na ebbe tett bele egy nagy lapattal a kia, meg a hyundai. :)
Toyota...?...vagy az is odavan már..? A hondárol tudom, neki már annyi, japánban különben is óriásiak a bajok minden téren, még nagyobbak mint eu-ban, de mintha még a mazda+tojó azért tartaná magát..?
bmw, vw, opel, csigas..MIND lancproblemas, es egynel sincs szerviz intervallum a lancra
csigásak=bmw közös fejlesztésű alapmotorok..innentől nincs több kérdés, azonos paletta..
btw, ha idejében cserélnek, mondjuk 80ezer mérföld, elég lenne a láncot magát, vagy teljes szett kell, mert addigra odavan feszítő, lánckerék ugyanugy,..?...
... vagy azt csak a végén veri apróra, mikor már repül mint anno 120-as skodában, kényszerfutása van, mert le akar esni..?
DE! Tudják, ezer éve tudják, hogy ez a motor a beépített pocsék lánctól egy öngyilkos fos.
Az első pár év és hatalmas, részben még garanaciális meghibásodási arányok, sajtóbotrány hullámok, stb,stb óta tudják.
És hiába, itt az utca szerelőjének tapasztalata, _pont_ ugyanugy esnek szét az utolsó szériák is, mind. Csak közben hazudtak egy kurvanagyot, hogy "nem, kedves vevők, nem lesz baj, javítottuk", hátha nem _annyira_ esnek vissza az eladások...
Nem, ez a lánc, mérhetően, bizonyíthatóan, tesztberendezésben nagyon hamar (hónapok) kimutathatóan egy kiló szar. Már az első teszteken meg kellett volna örökre buknia beszállítóstul, anyagminőségestül, midnenestül. És mégis beteszik, mert ha megvan a szükséges profitráta és egyéb üzleti cél, teljesen mindegy a termék milyen.
Nagyon -NAGYON- messze van már az az idő, amikor egy elrontott tágulási tartály, ami megrepedt a csonknál, kedvezményes -szerintem kb beszállítói, 0% haszonkulcs- áron volt, és javították, erősítő acélgyűrűt présel(tett)tek bele.
Pedig ha elreped, az lehet akár "szerelési hiba" is, és nem 2-3-5 éves autókban követklezett be és nem kirobbant az összes víz, megfőzve az egész bazért, csak diszkréten folyni kezdett.
De azokban az autókban még ugye az "elpusztíthatatan" sor6-os legenda szív dobogott, a nagy "örökéletű" rombolókat gyártó mercivel ment a felső kategóriában a "fight"..más világ volt.
Másban is van ilyen, pixelhibás kijelzőből is volt aki megvette a gyárit, majd 5 év mulva megint és rá jópár évre megint. És nem lehetett ott sem azt mondani, najóvan beszállító, megpróbáltátok, akkor keresünk valakit aki meg is tudja csinálni. hanem kiárulták a szart, majd gyártattak másba más kijelzőt, ugyanazt a szart, végül már a rajongók sem tudták mentegetni, ma meg már nem kell, mert 10 gyártó kijelzőjéből 8-9 egy pár év alatt olvashatatlanra kisülő kiló szar.
Gondolom ez a történet már abba a globális világba született, ahol megvolt a milliódarabos berendelés, kifizetett (filléres, szemétre sem elég) távolkeleti szállítási szerződés, és egyszerűen a managment hallani nem akart semmiről, mert újonan megveszik igy is a vasat, kiaf@sznak fáj, hogy 5-8-9 évesen mindenféle "útszéli csórónak", aki akár csillaggarázsban tartja, hideg, meleg, hideg meleg, és nem a klimás garázsában, háza aljában, majd neki kisül a kielző szalagkábel.
Ez még valahol védhető, érthető, csak kicsit elkeserítő, mert láthatóan az első lépés azon az uton, amin ide jutottunk, lerobban a lánc, felrobban a motor a gecibe, tudottan, beépítetten, kimérhatőan, kiszámíthatóan, és semmi.... senkit nem érdekel, megveszik így is?,láthatóan meg, akkor meg nem mindegy..
Vazze, 2016-ot írunk, 50 éve embert küldtünk a Holdra, át tudunk ültetni belső szerveket úgy, hogy működjenek, lassan molekula méretű cuccokat tudunk előállítani, de egy kibasz*tt láncot tartósra legyártani, ami 30 éve még ment, az már nem megy:-)), elképesztő.
Biztos, hogy elérné? Értem én ezt úgy, hogy vegyétek figyelembe kérlek, hogy programozó vagyok ( :D ), de ha mondjuk elindulok hátra, akkor nagyobb súly terhelődik előre, nem lehet, hogy akkor éri csak el? A terhelés változás miatt.. :)
abban kérném segitségeteket, hogy van egy Alfa Romeo 147es autóm, 2001-es benzines 1.6-os.
A hiba az lenne, hogy tolatáskor a jobb első keréktől kopogó hangot hallok, nagyjából arányos tempóba, mint ahogy gurulok. Ha lassan gurulok nincs kopogás, ahogy rálépek a gázra, azonnal elkezdi. Csak tolatásnál és csak akkor, ha közben kanyarodok. A hiba a gumicsere után jött elő közvetlenül. Van tippetek mi lehet ez?
Sziasztok! Van egy 2008-as G-s Astránk. Szeretnék bele rakni ködlámpát. Találtam egy pár bontott lámpát egy 2000-es G modellből korrekt áron. Az eladó szerint mindegy milyen évjáratú, mert jó bele. Én azért megkérdezném a jártasabbakat, hogy érdemes-e megvenni így látatlanban? Nem szeretném, ha szerelésnél derülne ki, hogy valahol nem stimmel a cucc. Köszi.
Üdv. Adott egy 2011-es golf, 1,4tsi. Kiguruláskor elölről elég hangos kotyogó hang van, gyorsításkor elmúlik, illetve ha fékezek akkor is. Mi az ördög lehet ez?
sziasztok :) egy olyan kérdésem lenne h mi lehet annak az oka hogy 1500és 2000 között a kocsi fémesen csattog ? ? ? meg amikor kicsit felpörgetem kb 2500 ig és amikor esik le a fordulat akkor 2000 alatt ugyan azt csinálja :S ?? csattog! :S
gyújtas beallitas? Elogyujtas lehet nagy vagy kicsi?
suzuki swift 1.0
mechanikailag a motor rendben lehet.. Egyszer szet lett szedve minden rendben volt.. Koromlerakodas az volt de semmi mas. Hengerfej akkor felujitottan kerult vissza..
12 ezer km en meresztul nem jelentkezett a zaj, de most ujra.
Nagyjabol ugyanaz, mint egy manualis es egy automata klima kozott: ketzonas, es joval intelligensebb, mert a napfeny beesesi szoget es a kulso homersekletet is figyelembe veszi, tovabba minden legcsatornahoz egy elektromotorral iranyitott flap tartozik, amivel tudja iranyitani, hogy mikor hova mennyi levego menjen. Ez a gyakorlatban a futodoboz komplett cserejet jelenti (a klimarendszer evakualasaval es a hutoviz leeresztesevel egyutt).
Ezt a zörgést próbáltátok már úgy modellezni, hogy az autó fel van emelve a hátsóhídnál egy aknaperem emelővel és ott sebességben életszerűen megforgatva figyelni a zörgést? Gondolom ezt a szerelő már megpróbálta. Így sem hallott, látott semmit? A difinek és a váltónak is van valamennyi holtjátéka, máshogy nem is nagyon működne.
Sziasztok! Adott egy 1998-as 320d BMW e46-os. Érdekes probléma áll fent, én adagolóra vagy EDC fejre tippelek, kíváncsi vagyok ti mit mondtok. Az autó nem indul be egyáltalán, kiveszek egy porlasztót ráküldöm a nyomócsőre és semmi. Porlasztó nélkül a nyomócsövön nyom valamennyit, de szinte 0, kézzel be lehet fogni. Az adagolóig eljut a gázolaj, a kisnyomású szivattyú is nyom, levegősödés nem áll fent. Kérdésem az lenne, hogyan tudnám biztosan megmondani, hogy az EDC fej vagy az adagoló halt be? Az adagoló egy bosch vp44-es darab. Válaszotokat segítségeteket előre is köszönöm.
A szerelo ahogy forgatta jobbra balra a kardant volt boven holtjateka es kotyogo hangja is a difinel es vmennyi a valtonal is.Ugyanazt a hangot hallom zakatolva ahogy gurulok uresben rossz uton.
O azt mondja mindnek van kb ennyi es menjek igy nyugodtan mert semmi baja nem lesz.
Baja lehet nem lesz de nem szeretnek vegig csattogtatni utcakon uresben gurulaskor.
Azt a sztem nagy holtjatekot kotyogassal a difinel hogy lehet megszuntetni?
miért neked kellene tudni hogy kell megszüntetni?
de elmondom, difficserével
vagy hozzáértő szétszedi és újra hézagolva összerakja a hibás alkatrész kicserélésével vállalva azt hogy utána esetleg búgni fog
Szia!A fojtószelepet állítólag cserélték mielőtt vettük az autót.Sőt állítólag 2x is mert elsőre nem jót rendeltek. Ma reggel kiívillantotta nekem az EPC -t és a menetstabilizáló jelet is.A z alapjáratom föl le ingázott és teljesen leszabájozta a motort.
Ugye te sem figyelsz!!milyen futomuveshez vigyem mikor sebessegben haladva egy mukk zorges nincs csak ha nincs hajtas,szoval uresben vagy benyomott kuplunggal gurulva rossz uton vagy bukkanokon.
na azert mondom,hogy a levegobe beszeltek,,ugyanis voltam bekescsaban a auto koros vw-be mar 2-szer is amit ide is irtam,ahol azt mondtak ez ilyen szokjam meg.
ne gondold h partizezer plusszert inkabb g@cizek itt egy forumon!
hanyinger az egesz hogy fizetnek barmennyit csak menjen az auto ahogy hidegen megy es ne zorogjon alulrol semmi rosszabb uton uresben vagy benyomott kuplunggal ha nincs hajtas.
olajokbol is a legjobbakat kertem mint mindenbol szoval nem en mokuskaztam ott sem.
Igazán nem értem, miért nem viszed el márkaszervizbe, vagy futóműveshez, ahol értenek hozzá.
Az alacsony fordulat probléma miatt meg bejelentkezhetnél a Novoth Tibihez.
Amúgy ez egy fórum, és mivel ingyenes és nyílt ,akár rossz információt is lehet kapni. A java aki ide ír, alapvetően segítő szándékkal teszi. Így neked sem kell elolvasni, sőt, ide olvasni járni sem kötelező.
Ha magad cseréled az alkatrészeket, azért mert 60%-os, és szerinted az a baj, mit is szeretnél?
Beleteszel valami nevesincs olajat, és várod a csodát?
Pedig nem konyokolnem ossze az arcat egyiknek sem amiert nem tudja elsore mit kell cserelni.
az 1900-as fordulatig valo erotlensegre is kicsereltem 40e-ert a legtomegmerot (mert "elo" adatban kb 60%-ot tudott) es megsem az a baja,igy itt van polcon az is:).
