Akit érdekel (és hogy ne csak bölcsészek gyarapítsák a karaktereket a fórumban):
2009-es Ford Focus 2.0 Tdci P2002 hiba:
DPF nyomáskülönbség érzékelő szenzor adta meg magát.
ForScan lite nevű andoidos proginál DP_DPF paraméter menet közben fixen 0-t mutatott majd elvittem szervizbe ahol a BOSCH diagnosztika ugyanezt a hibát detektálta.
3M5A-5L200-AB számú alkatrész az aksitól balra (kocsival szemben állunk).
Sikerült egy elég szar rajtot vennem és megpattogtattam a bal kereket. Elvettem ahogy tudtam adott szituban, felváltottam és azt tapasztaltam, hogy gyorsításkor határozott norgó hangot ad és vibrál. El is könyveltem, hogy valamit itt szétlőttem...gondoltam most már mindegy, ha nagyon meg akar állni úgyis meg fog.
1km és egy kanyar után viszont látszólag elhagyta. Alánéztem-megrángattam de semmi hibát nem látok, minden egyben lévőnek látszik.
Arra gondolok a belső féltengelycsuklót "megrendezhettem" kicsit aztán kimozogta, mert ha váltó-difit szétcsaptam volna, az nem is igen hagyja abba.
Ti megnéznétek valamit tüzetesebben, vagy egyelőre örüljek és kész?
A kettős tönegű lendkerék ellenőrzéséhez a tűréshatárokra lenne szükségem:
- szabad szög - "Szabadszögként azt a szöget értjük, amellyel az elsődleges és a másodlagos lendkerék egymáshoz képest elfordítható addig, amíg az íves rugók rugóereje működésbe lép"
- axiális billenés (billenési játék) - "A billenési játék alatt azt a holtjátékot értjük, amellyel a ZMS mindkét tömege egymástól el- vagy egymásra billenthető"
Nem ismétlem meg korábbi hozzászólásaimat, de (mivel tudom, hogy ezek a határok gyártmányonkétn/típusonként akár eltérők is lehetnek), fontosnak gondolok néhány dolgot ide ollózni:
"Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval."
"- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem. A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve,... . Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg...."
"Most már,
- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és
- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek
- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közben/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is."
Kinyomócsapágy csere van előirányozva.
Közben feltétlen ellenőriztetni (sőt, ellenőrizni) akarom a mára 14 ekm-t futott "új" lendkerék állapotát.
Kutakodom a weben, de nem találok konkrét adatot a szabad szögre és billenésre, pedig ezen túl gyakorlatilag semmi fogódzkodó nincs, hacsak szemmel nem látható egyéb baj (zsírkilépés; a dörzsfelület állapota (pl. termikus terhelés, hőrepedések); zajfejlesztés; a tengelykapcsoló állapota) nincs.
Üdvözletem! véleményeteket kérném,astra g láncos motorokhoz melyik vezerműlánc szettet érdemes megvenni ? (dayco,febi,swag,bgs,fai).Köszi,ha megosztjátok tapasztalataitokat.
Előzmény nélkül jött elő a probléma, ezért feltételezem, hogy a fékdugattyúk nem álltak be hirtelen mindkét oldalon. A fékcső megnyitás jó ötlet megnézem. A szervódob rúdja el tud állítódni valamitől?
nyomás van az első körben? ha megnyitod a fékcsövet elengedi? akkor sem biztos hogy főhenger lehet hogy a szervodob rúdja nyomja picit a dugattyút. ha meglazítod az anyákat kiderülhet.
amúgy lehet hogy csak a dugattyúk szorulnak a kerekeknél
G astra 2001 1.6 8v no-abs azt csinálja, hogy az első fékek folyamatosan fognak. Meg lett emelve kerekenként, a hátsó kerekek (dobfék) teljesen szabadon forognak. Főfékhenger csere?
A Klemmet pedig mindenhol Kl-nek roviditik, nem csak a BMW-nel. Sot, az angolok is KL-t irnak sokszor, mert sokkal egyszerubb kiirni, mint azt, hogy "terminal", es a "Kl.30" is rovidebb, mint a "hot at all times".
De akinek ezek az alapfogalmak nem tisztak, annak nem programozokabelre, hanem nehany szakkonyvre lenne szuksege elso korben.
KL" in bimmerspeak refers to the ignition "terminal" positions. For many, the terms "run" & "accessory" still raises questions...because it doesn't plainly explain which ignition positions they are for those that don't refer to their owners manual for better clarification.
