Eddig jól működött, és hirtelen nem engedi a levegőt a tartályba. De nagyon lassan feltől és ha ilyenkor fékezek akkor nem engedi le a levegőt a munkahengerekről. Jelenleg szét van szedve.
Szia!A pótkocsi kutyafejbe tölts 1/2deci motorolaj és fékolaj keveréket aztán csatlakoztasd a traktorhoz és adjál levegőrá,majd fékezges.Próbáld meg amit itam!
HELLÓ.Szerintem addig ne csinálj semmit amig nem nézed meg, hogy a rádió hova van kőtve,melyik áramkőről veszi az áramot.Nekem is volt ilyen problémám az 550E -en,zúgott,nekem az volt a baj ,hogy a fűlke szelőztető ventillátora volt kőtve,vagyis annak az áramkőrére.Elkőtőttem az akumlátorra kőzvetlen,az áramtalanitót persze nem hagytam ki.PRÓBA..................EZ CSAK TIPP................
Na mondjuk ma meg tegnap nem volt azért annyi de előtte naponta tényleg le jött a 20- 30 mm, de kissebb körzetekbe pl ahol a képen a naprát meg a búzát agyonverte a jég ott azt mondják 70mm volt, olyan jég volt hogy az egyik tanyába a csirkék nem tudtak elbújni annyi idejük nem volt agyonverte őket .
Elég rossz volt a helyzet akkor, éppen a héten meséltek a kolegák erről az évről, pont akkor hoztak a céghez 4 új kombájnt, mindegyiknek letört a lépcsője abban az évben.
AHOGY jÓZSI73 MONDJA , és ez pont aratási időszakba, nagyon sok mindenkinek kint maradt a termése(nekem is a nagyrésze), egyszerűen elsüjjedtek a kombájnok hetekig, hónapokig nem lehetett a földekre menni.
Nekem a 80 on régebben ilyen antenna volt. Azon nem volt alul az a fekete nem tudom mi ugyan ilyen alul tekercselt volt, itt szabolcsba 3 frekvencián fogta a danubiust, hála egy nagyokos traktorosnak elkérte a gépet keresztapámtól és b......ot össze tolni az antennát. 8db-ban hozta vissza az ipse.
Pl egy délután annyi eső jött le, hogy három napig vízben állt a fél város. Volt fél nap jó idő, akkor égetett a nap, aztán elkezdett esni és délutántól reggelig ömlött az eső.
A véleményem szerint interferencia(ha van valami rádiótehnikus ismerősöd az tudja orvosolni valamilyen zavarszürő ellenálással,vagy kondenzátorral).De ez csak az én véleményem.
Na de ez még nem minden, ahol nem volt jég ott temérdek vetésfehérítő van a búzámon, és a hab a tortán hogy az őszi durumbúzám (azt se verte jég) tiszta gomba , már egy hete megvan a gombaölő de nem tudom csinálni, és úgy el hatalmasodott rajta hogy abból már nemigen lesz semmi. ÚGYHOGY EZ AZ ÉV 00000.
Az első lehetőséget inkább nem kommentálom , az antenna nem hiszem hogy rossz mert direkt a drágábbat vettem. Az a gond hála a korrupt ORTT döntésnek tavaly , a danubius és a sláger megszűnt, az utódjuk halgathatatlan, egyedül a Juventus jó de annak meg nem túl jó a vétele itt pest megye szélén, és elég ha bekapcsol a klíma és már zúg is meg sistereg. Igazából az érdekelne hogy van e olyan zavarszűrő vagy jel erősítő amivel érdemes foglalkozni.
Nem valami szép látvány így leverve a növény. Nálunk is esik , a héten még nem volt egy nap sem hogy ne esett volna. Szerencsére még megúsztuk jég nélkül. A kukoricát még nem tudtam elvetni, se permetezni a gabonákat. Pedig lassan már kaszálni is kellene.......................
1999 nekem is rossz emlékeket hagyott...............................
Üdv mindenkinek. Itt pest megyébe 1 hete folyamatosan esik egy kis (sok) jéggel megspékelve, ezalatt AZ EGÉSZ ÉVI CSAPADÉKMENNYISÉG leesett, őrület kezd 1999-re emllékeztetni.
Hát igen, ilyennel ha fülkéig ér a sár a gémmel akkor is kilehet "löködni" a gépet.