Nem te-ti vajjudtok it PARAN (t kivetel),akik meg eddig csak felreinformaljatok a nepet rohadt nagy baromsagokkal??!egy ertelmeset nem tudtok kovetkeztetni csak beszologatni!!!??!?
Megegyszer mondom,lehet kerulni-ugrani a beirasaimat akinek vmi nem tetszik kurv@ nagy ivben.
Nincs itt vki aki bekescsaba-budapest vonalon vhol bevallalna az elobb leirt hibat es a csak 1900-as furdulattol valo meglodulasnak a tuzetes "kivizsgalasat" boven megfizetve?
Mind a negy kereszt feszes jo allapotu,ugynugy a felfuggesztok is.
tele van a f@szom mar,h mindig olyan problemaim vannak autokkal h barmit fizetnek is megoldhatatlanok.
Suly nelkul nehez eloidezni,sullyal viszont csak ki kel lokjem uresbe es mar zakatol is doccenokon,rossz utfeluleteken atgurulva.Folyamatos sebessegben tartva egy mukkot nem hallani barmilyen alacsony fordulaton megyek szandekosan lyukakba.
A szerelo ahogy forgatta jobbra balra a kardant volt boven holtjateka es kotyogo hangja is a difinel es vmennyi a valtonal is.Ugyanazt a hangot hallom zakatolva ahogy gurulok uresben rossz uton.
O azt mondja mindnek van kb ennyi es menjek igy nyugodtan mert semmi baja nem lesz.
Baja lehet nem lesz de nem szeretnek vegig csattogtatni utcakon uresben gurulaskor.
Azt a sztem nagy holtjatekot kotyogassal a difinel hogy lehet megszuntetni?
Üdv mindenkinek. VW Polo classic Variant kombival kapcsolatban van valakinek tapasztalata?Típushibák, alkatrészárak, tartósság, minőség, rozsdásodás.. ilyesmi. Azért itt kérdezem, mert a polo classic topic eléggé kihalt. Egy régi swiftet cserélnék le erre a típusra. Köszi előre is!
P0106 hibakód Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba
Ezt írja ki az autóm.Volkswagen Golf 5 benzines 1.6 -osról van szó.Ez a hiba lehet annak a tünete,hogy indításkor dörmögő hangot ad az autó ,az alapjárat felmegy 1300 ig majd szép lassan leesik 700 körülire .A motor hangja is szépen elcsendesedik.
Sziasztok ! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy van-e tapasztalatotok EGR szimulátor témában ?
Beválhat -e? Vannak visszajelzések esetleg ? G Astrába gcc 1,4 Z14XE szerelném sokat vacakol ,megszorul és az ára sem mindegy ha teszi a dolgát a szimulátor olcsóbb ! Köszönöm előre is a segítséget !
Mercedes w126 280SE 1982bõl. Ha a gyári 3,46os difit lecserélem egy hosszabb 2.82esre az árthat az automata váltónak? Pályára túl rövid nekem ez a gyári áttétel...
Most megpróbálok egy olajcserét.Piros olaj van benne.Gondolom automataváltó olaj.Gyárilag zöld kell ezekbe,de mivel autósboltban szintén a piros automataváltó olajat adták volna,így azért rákérdezek,hogy az alábbi olaj kell ebbe a típusba?:
Sziasztok. 89.évjáratú 1.7d Opel Kadett. Sajnos a hűtő ventilátor kábele besül arra gondoltam megrelézem. Leírná valaki a mit hova kössek a relén, ilyen relém van, köszi.
Sziasztok!2002-es 6n vw polo 1,9 sdi, sebességváltót keresnék hozzá, eddig nem sok sikerrel, a váltón a 48dch120161076 gravirozott kodot találtam.vagy esetleg hátha tudja valaki mi lenne jó helyette köszi dio
Kössétek le a kardán kereszteket legfőképp azt a ami a difinél van és nézzétek meg, hogy valamelyik irányba nincs-e berágódva és megszorulva. Elő szokott fordulni. A hosszkiegyenlítőnél lévő kersztet is nézzétek meg. Ezek törnek a legnagyobb szögben, tehát ezek mennek tönkre leghamarabb. Ha már fel van emelve és le van véve a kardán akkor forgassátok meg kézzel a hátsó kerekeket, hogy a hátsó hídból vagy a dob kéziféktől nem jön-e valami zaj?
kissé zűrzavarosnak tünik a hsz-m utólag olvasva, ezért újra:
Szóval hogyan kell a hűtőfolyadékot leengedni? A motorblokkon nem találok leeresztőt, esetleg mind kifolyik a hűtő alján levő leeresztőcsavaron? valahol olvastam, hogy állítólag melegen (nyitott termosztátnál) kell, nekem nem tűnik logikusnak.
Bosch akku van a PUG-ban az enyémben nincs "start stop " (hál isten)ezért is gondolom hogy nem AGM akku van benne
Látni nem látom mert rajta vannak a tápok ,alatta van az akku,de diag felismerte 70A/h Bosch -ír alacsony kapacitással 62%-os (kérdeztem PUG 508-as körökben sokaknak 4-5 éves korra adta meg magát a gyári akku)
Persze ,csak naggyából be akartam lőni + -20 ezer ft mennyibe kerülhet pl ha váltótartó bak akkor 20 ból meg van ,de ha nekerék akkor 100 ezer felett,hát váltó lett belőle ez sem olcsó,nem is lenne érdekes mert ha rossz ez van ki kell cserélni azt meg meg kell fizetni.
Csak tavaly mikor úgy döntöttem meghagyom és oda adom az asszonynak 600 ft-ot költöttem a motorjára ,új turbó,PD sor,tömittés cserék,összes szűrő,olaj,erősebb vezérlő szoftver,motoron kívüli költség fél éve első hátsó tárcsák betétek,első lengéscsillapítók Sachs-ra,hátul porvédők+ 7000km-el ezelőtt lett teljes vezérlés csere + összes szűrő,olaj,boldogság tipp topp az autó motorja ,meg belselye erre szétmegy a váltó :(
Azt nem is érdemes megemlíteni hogy a parkolóba rányitották a jobb hátsó sárvédőre az ajtót ügy hogy behorpadt ...megcsináltattam erre rá 2 hónapra kb a bal első sárvédőre ,az is behorpadt + 2 hete belement egy biciglis és a motorháztető cserés lenne ,csak a rendőrségi papírt várjuk amivel mehetünk a biztosítóhoz ,mert én a külselyére már egy forintot sem fogok költeni az tuti.
8 éves az autó 267 ezer km van benne talán 1.6 milláért ha el vinnék duzzogva, lassan már 1 millát ráköltöttem,most már inkább addig lesz hajtva míg kirohad alólunk mert lassan minden új rajta :)
200 ezer km-előtt érdemes lenne mindig lecserélni az autókat......
Tegnap el vittem szerelőhöz ,beültünk az autóba mentem 50 métert ,már mondta is hogy váltó és már ne is nagyon mennyek vele mert hamarosan szétesik és ott maradok az út szélén.
Motorféknél mindegy milyen fokozat kerepel,kattog ,mintha elszabadult volna és már csak az ima tartja össze ,le is lett rakva az autó most egy darabig,mert ő csak műszakiztat már,külön nem szerel mert nagyon sok a műszakis autó és mindig gondok vannak velük,nincs ideje .
Abba segít hogy szerez egy bontott JCR 0A4-es váltót,arra még lenne ideje kedve kicserélni ,de váltót nem szedi szét mert nem fér bele ,nincs ideje rá.
Úgy hogy most áll az autó 3 hete vettem bele egy új EXIDE 77A/h 760 indítóval,úgy döntöttem kiszedem belőle és beteszem a Peugeot 508 -ba abból meg a gyári Bosch 72A/h 4 éves gyárit meg beteszem az oktiba (úgy is diag szerint 62%-os)
Nem engedtem még le hűtőfolyadékot, most hogy cseréltem az olajat, a hűtő alján megtaláltam a leeresztőt, de a motoron semmit. Elképzelhető, hogy csak a hűtőn keresztül leereszthető mind?
Vagy keresgéljek tovább, esetleg egy csövet kell lebontani? (nem akarnám)
Sziasztok Mesterek ! Valakinek van esetleg egy olyan fotója amin látszik a G astra gyári ablakemelő és szerkezete is ? Átépítéshez jól jönne segítségnek !? Részletes rajz még a nagykönyvben sincs ! Köszönöm ha valaki segít előre is !
Nekem volt már vele,lent maradt lükvercben és nem jött fel vagy ha fel jött nem talált egyest csak 3-as 2-es,aztán be 5ös haza jöttem vele így 400km-et éjszaka pályán,másnap szerelő,valami gyűrű féle eltört benne pár ezer ft volt a javítása.
Volt hogy lefullasztotta,de nem jellemző meg 1500 fordulat alatt nem használja,mindig azért kipörgeti.
Én úgy hallom mintha egy alkatrész szárazon forogna,darálna és már nem sok van neki,alapjáraton semmi,valahol reménykedem,hogy csak valami tartóbak öregedett el váltó vagy motortartó bak,minden más ami szóba jöhet elég költséges.
Holnap kiváncsi vagyok mit mondanak 3. -ban motorfék 40km/h -nál 1500-1600 fordulatnál a leghangosabb,meleg motornál.
2007.10.15 az autó 2008 -as modell alvázszám szerint JCR váltó kódja tehát 0A4-es váltó van benne ,de nem olyan hangot ad mint ha nyelestengely baja lenne....
Annak nincs semmi előjele. Csak egy nagy durranás és kész.
Nem a csavarokkal van baj. SD hajtókart kapott egy széria BXE 2oo8-ban.
Csak azok mentek szét. Én is megjártam, 12oe km-ben. Igaz, csippes volt.
Kikonyökölt a blokkon, kuka volt az egész motor. Szétszedtem, semmi kopás nem látszott sehol. A főtengelysalnik is teljesen rendbe voltak, a vezmű tengely is. 15ekm kapott rendesen olajat.
Maradt egy BXE hengerfejem, meg pár apróság, ha valakit érdekel... de elég nehezen tudnám elküldeni.
Nem ,pont most este haza fele próbálgattam és olyan száraz ropogo hangja van és már egyre hangosabb ,főleg 3. ban 40 km/H-nál 1500 fordulatnál,itt már olyan mint ha szét akarna esni "tuk tuk tuk tuk " ilyen hangja van,egyedül benyomom a kuplungot akkor nem hallani ,mikor huzatom akkor meg elnyomja a motorhang gondolom én.
Holnap viszem szervízbe,mert nem sok lehet már benne ,úgy érzem bármikor széteshet.
Hajtókar csapágy sem hangzik jól :(
Meg kell bontani az egész motort hozzá?
BXE híres volt a hajtókar szakadásokról ...hajtókar csavar törésről .....
Kuplung még mindig puha és ugyan ott fog mint amikor cserélve lett ,leállításkor nem csörren meg ,alapjáraton nincs hangja ha benyomom a kuplungot sincs semmilyen hangja ,sem érezni semmit ,a kasznit sem rázza se a kormányra nem jön át semmi.
Akkor csinálja ha a motor már meleg pl a hüttővíz hőmérséklete már eléri a 70 fokot legalább ( vezérlés most lett lecserélve,vízpumpával stb görgőkkel 7 ezer km-el ezelőtt)
Kezdek nagyon pipa lenni az autóra ,mert ezzel tényleg mindig foglalkozva volt és van.......
kuplung szerkezet nincs megégve mert puha a kuplung ,benyomva kinyomócsapágynak sincs semilyen hangja 63 ezer km-el ezelőtt lett kuplung kettős cserélve és SACHS kettős lett belerakva,nem tudom jó márkának mondják a lengéscsillapítók is Sachs-re lettek cserélve...panaszom nincs a márkával,nagyot csalódnék ha egy kettős tönkremenne 63 ezer km -alatt :(
Főleg úgy hogy Ausztriába jártam vele 80% -ban autópályán :(
Skoda Octavia 2 2007.10.15 (2008 -as model év) 1.9 pdtdi 105 LE 77KW BXE motorkód 267 ezer km-el 5 sebességes manual.
Tél óta kicsit kerepelősnek éreztem az autót ,motorhangal egy ütembe ,de nem a motortól inkább bal elölről vagy a váltó alól jött a hang,Mindig ráfogtam hogy a HDI -után átülve ez ilyen hangos és kész,de sejtettem hogy ez nem ilyen volt.
Jelenség 1500-1900 fordulatnál motorféknél már kopogó hang jön a motor ritmusával megeggyező ütemben ,enyhe gázadásra mint ha kerepelne a motor,huzatva és emberes gázra semmi hang ,se benyomott kuplungnál sem alapjáraton se 1. fokozatban 5. -ben meg 60 km/h körül motorfékkel már kopog 3. és 4. fokozatban motorféknél 40-70 km/h -nál is kopog,kerepel és 4. fokozatban már a váltó is rezeg ,ha lefogom és hátrafeszítem a kezemmel érzem hogy nagyon remeg,de csak 4.-ben
Először nyelestengely csapágy hibára gondoltam mert az 0A4-es váltónál ezt tipushibának olvastam annak utána jártam hogy JCR ,QGG váltókód erre utal,nem tudom kiolvasni az enyém milyen mert annyi ott a kosz hogy nem látom.
Vagy esetleg lehet váltótartó gumibak vagy egyébb valami ami elfáradt .......
Kettőstömegű kuplung cserélve lett 60 ezer km-el előtt,turbó újra lett cserélve 15 ezer km-el előtt,pd sor cserélve 15 ezer km-el előtt ,váltó olaj is ekkor lett cserélve,12 ezrenként van olajcserén a legutolsó 7 ezer km-el előtt volt az összes szűrővel együtt
Közel 600 ezer ft-ét költöttem az autóra 1 évvel ezelőtt,attól félek ez is valami nagy összeg lehet :(
Szót sem szóltam az autódról. Mindössze arra a kérdésre válaszoltam, hogy kinyomott kuplungnál melyik csapágy forog. Ettől függetlenül az a 110ekm semmire sem garancia.
a cégnek fénykorában volt kb 70 db ilyen autója, most csak kb 20 db van. Kb 300 000- 690 000 km van bennük. Az, hogy 5-600 ig semmi gond az nem igaz. Én azt mondanám, hogy egy nagyon jó autó akkor ha jó a sofőrje és a szerviz háttere. Vannak típus gondjai, gyenge pontjai ennek is. De melyiknek nincsenek ??? Ezeket a bajokat kezelni kell. A cég mostani autói jellemzően jumper, boxer ducato. Én százszor jobban szeretem a Craftert a francia csodáknál, de ez az én véleményem.
A típusgyengeségekről annyi elmondható, hogy valamelyik hiba minden példánynál előjön. Ilyen hiba pl a kardán keresztek tönkremenetele. Van olyan hiba ami típushibának mondható de nem minden autónál fordul elő. Ilyen pl: akkumulátor-gen- indítómotor főkábel elágazó csatlakozó szétégése.
Ha van olyan szerelő aki ismeri ezeket a gyakori hibákat és még kezdeti stádiumban elcsípi őket, pl:időszakos szervizkor tudatosan átnézi, akkor egész jól fenntartható autó.
A szar úton való csörömpölős zörgés miatt megnézném a hátsóhídnál, hogy a rugókengyel anyák nincsenek-e fellazulva. Elég sokszor kell utána húzni az anyákat. A kardán kersztek jó állapotban vannak? Néztétek már?
Jó Estét Urak! Ha valaki tudna segíteni! Saját!! Santa fe 2005 2.0 crdi autómatav. Tempomat meghalt. A netet böngészve mindenűtt a féklámpa kapcsolót emlegetik. 3 éve van nálam azóta hol jó hol nem. A féklámpa kapcsolót már kb. 2 perc alatt kiveszem csukott szemmel. Eleinte csere után jó volt 1 hónapig, mostanában 1 napig. kb 3 x cseréltem, + 5 x csiszoltam az érintkezőket. Most éppen nem reagál a cserére. Találtam egy cikket ahol azt írták, hogy a A/T karnál van valami kapcsoló ami nem érzékel. Valaki tudja e hogy az mi lehet ill. hol van? Diag látja a tempomatot?
hidd el ,ha nem egy 110e km-s ,tulzas nelkul szinte uj teherautorol lenne szo,azonnal megbontanam blindre is akar,de mivel nagyon sajnalom inkabb szedegetem be az infokat.
Koszi,Barcsak az lenne de en mar meg vagyok ilyedve hogy valto baja lesz ugyanis sokszor erzek a valtokaton "daralast,mozgast,hullamzast" a berakas pillanataban mintha a fogaskerekeket ereznem es barmilyen fura leginkabb rossz minosegu utakon.
Boccs a kavarasert csak most tesztelgettem jobban.
Szóval egyenetlen/rossz uton ha nem kap hajtást tehat gurulva utesbe zorog alul valami femesen pont mint mikor a fekbetet elenged ,mikor raengedem vmelyik sebessegbe a kuplungot ,raengedes pillanataban mintha hangosabb lenne a zorges es ahogy raengedtem teljesen akkor elhallgat.
egyebkent a reggeli kucsit nehezkes elso egyes es hatramenetbe rakason kivul hibatlan minden szempontbol az auto.
Nem csak hidegen,ugyanugy zorog benyomott kuplunggal gurulva egyenetlen uton melegen is,ahogy kiengedem a kuplungot nem zorog.(ja es mikor raengedem a kuplungot csattan vmi)
Meg egy eszrevetel a hidegen nehez egyesberakas a crafternel,hogy ugyancsak hidegen benyomot kuplunggal egyenetlen uton zorog valami femes hangon ahogy kiengedem elhallgat,mindegy hogy sebessegbe vagy uresbe de mikor menyomom zorog valami.mi lehet?
Sziasztok. Opel Kadett 1.7 d 89. évjárat szürke kombi. Volt egy problémám, nem állt amikor levettem a gyújtást. Szétlelt szedve az adagoló, ki lett cserélve pár dolog benne azóta le áll úgy ahogy kell.
Nem ismerem a típust. A trafót meghajtó végfok mondhatja fel a szolgálatot - lásd: Samara gyújtás. A vizes rongy állandó szerelvény volt, azzal hűtöttük vissza, és ment újra.
Bontott MAF-ra cserelve, elotte hiba uzenet a computerben csere utan eltunt a hibauzenet.
Nezd meg a videot.
Üzaszűrő frissen cserélve, nyomás terhelés alatt is 35 felett.
A Ford márkaszervíz megbontás nélkül nem tudta/akarta megmondani a hiba okát. De közölték, hogy a
levegőbeömlő gyűjtőcső (intake manifold), hibás azt úgy is cserélni kéne, ez náluk kb. 325000 Ft. plusz ideje lenne cserélni a vezérmű láncot, az meg kb. 170000 Ft. (sugva: inkább cseréljen motort, ne keresgélje a hibát).
Sziasztok, lenne egy kérdésem. Golf 4 1.9 TDI ALH motorkód, 90ló, úgy tudom ezt a motort gyártották vnt15 turbóval és 1749v-vel is. Honnan tudom, hogy az enyémen melyik van?
Sziasztok! Talán tudtok segíteni. 2002-es Toyota Corolla (ZZE12) a 200 ezres szemléjén mit KELL megcsinálni? Ezenkívül "kutyacsontból" melyik típust ajánljátok?
Sziasztok szeretnék egy dolgot meg kérdezni, ha tudnátok orvosolni nekem egy Renault megane scenic 1.4 benzines autóm van a motor térben bal oldalt sarokban van egy nagy biztosíték ami 30 aperos már másodszor veri ki és ilyenkor meg is áll az autó és nem tudom újra indítani ez mitől van . Ha leveszem az akkumulátor sarut majd 3 perc múlva vissza rakom akkor újból tudom indítani meg tudná valaki mondani ez mi lehet. Előre is köszönöm
Két csőkulcsom van amiket az egyik túl hosszú nem fér be a másik túl rövid nem tudok ráfogni :(. Mitől állítódhat el a gyújtás, szerintem használat közben semmitől..
Igen ez a kérdés, nyomom a gázt, növekszik a fordulatszám, 1900-nál "megtorpan", "hörög", és visszaesik a fordulat 1400-ra, nem porog fel akar padlogaznal sem. Ha elveszem a gazt es ujra nyomom, 1900 aztan csak 1400. Nincs hibauzenet.
Sziasztok, 2002 Ford Explorer Limited 4.6 lit. boldog tulajdonosa vagyok! A kocsi motorja szépen jár alapjáraton, de nem lehet 1900-as fordulatszám fölé pörgetni. Van valakinek ötlete? (a Ford szervizben motorcserét javasoltak).
A gyertyákat még nem szedtem ki, van ugyan hosszított 19-es dugókulcsom, de tartok tőle rövid lesz, de azért megnézem. A gyertyakábeleket párhónapja cseréltem.
Most azt figyeltem meg, hogy 3-asban finoman gyorsítva kb 1500-tól becsörög, de nagyon kell fülelni, esélytelen, hogy rögzítsem a hangot.
Semmi "olyan" nem érint. Köszönöm a választ, igazából én is gondolkozom rajta a BMW mellett, esetleg csak tanács kérés miatt kérdeztem, ha nem vagyok pofátlan. Ha nem voltam az, esetleg kérhetek elérhetőséget privátban? Köszönettel: bogusz
Nem jó a helyzet Pesten, nem kell irigykedni :) Egy cimborám a PoHu-nál van, lassan el akar jönni (mert apránként csökken a fizu), próbálják nagyon marasztalni, de ugye ott nem nagyon tudnak több pénzt adni mert alap plusz némi jutalék van a munkából.
