Sziasztok. Tudom nem kifejezetten idevág, de valamennyire mégis.
Érdemes összerakni ezt a kapagép blokkot ezzel a nem makulátlan hengerrel, illetve hajtókar hellyel a főtengelyen? Esetleg mivel csiszoljam meg a főtengelyt?
Ritkán szoktam sietni, de akkor is kellene fék:-), a 280x22 az 5 lyukas, ha jól láttam(2,8 vérhaté talán)
Nem tettem tönkre, csak érezni rajta, hogy nem szeret lassulni egy idő után, rázza a kormányt, ha meleg.(kerékagy nem üt, lengőkarszilent nem lóg, féknyereg vezetők megvannak).
Típust ne kérdezz, ha szétszedem megmondom, ~8 éve raktam rá, előtte bosch tárcsa/betét volt, azelőtt már nemtom, mivel vettem.
Dízeltuningon beszélgettük vagy 4 éve, akkor asszem zimmermann/ferodo tárcsát, meg ferodo ds 2000 betétet mondtak a fiúk, meg nagyobb átmérőt.
Esetleg gyárit nemtom ki gyártja, meg hogy aftermarketban milyen minőség lehet.
Lassan érik a fékcserém, el kéne döntenem, hogy marad-e a 256x20, vagy felfaragom a vr6 golfét(288x25), ha felmegy nem sok bonyodalommal, kerékagyat stb nem cserélnék, (felnit)gumit amúgy is kell vegyek.
Mondjatok egy tárcsa-betét párost, ami kibír 2 fékezést, esetleg hármat 160-ról 40-re:-)
Ja, kockatoledóm van még mindig, kék, most néhány helyen natúr fémszínű:-D
Egy kérdés adott Seat leon 2002. 1,6 benzin BCB motorkódú autó . Egyik reggel kicsit vadabbul álltam ki a garázsból és hibakódot dobott. Elvittem a helyi szervizbe ahol mondta az ember,hogy meghalt benne az ötvezetékes lambda szonda de kiütötte a hibakódot. Ok
Azóta lementem vele 150-200km nem dobta újra ki a check engine-t .
Tegnap lelkesen nekiláttam a szétrohadt, több helyen lyukas kipufogómat lecserélni. 90%-os sikerrel..
A képen látható segédkeret 6db M6-os csavarjából 5db beletört a kasztni aljába..
Tudom, hogy ezek kiszedése egy végtelenül gusztustalan munka, de, aki érez magában erőt és van hozzá megfelelő szerszáma és tapasztalata, kérem jelentkezzen. Esetleg ismertek olyan műhelyt, ahová ezzel beállíthatok? Nem szeretnék én nekiállni, mert már gyűlölöm az egészet.
Budapest IX., X. kerület és környéke lenne ideális.
Nem kotekedesbol, de pont ezert volt hiba kivenni. Szerinted egy olyan troger, aki majdnem egy evtizeden at nem cserelt szurot, most majd rohan venni egyet? Mukodik az anelkul is.
Aztan amikor majd szetkarcolodik vagy beall a motor a sok mocsoktol, egybol eszebe fog jutni, hogy ki vette ki a szurot, es teged fog basztatni, hogy fizesd ki a kart.
Lehet, hogy VW felirat meg minden, de ez simán egy hamisítvány, még színre sem stimmel. Mi pont nemrég csináltunk rutin revíziót egy vw-én, gyárit vett mindenből az ember (4-es golf) sötétebb, merevebb, vastagabb papír, roppanás gátló rács, és sötétszürke keret. Ezek alapján állítom, hogy hamis.
VW gyari logo es VW gyari szam van rajta. A srac egyik haverja VW kereskedesben dolgozik es megkapja 45% koruli kedvemennyel az alaktreszeket es ezert ott veszi.
(allitolag regebben csak neha jott elo a gond, most meg mar egyaltalan nem megy. De problem fixed, legszuro kidobva a p**ba es most megy :-), remelem rak bele a tulaj egy uj legszurot)
((nem sziszegett), toltonyomas volt, AGR lehuzva es checkolva, h zarva van, de MAF alacsony(es ugral alapjaraon) es folyamatomsam fogja a smoke 22mg-mal. Mar dugtam volna a galettot, h 60mg-ra irjam kompletten a korom tablat... de gondoltam nezzunk ra hatra csak koszos a legtomegmero)
Egy kis segítséget szeretnék kérni,holnap vinném a kocsit, Superb1 fóliáztatni ( üveg) és ki kéne vennem a kalaptartót, hogy hozzá lehessen férni a hátsó ablakhoz.
Odáig jutottam, hogy kivettem a hátsó ülősrészt és megpróbáltam kivenni a háttámlát is. Alul volt egy rögzítőcsavar, de fent ahol a fejtámlák hüvelyei vannak ott is rögzítődik, sajnos nem jutok tovább, barmolni nem akarom.
Hogyan tudom kivenni, hogy hozzáférjek a kalaptartóhoz?
Sziasztok. lenne egy nagy próblémám.
Van 1Ford escort 1.4benzines 93-as és tegnap óta olyat csinál, hogy hidegen indul és fel is pörög, de 2km után fulladozik és max2000ig pörög 50nél töobbet nem megy és ha olyankor leállítom be sem indul vagy 1óráig.
nekem munkába járáshoz nagyon fontos. Szerintetek mi lehet a baja? olyannkor miután fulladozik nagyon fűstöl.
segitséget előre is köszönöm.
Adott egy 96 os opel astra caravan C-14 NZ motorkóddal...
Ma beültünk... sétakocsikázás.. kb 30 kilómétert tettünk meg szép nyugodtan...
Hazafelé feleségem szeretett volna vezetni (évek óta nem tette ) :D
Na.... lehúzódok... kulcs benne, motor jár helycsere...
Feleségem beül erre az autó mint ha UFO-k szálltak volna el felettünk leáll !!!
Visszaülök, próbálom indítózni ,az ég világon semmi
Benzinpumpát hallom.. az önindító teker de gyújtás semmi
Pipákat széthúzom, rotort megnézem.. szép tiszta... ráindíttatok.. a gyújtás ráadásakor gyújtókábel végén egyetlen hatalmas sárgás szikra , utána semmi.
Telefon ismerősömnek, hazahúzatás...
Egy éve lett bele téve új komplett gyújtófej, rotor egyben.. valamint új gyújtástrafó és alatta az a kis vezérlő elektronika...
Ha nem velem történik ezt senkinek el nem hiszem..
Ahogy a feleségem beült a cockpitbe.. a gyújtás eltűnt mint a 19-es repülőraj Fort Lauderdale-ből
Egyszerűen hihetetlen.
Valakinek esetleg tippje volna erről a nem egyszerű történetről?
Nem sértődtem meg, csak úgy érzem, hogy kicsit fel lett fújva ez a megnevezés téma! Aki akarta, így is megértette a mondandóm lényegét. De persze abban igazad van, hogy ez egy szakmai jellegű topik, tehát illene ahhoz mérten használni a szakkifejezéseket! Majd legközelebb oda figyelek jobban! Semmi gond.
A regi kiszerelt verziot mar tanulmanyoztam es tudom ez a szelep nyit es zar. Nalam mitol okoz megis ilyen jellegu utasterben leginkabb hallhato eros kattogo hangot azt nem tudom. A jobb elso doblemez mogott helyezkedik el de a hang beszurodik az utasterbe.
20 ropi az uj szuro ara de most venni megint egyet az eleg huzos. Sok autoban ahogy hallom nincs is ez a szelep. Ha lehuzom a csatit nem kap tapot akkor a sarga kontrollampa egni kezd.
Köszi, ez egy hasznos videó. Na majd ha lesz kis szabadidőm, akkor ránézek ismét, hátha okosabb leszek a videó megnézése után! Köszi a segítséget! Ez legalább hasznos segítség volt, nem úgy mint aki avval foglalkozott segítség helyett, hogy megszóljon, mert egy két szót nem jól használtam! De úgy látszik, van olyan aki így is megértett!
Tudom mozgatni a bowden elvágása nélkül is, csak olyan rossz helyen van, hogy az üveg egyetlen állásában sem látok rá a műanyagra annyira, hogy lássam, hogyan lehetne szétpattintani. Amúgy amit linkeltél az a műanyag lenne az, amit szeretnék tudni, hogy hogyan pattintható szét! :)
Esetleg azt tudja valaki, hogy az oldalüveget hogyan lehet kiemelni az ajtóból? Ha más megoldás nem marad, akkor még megpróbálkoznék avval!
Aki pedig megszólt azért, hogy az oldalüveg helyett szélvédőt írtam és ezért úgymond leminősített műszakilag, annak azt üzenem, hogy senki se az anyjában kezdte az autószerelést, vagy mást és attól még lehet valaki műszakilag ügyes, vagy kreatív, hogy nem jól fogalmazott meg valamit! Mindegy, erről ennyit!
Citroenalkatresz. Hu innen vasaroltam kozel 20ezer penzert. ..egybe van epit ve az aktiv szenszurovel.
Lehetseges rossz alkatreszt fogtam ki? Esetleg lehet olyan, hogy az elektronikai maga vagy csak tapot kap szabalyozza rosszul ezt a magnes szelepet? Inditaskor sosem majd parszaz meter haladas utan kattog de Akit viszek mindenki hallja es valoban zavaro. ..
