Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_c_ Creative Commons License 2016.07.22 0 0 152349

Akit érdekel (és hogy ne csak bölcsészek gyarapítsák a karaktereket a fórumban):

2009-es Ford Focus 2.0 Tdci P2002 hiba:

DPF nyomáskülönbség érzékelő szenzor adta meg magát.

ForScan lite nevű andoidos proginál DP_DPF paraméter menet közben fixen 0-t mutatott majd elvittem szervizbe ahol a BOSCH diagnosztika ugyanezt a hibát detektálta.

3M5A-5L200-AB számú alkatrész az aksitól balra (kocsival szemben állunk).

 

Előzmény: _c_ (152194)
Roadkill Creative Commons License 2016.07.22 0 0 152348

Fiat albea 1.2 16V 2005.

Sikerült egy elég szar rajtot vennem és megpattogtattam a bal kereket. Elvettem ahogy tudtam adott szituban, felváltottam és azt tapasztaltam, hogy gyorsításkor határozott norgó hangot ad és vibrál. El is könyveltem, hogy valamit itt szétlőttem...gondoltam most már mindegy, ha nagyon meg akar állni úgyis meg fog.

1km és egy kanyar után viszont látszólag elhagyta. Alánéztem-megrángattam de semmi hibát nem látok, minden egyben lévőnek látszik.

Arra gondolok a belső féltengelycsuklót "megrendezhettem" kicsit aztán kimozogta, mert ha váltó-difit szétcsaptam volna, az nem is igen hagyja abba.

Ti megnéznétek valamit tüzetesebben, vagy egyelőre örüljek és kész?

 

Robi53 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 152347

Szervusztok,

Esetleg tud valaki adatokat/javaslatokat adni?

A kettős tönegű lendkerék ellenőrzéséhez a tűréshatárokra lenne szükségem:

- szabad szög - "Szabadszögként azt a  szöget értjük, amellyel az elsődleges és a másodlagos lendkerék egymáshoz képest elfordítható addig, amíg az íves rugók rugóereje működésbe lép"

- axiális billenés (billenési játék) - "A  billenési játék alatt azt a  holtjátékot értjük, amellyel a  ZMS mindkét tömege egymástól el- vagy egymásra billenthető"

 

Nem ismétlem meg korábbi hozzászólásaimat, de (mivel tudom, hogy ezek a határok gyártmányonkétn/típusonként akár eltérők is lehetnek), fontosnak gondolok néhány dolgot ide ollózni:

 

"Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval."

 

"- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem. A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve,... . Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg...."

 

"Most már,

- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és

- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek

- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közben/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is."

 

Kinyomócsapágy csere van előirányozva.

Közben feltétlen ellenőriztetni (sőt, ellenőrizni) akarom a mára 14 ekm-t futott "új" lendkerék állapotát.

Kutakodom a weben, de nem találok konkrét adatot a szabad szögre és billenésre, pedig ezen túl gyakorlatilag semmi fogódzkodó nincs, hacsak szemmel nem látható egyéb baj (zsírkilépés; a dörzsfelület állapota (pl. termikus terhelés, hőrepedések); zajfejlesztés; a tengelykapcsoló állapota) nincs.

pl.:http://www.unixauto.hu/Dok/Szerviz_Info/LuK%20DMF.pdf ; http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/brochure_1/downloads_5/luk_5/luk_failure_diagnosis_140612_hu.pdf 

 

 

cam aro Creative Commons License 2016.07.21 0 0 152346

febi, fai jo.

bsg is ha egyre gondolunk. 

a tobbit nem osmerem. 

Előzmény: Joci 73 (152343)
cam aro Creative Commons License 2016.07.21 0 0 152345

hajtokar. 

Előzmény: cam aro (152341)
fourwheels Creative Commons License 2016.07.21 0 0 152344

Gyárit! Nem olyan veszélyes árban!

Előzmény: Joci 73 (152343)
Joci 73 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 152343

Üdvözletem! véleményeteket kérném,astra g láncos motorokhoz melyik vezerműlánc szettet érdemes megvenni ? (dayco,febi,swag,bgs,fai).Köszi,ha megosztjátok tapasztalataitokat.

cam aro Creative Commons License 2016.07.20 0 0 152342

sooorry... botlik a pap. 

 

 

Ford Ranger. 

  • Engine code: WL-C
  • ('06)
  • 2.5 TDCi
  • 105 kW (143hp) 3500 rpm
  • (2006-2011)
Előzmény: cam aro (152341)
cam aro Creative Commons License 2016.07.20 0 0 152341

ford ranger 07". 2.5 tdci. 

 

van ezeknek valami tipusbetegseguk vezerles/szelepemelok,  dugo/csapszeg temakorben ? 

egy henger csattog mint a rossebb.

inditozas kozben nem, menetkozben igen,. leallitas kozben igen. 

injektorok uza ellatasa egyesevel lezarva.. hiba marad. 

