Segítséget szeretnék kérni. Hozzám került egy Briggs motoros szivattyú. Néhány kérdésem lenne, képet mellékelek (a képen már némileg szétkapott állapotban van.) Először is szeretném tudni, megfelelően van-e rajta a kommutátor rugója. Nekem olyan fura, hogy a gázkar állítása közben, mintha akadna benne. Milyen gyergya kell bele? mind a 2 oldalán van olajbetöltő nyílás, nem igazán értem miért. Mennyi olaj kell bele? Az olajbetöltő nyílás kupakján nincs nivó, meddig kell érnie az olajnak? Előre is köszönöm a segítséget.
Hétvégén szétszedtem, kiszedtem a porlasztót, ilyen úszós cucc egyébként, a pillangószelepe le volt szakadva, persze hogy ment mint a fene. Vettem új porlasztót, cseréltem, most már megy rendesen.
Tippem szerint valami dugulás lehet a porlasztóban, vagy ha membrános, akkor az sérült és a benzinszegény keverék miatt pörög nagyon a motor. Nézd meg, tisztítsd ki vagy cserélj membránt - ha kell.
Egy kis segítséget kérnék. Nem szoktam fűnyírót javítani, így nem tudom mi lehet a baj, Viking típusú Briggs motoros fűnyíróról lenne szó.
Egy ideje láttam hogy a karburátornál ahol a levegőszűrő van, szivárog, csepeg a benzin (olajos sztem.), ott van a pumpás nyomógomb is a levegőszűrő közepén egyébként.
Szóval eléggé csöpörészett délután, majd berántottam ment egy ideig normál sebességgel, majd leállítás után nem indult be. Kiszedtem a levegőszűrőt, majd úgy indítottam be. Beindult viszont elég nagy sebességgel, vagy dupla mint volt, jó nagy hanggal. Visszatettem a szűrőt, utána is ugyanúgy atom gyorsan megy, sokat nem járattam, nehogy károsodjon.
Mi a bánat lehet vele, a porlasztóban az adagolószelep kinyiffant vagy mi a szösz?
A fűnyírón nincs állítókar ,meg semmi ilyen csak a pumpagomb, meg az indító keret amit megfogok nyíráskor.
Ezt visszafelé kalapálva tudom levenni a 3,5 classic fűnyíró motoromról? Mindegyik ilyen indítóracsni menetes? Nekem műanyag és a golyó kitört egyik részről egy kis darabot, és azóta átugrál.
Igen, a regulátornak működnie kell folyamatosan (eddig nem láttam ellenpéldát) magas fordulatra téve elvileg terhelés hatására ki kellene simuljon valamelyest, de az enyhén hullámzó alapjárat normális. A regulátor az ilyen, mellesleg nagyon ritkán megy tönkre,többnyire előbb kopik el a motor.
Viking vh 540 Brigs Statton rotácios kapat vettem használtan de szinte új. .Annyi lenne a kérdésem. A regulátornak folyamatosan működnie kell?Vagyis kis fordulatra téve a gázszabályzó kart, picit mozog de akkor egyenletes a fordulat.Nagyra téve folyamatosan ugrál.Ez így jól működik?Így olyan ingadozónak tűnik.
Házilag semmit, gépműhelyben kilehet fúrni, tolni bele egy acélperselyt, kifuratolni új dugattyú méretre, és új dugóval összerakni. Körülbelül így mint a videón, https://www.youtube.com/watch?v=wgzShoGclFA Kérdés az megéri vele foglalkozni vagy sem.
Tudna valaki segíteni. Szelephézag állítás. Van egy Briggs intec 206 vízszintes tengelyű rotációs kapa motorom.Azt írja a szelephézag állításnál a manuál hogy állítsam a dugattyút teljesen fel majd tekerjek annyit a főtengelyen az óramutató járásával ellentétesen hogy a dugattyú vissza jöjjön 6mm-t.És utánna kezdjem a szelephézag mérést,állítást. Kérdésem hogy miért kell a dugattút lejjebb vinni 6mm-el az állításhoz?Régen nem úgy csinálták hogy akkor állították/mérték a szelephézagot amikor fent volt a dugattyú teljesen?