Némi segítségre lenne szükségem! VW Golf 6 2.0 tdi alapjárat magas (kb. 1000 f/perc, fogy:1-1.2 l/h). Indításnál normális, de ha elindulok vele kb. 50-100 m után már magas. Megállásnál nem esik vissza normálisra, hanem a fenti értéken forog, függetlenül a motor hőfoktól. A hűtőventilátor is hamar bekapcsol és nagyon sokáig megy. Olyan mintha regenerálna, csak ez hidegen nem is lehetséges, műszer szerint nem is indokolt.
Légtömegen, fojtószelepen (hibás volt) túl vagyunk, még sem jó. Jelenleg nem ír be hibát sem, csak sz@r. Ha valakinek van valami ötlete megköszönném. De ha valaki tudna korrekt hozzáértő profi vw szerelőt Bp-n vagy környékén, hát az lenne a legjobb.
Ne okoskodásnak vedd, csak a jó szándék vezérel... én, Te is tudod, nem ma kezdtem a műhelyvezetést ( mint ahogy itt elég sokan... ) Eljutottam oda, ahova látom Te is, hogy pályakezdőket is keresel. Nekem most van két 20 éves fiatal kollégám ( az egyik, egy középiskolai osztálytársam nővérének a fia, tehát a fiam lehetne mindegyik már sajnos...). Ami a lényeg: Nagyon jók! Állandóan morgó, otthon maszekoló, összes műszeremet hazahordó, 280000 ft-ot kereső, + cégautóval járó tapasztalt kollégát küldtem el ( egy BMW X1 kormányművel kísértem ki a műhelyből...) ahelyett azt mondtam, próbáljuk meg a fiatalokat, és nem csalódtam. Megy nekik a pico, érdekli őket minden, kérdeznek ha valami nem tiszta, de NINCSENEK MEGSAVANYODVA!!! Nekem szerencsém van lehet, de tényleg érdemes megpróbálni ezt az irányt is. ( Amúgy más lehetőségünk úgyse nagyon van, mert nincs sok szakember a munkaerő piacon, akivel minden rendben.)
De. Amit szeretnék Neked ajánlani, hogy Ne rakd be őket abba a kosárba, hogy " pályakezdő 100000 Ft ". Nálam az egyik srác 1700000 Ft-ot kért kezdő fizetésnek, gondoltam van pofád öcsém, de megadtam Neki. Tényleg jól dolgozik, pontos, nem hibázik szinte semmit, lelkes. De ha letörném a lelkesedését azzal, hogy itt akármilyen jól is dolgozol, mivel pályakezdő vagy 100000 Ft-ot lehet csak keresni, lehet inkább elmegy valahova pincérnek, mert ott van lehetősége olyan jövedelemhez jutni, hogy tud venni a csajának is valamit...Én belegondolva ebbe, szintúgy ebben a korban akartam legjobban megváltani a világot.
Tudom, hogy nem szorulsz rá az én tanácsaimra, csak mivel nekem van friss tapasztalatom e korosztállyal is, gondoltam megosztom Veled az észrevételeim.
( azt már alig merem megemlíteni, hogy a másik fiatal srác az elbeszélgetésen fizetési igény nélkül jött volna dolgozni, mondván, hogy Neki megtiszteltetés, hogy nálam dolgozhat...) ez komoly. Remélem nem okoskodásnak veszed, de azt gondolom nyúlj hozzájuk bátran, adj Nekik lehetőséget dolgozni, és pénzt is keresni. Ők a jövő...
Sziasztok! Örülnék, ha tudna segíteni valaki az az alábbi problémában. 2002-es 1,3 -as 8 szelepes Swift. Az utóbbi időben elkezdet csörögni a motor egyenletes sebesség mellett, először csak 100 km/ó környékén alig hallhatóan és ritkán pár pillanatig, de most már 80-nál is és egész jól hallhatóan, és szinte folyamatosan.
Én a gyújtás környékén kerestem a hibát, az elosztófedél középső érintkezője láthatóan nem érhet a rotorhoz, és mintha meg is égett volna, (képen látható) gy.e. fedél 4 érintkezőjén vastag fehér réteg volt ami könnyen le is hullott, a rotor érintkezője fekete volt, alig tudtam lecsiszolni róla.
Ma vettem új elosztófedelet és rotort, ez utóbbi réz érintkezője kisebb a gyárinál (nem tudom gond-e) beraktam, de sajna ugyan úgy csörög. Ami lehet még, hogy gyújtást kell állítani, régen 12 V-os próbalámpával be tudta állítani, de az oly rég volt, hogy már azt sem tudom miként csináltam, közben utánaolvastam, valószínűleg megpróbálom, legalább ellenőrizni. Akinek van valami ötlete kérem ossza meg velem, előre is köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni, talán lenne valakinek egy jó tippje vagy konkrét megoldása a problémámra. Renault master 2.5dci (G9UB) 2008-as évjárat,150LE.-ről lenne szó. Németországi friss vásárlás.
Jó állapotú autó, szervízkönyves, 170000 km-rel, az biztos, hogy nem egy lepusztult példány. Elindulás után 110km/h-ig semmi probléma, húz mint az állat, személyautókat megszégyenítően gyorsul. 110 után viszont vége, szerencsés esetben 120-ig lehet max. kipörgetni. Emelkedő vagy szembe szél esetén még eddig sem. Van a környezetemben 101LE, 120LE változat, azok nagyságrendekkel jobbak. Fontos információ, hogy vonóhorgos és digitális tachográf van benne. Azt gyanítom, hogy valami tiltás vagy valamilyen sebességkorlátozó lehet benne. Hogy és hol lehetne ezt kideríteni? Ja, hibakód az nincs! Van viszont fogyasztás, 14-15 liter, gondolom az állandó padlógáz miatt. (autópálya) Mit lehetne csinálni, merre kellene elindulni?
A történet érdekessége, hogy a barátom ugyanilyen, friss vásárlású németországi autója ugyanezt produkálja. Azt még elfelejtettem, hogy a gép 7személyes, duplakabinos doka platós változat.Ha lenne valaki aki tudná a megoldást bárhová elvinném az országban. (Bp X.kerületben vagyok)
Na jó, ha ezt is figyelembe vesszük akkor is találnánk olyan embert akit nem ismersz és akinek azt mondanád, hogy "mé ugrott elém, most nézze meg mit csinált, magától pókhálósodott be a szélvédőm". :)
Időközben újra megnéztem és kiderült, hogy a szélvédő már cserélt... (nordglass, a többi meg eredeti nissan)
Használtan vettem kb. fél éve a kocsit, akkor még biztosan nem volt berepedve, gondolom eladás előtt kicserélték aztán simán szarul ragasztották bele és valami feszültség vagy rozsda miatt megrepedt. nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a kerettől indul a repedés és utána vékonyodik. lehet majd megpróbálkozom az eladónál valami reklamációval, bár valszeg úgyis széttárja a kezét, hogy sorry...
nem ismerem a konkrét típust de rengeteg autónál a szélvédő alsó peremébe akaszkodik a koszorút takaró műanyag, elég egy ügyetlen mozdulat pl pollenszűrő csere miatt és elrepedt...
bár én az mondom hogy kaptál egy pici éles kavicsot csak nem tudod mit kellene látni.
köszi mindenkinek a segítséget, egyelőre használom tovább, aztán legkésőbb következő műszaki előtt kicseréltetem. ami továbbra is nyugtalanít az a hogyan alakult ki kérdése, de akkor lehet hogy erről a rozsdás dologról van szó. (bár egy 4 éves Qashqainál kicsit korainak érzem)
úgy érzem bele kell pofáznom, 5 évig munkafelvevősködtem autóüveges cégnél.
ilyen repedés nem rövid idő alatt alakul ki és az ablaktörlő kar nem tud ilyet csinálni.
általában ha a fekete szélén kap bármilyen kis kavicsot onnan elindul, normál esetben máshol egy kis kagylós törés lesz esetleg apró sugárirányú repedésekkel a szélén (ezek képesek továbbnyílni)
tévhit hogy a repedést meg lehet állítani. általában a buszosok szerették volna ezt mert 5-6 százezres szélvédők is előfordulnak ott.
oktatópéldaként tartottam kézügyben egy fotót amin egy kb 20x megfúrt repedés látszott mint egy gyöngysor.
ha valóban nincs kavicsnyom akkor esélyes hogy alározsdásodott a ragasztás egy ponton, és a rozsda feszítő hatása repesztette
hivatalosan ha nincs a látómezőben (ablaktörlő által tisztított felület) akkor nem jelent problémát, viszont ezt az utcán nehéz egy rendőrnek elmagyarázni.
parázni nem kell ettől nem fog beesni, bepókhálósodni, (ragasztott többrétegű üveg)
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert elakadtam.
SAAB 9-3 1.9 TTID 150KW
Megvettem, ment jól kb 1.000 km, de néha részecske szűrőre panaszkodott. Nem tette vész üzembe soha. Aztán elkezdett füstölni, megállt és azóta nem indul.
Részecske szűrőt kiheréltem.
Porlasztó csúcsot bemérettem.
Összerakás után egy "víz az üzemanyagban" hibaüzenetet ír ki, de nem indul.
"Ha szélvédőjavító iparos meg tudja állítani a repedés végét"
Az nem mindegy, ki szerint.(állt meg a repedés)
Nem tudom, milyenre gondolsz, én már javíttattam ilyen "mobil" emberrel kavicsfelverődést, szart sem ér, persze arra jó, hogy vizsga előtt eltüntesse időlegesen.
Használd, ameddig csak tudod. Szerintem a vizsgán is lehet, hogy átmegy, ha nem hívod fel a figyelmet rá. (tessék mondani, ez még így elmegy? :-))
Én már ettől feljebb levővel is vizsgáztam (ami nem a fekete részen volt)
A teljes berepedezéstől tudtommal nem kell félned, az a tipusú üveg, ami úgy törik, ma már csak az oldal, és hátsó ablakokban van, az első mind ragasztott, többrétegű üveg.
Arra számítottam, de addig még van majdnem másfél év.
Ezért kérdezem, hogy használhatom így a kocsit, jelent-e nagyobb veszélyt? pl. autópályán nagyobb sebességnél vagy alagútban vagy bárhol történhet olyan hogy egyszercsak az egész szélvédő megadja magát?
Nezd meg, hol a repedes masik vege. Ilyen repedes pl akkor alakul ki, amikor lapat nelkul racsapodik az ablaktorlokar a szelvedore. Szelvedocsere, nem javithato.
Szélvédőjavítással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Egy elég furcsa repedés jelent meg egy Qashqai szélvédőn. (nyilakkal jelöltem, mert nehezen látható). Két kérdésem lenne:
- hogyan alakulhatott ki, mi történhetett? nem látszik kőfelverődés nyoma és nem is vettem észre hogy történt volna kőfelverődés, pontosabban volt egy kisebb a télen, de az teljesen máshol volt, és annak nem látszik a nyoma.
