Keresés

Részletes keresés

Fenyőfatalp Creative Commons License 2022.08.02 0 1 55994

Igen, és Zalában - legalábbis egy időben, úgy 10 éve kb. - divat volt miniatűr táblákat kitenni. Tehát nem csak az elhelyezés volt messze az ideálistól, hanem a méret is alig észre vehető :)

Előzmény: trizs77 (55903)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55993

Akartam kérdezni: miért volt szükség arra a glóriára a Vásárhely előtt? Nem maradhatott volna a Földön a tervező? Kb. Ez zavar hatott meg ami a tótkomlósi kaland hoz vezetett…

Előzmény: ghosty9 (55991)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55992

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

Erről szándékosan nem szóltam, nem jár ott csak a helyismerettel rendelkező, vagy pocsékul beállított GPS-es. Ahogy mondod, külsős fejjel azt hittem, hogy Csongrádnak kevesebb pénz jut útkarbantartásra, mert A Békés táblától kiváló az út. Aztán ahogy romlottak az időjárási viszonyok (komoly vihar), úgy változott az út is. Több szeplőt eltakart az utat betakaró vízfelület: lehetett sakkozni vajon hol van igazi kátyú… de megúsztuk. Ténfergett pár megzavarodott őz is az úton, dehát sebességről ilyen körülmények között szó sem lehetett, ezért mindenki épségben mehetett haza.

Előzmény: ghosty9 (55991)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55991

"Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj."

 

Ettől eltekintve amúgy a 47-es is jó állapotban van (kb. egyszerre csinálták meg az 55-össel), Szeged-Békécsaba között vagy hogy. Csaba-Debrecen relációban borzalom.

 

(Illetve a kivágott fasorok pótlását nem nagyon igyekeznek befejezni, ami szintén nagy gáz. Meg a bicikliutat sem biztos, hogy mindig az út mellett kell vezetni, időnként egyenesen a bukótérben...)

 

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

"sorompó nyitva, lámpa nem ég!"

 

Én Röszke és Mórahalom között (kb. a kertek alatt) olyanba is belefutottam, hogy az átkelő előtt kerestem a vonatot jobbra-balra-jobbra-balra, nincs, de tudat alatt csak zavart valami.

 

Frissen föl volt szedve a sín...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55990

"Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat."

 

Ez ebben a formában amúgy nem igaz. Itt Szegeden az M5-ös város melletti szakasza ingyenes volt, és az is maradt az elkerülő út megépülése után is(!). Viszont az M43-as fizetős volt mindig is (az M5-47-es út relációban is), pedig ott nincs és nem is volt alternatíva.

 

Aztán jött a megyei matrica a maga szokásos kapkodós módján, és minden visszafizetősödött.

Előzmény: trizs77 (55976)
eMPet Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55989

"akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak"

 

Ilyet már láttam, pl. a 150-es felújtásánál valahol, hogy a fénysorompó nem üzemelt (lehet, hogy le is volt már szerelve), viszont egy kiegészítő táblát helyeztek el a vasúti átjáróra figyelmeztető tébla alá, hogy "a vasúti átjáró biztosítása megváltozott". Autós oldalról nézve ez lenne a normális.

Tehát biztosítatlan és automatikusan stop a közútnak. Az meg nem szabályozási kérdés, hogy szinte senki sem tartotta be...

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 2 55988

A földi halandónak semmi köze hozzá. Neki egy dolog fontos: jöhet ott vonat vagy nem. Innentől kezdve go to 55984. Ha maximum csak a PFT-sek jönnek a kis sárga TVG-jükkel vmax=40-el, akkor mehet a fólia a fénysorompóra, maximum megállnak az átjáró előtt és az egyikük jelzőbottal fedezi az átjárót amíg átgurulnak rajta. Ha jöhet Szergej is 20 darab rakott teherkocsival (mint anyagvonat a felújítás miatt), akkor meg maradjon a fekete fénysorompó, mert az nem fog megállni az átjáró előtt.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55987)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.01 0 0 55987

Az rendben van, de földi halandó ezt honnan tudja meg?