Ja, valóban egyszerű. De hát ez benne a jó. Korábban volt egy Tecumseh motoros gépem, az se volt ördöngős, de ennél azért komplikáltabb volt. Plusz az alkatrészekből sem volt ilyen választék. Remélem ez jó lesz egy jódarabig. Lecseréltem benne az olajat is, mert nem tudom milyen öreg volt. W10-40-est raktam bele, maradt az 5 literes autó olaj cserénél. Nem tudom a W30-as mennyivel másabb, de sok különbség nem lehet talán köztük.
Köszi a segítséget. Közben megoldódott a dolog. Szétszedtem a porlasztót és porlasztó tisztító sprével átfúlykáltam a lyukakat.Összeraktam és a szivató gomb úgy nyomta be az anyagot hogy csak na. Persze ezek után második rántásra röffent a paripa. Sajnos már nem jótállásos, mert bár még új, de én használtan vettem, papírjai nincsenek. Ennek ellenére a membránt vaóban cserélnem kell majd, mert teljesen meg van nyúlva. Az a "bajom", hogy Budapesten vagyok és itt nem találok kisgép alkatrész boltot. Amit nézegettem az Tahitótfalun van legközelebb. Majd onnan rendelek webáruházból, csak ugye most hirtelen kellett a gép.
Azt még megkérdezném, hogy mennyire szabad igénybe venni a szerkezetet? Egy tank benzint folyamatosan ki lehet használni, vagy egy fél tank után illik megállni egy kicsit pihentetni a motort? Nem túl nagy a területem kb 400 m2, de van benne 15 gyümölcsfa és azt kerülgetve azért elég sokáig tart levágni a füvet. Kb 1 óra. Csak nem tudom nem árt e a motornak 1 óra folyamatos használat. Briggs 40 van ráírva ez talán 4 lóerőt jelent?
Tavaly ősszel vettem egy Briggs motoros fűnyírót. Szépen működött, rendben volt minden. Tavaly évzáráskor kijárattam belőle az összes benzint, még a tartály alján levő pár cseppet is leszívtam csővel. Idén mos le kellene vágni a füvet elővettem. Felöntöttem OMV extra benzinnel a tartályt, megnyomkodtam a szivatót vagy 5-ször, de nem indult. Még szivató, nem indul. Levettem a légszűrőt, nyomkodom a szivató gombot nem spricceli a benzint be. Kivettem a gyertyát, belemártottam benzinbe, a légszűrő helyén öntöttem a karburátorba is egy kis benzint. Második rántásra szépen indult, szabályozott, majd kb 5-10 másodperc múlva megállt. Megint szivató gomb, most sem spriccel a benzin. Rángatás, nem indul. Újból egy kevés benzin beöntés a légszűrőnél, megint elindult kb 5-10 másodperc. Szerintem nem szívja fel a benyát. Gond lehet a membránnal? Szét kel szedjem a karburátort? Mi a véleményetek?
A csapszeg vonalát meghúzod egy ceruzával a dugó tetején. Utána derékszöget húzol rá középen. Ezt vagy jobbról vagy balról megfelezed. 45°. Oda teszed az első gyűrű sliccet. Szembe vele a második gyűrű sliccet. A harmadik gyűrű egyik felét 90°-al elfordítod a másikat szembe vele. És kész. Úgy ahogy látod a videon úgy is jó lesz. Én nem úgy raknám.
Tényleg rosszkor néztem. Tehát az egyik kompressziógyűrűt a csapszeg végeitől a legtávolabbra, másikat vele szembe. Az olajáteresztő gyűrűket pedik pont egyvonalba a kompressziógyűrű végeihez? Mintha úgy lenne a videóban, hogy a felső kompressziógyűrű végével egy vonalba tette a felső olajáteresztő gyűrű végeit. Az alsót pedig az alsó olajáteresztő végeivel egyvonalba.