Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152199

Urak, egy régi 1.6-os szívódízel Opel hogy a frászkarikába tud 10 liter gázolajat enni?

Vezérlés elvileg jó helyen van, nem füstöl feketén, ellenben alapjáraton büdös, és szürkés füst jön belőle. Henger nem kopott, meg lett gyűrűzve, termosztátot nem raktam vissza.

Franc kivan már vele...

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152198

Rosszabb nem lehet? Ha nem indul be a regenerálás, akkor szinte biztos, hogy kukázhatod a szüröt. Ha elindítanád a kényszer regenerálást, akkor meg lehet, hogy kitisztulna...

Előzmény: _c_ (152194)
_c_ Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152197

Köszi az infót. Futok még egy kört, de akkor ebből valószínűleg B-terv lesz, a Ford meg marad a garázsban.

cam aro Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152196

nem lesz hengerfejes.. mitol lenne ?? 

 

ellenben tiltja a turbonyomast, a befecsit .stb. .

es erre rakuldesz meg tobb kormot a dpf-re. 

az meg egy szuro. 

megvannak a korlatai mind rendszerfelugyeletben. 

(bizonyos kalkulalt/mért koromtartalom felett az ecu nem engedelyezi a regen inditast, es uj dpf-et ker. ) 

mind fizikalisan, amikor is tenylegesen telitodik.. es mar inditasi nehezseget is okozhat. 

 

dontes tied. 

enyem csak online tipp. 

==========================================

Előzmény: _c_ (152194)
cam aro Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152195

nos, ez a kod NEM dpf dugulast jelez,. hanem alacsony hatasfokot. 

a ketto kezben jar (tyuk/tojas  ) , de valoszinusitheto hogy nem a rovid uzemek okozta elrakodasrol van szo,

hanem egyeb hibarol, ami miatt NEM indul el a regen. 

 

csak peldakepp egy, a kepen szereplo dpf elofutes. 

ennek a futesnek az aramkoret vizsgalni tudja az ecu,

de ha -csak- elrakodik az uzajarata, (arra ez a hibakod ) akkor nincs befecsi.. > nem melegszik fel a dpf.. es az hatasfok hiba.

 

ahoz hogy ez kideruljon, egy forced regen/kenyszeritett regeneraciot kell szoftweresen inditani. es kozben eloadatban nezni a a dpf bemelegedesi fazist.,.. , .etc.   

vegulis mindegy,. 

a kod NEM dugulasrol szol. 

azt mas tema, hogy az lesz belole. 

-------

SK velemeny. csak a leirtak alapjan. 

nem mennek vele 2x300 kmet.

mert dpf most meg talan mentheto.. de 600 km mulva ez nem valoszinu.  

 

velemeny sk. 

 

 

Előzmény: _c_ (152193)
_c_ Creative Commons License 2016.07.15 0 0 152194

Még egy fontos dolog:

A kocsi alja nem lett leütve. Külsőleg a DPF sértetlen.

 

http://www.obd-codes.com/p2002

 

Itt a szemrevételezést követően azt tanácsolják, hogy próbáljuk meg kiégetni a szűrőt autópályán vagy álló helyzetben. Hajlok arra, hogy megpróbálom az autópályázást. Más hibakódom nincs, rosszabb nem hiszem hogy lehet.

A vezérlés meg eléggé védi a motort. A korábban leírtakon túl a próbakörön még olyat is tapasztaltam, hogy a tempomatot egy emelkedőnél deaktiválta. Nagyon kis terhelést engedélyez a motor normál teljesítményéhez képest. Mondjuk nekem sem célom, hogy hengerfejes legyen a motor.

Előzmény: _c_ (152193)
_c_ Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152193

Akkor a részletek:

ODB2 csatlakozóra csatlakoztatható bluetooth-os kínai ELM327 a "kütyü". Telefonomon többek között a Fordsys nevü progival olvastattam ki a hibát.

A hiba kódja és szövege:

P2002 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank1

 

A riasztásból 2db van. Az egyik stored állapotú (valószínűleg a keddi hiba) a második pending állapotú, ez meg értelemszerűen a fennálló hiba.

Más hibakód nincs.

El van tömődve a DPF. A 2.0 Tdci Focusban (adalékmentes DPF van, nem kell semmilyen tartály feltölteni spec. folyadékkal).

 

 

 

cam aro Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152192

jav.

 

rovid uzemtol dugulhat a dpf, mert igy nem  nincs sikeres dpf regen.,

Előzmény: cam aro (152191)
cam aro Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152191

rovid uzemtol dugulhat a dpf, mert igy nem sikeres dpf regen.,

ez esetben egy hosszabb ut soran at eg/het > csokken a nyomas < 

annyira hogy elindul a regeneracio. 

 

ha viszont a dpf dugulas mas hibabol eredoen jott letre.. (..es ford ...) ugy nem fog elindulni a regen. 

 viszont veszuzemben kozlekedve is termel annyi kormot hogy a helyzet esetleg addig fokozodik dpf-ben, hogy 

 

- atlepi azt a limitet a dpf terheles, amikor mar csak a csere segit rajta.