Előzmény: toto92 (55986)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 1 55986

Lehet tévedek (javítson ki egy vasutas ebben az esetben), de ha a felújítás miatt ki van kapcsolva a vasúton a biztosítóberendezés, akkor a fénysorompó se fog menni.

Előzmény: Hírfigyelő (55985)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.01 -2 0 55985

A fóliával egyetértek. Viszont ha jöhet vonat, akkor a fénysorompós és/vagy a lezárható sorompórudas rendszernek működnie kell (felváltva villogó piros jelzés, ill. rudas lezárás).

 

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!

Előzmény: toto92 (55984)
toto92 Creative Commons License 2022.07.31 0 1 55984

Ha teljességgel kizárható hogy ott rendes vonat jön, akkor le kell fóliázni a fénysorompót és kész. Ha jöhet vonat, akkor meg maradjon így sötéten.

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 55983

Ez egy jól belátható átjáró.

Csak mégis fenntartom azt, hogyha szünetel a vonatforgalom, akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak, hogy ne érje őket váratlan meglepetésként a nem működő, jelzést nem adó sorompó, mert ez mégis olyasmi, ami a megszokott forgalmi rendtől eltér, a már említett STOP-táblaként értelmezés és a hirtelen lefékezés lehetősége miatt. (És ilyenkor az ideiglenes kitáblázásnak előjelző jellegűnek kell lennie kb. 150-200 m-ről.)

 

[!] A vasúti átjáróknál egyébként olyan kiugróan magas a súlyos balesetek aránya, hogy az ide vonatkozó szabályokat is meg az átjárót lezáró sorompórendszerek korszerűsítésén is komolyan el kellene már egyszer gondolkozniuk az útügyi mérnököknek. Múlt hónapban ilyen baleseti hírek sűrűbben szerepeltek a TV-híradókban. Valamit tenni kellene... !

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55981)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55982

Ijedtségről szó sem volt, elővigyázatosság, inkább. Meg, ugye, felmerült ez a téma itt a napokban…

Előzmény: Hírfigyelő (55980)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55981

Előzmény: Hírfigyelő (55980)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 55980

"a 4431-es keresztezi a lokősházi vasütvonalat. sorompó nyitva, lámpa nem ég! Később megtudtam, hogy a Csaba-Lökősháza közötti szakaszt éppen újjáépítik, ezért az áramszünet."

 

Te pedig kis híján megijedtél -- jogosan -- hogy nem az-e a helyzet, hogy akkor nem ég a lámpa és akkor van nyitva a sorompó, amikor jön majd a vonat? Jogos az aggodalom, a hibás fénysorompó bármikor okozhat bajt, függetlenül attól, hogy olyankor azt "STOP"-táblának kell tekinteni és kötelező jelleggel meg kell állni. -- Igazán kiírhatták volna a nagyobb forgalombiztonság kedvéért, hogy: "A vonatforgalom X-től Y napig szünetel!". Ha ui. valamelyik autós későn látja meg hogy meg kell állni -- a kötelező jelleggel történő "STOP"-táblának tekintés miatt -- , és emiatt vészfékez, és éppen jönnek mögötte, akkor egy ráfutásos baleset hátulról belerohanással "garantálva van", főleg olyan helyeken, ahol a vasúti átjáró egy élesebb kanyar után követezik.  -- [?]Ez az átjáró kanyar után, vagy egy egyenes, és jól belátható útszakaszon van?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55979

Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj.

A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után. Ha már arra, akkor szemrevettük a felújított Wenckheim kastélyt is Szabadkígyóson. OK.