Below is some simple explanation:
KL 0 = OFF (ignition off position)
KL R = ignition position 1 ("run" - some electonics & modules are powered up)
KL 15 = ignition position 2 ("accessory" - all electronics & modules re powered)
KL 30 = ignition position 3 (where the ignition defauts after starting the engine)
KL 50 = ignition start position
Namost mivel az autó nem bmw, ennyiféle lehetőség nem lesz, kulcs nulla, kulcs gyujtás, indítás.
Eleve nagy parasztvakítások ezek a flasherek, az olcsó mindehol árult változatok pedig az eredeti cuccok klónjainak a klónjai, esetleges HA egyáltalán működnek.
Ismernek egy (nagyon gyakoriakból egy pár nagyon elterjedt) ecu kódot, és pont.
Márpedig ez azon alapul a vezérlő ÖNMAGÁT flasheli meg, a kütyü csak egy protokollfordító ami az ecu-val kommunikál, pontosabban a benne futó bootloaderrel.
És akkor ehhez még hozzájön a "fizikai réteg", ugyanott, ugyanúgy, ugyanolyan koreográfia szerint kell-e csatlakozni egy adott autóhoz, mint X évvel azelőtti verziójához...
Egyébként meg a sikeres kiolvasás és felülírás után pont hihetetlen károkat lehet okozni, szóval aki addig nem jut el, mi ez és hogyan működik (vagy épp mitől nem működik), elképzelni nem tudom mit szeretne flashelni és mire.
Az hogy bosch DDE x.x például egy nagyon általános gyűjtőnév, olyan mint pl a "motronic 4.3"
Van egy ford escort 1,6 kombim 1999-es. Van vele egy olyan problémám, hogy felfele váltáskor főleg 1-ből 2-be a kuplung kinyomásakor hirtelen elkezd jobbra vagy balra húzni. mi lehet a probléma? Nem mertem hazamenni vele otthagytam egy aldi parkolóba. Autómentő vagy eldöcöghetek vele egy szerelőig? Köszönöm a válaszokat.
Igen, elvileg boot módba teszi, de vannak néha modellek, amiknél ezt más módon csinálják. Speciel ilyen autót még nem láttam közelről, úgyhogy konkrét infót nem tudok adni. esetleg próbáld valami modernebb kiolvasóval.
Szerintem a flasher azzal kezdi az olvasast/irast hogy boot modba teszi az ecu-t ha tudja, amit meg nem tud, annak segiteni kell, ossze kell zarni vagy letestelni (ez sem vilagos szamomra) valamelyik labat az ecu vezerlojenek, hogy boot modba tudja rakni a flasher, azokat hivjak boot modosnak, de a rover75-rol sehol sem irjak hogy kezzel kell boot modba rakni.
Bocs hogy felreerthetoen fogalmaztam az elso hozzaszolasomnal.
Van egy 2005-os Rover 75 cdti (dizel) autom, a benne levo ecu tipusa NNN500340 (0281010811)
Vettem egy KWP2000+ nevu ecu flashert hogy lementsem az autom ecu tartalmat de nem mukodik vele. Amikor kattintok az ecu adatok gombra, kiolvas valamit de szerintem az sem helyes, aztan amikor a flash olvasara kattintok jon az "internal hardware error" uzenet es nem csinal semmit.
Kerdeztem az eladotol mi a teendo ilyenkor, azt valaszolta, csak boot modban lehet flashelni, de arrol nem irt semmit hogy hogyan, es az en autom ecu tipusanal nincs ott a "boot mode" felirat hogy csak ugy lehet, szoval ketlem hogy az eladom ert hozza.
Amikor nem rover 75-ot valasztom a tipus listaban hanem bmw320d common rail, akkor elindul a flash olvasas, de a merete csak 48kbyte ami kicsinek tunik, es hex editorral bele nezve nem talalok semmi infot az ecu tipusarol, szoval ketlem hogy az jo lenne, vagy ha jo, akkor tuti nem full flash, hanem csak egy kis reszlet
Ezutan azt olvastam valahol, hogy Galletto1260 flasherrel lehet flashelni az en ecu-mat. Vettem egy olyat is, de azzal sem mukodik Amikor az ecu adat gombra kattintok, kiir a program nehany sorban egy csomo pontot, aztan amikor a flash olvasara kattintok, azt irja hogy nem tudja megnyitni a portot.
A laptopon 32bit-es win8.1 van. Allitolag xp kene hozza de szerintem nem XP-re van ez korlatozva hanem 32bit-es rendszerre. Eddig minden program mukodott 32bit-es win7/8-on amire azt mondtak hogy csak xp alatt mukodik.
Kerdes az, hogy mukodnek ezek egyaltalan az en autom ecu-javal?
Ha igen, akkor tudnatok irni nekem egy reszletes leirast, hogy hogyan?