Más: Vettem IFA pótkocsi fékszelepet. Az a baj állt elő, hogy nem engedi a tartályba a levegőt. Hirtelen ráengedem a nyomást akkor nem megy át semmi. Ha lassan engedem fel a fékpedált vagy kicsit nyitom a csapot a fejnél, akkor megy bele. Ha így megtöltöm a pót tartályát és hirtelen rálépek a fékre és elengedem, nem engedi le a nyomást a munkahengerekről. Már négyszer szétszedtem, próbáltam vele csinálni valamit de semmi. Rohadt utángyártott szar. Ha valaki tud irjon valami ötletet mi lehet a probléma.
ha már dolgoztok netán valakinek hibás a gépein valami amiben tudok segíteni
van 2db permetező nyomásszabályozóm (HARDI permetezőé 60bar-os)
2db F209 csapágyházam 4db FL208 csapágyházam 2db YAR209 (UC209) SKF csapágyam (a csapágyak és házak FALC szárzuzohoz lettek rendelve) ha valakit érdekel mail-t irjon
Üdv! Szépen dolgozik a permeteződ.Minden sort két oldalról megszórsz vagy csak minden 2. sorban mész el a permetezővel? Azért kérdem, mert a videón úgy látszik, mintha 4 sort vinne egyszerre a gép?
Hát de, eltaláltad. Csakhogy itt a mai elfoglaltság az esernyőtartás volt, meg a multheti is ,MEG ÚGY NÉZ KI HOGY A JÖVŐ HETI IS AZ LESZ A FENE EGYE MEG.
Az azért van hogy ha motor elér egy bizonyos ford. számot és megjön a turbónyomás a szívórendszerben akkor + kaját ad, így kis ford.-on még nincs turbónyomás nem füstöl a motor. Ha nem turbós adagolót teszel rá és nem adsz neki+ kaját gyengébb lesz a trakid, ha meg adsz neki akkor 1200-1400-ig füstölni fog, ennyi.
ráfutófék meg van hozzá,csak rá kellene állítani nekem az a bajom vele hogy igen elől van a híd, és ha meg van pakolva akkor nagyon lejt hátra, feszegeti a traktor hátulját.
Jók az ilyen kocsik nagyon,nekem is van csak az a baj hogy féknélküli,de azóta nem használom mikor egy nagyobb lejtőn keresztbelökte a traktor hátulját és majdnem felborultam.
Üdv.Eddig csak jót tudok mondani róla.Nagyon jól zárnak,por nincs bennük.A fényük nagyon jó.Közelébe sem ér a másik kisebb fajta rácsos.A 2 közt az ár pedig nem nagyon tér el.Nem olcsó,de éri az árát.
Köszönöm ,akkor lehet beruházok rá mert ez a régi álandóan porosodik, meg még halogénnel sem világít valami jól, ráadásul már belül a cróm is kezd leválni.
Köszöntelek. Nagyságrendekkel jobb a régi kockától,azt hetente kellett tisztítani a portól ezek jövő hónapban lesznek 3 évesek de egy szem por nincs bennük,gyárilag halogén, jól világít.
Üdv mindenkinek. CSABY68 LÉGYSZI MONDJ MÁR VALAMIT AZ ÚJFAJTA KOCKA LÁMPÁDRÓL!!!! Jobb mint a kissebb fajta? jobban világít mint a régi kissebb kocka? porosodik belülről?
Én se tudok egy helyet se ahol forgalmaznának, de lefényképezni nem hiszen hogy letudom mert pécsen a nagyárpádi utat kaszálta és lassan elmentem mellette autóval akkor láttam. De 100% hogy 800-as volt és új.
Ez érdekes én is kerestem már ilyen gépet de Magyarországon újat nem találtam vagyis nem forgalmaznak sehol. Ha lesz majd módod akkor fotózd már le légyszíves.
Igen 800 volt ráírva, és nem hajtott hidas. Ugyan olyan mint a képen amit beraktál csak újabb kiadás, nagy szögletes lámpák meg a 800 felirat felett volt az mtz-s jel is. A gumija is olyan mint a képen, oldalburkolat is rajt volt. Látszott rajta hogy zsír új.
Üdv! Jó a 24v-os indítás sőt a legjobb az mtz-éhez. De ha télen nem használja a gépet akkor tökéletes az áttételes is. Olcsóbb megoldás. A 24v-os megoldás drágább, de sokkal jobb.
Nincs véletlenül valakinek Kertitox axiál ventilátoros permetezőhöz kezelési és karbantartási utasítása vagy alkatrész katalógusa esetleg prospektus is jó? Én csak adatokra lennék kiváncsi. Pl.: szivattyú teljesítménye hány litert tud percenként és hány bárt maximum, Ventilátor mennyi levegőt szállít azaz köbméter/óra.
Ezt már rég nem tudják eladni. Valami öszvér szerkezet. Egyszer süllyed meg az egyik oldal és már borul is.Nameg a vékonyka gólyalábakra baromi nagy suly eshet ha a gép sulyát és az oldalanként cca 2-2köbös tartály tele súlyát összeadjuk. Az viszont biztos,hogy ezzel napraforgót is lehet reglonozni. :D
Még múltkorába beszéltél róla hogy nem lehet kapni Magyarországon új 800-as mtz-t mint a képen. A napokban láttam a KPM-nek rézsűkaszával vadi új volt.
Mint régebben az 550E-t meg a 80-asokat is vitték mint a cukrot. Pl.: sorművelés boronálás műtrágyaszórás permetezés közúton pótkocsizás stb. Meg olcsóbb is lenne kisebb gazdaság is be tudna fejleszteni rá. Pl egy ilyen 550-sbe vagy 570-esbe én is beruháznék ha elfogadható áron lenne.
