi 

 

biztosan szarok az új trafók , gondoltam

 

ma mondom magamnak :-) veszek 4 új gyertyát , remény ha meg útóljára ...

 

kicserélem, új gyertyák , új trafók és az autó úgy megy gázzal is mint benzinnel  :-))))))

 

 

a geciség az, hogy gyári renault dobozos , renault feliratos gyári gyertyákat raktam bele 5000 km-el ezelőtt, ha már nem drága, legyen gyári ...  hátakisfaszom... most  belevaló ngk gyertyákra cseréltem

 

(igaz , legalább 2 régi trafó is szarakodot, de én már leszarom, nem próbálgattam tovább)

 

 

alkotasu Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152152

Semmi különös meleget nem kaptak a dugók, mert azelőtt, amikor a hf. tömítést cserélni kellett, sem mentem gyorsabban 130-140-nél (Bp.- Debrecen), és máskor sem hajtottam szét sohasem az autómat, magyarul autópályán is 100- 110 környékén jártam (járok) vele. Időnként hajtom meg a fenti tempóval, padlógázt pedig évente 1x-2x kap rövid távon.

Előzmény: cam aro (152145)
409 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152151

 

  Amit ott írnak, az a 02C típusú váltóba való olaj.

Előzmény: tomi07 (152149)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152150

Én valóban nem tudom, de azért megadom annak az esélyét, hogy találok valakit, aki tudja.

Előzmény: cam aro (152146)
tomi07 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 152149

Valószinüleg ez lesz, bementem a helyi Volkswagen márkaképviselethez, megrendelték az olajat, reggelre itt lesz. 

 

DUU a kódja a váltónak egyébként.

 

egy orosz service manual szerint pedig:  http://kepfeltoltes.hu/view/160713/212813098N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png

 

75w90 et ír.

kiváncsi leszek, hogy milyen a gyári olaj amit rendeltek, biztos hogy az lesz a jó amit te is mutattál

Előzmény: 409 (152144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!