Nnna, csodas volt a mai reggel, utcai lampak nem egtek, esos, nyalkas ido, es az Offroad semmit nem ert :( Szamitottam erre... De eleg sz.r volt igy vezetni, holott szarazon nagyon jo.
Releguru:
- tudsz ajanlani vmit az oszi-teli idoszakra
- a NBP unlimitednek a fenycsovaja hosszabb, mint az offroad-e?
Tobbiek: H7-ben valami normalis sargas alternativa? Semmit nem lelek, es attol tartok, h a valeo aquavision meg gyenge lenne. Kinai nem jott be...
Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.
Nekem a ködfényszóróban is sárga van, brutálisan jó, megteríti az aszfaltot. Egy időben gondolkodtam sárga HID-en is, de csak terv maradt, mert megtaláltam a jelenlegi izzót.
A PNG 55W-os, míg a Narva doboz szerint 100W-os, a valóságban olyan 70-80 W között lehet valahol. A PNG háromszínű, a Narva homogén vadsárga (éi. nem fehéres-sárgás, mint a TG)
Én pedig mindenhoba NBU-t tennék, mint ahogy a Suzukiban van. :D Fényszóró NBP H4, ködlámpa NB H1. Kár, hogy a Kadett ködlámpája ilyen rossz, úgy vakít, mint a távfény, de az úton a helyzetjelzőnek több fénye van. Viszont így utólag ködlámpa helyett kiegészítő távfényt vennék, sokkal többet ér.
És arra is úgy fest, megvan a nyitja, hogy hogyan, és mitől sárga a Tungsragold, aminek láthatóan nem színezett a búrája. Egy un. interferencia szűrő (böcsületes nevén dichroic filter) van a búrán belül (technikailag nem tudom hogy kivitelezik), de a lényege az, hogy nem kiszűri, hanem eltereli a kék összetevőket a fénynek az előre vetülő irányából, oldalirányba. Ezért tűnik, az ilyen izzóval üzemelő fényszóró fénye, bizonyos meredek szögből nézve lilásnak.
Én sem emlékszem olyanra, hogy számottevően jobb lett volna a Tungsragold esőben, vizes aszfalton. Szárazon ellenben ritka pocsék, arról nem is beszélve, hogy nem egyforma sárgák.
Ez az "esőben/ködben sárga fény a jobb" téma amúgy rettentően foglalkoztat. Az erről elérhető cikkek szerint, az elméletet, miszerint a sárga fény kevésbé verődik vissza a kis (eső), és nagyon kicsi (köd) vízrészecskékről, cáfolták a legfrisebb kutatások. Hogy mégis jobbnak tűnnek, ilyen cudar időben, bizonyos sárga izzók, annak okait az emberi szem fényfeldolgozó (rossz szó, de nem jut jobb eszembe) tulajdonságaiban kell keressük, ami, az esetek döntő többségében, a szelektív sárga fényt barátságosabbnak érzékeli (ennek hátterében valószínűlg az áll, hogy míg a kékes fények hullámhossza a legrövidebb, a szelektív sárgáé hosszabb).
A szelektív sárga amúgy az a fény, amiből teljesen kivonják a kék összetevőt, ilyenek voltak a kilencvenes évek elejéig a Francia autók fényszórói, ellenben -szerintem- a mai sárga izzók, Tungsragold és társai, nem szűrik ki teljesen a kéket.
Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.
A szabályos (55wattos) sárga izzók fényerejét csökkenti a színezett búra. A Tungsram Gold-ot az első eső után kivettem, mert kb. vakon kellett mennem, pedig szárazon meg ködös/párás időben nem tűnt rossznak. Nekem ez a tapasztalatom, a sárga kupakos Tungsram meg a Gold-nál is jóval gyengébb.
Ezt cáfolom. A sárgával vizes úton is karakteresebb a világított útfelület, mint fehérrel. Persze azzal egyetértek, hogy rendesen nyeli. Száraz útfelületen a fehér a karakteresebb. Ködben, havazásban, szürkületben és általánosságban az őszi-téli időszakban minden helyzetben jobb a sárga sznű, vagy színezésű világítás. Pláne 40 életév felett.
Személyes tapasztalatot írtam le, OSVS, PNG, NARVA Yellow izzók alapján.
A NBL kicsit fehérebb, mondjuk H7-nél ugye csak 1 izzószál van, de szerintem a H4 tompítottjához hasonló színük van. A többi meg csak minimális eltérés, szerintem az se mindegy, hogy milyen autó fényszórójában használod. Szerintem várd meg az NBU-t, az lesz a legfrissebb fejlesztés. Esőben meg szinte teljesen mindegy, amelyik út vizesen fekete színű lesz, ott a sárgával se fogsz többet látni. A világosabb színű utakon meg a fehér "látszik" jobbnak. Az NBL szerintem nem rossz esőben se, a padkát meg a felfestéseket nagyon jól látni.
Ködben a NBL nem a legjobb, H4-es izzónál a távfény már közepes ködben is fehér falat csinál. :D Az NBU-t még nem kapni, de arra én is kíváncsi vagyok. Szerintem bármelyiket választod jól jársz, mert a különbségeket csak akkor veszed észre, ha egymás mellett vannak. Én próbáltam sárga izzókat is esőben, semmivel se voltak jobbak, mint mondjuk a plusszos izzók. A PNG-t dícsérik sokan, azt nem próbáltam. Nálam egyelőre NBL van, de ha jön az NBU, akkor valószínű az lesz bent télen is. :D
Hááát, erre nem tudok mit mondani. Igazából nem hiszek benne. Annyi alapja biztosan van, h azt mondják halogén izzót ne fogdoss kézzel, mert a rajta maradó zsírtól hamarabb kiég. Én mindig áttöröltem őket ronggyal világ életemben...
Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV ami tapasztalatok szerint, a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni.
Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV a tapasztalatok a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni.