Van egy ford escort 1,6 kombim 1999-es. Van vele egy olyan problémám, hogy felfele váltáskor főleg 1-ből 2-be a kuplung kinyomásakor hirtelen elkezd jobbra vagy balra húzni. mi lehet a probléma? Nem mertem hazamenni vele otthagytam egy aldi parkolóba. Autómentő vagy eldöcöghetek vele egy szerelőig? Köszönöm a válaszokat.
Igen, elvileg boot módba teszi, de vannak néha modellek, amiknél ezt más módon csinálják. Speciel ilyen autót még nem láttam közelről, úgyhogy konkrét infót nem tudok adni. esetleg próbáld valami modernebb kiolvasóval.
Szerintem a flasher azzal kezdi az olvasast/irast hogy boot modba teszi az ecu-t ha tudja, amit meg nem tud, annak segiteni kell, ossze kell zarni vagy letestelni (ez sem vilagos szamomra) valamelyik labat az ecu vezerlojenek, hogy boot modba tudja rakni a flasher, azokat hivjak boot modosnak, de a rover75-rol sehol sem irjak hogy kezzel kell boot modba rakni.
Bocs hogy felreerthetoen fogalmaztam az elso hozzaszolasomnal.
Van egy 2005-os Rover 75 cdti (dizel) autom, a benne levo ecu tipusa NNN500340 (0281010811)
Vettem egy KWP2000+ nevu ecu flashert hogy lementsem az autom ecu tartalmat de nem mukodik vele. Amikor kattintok az ecu adatok gombra, kiolvas valamit de szerintem az sem helyes, aztan amikor a flash olvasara kattintok jon az "internal hardware error" uzenet es nem csinal semmit.
Kerdeztem az eladotol mi a teendo ilyenkor, azt valaszolta, csak boot modban lehet flashelni, de arrol nem irt semmit hogy hogyan, es az en autom ecu tipusanal nincs ott a "boot mode" felirat hogy csak ugy lehet, szoval ketlem hogy az eladom ert hozza.
Amikor nem rover 75-ot valasztom a tipus listaban hanem bmw320d common rail, akkor elindul a flash olvasas, de a merete csak 48kbyte ami kicsinek tunik, es hex editorral bele nezve nem talalok semmi infot az ecu tipusarol, szoval ketlem hogy az jo lenne, vagy ha jo, akkor tuti nem full flash, hanem csak egy kis reszlet
Ezutan azt olvastam valahol, hogy Galletto1260 flasherrel lehet flashelni az en ecu-mat. Vettem egy olyat is, de azzal sem mukodik Amikor az ecu adat gombra kattintok, kiir a program nehany sorban egy csomo pontot, aztan amikor a flash olvasara kattintok, azt irja hogy nem tudja megnyitni a portot.
A laptopon 32bit-es win8.1 van. Allitolag xp kene hozza de szerintem nem XP-re van ez korlatozva hanem 32bit-es rendszerre. Eddig minden program mukodott 32bit-es win7/8-on amire azt mondtak hogy csak xp alatt mukodik.
Kerdes az, hogy mukodnek ezek egyaltalan az en autom ecu-javal?
Ha igen, akkor tudnatok irni nekem egy reszletes leirast, hogy hogyan?
Most jovok a gumistol ahol kiprobaltak es azt mondjak ez nagyon minimalis duboges es higgyem el 2-3e km utan beall.
Valoban minimalis mert oda kell figyelni es csak felhuzott ablakokkal jo uton hallani,,de hallatszik az biztos.
Volt nekem nagyobb is diesel/benzines bmw sok db,be is furodtem egy-kettovel rendesen.
ez a 2.0 18 d mindent tud amire nekem szuksegem van es kozel sincs mar annyi baj ezzel a 4 hengeressel.