Ismerős . De szerencsére a 130 ast már a kis motort önindítóval lehetett indítani . Nem panaszkodom , viszont azt tudjuk, a nehéz gépek azok nehéz gépek .
Üdv! Igen az 552-es tovább fejlesztett változata: Mtz-592 62Lóerős 1800-as motorfordulattal, szinkronizált váltóval, 540/1000 TLT-vel, felezővel, egyeneshíddal. Nekem bőven elég lenne. Csak itt nem forgalmazzák :(
Mondjuk az adagoló elemek kopása miatt is összefojthat a gázolaj a motorolajjal. Pl.: nem megfelelően tisztán tartott üzemanyagrendszer miatt. Minden olajcserénél a gázolajszűrőt is cserélni kell és akkor nem lesz ilyen gond. Pár száz forint befektetés az egész. Most meg jó pár tízezres, mert összeb@szta a motorolajat is.
Még nem volt hozzá nyulva gyárin van a kaja,nem rossz,de majd állítatok rajta,a porlasztói nem fainak azok voltak már kiszedve aztán amit meg beletettek az se jobb valami utángyártot csúcsok lehetek van egy másik egy barátomnak annak állítotak az adagólóján az nagyon jól harap már 1000 fordulattól is mentem vele
Ezért írtam az adagolót :."a 952es kékeset füstöl és hebeg nem pörög egyenletesen.
mi lehet a baj?
adagoló 1 éve volt felújitva,új levegőszűrő betét,de a gázolajszűrőt nem tudom milyen állapotú ez okozhat ilyen gondot?" És itt a másik:"a 952es motorjában az olajon kívűl gázolaj is keveredett mert folyékonyabb lett meg a szine se olyan mint kéne és több lett benne az olaj is.
az olajnyomás meg szinte 0 most biztos a gázolaj össszefolyás miatt.
de hol ment bele a gázolaj?"
Ezt inkább komolyabb gondnak gondolom mint a tápszivattyú.
Szia! Nekem is volt gondom az adagolóval és azt mondta nekem, hogy az adagoló élettartama kb. 4000 üzemóra, az enyém 4011 nél meg is adta magát. Fel lett teljesen újítva csak a külseje a régi.
Móta megvettük nem vittem el! mert hát elég húzós az adagolós! :( És most sajnos nagyon megkell gondolnom hogy mire adok ki! Mert ha idén sem hoz szilvám semmit se, akkor adhatok el mindent! :(
Annyira nem zavar mert vagy 1500 felett vagy 1200 alatt használom! :) és akkor nem dadog! :) Tudom nem jo szokás! de sajnos egyenlőre ez van! vagy ha megtudom csinálni akkor megbütykölöm magam és megy tovább!
Mi is így voltunk porlasztó csere mind a 4 kpl be, adagolós bácsika, és még is hebeg habog. Tartalék adagolót rá raktuk és semmi hebegés, apám szétszedte és kicserélte egy rossz adagolóéra utána az is jó lett.
Érdeklődnék hogy a 80 as MTZ-m 1200 és 1500 as fordulat közög hebeg habog! mármint a hangja ingadozik! Ez porlasztó vagy adagoló hiba? SZerintem inkább porlasztó! És hogyan lehet ezt ellenörizni? A porlasztó csucsot azt még bekell állitatni vagy az már gyári értékre állitott? Sorry a sok kérdésért!
Bagóért nem szabad odaadni, mert akkor sosem lesz tisztességes ára a meggynek.
Te sem vennél 300-ért olajat, ha megkaphatnád 80-ért. Amíg a termelők oda adják 100 alatt, addig bolondok lennének adni érte többet. Az elmúlt szezonban inkább le sem szedtem , de nem adom oda 60 Ft-ért. Mondtam is az átvevőnek, hogy annyiért ültessen magának. És nem csak a magyar, hanem a lengyel termelőkkel is össze kellene fogni, hiszen a német piacon Ők is jelen vannak. Bocs, ez nem MTZ,de viszont ezért dolgozik.
A gépnek jó hangja van. Szerkezetileg egy kicsit rendbe szeded és van egy jó traktorod. Majd legközelebb fotózol 28-ast is. A képek meg most töltödnek lefelé. Jó éjt.
Katalog mestert sajnos személyesen nem ismerem! De biztos találkoztam vele mert egész nap a dutrák között mozogtam! :) az ue-28 asról sajnos nem csináltam mert a falumban elég sok szaladgál és az nekem nem nagy élmény! de az ezres dutra meg k-700 az felénk nem jelemző! A k-700 as ugy fejzte be a napot hogy egy akácfát telibe kapott! :) lehet hogy a sör! :D De nem láttam csak hallottam meg a nyomokat is!