Szerintem is, de a motivációt nem illik firtatni. :)
Én is azért vágtam bele a magad uram ha szolgád nincs üzletbe, mert már nem találtam olyan szervizt ahova jó szívvel el mertem volna vinni az autót. Az a hely ami korrekt árakkal dolgozott (nem olcsót mondtam hanem korrektet) az teljesen megbízhatatlan volt mind időben (egy hét vállalási időt hárommal sikerült túllépniük), mind minőségben - az pedig amelyik meg megfelelő szakértelemmel rendelkezett az hirtelen nagyon éhes lett.
És most már úgy fel vagyok szerszámozva, hogy képes vagyok akár motort is cserélni :)
oldható módon van rögzítve az üveg a kocsihoz ami fel-le viszi. vagy csavar vagy bepattintós műanyag esetleg a kettő kombinációja.
ha oldod ezt a kapcsolatot célszerű kiemelni az üveget az ajtóból mert ha leszalad amíg az ablakemelőt kiszereled nagy valószínűséggel törni fog.
sértődés ne essék, ha ennyire fogalmatlan vagy hozzá vedd meg az alkatrészt (nem lesz elég a bovden) és bízd rá egy hozzáértőre. pár ezer forint egy ilyennek a munkadíja ennek a sokszorosa lesz a tanulópénz ha befigyelsz valamit
Igen, tudom, hogy lehet venni. De attól még kiszedni nem tudom a bowdent a szélvédőből. Ha már az megvan, akkor a többit megoldom, csak azt kéne tudnom, hogy hogyan lehet külön választani a bowdent az üvegtől anélkül, hogy a szélvédőt is kiszedném?
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni,hogy tudnátok-e ajánlani az Autodatához hasonló programokat,amik esetleg ismerik a barátom 2003-as Dode Ram-jának az adatait ?
Sajnos az Autódatán semmi nincs a Dodge ramokról . Előre is köszönöm
Üdv! Renault Megane 1 Coupe 1.4 16V 2001-es évjáratú autóm van. Az anyósülés oldali elektromos ablakemelőben összegyűrődött és kiszálkásodott a bovden. Szeretném kicserélni csak a bovdent, tehát nem akarok komplett emelő szerkezetet venni. A kérdésem az, hogy az üvegről hogyan lehet levenni a bovdent anélkül, hogy az üveget kivenném az ajtóból? Valahogyan valamiféle műanyaggal van rögzítve, csak nem látok rá rendesen, feszegetni meg nem akartam, nehogy eltörjön a műanyag!
Segitséget szeretnék kérni beépitésre került egy hanggenerátoros gyári Audi kipufogó 4G 2013-as jármübe.Sajnos nem sikerült illeszteni a vezérlö elektronikát,egyébként komunikál az autó elektronika a hangvezérlö elektronikával a 4GO907160B-vel.Kihez fordulhatók megoldásért?
"Okozhatja a sürü kattogást a központi szelep kopása?"
Persze, az is okozhatja.
"Csak az a furcsa ,hogy el lehet érni nála,hogy az eleje maradjon fent a másik esetben ,hogy a hátulja.."
Ha pl. a rugómunkahengerek vannak megkopva, azok nem egyenletesen kopnak, előfordulhat, hogy pl. terepen elöl jobban átereszt, mint mondjuk normál álláson, hátul meg fordítva. De ez akár igaz lehetne a magasságszabályzó szelepekre is.
De persze most csak találgatok és példálózok, ezért kell megnézni pl. a résolajak mennyiségét. Megnézheted minden állásban, összehasonlításképpen.
Nálam van az Andris fehér kombija(enyémet javítják), a szervókormány olyan finoman darabos benne, főleg alapjárat környékén, mintha nem lenne folyamatos a nyomáselőállítás, van rásegítés, de szerinte is gyengébb, én nem érzem, rég vezettem az autót - szivattyú lehet?
A magasságtartása ennek is határeset, utazóból 1 óra alatt lenn van, kereket cseréltem ma rajta, 10 perc alatt rogyott egyet az eleje, a szívem megállt:-)
A váltója hátramenetbe rakáskor finoman reccsen, ha előtte lefékezem a nyelestengelyt egy előremeneti fokozattal, akkor jó, sebességeket amúgy szépen veszi, kuplung kiemel.Tegyek bele valami nyelestengelyfékező olajat, oder wtf?
Kezdek visszaszeretni bele, a Toledo után ez egy guruló fotel, csak kéne bele egy T16 motor, meg egy 4x4 hajtáslánc, klíma légzsák abs:-D, meg egy másik kaszni, ez elmállott csúnyán.
Köszönöm. Na majd becsövezem egyszer...Csak az a furcsa ,hogy el lehet érni nála,hogy az eleje maradjon fent a másik esetben ,hogy a hátulja... Ha szar a fékszelep + a magasságszabályzó akkor mindegy mit trükközik az ember,akkor percek alatt lent van. Az lhm + a szürök tiszták pár ezerrel ezelött cseréltem..de elötte sem volt tragikusan koszos.
Okozhatja a sürü kattogást a központi szelep kopása? Mert amit feltettem próbára az is ki tudja mennyit futott...
Meg kell lesni a visszafolyócsöveket egyesével, hogy melyiken jön vissza túl sok olaj ill. melyiken mennyi jön vissza.
Én a két hátsó rugómunkahengerével kezdeném, majd a fékszelepével és a hátsó magasságszabályzóéval folytatnám.
Az 5 mp kattanás elég gyász, bár ettől még működhetne jól is. :-)
Esetleg lehetne nyomást mérni a rendszerben, hogy a nyomásszabályzó alsó-felső értékei rendben vannak-e.
Jellemzően a fékszelep kopása miatt szokta ejteni a fenekét, de persze más is beleszólhat. Az, hogy új van benne, tényleg nem jelent semmit. Egy új, egy év alatt tud a régi állapotára kopni, adott esetben. (tapasztalat)
Ha nagyon zavar a dolog, tegyél bele hátra egy leülésgátlót. :-P Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor még egy akku-gömböt is mellé és kész. :-)
Adott egy citroen cx 25 trd turbo 2 ´88-as ezüst :)
Van egy két rejtélyes jelenség amire szeretném megtudni a választ... A gép ha megállok és kiszállok átlagosan akkor kb 20 perc alatt maximum leteszi a hátulját...Oké öreg ,sok a tartalék alkatrész a csomagtartóban stb.. ilyenkor az eleje egy napig is képes tartani magát. Igen ám,de ha megállok (járó motorral )átteszem a kis kapcsolót terepbe,és utána azonnal leállítom a motort (kiszállok). Így a központi tol egy kicsit fentebb a hátulján +még a 78 kilómtól is megszabadul a gép. Ilyenkor jó ránézni mert szépen áll, kicsit fentebb a hátulja.. Itt jön a csavar mert: kb 1-1.5 óra alatt leteszi az elejét...de teljesen. Olyat meg elég ritkán látni,hogy 12 órát úgy van egy cx,hogy az eleje lent a hátulja fent.. A magasság szabályzók vadonat újak,a két nyomástároló gömbben megvan a gáz. Amikor még a régi magasság szabályzók voltak fent akkor is hasonlóan viselkedett..talán az eleje hamarabb leült normál esetben. Járó motornál a központi szelep kb 5 másodpercenként kattan . Volt fent másik használt azzal is ugyanilyen volt. A fékszelepet az elözö gazda kicseréltette újra (számlával) persze ettöl még lehet sz@r az is..De nem sziszeg stb. Ha van ötlet akkor szívesen fogadom...
Üdv az uraknak. Segítséget szeretnék kérni. Szeretném megtudni a ford transitom szervopumpa szimering és csapágy méretét. Voltam sok helyen de sehol nem tudják megmondani.
Ha szereti az autót, és motor, futómű, váltó, elektromosság, stb. nem mutat jelet arra, hogy közeljövőben bontóba vágyna, és van lehetőség szakszerű, biztos javításra, akkor szerintem érdemes belevágni. Én is beletettem egy 150e Ft-os autóba tavaly 400e-t, mert szeretem a típust. Nem bántam meg. Hálásan szolgál. Nem a kocsi piaci értékét néztem, hanem a használati értékét, azt, amennyit nekem tud szolgálni. Ha ezt így látja a kocsi gazdája, és megérti, hogy mennyibe kerül a javítás, és milyen kockázatok maradnak utána, akkor hajrá!
Minden Suzukin sarkalatos pont, de ha tényleg csak ennyi rohadt még szét benne, az azért 1-2 órás melóval javítható, nem kell szétkapni az egészet.
Ezt látni kell, csak akkor lehet rá mit mondani. Lehet mire ép lemezt talál a folthoz a mester, már kereszttartó sem marad, amihez hegesztene, mert csak a rozsdás lemez pereg.
