Azért úgy csendben, ott a kabinban mindenki ősz volt 4 csíkkal (vagy ahogy kedves barátom szokta volt mondani: "talpig aranyban"). Lehet, hogy én gondolom rosszul, de szerintem ez nem volt egy túldöntött forduló, legfeljebb ekkora vassal nem szokás (máshol, másoknak) ilyen alacsonyan. Szerintem a legizgibb az volt, hogy bal ülésből balra kellett volna, vagy a jobból praktikusabb lett volna vezetni. Úgy látszik az airportál is kezd blikkesedni.
Kommentekben azt feszegetik, hogy Szomáliában/Mogadishuban SAM veszély miatt a pilóták igyekeznek hamar letudni a leszállást, szóval nem biztos, hogy ezért büntit kapnak. Mondjuk jó pilótának tűnik, gondolom az se terem minden bokorban arrafelé...
> A fekete dobozok beszerelésének kötelezettsége nem az utasok vagyoni helyzetéhez van kötve
Aki dúsgazdag, annak ellenségei is szoktak lenni vagy türelmetlen örökösei. Neki a fekete doboz kvázi életbiztosítás - mert rögzítené, ha turpisság miatt zuhan le a gép, így senki sem fog próbálkozni. Ha nincs a gépben, akkor nagy eséllyel csak az örökös találgatás marad, hogy baleset volt-e a vadkan? Egy olajmágnást nem vágna földhöz a fedélzeti adat és hangrögzítő beszerelésének és üzemeltetésének költsége. Ez olyan, mintha Ferrarival járna az autobahnon, de 1,6mm alá kopott gumikkal...
Ja. írja a cikk is : "They were travelling in a Pilatus PC-12 single-engine plane, which is not required to have a voice or flight data recorder, the National Transportation Safety Board (NTSB) said in a statement."
Igen, de itt nem a kompozit hasadt szét, hanem az alumínium hasa alja. S a múltkori esetben a 15.000 óra alatt elrepedt fő tartó elem is 7075-ös alumínium, és ott sem értik még, hogy honnan kap olyan terhelést amivel nem számoltak.
biztos, hogy sok gondot okoz a kihegyezett fejlesztés. ez nem építőipar, ahol a modellezés végén kijött eredményt beszorozzák egy jó nagy számmal és ezzel lebiztosították a modell és a gyártás hibáit is.
mindemellet szerintem a felhasznált anyagok is nehezítik a pontos modellezést. az alunak, vasnak, fának, egyéb hagyományos építőanyagoknak jól ismertek az alapvető tulajdonságai és azok a technológiák, amivel ezek a gyártás, megmunkálás, készre szerelés közben (adott határokon belül) módosíthatók, így a rendszer is jobban szimulálható.
bár a kompozitok egy része már szabványos, jelentősek a gyártók saját boszorkánykonyhájában kidolgozott technológiák, receptúrák, melyekkel kevés tapasztalat van, így a számítógépes modelljük is gyengébb lábakon áll. (gyakran a receptek titkosak is, ilyenkor leginkább csak a gyártó tudja jól megalkotni az anyagmodelljét) tovább nehezíti, hogy egy kompozit szerkezet műszaki tulajdonságai sokkal jobban függnek az összeállítás, szerelés módjától, mint a hagyományos építőanyagok esetén. ezt pedig nehezebb jól modellezni, mint azokat a rendszereket, melyeket alapvetően az abban felhasznált anyag határoz meg.
Az a bajom ezzel, hogy ez nem fáradásos törés, ami roppant nehezen szimulálható, hanem tisztán szilárdsági (szakító, satöbbi) ügy, amit már régóta jól tudnak számolni. Erre jön ez, meg a múltkori ügy, amikor a tervezett idő 1/3-ánál elkezdett törni egy kulcsfontosságú tartóelem, és csak vakarják a fejüket miatta.
Ez nekem azt mutatja, hogy valahol a használt eszközök (pl. számítógépes modellek) elérték a képességeik határát és a kihegyezett fejlesztések okán ez egyre gyakrabban így is lesz.
hát, nemtom, itt azért több szempontból is durván túlterhelték a sárkányt (szárnyvégek 8 méteres!!!! kitérítése felfelé, túlnyomás, törzs terhelése stb), lehet, hogy túlzásba vitték.
azt tudtam volna elképzelni, hogy szándékosan a törésig akarták terhelni a szerkezetet, hogy mennyit bír az előírásokon túl (ezugye a 777 kompozit verziója lesz, talán, hacsak)
Kitakarítottam. Etomcat felé jelzem, ha nem fejezed be a troll jellegű megnyilvánulásaidat, ki leszel tiltva a repülős topikokból! Van bőven topik a konteóid ismertetésére, tehát ne itt tedd ezt! További vitát nem szeretnék a tárgykörben, a problémáitokat pedig jelezzétek a moderációs topikban!
Heten életüket vesztették egy kisrepülőgép szerencsétlenségében Kanada keleti részén - közölte a TSB kanadai közlekedésbiztonsági hatóság csütörtökön.
Az egymotoros Piper PA-32 típusú repülőgép roncsát egy nehezen megközelíthető térségben találták meg Kingston mellett.
Az Egyesült Államokban bejegyzett gép Toronto külvárosából indult szerdán Kingstonba. A tájékoztatás szerint a pilóta és hat utasa életét vesztette. Két kanadai és öt amerikai állampolgár halt meg. Kanadai sajtóértesülések szerint egy háromgyermekes amerikai család volt a fedélzeten a két kanadai állampolgár mellett.