Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tigrisfog Creative Commons License 2013.09.18 0 0 11676

Nnna, csodas volt a mai reggel, utcai lampak nem egtek, esos, nyalkas ido, es az Offroad semmit nem ert :( Szamitottam erre... De eleg sz.r volt igy vezetni, holott szarazon nagyon jo.

Releguru:

- tudsz ajanlani vmit az oszi-teli idoszakra

- a NBP unlimitednek a fenycsovaja hosszabb, mint az offroad-e?

 

Tobbiek: H7-ben valami normalis sargas alternativa? Semmit nem lelek, es attol tartok, h a valeo aquavision meg gyenge lenne. Kinai nem jott be...

-peter Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11675

és melyik sárga fényű izzót javaslod bele?

 

tompitottba mit tennél nbl, vagy az új nbu, tán vx?

Előzmény: Trotter66 (11674)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11674

A Megane II-ben a ködfényszóró H11-es.  Ilyet keress.

Előzmény: -peter (11669)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11673

Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.

 

Nekem a ködfényszóróban is sárga van, brutálisan jó, megteríti az aszfaltot.  Egy időben gondolkodtam sárga HID-en is, de csak terv maradt, mert megtaláltam a jelenlegi izzót.

 

Előzmény: Ati977 (11665)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11672

Nem, az csak szimpelx zöld.  Az SCIII PhI-től van változtatható műszerfalkép és ebből adódó színválasztási lehetőség. :)

Előzmény: Törölt nick (11668)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11671

A PNG-n is hasonló van, csak három szegmensből áll össze, innen a különböző színhatás bal és jobb oldalon, valamint elöl.

Előzmény: Ati977 (11666)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 11670

A PNG 55W-os, míg a Narva doboz szerint 100W-os, a valóságban olyan 70-80 W között lehet valahol.  A PNG háromszínű, a Narva homogén vadsárga (éi. nem fehéres-sárgás, mint a TG)

 

 

 

 

Előzmény: -peter (11664)
-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11669

adtál egy igen jó tippet!!

Tényleg, a kocsimban van első ködfényszóró, talán H1, de majd utánajárok (Megane 2 ph2).

Ebből milyet javasolnál ami ködben, esős és havas időben a segítségemre lehet?

H7-es tompítottba pedig valami NBP, NBL, NBU, XV?

 

kezdek összezavarodni :S

Előzmény: Ati977 (11665)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11668

Hali.

 

Lehet lassan a kijelzőt is sárgára kell állítani? :D

 

Üdv

G

Előzmény: Trotter66 (11663)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11667

Én pedig mindenhoba NBU-t tennék, mint ahogy a Suzukiban van. :D Fényszóró NBP H4, ködlámpa NB H1. Kár, hogy a Kadett ködlámpája ilyen rossz, úgy vakít, mint a távfény, de az úton a helyzetjelzőnek több fénye van. Viszont így utólag ködlámpa helyett kiegészítő távfényt vennék, sokkal többet ér.

Előzmény: Ati977 (11665)
Ati977 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11666

És arra is úgy fest, megvan a nyitja, hogy hogyan, és mitől sárga a Tungsragold, aminek láthatóan nem színezett a búrája. Egy un. interferencia szűrő (böcsületes nevén dichroic filter) van a búrán belül (technikailag nem tudom hogy kivitelezik), de a lényege az, hogy nem kiszűri, hanem eltereli a kék összetevőket a fénynek az előre vetülő irányából, oldalirányba. Ezért tűnik, az ilyen izzóval üzemelő fényszóró fénye, bizonyos meredek szögből nézve lilásnak.

Ati977 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11665

Én sem emlékszem olyanra, hogy számottevően jobb lett volna a Tungsragold esőben, vizes aszfalton. Szárazon ellenben ritka pocsék, arról nem is beszélve, hogy nem egyforma sárgák. 

 

Ez az "esőben/ködben sárga fény a jobb" téma amúgy rettentően foglalkoztat. Az erről elérhető cikkek szerint, az elméletet, miszerint a sárga fény kevésbé verődik vissza a kis (eső), és nagyon kicsi (köd) vízrészecskékről, cáfolták a legfrisebb kutatások. Hogy mégis jobbnak tűnnek, ilyen cudar időben, bizonyos sárga izzók, annak okait az emberi szem fényfeldolgozó (rossz szó, de nem jut jobb eszembe) tulajdonságaiban kell keressük, ami, az esetek döntő többségében, a szelektív sárga fényt barátságosabbnak érzékeli (ennek hátterében valószínűlg az áll, hogy míg a kékes fények hullámhossza a legrövidebb, a szelektív sárgáé hosszabb).

 

A szelektív sárga amúgy az a fény, amiből teljesen kivonják a kék összetevőt, ilyenek voltak a kilencvenes évek elejéig a Francia autók fényszórói, ellenben -szerintem- a mai sárga izzók, Tungsragold és társai, nem szűrik ki teljesen a kéket.

 

Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.

-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11664

nightguide-hoz képest a narva milyen? előny-hátrány?

Előzmény: Trotter66 (11662)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11663

Az első soron tárgytalan, az 55-ös számot 35-nek néztem. SRY.