Vettem egy golf 5-öst és olyan problémája van,hogy az előző tulaj felakadt valahová és a hűtő alatt lerántotta a tartó részt.Na ennek a nevére vagyok kíváncsi,hogy keressek rá a neten.Valahogy gumipókkal tákolták össze
Sziasztok. Suzuki ignis üzemanyga szivattyú a táma. Vettem az üzemanyag szivattyút a bárdiba. Kaptam hozzá egy szűrőt is meg egy alátét szerű valamit de azt nem tudom, hogy hova való. Megpróbálok képeket tenni fel róla. Aki cserélt már hasonlót kérem ossza meg velem. Köszi . Itt lesznek a képek a dologról: http://indafoto.hu/johnee
Ezt a szivattyút ha akksival próbálom ki úgy, hogy nem szívatok vele benzint hanem benzin nélkül kipróbálom károsodik? A másik ami nagyon érdekes számomra, hogy mit keres a tankba belül elektromos vezeték. Tulajdonképpen a benzinben fürdik a vezeték. Ne ezt magyarázza el nekem valaki. Köszi mindenkinek a segítséget.
Volt motorolaj cserén az összes szűrőcerén + kimosattam a hűtővíz rendszerét feltöltötték új fagyállóval 6 L ment bele azt hiszem.
Elhoztam az autót mentem vele 60 km-et és észre vettem hogy a jelzés a max min-között volt mikor elhoztam az autót 60 km-után meg már a minimum jelzés alatt volt a szint,utántöltöttem fagyállót 3 dl ment még bele Max jelzésig pont.
Másnap megint mentem vele 60 km-et klímával mert 27 fok volt ,megint lement a minimum jelzésig a szint ,megint utántöltöttem most csak 2 dl-ert kért Max jelzésig,azóta áll az autó ( csere előtt a hűtővíz szintje soha meg sem mozdult)
Majd csak hétvégén lesz használva.
Ha megint lemegy a szint 60 km-után akkor kezdjek el aggódni?
van meg gyari 62euroert. IL-Motorsport hazicsomagolas 28.80-ert, vagy a SAFAnal 35euroert szinten hazi csomagolas. a japanparts meg 9300*0.6/310=18euro.
a ket hazimarkaban nem bizom. 62€-t meg sokallom...
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Lehet mégis manuális állításut veszek bele, mert a gyári katalógus is hozza hozzá,... ha az nincs gyáriban, akkor marad az eredeti újfajta utánállítós.
Ebből az automata bowdenből gyakorlatilag az összes utángyártott márka (majdnem)felejtős, még a legdrágább Sachs is vacak. Vegyél bele gyárit, ég és föld lesz a különbség !
Esküszöm az utolsó utáni peugeot 206 kérdés(2001, 1.4i), köszönöm előre, aki válaszol.
Összeraktuk a kuplungot, mindennel, váltó bent, bowden beakaszt,... kuplung rémisztően rossz lett.
Gyári valeo szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy szett. Nincs rosszul összerakva, fordítva a kinyomócsapágy,semmi ilyesmi, 22x lett minden ellenőrizve.
Fent azonnal bontott, illetve visszafelé egészen fent fogott. A pedálút 80%-a egy küzdés volt a semmiért, azonnal hatalmasat húzott a karon a pedál, már az első 2 centin, evvel elbontotta kuplungot, a többi az semmire nem volt jó egészen a padlóig.
Pedig új szerkezet, új minden. Csak a bowden maradt..
Állítólag "önbeállós" a bowden. Ilyen:
Szóval nem az ujfajta..amit ha kiszedted el kell dobni, mert a szerelési rögzítő lepattintása után egyszer tud csak utánamenni a beálló része.
Nem nagyon figyeltem merre vezetem, miután végre bekerült a váltó, hogy pl nehogy feszüljön, az tény.
Most teljesen kiszereltem, rángattam erre, rángattam arra. Visszafűztem, mindent átmozgattam.Visszatétel után jobb lett sokkal.
De azért jobb, mert ahogy nyomom a pedált, először nem a kuplung karja mozog, hanem ennek a harmonikás,rugós része megy össze. Tulajdonképpen a pedálut felső 80%-a bowden "külsejét" tolja össze.
Most jobb a kuplungolás érzet, mert egész leér a pedál, és addig puha, hisz a rugó gyenge, majd ott kezd húzni valóban és bontani.
Jól gondolom, hogy ez így nem normális, rossz az önbeállója?
Vagy ebben semmiféle "reteszelés" nincs, egyszerűen ez a "holtjátékmentesítés", ezt csúfolja a francia automata "állításnak", hogy a rugó felveszi a pedálut egy részét és alapbol is előfesziti a bowdent a pedálhoz és a karhoz?
Ha ez nem jó így..., vehetek bele kézi állításút, vagy az megint másik váltóhoz-kivitelhez való, és nem fogom tudni normálisra állítani vele?
Lett új AC pumpa, meg üzagszűrő, 4 új gyertya, és egy új osztófedél. Utána már volt normális alapjárat, meg nem állt le, de nem járt egészen szépen, úgyhogy lett bele egy bontott központi injektorfej is. Így mán fasza, minden megy.
Gyakorlatilag a keverékképzés, szenzorok, és gyújtás környékén a trafón kívül mindent kicseréltünk.
Nem azt mondtam, hogy rossz autok, hanem hogy elhanyagoltak. Jo allapotu (nem csak mukodokepes) pedig valoban attol lesz, ha koltenek ra. Peldaul a tonkrement alkatreszek megheftelese helyett vesznek bele ujat.
Köszi a tippeket! Mostanra, hogy többet mentem az autóval, határozottan jobb az egyenesfutás, mint előtte, szóval valamit jó irányban csináltak. :) Ezt kérdezték tőlem is, hogy nem padkáztam -e a bal elejével, vagy nem volt -e törve a bal eleje. Mivel 0 km-es kora óta ismerem az autót, teljes bizonyossággal tudom, hogy nem történt ilyesmi. Gumik nem kopnak félre.
Az oreg japanok jellemzoen kulonosen szar allapotban vannak, koszonhetoen annak, hogy borzalmasan elhanyagolt allapotban is kepesek mukodni valahogyan, ezert aztan a tulajdonosaik tobbnyire nem is nagyon koltenek rajuk."
ez egy logikai bukfenc.
ez alapjan az a jo auto, amire sokat koltenek hogy mukodokepes legyen.
Nem zártkörű, csak van itt felül egy színes szöveg........ Miután a szövegben nyoma sem volt, hogy milyen autó, tovább léptem.
Most kíváncsi lettem, hogy honnan derült ki, hogy Ibiza 6L...
Ha a lengőkar alu konzoljának 3 csavarját fellazítják, akkor a konzol elég sokat mozgatható oldal irányban. Ezzel, bár korlátozottan, de állítható a dőlés és az utánfutás.
Bal első kerékdőlésed nagy egy picit, most a 6l ibiza futómű nincs előttem pontosan, de vagy a BE rugóstag/lengőkar alját kéne befelé, vagy a tetejét kifelé mozdítani, hogy jó legyen(vagy a lengéscsillapítód görbe), ezen asszem már nem állítható a lengéscsillapító befogatásánál a dőlés, mint az elődjénél.
A jobb első dőlés is határon van, az összetartáson csavartak egy picit még összébb, hogy miért, azt lehet ők se tudják, inkább szétfele kellett volna.
Bal hátsó dőlés is nagy, olyan a futóműved, mintha a bal oldali kerekek padkát fogtak volna, de belülről..
(bar ez pont picit barkacsolt(chrom diszcsik, utolagos elektromos ablak, huton egy repedes meragasztottak csere helyett*)
Errol beszelunk, hallo :)
, de azert nem olyan magyar auto szint!)
Ne a magyar autokhoz merd, hanem a helyi allapotokhoz.
Helyben az ilyen mokolasok pont a csotanykategoria sajatjai.
Miert nem vettel egy normalis allapotu peldanyt, dragabban? Hosszutavon az mindig olcsobb, es az idegeidet is kimeli. (Most pl nem kene azon sakkoznod, hogy gyarit vagy bontott alkatreszt vegyel.)
nemet auto! itt picivel többet költenek az autokra. MX-5t-t meg sokan 2. autonak hasznaljak es nem azert mert el kell jutni a-bol b-be)
(bar ez pont picit barkacsolt(chrom diszcsik, utolagos elektromos ablak, huton egy repedes meragasztottak csere helyett*), de azert nem olyan magyar auto szint!)
* nem is akartam megvenni, (de vegen jol le tudtam alkudni) es kompletten alvazvedeem van rajta, ami ritka az mx-5-knel. a lebtöbb amit lattam rohadt de ugy kb mindenhol...
Nem minden oreg auto roncs, de a tobbseguk nem egy youngtimer szintjen van. Az oreg japanok jellemzoen kulonosen szar allapotban vannak, koszonhetoen annak, hogy borzalmasan elhanyagolt allapotban is kepesek mukodni valahogyan, ezert aztan a tulajdonosaik tobbnyire nem is nagyon koltenek rajuk.
(En autot 5 eves korig szoktam venni, elso kezbol vagy ujonnan. Nem sznobizmusbol, hanem mert ha egy auto atment 4-5 tulajdonos kezen es megfodrult 8-10 kulonbozo szervizben, akkor olyan mennyisegu elkummantott vagy szakszerutlenul/ocska alkatreszekkel elvegzett karbantartas torlodhat fel benne, hogy utana mar barmennyi penzt onthetsz bele, nem lesz belole normalis auto sosem.)