Az összes kép 44mb! Nem minden tárhely tud ennyi képet fogadni! Jelezz vissza kérlek hogy tudsz e ekkora méretet fogadni! HA igen akkor küldöm csomagolva!
az lehet majd lecserélem a szivatyút azt meglátjuk mi lesz,szerintem is nagyon jók ezek a képek meg a videók a kirovetznek hogy fütyül a turbója fain dutráknak is szép hangjuk van
Nagyon jó videók kár hogy a jégeső szétvágta. Ott volt Katalog is találkoztál vele? A k700-as meg a dutrák tetszettek a legjobban. Ue 28-asról nincs videód? Jöhet a többi kép is.
A minőségért elnézést kérek! Stabil járású motorok is voltak! :) 1900 as évek! Nagyon érdekesek! Az mtz-t nagyon szépen felujitották! A hangja is mint egy újnak! :) csak a tömeg miatt nem mindenhova fértem oda sajnos!
Akkor cseréljétek ki, sajnos van olyan hogy szétmegy a szűrőbetét és szűretlen gázolajat kap az adagoló, régebben én is ,a mult héten a haver járt így adagolófelújítás lett a vége. De mondjuk ettől nem kéne kékesen fűstölni, én inkább a porlasztóra gondolnék, lazítsátok meg járó motornál egyenként és amelyiknél netán abbahagyja a kék füstött ott lehet valami.
Hm... mi réz alátéttel raktuk össze. Amikor megvettük akkor mondtam a boltosnak, hogy adjon mindenhova tömítést, meg ami kellhet összerakáshoz, és azt adott, de nem volt eddig gond.
Az 1000-et és az 540-et tudtommal 2080 motorfordulat alatt adja le. A legalsó körív a motorfordulatot mutatja, a második az 1000-es TLT fordulatot, a harmadik az 540-es fordulatot. A számok szorozva 100-al.
Nem is a váltó erőssége ami , hisz több funkviós váltóház . A 6. seb . az általános fokozat talajon , a kimenő tengelyben elhelyezett 6208 csapágy ami el hagyja magát ez által fel lazul az egész váltó és már is csere , sok minden benne. Másik : egy MTZ 50 menetsebessége és teljesítménye ami nagyban befolyásolja a váltó élettartamát .
Régebben azok a gépszerelők akik a TSZ-ben dolgoztak azt mesélték, hogy a 80-as gépek váltója nincs úgy megerősítve ahogy kéne. "Majdnem" ugyanolyan erősségű alkatrészek kerültek bele mint egy 50-esé. A 82-eseknél is ez volt a helyzet. Egy 552-es váltója a lóerőjéhez viszonyítva erősebb. Sokkal több 80-as váltót szét kellett szedni mint 50-est, mert a 30 LE már sok volt neki.
Rá tapintottál a másik lényeges szempontra a hajtásláncra . Ami 60 KW hoz van tervezve . És itt jön ki az , hogy a 920 .2 a 72 , kod .sz . váltóval problémás az egész úgy ahogy van . A motor és a váltó összhangja nem nyerő .
Én úgy szeretném, hogy megcsinálnám és utána eladnám az 50-es cuccokat. Amúgy van D-241-es motor is 72Le-ős 2100 max fordulattal. Az 50-es főtengely max 2000-es fordulatot bír gond nélkül, főleg még a békebeli.
Én fölújítás alkalmával alakítottam át, hengerfejet kaptam olcsón használtat meg a többi cuccot is, a főtengej maradt . Adagoló 80-as volt rajta , ha nem alkalmazott ül a gépen akkor ez így jó, mert ugye tudjuk hogy meddig lehet nyomni, egyébkén nagyon bika gép lett. Ha jó a motorod én most is azt mondom hogy nem érdemes átalakítani azért az 5 max10% fogy külömbségért, De ha egyszer föl kell újítani akkor minden képpen érdemes.
Na az már sok. 820-ast gépet egyik ismerősünk 100 Le-re nyomatta fel. Nem is volt hosszú életű. Eladta az új motrot ami benne volt és "csináltatott" bele egy erősebbet. Persze nem is bírta sokáig. Amikor meg elvitte egy "jobb" helyre szereltetni akkor azt mondták, hogy ebbe nem is száz lovas motort tettek, hanem valami buherált 80-as volt benne. Szóval ez felejtős.
Másik sztori meg az volt, hogy valaki a 82-esbe tetetett egy IFA motort. Na ott a motor még állítólag a mai napig is megy, csak a váltót kell javítgatni. 1800 fordulaton ott már 100LE megvan és jól is fogyaszt.
552-es turbósításra gyűjtesz információkat? Én inkább egy orbitos kormányrendszert építenék belé. De mondjuk neked ki lett cserélve a királycsap így már nem szitál.
Turbós 552-esről én is tudok. Nem is lesz az hosszú életű. Ismerem a mondást. :) Nem holnap akarom kezdeni az átalakítás. Egyenlőre információ szerzés van. Meg szép lassan összegyűjtögetem az alkatrészeket. De az tuti, hogy a legjobban eltalált mtz motorok az 550E-be meg az 552E-be van azaz a D-242 és a D-244 mind fogyasztásban mind erőben.
