Sziasztok Szakik! Tudom, lerágott csont, utána is olvasgattam már, de szeretnék mégis egy kicsit több infót.
Golf IV, 2001, 1.4 16V, AXP motorkód, sötétzöld, megkímélt állapot, valós 155 k. km. , 150k km-nél váltóolaj csere szervizben.
Szóval. A váltónak semmi baja, nem recseg, könnyen vesz minden fokozatot, tehát tünetmentes. Milyen előjelei vannak, ill. lesznek a meghibásodásnak (szegecstörés)? Szedessem most szét a most még jó váltót, füleljek folyamatosan, hogy milyen új gyanús zajok vannak, ne foglalkozzak vele, adjam el most?
az oldaltszelepeltben is van pumpa de az csak játék, egy excentercsapon forgó szemes cső amiben a forgattyúsház oldalában horgonyzott "dugattyú" pumpál
Ezt a motort nem ismerem (nekem annak idején egy kisebb "öccse" szolgált egy fűnyíróban), van ebben olajszűrő?
A "gyerek" motornak nem volt olajszűrője (legalább is én nem találtam semmi olyasmit :))..... ) így erősen indokoltnak tartottam a gyakori olajcseréket.
Az első alkalommal a bütyök tört le és jött ki a blokk oldalán....
Másodszorra az autószerelő kételkedett és bikázgatta, míg csak átfordult egy újabb törés árán...
Gyári bele való olajpumpás a tengely.
Most, hogy megdupláztattam a hézagokat nem tapasztalni a jelenséget. De mivel nem látok bele,hogy mennyi a dinamikus érték , frusztrál, hogy megint csak idő kérdése az újabb kár.
Valószínű itt is a cherokee vs. land cruiser esete forog fenn.
Én valahol egy ezredfordulós Subarus karbantartási leírásban láttam olyat, hogy az automataváltó olajszűrő házának az épségét-tömítettségét kell ellenőrizni, ha az oké, nincs szűrő csere.