Utána jött a meglepetés: a 4431-es keresztezi a lokősházi vasütvonalat. sorompó nyitva, lámpa nem ég! Később megtudtam, hogy a Csaba-Lökősháza közötti szakaszt éppen újjáépítik, ezért az áramszünet. Na, de ha nem tudom ezt meg, akkor biztos anyáztam volna itt egy sort én is…

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55964)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55978

Most látom, a leikszelt nyilakhoz képest pont a fordított irányból nézett képlinkeket sikerült betennem; ettől azonban a táblák piros X-jei és az érvénytelen útirány-nyilak, és a lényeg jól láthatóak és jól érthetőek.

 

Kis költséggel matrica = nem kell mindig mindjárt a drágább táblacserére költeni!

Előzmény: Hírfigyelő (55977)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55977

"Aki nem ismeri a történéseket az bizony fennakad a táblázáson, útszámozáson.

 

Egy kevésbé felkészült közutas akárki rájött, hogy ha a 8-as útnak készült Fehérvár Nyugaton új bekötő útja az M7-es autópályába, akkor mit csináljon hogyan nevezze a 8-as út régi,Fehérvár keleten meglévő elkerülő útját amit a köznyelv "északi elkerülőnek" hív ?

 

Nosza elnevezte 7-es útnak....................................:-(((

 

Tehát a 8-as út ezen szakasza (északi elkerülő) jó 40 év után új nevén 7-es út lett.

A táblák cseréjére viszont nem volt pénzük, ezért lehetett olyat fotózni amit olvtársunk az 55966-os hozzászólásában betett.

 

Mondjuk az a logikusabb."

 

 

No igen, az mindenképpen káoszt szül(het), ha egy időközben átszámozott útszakasz esetben nem fordítanak gondot és/vagy pénzt a táblák cseréjére. De az hogy semmilyen megoldást ne találjanak a táblahiba kiigazítására, azt nem tudom elképzelni, mert az itt alább következő mondatomban leírt megoldás nem olyan pénzigényes mint egy komplett táblacsere, és ezért tartósabb átmeneti megoldásként sok helyütt használják is.: >> ... ..

 

.. ... Szóval: Az átmeneti megoldás az szokott lenni ilyenkor, hogy direkt gyártanak olyan táblamatricákat, amellyel az átjavítandó táblá(ka) felül-levonózzák (felülmatricázzák), és e matrica háttérszíne is és betűszíne is pontosan megegyezik a felülmatricázandó tábla háttérszínével és betűszínével. Ha pl. útba igazító táblákról van szó -- mint a jelen esetben is -- , akkor a matrica háttárszíne zöld, és betűszíne fehér, azonos betűméretben, éppúgy, mint az átjavítandó tábláé, sőt, e matrica még az esti olvashatóságot lehetővé tévő foszforeszkáló festési színek követelményeinek is eleget tesz. E matricák nagyon erősen tartósan öntapadósak, így akár több évet is kibírnak, tehát e megoldás !minőségi!.

 

Így ha  pl. csak az útszámozást kell kijavítani, akkor -- a jelen esetben pl. -- a "7"-es számot felülmatricázzák "8"-asra, azonos háttér- és betűszínekkel. És a kiigazítási költség már sem egy több százezer forintos új tábla ára lesz, hanem csak egy 4-5000 Ft-os minőségi, nagyon erősen tartósan öntapadós táblamatrica árát kell ebbe belefektetni.

 

Mifelénk láttam pár ilyen javítást, és évekre megállják a helyüket. Az egyik ilyen példa erre a 3317-es út és a 3503-as út kereszteződésében van, ahol az eredeti táblafelirat a 3317-esről lekanyarodás lehetőségét jelzi a 3503-as út északi, jelentősen leromlott szakasza felé, amely a 36-os útra visz át Tamásbokor környékére, és felirata:

"Tamásbokor --->", ill. szemből "<--- Tamásbokor", attól függ hogy a 3317-esről K-->Ny-i, avagy Ny-->K-i irányból nézzük e táblákat. (A 3503-as dél felé vivő része jó, ez köti be a 3317-esbe Hajdúdorog városát.

