Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Ma egyébként - miután hiába vártam csavarogni hajlandó ismerőst a börgöndi repülőnapon - miután köszöntem az összes ismerősnek, (szerencsére elég sokan vannak), végighallgattam a Légierő Zenekar műsorát (ők is ismerősök) kimentem a börgöndi tüzelőállásba, hajdani első munkahelyemre. Az utolsó látohatásom óta szinte semmit nem változott a hely, esetleg nagyobb lett a gaz, hiszen utoljára valami pár éve, márciusban voltam ott.
Képzeld el azt a helyzetet, amikor 1985-ben jöttem haza a Vega tanfolyamról, nem győztem mereszteni a szememet, hátha látok végre valamit. És láttam is! A közepes magasságon lévő repülőről nagyon jól látszott az únyi üres tüzelőállás, és az akkor nemrég otthagyott szolgálati helyem, a Pilis. Akkor már elég alacsonyan voltunk, és csak néhány 100 méterrel voltunk magasabban, mint a kabinom. Elrepültünk néhány száz méter távolságban a "sasfészektől/szarkafészektől" én meg lelkendezte, mint egy gyerek. Kolléégáim meg csak néztek rám, mint egy hülyére.
Igen, a hármas kapuig, (saját felelősségre tovább is) Kint van pár tank állás is talán? Ha jól vettem ki... Meg egy épület félig a földben. Meg az a kör alakú lőállás, amin lövegtorony is volt.
Az északi részen nem fotóztad a lőállásokat? azok nagyon rendben vannak, nincsenek benőve, minden látszik bennük, sajnos nekem pont előtte merült le az akksim.. :) A kutya valóban szelíd, csak eleinte ugat. Meg is ragadom az alkalmat és megkérdezem, hogy ez a bent lévő "izé" mi lehet? Én esővédőnek gondolom: http://www.panoramio.com/photo/78497613
Mióta megláttam a képeket, azóta keresgélek a guglin a hely után. A harmadik képen látszik a repülőtértől nem messzi egy nem is kicsi folyó. Keresem a térképeken, ott szerepel egy patak, a Gerence. Kicsit messzebb a Marcal. Viszont egyik sincs olyan közel, mint amennyire a fényképen látszik.
Pár hete jártam Tótvázsony közelében. Készítettem egy pár fotót a bejáratról + az út melleti géppuskafészekről.
Sajnálattal kellet tapasztalnom, hogy az őr kutya nem volt megkötve... Persze ki nem tudott jönni, de valószínű, hogy a területen szabadon futkoshat...
Tisztelt forumtarsak!A Nagyivani volt szovjet loteret szeretnenk meglatogatni,az odajutas lehetosegeirol szeretnek erdeklodni.Mar parszor latogattam a Kunmadarasi szovjet repuloteret es a Berekfurdoi kiallitast,most meg a tel beallta elott szeretnem par ismerosommel akik szinten ezen tema erdeklodoi megnezni a loteret.Par hozza szolassal ezelott lattam kepeket amik ott keszultek,pl:valami iranyito torony vagy megfigyelo torony nagy uveges resszel felul,kulonbozo epulet eggyutesek az ut mellet stb...
A hatvanas évek elején Budapestet és a dunaújvárosi iparvidéket nyugatról a 11. honi légvédelmi tüzér ezred védte (5 osztály és 1 technikai osztály), keletről pedig a 104. honi légvédelmi tüzér ezred ugyancsak egy technikai osztály és 5 harci osztály felállásban. Ennek az öt osztálynak az egyike volt a táborfalvai osztály, ami 1971-ben szűnt meg.
Akkor most Taborfalva is a budapesti volt raketagyüü egy eleme volt, vgy csak szimplan telepitettek a garnizon vedelmere---a google nagyon bökezü ott arrafele...
"1985. március 21-én az április 4-ei, Felszabadulás napján megrendezendő 20. díszszemlére három repülési gyakorlatot tartottak (12:00, 15:00 és 17:00). Az utolsó 17 órai repülési gyakorlat sikeres lefolytatását követően a 05-ös oldalszámú MiG–23MF (mint tartalék) gép Pestlőrincnél rendben elvégezte a kötelékből való kiválást és Kecskemét felé vette a kurzust (Kecskeméten vonták össze a díszszemle-repülés gépállományát). Ezt követően Kőbánya–Mátyásföld felett kigyulladt és egyes részegységeinek elvesztése – például a stabilizátor – után Störk József százados a gépből Csömörnél sikeresen katapultált a becsapódás előtt. Az eseményt követő műszaki vizsgálat több strukturális hibát mutatott ki, melyeket a többi 11 db gépen is felfedeztek, a gyártó a típusra azonnali repülési tilalmat rendelt el. Ezt Magyarországon 6 hónap múlva oldották fel, a szerelések és a berepülések befejezése után. Ezen március végi incidens miatt a 20. díszszemle repülőgép-bemutatóját lemondták a repülőállomány kedvezőtlen időjárások miatt lecsökkentett gyakorlati idejére hivatkozva, így az 1983-ban"
Információkat, fotókat keresnék az 1985.03.21-én Csömör határában lezuhant MiG 23 MF-ről (05-ös oldalszámú) A gyerekek találtak egy ciril feliratú aluminium fém alkatrészt amely 1-2 km-re volt a becsapódástól. Mostanában elég sok "kacat" kerül elő a szántóföldekről és a Csömör melletti erdők (erdőírtásokról) Az autópálya építés közben betemetett futóárkokat is lehetett látni, de a "régészek" nem foglalkoztak velük.