- javítható-e? (a repedés eléri az üveg szélét és elég hosszú, viszont úgy látom, hogy csak a felső réteg üveg repedt)
Az lehet tudni, hogy csak tapadós talajon abs-ezésnél ( azaz erős fékezésnél) csinálja, vagy csúszóson is? Csak mert utóbbihoz viszonylag gyakran van szerencsém, de száraz úton rég fékeztem igazán nagyot. Tehát a fékezés ereje is szàmít, vagy csak az, hogy dolgozzon az abs?
Még mindig a "1.7 cdti Opel Zafira a kérdés alanya. 2009-es évjárat, mesebeli 190.000 km-rel. 110 lovas." - ről lenne szó, amiből elment az olajnyomás.
- mint írtam, teljes nagyszerviz elvégezve a vásárláskor... utána 3 nap alatt 500 km lett megtéve az autóval...
Most tudtam a szüleimmel beszélni, és elmondásuk szerint változott az autó hangja amikor megálltak. Az autó péntek délutánra márkaszervizbe került de még senki nem tudott vele foglalkozni, ami érthető...
Tudom, hogy ez nem jogi fórum, és nem várom el senkitől, hogy bebiztosítson arról, hogy költségmentesen zárul ez a dolog.
Az érdekelne, hogy ennél a motornál, a korábban már említett olajszivattyú hibán kívül, van e olyan lehetőség, amely szerint pl karbantartáskor elkövetett mulasztás, vagy hiba következtében jött létre a mostani állapot?
Hogyan lehet bizonyítani egy ilyen esetet, illetve hogyan lehet kideríteni, kb 500 km után, hogy rejtett hiba fenn állt e a vásárlás pillanatában?
Tartok tőle, hogy csúnya lesz a vége ennek a kalandnak.
Ha van tapasztalat már a kenési problémákkal kapcsolatban, akkor van esetleg infó arról, mennyibe kerül egy komplett motorfelújítás?
Talán nem lesz rá szükség, de készülök a legrosszabbra...
Arra az 51mm-es görgő való. A rugós feszítés csak gyári szíjnál működik, a többinél lazára kell hagyni szíjat, különben melegen megfeszül és morogni kezd a görgő.
Sziasztok. Opel astra f 1.4-es autóm péntek este óta nem indul.Nagy fordulatszám után 2-esbe raktam és lefulladt.Azóta próbáltam a gyertyacserét,a trafó jó,a karburátor kap benzint.Ha ráadom a gyújtást egy pöfögő hangot ad a kipufogóból és mikor beindítanám akkor gyújtás van,próbálna indulni,de nem indul.Ott is pöfögő csattogó hangot ad.
vezérlést átnáztem a karburátor nagyokat robban mikor gázt adok neki és inditanám de akkor se megy erölködik de nem indul be
Ha felszerelted, megforgattad a motort, látni fogod hogy a rugó elhúzza az ivelt résnél egy kicsit a feszítőivet, vagyis végzi a dolgát. Amikor eredetit bontottam (gyári szerelésű szíj ) valóban középtájon volt a feszítés.
Ezeknél az utángyártott erősebb szíjaknál azért kérdéses hogy a rugó hogy látja el a feladatát...
Mindenesetre nem kényes a vezérlése ennek a típusnak, én kiverődőtt csapággyal, vagy nyúzott szijjal soha nem találkoztam.
De hát az a rugó ezért lenne benne hogy cserénél automatikusan feszítse be ahogy neki kell,de így funkcióját veszti a dolog,bele is nyugodtam volna ,ha nem kezdene el surogni,az nem egészséges .Nem is tudom mit csinálaj vele ,az autó meg kellene.
Így probáltam én is ,összeraktam ,minden jó,hidegen semmi hang ,mikor bemelegedett a motor(gondolom így még feszesebb lett,és jött a surlodó hang.
Nem akarom így használni nehogy szakadjon.A dolog érdekessége ,hogy néztem videokat eredetileg a feszítő csuszkán kb középen van a feszitő csapos csavarja mikor kicserélo a szíjat ,meg már végálásban ,gondolom rövidebb a szíj ,d eaz hogyan lehet ha suzukinál is azt mondták hogy a 97-es való bele.Amikor szétszedtem meg laza volt a régi szíj ,de a görgönél engedett mert kivolt a csapágy .
Arra gondolok hogy akkor is nem bele való feszitő görgőt tettek bele,mert ha a furat kicsit odébb van rajta ,akkor a görgő nem tud rendesen visszaereszteni,de háta a boltban is ezt adták hozzá.
Úgy emlékszem van egy "erősített szíj" variáció. Ez nehezebben megy fel, de én ki szoktam csavarni a rögzítőcsvart ami kicsit hátrább engedi az ívet és így felrakható a szíj.
utána a rugó, és vissza a rögzítőcsavar. (ami egyben a deklit is tartja )
Ebben a helyzetben a szíjfeszességnek jónak kell lenni.
Sziasztok!Golf 5 1.6 -os benzines autóról van szó!Időnként kirakja a menetstabilizáló hibajelet az Epc -vel együtt.leállítom újra indítom,semmi baja.Ott tart,hogy már naponta többször megcsinálja de újraindítás után az EPC nem tűnik el.Egy alkalommal a chek lámpa is égve maradt újraindítást követően.Mi a bánata lehet?
Az is 97 fogas ,de azis feszes lehetett mert feszítő alaplemez végálásban volt ,és 2013 ota megette a görgöt,most nézegetem hogy a görgő ami benne volt nem olyan cikszámú mint amit irnak bele.
12810-71c0/02 volt benne most is ilyet adtak.de néztem neten hozzá,a gyári U12800-70c00.p.
Segitséget szeretnék kérni.Suzuki swift 1.3 16v 2003.cserélném a vezérműszijat de, a feszitő alaphelyzetben van és így ia alig lehet rátenni olyan veszes,görgő új, a szíj 97 fogas ,mindenhol azt mondják ez való ,de valami nem stimmel .Valakinek tapasztalat stb?
Szia s köszi, kifejezetten érdekes, amit írsz, mert 10 éves SXem van 1/4 millió kilométerrel, előírás szerint (azt hiszem, 2év/30ekm) cserélt féklével. Soha semmi rosszat nem tapasztaltam a fékkel (kivéve anno az első két garnitúra féktárcsát, amik 6000 km után kukásra hullámosodtak), megbízom benne. Lehet, nem kéne? Érdemes lenne néha nagy tempóról padlófékpróbát tartani? Ha beteg, akkor minden abs-es fékezésnél csinálja vagy csak random?
(Èpp a minap gondolkoztam rajta, hogy milyen rég kellett autópályán vészfèkeznem, szinte már nem is tudom, milyen, pedig régebben azért néha előfordult. Biztos a kor. Vagy a kór. :-) )
Ami nálam volt ilyen hibával, az tökéletesen működött normál esetben, amikor erős fékezéskor működésbe lépett (volna ) a rendszer, akkor darálta el a féket és esett be a fékpedál padlóig.
Vagyis a belső szivattyúja nem termelt nyomást.
Alattomos, veszélyes hiba. Semmi köze a fékolaj vizesedéséhez.
Mindenesetre a gyár ilyen sok meghibásodásra odafigyelhetne. Jó néhány első lengéscsillapítónak ( is ) ki kellett dőlni mire elkezdték cserélni garanciában...
Ennek ellenére nem tudom mennyire függhet össze az általad említett ék probléma az elvégzett karbantartással...
Érdekes meccsnek nézünk elébe: eladó - szerviz - tulajdonos....
Ha az a gond, akkor az ék tönkreteszi a tengelyt is, vagy elég lehet csak az éket cserélni?
Van esetleg javaslat abban a tekintetben, hogy mennyire és hol érdemes megbontani a motort, a kopás ellenőrzése miatt? Vagy meg lehet ezt úszni, esetleg?
Egy 1.7 cdti Opel Zafira a kérdés alanya. 2009-es évjárat, mesebeli 190.000 km-rel. 110 lovas.
(Belgiumból behozott, szép állapotú, de ismeretlen előéletű... mire megszólalhattam volna, megvették... egy hete, kereskedőtől... ez van. Nagyszerviz elvégezve saját költségen.)
Autópályán kb 300 km után kigyulladt az olajnyomás visszajelző. Először fel-fel villant, aztán folyamatosan világított. azonnal megálltak. Az autóval a szerviz után egy Pécs - Győr, majd egy Győr - (kb.) Paks távot tettek meg.
Van olyan ismert hiba ennél a konstrukciónál, ami miatt alaposabban is bele kell nézni a motorba?- gondolok itt olajszivattyúra például.
A kereskedő intézkedett, az autó már szervizben van, de tartok tőle, hogy átverés lesz a dologból...
Az új (nekem új, amúgy tizenéves) autóm alján valami ragacsos, kátrányszerű dolog van alvázvédőként felhorva. Mi lehet ez? Ha valahol pótolni akarom, mit vegyek? Még nem láttam ilyet, cask bitumenes alvázvédőket.
Először is köszönöm a segítséget. Nos a kiolvasó jó. Bár a VW konszern autóihoz készült. ( A kiolvasó típusa: Maxscan VAG405) Tehát Skodánál, Seatnál, VW-nél, Audinál tud élőadatot is. Az Opelnél viszont a KWP2000 protokoll alapján kommunikál.( élőadatot nem próbáltam meg vele az Opelnél) OBD2/EOBD-t tud kiolvasni és törölni lehet vele. Eddig hibátlanul tette a dolgát.
Igen, lett nézve élőadat, a szaki aki csinálta azt mondta,hogy minden jól működik és az értékek is jók. A lambdától kezdve minden. Amúgy a hőfok kör hibájára gyanakszom én is. Totál hideg állapotban vezeték mozgatásra csak simán elindul a hűtő ventilátor. Valahol valami gáncs van az biztos.
Uraim! Olyan gond van egy Opel Agila Z12XE motoros autóval, hogy állandóan P0170 hibakódot jelez, tárol el. Hidegen csak másodszori indításra hajlandó elindulni, ha nincs benne a hibakód. Ha hiba benne van akkor indul hidegen is elsőre. Elindulás után rángatás,gyújtás kimaradás, torpanás nincs. Húz rendesen, gyorsul.