"Üdv mindenkinek. Szerintem a fogyasztásbeli külömbség elhanyagolható, főleg könyű munkánál, nem tudom mikor hozná vissza az árát az átalakítás. Nekem volt mindkét tipus de nem vettem észre fogy. beli külömbséget."
Ezt én úgy értelmeztem, hogy nincs különbség. Bocs ha én értettem félre.
Volt itt egy tagnak . Olyan kibernetikus tipusú egyén , aki tuningolta az 552 trakit . Minden szerelésnél futott egy kört , a vége a turbózás lett a motornak is . Értitek ! A történet , hosszú ezért irtam ennyit .
Szabi ! a mondást ismered " ne piszkád mert elromlik " .
meg kell említenem , hogy az új tip. hengerfej porlasztó tömítése nem réz alátét .( A képen látható alátéttel szerelhető ) Ugyan is fele nyomatékkal kell lehúzni a porlasztót a hengerfejbe. Ezen alátéttel van ki védve az , hogy eltörjön a porlasztó menetes perselye .
Mi ilyet vettünk 2 éve, mármint szimeringeset, és réz persely nélkülit, a porlasztó alá kellett egy réz alátét és ennyi. Himba bakot ki kellett cserélni, mert a réginél egy csövön ment bele a himbatengelybe az olaj, de ennek meg a himba bak alján van egy furat amihez kellett egy oda passzoló bak és ott nyomja föl.
Ismersz ! Tudod , hogy rühellem a litániát . A hengerfej ami már történelem . Az 50 problémája volt és maradt is . Nem csak a tieden ég ki a kamra , mind olyan . Elsődleges szempont viszont az , hogy dinamikusabb lesz az a motor .
Mai viszonyokat nézve , a fogyasztáson variál a gyár is . Tip. ként változtat koktéloz de szerintem ezzel a " D " motorral nem lesz átütés . A 1025.3 elérte a véget , ez a plafon . Ennyit lehetett ki hozni belőle . A kérdésedre : szerintem az "E " tip kevesebbet fogyaszt .
Gondolom kormolt is a gép rendesen? :) 80-asról szó sincs itt az 550-es 4izzógyertyás motorról és az 550E közvetlen befecskendezéses motorról van most szó, az, hogy melyik fogyaszt kevesebbet és mennyivel esetleg?
Igen sima vezeték egy csúszósaruval, ha nem érintkezik rendesen le kell húzni és egy csőrös fogóval összébb kel nyomni, lényeg hogy passzosan menjen a hejére ne lötyögjön.
A véleményem ?! A műszakit félretéve ! Ha egy óra alatt a 80 as többet teljesít azonos munkagéppel . Nincs miről beszélni . Említettem az új 552 mtz t 7 óra alatt ki iszapolta a tankot szántás közben , 135 l. Igaz 40 cm mélységen járt a 2 fejes eke .
Osztott égésterű motorok: Kamrás motorok. Kamra a hengerfejben van kialakítva. - kisebb légfeleslegtényező M = 1,1 1,3 - keverékképzés és az égés a kamrába indul meg pbe = 100 140 bar - egylyukú porlasztófúvóka elég - sima járás- elnyújtott égés - nagyobb fajlagos fogyasztás
Osztatlan égésterű motorok: dugattyú-kamrás motorok Lapos kamra: lassú járású dieselmotor Mély kamra: gyorsjárású dieselmotor - Számottevő levegőmozgás nincs, befecskendezés a dugattyú fölé - Finom porlasztás szükséges- többlyukú v. nagykúpszögű porlasztó - Nagy befecskendezési nyomás: pbe = 170 200 bar - Magas égési végnyomás: pégés = 80-120 bar, emiatt kemény járás - jó keverékképzés - magas fordulatszám - alacsony fogyasztás - nagy nyomás
Nade, az se rossz megoldás ha utána még 1-1 órára az adagolót is megscserélitek a két gépen.))) Nem mondhatod hogy nem látlak el minden jó tanáccsal,így már minden figyelembe van véve. Na ehez már tényleg sok sikert.
Az adagoló miatt lehet ennyi különbség, mert az 50-esen kitudja már milyen értékre van állítva az 550E meg vadi új volt. De több ember mondta már, hogy takarékosabb a közvetlen befecskendezéses motorral szerelt 550 vagy 552. Van aki 2-3 litert mondott hektáronként van aki 4-5 litert. Az biztos ha mind a két motoron egyforma értékre van állítva az adagoló egyforma munkagéppel dolgozik egyforma sebességgel, egyforma fordulaton akkor lehet mérni különbséget. A tankönyvek is ezt tanítják, meg a minden gyártó közvetlen befecskendezést gyártja.
Na hát ez az ezt is akartam mondani ez előbb hogy a fogyasztás még 1000 dologtól függhet, szerintem ekkora külömbség hogy az egyik 20-22 liter a másik meg 16-17 létezhetetlen hogy legyen, ott valami más is van.
Ezzel a módszerrel egy baj van, nincs két egyforma adagoló, mert az sokat számít a fogyasztásban. Akinek 50-esről 550E-re nyergelt át nem egy kapkodós idegbajos fajta amolyan 30-as pulzussal rendelkező egyén. 50-essel 20-22literrel szántott ki egy hektárt az új 550E vel meg 16-17 literrel ugyanazzal az ekével.
azzal kezdeném hogy sokat kell bontani a komplett mérő órát kiszedni?
a 820.2esnek nem mér a vizórája holnap megpróbálom átrakni a komplett órát a 892.2esből és ha igy se jó akkor nem az óra a rossz hanem a "gomba".szerintem.
azért nem a gombát cserélem át mert nem akarok ahhoz is piszkálni mert ha elmozdúl akkor sose lesz jó.:D
Nos ezt egyszerűen le lehet tesztelni, szólj egy haverodnak akinek van 82-es, vagy 552E, tegyetek rá egyforma munkagépet pl. tárcsa, vagy külön kannára kössétek a szívócsövet vagy találjátok ki hogy hogy tudjátok lemérni pontosan a gázolajat, lehetőleg a két gép egyforma fordulaton dolgozzon. Ja és váltsátok egymást egyszer te dolgozz az övével 1órát aztán meg fordítva, sok sikert.
Szép estét Mindenkinek. Ez ami a képeken van 2002-évi a másik 2000 -es az enyémen 6 hengeres szivattyú a másikon 4 hengeres azon egy légüst membrán és a nyomásszabályozóban 3 db golyó lett cserélve,bezzeg a 6 hengeresen 3 db membrán 2 garni szelep, légüst membrán 2 szer, ny szabályozóban 3 golyó, nyomásmérő óra 2-szer. Nekem 10 kanyarom van=20.000 l +a gyomirtás.
Üdv! 3 emberrel beszéltem akinek volt mindkét típusú gépe és mind azt mondta, hogy kevesebbet evett. A gyári adatok is kevesebb fogyasztást mutatnak. Sőt olyannal is beszéltem akinek 50-es mtz után 552E lett. És neki is kevesebbet fogyasztott az 50-esnél.
Üdv mindenkinek. Szerintem a fogyasztásbeli külömbség elhanyagolható, főleg könyű munkánál, nem tudom mikor hozná vissza az árát az átalakítás. Nekem volt mindkét tipus de nem vettem észre fogy. beli külömbséget.
Ez a baj, hogy a nép elkezdi híresztelni a a hülyeséget és felvásárlók emiatt se adnak többet érte!!!! Konzervgyáros infó: jobb lesz egy picit az ára mert rengeteget kivágtak, meg a raktárakból is kihordták a készterméket.
A D50-es 4izzógyertyás motor nyomaték adatát nem találtam meg, de az olyan 250Nm körülire emlékszem. Igen elméletben meg gyári adatok alapján kevesebbet fogyaszt a motor kb 15-20%-al.
Foglalkoztat a fogyasztás, mert csökkenteni kell a kiadásokat, mert semminek sincs normális felvásárlási ára. Az input anyagok meg rohadt drágák. Ott spórol az ember ahol tud.
Fajlagos fogyasztás után is kutatok most. Eddigi adatok amit találtam: D50-es 4izzógyertyás 50Le-ős motor fajlagos fogyasztása 195-210g/Leh között találtam. D-242 közvetlen befecskendezéses 62Le-ős motor 1800max fordulattal, 252Nm-errel, fajlagos fogyasztása: 169g/Leh találtam. D-244 közvetlen befecskendezéses 57Le-ős motor 1700max fordulattal 235Nm-errel, fajlagos fogyasztása: 166g/Leh találtam.
Egy kicsit kutattam mtz motorok után és most olvasom, hogy a D50-es motor gyártását 1990-ben megszüntették. 1984-ben kifejlesztették a D245-ös motorokat.