Viszonylag ismert teny, hogy a japan autoknal ritkabb a meghibasodas, cserebe nincs utangyartott szinte semmibol. El kell dontened, milyen kockazatot vallalsz: kis esellyel bekovetkezo meghibasodast, amit viszont draga javitani, vagy nagy esellyel bekovetkezo meghibasodast, amit viszont olcso (ez utobbira pelda a Fiat).
Pont erre kérdeztem rá, mert szerintem ez így rendben van, de rengetegszer felmerül embereknél , hogy "nem éri meg", ami ugye baromság, mert semmire sem éri meg, csak ami pénzt termel.Minden egyéb hobbi kategória, legfeljebb más a fájdalomküszöb..
2 millas autoba szinten nem veszek meg, googlizas nelkul 90eFt-ert egy kormanyösszekötöcsuklot. Nem is beszelve arrol, h gyakran a "2millas" autoba lehet h nem is ennyibe kerul az alkatresz.
tudom,h az en szocialis problemam, de golfhoz vagyok szokva. mindenhol/mindenbol van utangyartott alkatresz. Nem 50€ egy also tamasztogömfej.
A csapágy belső gyűrű, és a kerékagy közötti illesztési hézag miatt kell meghúzni mint állat, hogy ne tudjon elmozogni a kettő egymáshoz képest radiálisan.A kerék ugye forog, tehát a csapágy belső gyűrű, és a vele együtt forgó kerékagy folyamatosan más pontján támaszkodik fel a külső gyűrűn, és ott többszáz kiló is lehet ez az erőhatás, ha meg tud mozdulni, szépen kijárja a csapágy a tengelyt, megnő a hézag, letöri a féltengely végét.
Kellett ez miatt kerékagyat cserélnem, nem húzták meg, lenyalt az agy átmérőből 3 tizedet.
Jézus emberek, kezd komolyodni a topik megint:-), most fogok a húszéves csótány 300-at érő sz*romra 200 ezret költeni alsóhangon, oszt pont nem érdekel, el fog vinni a-ból b-be továbbra is, vagy járhatok gyalog.
Egy huszeves csotanyrol beszelunk, aminek mar minden sikeres muszaki vizsga ajandek 2 ev az elettol.
Nyilvan veszel bele egy bontott szart, aztan vagy jo lesz, vagy nem. Ha nem, akkor eldontod, hogy zavar-e a jelenseg annyira hogy kifizesd a gyari uj alkatresz arat, vagy inkabb egyutt elsz vele.
Sziasztok!Most kicsit meg vagyok ijedve,mert most vettem egy 2009 -es Golf 5 -ös , benzines autót és alapjáraton olyan mintha remegne az autó .Utána jártam és lehetséges ,hogy 2 tömegű lendkerék van az autóba és az vacakol?Ha hülyeséget írtam bocsi.motorkódja:BSE721382
az Audi a rally autókra kezdte el csinálni hogy menetes végű féltengely/anya kombó helyett egy menetes furat-csavar és hőtágulásban nagyobbat "növő" hüvelyt alkalmazott mert a féktől átforrósodó cucc állandóan lelazult.
nem vagyok meggyőzve hogy egy jó hőháztartású motorban melegebb a szelepszár mint egy agyonfékezgetett kerékagy. ráadásul a szelepnél századok is számíthatnak.
egy anyag hosszirányú tágulását az átmérője is befolyásolja
ha jol latom a MX5 NA-nal (ami nekem van) es az NB-nel ugyanaz az alkatresz ==> beszerezhetöseg es allapot mar remenytkeltöbb.
amin vizsont vacsorakeszites kozben elmelkedtem, hogy mi lenne, ha ujra szetszednem, kiszednem onnan a zsirt, összeraknam ugy, h a kimart resz essen a lyukak möge es a lyukakon szereztul feltoltenem pl. dirko-val vagy mechanikusan bonthato(alacsony szilardsagu) menetrögzitovel. Nem hiszem, h egy balesetnel emiatt ne csuszna egymasba
Nincs a gondolatmenetedben hiba, viszont feltételezi azt, hogy a csapágy belső gyűrűi és a kerékagy között olyan szoros az illesztés amit nem tud eltolni egy mondjuk 250 Nm-es meghúzási nyomaték, hanem nagyobb kell a hézag beállításához. (amennyiben a két belső gyűrű tökéletesen egymáshoz szorítását annak tekintjük). Ami viszont biztosan nem igaz, mert kisebb erővel szoktam bepréselni az agyat a csapágyba, elég hozzá egy 22-es menetesszár.
"az a radialis illesztesu, radialis terhelesu feltengely ricni. . , huzd mar fixre, hogy ne lotyogjon... :)"
Megfontolandó szempont. Továbbra is tartom, hogy az említett kétsoros ferde 45fokos hatásvonalú csapágynak nincs igénye rá. Viszont a féltengelycsonk illesztése elég laza és, hogy ne verődjön ki szükség lehet ennyire.
csapagyhezag mar lehet beall 50Nm-nel is.. de az nem stabil.
rezeg, meleg.. stb..
viszont eleg massziv hogy illesztes ~valtozas nelkul elbirja a 290Nm-et is.
aminek nem mindegy.. az egy fassag.
az a radialis illesztesu, radialis terhelesu feltengely ricni. . , huzd mar fixre, hogy ne lotyogjon... :)
roviden,. es sarkitva. (SK velemeny )
nem a csapagy igenyli a nagy lehuzasi nyomatekot.. hanem a hosszbordas feltengely csuklo.
-------------
vagy tevedek..es megis a csapagynak kell.
mert gen2. csapagyrendszernel ahol a csapagyfeszitest preselesel allitja elo. (eloszerelt csapagy/tengelycsonk egyseg ) mar eleg a radialis feltengelyt ~70Nm-el meghuzni.
Elvileg a belső gyűrűnek nincs rugalmas deformációja, ha bármilyen erővel össze van szorítva, de fix kötéssel ,akkor úgy marad, nem csúszhat el egymástól. Bármilyenen értem a bármilyen kicsit. Azt az oldalsó G ből eredő erőt a csapágy golyók viszik át a külső gyűrűre és ezzel a futóműre. A két gyűrűn ez minimálisan jelentkezik.
Mondjuk azért én még vájkálnék egy kicsit a felvágott belekben :)))
Tényleg érdekel a kérdés. A csapágy rá van préselve a tengelycsonkra. Szerintem kb H7/h7 az illesztés. Egyértelmű, hogy ha nincs rögzítve mindkét vége akkor egy idő múlva ez nem elég és a két gyűrű szétcsúszik. Tehát a végére kell a féltengelyanya és a bekalapált horony.
A kérdésem viszont az, hogy miért kell hülyére húzni? Nekem pl 290 Nm van előírva. Az én elképzelésem szerint viszont akár 100 is bőven sok lenne, mert már valójában 20 sem engedné eltávolodni egymástól a gyűrűket.
ennyi muszaki hozzaertesel.. remelem nem te javitod..
..es kozlekedsz forgalomban,.
az a csapagy egy duplasoros radiax csapagy, amiben bele van preselve a tengelycsonk, es az csapagy/tengelycsonk egyseget -fixre - a feltengely anyaval huzod.
ha az anya nincs. csak az csapagy illesztes tartja ideig/oraig helyen a rendszert,.
NINCS szabadon csuszo feltengely.
a ricni vegen egy csapagyon felfekvo vall van.. a masik vegen a tengelycsonkon felfekvo anya.
ez tartja ossze a duplasoros csapagyat.
befejeztem.
nem azert mert nincs kihivas a kerdesben,..
hanem mert bugarhatuzol egy nyilvanvaloan hulye megkozelitesben,.
Be van a duplasoros nagy kan csapágy préselve a csonkaállványba, majd hátulról még zégerrel biztosítva is. Illetve a csapágyba szintén préselve a kerékagy.
Aminek a belső része egy végig ricnis "cső", ebbe csúszik szabadon a féltengely, minden kúposság, erőlködés, vagy különösebb "felfekvő felület" nélkül (márpedig az kellene ahhoz, hogy "összefogjon"-"összehúzzon" bármit).
Legalábbis itt én ezt látom, és ha ki van huzva a féltengő és leszedve a komplett fék, akkor sem jön semmi egy centit sehova sem, mint látszik itt a helyén meg sem szerelhető, le kell venni a csonkaállványt a kerékcsapágy cseréhez, és műhelyprés+célszerszámok.
hmm a gondom, az h ujonnan ilyen csak gyariban van. hasznalt meg lutri.
a huvelyen van 4 furat amikben minimalis muanyag van ontve. (90 foban alrebb meg ki van marva a tengely. lehet hogy rosszul gyartottak es az egesz kimart resznek tele kene lennie muanyaggal??
2, problema: kormanykoztestengelynek/teleszkoprudnak (kormanyoszlopban a 2 kardancsuklo kozotti bordazott tengely/huvely, ami balasetkor osszecsuszik) jateka van.