A lényeg, hogy a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feliratok le vannak ragasztva egy X-szel, hogy mindenki lássa hogy ez az út véglegesen használhatatlanná vált (az útburkolata ui. felbomlott, és gyakorlatilag töltött földút vált belőle...). Itt a X jelzéseket matricázással vitték fel, és mellette a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feketén áthúzott fehér betűs matricázással egyszerűen "áthúzták" (= átmatricázták).

 

Egy átjavított tábla még mindig jobb, mint a megtévesztő feliratokat úgy "felejteni"!!!

 

Képek: >>

 

["Tamásbokor" ---> X] 1. https://www.google.com/maps/@47.8649438,21.5008751,3a,75y,85.11h,85.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU8fFQhx74dprYLDso4OfIg!2e0!7i16384!8i8192

 

["X <--- Tamásbokor"] 2. https://www.google.com/maps/@47.8649757,21.5025398,3a,75y,265.98h,86.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLxJbPJzuObDOoMhXNmvhNw!2e0!7i16384!8i8192

 

[Vázlatos Térkép] 3. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,13z/data=!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691

 

[Műholdas térkép] 4. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,9658m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691

Előzmény: trizs77 (55973)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 1 55976

Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat.

 

Azután ezt elkezdte a politika megszüntetni.............................:-(((

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (55974)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55975

Igen.

Előzmény: MCA-001 (55974)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55974

Jól emlékszem, hogy az M7 a székesfehérvári lehajtók között jó pár évig nem volt matricaköteles?

Gyakorlatilag a déli elkerülő szerepét töltötte be.

Előzmény: trizs77 (55973)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55973

III.Fejezet.

 

2010-es évek.

 

A 2000-es évek elejére kívánalom lett Fehérváron, hogy a 8-as út - 63-as út közvetlen forgalmát vigyék el a városból.

 

A város viszont azt akarta, hogy az állami pénzből épülő új elkerülő, minél több városi belső funkciót is ellásson ezért minél közelebb akarta megépítteteni az állammal a város belső szövetéhez, hogy így spóroljon.

 

Sajnos sikerült nekik.

 

A 8-as utat már nem az "északi elkerülőn" át vezették rá az M7-62-es út csomópontra keleten, hanem nyugaton vezették át az M7-63-as út csomópontra.

 

Készítettek belé három-négy nagyon elrontott körforgalmat.

Nem a körforgalom a baj, hanem a kivitelezés módja.

Építettek maguknak új, dugókat.

 

Szándékosan vagy sem csak tudatlanságból azt nem tudom, de hosszú évekre állandósították a nyugati elkerülőn (új 8-as út) az araszolást, a szuszogást, a sorban csorgást.

 

Nem mostanában fognak kapni állami pénzt arra, hogy amit elrontottak azt kijavítsák.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

S itt érünk el a hozzászólásokat kiváltó, 55966-os hozzászólására.

 

Egy új szülöttnek minden vicc új.

 

Aki nem ismeri a történéseket az bizony fennakad a táblázáson, útszámozáson.

 

Egy kevésbé felkészült közutas akárki rájött, hogy ha a 8-as útnak készült Fehérvár Nyugaton új bekötő útja az M7-es autópályába, akkor mit csináljon hogyan nevezze a 8-as út régi,Fehérvár keleten meglévő elkerülő útját amit a köznyelv "északi elkerülőnek" hív ?

 

Nosza elnevezte 7-es útnak....................................:-(((

 

Tehát a 8-as út ezen szakasza (északi elkerülő) jó 40 év után új nevén 7-es út lett.

A táblák cseréjére viszont nem volt pénzük, ezért lehetett olyat fotózni amit olvtársunk az 55966-os hozzászólásában betett.

 

Mondjuk az a logikusabb.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55972

Fehérvár 1960-1980

 

Az M7-es út hiányában, a 7-es út teljes forgalma átszuszogott Székesfehérváron.

Ráadásul a belváros kellős közepén.

