Nézd el nekem, ha hülyeség, de ennyi próbálkozás mellé befér egy olyan vizsgálat, hogy hengerfejet levéve, de a hengert elmozdulás ellen biztosítva forgatod meg a főtengelyt?
A hengert meg le leget szorítani a tőcsavaroknál két rövidre vágott cső segítségével. Talán elég a kettő átlósan. Így ha szerencséd van, kiadhatja, hogy valóban dugó/henger, vagy gyűrű/henger kapcsolatnál adódik-e a súrlódás. Esetleg jó alaposan bepacsmagolni a hengerfalat olajjal második próbára. mórickarajz:
Nincs kizárva, hogy igazad van (itt már semmit sem lehet kizárni), de ellene szól, hogy az új főtengelyjel is, meg korábban egy másikkal is ez volt a baj, másrészt, hogy szerintem a ferde dugattyú sem produkál súrlódó hangot.
Szerintem is kifogytunk, Elvtársak, az ötletekből.
Marci, három lehetőséget látok a továbbiakra:
- Összerakod, használod így, aztán hátha elmúlik a súrlódás (mint Babettánál a csörgés)
- Elpostázod valakinek a blokkot, hogy járjon utána
- Levideózod és felteszed ide a linket, hogy megszakértsük.
A dugattyú palástot nézd meg, hogy a csapszeg két oldalán derékszögel-e a blokkra, ahol a henger felfekszik! Ha nem párhuzamos a csapszeg tengelyvonala a főtengely tengelyvonalával, akkor a dugattyú félre áll, és valóban ez a súrlódó hang van! Nekem is volt ilyen Rigával! Nincs gond, úgy kell egyengetni a hajtókart, hogy a dugattyú palástok mindkét oldalon derékszögeljenek a blokkra, mondjuk a dugattyú oldalán nézve nem lesz pont derékszög, mert kúpos a dugattyú, de látni azt, ha félre áll a dugattyú! Egyszóval nem az a lényeg, a hajtókar egyenes legyen, hanem a dugattyú ne legyen elbillenve egyik oldalra sem!
Legjobb lenne talan egyenlore leszarni az egeszet es motorozni vele hatha elhagyna ezt magatol. Ha nem meg annyi. Hasznalos motornak akkor is jo. Indul. Mukodik. Hagy szoljon akkor szerintem😀🤪😊
Az a kis középpontozó persely hengerfúráskor útban van, ezért ki szokták venni és nem mindig rakják vissza. Jó ha a helyén van, de ha nincs, az sem katasztrófa.
Nem maga a fúrás lett elrontva? A persely felülete milyen? A hónolás rendben van?
Főtengely középen, hézagok egyenlőek, hajtókar egyenes, felömlők széle lekerekítve, dugattyú jól van belerakva és nem is túl passzos. Elvileg minden pipa. Egy kérdésem viszont van, ha már itt vagyunk. Kell lennie egy kis perselynek a henger aljában ami a blokkba megy? Eredetileg nem volt amikor szét szedtük, viszont az összes többi motorom (Verho) hengerénél van, így kapott ő is egyet. Berakása előtt is fent állt a probléma.
Őszintén szólva fogalmam sincs, mi adhat súrlódó hangot a hengerben. Ha félrenyomná a dugattyút a hajtókar, akkor szorulna de hangja nem volna. De új főtengelynél erre nem gyanakodnék.
Én azzal próbálkoznék, hogy letörném az ablakok szélét (ha esetleg nem volna), meg a gyűrűk széleit is. Hátha.
A dugattyú jó irányban van ? A kis nyíl a kipufogó nyílás felé néz ? Bár hangot igazából ez sem okozhat, sokkal inkább gyűrű törést. Esetleg nem túl passzos a dugattyú ?
Üdv újra! A következő a szituáció súrlódás témában. Kuplungot, lendkereket levettem, kizárjam ezeket biztosan. Ezek után is súrlódik, tehát a fő elemeknél van valami. Hengert lehúztam és megszűnt. Mi lehet a probléma? A főtengely neki feszíti a dugót a hengernek?
Igazából nem is akarok kísérletezni. Mert ebben a korosztályban már semmi nem 100%-os. Kipécézek magamnak valamit, hogy ő a tuti hibás alkatrész és elveszek abban az erdőben, hogy egy hibajelenséget több hiba hozhat össze. Ezt nagyon megtanultam munkámban...
Megpróbálom türelmesen összevadászni a jó(nak tűnő) alkatrészeket és varázsolok egy nagyot.
Köszönöm a tippet. Innen-onnan lassan össze lapátolom az alkatrészeket. Most egy "zsírúj" szűz trafó van kilátásban.
Ponthut pedig megpróbázom a címen.
Ma az autót kellett javítanom, majd a siker örömére gurultam egy százast, igaz nagyvaddal. Néha beugrott, mekkora buli lenne ez a Rigával. Nagyon hiányzik a gyerekkori szerelem és élmény illatával együtt.
Akkor most tedd fel a gyújtás oldali deknit és ha halkabb lett a súrlódás, akkor a lendkerék ér bele valamibe. Még a lánckereket védő műanyag burkolat is szóba jöhet.
Csigavér. Valami apróság lehet. Vedd le a lendkereket és nézd meg a tekercsek vasmagjainak a végét, ha súrolás nyoma látszik, csiszold meg egy kicsit, esetleg lazítsd meg a két csavart, nyomd meg a középpont irányába és húzd meg újra. Tegyél két csepp olajat az olajozófilcre. Dekni nélkül indítsd be a motort, aztán járó motornál tedd fel a denkit és figyeld, hogy elhalkult-e a súrlódó hang.
Ha mindent körbefényképezel és felteszed ide a képeket, talán az is segít.
És egyébként normálisan működik a motor? Behúzott kuplungnál nem csökken a fordulatszám?
A blokkfelekben a csapágyfészkek nem voltak kitágulva? Úgy emlékszem, azt írtad, ide-oda lehetett ütögetni a főtengelyt tengely irányban. A csapágyakat rögzítetted csapágyragasztóval?
A kuplung felőli oldalon a kuplungharang és a nagy fogaskerék szokott súrolni, de azt írtad, az nem súrol.
A gyújtás oldalon a lendkerék érhet oda a tekercsek vasmagjához. Esetleg a dekni is hozzáérhet a lendkerékhez. Az is okozhat még nyiszogó hangot, ha a gyújtásnál a kis olajozó filc kiszáradt.
Üdv mindenkinek újra! Már többször posztoltam motorhibás Rigám miatt (súrlódó hang jön a blokkból). Kaptam egy ötletet, hogy a főtengely tűgörgői rozsdásak és azok adják a hangot. Vettem bele új gyári főtengelyt, henger is meg lett fúrva. Konkrétan új bele van a motornak, de semmi javulást nem mutat. Súrlódásnak nincs nyoma sehol sem. Ötletek? Konkrétan ott vagyok már vele, hogy leadom vasként az egészet és akkor talán meg is szűnik a probléma.