3, eddigi: kiszedtem, megpucoltam, ujrazsiroztam ==> mar nem hallahto a kopogas, de a jatek (nyilvan) megmaradt
4, kerdes: mit lehet ezzel csinalni? (a cseren, fixrehegesztesen es a satuban ovalisra nyomason kivul)
(pl. felmelgiteni autogénnel es visszahüteni?? (hegesztesnek is összeszokott huzodni az anyag)
Amig a pirosra karikázott csavart nem huzod ki (felfelé..!!..annyi helyen vissza hogyan?!?) addig kifelé nem jön a kar egy centit sem.Vagyis "lazitani"? nem tudom mi értelme..lefelé simán le lehet nyomni a kart csővel, lánccal, bárhogy.
Márpedig ez a baj, nem lehet a csonkaállványt puszta kézzel akkora erővel nyomni befelé, hogy lent a gömbfej visszataláljon a helyére. Nem a gömbcsukló végállásnak a szöge baj itt, az kb mindegy, messze nincs kikoppanva mikor egyáltalán esély van beletalálni.
Szabadon (szétakasztva) a csonkaállvány alja ~2 centivel kijjeb van rögtön, (képen látszik is) és hiába használnak több videóban spanifert meg minden szüzmáriát, látszik, hogy ott is küszködnek eszetlenül, mert az életben nem megy a helyére.
Mégpedig azért nem, mert a féltengely az nem egy fix hosszu valami. Most, hogy szétesett a csukló és teljesen ki lett szerelve, láttam mi van a csuklóban.
Többekközt egy olyan rugó, hogy kézben 2mm-t tudom nyomni max.Rátehénkedve talán fél cm..
Namost ezt nyomja folyamatosan össze befelé a dolog, egyszerűen bizonyos előfeszültség alatt van folyamatosan a tengely, ami rádásul nyeklik, nyaklik, és azt a feszültséget befelé tolva a csonkaállványt létre kell hozni az összeakasztáshoz.
A féltengely anya az kb 'dísz' (pedig még el is van ütve, nehogy leforogjon(?lol), az autó a végtelenségig menne nélküle is, mert akkora előfeszültség van a tengelyben és a karban mind2 odalon, hogy eszébe nem lenne a féltengelynek kicsúszni befelé több centit(!) a kerékagyból,...talán teljes kitekert kormánynál történne valami.., de kétlem.
Hát, ki sem könnyen jön az alsó gömbfej, ha összehúzás ha nem, ....de visszatenni, az maga a rémálom.
Nem számítva ,hogy vagy berohadt, vagy inkább valami barom menetragasztót kent a monortartó bakon lévő féltengely vezetőcsapágy és a háza közé, így ahelyett ,hogy kibujt volna, szétesett a féltengely a csuklónál. Le kellett szedni a bakot, benne a kistengely darabbal és kint kikalapálni..élmény volt.
Azt most megértettem, mi az, hogy bele van bujtatva az alsó kifli kar a bölcsőbe...nemtudom hogyan nem láttam a hátsó megfogatását :-/
Bármennyire is hibátlannak mondja több szerelő meg a Vw szervizben is több gépre rakva,,,nekem nagyon nem komfortos így menni a vw crafterremmel,hogy 1900-as fordulatig semmi erő,hosszú másodpercek telnek e, sokszor zavarva a mögöttem haladókat míg megindul hirtelen vadul.
Mindenhol azt mondják ez ilyen,meg kell szokni.
Hát én megmondom,hogy így nem jöhetett le a szallagról ez az autó,,,max tipusbibája lehet ez ennek a szériának már alig használt állapotától akár így sokan megszokhatták....
szinte biztos vagyok benne,hogy turbo geometria tisztítás kellene neki..
kérdésem,h mennyire komplikált és időigényes annak tisztítása,hogy egyik szerelő sem ajánlja,mert,h kár lenne bontani annyira újszerű mindene,meg mi van ha még sem az a baja,miért nem várok míg megszokom így stb??
Viszont regen, amig nem volt xenon, de eloiras volt a menetfeny egyes orszagokban, sok modellnel a tompitottat hasznaltak menetfenynek, csokkentett fenyerovel. Nezz korul a neten, hatha talalsz ilyen modult.
Mint kiderült, egy szerelő már locsolta vízzel, és az elektronikát célozta meg. Az is lehet ludas? Ha igen, az cserélhető?
Az autó egyébként kb öt éve egy olaszból behozott , elején picit sérült, akkor "garantáltan" 120.000 km-es autó volt. :))) Azóta valahol 220 felett járunk óra szerint.
Szóval csak annyi biztos, hogy az utóbbi öt évben jól szolgált.
ehhez a munkához se veszem ki. olajteknő levesz, motor lebillent, (első bak lazít, hengerfejen, váltón lévő egy 10cm hosszú csavaron lóg)szívósor, szelepfedél levesz, aztán gyííí
ha már ott jársz húzd ki az olajpumpát és nézd meg a kopását, az is kapjon új láncot.
az olaj szívócsőbe be szoktak ékelődni a letört vezetődarabok. igazábol ilyenkor már szelepszár szimmeringek is kőkemények, és perceken belül gyűrűzésre vár majd
Ajjaj. Ha melegen nem indul akkor a régi módszert elő kell venni. Meleg motor le állítása után hideg vízzel (locsoló,slag) csak az adagoló öntvény részére kellene irányítani a hideg vizet. Kb. pár percig, ha utána indul akkor kuka az adagoló,ki van kopva az öntvény része.
Ha fejlesztokent egy konszern legosdobozabol dolgozol, akkor baromira nem fogod tudni atfaragni a futomuvet azzal a felkialtassal, hogy ott neked jol jonne 5°.
A masik, hogy az a basz egyaltalan nem hulye otlet, mert a rugon belul fut, igy egy rugoosszehuzoval ellentetben semmi plusz helyet foglal. Nekem valami azt sugja, hogy ezt a megoldast a gaz franciak nem csak a 206-osnal hasznaljak, de talan FeZ tud mondani bovebbet.
Mai napon elvittem a kocsimat futómű beállításra, mert jobbra húz már egy jó ideje. Az alábbi képen látható eredmény született. Kérdezték, hogy nem volt -e törve a bal eleje, vagy padkának csúszás volt -e, mert olyan értékek vannak eltolódva ami arra utal és nem lehet állítani. 0 km-es kora óta ismerem az autót, tudtommal nem történt komolyabb padkázás, töréskár. (Múltkor a bal hátsó kerékkel neki lett tolatva érintőlegesen egy beton virágtartónak, de már ezelőtt is húzott.) Mit lehet kezdeni vele? Egyáltalán érdemes -e foglalkozni vele? (Szerintem valamit csak állítottak rajta, mert nekem jobbnak tűnik az egyenesfutás.)
Még felemelt autónál, kirugózott rugóstaggal is komoly feszültség van a szerkezetben..
.. megnézem hogy néz ki ezeknek a "visszatartóknak" helye a rugótányérban, nem lehet-e menetesszárral kiváltani pl.
Sajnos ki kell a váltót szedni, ahhoz pedig valahogy ki kell húzni a féltengelyeket.
Mondjuk a jobb oldalit szivesen megúsznám, de nem tudom ,helyére tudok-e találni akár több próbálkozással egyszerre a nyelestengellyel és a jobb oldali féltengellyel...(gyanítom nem:))
Nem a kiszedéshez kell. Ez azért jó, mert az alsó gömbfejet rohadt nehéz kifordítani, ha teljesen kirugózott a gólyaláb. Inkább kitaláltak egy ilyen baszt, ahelyett, hogy a gömbfej ~5°-kal többet mozogna. :-//
"ki kell esnie oldalra, mert máshogy egyszerűen nem lehet szerelhető, márpedig néha komplett lengőkart is kell cserélni."
Igazad van, könnyen kijön. Ha előtte kivetted a gömbfejet a csonkállványból....... De húzd ki és visszafelé meg fogod érteni, miért nem onnan veszik ki.
Akkor ezt a cuccot szokták mindenféle féktárcsa alátámasztással helyettesíteni, köszi.
A bújtatást továbbra sem értem, egy szilent szerű szemet látok ott a lengőkar belső oldalán, amiből ha kiszedem az átmenő csavart ami a bölcső "fészkében" tartja, ki kell esnie oldalra, mert máshogy egyszerűen nem lehet szerelhető, márpedig néha komplett lengőkart is kell cserélni.
Szerintem sehol nem irja, hogy tilos kiengedni az eredeti hosszara.
Azt viszont nem nehez belatni, hogy miert jo otlet egy mechanikai feszultseg alatt allo rugoba beakasztani ket ilyen stiftet, mielott nekiallsz kiszedni.
Rugót nem engedi teljesen kirugózni, ezáltal könnyebben kilehet akasztani az alsó gömbfejet. Nem egyszerűbb kirángatni a lengőkart, mert belevan bújtatva a bölcsőbe. Ha egyszer lesz lehetőséged szétszedni egy ilyen futóművet, minden világos lesz :)
Itt az egyes pont az mi a jóég? Rugóvisszatartó, izé..?
Ez az a dolog, amiről senki nem hallott semmit, egy árva képet nem ismer a világháló, és egy szó nincs róla sehol, de szószerint, a gyári leírások kivételével. Valami ötlet mire lenne ez jó?
Életemben nem láttam rugóstagot, amit nem szabadott kiengedni a sajtát szabad hosszára kiszerelve. Lehet itt ez van, tönkremegy a gátló, csak mindeki tojik rá?