Aleko Viva Creative Commons License 2016.07.20 0 0 152340

Galletto1260-nak simán kell tudnia mindenféle cécó nélkül.

Előzmény: anonym1s (152320)
cam aro Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152339

:D

 

Előzmény: mica-r (152338)
mica-r Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152338

Stimmel! A Yorkshire-i lápvilágban vannak, meg itt k európában :-)

Előzmény: cam aro (152332)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152337

bármi lehet és az ellenkezője is

én legvalószínűbbnek a fékek berohadását tartom

vedd ki a betéteket tisztítsd ki a fészküket hogy könnyen mozogjanak és a féknyereg csúszkáit is járasd meg

Előzmény: varjúistván (152336)
varjúistván Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152336

Előzmény nélkül jött elő a probléma, ezért feltételezem, hogy a fékdugattyúk nem álltak be hirtelen mindkét oldalon. A fékcső megnyitás jó ötlet megnézem. A szervódob rúdja el tud állítódni valamitől?

Előzmény: Quattroman (152335)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152335

nyomás van az első körben? ha megnyitod a fékcsövet elengedi? akkor sem biztos hogy főhenger lehet hogy a szervodob rúdja nyomja picit a dugattyút. ha meglazítod az anyákat kiderülhet.

amúgy lehet hogy csak a dugattyúk szorulnak a kerekeknél

 

Előzmény: varjúistván (152334)
varjúistván Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152334

Jó napot!

 

G astra 2001 1.6 8v no-abs azt csinálja, hogy az első fékek folyamatosan fognak. Meg lett emelve kerekenként, a hátsó kerekek (dobfék) teljesen szabadon forognak. Főfékhenger csere? 

cam aro Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152333

ki tudja ezt latatlanban ? 

 

ami biztos, az az automento. 

ott nincs teged terhelo  -esetleges- baleset. 

Előzmény: jocovill1 (152326)
cam aro Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152332

-temat nem erinti -

 

egy angol fosch. 

iit mar darab sincs beloluk..(pedig follegvárjuk volt :)  evolucio dolgozik. 

Előzmény: mica-r (152323)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152331

Tevedes, ezek tulnyomoreszt egysegesitett megjelolesek a kapcsrajzokon, DIN szabvany szabalyozza oket:

https://de.wikipedia.org/wiki/Klemmenbezeichnung

A Klemmet pedig mindenhol Kl-nek roviditik, nem csak a BMW-nel. Sot, az angolok is KL-t irnak sokszor, mert sokkal egyszerubb kiirni, mint azt, hogy "terminal", es a "Kl.30" is rovidebb, mint a "hot at all times".

De akinek ezek az alapfogalmak nem tisztak, annak nem programozokabelre, hanem nehany szakkonyvre lenne szuksege elso korben.

Előzmény: Törölt nick (152330)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152330

KL" in bimmerspeak refers to the ignition "terminal" positions. For many, the terms "run" & "accessory" still raises questions...because it doesn't plainly explain which ignition positions they are for those that don't refer to their owners manual for better clarification.

Below is some simple explanation:

  • KL 0 = OFF (ignition off position)
  • KL R = ignition position 1 ("run" - some electonics & modules are powered up)
  • KL 15 = ignition position 2 ("accessory" - all electronics & modules re powered)
  • KL 30 = ignition position 3 (where the ignition defauts after starting the engine)
  • KL 50 = ignition start position

Namost mivel az autó nem bmw, ennyiféle lehetőség nem lesz, kulcs nulla, kulcs gyujtás, indítás.

 

Eleve nagy parasztvakítások ezek a flasherek, az olcsó mindehol árult változatok pedig az eredeti cuccok klónjainak a klónjai, esetleges HA egyáltalán működnek.

 

Ismernek egy (nagyon gyakoriakból egy pár nagyon elterjedt) ecu kódot, és pont.

Márpedig ez azon alapul a vezérlő ÖNMAGÁT flasheli meg, a kütyü csak egy protokollfordító ami az ecu-val kommunikál, pontosabban a benne futó bootloaderrel.

 

És akkor ehhez még hozzájön a "fizikai réteg", ugyanott, ugyanúgy, ugyanolyan koreográfia szerint kell-e csatlakozni egy adott autóhoz, mint X évvel azelőtti verziójához...

 

Egyébként meg a sikeres kiolvasás és felülírás után pont hihetetlen károkat lehet okozni, szóval aki addig nem jut el, mi ez és hogyan működik (vagy épp mitől nem működik), elképzelni nem tudom mit szeretne flashelni és mire.

 

Az hogy bosch DDE x.x például egy nagyon általános gyűjtőnév, olyan mint pl a "motronic 4.3"

kb 222féle kinézetű, dobozú, lábkiosztású, nyáktervű, fw-el programozott vezérlőt hívnak ugyanígy.