3.0d,3.0i minek ?elmeny autonak nulla,azt amit egy 335 vagy m3/m4 ugysem tudja kozel sem.gondolkodtam egy idoben 335i,vagy m3-on de be kellet latnom,h irto nagy lux lenne nekem azert az evi 3-4-5e km-ert,mert ugye mindennapos hasznalatra nem valo.
beirom majd h viselkedik a teli patent 16colosokkal
A rezgés a kerékből is jöhet, simán, a szilent, stb csak felerősíti a rezonanciát, odavezeti, morgásból dübörgést "csinál"
A hátsókerék hajtású bmw egy életérzés, akkor kell ilyet venni, ha igény van erre. (magánvélemény: akkor már nem 1.8as dieselt)
De vannak már pont ezért a legkisebbek közt elsőkerekes bmw-k is, hogy a márkajel meglegyen, a többi meg a legegyszerűbb.
Ki találja meg a hibát? BMW szerelő aki nem kap sírógörcsöt, ha meglát egy difit vagy kardánt.
Mindezen polémia ellenére én futnék felrakni egy stimmelő lemezfelnin egy akármilyen puha télit, (arra ugyis szükség lesz előbbutóbb)...hogy avval mennyire hallható-érezhető a dolog.
Szemlélet kérdése, hogy csak nyelsz és fizetsz, vagy beleállsz és harcolsz.Egyik oldalt sem ítélem el, de én harc párti volnék egy teljes garis autó esetében.Mondjuk nálam fel sem merült volna, hogy új autóként dízel Fordot vegyek.Jó eséllyel semmilyen dízelt sem.
Egyébként nem vagy köteles ugyanabba szervizbe hordani az autót, ahol vetted....
Közismert esetek százai cáfolják ezt, de mindenkinek lehet más véleménye, a pénzét pedig mindenki arra költi, amire csak jólesik. Meg kell élni a szakértőknek-jogászoknak is valamiből, végülis.
A vezérképviselet és /vagy a gyártó központja igenis odafigyel ezekre a visszajelzésekre , nem szeretik a negatív sajtót és szoktak találni megoldást. Elrettentő példája mindenkinek van, de hidd el valójában nekik sem éri meg a pereskedés.
Én azt a pénzt a fizetős kuplungozásba toltam volna, és nem abba, amivel semmit nem fog elérni, csak tovább eszi a mérget.
Ugyanis semmiféle ügyvéd, tévéméműsor és egyebek nem kötelez egy céget semmire, sőt, onnantol beleállnak, hogy jó akkor mi is így, jönnek a jogászaink, és lejátszuk.
Egy ilyen per 5-10 év is lehet, mire valami a csillivii szalon mögött álló félmilliós fordreparátor eldobható zsebkft-t köteleznek egy akkor párszázezres már rég meg sem lévő autó megjavítására..nonszensz.
Plusz akkor onnantol oda hordja a kocsiját szervizre, akikkel perben haragban áll? Vajon milyen munkát végeznek majd azon?
A magánvéleményem pedig az, hogy ezt nemhogy standard a fordnál, hanem minden autógyárnál az üzlet normális menete, ha az autó túl jó lenne, nem romlana el, aki sokat megy annak már garanciában is, akkor nem lenne meg a bevétel a gyári alkatrészen, ld 33ezres(!) darab gumicső alább.
Ez egy bmw, hosszmotor, hátsókerék, kardán, külön difi, az egy saját hátsóhídban, kardánfüggesztő csapágy, millió szilent minden alatt, (hidak, függesztő, difiház, váltóház, bölcső)..akármi lehet.
Egy ilyen hajtáslánc millió féleképp tud rezonálni, búgni, dübörögni.
(A picit rossz kardáncsapágy pl ugy dübörög, mintha tombolószellemek laknának az autó alatt...)
Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval.
- 48 ekm-nél garanciában vezérlés+vípumpa szettet kellett cserélni, mert alapjáraton ütemes kerregő hangot hallatott (és ekkor már láthatóan olajsaras volt a vezérlés-ház felett a töltőlevegő cső coolerről jövő szakasza egy illesztés körül - ez később garanciában cserére került, mert fokozódott a jelenség).
- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem.
A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve, hiába kuncsorogtam érte, azt mondták, az ilyenkor nincs benne a garanciában.
Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg (március 11-én volt a csere, utána hosszú hétvége, majd 16-án kedden nem használtam, 17-én szerdán Pécs-Budapest útról visszatérve késő délután már ott voltam a szervizben bejelenteni....) Elhajtottak azzal, hogy "a kuplung félig benyomott helyzete nem üzemszerű állapot, és a mechanikának természetes állapota ebben a helyzetben a köszörülő hang" - hiába mondtam, hogy szerintem üzemszerű ezen a helyzeten átnyomni, és nem tartom hibamentes működésnek, ha közben hallható/érezhető, arról nem is beszélve, hogy az erőátvitel helyes működésének egyik tesztje is a kuplung zajmentességének ilyen módon való ellenőrzése....)
Szóval, amikor a rendszer jól felmelegedett, akkor azóta is kerreg-darál.
De folyamatosan romlik a helyzet !!!!
Most már,
- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és
- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek
- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közbe/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is.
- ugyanazokat az (sokszor egészen nagy távú) utakat járom, nagyon hasonló körülmények között, nagyon hasonló vezetési stílussal, de szerintem a fogyasztás is felment vagy 0,5-0,7 l/100 km-t
Arról fogalmam sincs, hogy előbbiekkel bármilyen kapcsolatban áll-e, de 3. sebességfokozatban motorfék üzemben, 1900-1600 rpm között ütemes, gyors csattogó (tak-tak-tak....) hallatszik a motortérből.
Leírtam és emailben küldtem el a márkaszerviznek, mert különben megint elhajtanak, még munkalapot sem vesznek fel.
2 hét múlva bementem, hogy (bár levélben azt válaszolták, hogy keresni fognak, meg lesz bevizsgálás is), semmi visszajelzést nem kaptam, érdeklődnék a továbblépésről.
Kaptam időpontot további két héttel későbbre - azzal, hogy kicserélik a kinyomócsapágyat.
Bizonyosra vehető, hogy ezzel a barkácsolással csak elodázni lehet a következő, egyébként akár az egyik elem önálló cseréjével okozott további meghibásodást. Elodázni egészen addigra, amikor kifut a 2-éves alapgaranciából, és a kiterjesztett (+3 év) garancia meg már nem vonatkozik a lendkerékre/kuplungra.
Segítsetek:
Lehetséges, hogy nem tudom elérni, hogy garanciában cseréljék ki végre egyben ezeket az együtt mozgó/élő mechanikus elemeket (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy), és ha megint rossz, akkor újból a lendkereket is (de most a 6 csavarral együtt, ami a szigorú tiltás ellenére múltkor nem lett) ?
Tudja valaki, hogy a Ford-nak milyen belső utasításai vannak ilyen esetre? Tényleg kifejezetten csak ezt a maszatolást engedik? Mi lehet a módja annak, hogy tényleg megcsinálják úgy, ahogy azt a szakértők úton-útfélen javasolják?
Hogy nehogy ismét egy bölcsész vénával megáldott, szabadidővel igen de témához kapcsolódóan mondanivalóval nem rendelkező egyed billentyűzetet ragadjon egy hasonló kérdésfelvetéssel kapcsolatban:
Igen, Székesfehérváron ez az a DPF-el foglalkozó cég, akit a ajánlanak.
Ismét előjött egy fura dolog a VW Polo First (újabban 9N) 1.2 háromhengeres (BME085235 motorszámú) autón.
Jobbra kikanyarodáskor néha felvillan a kézifék jelző piros lámpa és egyúttal sípoló hangot ad ki. A lámpa csak fel-fel villan de a sípolás (kb. másodpercenként egy hosszú) a kanyarodás végéig megy. Mi lehet a gond? Fékfolyadék úgy 10 hónapja volt cserélve vizsga előtt.