A fojtószelep takarítva lett (koszos volt de nagyon), légtömegmérő, 2db hőfokmérő adó cserélve lett. A motortérben a csatik széthúzva és kontakt sprével kezelve lettek. A szívoldal ellenőrizve lett féktisztítóval a fals levegő miatt, de nem szív falsot. Hiba törlés után kb 60-70 km megtett út után már megint ott van a hiba. ( menet közben csak egyszer kigyullad a MIL de semmi rendellenes dolog nincs, úgy mintha nem is lenne benne hiba) Ilyenkor szemmel láthatóan fogy a benzin,gondolom "vészüzemben" megy a szekér. Kb 2 hete ahogy mozgattam az akksi alatt levő csatit a motor hideg állapotában elindult a hűtő ventilátor. (kapcsoló gombát nem találtam a vízhűtőben) ahogy ez megtörtént már adta is a P0115 (hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő - áramkör hibás működése) hibakódot. A ventilátor csak úgy állt le ha a biztijét kiszedtem. Itt ért a meglepetés. A bizti meg volt talpalva, de nem is akárhogyan. Biztosra ment aki ezt csinálta.(eredetileg 30A-os kell a hűtőventilátorhoz) nem lehet az,hogy a talpalás miatt nyírta ki a jeladókat és ezért dobja jelenleg a P0170 hibakódot? Még egy dolog van, az üzemi hőmérséklete jelenleg az Agilának 78-80 Celsius fok a műszerfalon levő óra szerint. Ez nem kevés neki? Na szóval jelenleg a kocsi megy teszi a dolgát, de a P0170 hibakódot kivillogja, viszont a kiolvasót rátéve nincs eltárolt hiba. Ez , hogy lehet? Valami nem egyenes az elektronikájában szerintem.
Minden tanácsot, segítséget meghallgatok. Szóval kérlek benneteket ha tudtok akkor segítsetek.
A régi. Most feltunt, hogy melegben itt is csinalja, de nem durvan. Alacsony fordulaton finom gaznal igen, padlot nyomva nem. 3000 felett pedig egyaltalan nem. Aztan lehet, hogy csak szart tankoltam, bar evekig nem volt haklis. Lehet ki kell kormolni, sokat megy setatempoban.
Jogos, ezt már tényleg írtad, ebben az esetben a kulissza nem valószínű, de akkor valami tényleg egy picit viszi magával azt a nyelestengelyt és amiatt nem megy be fokozatba.
Még a váltó leszedése előtt tényleg át kellene nézni a váltó tetején a kulisszát. A négycsuklós mechanizmus tengelyei be szoktak rohadni, illetve nehezen járnak. Ezt lehet javítani csere nélkül is. A másik, hogy fel kellene nyúlni a váltóba bemenő kapcsoló tengelyhez és megnézni, hogy nincs-e kiverődve a fordítókar kis csapszege, vagy maga a gömb. Ha ez ki van kopva és lötyög akkor a mozgás amit a váltókarral csinálsz elvész mire beér a váltóba. Ebből már cseréltem vagy 20db-ot craftereken.
A négy csuklós mechanizmust úgy tudod megnézni, hogy kihajtod a váltó jobb oldalán lévő 3 torx fejű csavart és megmozgatod, hogy minden ponton csuklik-e rendesen?
Én mindig minden autómat kinyomott kuplunggal indítom: '74-ben az első oktatóm mondta, hogy így kell a motort beindítani.
Miután asszony egyesbe hagyta autóját, kéziféket nem húzta be és így indított, majd ijedtében a fék helyett a gázra lépett és egy fa állította meg, azóta már ő is megtanulta...
almos konyvek szerint a az insp4 jelentese viz az uza szuroben.
na most az a komputer honnan tudja azt hogy viz van a szuroben ?
hat onnan, hogy van neki egy szenzora, a szuroben.
szvsz az is lehet hibas.
de meg drojtja is, meg miegymas is.
InSP - service interval display InSP2 - Faulty Bulb InSP3 - Battery voltage of remote control or electronic key in Open&Start system low InSP4 - Drain water from diesel fuel filter.
A kozkezen forgo injektortisztito adalekok tudnak barmilyen kart okozni egy motorban? 70 liternyi benzinben tudnam max elkeverni, viszont parszaz km autopalya jonne rogton utana. Egyaltalan van ertelme kiserletezni vele? Valamiert melegen, reszterhelesen es alacsony fordulaton elkezdett becsorogni a motor. Benzines Alfa TS 2.0. Nem, nem vezmod problema. :)
Sziasztok ,beteszem ide is, hátha valaki tud segíteni a kérdésben:
Sziasztok,
tudna valaki segíteni abban, hogy a w202-es Mercedesnél a facelift előtti illetve utáni autókon az első doblemez és a nyúlvány megegyezik-e? Esetleg van különbség benzin-diesel között? Találtam egy 1996-ost, ránézésre nagyjából stimmel, ami biztosan nem, az az abs kocka felfogatás.
Ettül függeltenül átrakható a 96-os dblemez a 2000-es évjáratúra?
Nem mozditja semennyire az autot mikor beeroltetem csak egyszeruen erobol kell betenni ,es csak par ora allas utan csinalja..,,uzemmelegen is akados kicsit az egyes-hatramenet de hasznalhato.
Átnyálaztam a datát mégegyszer, hátha mondjuk mitsubishire keresve más rajzot hoz, de csak ez van. 1-es hengernek kell felső holtponton lennie, ha ez esetleg segít megtalálni legalább a főtengely jelölést.
Reméljük a szaki ismeri a LUK SAC kuplung lelki világát és célszerszáma is van hozzá. Ha lent van a váltó akkor nézzétek meg a tűgörgős csapágyat a lendkerék közepébe.Az vezeti a nyelestengelyt. Ha az szoros akkor kinyomott kuplungnál egy kicsit forgathatja a nyelestengelyt. Lehet, hogy csak egy kicsit, de az annyira épp elég, hogy a váltást zavarja. Ha nyomod egyesbe a kart akkor nem mozdítja finoman a kocsit kinyomott kuplungnál?
Azert mondom lehet nem ertettem pontosan,a lenyeg,hogy allitja semmi alkatreszcsere nelkul megjavitja mert "csak" osszeszorulas(akadas) van.Kimentem ezt is megnezni es a kettesbe siman bemegy csak az egyes es hatramenetbe kell erobol akadosan.
Beinditom az autot benyomom a kuplungot es ha nagynehezen beeroltetem egyesbe utana mint a vaj bemegy hatramenetbe es vissza egyesbe akarhanyszor mig nyomva tartom a kuplungot,,ahogy kiengedem majd megint kuplungolok az elso egyes vagy hatramenet gyotrelmes,
Kiprobaltam benyomott kuplunggal inditani es ugy betenni,egybol bemegy mindegyikbe mint a vaj.
Tovabbra is szivat a crafter az 1-es es hatramenet valtas.
Total hidegen a masodikba rakas mar sokkal jobb a gyari olajjal,viszont ugyanugy kinlodas egyesbe es hatramenetbe rakni minden egyes kuplungolas utan par ora allas utan.
Harom valtoolajcsere es sok idegeskedes utan talan megvan hogy miert csinalja ezt,most csak egy megerositest kernek,esetleg erthetobb magyarazatot.
Szoval a szaki aki allitotta hogy a 75w febi valtoolaj ami a 009317-est valtja tokeletes lett volna bele tutira allitja most is ,hogy a kuplungnal a tarcsa osszeakad hidegen a kinyomocsapaggyal es pont azt produkalja minta gurulva akarnam berakni egyes vagy hatramenetbe.(elozo tulajnal sokszor 2-3hetet allt,igy van 115e km 6ev alatt egy teherautobn)
Azt mondja le kell venni a valtot es ki kell tisztitani/csiszolni/kenni a csapagyat es tarcsat((ha jol ertettem a dolgokat))es kb 4-5h-s melo.
Egyebkent az egyes es hatramenet kivetelevel mindegyiket hibatlanul veszi mar haromnegyedig benyomva is,,nagyon konnyu is egyebkent a kuplung.
az 1900-as fordulattol meglodulas,addig erotlenseget meg elo adatot nezve a legtomegmero hibaja okozza,mert kb 60%-ot tud a ref-hoz kepest.
az a bajom hogy így nem jön ki és a jelek is más típusúak. a szívó tengelyen a variónál csak egy pöttyözött fog van, a kipun viszont két jel van. egy vonal és egy pöttyözött fog is. ha a pöttyöket szembe rakom akkor nem áll be az összenyitás mintha el lenne rakva a kerék a tengelyen.
az alsó kiskeréken szintén két helyen van pont, az egyik fogtőben a másik a vállán a fogkoszorúnak.
ezt az 1.9jtd-t ugy megfogja egy szethullott kettostomegu, hogy orom nezni.
nyista nem fog beindulni vele, csak ugycsinal mintha.
az, . amit lefele pofoz a dugattyun az uza. azt szepen vissza pofozza a tengolengo dmf..
eredmeny.
nyogdecsel, fust is van. (mig ecu nem tilt < ritkan ir hibat, de akkor uzanyomas kapcsolodost ) de kritikus osszecsengo rezonancian -tobbnyire- nem tud tullepni.. > nem indul be.
Kis veterán téma: trabant 601 hátsó futómű 83-ig, kúpos tengelycsonk. Tengelyirányban tud mozdulni a tengelycsonk-kerékagy majd egy centit. Miután meggyőződtem róla, hogy ennek ellenére nem fog kiesni a kerék gondoltam kicsit edukálódok mire is számítsak mielőtt szétszedem.
Gondoltam valami hézagolás nem frankó, de nézem ezt a robbantott ábrát és semmi ilyennek nyoma sincs: tengelycsonkra rá a csapágy, be az egész a csonkállványba, távtartó. még egy csapágy, zéger, szimmering, aztán már jön a kerékagy ami felmegy kúposan "addig-ameddig" a tengelycsonkra és nincs kihézagolva.
A tengelycsonkot a beljebb csúszástól csak a csapágy illesztési szorossága tartaná?
Még mindig Punto 1,9jtd 188A200.Most már vez.tengely jeladó is cserléve lett,határozottabban szaggat,mint az elődje,de továbbra sem indul.Ugyan az a jelenség:
300bar nyomás,300 körüli indítási fordulat,de az injektorokat nem vezérli ki,pedig élőadatban írja hogy hány fokon mennyit nyom,pedig nem.
Csak egy izzítóra dob hibát,semmi másra.
Vezérlés jelen van,ha csak az éket el nem nyírta,de akkor írna szinkronhibát,ha már ez miatt nem indul.
Ecu kuka lett?
Ha valami miatt tilt,akkor a nyomást sem kellene építenie, nem?
Egyrészt, nincs olyan hibakód, hogy gyújtáskimaradás. Égéskimaradás van, ami nagyon nem ugyanaz.
Másrészt, ez a hibakód izzítógyertya áramköri hibát jelent.......
Ha folyik az olaj a leállítószelepből, az belefolyik az alatta lévő kábelkötegbe és a bandázson belül lemállik a vezetékekről a szigetélés. Ez szokott ilyen jelenségeket okozni.
Üdv mindenkinek! Lassan, 50éves vagyok és a rohanó elektromos világban van egy gondom a renault Laguna kombi 2 automal .kb2000 -2300 fordulatszám között néha olyat produkál mintha megállítanám kihagy a motor .főtengely jeladó cserélve légtömegek mennyiség szabályzó cserélve egr szelep kitakaritva és minden csatlakozo újra takaritva Ja üzemanyag szűrő cserélve legszuro cserélve lassan feladom talán a vezermutengely jeladót kel kicserélni már csak az maradt. A hiba kód obd2 vel P0380 gyujtaskimaradas.Segítséget kérek Köszönöm elöre.