Ez csak hülye találgatás, mert valami okának kell lenni, hogy benne van a leírásban ez.
Másik érdekesség, amit nem tudok hovatenni:
Miért az alsó lengőkar gömbfejet rángatja ki spéci láncos karos feszegetővel?
Nem egyszerűbb bent lekötni a kasztniról az alsó lengőkart, egy darab átmenő csavar kihúzásával, úgyis kifelé kell rángatni az egész miskulanciát kerékagyastól, lengőkarostól, féltengelyestől.
Ez lesz a baj. Tedd vissza a helyére az osztófejet és jó lesz. Nem lehet azon gyújtást állítani, ami jeladó az osztófejben van, az a veztengelyhelyzet jeladó.
Üdvw Sziasztok! Golf 3 1.6 Aft lenne az alany, sajnos a kocsi nem úgy megy ahogy kellene, gyenge, nehezen veszi a fordulatot, és 5000fordulatnál letilt, de néha van hogy jó, vezérlésem helyen van, gyújtásomat is a vezérléshez álítottam,gyári jelölésen van, a hibakód vezérmütengely szögjeladót dobott be, na az aztmondták nekem a hall jeladó az , a hall jeladót kicseréltem, de ugyanaz !!! Főtengely jeladó nemlehet ? igaz ha az rossz lenne akkor ugye nem is müködne a kocsi ?
Jó Estét Urak! Ha nincs adagolóba csavarható indikátor adapterem opel x17dtl-hez az előbefecshez csak stroboszkópom van, azzal mennyire kellene állítanom fokban? vagy esélytelen így?
Na ma kirámoltattam a csomagtartót. Ezekből a tartozékokból semmi nincs a kocsiban. Gáz pótkerék tartályon kívül, (amit egyébként sejtettem a betöltő szelepből) Valahol elveszett a hosszú harc alatt.
2-3A, vagyis a vizsgaloaram bo ezerszerese. (Ha pedig a rajzon kommunikacios szalat is talalsz, akkor az aram onmagaban nem is eleg, kioldo telegram nelkul nem nyilik.)
A légzsákon nyugodtan lehet ellenállást mérni multiméterrel? Gondolok itt arra, hogy a multinak a vizsgálóárama tudja e nyitni a zsákot. Mekkora áram kell körülbelül, hogy nyíljon?
Akkor félreértettelek.Ebben az esetben 409 leírta:"Dugjál a csatlakozóba egy 2 Ohm 5W-os ellenállást. Ha így törölhető a hibakód akkor egyértelműen a lufi a döglött."
Esetleg annyit tennék hozzá,hogy helyettesítheted 12V-os W5W izzóval,az biztos van kéznél.
Lehajlítod az érintkezőit,kicsit összenyomva be tudod dugni a zöld és kék csatiba.
" ... mi akadálya van annak, hogy trafóolajjal töltsem fel a hobbiautóm vízkörét? Nem tágul, nem forr, nem fagy, hőleadása sokkal jobb a víznél ... "
Az egyik bökkenő szvsz éppen az hogy a víz fajhője nagyságrendileg a duplája a trafóolaj fajhőjének (4.20 J/K vs 2.0 J/K) így azonos hőmennyiség elvonásához, elszállításához nagyjából kétszer annyi trafóolajra lenne szükség.
A másik apróság: az újabb autók hűtőrendszereihez a legkacifántosabb összetételű hűtőfolyadékok használatát írják elő (pl. amíg a gyártók egyik része ragaszkodik a szilikátmentességhez addig más gyártók előírnak bizonyos szilikát tartalmat a hűtőfolyadékban) ezt pedig trafóolajjal nem sűrűn lehetne megoldani.
"kicsit nem értem , mert az egy csatiban lévő drótok ,annak ellenére , hogy duplán vannak, össze vannak kötve (nincs ellenállásuk) a szalag úgy néz ki , hogy jó "
Szerintem hat vezeték megy a szalagon:2-2-légzsák,2-kürt.
Nincs ellenállás=szakás,szerintem nem jó.
409 írta,ha lehúzod a csatit, a légzsák oldalát mindig rövidre zárja.Erre figyelj,ha mérsz!(kis csavarhúzóval ki tudud venni a rövidzárt)
Tapasztalat:szakadt légzsákkal még nem találkoztam,viszont átvezetőve sokkal.......
A leírás alapján igen. 2 Ohm környéki ellenállása kellene legyen. Dugjál a csatlakozóba egy 2 Ohm 5W-os ellenállást. Ha így törölhető a hibakód akkor egyértelműen a lufi a döglött.
Arra figyelj amikor ezeket méred, hogy sok csatlakozó, széthúzáskor rövidre zárja magát. !!
kiolvasásra, kormánylégzsák hibát ír (felvil... :-) , na jó, világít is a légzsáklámpa )
gondoltam átvezető szalag hiba
szétbontottam
légzsák egy-egy oldalára egy-egy db , dupla vezetékes drót megy, zöld és kék csati
kicsit nem értem , mert az egy csatiban lévő drótok ,annak ellenére , hogy duplán vannak, össze vannak kötve (nincs ellenállásuk) a szalag úgy néz ki , hogy jó
a légzsákon az egy-egy oldali csatlakozóban hiába 2 tüske van, az is össze van kötve (nincs ellenállásuk)
viszont a kék és a zöld oldalt mérve , a légzsákon, végtelen a ellenállás
úgy gondolom , hogy valamekkora ellenállásnak kellene lenni mert ugye önellenőrzés során a vezérlő ezt nézi
szívás!Ezért "csattan" fel kisebb hullámokba is a passat 7 bal eleje.félre van csúszva fönt a rugó és úgy be van ékelődve,hogy sehogy nem bírjuk visszahúzni a helyére.Összeszorítjuk a rugót és egyszerűen nem lehet kihúzni úgy beékelődik.El lenne deformálva?aki látta azt mondja ez gyárilag így jött ki mert magától az életbe nem csúszhat ki.a tárcsa amin fekszik fönt az mi lenne?csak mert az szabadon mozgatható le fel mikor össze van húzva a rugó.ötlet?
(egyébként vagy 3 citro-pug szervizben kérdeztem, mindegyikben egyöntetűen azt mondták ennél az évjáratnál még nem kiolvasható az ABS, csak 2003 utániaknál.. hát akkor mind hülye lehetett... )
Nem állítottam, hogy biztosan rossz az egyik, csak valami felöl el kell indulni kimérni és nyomozgatni mi a hiba, ha látszólag minden oké.. ergo a jeladók és csatlakozásaik szemre okék, a gyűrűk sértetlenek mindenhol MOST.. Hosszú kálváriám volt vele, pár éve a bal első féltengelyről a ricnis gyűrű letört, akkor ABS visszajelző érthető módon világítva maradt... gyűrűt a csukón cseréltük, visszajelző tovább világított, akkor a bal első jeladót is cseréltük, mert elég ronda lett a jeladó teteje miután a gyűrű tört.. akkor a dolog jó lett pár hétig, hónapig, de néha csak felvillant az ABS visszajelző.. aztán egyszer a jobb oldalon is levált a gyűrű, akkor az is lett cserélve.. utána megint jó volt sokáig.. utóbbi fél évben megint csinálta, hogy ha olyanja van világít már egyből indítás után (ilyenkor persze konzekvensen nem is megy az ABS) ha olyanja van menet közben elalszik és az ABS jó.. valamikor fordítva és indítás után egy darabig jó, majd menet közben kapcsol ki az ABS és világít a visszajelző.. volt olyan is egyszer, hogy szinte villogott, mint az index, mert hol be hol ki kapcsolt... ez ugye a legparasztabb hiba, mert lehet, amikor szerelnéd, méregetsz akkor minden látensként lehet jó, és nem találod mi a szar... most elérte azt a szintet, hogy az esetek kb 80-90%-ban inkább szar, mint jó.. talán most már jobban detektálható a hibás elem.. tehát még egyszer, simán lehet, hogy mindegyik jeladó jó.. csak valamivel el kellene kezdeni a hiba detektálását. Már az is egy eredmény, ha azt ki tudjuk zárni, hogy a jeladókkal lenne a gond...
Egy U480-m van, tudom használni.. nyugi.. :) motorelektronikai hibakódokra remekül működik.. OBD2 van már ezekben is... Haver szerelőnek, ex pug szervizesnek van rendes gyári Pug diag cucca is, de sajnos utánjárás után az derült ki, csak a 2003 utániaknál (Scudo/expert/jumpy) van az ABS-nek is hibatárolója.. Simán lehet, hogy mindenki hülye volt akit megkérdeztem, ezért adom a lehetőséget ha te másképp tudod, akkor szívesen elviszem hozzád és old meg..
Igen, úgy értem, ahogy motorolajból is van többféle viszkozitású, úgy hűtőolajból is. A víz sűrűség nem feltétlenül kell, a számítógép-tunerek használnak olajat hűtéshez, és a hagyományos vizpumpa jó hozzá.