 

fokozni is lehet.

megjobban bedugul.  >  ott maradsz utszelen . 

 

 

szvsz egy normalis hibakod kellene.. 

annelkul en nem rizikoznek csaladdal. 

Előzmény: _c_ (152188)
409 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152190

 

  Olyan szoftver nincs ami nem valószínűleg-et ír ki, hanem konkrét hibakódokat????

 

"ODB2-es kütyüvel..."

 

 Miért jó rébuszokban beszélned? Konkrétan milyen kiolvasó az?

Előzmény: _c_ (152188)
mica-r Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152189

Meg kellene tudni, hogy mi a gondja. Addig mit válaszoljunk?

Előzmény: _c_ (152188)
_c_ Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152188

Tudom, hogy ha a kocsi rossz, meg kell javítani, de most bajban vagyok. Holnap mennénk nyaralni, a kocsi meg lekorlátozta magát...

 

2009-es Focus 2.0 Tdci részecskeszűrővel. A kocsit az asszony használja, főleg rövid szakaszokon.

Kedden hazafelé jött, mikor bejelzett neki a motor piktogram. ODB2-es kütyüvel sokadik próbálkozásra kiolvastam (sokadik progival sikerült), hogy részecskeszűrő gondja van, valószínűleg el van tömődve.

 

Másnap reggelre nem világított a piktogram. Tudtam, hogy pénteken pályán megyünk 300km-t, ezért vettem Wyns regenerálást segítő adalékot (indulás előtt tankoláskor beleborítom aztán "kikormolom" - gondoltam). Nyaralás után meg foglalkozom a DPF tisztításával/cseréjével.

 

A lényeg:

Ma reggel ismét bejelzett a DPF hiba. Asszony szerint harmatgyenge a motor, a 30 éves bajor kocsimmal kell mennünk. 2 gyerek, csomagok 1 hétre...:(

 

Szóval elvittem egy próbakörre, megtankoltam, regenerálást segítő adalékot beleborítottam. A motor "vészüzemmódban" van. Üresen 2750-et forog, 2000 fölött elfogy az ereje. A gázpedál "utasításait" a fogyimérő alapján felülbírálja a vezérlés, kíméli a motort. ("Végsebesség" ~140 5,4-es fogyasztás mellett).

 

Az alapkérdés, hogy így el merjek-e menni vele autópályán 300km-re (meg ugye vissza is kéne jönni).

 

Amit jó lenne tudni a döntés meghozatalához:

- Ebben a vészüzemmódban indul regeneráció, vagy meg se próbálkozik vele? (Próbakörnél próbáltam regenerálni, de a fogyimérő alapján ez nem nagyon sikerült) Wyns adalékkal dúsított üzemanyag talán kipucolná annyira, hogy használható legyen a nyaralás alatt.

- Vészüzemmódból ki lehet hozni valahogy? ODB2-es progik valamelyikével törölhető a hibakód? Mert akkor talán tudná valamennyire regenerálni magát.Természetesen ha pályatempónál újra hibát jelez a vezérlés, akkor a  dolog feladva, papás üzemmódra váltanék.

 

Szóval van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.

 

B-terv meg az, hogy a kombi Ford marad, és a kis BMW E30-at kell befognom a nyaraláshoz.

 

Köszi!

j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152187

Nagyon köszönom, de ma épp sikerült vennem Szerencsen , 11000 ft volt.

Előzmény: bambi942 (152180)
cam aro Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152186

 

 

ez is megvolt ? 

hatul a hengerfejen, a tuzfal elott. 

 

 

Előzmény: vé6 (152164)
409 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152185

 Rákenődik a gyertyára és vezetővé válik a porcelán felülete. Az áram meg lusta dög és arra megy amerre a legkisebb az ellenállás.

Előzmény: Törölt nick (152181)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152184

hogy miken jár az eszed-))))))))

a fagyálló volt 3 éves én sajnos már kicsit több-)))

Előzmény: Paco155 (152183)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152183

Elég korán kezdted. Apád mit szólt hozzá? :P

Előzmény: t.zsolti (152179)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152182

kiegyenlítőtartály zárósapka.

nagy tréfamester tud lenni

Előzmény: vé6 (152164)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152181

Mi a baj a rézkefével?

Előzmény: 409 (152167)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152180

Hali.Van olyan szelepem bontott.

Előzmény: j-e-l-a-d-ó (152143)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152179

Hmmm.

En meg azon izgultam hogy 3 evesen csereltem a fagyallot-))))))

 

Előzmény: Törölt nick (152174)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152178

ha még az eredeti kiegyenlítőtartály van benne, nézd meg alaposabban, ennyi idős korára rengeteg hajszálrepedés lesz rajta és azon keresztül szivárog.

aztán egy idő után kiszakad az oldala.

bár elsőre úgy néz ki, hogy egyben van a hűtővel, kiszerelhető darab.