Lenne egy kisebb problémám és gondoltam megkérdezem hátha tapasztalt tőletek már valaki hasonlót, vagy esetleg tudja mi lehet a hiba. Egy OPEL Astra H- ról lenne szó. (CDTI, 74KW,DTH motorkód, 2004-es). Az autó pár napja nagyon nehezen akar csak beindulni, hidegen melegen egyaránt. Nemrégen kapott 4 db NGK izzítógyertyát, sőt próbaként izzítás vezérlő elektronika is lett cserélve, de ezek nem segítettek. Egyébként az autó miután beindult szépen jár, nem füstöl és a fogyasztása 4.8-5.5 L/100km között van. De van hogy 20-30 másodpercig is tekertetni kell h elinduljon. Ezelőtt kb. 1500 kilométerrel lett cserélve olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő.
Azt gondolom, a motorban semmi kár nem lesz, de a részecskeszűrőre nincs jó hatással. Én nem cseréltetek ott olajat, ha nem vihetem. Az egyik szakszervizt is emiatt kerülöm - és fütyülök rá, hogy ki milyen képet vág ... A kiskereskedelmi áron, számlával (!!!) 2200 Ft-os olajat ne számlázzák 5000 Ft/liter áron, és még mintegy 16 000 Ft/óra munkadíjat is felszámítanak - SEGÉDMUNKÁÉRT (!!)
Az nem az eloirt, hanem a gyarto altal ajanlott olaj. Barmelyik olaj jo bele, ami a PSA B71 2290 szabvanyanak megfelelel. Magnatecbol tobbfele van, tudni kene, hogy pontosan melyik kerult bele.
Van egy 2012-es Peugeot 508 2L HDI 120KW részecskeszűrős aotú 120 ezer km van benne.
Elvittem Bosch szervízbe olajcserére és lecseréltettem egyben az összes szűrőt is üzemanyagszűrő,olaj levegő stb ,lecserélték az olajat adtak számlát minden oké....már mentem azóta 1000 km-et kb.
Az autómba előírás szerint :
5 W 30 Total Quartz Ineo ECS
ACEA C2
ACEA A5 / B5
PSA B71 2290
Mehet csak bele ,ez a gyártó álltal előírt olaj.
Erre ma nézem a számlán ez a motorolaj szerepel:
Castrol Magnatec 5w 40
ACEA C3
API SN/CF
BMW Longlife-04
GM Dexos2
MB-Approval 226.5/ 229.31
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502 00/505 00
Megfelel a Fiat 9.55535-S2 jóváhagyás követelményeinek
Még az 5w30 at sem sikerült eltalálniuk nem hogy az előírt minősítéseket ,pedig felnyitott motorháztetőnál ott a matrica ami világosan előírja hogy mit kér a gép.
Ez milyen kárt okozhat a motorban?
20 ezer km helyett 15 ezer km-ként szoktam olajat cseréltetni,most mi tévő legyek cseréltessem ezt le rögtön az előírtra vagy mennyek még vele 9 ezer km-et és utána ,mert végülis ez is részecskeszűrős autókhoz van előírva....... :(
Ha meg az ember viszi a szervízbe az olajat akkor meg úgy néznek rá mint a sza....darabra az út szélén.
Üzemmeleg alapjáraton lehúztam a PCV-re csatlakozó kartercsövet és őrült nagy vákum hatást észleltem a szelep felől.
A szelep 2009-es gyártás,BMW logós.
Szétszedtem a PCV-t,megnézegettem,nem tudom mennyi sikerrel..
Most akkor ennek úgy kéne működnie, hogy:
-Járó motornál a membránt -a rugóerőt leküzdve- lefelé húzza a vákum és a szelep lezár alul a kis O-gyűrűnél,tömít
-A membránt az esetleges kartergáz nyomás elmozdíthatja annyira felfelé, hogy kinyisson és a vákum elszívja a kartergázt?
-Ha ez így van, akkor ezt üzemmeleg alapjáraton is kéne tudnia??
Az kis O-gyűrű egy helyen körben meg volt kopva(ahol rázár a fehér műanyag),alapjáraton a vákum nem tudta annyira lehúzni a membránt, hogy az lezárjon.
Az O-gyűrűt megfordítottam,így most alapjáraton is zárt állapotban van. A mért beszívott levegő mennyiség 5-6-ról 9-10-re felment.
Soha nem gondoltam volna,hogy az olaj ilyet tud tenni egy valto vagy akar difi-szervoval.
minden le lett cserelve ma reggel.
mintha valto vagy kuplungot csereltunk volna, mar 50km hasznalat utan az elindulaskori egyesberakas kivetelevel (ami picit meg akados de mar berakhato)minden sebesseg teljesen mas ,sokkal lagyabb puhabb.Az egyesbe rakas is sokkal jobb lett ami majd a gyari olajjal mostmar biztos hibatlan lesz majd.
a nem belevalo olcso olaj minimalis 2000km utan a dififibe egetett budos volt,,a szervoba pirosbol barna/grafitos,a valtoba kristalytiszta de csunyan akados(egyes hasznalhatatlan) valtasokkal.
"Ami még nem tetszik betett ábrákon, a járásegyenlőtlenségi a második képeden. Főleg ha ezek nem "sétáló", hanem konstans értékek, és javítás után, már normális alapjárattal is ilyen."
Adaptáció törlés után a 2-es henger még rosszabb. Ez engem is aggaszt.
Köszi az infókat,délután folytatom a hibakeresést.
Nézd, két dolog biztos: az hogy a hűtő aljában a víz nem 100 fokos (különben kapcsolna a hőgomba), és hogy a tartályban meg 100 fokos (mer ottan forr).
Az, hogy nem 100 fokos, az nem opció, mer nem a himalájában vagyok, hanem Vácon, szóval azt asszem leszögezhetjük, hogy a Vácon forrásban levő víz 100 fokos.
Azt ugyi el tudom képzelni, hogy egy sok elemből álló rencerben a hűtővíz hőmérséklete nem 100%-ig azonos a rendszer minden pontján, és mivel a termosztát a motorból gyövő melegvizet a radiátor tetejébe engedi, a hőgomba meg az alján van, így az is nyilvánvaló, hogy a hőgombánál már alacsonyabb lesz a hőfoka a víznek, hiszen átment a hűtőn, és ott nyilván adott le valamennyi hőt.
Deugye azt is tudjuk, hogy az autó hűtőrendszerében azért nem forr fel a víz 100 fokon, amiért a himalájában már felforr 80 fokon is (ahol viszont nem vagyok), azaz a nyomástól. Amit ugyebár a kiegyenlítőtartály kupakja hivatott megtartani.
Ergo a kérdésem az, hogy logikusan gondolkozom-e, ha azt feltételezem, hogy a rendszerben kialakul valamekkora nyomás, amit még megtart a kupak, de a különböző hőmérsékleteknek olyan kicsi eltérései alakulnak ki, hogy a radiátor alján a víz még csak 99 fokos, és nem kapcsol a ventillátor, a kiegyenlítőtartályban meg, amikor a szar kupak egycercsak már nem bírja a nyomást tovább tartani, és elengedi, az épp 100 (vagy csak kicsit felette, 1-2fokkal) fokos víz a nyomásvesztéstől hirtelen megforr?
Mint ahogy a kólásüveg kinyitásakor se azé habzik fel a szénasav (azaz forr fel), mert felmelegedett, hanem mert hirtelen lecsökkent az addig a forrását megakadályozó túlnyomás.
Szinte biztos kartergázszelep. Olajsapka mögött nem lehetne folyamatos erős vákuum.
Parasztos ellenőrzés: megszivni a kivett szelepet szívósor felől. Nem lehet átszívni, mert vákuumra zár. Sőt abbol az iránybol fujni sem, mert egyirányú.
Tuloldalrol viszont babakönnyű átfujni, igy engedi el a karter tulnyomást a szívósorba.
Ahogy cam. irja, szondafűtés ellenállás is lehet kérdéses.
Ha nem mulik a baj, akkor üa. nyomásszabályzót is megnézném. Ezer esetből egy, de aki bekapja, azt nagyon megszivatja MIND.
Ami még nem tetszik betett ábrákon, a járásegyenlőtlenségi a második képeden. Főleg ha ezek nem "sétáló", hanem konstans értékek, és javítás után, már normális alapjárattal is ilyen.
Az hogy lehet, hogy a kiegyenlítőtartályban felforra víz, még mielőtt bekapcsolna a ventillátor?
Márminthogy ugye új benne a hőgomba, hivatalosan 100-95 fokos. Tehát ezt vegyük jónak. Merhogy vadiúj.
A kiegyenlítő tartály kupakja lehet szar, és mondjuk nem tart elég nyomást, emiatt aztán a hűtő alján a víz akár még nincs is 100 fokos, míg a tartályban már annyi, és ott megforr? A blokkban nem rotyog, csak a tartályban.
Légmennyiség mérő és a két oxigén szonda cserélve,
Vákum hibát nem észlelek szívó oldalon,olajbetöltőnél erős vákum hatás,féktisztítóval fújkálva sehol sem érzékelni fals levegőt,azonban még nem bontottam le az egész szívó oldalt,
Kipufogó nem fúj ki,
DME hibatároló változatlan.
Adaptáció törlés volt INPA-val.
Eddigi tapasztalat:
A motor szépen melegszik,majd 100 fokos hűtővíz felett beírja a P0141-et,majd később alapjáraton elkezd fulladozni, majdnem le-leáll, majd P0171 checklámpa.
Élő adatom csak a normál működésről van,amikor fulladozik akkor kellene nagyon figyelni?
na nekem nem mondja....tobbtiz autom volt mar mindenfele ,az opel omegatol ,a golf/passatokon at az e60/f30 bmw-ig sok sok problemaval de hogy a geprerakas egyszer nem tett pontot komoly-kevesbe komoly hibakra az biztos,legtobbszor meg ra sem vezetett,inkabb csak felre......
Ha tudsz angolul olvasd el a SSP_372-es doksit, amit belinkeltem (ez egy 2oo6-os Crafter kapcsolószekrény műszaki leírása). 32. oldal.
Ez egy félautomata szekrény, aminek van egy hidraulikus rendszere (bent a házban), van külön olajtartája is, és egy G 004 000 M2 típusu olaj jár bele, de nem kell cserélni (fél liter olaj jár bele- It is filled for life). Nem engedte le azt az olajat valaki?
A 24. oldaltól le van rajzolva, hogy miként működik ez a rendszer.
Úgy olvasom, hogy a fékkel is össze van kötve.
Cseréld ki hamar a fékfolyadékot, de vidd el egy rendes szakihoz, nem létezik, hogy ne kapjál, annyi Craftver fut az utakon, hogy biztos van szervíz, ami csak ezeket javítja.