Mindenesetre, nem lesz egyszerű a hűtőrendszer összes gumi elemét olajállóra cserélni. (ebben benne vannak a hűtő és a fűtőtest zárófedeleinek tömítései is)
Üdvözletem! Skoda octavia 1.6 2006-os autóba gyertya cseréhez le kell bontani a szívótorkot?A két középső gyertyához nem férni,akkor úgy készülök.Köszi,ha válaszoltok.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne ; mi akadálya van annak, hogy trafóolajjal töltsem fel a hobbiautóm vízkörét? Nem tágul, nem forr, nem fagy, hőleadása sokkal jobb a víznél. Keni a vízpumpát, ha radiátorokat meg trafóházakat jól hűt, autót miért nem?
Igen, egy Easy Fuel tolcser, a vege olyan mint egy tankpisztolye, kinyitja a fedelet.
Nincs az ismeretsegi koromben Ford, ezert nem tudom megmondani, alaptartozek-e, de a potkerek/szerszamkeszlet kornyeken nezz korul. Ha nincs, szerezz be egyet, talan egy nagyobb shoppal rendelkezo benzinkuton is talalsz.
Köszönöm a gyors reakciót! Ez mi ez? Egy tölcsér? Ennek benne kellene lenni az autóban? Egyébként gyári tartozék? A manualban sem találtam semmi utalást erre.
E szezon végéig szerinted el lehet húzni? Kb. 10e km. Őszre eldől, hogy beválik-e, marad, vagy másik lesz helyette. Ha marad, akkor ősszel kapna egy új vezérláncot is.
Fiesta 2011 1.6 benzin. Kék , de ki tudja. Fújva volt. Kifogyott a benzin. Mi a titka, hogy a kis csőrös műa. kannából rá tudjak tölteni. Nem engedi a lopásgátló, mindenhol folyik, csak bele nem. Asszem ha haza érek egy rendes vágóval megoldom a problémát.
Hát látod megint igazam volt.Majdnem hogy sértve voltatok amikor elmondtam hogy miért szerelem maga. Az autóm amikor lehet vagy tudom .Kiderült hogy aki tavaly szerelte a befecskendezöket csunyán átvert.Most 70-ezrembe került az auto szépen megy müködik.Pedig nem minden szerelőre mondtam amit mondtam csak Laci tudod amikor kiadod a rengeteg pénzt elvárnál cserébe egy kis jót vagy garanciát mondjuk 70-ezerért azt hogy legaláb ötévig ne keljen ugyanazon problémával szerelöhőz fordulni.
" hütővíz viszont narancssárga sőt inkább barna és szaga is van."
a fagyállónak édeskés aromája,illata és íze is van azt meg lehet ismerni... sok fagyálló lötty ad ilyen szint, én még nem tulajdonítanék nagy jelentőséget ennek... ha olaj lenne benne azt talán észre vennéd, mert az inkább olyan tejeskávé színű lesz, és mézesen sűrű...
Üdv, Van valakinek ötlete, hogy a 4 ABS jeladó közül milyen módon lehet detektálni a hibásat, olyan autónál ahol még sajnos ez nem kiolvasható az elektronikából?! (2000 évj, Fiat Scudo (PSA))
20 ezer km-el ezelőtt lecseréltettem a vezérlést ,most vettem észre hogy a hütővíz viszont narancssárga sőt inkább barna és szaga is van.
Nem kellett volna a vezérléssel,görgőkkel és vízpumpával együtt a hütővizet is lecserélni?Vagy teljesen független.....
Ha elviszem egy másik szervízbe ,úgy is olajcserére kell vinnem ....ott meg tudják állapítani hogy le lett e cserélve a vezérlés,görgők,vízpumpa 20 ezer km után?
Vagy ezt nem lehet szemre megmondani?
Szervízkönyvben pecsét ,aláírás minden meg van ha bebizonyosodik ,hogy az előző szerelő ( akit ráadásul ismerek ) nem cserélte le mennyi esélyem van dűlőre jutni ,lóvé vissza vagy ingyen csere?
Szervízfüzetben bele volt írva a generátorszíj csere is ,de 1 hete cseréltettem ki a PUG márkaszervízben mert észrevettem hogy hosszában repedés van rajta és csipkés a szíj széle nem hiszem hogy 20 ezer km-után így kéne kinéznie :(
Szóval ezért merült fel bennem hogy a vezérléssel is átvertek ,de merem remélni hogy ilyennel azért nem szórakoznának....
Ide hordtam évekig az autóimat azt hittem bízhatok benne.
A hengerfej felújítás után, nem dugott vissza egy csatit a szerelö.. megoldotta a problémát, azonban a víz csak 70 C°-ig ment fel. Termosztát cserével ezt is orvosolta. 90 C°-ra beáll.
Sziasztok! Alvázszám alapján le tudna kérdezni valaki aki márkaszervizben dolgozik, vagy van kapcsolata, egy 2012-es Ford Focus szerviz előéletet, km óra állást, stb? Én is szerelő vagyok, de Ford-os kapcsolatom nincs. Barátom venné az autót.
Pl. az 1974-1983 között gyártott Innocenti Mini 1.0D-be ugyanolyan való......., Vagy bármi aminek 3/8"x19BSP menete van és 100/95°C a kapcsolási pontja.
Szóval, szinte semmi esély, hogy találj ilyet. Valószínűleg egy másik típus beépítése lesz a megoldás.(pl. 95-02 közötti 1.3i Fiestában van kapcsolási pontra megegyező, csak a menete más, ezért kell alakítani)
A gond, mint íród, hogy megy a ventilátor. :-P Az oka, bizonyára ugyanaz, mint ami miatt a hőmérő sem mutat, ezt meg nagy valószínűséggel a motor hőmérsékletadójának (áramköri)hibája.
Véletlenül nem tudná nekem megmondani valaki, hogy daihatsu charade, 1.0 Td 1992, cl-61, motorhoz milyen mást típustól vagy autótól jó hozzá a hűtő ventilátor kapcsoló gomba? Egyszerűen nem találok hozzá...
Kis segítségre lenne szükségem egy 2002-es 1,3-as Suzuki Swift -el kapcsolatban, motorkód G13BA.
Az egyik problémám: a kormányt jobbra-balra rángatva, kopog valami, rángatás közben a kormányösszekötőket megfogva érezni is, viszont menet közben meg se nyikkan.
A kormányművet pár napja már kiszereltem, mivel a jobb k.öszekötöt megrázva kotyogott és menet közben hangosan kopogott, megperselyeztem azóta ez megszűnt. Cseréltem még a k.összekötö gömbfejeket, gumiharangokat, meg kis zsírt nyomtam bele.
A másik gondom, hogy menet közben időnként nagyon halk és csak pillanatnyi csörgés hallatszik a motorból. Egy hónapja cseréltem gyújtókábeleket.
Igen igazad van, ezt az egyszerű kis vizsgálatot még nem tettem meg, "pedig ezzel kellett volna kezdeni", főleg, hogy ott mértem az ellenállásukat.
Ma meg is vizsgálom a dolgot.:-)
Amúgy indul a motor azonnal még izzítás nélkül is, viszont akkor hasonló a jelenség...( Persze melegben amúgy sem izzít, de viszonylag hideg motorra értettem)
Értem, köszönöm a választ, szívócsőről vmi info vagy leírás, hogy pontosan mit csinál és hogyan, nincs véletlenül? Nem általánosan, hanem ennél a motornál.
mercedes clk320 cdi, om642.910, 2007, 226e km. 2000ezres fordulat alatt csörgös dizel hangja lett, de egyebkent is hangosabb lett, mint volt. Nem egyik naprol a masikra, hanem fokozatosan. Egyertelmu egesi zaj, hibakod nincs. Valami ötlet valakinek? Azon kivül, hogy porlasztok öregszenek.
Köszönöm, ez igazán jó hír! Tulajdonképpen csak ahang zavart kicsit, de a működést nem befolyásolta.
****
Még ez az reggeli első indításkori kis füst, ami nagyon rövid ideig áll fenn nem tetszik.
Ok, hogy óra szerint 220 ekm van a gépben, valósan padig ki tudja mennyi. De olajat, vizet nem eszi, legalább is egyelőre úgy tűnik. Jó megy, fogyasztás is ok, porlasztók is jók.
De az első indításkor, de főle inkább régebben mikor még viszonylag hidegebbek voltak, ha nem izzítottam mondjuk 3x, akkor nyomott egy füstöt, talán szürkés valamit. De indítás után szinte azonnal abba is maradt. Egyenletes alapjárat, nem kopog, szép hang. ( Pöccre indul mindig)
Vízhőfok jeladó elvileg jó, izzítógyertyákat mértem műszerrel is, mind egyforma volt és megfelelő ellenállású.
Izzító relét hallom, hogy működik, esetleg már feléghettek az érintkezői? Netán nem bele való izzítógyertya van benne?
Nagyon olyan mintha nem lenne megfelelő izzítás. Vagy mégis csak a sok km. és kopások, de ahhoz meg nagyon jól indul, megy, fogyaszt stb...
Nem kicsit vagy optimista! :-)) Egy 8éves posztra hivatkozol, és akitől választ vársz, ezen a néven 4éve semmihez sem szólt hozzá az indexen.
Ettől függetlenül, nagy valószínűséggel más baja is van, mint a hftömítés...... ami nem lenne meglepő attól a motortól. Hogy mi, azt így on-line csak találgatni lehetne.