Többen mondták, már itt is, hogy valamivel kevesebbet fogyaszt. Valóban akkor a leggazdaságosabb az átalakítás, ha motorfelújítás van. Sok mindent nem kéne cserélni rajta, mert nem 80-as motort akarnák építeni ha összejönne hanem d-244 vagy d-242-est D-244-es 57 Le-ős és közvetlen befecskendezéses. 1700max fordulat D-242-es 62Le-ős és közvetlen befecskendezéses. 1800max fordulat Külsőre ugyanúgy néz ki mint a 80-as motor a szivótorok kivételével ami ugyanúgy néz ki mint az 50-eseken azaz nincs ez a visszafordítás benne. Egy 50-es motor átalakításához minimum szükséges alkatrészek: 80-as hűvely-dugó készlet 80-as hengerfej 80-as porlasztók 80-as szelepház, szelepfedél, szívótorok, előmelegítő Ennyi alkatrész cserével már megy a motor. De ha precíz akar lenni az ember akkor ezeken kívül még ki kell cserélni: az adagoló nyomócsöveket gyári 80-asra (így nem kell az 50-esét hajtogatni) 80-as vezérmű ház vagy pajzs 80-as motortámasztót gumibakkal együtt Adagoló meghajtó fogaskereket 80-aséra Egy 80-as kompreszort rádobni. Akkor kell egy 80-as motortömítés garnitúra meg egy hengerfej tömítés meg egy két apróság. Adagolóhoz főtengelyhez nem kell nyúlni, mert a gyári ilyen motorokban maradt az 50-es főtengely és az adagoló is. Az 50-es kompresszort ledobni vagy tartaléknak rajta hagyni. Ma számoltam össze ha minden vadi új alkatrésszel van csinálva akkor kb 180-190ezer Ft- ba jön ki. Egy komplett motorfelújításnál a leggazdaságosabb. De ez sokkal olcsóbban is meglehet csinálni, mert bontókból lehet hozni sok alkatrészt pl, vezérműház, motortámasztó, szívótorkok, szelepfedél, szelepház stb. Bontóba ki lehet fogni jó állapotú hengerfejet kpl. amin rajta van minden. Itt sok tízezer Ft megspórolható. Akármelyik árlistában nézzétek meg, hogy a 80-as és szívótorkok, szelepfedél, szelepház, porlasztó nagyon drága az 50-eséhez képest 3x. Viszont egy 50-es hengerfej dupla annyiba kerül mint a 80-as.
De ha tegyük fel 10%-al kevesebbet fogyaszt akkor 100liter gázolajnál 10litert spórol az ember meg és a mai üzemanyag áraknál nem mindegy. Évi 1000 liter gázolaj elhasználásnál ami kb 100üzemórányi munkát jelent 100liter megtakarítás. Mai árral nézve ez 32290 Ft. Én 250-300 üzemórát megyek 1 évben vele. nekem már kb 80ezer-95ezer megtakarítást hozna. De ha már csak 50ezret fogtam 1évben a gázolajon akkor megérte. Ez csak elmélet, de tuti, hogy valamivel kevesebbet fogyaszt. Egyenlőre csak agyalás van rajta meg információ szerzés.
Üdv! Mennyi idős a permetező egy permetezéskor hány tartállyal szórsz ki? Hogy vagy megelégedve velük? Itt van egy 2001 környéki a permetező 25-30ezer litert szór ki permetezéskor vele. Annyi baja van, hogy 3évente membrán csere, meg akkor olajcsere. :)
Természetesen egy kamrás motor többet eszik mert(a hengerfej ben levő kamra nagyobb felületű mint a dugattyúkamra-nagyobb hőveszteség az égéskor)
Fajlagos teljesítményről beszélek!
A közvetlen befecskendezésnél már más téma mert a dugattyúban levő kamra ami a gömbhöz eléggé hasonlít jobb az áramlástani és keverékképzési tulajdonsága.
kisseb felület,nincs hirtelen keresztmetszet csökkenés.
Nem elméleti adatok hanem fizikai adatok. Nem egy szaki és nem kettő mérte ezeket a dolgokat hanem többek közt olyan emberek akik kicsit okosabbak mint én és kicsit jobban értenek a motortanhoz. De összeteszem a két kezem hogy tanulhattam tőlük. Lehet csak szakmunkás vizsgám van de az a kb tiz év sokat jelent amit lehúztam egy olyan helyen ami egy nem minden napi műhely. Sőt sokan csak álmodnak hogy egyszer ilyen helyen szerelhetnének. Nem okoskodni jöttem ide hanem csak segíteni akiknek tudok. további jó fórumozást
Ezekről a dolgokról szakmunkásban tanultam..........austenit-martenzit meg stb.de egyébként igazat irtál.Ezek az anyagok biztositják a fémek, őtvőzetek szivóságát keménységét..............tulajdonképpen ezért van az ha pl.egy fűtő kazán kijukad mondjuk 15 év után akkor azt ki lehet dobni mert az anyagból az őtvőzők el tűnnek-kiégnek főleg ha szénkazán volt az.................heggeszteni abszolult nem is lehet az ilyeneket mert csak habosodik -zárványosodik ujra kijukad rővid időn belűl.A régi csepel motorok henger felyei is ezért szoktak gátrepedésesek lenni a hirtelen melegedés miatt.............feszűltség keletkezik......................rossz volt a gyártásuk.
Ha már ilyen tudományosan fejezed ki ,ami nem zavar , akkor azt is tegyük hozzá , hogy vannak a mérési adatoknak un. külső hatásai . Melyek a gyakorlatban nem biztos , hogy pozitív hatásokat eredményeznek .