 

anonym1s Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152329

Igen, edc15 dde4. Ezt a "20A-es tolto, Kl.15 raad" mondatot nem igazan ertem. Le tudnad irni reszletesebben?

Előzmény: Törölt nick (152324)
anonym1s Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152328

Probalnek, de sajnos nem ismerek egy modernebbet sem. Tudsz ajanlani valami modernebbet?

Előzmény: mica-r (152323)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152327

Vagy Kl.15 helyett Kl.R-en van, ezert nem kommunikal.

Előzmény: mica-r (152325)
jocovill1 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152326

Szevasztok!

Van egy ford escort 1,6 kombim 1999-es. Van vele egy olyan problémám, hogy felfele váltáskor főleg 1-ből 2-be a kuplung kinyomásakor hirtelen elkezd jobbra vagy balra húzni. mi lehet a probléma? Nem mertem hazamenni vele otthagytam egy aldi parkolóba. Autómentő vagy eldöcöghetek vele egy szerelőig? Köszönöm a válaszokat.

Jocó!

mica-r Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152325

Valami olyasmi, edc15 lesz a száma alapján saccra. Gondolom a távolkeleti kiolvasó bigyó régebbi az autónál, ez is számíthat.

 

Előzmény: Törölt nick (152324)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152324

Ez vmi DDE4 alapu cucc lesz, E46 korabeli, szvsz itt mar nem kell rovidre zarni semmit.

20A-es tolto, Kl.15 raad, es onnantol a teszter intezi a bootloader resetet, az azonositast, majd a flashelest.

Előzmény: mica-r (152323)
mica-r Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152323

Igen, elvileg boot módba teszi, de vannak néha modellek, amiknél ezt más módon csinálják. Speciel ilyen autót még nem láttam közelről, úgyhogy konkrét infót nem tudok adni. esetleg próbáld valami modernebb kiolvasóval.

Előzmény: anonym1s (152322)
anonym1s Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152322

Szerintem a flasher azzal kezdi az olvasast/irast hogy boot modba teszi az ecu-t ha tudja, amit meg nem tud, annak segiteni kell, ossze kell zarni vagy letestelni (ez sem vilagos szamomra) valamelyik labat az ecu vezerlojenek, hogy boot modba tudja rakni a flasher, azokat hivjak boot modosnak, de a rover75-rol sehol sem irjak hogy kezzel kell boot modba rakni.

Bocs hogy felreerthetoen fogalmaztam az elso hozzaszolasomnal.

Előzmény: Törölt nick (152321)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152321

Minden vezerlot bootloaderbe kell kuldeni flasheles elott.

Egy eppen futo alkalmazast megis hogy akarsz felulirni?

Előzmény: anonym1s (152320)
anonym1s Creative Commons License 2016.07.19 0 0 152320

Sziasztok.

 

Van egy 2005-os Rover 75 cdti (dizel) autom, a benne levo ecu tipusa NNN500340 (0281010811)

Vettem egy KWP2000+ nevu ecu flashert hogy lementsem az autom ecu tartalmat de nem mukodik vele. Amikor kattintok az ecu adatok gombra, kiolvas valamit de szerintem az sem helyes, aztan amikor a flash olvasara kattintok  jon az "internal hardware error" uzenet es nem csinal semmit.

Kerdeztem az eladotol mi a teendo ilyenkor, azt valaszolta, csak boot modban lehet flashelni, de arrol nem irt semmit hogy hogyan, es az en autom ecu tipusanal nincs ott a "boot mode" felirat hogy csak ugy lehet, szoval ketlem hogy az eladom ert hozza.

Amikor nem rover 75-ot valasztom a tipus listaban hanem bmw320d common rail, akkor elindul a flash olvasas, de a merete csak 48kbyte ami kicsinek tunik, es hex editorral bele nezve nem talalok semmi infot az ecu tipusarol, szoval ketlem hogy az jo lenne, vagy ha jo, akkor tuti nem full flash, hanem csak egy kis reszlet

 

Ezutan azt olvastam valahol, hogy Galletto1260 flasherrel lehet flashelni az en ecu-mat. Vettem egy olyat is, de azzal sem mukodik Amikor az ecu adat gombra kattintok, kiir a program nehany sorban egy csomo pontot, aztan amikor a flash olvasara kattintok, azt irja hogy nem tudja megnyitni a portot.

 

A laptopon 32bit-es win8.1 van. Allitolag xp kene hozza de szerintem nem XP-re van ez korlatozva hanem 32bit-es rendszerre. Eddig minden program mukodott 32bit-es win7/8-on amire azt mondtak hogy csak xp alatt mukodik.

 

Kerdes az, hogy mukodnek ezek egyaltalan az en autom ecu-javal?

Ha igen, akkor tudnatok irni nekem egy reszletes leirast, hogy hogyan?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!