Keresés

Részletes keresés

mind_the_gap Creative Commons License 2001.10.28 0 0 15
Üdv!

Én Berlin felett, Birkenwerderben láttam olyat, hogy a vonat elment a kisváros határáig, ott ha nem is a föld alá, de lesüllyesztve lopakodott be annak központjába, majd elhagyva a települést, ismét felemelkedett a föld szintjéig. Hogy mire volt ez jó?

A vonatállomás a központban volt, a keresztutak minegyike átment a vonat felett, aránylag jól el volt szigetelve a vonat zaja a kisváros csendjétől.

Ahogy a kivitelezést néztem, az nem manapság történhetett. Valakinek már korábban leesett...

A vonatsín bővítése ellen mindenképpen tiltakoznunk kell. Nem kell nekünk mégegy vágány, sőt a jelenlegi is sok már...

ppapa Creative Commons License 2001.10.26 0 0 14
Nem kívánnék akadékoskodni, de a térkép sima, a valóságban viszont a két vasútvonal között egy hegy van. Nem tudom elképzelni, hogy azon keresztül ment volna a vonat. És vajon mi célja lett volna az összeköttetésnek? A törökbálinti vonal minden bizonnyal a hegybe ment bele. Sőt, szinte biztos, a semmibe(!) tűnt el.
Jó lenne egy vasutast idehívni, vagy egy vasutas topikban megkérdezni a szétváló vonalak titkát.

ppapa

Előzmény: cyber.greg (11)
ZsombiGy Creative Commons License 2001.10.26 0 0 13
Ha valami eszembejut, vagy információm jön, akkor én is hozzászólok ide is.

Üdv
Zsombi

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.26 0 0 12
Sasszem mindent lát :-)

Pont az 58-adikon volt nyitva :-)

Igen, amit mondasz, az teljesen ésszerű magyarázat a múltra. Most már csak a jövőt kéne megtalálni. Híve vagyok a vasútnak, különösen, ha a mainál sokkal kulturáltabb szintre lehetne emelni a magyar vasutakat. Tartsunk meg amennyit csak lehet, sőt fejlesszük. Viszont át kellene gondolni, hogy a jelenlegi és a jövőbeli magyar valóságban melyik vonalakra és milyen formában van szükség. Hatalmas érték volt például a XI. kerületet behálózó vasúthálózat. A Kelenföldről az Andor utcán át elvileg még ma ie el lehetne menni vonattal a Hunyadi úti Mercedes telepig, de a sínek között néhol már fák nőttek. Kérdés, hogy ezeknek a vonalaknak, amelyek bementek minden ipartelep udvarára, lesz-e még a jövőben létjogosultsága, tehát hogy a jövő letéteményesei vagy a fejlődés akadályai-e. Kíváncsi lennék, a XXII. kerület iparvágányai közül melyik van még használatban, és van-e olyan, ami ma alszik, de még használatba vehetik.

Előzmény: cyber.greg (11)
cyber.greg Creative Commons License 2001.10.25 0 0 11
Nézz meg egy Budapest-térképet!
A spirál, nagyalakú Cartographia atlaszban az 58. oldalról van szó.

Ahol az északi sín elkanyarodik az M0-tól, ott menj tovább az M0-s mentén.
És ahol az M0 vesz egy szélsőbalost Törökbálint alá, HOPP!, a semmiből előtűnik egy vasúti sín, ami felmegy a bécsi vonalig M1-M7 elágazásnál.

Tehát tutkó, hogy össze volt kötve a kettő, ezért volt szükség az északira.

A délire meg azért, mert van ott egy (vagy több) iparvágány ot annál az izénél ott lenn.

Előzmény: Törölt nick (7)
ppapa Creative Commons License 2001.10.25 0 0 10
Kedves slr!

Felvetésed mellünkbe vágott. Körbekérdeztem néhány régi budafokit, mindegyiknek leesett az álla, hogy tényleg. Gőzünk sincs, hogy mi lehetett az oka a nyomvonal alakulásának. Mi így szoktuk meg, eszünkbe se jutott, hogy lehetne másképp is. De igazad van. Hatalmas területek szabadulnának fel a közös nyomvonallal, a földalattiról nem is beszélve.
Érdekes, ahogy megemlítettem a földalatti vasút lehetőségét, rögtön az jutott mindenkinek az eszébe, hogy milyen jó lenne hozzáférni a Dunához. Másodjára meg a nagy szabad területek.
De erről majd még részletesebben. És csak találunk valakit, aki elfogadható magyarázatot tud adni a nyomvonalra.

Üdv: ppapa

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.25 0 0 9
Nem vasút, de közlekedés. A Hárosi Duna partján utat építenek. Ez valószínűleg a kerékpárút hiányzó szakasza lesz a Növény utcától az M0 hídig. A földmunkák elég nagyszabásúnak tűnnek, az alapján az sem kizárt, hogy autóval is járható utat építenek a Dunatelep, a Horgásztelep és a yachtklub összekapcsolására. Kép itt látható, a 4. hozzászólás 3. képsorában.
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.25 0 0 7
Budafok-Háros vasútállomásnál ketté válik a délre menő vasútvonal, hogy később Érden egyesüljön, közrezárva egy szigetet, amiben Nagytétény és Érd egy része van elrekesztve. Tudja valaki, mi a szerepe annak, hogy két, közel párhuzamos pályán közlekednek a vonatok? Az avatatlan szemlélődőnek az a benyomása, hogy az egyik nyomvonal felszámolásával, a másik bővítésével csökkenne a leküzdendő akadályok és a zárványban ragadt gondok száma.