Mar meg van rendelve a gyari csak mar ha ez a rowe is itt van,gondoltam meg ma kicsereltuk volna durva kivancsisagbol is,max. egy oblitesnek maradt volna egy darabig ha jo.De mar nem bohockodok tovabb kedden itt van a gyari difi-valto-kormanymu olaj es igy kereken 100rongyba megall a mesterharmas ":))
Itt sincs kopas a vezetooldal feloli gumoszonyegen es padlon sem csak ugy latszik a szonyegen mert mosva volt.ez ugye juliusban lesz 6eves,a tied gondolom 3-4korul lehet.
de legyen benne akarmennyi atirva le nagyszervizelve,(vezerles/olaj ,vadonatuj michelin kerekgarnituraval (0km-s felnivel egyutt)4mill-ert nem vot penz.
Hidd el,hogy pontosan 115e km van benne datum-km pontos szamlakkal-menetlevellel-szallitoival stb. bizonyitva.de ez mindent elarul,ha latnad eloben megijednel nem te barki.szo szerin vadonatuj vw illata van es hajszalkarcmentes mindene.az 5ev es 115e km alatt csak a vezetoulesen ult egy 60kg-s bacsi.olyannszinten,hogy kesztutaroja,szerszamosa,akku resze,taroloi ,erintetlen hasznalatlan ujak.vilagitas-klima stb osszes kapcsoloja kemeny nyers .tulzas nelkul ujszeru szalon allapotu.
Amit vettem, az most a kmóra szerint 1ooe km van- amit nem hiszek:)- de úgy megy a váltó mind a vaj.
Volt már vagy 2o haszonjárművünk az utobbi években, ezek 4ooe után kezdik a lenditőkerek mizériát, kivéve a Ford, amiben gyengébb lenditőkereket szerelnek, az kb. 28o-3ooe tart.
Persze ha az előző tulaj csak városba járt akkor elképzelhető, hogy tönkretette.
De másképp nem.
Ez egy hosszába szerelt motoros autó. Ha van a műhelybe egy 5 tonnás emelő, kb.1 óra alatt leveszik a szekrényt- de lehet, hogy sokat mondok. Aztán megoldják minden problémádat.
Én úgy tudom, hogy ebben az autóban 32oekm/1oév után kell váltóolajat cserélni. A márkaszervíz is ezt mondta.
Sziasztok2008 as VW golf 5 benzines autóról van szó!most hoztam vissza a szerelőtől mert hűtőt cserélt benne.át is nézte az autót ,állítólag jó.Ma menet közben kivillant az ECP és a menetstabilizátor hibajelző egyszerre.Egy bukkanón mentem át akkor villantak ki a lámpák,lehet valami csatlakozó ?.Le álltam a kocsival,vártam egy kicsit újraindítottam és azóta nem villan ki az a 2 lámpa.Lehet ez valami kontakt hiba?A szerelő mondta,hogy majd át kell nézni a vezetékeket ,csatlakozókat.
Tudom, hogy nehéz, különben valamelyik szerelő már rájött volna, de a leírtakat már kizártuk, mi jöhet még szóba?
Szerencsére pár alkatrészt nem kellett megvennem, mert próbából lett cserélve és utána visszavették, de így is kezd sokba kerülni. A gyújtásjeladót viszont beszerezni sem nagyon tudom, egy hasonló típusra 60.000 Ft-ot mondtak, ami az autó értékét figyelembe véve marha sok. És mivel nem egy gyakori típus, bontóban is kétséges a beszerzése.
Olyan hiba még lehet, hogy valami forgatja a nyelestengelyt egy picit amikor ki van nyomva a kuplung. Szerintem ennek egyik oka lehet a kuplung. A másik oka a lendkerék közepében lévő nyelestengely kitámasztó tűgörgős csapágy.
A feladott házi feladathoz még egy pont: Amikor nem veszi a sebességet akkor próbáld megfigyelni, hogy álló helyzetben, járó motornál, kinyomott kuplungnál, egyesbe rakásnál mozdul -e az autó?? Úgy értem, hogy finoman erőlteted az egyesbe rakást. Lehet érezni finoman, ha mozdulni akar az autó.
Igen 10-20km utan,gondolom ha melegebb konnyebben veszi az 1-2-est es hatramenetet is,de tovabbra is ugy h mondjuk indulaskor elso kuplungolas utan epp hogy be birom tolni egyesbe de amig benyomva tartom a kuplungot szazszor kivehetem betolhatom egyesbe mint a vajba,de ahogy kiengedem es ujra benyomom megint nagyon nehezen megy be egyesbe elsőre.
Egy rejtélyes hiba megtalálásában kérnék segítséget, mert eddig 5 szerelőnél voltam, de egyik sem tudott segíteni.
1996-os, 1.5 benzines (motorkód: B5) Kia Sephia-m egy ideje rendszertelenül megtorpan egy pillanatra, van, hogy pár másodperc alatt többször is, néha viszont 30-40 km-en át egyszer sem. Ezt néha gázadásnál, néha a gáz tartásánál, illetve néha enyhe gázelvételnél is csinálja. Az egyetlen dolog, amihez kötni tudom, az a teljesen üzemmeleg motor, azaz hidegen és addig, amíg csak a hűtővíz éri el az üzemi hőmérsékletet, az olaj még valószínűleg nem, nem csinálja. Cserélve lettek a gyertyák, a gyertyakábelek, a trafó és az elosztó közötti kábel, a trafó, az elosztófedél, a rotor, a MAP-szenzor, az üzemanyagszűrő, illetve lehúztam a fojtószelep-potenciométert és a Lambda-szondát is egy teszt erejéig, de így is csinálja. Egy idő után bejött a nehéz indíthatóság és erőtlenség, de ezt a vízhőfok-jeladó cseréje megoldotta, viszont a torpanás maradt. A hibakódolvasó nem ír hibát. Egy ismerős a gyújtás-jeladóra tippel, de bizonytalan tipp alapján nem szeretnék újabb soktízezer forintot költeni. Egy másik tipp szerint az előgyújtást kéne növelni, de ezt sem értem, miért és hogyan mászhatott el.
leallitott motorral meg kuplung nelkul is hibatlanul kapcsolhato az egyes kettes es hatranenet is.
jaro motornal allo helyzetbe ha mar egyszer beraktam pl egyesbe ki-be kapcsolhato mint a vaj mig ki nem engedem a kuplungot,..ahogy kiengedem es ujbol lenyomom mar nem veszi csak nagyon nehezen .
Ha benyomott kuplunggal inditom az autot mindeggyiket veszi egybol.""
---
kell hozza komment ? :)
mer' innen ugytunik barmi is tortenik.. az valtashiba mind a kuplung mukodtetesehez kapcsolodik..
Punto 188A2000 1,9 jtd.Melegen néha megállt,végén már el sem indult,főtengely jeladó tönkrement,szakadt.Újat belerakom,-szintén bosch,csak román- nincs fordulat jel.Kiszerelve ledet működteti,tehát elvileg jó.
Beletettem az általam induktív dolgok próbálgatásra használt teherautó abs jeladót.(más,átmérő,200 Ohm-al több,de nem érdekel)
Így már van indítózáskor 300 körüli fordulat,indítja a kisnyomású szivattyút is,csőben
300bar a nyomás,de nem indul.
Vezérmű tengely hall jeladója szerintem nem az igazi,nem villogtatja a ledet,ha rákötöm.
Lehetséges,hogy ha rossz a vez.tengely jeladó,akkor nem vezérli ki az injektorokat?
Főtengely jeladót milyent tegyek bele,milyent szerethet a vezérlő?
Merre induljak tovább?
(Hibakód: szinkronhiba és izzítás.Törlés után indítózáskor csak az izzítás jött vissza,egy gyertya rossz.)
Szoval mig nem engedem ki a kuplungot 10-bol 10-szer veszi mint a vaj,,ahogy kiengedem pl lampanal ,benyomas utan megint nem veszi csak nagyon nehezen az egyes kettes hatramenetet,igy berakom harmasba (az sem vaj,de berakhato)es onnan egyesbe.
leallitott motorral meg kuplung nelkul is hibatlanul kapcsolhato az egyes kettes es hatranenet is.
jaro motornal allo helyzetbe ha mar egyszer beraktam pl egyesbe ki-be kapcsolhato mint a vaj mig ki nem engedem a kuplungot,..ahogy kiengedem es ujbol lenyomom mar nem veszi csak nagyon nehezen .
Ha benyomott kuplunggal inditom az autot mindeggyiket veszi egybol.
Álló motornál, álló helyzetben, kinyomott kuplungal végig tudod kapcsolni a fokozatokat??? A Crafter váltó kulissza elég beteg találmány, elég sűrűn van miatta kapcsolási nehézség. Pl: A váltó tetején lévő fordítókar ( 0B7311607 cikkszám ) nevű alkatrész kopása miatt az 1,2 sebesség fokozat nehezen kapcsolható. Lehet, hogy érdemes lenne átnézni a váltón lévő csuklós mechanizmust.
egyebkent tenyleg hiba kereso es generalo vagyok.ez van.
nem gondoltam h egy szaros valtoolajcsere ennyire korulmenyes lesz es pl a castrol vagy mobil nem gyart ehez a tipushoz hajtomuolajat.
egy sz@ar utan amit a szerelom rakott bele (mannol 75w90 ),egy masik ember 75w febit ajanlott,majd SLX itt a forumon ezt a rowe-t mondta,,,de mar tenyleg elegem van es kidobalok mindent aztan beviszem a vw-be ahol kb 20-30e kukazas utan rendberakjak a tortenetet egy +otvenesert.
most ott tartok,h hidegen kicsit kemeny/nehezkes valtasokbol sokkal szenvedosebb lett mar par ora allas utan is az 1-2 es a hatramenet is,,,(eloszor be kell rakjam harmas-negyesbe ahoz,h bevegye)
ha mar itt van az elvileg belevalo rowe belelokjuk holnap es ha tovabbra is akados lesz,beviszem a vw-be gyari valtoolaj cserere,,de van olyan szerencsem,hogy azzal is ugyanolyan lesz majd.
Megoldódott a Fabia indítási mizériája. Ha nem várunk 1-2-3 másodpercet a gyújtás bekapcsolása és az indítózás között, hanem lendületesen tekerjük a kulcsot, akkor indul mindig elsőre.
Ezt soztak rad a valtohoz? Azt vegiggondoltad mar, hogy a sok szemet arabol, amit fillerbaszasbol osszevasaroltal, lazan kijott volna a gyari, friss olaj ara a VW-nel?
Te tenyleg az az embertipus vagy, akinek ha nincsenek problemai, general maganak nehanyat.
Nem hinnem hogy szamol barmit is, hosszabb allas utan az elso inditas problemas, a masodik-harmadik meg nem. En elso korben azt neznem meg, hogy miert gondolja a motorvezerlo, hogy ketszer kell kivezerelni az uzemanyagpumpat.
Sziasztok, lengéscsillapító ügyben van kérdésem: mi a véleményetek, mennyi lehet az egy tengelyen lévő lengéscsillapítók talpponti nyomása közt még elfogadható százalékos különbség? Most nem a műszaki vizsgára hanem a való életre gondolok. Nálam (fehér autón.... :))) ... ) nemrég mérték, 16 % különbséggel dolgozik a két első.