Meg elméletileg egy 550E közvetlen befecskendezéses traktor 10-15%-al kevesebbet fogyaszt egy 4izzógyertyás 550-es mtz-nél. Mai üzemanyag áraknál jelentős megtakarítás már évi akár 1000liter elhasználásnál is. 100liter megmarad. Ha tényleg igaz akkor egy átalakítást hamar visszahoz az üzemanyag megtakarításon. Kb 100ezer forint egy 4izzógyertyás motor átalakítása közvetlen befecskendezésesre új cuccokból. Ami azt jelenti, hogy majdnem 4000liter üzemanyag elhasználása után kitermelte az árát. Gondolkodom az átalakításon.
Igen de ott meg a dugattyú reped szét sajnos.. Főleg ezek a rohadt angol francia indiai dugattyúk:( Sajnos már az orosz sem olyan mint annó. Hála istennek még sikerült egy két eredeti fókasíros garnitúrát eltenni ami ha maszekban megy a felújítás az sokat ér
Na ez a széntartalom a hőterhelés miatt szépen lassan kiég lásd kis gödröcskék.
Na a ha a széntartalom lemegy és jönnek,vagy már megvannak az anyagban a belső feszültségek,na akkor kezdődik a repedés a kamra szájánál,anyagletöredezések stb..
Ilyeneket láttam a reptéren tanuló korombam,ilyenekről beszéltek a tanáraim is.
A németek megoldották a kamra szája valami spéci hőállő acélötvözet volt(bele volt öntve)mondjuk nem MTZ volt.
Az ilyen hibákat meg gyorsítja a túl magas fordulatszám,a túlterhelés,hibás adagoló,porlasztócsúcs hibás beállitása.
De egy adott üzemóra után magától is előjönnek,ez az anyagfáradása.
remélem senkit nem bántottam meg!!
Ha valami részlet lemaradt boccs 12-éve érettségiztem.
A szelephézag beállításánál szerintem a gyári értékektől nem ajánlatos eltérni .
Szabi !
A D- 50 motor szelephézaga hézaga meleg motornál 0,25 . A meleg az annyit jelent , hogy a víz hőfoka 75 C° legyen . E motor tip . szeleprúgói elég gyengék ezért ajánlatos minden olajcsere periodusnál a hézag ell.
Más . Nem értem a lusta motornál kisebb hézagot ? Tudom , hogy van új a nap alatt de ez t nem értem . Nálam a 240 motor hézaga 0,40 . Viszont van olyan orosz fordítás amely 0,50 is ír .
A kamrák csak látszanak, hogy kivannak rojtosodva, el vannak égve. A szelepek között meg 2-3mm mélyen elégett az anyag. Tsz-es gép volt. 3000-et pörgött a motor. Adagoló padon volt mérve. 40-45 körül ment végre.
Mi voltunk úgy hogy sokáig fagyálló volt benne egy egyszerűen csak elkezdett leválni a hengerfejről egy két dolog. Megkapartuk és teljesen kráteres lett.
Igen a szelep belevert a dugóba. De ezek már rég nincs benne se a dugók se a hengerfej. Minden új ment bele. A hengerfej is új. A hengerfej kamráját és szelep közti bemélyedést láttad? Azt mi okozhatta?
Amint látom a szelep belevert a dugóba. Ez attól lehet hogy kokszos a szelepülés és nem megy vissza alaphelyzetbe a szelep Erre még ráállítod a szelephézagot és máris belecsap a dugóba Tehát nem alapról állítod a szelephézagot hanem onnan ahonnan a korom felrakodott
én a szelephézagot 0,3 ra állítom mindkettőt. Nálunk ez vált be a sima normál 80as motornál lusta 80as motornál meg 0,25 0,35 50est meg már rég állítottam de ott 0,25 0,30 A szállítás kezdetét megnézem neked majd motor típus szerint mert az utn 5 ös adagolóban is több van pl a lusta 80as motoron d 262 van az adagolón
Az adagoló elem ha másfajta attól is más lehet a motor hangja, volt hogy jelre álítva jó kopogós volt a hangja, aztán elemcsere és ugyan oda álítva az előtöltést lényegesen lágyabb hangja volt.
Üdv mindenkinek. Hogy-hogy össze kell reszelni a lukakat? A két szomszédos furat majdhogynem átfedésben van egymással, magyarul ha csak fellazítod a csavarokat és mozgatod az adagolómeghajtó tárcsát úgy ís mozdul vagy 2 fokot.
Szoktak ilyet csinálni a kedves adagolós mukik hogy ha már a görgő kopott akkor kicsit elmegy a beállítás. Tehát egyszer jó egyszer nem. Sajnos én is szívtam vele nem egyszer. Elméletileg leszeded az adagolót és másikat raksz rá nem kellene semmit állítani. De sok ramaty adagoló alkatrész van már. Amit szinte lehetetlen jól és pontosan beállítani. Nálunk is minden 50es gépen 80as kuplung van. Sokkal jobb szerelésnél. Lendkeréknél is van ez egycsapos meg a 2 csapos A sima 80as lendkerék akkor jött divatba amikor az e-303 mas kaszáló gépek.Egyenletesebb volt a járása a motornak