 

Hétvégente (szombat még munkanap volt) a Balatonra tartók, majd vasárnap visszajövök a Rádióteleptől a tankig (kisfaludi elágazás) sokszor 1 órán át csorogtak át Székesfehérváron.

 

1971-re készült az M7-es autópálya fele Martonvásártól-Zamárdiig.

Autóút.

Ez felszabadította Fehérvár belvárosát a nagy forgalom alól.

 

Ekkor jött az ötlet, hogy a 8-as út addig Piac tér - Palotai út nyomvonalát vigyék ki a belvárosból.**

És nekiálltak megépíteni a 7-es útól a Budai úton lévő KADOCSA utcánál, északra az elkerülőt.

Ez akkor még mindíg nem 7-es út volt hanem 8-as.

 

Északi elkerülőnek hívták az igaz, de jó 8 km hosszan lakott területen belül haladt.

Kiváló terep volt a traffipaxos rendőröknek, mert a forgalom kicsi volt, nem mindenhol volt 70-es engedélyezett sebesség, sok helyen - hiszen lakott területet szelt ketté, maradt 50 km=h így kaszáltak a rendőrök.

 

A 8-as út km szelvény számozása ezért eredetileg innen indult a 7-es út Budai út - Kadocsa utca sarkától.

Ezt pár év után kivitték az M7-ig.

 

Így működött vagy 40 évig.

Ez volt a 8-as út Fehérváron belül.

 

 

** = a 8-as út Piac tér - Palotai út nyomvonala előtt, 1960 előtt más útvonalon ment ki a városból de ezt most nem tárgyaljuk.

trizs77 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55971

Öntsünk tiszta Whiskyt a pohárba mert nagy a káosz.

 

I.fejezet.

 

A 7-es út eredeti nyomvonala kb. 1960-tól:

 

1./ Dinnyéstől ugyanúgy jött felfelé ahogy most a Kisfaludi elágazásig csak nem töltésen.

A töltés az autópálya építéskor építették meg, hogy például külön szintben keresztezze a 7-es út az épülő M7-t. Dinnyés vasúti átjárótól a Kisfaludi elágazási kb,6,3 km melynek nagy része folyamatos emelkedő.

 

2./ Mikor felért a kisfaludi elágazáshoz csinált egy határozott bal kanyart és elindult a 7-es út Fehérvár belseje felé.

A neve most budai út. Hosszan. A talpazatra állított T-34-es fogadta a Fehérvárra a 7-es úton érkezőket.

Majd balra az Aranybulla emlékmű.

Innen csorgás lefelé a belvárosig. Az út neve végig Budai út. Hossza kb. 5700 méter.

 

Beért a Budai út a belvárosba és elérte a Piac tér nevű csomópontot.

 

3./ Itt a 7-es út délre kanyarodik a Széchenyi útra majd arról kb. 450 méter után a Balatoni útra és azon haladv kb. 3200 métert kiér a városból.

 

4./ De ennél fontosabb, hogy a 8-as út a Budai út-Piac tér csomópontjában kezdődött !

Ott volt a 8-as út elméleti nulla kilométerköve.

Onnan indult Veszprém-Rábafüzes felé.

 

 

 

Mr. SziD Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55970

ez az ál-"elkerülő" nem is a 7-es, hanem a 8-as főút egyik útszakasza!! (A 7-es és a 8-as utak ui. Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagjának határán ágaznak el egymástól... !)

 

Szemészt ajánlottak már? Kellően látványos a térképen is, hogy a 8-as főút Feketehegyet délről kerüli, majd déli irányba fordul és úgy megy az Auchan körforgalomig, ahol véget ér. Semmi köze az északi elkerülőnek a 8-ashoz, az tisztán 7-es. Nem mai találmány ez, bőven 15+ éves a történet (nyilván a pontosság kedvéért annyi különbséggel, hogy 7-8 éve épült meg a feketehegyi elkerülő, előtte az Új-Csórin ment a 8-as).