Előzmény: vé6 (152164)
vé6 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152177

Köszi, nos ez látszik a legértelmesebb hozzászólásnak! Sok szutykot kergettem már, ez a 17.verdám, de a hűtővel kapcsolatban, sosem voltak különösebb gondjaim, mindig valami nyilvánvaló jele volt ha szivárgott, vagy egyenesen lyukas volt a rendszer valahol, na igen, ez BMW, itt minden egészen más!

Előzmény: Törölt nick (152170)
CérnaSzáll Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152176

És esetleg lenne javaslat, hogy hova/kihez vigyem? Az autó jelenleg Bp. belvárosában van.

 

És köszönöm az eddigieket is!

Előzmény: 409 (152175)
409 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152175

Ez annyira minimál feladat, hogy szerintem egy nagycsoportos óvodásnak sem okozna gondot.  :P

2db csavar, 4db gyújtókábel. A kábeleket nem összekeverni!

 

 De mint kérted, ez is csak egy ötlet, ha már ott van az ember, érdemes megnézni a megszakítót is. (emlékeim szerint ez még megszakítós) Lehet, jobb lenne megmutatni olyannak, aki tudja, hogy mi micsoda ott.

Előzmény: CérnaSzáll (152169)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152174

Sapka névleges nyitási nyomásáig mindent szabad nyomatni, sőt, ha marad a sapka, elvileg(!) nem is lehet túlfújni, mert elenged felette.

 

BMWnél ez egy tipikus játék, drága a viszkó, meghal a kisfokozat ellenállás a régifajta ventillátorokon, megtelik szmötyivel a klima és a vízhűtő közt..képzelt emberünk túlmelegedett rendszerrel veret éveket, közben minden műanyag és tömítés haldoklik, majd hengerfejes lesz a vas, majd megtákoltatja tömítéscserével, majd  úgy jár, hogy eszi a vizet, ez a blokkot is amortizálja, majd végül megy az autó a hahura, természetesen "kihasználatlanság miatt"..

 

fentebb írtak nyilván egyetlen bmw-s márkatársra sem igazak, a képzeletem szüleményei, mindeki gyakran ellenőrzi a hűtést, tisztíttatja a hűtőt, szükség szerint cseréli a hűtőfolyadékot, oem alkatrészre cseréli ami rossz..., hehh.....:D

 

Előzmény: t.zsolti (152173)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152173

a megoldási lehetősség miatt dobtam ide, a többi már rajtad múlik,

ha nem hoz eredményt akkor jön az agyalás

azért a rendszernyomás fölé nem célszerű nyomni ( igaz nekem is kibírta a 3 bart a fűtőradiátor, de látszott , hogy lyukas ) de a bontottat is megnyomtam ami belekerült, ne benne derüljön ki .

Előzmény: Törölt nick (152172)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 1 152172

százötvenheszehh...aaaaz igen

 

Kerékfujó kiskompresszort rá a kiegyenlítőcső csonkjára, sapka, minden marad. A lehuzott csövecskét persze ledugózni bilinccsel, masszívan.

Másfél bár felnyom, és otthagy.

 

Nem mindig válik be, csomó repedés, szivárgás, hengerfejesség csak melegen esetleg menet közben rázkódásra ereszt, könnyezik..de legalább nem százötvenezerért(!) nem mutat semmit

 

 

Előzmény: t.zsolti (152171)
t.zsolti Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152171

valami ilyen http://www.hella.shop.hu/hutorendszer-nyomasproba-keszlet-2511

eszközzel , vagy hasonlóval hidegen üzemi nyomást csinálni a rendszerben .

a víz ha kifelé ereszt meg fog jelenni.

vagy kézzel megnyomni a hűtőcsövet ( én így hallottam meg , hogy a hűtősapka sziszeg )

Előzmény: C20NE (152168)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 152170

Ezek nagynyomású hűtőrendszerek, igy nyáron melegen nem lehet levenni a sapkát, mert azonnal kiforr.

Ebből kiindulva a szivárgó forrásba jövő víz kijutva szinte azonnal el is párolog.

 

Tipikus eresztési helyek, a vízhűtő fém-műanyag illesztése, ahol azonnal le is szárítja a forró menetszél, az utastéri fűtőradiátor, ahol a klíma vízkicsepegése miatt fel sem tűnik, illetve nyáron nem látod a lecsapódó gőzét a szélvédőn.

 

De láttam már tőből repedt felső hűtőcsonkot is lassan csepegni(tipikus bmw betegség), a cseppek sosem cseppentek le, a műanyag élén minimális nyomal leszaladva összegyültek és elpárálogtak a radiátor házának alsó részén.

 

Ezeknél az autóknál már egy rossz hűtősapkától, (ami mindig elenged egy kis túlnyomásos gőzt), fogyhat a víz szépen lassan, igaz, akkor hónapok alatt megy el 1-2 deci, nem ilyen gyorsan fogy.

 

A legrosszabb lehetőség tényleg az, hogy lassan megeszi a vizet.

Nem egy tipikusan hengerfejes motor az m43, és relative olcsó hozzá a cucc, más kérdés, hogy a tipikus "lókoszt" javítás után időzített bomba :(

 

 

Előzmény: vé6 (152164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!