Persze ha jó oka van a kettős vonalvezetésnek, azt szívesen megérteném. Elmagyarázza valaki?

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.24 0 0 6
A vasúthoz nem sok köze van, de a kerület közlekedéséhez igen: ez a kereszteződés elég érdekesen van megoldva: a Shell kúttól (a Camponától) A Jókai út felé haladva a balra kanyarodás egy elég izgalmas mutatvány. Aki járt már arra, érti. A kép aranyos helyi vonatkozása a tűzoltótorony. Nem sok helyen látható már ilyesmi. Barátságos, ahogy a domboldalt kémleli.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.24 0 0 4
Nagytéényről Budatétényre egy meglehetősen zűrös csomóponton lehet eljutni, ami még csomópontnak sem mondható: a Nagytétényi út, Rózsakert utca, Minta utca és a vasút találkozási pontjánál többféle helyi és helyközi busz áll meg, lezárva a kereszteződést és szabálytalan előzésekre, kikerülésekre ösztönözve az autósokat.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Ez a 114-es ma reggel a Rózsakert utcából próbált balra nagyívben a Nagytétényire kanyarodni. A tőle balra lévő megállóból a 3-as már elindult volna, amikor valaki még gyorsan megelőzte. A 114-es vezetője ezt nem látta, elindult, és lett egy nag csattanás. [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n], elkapta a szürke autót. A rendőrök egy percen belül ott voltak.

Mindez a zűr nem lenne, ha a vasút a föld alatt lenne, és ezen a helyen egy rendes körforgalmat lehetne kialakítani.

Ha a vasút a föld alá menne, hatalmas területek, amelyek most [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] így néznek ki, megközelíthető, parkosítható, sétálható kultúrterületté válhatnának.

ppapa Creative Commons License 2001.10.23 0 0 2
Hoppá! Szervusz slr!

Nem is lesz gond, ne félj. Megoldjuk.

Üdv: ppapa

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.20 0 0 1
Ha vasút is ilyen tempóban süllyedne, már nem is lenne gond :-)
Kiky Creative Commons License 2001.10.19 0 0 0
Nekem az M0-ról szóló mondatod tetszett benne :)
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.19 0 0 topiknyitó
A történelemben felvirágzó és lehanyatló települések sorsát határozta meg a közlekedés. Városok emelkedtek a semmiből ott, ahol volt közlekedés, megyeszékhelyek váltak jelentéktelen kistelepüléssé ott, ahol egy újfajta közlekedési módot (például annak idején a vasutat) elutasított a város polgársága.

Budafok-Tétény a főváros peremkerülete, páratlan adottságokkal. Van itt folyópart, síkság, fennsík, domb, völgy, természetvédelmi területek, borvidék, történelmi polgárváros, páratlan szépség és csúnyaság.

A közlekedés mostanában nagyon izgatja a helyieket. Van, aki óvja a kerületet a túlzott forgalomtól, hogy megőrizhesse békés kisvárosi hangulatát. Van, aki szerint a közlekedés javítása lenne a kerület fejlődésének kulcsa.

Tény, hogy a kerület egy sziget. Keletről a Duna határolja, délen az M0 autóút képez áthatolhatatlan határt, leválasztva a kerület egy kisebb részét is, a vasút pedig úgy veszi körbe és járja át, hogy leválasztja a fővárostól, de még kerületen belül is elzárt szigeteket alakít ki. Az így körbezárt kerületnek kevés ki- és bejárata van, és azok is siralmas állapotban vannak. Az egyetlen, nevezetes felüljáró már szinte járhatatlan, de nem is tervezik bővíteni. Pár csonka, keskeny aluljáró-féleség enged némi közúti forgalmat átszűrődni a kerület sejtfalán, máshol pedig sorompók egymásutánja kényszerít pihenőre buszt, személyautót, tűzoltót. Gyalogosnak ezen a falon (a vasúton) átdiffundálni kevés esélye van, hacsak kockára nemteszi az életét.

Ha megvalósul a vasúthálózat rég óhajtott nyitása a helyi forgalom irányába, a sínek forgalma sűrűsödik, a sorompók még áthatolhatatlanabbá válnak. Meredeken hangzik, de szerintem a vasutat a föld alá kellene süllyeszteni. Egészen új dimenziókba kerülne Budafok-Tétény. Parkok, sétautak és közutak jöhetnének létre. Emberi módon városiasodó részek válhatnának a zokból a széles sávokból, amelyek ma gondozatlanul termelik a gazt és semmire sem használhatók, mert a vasút vonalát sem megközelíteni, sem keresztezni nem lehet. Amatőr magánvéleményem szerint ez a nagyszabású lépés a következő évtizedekben elkerülhetetlen, de szakmai körökben egyelőre csak fanyar mosolyt és rezignált legyintést váltott ki a vasút lesüllyesztésének ötlete.

---------------

Hátha érdekel valakit a téma. Én nem leszek topicgazda, nem is értek a témához, csak egy ötlet volt. Süllyedjen ha kell, vagy éljen ha érdemes, csapódjon máshova ha van már ilyen topic.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!