Előzmény: Hírfigyelő (55968)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55969

A 7-es főút Székesfehérvár régi városmagjának és Öreghegy városrészének déli szélét szeli át, az M7-es pedig ettől a vonaltól 3-4 km-re délre, a városon kívül halad el Székesfehérvártól délre és Öreghegytől délkeleti csücske és Dinnyés között félúton (a Velencei-tó ÉNy-i sarkánál), majd innen Pákozd és Sukoró felé veszi az irányt a két falut elkerülve, és úgy fut tovább Bp. felé.

 

Ami a régi 7-es főutat és a csomópontok közvetlen környékét illeti: az M7-es felől Bp. felé haladva Öreghegy és Dinnyés között ott van előbb a 8 -- 62 -- M7 csomópont (Öreghegy déli részénél!), majd ÉK felé Bp. felé továbbhaladva a 7 -- M7 csomópont (Öreghegy délkeleti részénél!), majd a régi 7-es főút innen halad tovább Agárd és Gárdony felé.

 

Székesfehérvárnak akkor lenne valódi északi elkerülője, ha azt a 8-as főúthoz tartozó kis ál-"elkerülőt" távolabb vinnék Székesfehérvár régi városmagjától, ill. ha ennek keleti folytatásában meglenne az Öreghegy városrészt elkerülő útszakasz is. Ilyen azonban Székesfehérvár környékén sajnos (még) nem létezik!!: >>

 

Előzmény: extrémgörkoris (55966)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.30 0 0 55968

Egyetértésem. Székesfehérvárnak északról igazi elkerülője nincs.

 

Véleményem, hogy extrémgörkoris fórumtárs tévedése -- vagy pontatlansága -- onnan ered, hogy Székesfehérvárnak valóban van ugyan egy picike részleges elkerülője észak felől, ez azonban nem teljes, mert a fő városmagtól keletre fekvő Öreghegy városrész (amelyen a Bory-vár áll), és a fő városmag között húzódik Ény-DK-i irányban, de mivel Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagja gyakorlatilag teljesen egybe van épülve (gyakorlatilag teljesen "összenőtt már e két városrész"), így az út ezen szakasza nem tekinthető lakott területen kívüli útszakasznak, következésképpen elkerülőnek sem.

Talán a régi városmagot északól övező "elkerülőnek" lehet némi "elkerülős" jellege, de gondolom hogy ez ahhoz hasonlít, mint ami a 35-ös útnak van ál-"elkerülőként" Hajdúböszörmény DNy-i pereménél. Ez utóbbi azonban tábla szerint végig lakott területen belül fut, így az ott gyakorlatilag a helyi rendőrség traffipaxos "csapdaterülete". Van is rajta gyorshajtásos "fogás" bőségesen... .. !

Visszatérve Székesfehérvárhoz, a régi városmag "elkerülője" is egy a Hb.-ihez hasonlatos ál-"elkerülő" út lehet, szintén remek rendőrségi traffipaxos "csapdaterepként"; másik tévedése extrémgörkoris fórumtársnak, hogy ez az ál-"elkerülő" nem is a 7-es, hanem a 8-as főút egyik útszakasza!! (A 7-es és a 8-as utak ui. Öreghegy és Székesfehérvár régi városmagjának határán ágaznak el egymástól... !)

Előzmény: trizs77 (55967)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.29 -1 0 55967

holott a 7-es út megkerüli északról Fehérvárt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Magány véleményem, hogy északról csak a vadgalamb kerüli meg Székesfehérvárt.

 

 

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.29 -2 0 55966

Hazugság van kitáblázva Fehérvár előtt a 7-es úton. 

 

Az M7-esre próbál kényszeriteni dél felé, holott a 7-es út megkerüli északról Fehérvárt. 

 

 

 

Ha ott követed a táblázást hogy a 7-es úton szeretnél menni Agárd felé akkor ide jutsz:

 

RadiX Creative Commons License 2022.07.29 0 1 55965

Nem fizetős még az M44.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!