Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Azt hiszem megvan a baja. A főtengelyszimeringnél falsol.
Befogtam a főtengelyt az esztergába, a szimering vonalába meghúztam 240/500/1000-res olajos csiszolópapírral. Holnap próba. Egy 136 husival jártam ugyan így (ennek is nagyon hasonló a motorja). Ott bejött, bár annak még csúnyább volt a főtengelye. Megint igaz a mondás, a rest kétszer fárad. Ennél is megakartam csinálni, csak lusta voltam. Rá is b.sztam...
Persze ,hogy fals. Félig szivatóval nekem is megy , tettem a szivatókar alá egy bankkártyát,(hogy szorosan tartsa) így megy, tehát valahol sok levegőt kap. Ha lenne időm utánajárnék, meg kell próbálni féktisztítóval, ha befújod , felpörög amikor beszívja valahol. Ez áruló jel.
Nekem ugyan ez volt az elmúlt napokban a Hondával: alapjárat tökéletes, félgáz felett tökéletes, negyed gáznál dadogás, rángatózás, néha leállás. A karbiban mindent kicseréltem, ultrahangos tisztítás, stb., változás semmi. Felraktam egy új (kínai) karbit, most tökéletes, olyan mint korábban volt.
Sziasztok! Adjatok valami ötletet mert tanácstalan vagyok.
Probléma a következö, kb negyed gázt húzva egy darabig megy a kasza, de utána mintha elfogyna a benzin és leáll. Van amikor sikerül annyit játszani a gázzal, hogy ne fulladjon le.
Ezekután ha berántom indul. Stabil az alapjárat, hidegen/melegen könnyen indul.
Alapjáraton és kb fél gáz felett nincs semmi baja.
Ha a tanksapkát meglazítom akkor se jó.
Amit cseréltem, gyűrű, csapágy, szimering, membránok, tűszelep, benzincsövek, benzinszűrő.
Beállítva úgy van ahogy kell, magas fordulat megvan (11000) alapjárat 2900, L csavaron a legmagasabb fordulat+1/4.
Ki szoktam venni a bovdent a motornál a rögzitésből,a kábeleket kikötöm,és egyben leveszem a gázmarkolattal a kormányról.A markolatot-még-nem veszem szét.. Azután a bovden kűlsőre rá szoktam huzni egy pvc csövet
ugy,hogy a bovden vég a cső belsejében legyen.Befogom satuba az egészet,hogy a pvc-s vég felfelé álljon,a markolat lógjon lefelé.. azután a pvc csőbe öntök benzint,az belemegy a bovden külső és a huzal közé-szépen megy lefelé-ha kell,kicsit levegővel rásegitek..mikor a benzin már tisztán csepeg ki a markolatból,akkor a pvc csövet wd 40-el feltöltöm,azt is átfolyatom -esetleg a gázbillenytyűt közben néha megmozgatom..
Sokszor segit igy ez a módszer..egy próbát megérhet.. meg tavaszi nagykarbantartáskor is érdemes ezt megcsinálni..
Ha nem sikerűl javitani rajta igy,akkor jöhet a bovden csere-kábelekkel,védőcsővel kapod..
Burkolatokat is leszedtem a gépről, idén még úgy sem volt kifújva kompresszorral.
Kiakasztva a bovdent könnyen visszaugrik a pillangó.
Minden a helyén, kb 10 teljes behúzásból 4x nem csúszik vissza, a ravasz beáll alaphelyzetbe, de a bovden az karban talál magának helyet, hogy elférjen, aztán egyszer csak visszamegy ahogy kellene.
Igen jó a fűrésztárcsa 10-15,cm-s fákat cserjéket szoktamvele vágni.A visszaütés12,és 14 óra közt van csak,máshol nem csak fűrészel.5,8 mm-s reszelővel élezhető 15 fokban.De élezés után hajtogatni is kel a fogakat.A Husinak ehhez van is szerszáma: Fűrésztárcsa élező,egybe van építve a reszelővezetővel,pár ezer Ft.
Ez a vésőfogú körfűrész tárcsa fás szárú növényzet fűrészelésére . Ez inkább olyan vízi akác és 1-8 cm fákra való . Nem tudom mekkora a cserje vastagsága . Sűrű fákban nem jó ha vastagabbak is vannak benne ,maga a kasza nem alkalmas rá hogy vágjon benne ,csak igazából olyan gépekre való ahol a gázadásra indul a tárcsa és alapjáratnál meg lefékeződik a vágó lap ,másként össze vissza csapkolódik a kezedben a gép a lassuló tárcsa bele bele kapva mindennek neki csapódik . ritkán álló cserjéket lehet vele kivagdalni vagy pl a vadrózsa bokrát lekaszabolni ,vagy ehhez hasonló borokat levágni .
Husi szakboltban ezt a Scarlet 200 mm- fűrészlapot ajánlott 543 RS-re a kolléga. Vannak ennél jóval olcsóbb lapok. Erdemes ezt venni, van előnye pl. élezés vagy éltartás szempontjából? Evi kétszer lenne kis magoncok kiritkításához használva. Olyan 1500 nm-en.
Én is muszáj vagyok a kézivel is kaszálni ha a gazda nem fizet és nem akarom a rágcsáló hadakkal a harcot ! Így is a babot már másodjára kellett vetni mert az a retek nyúl lerágta !!!!! És nem a faluszélre néző háznál ,az utcán is futkozik fényes nappal is !
Tegnap estem neki az egyéb okok miatt elmaradt kaszálásnak, képzelhetitek mekkorára nőtt. Kétágúval rendre vágva.
Tavaly ilyenkor állítottam be a sufni sarkába a sokéves TH43 -at kawa (a TJ-k elődje) ugyanakkor lerakott benzinkeverékkel. Csak azért röffent hatodikra, mert elnéztem a start kapcsoló állását ..:)
Egy álom ahogy jár, pedig kőkori a karbija. 20e Ft ért vettem kéz alól, a csákó hordta fűhöz-fához nem tudták rendesen beállítani, úgyhogy örült, valaki elvitte :)
Ma is nyomtam 3-ig de már rohadt meleg van. Holnap 5-kor indítok!
A kézi kaszát is használom finom fűnél, fáintosan megy a kikalapálás :) mások is rákaptak, még hölgyek is húzzák, levágják a napi etetni valót.