Én is valami olyasmi problémával küszködök, mint hanolf. Fél éven belül a második hengerfej tömítést készülök cserélni. Mondjuk az este felfőzte a vizet, megadta magát az érzékelő. Viszont, a legutóbbi tömítés cseréje után is láttam, hogy bugyborékolt a víztartályba. Mi oka lehet?
Egy másik problémám, hogy mikor leveszem a vízhűtőről a sapkát és adok neki gázt, nem látom, hogy forogna benne a víz. Vízszivattyút már cseréltem, és legutóbb belefújtam a csövekbe, nem észleltem dugulást. Van-e vmi tipped, hogy mire nézzek még rá?
Ebben egyetértünk, én is úgy kezdtem, hogy nem hiszek az örök élet+egy nap olajakban, és ezért cseréltem ki már 100 ezer előtt is az első körben.
Az motorolaj csereperiódust is felezem, elég az a 10 ezer, mint régen.
Ráadásul visszaemlékszem, hogy húszon éve, amikor még nagyon sok váltóolaj leeresztő csavar mágneses volt- amíg ennek még volt értelme- milyen sok fémszennyeződést lehetett találni egy-egy csavaron....
Na ja, persze mást jelent a gyártóra nézve és a felhasználóra nézve az, hogy a teljes élettartamot kiszolgálja az olaj :-)
Ha 3 évente eldobnánk senki nem foglalkozna a dologgal.
...most már tudom :-) - és megtanultam egy életre.
Sajnos-és/vagy szerencsére most már egyre több szempontot kell figyelembe venni ilyen esetekben, de egy biztos, ha nem térünk el a gyári előírástól, kevésbé fáj a delikvens feje.
A mercci forumon is tema volt, az egyik tag vette a faradsagot es felhivta a valto gyartojat , es lass csodat ott azt mondtak 80000kent csereld, a mercedes meg elettartamot adott meg.
Az elettartam kifejezes lehet a gari ido ( 100000km)
Erről egy egyszerű példa jut eszembe. Nem ugyanaz a terület de a gondolkodásmód szerintem hasonló. A 3Com hálózati eszközökre "Life time" azaz élettartam garancia van. Mit jelent a "life time" a 3Com szerint? Nos elég pontosan meg van határozva. Az az időtartam ameddig az adott típusú eszközt gyártják +3 év.
az olaj a váltó élettartamát kiszolgálja...kérdés hogy a váltó az olaj miatt megy tönkre, vagy mert elkopott? vagy mert az olaj miatt kopott el? :D mindenki döntse el maga melyik élettartam definíciót teszi magáévá...
Azért valaki csinálhatna olyan tesztet hogy vesz 2 azonos autót, mindkettőt ugyanannyit hajtják, de az egyik váltóban cserélnek olajat, a másikban nem..vajon melyik megy tönkre előbb?
Superb 1,9 pdtdi-vel van egy kis gondom. Reggelente amikor ráadom a "gyújtást". szörcsögő, fröcsögő hang jön az üzemanyag tankban lévő tápszivattyú tájáról.
2-3 gyújtásráadás után megszűnik. Valahol lelevegősödik? Egyelőre indítási gondjaim nincsenek, bár ha csak egyszer adom rá ( egyszer izzítok), rövid kis füstöt nyom, csak reggel egyszer. ( Ohm-mérővel amúgy a gyertyák látszólag jók és egyformák) Nem dadog, alapjárat azonnal egyenletes.
" .... Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot is egyben ... "
Ugye tudod hogy ez így ebben a formában....
Valóban léteznek API GL-4-es, GL-4+-os, GL-5-ös és GL-4/5-ös olajok. Az API GL-5-ös besorolású hajtóműolajok az esetek túlnyomó többségében (gyakorlatilag soha) nem alkalmasak azokhoz a hajtóművekhez amelyekhez a gyártójuk API GL-4-es besorolású hajtóműolaj használatát írta elő.
A GL-5-ös olajokban (alapvetően a difik hipoid fogazásán fellépő nagy felületi terhelés miatt) magas az EP adalékok aránya ezek az adalékok viszont "nincsenek túl jó barátságban" a kézi kapcsolású váltókban lévő színesfémből készült alkatrészekkel (p. szinkrongyűrű és tájéka).
Először is szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek a segítséget aki válaszolt !
A vége az lett, hogy nem ment bele a PUG váltóba a GL5-ös olaj (a 75W80 helyett a 75W90-es )
Én hiába nézegettem mindenféle gyári specifikációs táblázatot, azokból nem derült ki, hogy milyen az adalékolás, csak a teljesítmény szintekre találtam utalást.
Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot is egyben, az esetleges adalékolás miatt nem akartam kockáztatni, visszacseréltettem az olajat és a gyári specifikáció ment bele.
Ami érdekes, a váltóban élettartam olaj van, 180 ezer Km környékén is teljesen hibátlanul működik, de érezhető a különbség az olajcsere után.( És ez már a második csere volt.)
Precízebb lett és finomabb kapcsolású, mintha kicserélték volna :-)
Az olaj tiszta volt és szép színes mint az új.
Szóval szép ez az olaj örök életre+ még egy napra mizéria, elhiszem én, hogy soha nem kell cserélni - csak valahogy nem akarom :-)
A technika biztosan ki is bírja, de ez csak egy szempont és egy másik az, hogy közben hogyan lehet használni.
Valahogy ugyan így vagyok a Long Life olajcsere periódussal is, szép-szép, de milyen állat is ez?
Bontott nem nagyon van, ha mégis, könnyen lehet az is hibás. Jobb esetben 1-2 év múlva hibásodik meg, akkor pedig vissza a start mezőre, csak a tulaj kifizetett érte 40-60 ezret.
Rá kell bízni a döntést.
Garancia időn kívüli meghibásodást, amit már ők javítottak, talán kedvezményesen csinálják, én szóbeli ígéretet kaptam erről.
Nem reklámozom őket, nem fűződik ehhez érdekem, pusztán annyi, hogy pozitív tapasztalatom volt velük, ami mostanában nem túl sűrűn fordul elő.
Köszönöm. Nézegettem már a weboldalukat de éppen dupla áron dolgoznak a bontott alkatrészhez képest...bár a bontott az meg lutri...! A garancia miatt talán megéri velük csináltatni.
Nekem van két zsákfuratos anyám, amit rátekerek a bemenő fékcsövekre a kockánál. Így betonkemény a pedál és ha tényleg jól lelégtelenítetted, más nem lehet.
Sokszor hallatszik is, hogy a hidraulikus egységben szörcsög valami, mikor pumpálod.
Sziasztok! Érdekes problémával fordulok hozzátok. (Magam is autószerelő vagyok de inkább teherautóban vagyok otthon. :)) A nejem 2007-es Suzuki Swift-jéről van szó. Egyik este hazafelé fékezett vele egy hatalmasat hogy ne üsse el az előtte átrohanó szarvasokat. Azóta a fékpedál járó motornál teljesen benyomható. Van fékhatás megáll az autó de felkoppan a pedál. Gondoltam felforrt a fékfolyadék...folyadék csere...légtelenítés...semmi nem változott. Ezután már a főfékhengerre gyanakodtam...új megrendel...csere...légtelenítés...ugyan az a hibajelenség. Na most azt hallottam hogy az ABS kocka mágnesszelepjeinek a hibája okozhat ilyen jellegű problémát...! De mielőtt még azt is megrendelném a segítségeteket szeretném kérni, hátha találkoztatok már ilyennel?!
Igen,de ti a 2000 utáni transitról beszéltek,ez meg 99-es régi kasznis.Ott tudtommal nincs ilyen varia.Valamint azt írta vészvillogóval megy a bal oldala.
Megmelegitettem holegfuvoval, leegett a muanyag es forog. Auto uj kora ota nalunk van. Elso 4evben en hasznaltam. Addig nem volt fekfolyadek cserelve. Utanna szuleimnel az elso feknyergek szet voltak szedve. Hatul eddig csak egy pofacsere volt.
De lattam sokkal feketebb fekfolyadekot is. (Ebben igazabol nem volt fekete)
Típushiba, de már régen csináltam, így nem emlékszem pontosan.
A motortérben a doblemeznél van egy csatlakozó doboz, valami műanyag fedél alatt, az szokott telemenni dzsuvával és ott kontaktos. Motortér baloldala rémlik, azaz szemben állsz az autóval jobb oldalon.
remelem hosszutavu kihatasok nelkulk tulelte a csö a tekergetest... sajnos mar kb 60°-t tekertem amikor eszrevettem, hogy a csö is tekeredik vele :-(
nem cserelem heti rendszeressegel a hatso munkahengereket, de nem is az elsö... daig meg nem jartam igy. (foleg hogy kivülröl nem latszott rozda stb. na meg ez a legFIATalabb auto a csaladban...
renyöt nem ismerem, de opel es VW-nal a gyujtas(15-s kapocs)) es az allando tap (30-s kapocs) fel van cserelve a standard mezei utangyartott radiohoz kepest.
Sziasztok! Van egy 1993as renault twingom amibe rádió csere történt. A csere óta minden indításnál lenullázódik a gyári óra az autóban. Mi lehet a probléma? Váaszokat előre is köszönöm.