Előzmény: Trotter66 (11662)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11662

Na ácsi.  35W-os?  Robogóizzóról beszélgetünk?

Mert a standard halogén gépkocsiizzók általában 55W-osak, a H7-H1-H4 triumvirátusnál. 

 

A TungiGold nekem nagyon bevált, sajnos már nem lehet kapni. Ezért váltottam először PNG-re, majd most a Narvára.

 

A sárga kupakos Tungit nem ismerem, nem használtam, de elhiszem, amit írtál.  A búraszínezés valóben levesz a kibocsátott fényáramból, nem vitás.

Előzmény: andrasrx8 (11661)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11661

A szabályos (55wattos) sárga izzók fényerejét csökkenti a színezett búra. A Tungsram Gold-ot az első eső után kivettem, mert kb. vakon kellett mennem, pedig szárazon meg ködös/párás időben nem tűnt rossznak. Nekem ez a tapasztalatom, a sárga kupakos Tungsram meg a Gold-nál is jóval gyengébb. 

Előzmény: Trotter66 (11660)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11660

Ezt cáfolom. A sárgával vizes úton is karakteresebb a világított útfelület, mint fehérrel.  Persze azzal egyetértek, hogy rendesen nyeli.  Száraz útfelületen a fehér a karakteresebb.   Ködben, havazásban, szürkületben és általánosságban az őszi-téli időszakban minden helyzetben jobb a sárga sznű, vagy színezésű világítás.  Pláne 40 életév felett.

 

Személyes tapasztalatot írtam le, OSVS, PNG, NARVA Yellow izzók alapján.

Előzmény: andrasrx8 (11658)
-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11659

borsodi falvakban a festések lekoptak régen, a sok gödröt megjegyzed 1 hét múlva van kb 15 másik mellette, ha esőben mész este arra véged.

ezért keresnék olyat amivel esőben lenne egy kis esélyem.

Előzmény: andrasrx8 (11658)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11658

A NBL kicsit fehérebb, mondjuk H7-nél ugye csak 1 izzószál van, de szerintem a H4 tompítottjához hasonló színük van. A többi meg csak minimális eltérés, szerintem az se mindegy, hogy milyen autó fényszórójában használod. Szerintem várd meg az NBU-t, az lesz a legfrissebb fejlesztés. Esőben meg szinte teljesen mindegy, amelyik út vizesen fekete színű lesz, ott a sárgával se fogsz többet látni. A világosabb színű utakon meg a fehér "látszik" jobbnak. Az NBL szerintem nem rossz esőben se, a padkát meg a felfestéseket nagyon jól látni.

Előzmény: -peter (11653)
ficere50 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11657
Előzmény: -peter (11655)
ficere50 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11656
Előzmény: -peter (11655)
-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11655

magyarul vagy angolul nincs ez meg? sajmos németül nem értek...

Előzmény: ficere50 (11654)
ficere50 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11654

Itt látható a lényeg: a három színhőmérséklet, más-más fontosságú alkalmazása...

 

http://www2.philips.de/nightguide/page_2.html

 

Előzmény: -peter (11653)
-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11653

nbl és xv közt mit tapasztaltál?

philips nightguide-ra azért kiváncsi lennék.

ha jól értem a hófehér fényű nem jó ködös, esős időben, mert oda a sárgás a jobb. igy van?"

Előzmény: andrasrx8 (11652)
andrasrx8 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11652

Ködben a NBL nem a legjobb, H4-es izzónál a távfény már közepes ködben is fehér falat csinál. :D Az NBU-t még nem kapni, de arra én is kíváncsi vagyok. Szerintem bármelyiket választod jól jársz, mert a különbségeket csak akkor veszed észre, ha egymás mellett vannak. Én próbáltam sárga izzókat is esőben, semmivel se voltak jobbak, mint mondjuk a plusszos izzók. A PNG-t dícsérik sokan, azt nem próbáltam. Nálam egyelőre NBL van, de ha jön az NBU, akkor valószínű az lesz bent télen is. :D 

Előzmény: -peter (11646)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11651

Hááát, erre nem tudok mit mondani. Igazából nem hiszek benne. Annyi alapja biztosan van, h azt mondják halogén izzót ne fogdoss kézzel, mert a rajta maradó zsírtól hamarabb kiég. Én mindig áttöröltem őket ronggyal világ életemben...

Előzmény: -peter (11645)
Trotter66 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11650

Bármilyen márkás, de sárga legyen.  Ami még nagyon jó az a PNG, igaz pöppett gyengébbnek tűnik szárazon, de ködben brutálisan jó.

 

Ínyencségnek meg ott a merényletsárga Narva. 

Előzmény: -peter (11649)
-peter Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11649

hamarosan beköszön a nemszeretem idő, ami eeredelé gyakori köddel és szaporodó kátyúkkal jár.

ezek alapján melyik a jobb?

 

Előzmény: Ati977 (11648)
Ati977 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11648

Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV ami tapasztalatok szerint, a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni. 

 

Előzmény: Ati977 (11647)
Ati977 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 11647

Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV a tapasztalatok a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni. 

Előzmény: -peter (11646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!